פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • שילוב תרופות מסוימות עם טיפול בבלוטת התריס
    א
    12/05/2020

    שלום ד"ר,
    קראתי מאמר באנגלית שלפיו יש לשמן לבנדר השפעה הורמונלית ואנדוקרינית. רציתי לשאול אם מותר למי שסובל מהיפותיארודיזם ומקבל גם יוטירוקס וגם t3 לקחת תרופה בשם לשיאה lasea.
    בנוסף, האם טיפול בפרוזק פוגע בפעילות הבלוטה וכיצד משפיע על מי שמטופל תרופתית כנ"ל?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לא

    ד''ר מאיה איש שלום
    12/05/2020

    לגבי LASEA לא מצאתי מידע. לגבי פרוזק לא משהו משמעותי אפשר פשוט לעקוב אחר תפקודי תריס. בכל מקרה אם יש הפרעת חרדה עדיף אולי להמנע מנטילת T3 אלא אם יש בו הכרח ברור
    הרבה בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן חזקים שלושה חודשים לאחר לידה
    שיר
    10/05/2020

    שלום רב דר',

    לפני כשבועיים-שלושה בערך החלו לי כאבים ברום הבטן שממש הכניעו אותי. התקף כאב אחת ליום בערך בטווח של חצי שעה - שעתיים. פניתי לרופא המשפחה והייתי בטוחה ששוב יש לי את החיידק הליקטובקטר. לאחר תשאול, רופא המשפחה נתן לי לבצע מספר בדיקות דם פלוס בדיקת הליקטובקטר (שיצאה שלילית). מה שכן, גילינו רמות חריגות בתוצאת ה-tsh שיצאה 85 ותוצאת t4 שיצאה 5.4

    (וגם הכולסטרול יצא גבוה 279, טריגולציטים 352, non hdl cholesterol 234 למדדים אלו לא הייתה התייחסות מיוחדת מצד הרופא)

    הרופא משפחה החליט לבדוק קצת מעבר בעניין הבלוטה לאחר תוצאות אלו, וכשלושה ימים לאחר מכן ביצעתי שוב בדיקות דם. להלן התוצאות:

    Tsh -45

    T4- 5

    Thyroid peroxide ab- גדול מ 1300

    Thyroglobulin tm-69


    רופא המשפחה סבור שמדובר בסוג של דלקת לאחר לידה (אני 3 חודשים לאחר לידה)

    וכמו כן החליט לשלוח אותי לאולטרסאונד בלוטת התריס ובלוטת הלימפה.

    בהתחלה לא היה בטוחה אם כדאי להתחיל בטיפול תרופתי, אך לאחר הבדיקה השניה החליט לתת לי יוטירוקס 50 מג ביום.

    אציין שהמשקל שלי ממשיך לטפס בשבוע האחרון למרות שדווקא אני אוכלת הרבה פחות ובטני נפוחה כמו אישה בהריון בחודש השמיני...
    האם המינון כרגע מספיק עבור משקלי 76 קילו? או שמא עדיף לא לקחת טיפול תרופתי כרגע אם זה דלקת לאחר לידה שאמורה לעבור מעצמה כמו שרופא המשפחה סבור?
    האם בנתונים אלו ייתכן חלילה בעיה מעבר לדלקת כגון ממאירות בבלוטת התריס? אינני יודעת מה היו הערכים במהלך או לפני ההיריון מכיוון שמ-2017 לא נבדקתי לtsh למרות שבפברואר 2018 ילדתי גם.

    בנוסף, בדצמבר 2018 הייתה לי הפלה עם גרידה. האם היית ממליץ על בדיקות נוספות? כל כמה זמן היית ממליץ מעקב בדיקת הtsh? .

    *אציין שמהלך ההיריון היה תקין והתינוק ברוך השם נולד בריא כך שלדעתי זה מקטין את הסיכוי שהבלוטה לא הייתה מאוזנת במהלך/ לפני ההיריון*

    אשמח לקצת הארות בבקשה. תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשיר

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/05/2020

    מסכימה עם הרופא שכדאי לטפל
    לגבי המנון נשמע לי קצת נמוך אך קשה לי ליעץ מבלי לראותך, אפשר להתחיל כך ומקסימום אחרי חודש להעלות
    בכל מקרה יש סכוי שהבלוטה תתאושש ובהמשך תוכלי להפסיק טפול
    היתי שוקלת ברור נוסף לכאבי הבטן והתפיחות הבטנית לא בטוחה שקשור לבלוטת התריס אלא אם יש עצירות קשה.
    אולי לבצע סונר בטן?
    בהריונות הבאים יש סכוי שתזדקקי לטפול במהל ךההריון כדאי לבדוק TSH לפני הריון ומיד עם כניסה להריון במידה ולא יהיה צורך בטפול לפני.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה במינון של פרדניזון בקורס
    מיכל
    10/05/2020

    שלום,
    הבנתי שככל שלוקחים פחות זמן קורס פרדניזון הסיכוי לדיכוי אדרנלי יורד. אני נאלצת לקחת לאסתמה קורס שני דיי סמוך שיהיה שבוע 1 40 מ"ג, שני 30 מ"ג, שלישי, 20 מ"ג, רביעי 10 מ"ג חמישי 5 מ"ג.
    האם מומלץ להוסיף שבוע שישי 2.5 מ"ג?
    או לעשות יום כן יום לא 5 מ"ג שבוע שישי?
    או שלוותר על ה 2.5 בכלל ולהפסיק ב 5?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/05/2020

    היתי עוקבת אחרי הנחיות רופא הראות
    לא רואה סיבה לטול 2.5 מג' אלא אם תחושי רע בהפסקה של 5 מג'.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • על נזקי הטיפול התרופתי
    ד"ר א.ר
    09/05/2020

    שלום ד"ר איש-שלום,

    חשוב לי כרופא להעלות בפני קוראי הפורום סוגיה חשובה:
    הקלות הבלתי-נסבלת שבה רופאים "קונבנציונליים" המטפלים במחלות כרוניות היום נותנים טיפול תרופתי, כאשר כמעט בכל המחלות הכרוניות (לרבות סוכרת, לחץ דם ועוד) אפשר להירפא רפואה מלאה בלי שום טיפול תרופתי!
    השינוי הנדרש הוא באורח החיים, וזה צריך להיאמר בקול גדול.
    השינוי הוא לרוב בעיקר גופני: אכילה פחותה, ללא מזון מעובד, בלי מוצרי חלב, בלי מזון תעשייתי, עם כמה שיותר ירקות ופירות ופעילות גופנית.
    ברוב המקרים - הריפוי הוא מלא.

    חשוב לציין שיש פציינטים רבים שאינם מוכנים לשנות דבר באורח חייהם, וזו אכן בעיה - ושם אולי טיפול תרופתי נדרש, אבל בשאר המקרים - לא צריך תרופות.
    התרופות לא פותרות את הבעיה, הן מכסות את הסימפטום.
    ראית פעם פציינט שנרפא ממחלה כרונית כתוצאה מתרופה? אני מניח שלא. אם הדרך לא עובדת, למה ממשיכים בה?

    חשוב שבכל תחילת מפגש בין רופא לפציינט האמת הזו תיאמר ותינתן לפציינט אפשרות הבחירה בין החלופות:
    הדרך הקשה והעקבית של שינוי הרגלי חיים והפחתה עד הימנעות מתרופות או הדרך הקלה והמסוכנת של הסתמכות על תרופות בלי שום שינוי הרגלים.

    האם את נוהגת כך?
    האם רופאים למחלות כרוניות נוהגים כך ברוב המקרים?
    אשמח לשמוע תגובתך.

    בברכה,
    ד"ר א.ר (בכוונה אינני מפרסם שם מלא, שלא ישתמע שאני מנסה לשווק משהו)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    על נזקי הטיפול התרופתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדר' א.ר

    ד''ר מאיה איש שלום
    09/05/2020

    מסכימה איתך באופן עקרוני ששנוי הרגלי חיים דהיינו תזונה עם צריכה מופחתת של פחמימות וכן פעילות גופנית סדירה הם הבסיס לטפול בסוכרת
    מציעה לקרוא את המחקרים האחרונים על אנאלוגים לGLP1 ומעכבי SGLT2 שמעבר להורדת סוכר משקל לחץ דם יש להם יתרון בהפחתת תחלואה וחלקם אף תמותה ממחלות לב וכלי דם וכן השפעה מגנה על הכליה
    כך שתרופות אלו מביאות תועלת מעבר לאזון רמות הסוכר
    מסכימה שנטילתן ללא שנוי הרגלי חיים לא תביא לאזון הסוכרת.
    לגבי לחץ דם גם לרב התרופות יש השפעה מגנה קרדיוסקולרית גם כאן שנוי הרגלי חיים מסייע אך לרב לא מנרמל לחץ דם לכן לא מסכימה איתך בנקודה זו.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה בגדילה - גובה של אם לעומת הילד
    נחום
    08/05/2020

    אני מטר 1.74 וכל הזמן פוחד שהגובה של אמא שלי רודף אותי בזה שיש לה יחס גבוה יותר משלי ואני חושב שאני נפגע גדילה מה ניתן לעשות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנחום

    ד''ר מאיה איש שלום
    09/05/2020

    באנשים מבוגרים מעל גיל 17 כשפלטות הצמיחה סגורות אין דרך להשפיע על הגובה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה

    נחום
    09/05/2020

    ראיתי באינטרנט במעבדות באנגלית שהורמון גדילה בכל זאת מיוצר אצל מבוגרים ברמות כמו אצל ילדים ואני חושב שיש לי מחסור כי חסר לי הורמון רעב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר להודעה

    נחום
    09/05/2020

    אני רוצה ללכת למעבדה פרטית לעשות בדיקה להורמון גדילה ואפשר להראות לך את התשובה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנחום

    ד''ר מאיה איש שלום
    09/05/2020

    מציעה לפנות ליעוץ אנדוקרינולוג בקופה
    באופן זה קשה לתת יעוץ משמעותי לגבי צורך בטפול
    אם אנדוקרינולוג יתרשם שיש סיבה הוא יתן לך הפניה לבדיקה בקופה ואין צורך לבצע את הבדיקה באופן פרטי
    גם אם יש חסר לרב לא מטפלים זה יכול לשפר הרכב גוף וסבולת לספוט פרופיל שומנים. לא משפיע במבוגרים על גובה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר לבדיקה

    נחום
    10/05/2020

    הקופה והרופאים לא מאשרים לי בדיקה להורמון גדילה רציתי לעשות במעבדה פרטית ולהגיע לייעוץ פרטי אצלך עם התוצאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנחום

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/05/2020

    זה פחות תחום עסוקי מציעה לפנות לאנדוקרינולוגים שזה יותר תחום עסוקם
    מבינה שאם לא אשרו לא התרשמו שיש צורך קליני אז אולי באמת מיותר לבצע
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אינסולין לאדם עם סכרת לא מאוזנת
    דן
    08/05/2020

    היי, אני חולה סכרת מגיל 20 ,היום בן 45 לא מאוזן כל התקופות. הייתי מזריק אינסולין שנים עדשנמאס לי והתחלתי כדורים לפני כמה חודשים, התחלתי זלוטפי אם כתבתי נכון. אני נוטל יחד אם כדורים 2 גלוקמין אמריל גרדנס, לא ירדתי מהכדורים שלי. נכון שזה עוזר להוריד את הסוכר לאחר אכילת משהו מתוק, לאחר שעה שעתיים אבל בבוקר קם 170 שזה גבוה .
    האם הסריקה הזו היא אינסולין לכל דבר נכון? אני שואל כי היום אחרי 25 שנה אני רוצה להגיש תביעה לביטוח לאומי ואצלם אינסולין וכדורים שונה מאוד. תודה רבה.
    ואיזה אינסולין בלי קשר כדאי לי לנסות שאולי יאזן במשך היום וגם שאני קם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדן

    ד''ר מאיה איש שלום
    09/05/2020

    קסולטופי מכיל שלוב של אנסולין ארוך טווח טרגלודק ביחד עם וקטוזה שהיא אנאלוג לGLP1. קשה ליעץ מרחוק מבלי לראותך לקבל אנמנזה מלאה בדיקה גופנית הסטוריה משפחתית הרגלי חיים תזונה פעילות גופנית תעוד רמות סוכר.
    יתכן שהסוכרת שלך היא LADA שזה סוכרת אוטואמוניות אך מתפתחת לאט יותר מסוג 1, או MODY שזו סוכרת מונוגנטית
    אין באפשרותי להמליץ על טפול בדרך זו
    בכל מקרה הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה כגון הליכה 150 דקות בשבוע ושעה בשבוע פעילות של תנגודת עוזרים להפחית את רמות הסוכר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם מחזור משפיע על תוצאות הבדיקה?
    מיכל
    07/05/2020

    שלום,
    אני צריכה לעשות בדיקת קורטיזול. האם עשיף לעשות אותה בימים שאין וסת כי זה עלול לגרום לסטרס ולהעלות את הקוריזול?
    ובלי קשר, הבנתי שעדיף לעושת את הבדיקה לללא גלולות נגד הריון. האם חודש זה מספיק להפסיק או שצריך יותר?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    08/05/2020

    לא משנה הקשר למחזור. לגבי הגלולות לא היתי מפסיקה במיוחד בשל הבדיקה. חושבים שצריך הפסקה של 6 שבועות. אם מחפשים חסר קורטיזול אפשר גם תחת גלולות אם החשד גבוה מפנים לבדיקת קורטיזול חופשי שמבצעים באייכלוב אבל הבדיקה הכללית יכולה לתת אומדן טוב. אם מחפשים עודף קורטיזול קורטיזול בדם זו לא הבדיקה אז תחת גלולות אפשר לבדוק קורטיזול ברוק בלילה בחצות או אסוף שתן לקורטיזול
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכי סוכר של טרום סכרת
    טל
    05/05/2020

    שלום , ערכי הסוכר שלי לאחר צום של לילה גבוהים מ100.
    לפעמים 104 או 108

    לעומת זאת ההמוגלובין המסוכרר הוא 4.2 . שיותר מתאים למישהו עם רמת סוכר של 70-80.
    מה יכולה להיות הסיבה והאם צריך לחשוש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ערכי סוכר של טרום סכרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לטל

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/05/2020

    ערכי סוכר של 104 ו108 אכן מרמזים לטרום סוכרת
    כדאי לבדוק גם אחרי האוכל אם יש גורמי סכון לסוכרת כגון ספור משפחתי עודף משקל חוסר פעילות גופנית טפול בתרופות כמו סטרואידים.
    לעיתים המוגלובין A1C לא מדייק במקרים של אנמיה או שמשך החיים של הכדוריות קצר יותר..כגון אי ספיקה כליתית המוליזה של כדוריות הדם..מצבים נוספים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם של העצם
    יאלוש
    04/05/2020

    שלום רב
    אני מטופלת אצל אנדוקרינולוג בשל follicular carcinoma thyroid לפני שנה וחצי טיפול רדיואקטיבי
    מטופלת ביוטירוקס 200 מקג כל יום
    וכן קלציום ויטמין די
    אלפא די 3 1.5 מקג
    לענין
    מאחר ואני מטופלת בפרדניזון בשל מחלת ריאה אינטרסיצאלית
    הרופא עושה לי בירור אוסטאופורוזיס
    ובינתיים ביצעתי היום בדיקת דם
    P1NP typ 1
    תוצאה 22 שזה נמוך מהנורמה
    הבדיקה השניה יצא 350 ניראה בטווח התקין
    מה אומרת תוצאה נמוכה הנורמה מתחילה מ 27 ולי יש 22 ...כתוב low שזה נמוך
    השאלה מה עושים אם בכלל ...
    תודה בת 39

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות דם של העצם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליאלוש

    ד''ר מאיה איש שלום
    05/05/2020

    אם את לוקחת סטרואידים כרונית אז זה מתאים, סטרואידם בתחילה מגבירים פרוק עצם ולאחר כשנה אין פרוק מוגבר, אך הם מפחיתים בנית עצם.
    אין כאן דכוי משמעותי אבל מציעה להתיעץ עם האנדוקרינולוג המטפל
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורס פרדניזון וירידה הדרגתית וגמילה
    מיכל
    04/05/2020

    שלום,
    קיבלתי קורס פרדניזון ראשון לאסתמה שלא עזר מספיק(40 מ"ג שבועיים ואז כל יומיים ירידה של 5 מ"ג)
    חודשיים אחרי אני נאלצת לקחת קורס נוסף. הרופא כתב לי: שבוע 40 מ"ג, שבוע 30 מ"ג, שבוע 20 מ"ג... שבוע 10 מ"ג ושבוע 5 מ"ג.
    האם פרוטוקול שבו יורדים בכל שבוע 5 מ"ג ולא 10 מ"ג בשבוע יש לו יתרון מבחינת כך שירד הסיכוי לדיכוי אדרנלי?
    כי אני הכי חוששת מדיכוי אדרנלי.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    05/05/2020

    דווקא עדיף לקצר את משך החשיפה כך שיש יתרון לירידה מהירה יותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיום טיפול במרקפטיזול ומעבר לשלב הבא
    שון
    03/05/2020

    שלום לך ד"ר יקרה.
    אני מאובחן עם פעילות יתר בבלוטת התריס - מחלת גרייבס.
    בעוד מספר שבועות אני אמור לסיים פרק זמן של כשנה וחצי בהם הייתי מאוזן עם מרפקטיזול, לכיוון השלב הבא שהוא הפסקת נטילת הכדורים וכך ניתן לראות האם המחלה נמצאת בהפוגה או שיש צורך בקפסולה של יוד רדיואקטיבי.
    רציתי לשאול. אני יודע שהסיכויים הם 50-50, אבל במקרה שאין הפוגה וצריך יוד רדיוקאטיבי, אני מאוד חושש מזה. רציתי לשמוע ממך האם יש בסיס לחשש, האם יש אלטרנטיבה אחרת כיום, ושאלת השאלות - האם לא ניתן פשוט להמשיך עם נטילת המרקפטיזול?
    נראה כי זו בעיה קצת סבוכה ואשמח ממך להסבר מאיר עיניים בנושא זה.
    תודה מראש.
    שון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשון

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/05/2020

    בעקרון אם אפשר להתאזן עם מנונים נמוכים של מרקפטיזול ואין תופעות לואי משמעותיות אפשר גם לחזור לטפול
    בעקרון הסכונים במתן יוד רדיואקטיבי נמוכים מכוון שמדובר במנון נמוך. כ85% מפתחים תת פעילות של בלוטת התריס בעקבות הטפול ביוד
    כדאי לשקול בדיקה של THYROID STIMULATING ANTIBODIES טרם הפסקת הטפול שיכולה לנבא מה הסכוי לחזרת המחלה. הבדיקה פרטית בכללית ובלאומית, נשלחת לתל השומר. קיימת במכבי ובמאוחדת.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולשה וסחרחורת - בדיקת רמת סוכר
    נטלי
    03/05/2020

    שלום ד"ר
    בת 31.בריאה בד"כ למעט התקפי כאבי בטן שבמסגרת בירור הסיבה בדיקת ct בטן הראתה מעיים דקים צמודים לבטן שמאלית -בקע טרנסמזנטריאלי ללא חסימה. כל בדיקות הדם תקינות, MRCP תקין.
    לאחרונה לפעמים אני מרגישה תחושת חולשה ומעט סחרחורת.
    בדקתי רמת סוכר בעזרת מד סוכר ביתי (לאבי יש סכרת אז השתמשתי במכשיר שלו) והתוצאות היו:
    רמת סוכר 70 לאחר אכילת קרקר ותמר (כשביצעתי את הבדיקה הרגשתי חולשה נוראית)
    בבדיקה אחרת מיד כשקמתי בבוקר, בצום, רמת הסוכר היתה 60 (הרגשתי מעט חולשה)
    מה ניתן לעשות? האם יש צורך בטיפול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנטלי

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/05/2020

    סוכר של 70 הוא תקין, סוכר של 60 אכן הפוגלקמיה בדרגה ראשונה, כדאי לשקול יעוץ אנדוקריני לגבי המשך ברור
    צריך לשים לב אם זה קורה אחרי אוכל או בצום.
    אם אחרי אוכל מפחיתים פחמימות פשוטות
    בכל מקרה ביעוץ אנדוקריני מקיף יראו מה הברור הנחוץ .
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכוי אדרנלי בעקבות פרדניזון
    מיכל
    01/05/2020

    שלום,
    לקחתי לאסתמה קורס פרדניזון 40 מ"ג לשבועיים חצי ואז כל יומיים ירידה של 5 מ"ג. זה לא עזר מפסיק, וחודש וחצי אחרי קיבלתי לקחת קורס נוסף של 40 מ"ג שבוע ואז 30 שבוע 20 שבוע 10 שבוע ו 5 שבוע.
    האנדוקרינולוג אמר שיש סיכוי שכן יהיה דיכוי אדרנלי עם קורס שני קרוב, אך לא סיכוי מאוד גבוה.
    הוא נתן לי לעשות בדיקת דם לקורטיזול בשמונה בבוקר שבוע לאחר סיום הקורס.
    העניין הוא שאני לוקחת בשגרה משפאים לאסתמה שהבנתי שמשפיעים על הקורטיזול, גלולות נגד הריון ובנוסף השעון הביולוגי שלי הפוך אז כדי לקום בשש בבוקר לבדיקה אשן 3 שעות במקרה הטוב.(נאמר לי שזה גם משפיע על הבדיקה).
    במידה והקורטיזול יצא לי גבוה וקרוב לטווח העליון בבדיקה האם ניתן להיות רגועים וכן להסיק שאין דיכוי אדרנלי למרות הגורמים שמשפיעים אצלי על הבדיקה ומשפיעים על אמינותה?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/05/2020

    הגלולות קצת משבשות כי הן מביאות לעליה בקורטיזול הכללי (אך לא החופשי) וכך עשויות להביא לפספוס של חסר. חשוב שהאנדוקרינולוג יהיה מודע שאת נוטלת גלולות אלא אם מדובר בצרזט. אם תבצעי את הבדיקה בשמונה בבוקר זה הזמן האדאלי.
    אם תוכלי לא לקחת משאף באותו בוקר לפני הבדיקה אלא אחרי זה גם יואיל אם אין אפשרות תקחי לפני
    בברכת בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגנים חוץ כלייתיים וגוש באדרנל הימני
    יעל
    30/04/2020

    אמא שלי בת 66, מחלות רקע של סכרת ולחץ דם מאוזנים.
    אובחנה כסובלת מאי ספיקת כליות כרונית.
    בדיקת דם אחרונה הדגימה 59 gfr.
    ביצעה אולטרסאונד בטן עליונה אשר הדגים:
    בשתי הכליות הודגמו אגנים חוץ כלייתיים
    באזור אדרנל ימי הודגמה קשרית בקוטר כ3 ס"מ, אנדומה?
    אודה לעזרה בהבנת תוצאת האולטרסאונד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליעל

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/05/2020

    יש חשד לפי התאור לגדול שפיר באדרנל. אולטרהסאונד הוא לא כלי טוב להערכת אדרנל ולכן כדאי לשקול סיטי או MRI בטן בפרוטוקול אדרנל.
    במידה ואכן יש ממצא באדרנל כדאי לשלול הפרשת יתר הורמונלית ביעוץ אנדוקרינולוג (הפרשה שעשויה להביא לסוכרת/לחץ דם).
    לגבי האגנים החוץ כליתים כדאי להתיעץ עם אורולוג כי זה לא תחום עסוקי אך ככל הנראה ממצא מולד
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורמון גדילה והתפתחות השיניים
    נחום
    28/04/2020

    רציתי לשאול אם הורמון גדילה משפיע על התפתחות השיניים והלסת? כי אני חושב שיש לי בעיות בהתפתחות השיניים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנחום

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/04/2020

    הורמון גדילה עשוי לגרום לגדילה של הלסת כשהוא בעודף, איני מכירה השפעה על השינים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום