פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • שקילה לפני ואחרי האוכל האם נורמלי שיש שינוי?
    צחי
    29/10/2020

    זה OK שאחרי האוכל המשקל מראה מס' גבוה
    של שקילה אבל בין הארוחות הוא מראה מדידות נורמליות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לצחי

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/10/2020

    בדרכ לא אמורים להיות הבדלים דרסטיים. בכמה הבדל מדובר?
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TSH גבוה לאחר כריתת אונה
    אני
    29/10/2020

    שלום

    בת 51 לא נוטלת תרופות
    עברתי כריתת אונה של בלוטת התריס בשל אדנומה (כ-4 ס"מ) שהפרישה הורמונים. בדיקות דם לפני הכריתה :
    Tsh מדוכא קטן מ- 0.03 (גם בבדיקה שבוצעה לפני מספר שנים וגם בבדיקה לפני הכריתה)
    Ft4 ו- ft3 תקינים בנורמה
    TPO antibodies 42 (כלומר ללא נוכחות נוגדנים)

    היום כחודש וחצי לאחר כריתת האונה בבדיקת דם
    Tsh- 26.51
    Ft4 - 11.9 (עדיין תקין בנורמה כאשר הגבול התחתון של הנורמה 11.5)

    אני מרגישה טוב , אין לי תסמינים לכלום אך מדאיג אותי ה-tsh כזה גבוה. אני מבינה ככל הנראה האדנומה שהייתה לי דיכא את שאר הבלוטה אולי פשוט צריך יותר זמן לצד השני להתאושש.
    אשמח אם תוכלי להרגיע אותי.
    האם נתון זה מסמן על משהו או שיש סיכוי שהבלוטה תתפקד ללא צורך בטיפולים. אני מאוד רוצה להימנע מלקיחת הורמונים מה גם שקראתי שיש סיכונים בכך ושקורה לעיתים קרובות שרושמים הורמונים האלה שלא לצורך.

    אודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    TSH גבוה לאחר כריתת אונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאני

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/10/2020

    יש סכוי טוב שתהיה התאוששות, אבל אם תקחי מנון נמוך של הורמונים זה לא ימנע את ההתאוששות
    בדרכ לא ניתן לתת את ההורמון ביתר כי אז הTSH הופך למדוכא
    אני כן היתי שוקלת לזמן זה מנון נמוך של הורמונים
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TSH לאחר כריתת אונה

    אני
    30/10/2020

    תודה רבה על תשובתך.

    האם מסוכן להמתין עוד קצת ולחזור על הבדיקה - אגב אחרי כמה זמן היית חוזרת על הבדיקה במקרה שלא מתחילים אם ההורמונים?
    מהן הסכנות אם לא מתחילים אם ההורמונים?

    האם לקיחת ההורמונים מדכא את ייצורם הטבעי , האם יש מינון שלא משפיע על ייצור הטבעי?
    על איזה תרופה ומינון היית ממליצה ולכמה זמן באופן זמני
    (אני חשבתי שאם מתחילים אין דרך חזרה וגם פוחדת שירשמו לי את התרופה שפגע באנשים - מפרשת אלטרוקסין)

    תודה וסליחה על שאלה חוזרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאני

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/10/2020

    בפרשת האלטרוקסין התרופה נספגה פחות טוב/יותר ואנשים יצאו מאיזון וזו היתה הבעיה
    קשה לי לחזות היתי מתיעצת עם אנדוקרינולוג מטפל שראה גם בדיקות קודמות
    המנון הוא תלוי משקל, אבל סביר ש50 מקג' ליום איותירוקס לא ידכא את הבלוטה, אך כאמור חשוב לראות מה משקלך
    מציעה להתיעץ עם האנדוקרינולוג המטפל
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכרת סוג 2 האם מספיק כדורים
    שרון
    27/10/2020

    שלום,
    בת 48 עם סכרת מאוזנת ע"י גלוקומין 3 פעמים ביום כבר כ-13 שנה .המוגלובין a1c 6.3 .
    רופאת המשפחה טוענת שהכל תקין ואין צורך לעבור לזריקות הערכים בבוקר בצום לרוב 112 ושעתיים לאחר עבודה 170 אשמח לדעתכם שרון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשרון

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/10/2020

    מהם הערכים אחרי ארוחות?
    האם את סובלת מעודף משקל?
    אם ערכים שעתים אחרי האוכל 170 זה בהחלט גבוה ויתכן אצלך A1C לא מיצג (אלא מראה ערך נמוך מהאמת)
    היתי שוקלת להתחבר למד סוכר רציף לשבוע או שבועים בכדי לאמוד טוב יותר את ערכי הסוכר.
    היתי כן שוקלת תוספת טפול. אם ניסית לצמצם פחמימות ולבצע פעילות גופנית סדירה (כגון הליכות 150 דקות בשבוע ושעה בשבוע פעילות של תנגודת)
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חו"ד שנייה לנטילת התרופה אוזמפיק
    ניסים
    27/10/2020

    הרופא שלי רוצה לשפר את ביצועי הויקטוזה (לוקח גם ג'רדיאנס) שהם מעט גבוהים מ- 7 ומציע לקחת אוזמפיק. הוא טוען שזו תרופה מליגה אחרת, בעלת פוטנציאל. בגלל מחירה הגבוה אני מבקש לקבל ח"ד שנייה. האם גם הרופאה הנכבדה היתה ממליצה כנ"ל ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לניסים

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/10/2020

    בהחלט אוזמפיק יעילה יותר מוקטוזה, הן מבחינת הורדה במשקל והן מבחינת איזון הסוכרת. התרופה נמצאת בסל בכל הקופות פרט לקופת חולים כללית. מקוה שהיא תכנס לסל הקרוב בינואר גם לכללית. בשאר הקופות האשור אוטומטי למי שיש אשור לתרופה אחרת מאותה משפחה. יתרון נוסף שההזרקה חד שבועית וזה יותר נח.
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעה של אימון ספורט על סוכר
    יערה
    27/10/2020

    אני במצב של סוכר בצום 104 וסוכר a1c תקין.התחלתי לבצע אימון אירובי 30 דק ביום 7 ימים בשבוע. האם סביר שהסוכר ירד? שאלה נוספת האם אפשר להקטין את התדירות ל5 פעמים בשבוע 30דק מבחינת ההשפעה על הסוכר? האם השפעה של אימון נמשכת 48 שעות או פחות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליערה

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/10/2020

    בהחלט יש סכוי טוב שתהיה השפעה של האימון על רמת הסוכר. והשפעה של אימון היא ל24-48 שעות
    בברכה בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול באינסולין בסוכרת סוג 2
    נחמיה
    27/10/2020

    חלק ניכר ממטופלי סוכרת טייפ 2 נוטלים כדורים לטיפול לאיזון הסוכר ע'י המרצת הפרשת האינסולין מן הלבלב
    אולם בבסיס התסמונת במטבולית ומחלת הסוכרת עומד היפראינסולינמיה שהיא הפרשת יתר מופרזת של איסולין מובנת במחלה עצמה... אז איך יכול להיות שמטפלים בסוכרת עם תרופה שהמנגנון שלה עובד לפי מהלך קיים של המחלה עצמה....
    כמו לגמול אלכוהוליסט עם בקבוק וויסקי כל יום...
    לא ברור לגמריייי העניין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנחמיה

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/10/2020

    אכן אתה צודק, ומשתדלים שלא לתת תרופות שסוחטות את הלבלב, בעקרון יש תנגודת לאנסולין והסוכרת מתפתחת בגלל שהלבלב לא מסוגל להפריש אנסולין להתגבר על התנגודת ולכן אם מעלים את רמת האנסולין אז פעילותו עולה.
    אבל אתה בהחלט צודק שהדבר הטוב ביותר הוא להפחית תנגודת לאנסולין בעזרת פעילות גופנית סדירה ארובית וגם תנגודת. וכן להשתדל לרדת במשקל (יש תרופות לסוכרת שגם מסייעות בזה) וכן להפחית בצריכה של פחמימות.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בירידה במשקל וקשר להורמון האינסולין
    אודי
    27/10/2020

    שלום ד"ר, האם אנשים/נשים שמתקשים מאד לרדת במשקל מסווגים אוטומטית ל"תנגודת לאינסולין"?
    משום שהורמון האינסולין הוא הורמון "איחסון" כשרמותיו גבוהות הגוף במצב של אגירה ולא שריפה
    הבנתי נכון?
    (כמובן שיש עוד סיבות כגון תת תפקוד של בלוטת התריס גנטיקה וכו אבל דווקא מעוניין יותר להבין בהקשר של האינסולין)
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאודי

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/10/2020

    לרב הקושי לרדת במשקל קשור לוסות התאבון במח, ואפילו לתנגודת לאנסולין ברמת המח שגם קשורה לתאבון.
    יש תרופות שמשנות את נקודת ה"אזון" במח למשקל ומסייעות בירידה במשקל ובשמורה. אכן לגנטיקה יש תפקיד חשוב וגם להרגלי חיים כגון תזונה והעדר פעילות גופנית
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות רוק לקורטיזול שמזמינים מחו"ל
    רעות
    26/10/2020

    שלום רב,
    קראתי שישנן בדיקות ברוק לקורטיזול שיש חברה בארץ ששולחת למעבדה בחו"ל או שאפשר להזמין לבד מחו"ל.
    מה בעצם בודקים בבדיקות רוק לקורטיזול?
    האם ניתן לאבחן כך קורטיזול נמוך?
    ומה זה בעצם תת פעילות של בלואת האדרנל. זה לא אדיסון אלא מצב לפני שיש לאנשים וחלקם לא מודעים לו?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לרעות

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/10/2020

    לטעמי הבדיקה מיותרת הבדיקות שיש בארץ מספיק טובות. הן בודקות בדם יש גם בדיקה לקורטיזול חופשי או ברוק באיכילוב שרלונטית למי שנוטלת גלולות
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחם שמותר לאנשי סוכרת לאכול
    יונתן
    26/10/2020


    יש בעייה לחולי סוכרת לאכול לחם מקמח
    מלא ? (עם סוכר)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליונתן

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/10/2020

    הכל במידה...בעקרון התגובה של כל אדם למזונות שונים היא אישית יש כאלו שקמח מלא מעלה אותם יותר/פחות מקמח כוסמין/שפון וכו...
    צריך פשוט רמות סוכר ולראות
    גם פעילות גופנית כגון הליכה 150 דקות בשבוע מסייעת בהפחתת רמות הסוכר,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איסוף שתן לקטוכולאמינים ומוליכים עצביים
    רונית
    26/10/2020

    שלום,
    האם בדיקת איסוף שתן לקטוכולאמינים נחשבת לאמינה לגבי קבלת מושג האם יש מחסור במוליכים עצביים כמו דופמין נוראדרנלין וכו'?
    אני פשוט סובלת ממיגרנות, ואין לי דיכאון. הרופאים ישר נותנים טיפול מונע שהוא תרופות נגד דיכאון, אך אין בדיקת דם שיכולה לומר לי האם יש משהו שחסר לי(סרוטונין וכו'). תהיתי אם אעשה את איסוף השתן אדע בוודאות מה שכן, לקחתי בעקבות זה 5HTP במינון 400 מ"ג ביום ולא ראיתי שיפור. תודה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לרונית

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/10/2020

    בעקרון לגבי מגרנות כדאי לשאול נוירולוג לא מדובר בנושא אנדוקריני. אסוף השתן נועד לאבחן עודף ולא חסר.
    סרוטונין משפיע על טונוס כלי דם ואם נותנים תרופות מהמשפחה האנטידכאונית זה לא בגלל חסר או עודף סטרוטונין או נוראדרנלין אלא רצון להשפיע על טונוס כלי הדם, לפי הבנתי.
    יש היום תרופות חדשות יעילות למניעת מגרנות. ובכלל התחום מאוד התפתח
    מציעה להועץ בנוירולוג
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתייה עם ממתיקים האם יכול לגרום לסכרת?
    יוגב
    25/10/2020


    כל השתייה דייאט זה באמת יכול לעשות
    סוכרת כמו שאומרים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליוגב

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/10/2020

    הכל תלוי בכמות ובגורמי סכון נוספים לסוכרת כגון רקע משפחתי, עודף משקל פעילות גופנית תזונה - האם עתירה בפמימות בפרט פשוטות , נטילה של תרופות שמעלות סכון לסוכרת כגון סטרואידים, תרופות אנטיפסיכוטיות ועוד
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקיחת תוסף ליקוריץ להעלאת הקורטיזל
    עדי
    23/10/2020

    תודה רבה על תשובתך ד"ר.
    בגלל שבאיסוף השתן יצא לי מתחת לסף גילוי, ובבדיקת הדם חודשיים לפני תוצאה יחסית נמוכה עם משאפי אסתמה, רופא המשפחה אמר לי היום שכרגע נראה שיש דיכוי אדנרלי ושהוא רוצה שנמתין חודש ואז אעשה שוב את כל הבדיקות ושלוקח לעיתים זמן לבלוטה לחזור לעצמה. הוא אמר שאם אין לי תסמינים אין בעיה. לחץ הדם שלי הוא תקין, אך יש לי עייפות וחולשה קשות שקשה לדעת האם הן בגלל הדיכוי כי יש לי גם אנמיה ושינה לא מרעננת וזה לא חדש.
    אשמח לברר:
    1. האם זה לא מסוכן להמתין ולא עלול לקרות לי משהו?
    2. ציינת שאיסוף שתן לא נועד לאבחון חוסר בקורטיזול, רק עודף. אבל תוצאה של מתחת לסף גילוי שזה למעשה 0 לא אמורה בכל זאת לתת אינדיקציה דיי רבה, שיש מחסור גדול? גם אם לא לפי זה לאבן סופית כמובן...
    3. חשבתי להזמין בדיקות רוק מחו"ל לקורטיזול, האם ניתן איתן לאבחן מחסור?
    4. נאמר לי שלקיחת ליקריץ מעלה את הקורטיזול. האם זה לא יהיה חכם לנסות עכישיו אותו כמה שבועות או אפילו עלול לשבש את הבדיקה (אם אפסיק שבוע לפני).
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעדי

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/10/2020

    מכוון שאסוף שתן לא מהווה כלי מתאים להערכת חסר בקורטיזול ורמת הקורטיזול בדם בבוקר היתה תקינה אני לא רואה סיבה לדאגה כעת ולבצוע בדיקות נוספות למעט לשקול אולי בצוע מבחן סנקטן 1 מקג' . שיתן אנדקציה אם עשויה להיות בעיה בזמן סטרס כגון מחלת חום. מציעה להתיעץ עם אנדוקרינולוג
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איסוף שתן לקורטיזול האם צריך לערבב את המיכל?
    עדי
    22/10/2020

    שלום ד"ר,
    מצטערת על 2 השאלות. האם באיסוף שתן לקורטיזול אני הייתי צריכה בעצמי לנער את המיכל כדי שהכל יתערבב? כי לא עשיתי את זה. הבאתי את המיכל והם רק אמרו לשים מדבקות, והם עשו את ההעברה לכוס קטנה בהמשך.. האם הם גם דואגים לנער את הכל?
    והאם ייתכן שהתוצאה של מתחת לסף הגילוי היא כי לקחו רק מלמעלה בלי לערבב?
    אחרי איסוף השתן חזרתי לקחת גלולות יאז אחרי הפסקה של כמה חודשים. לקחתי מהיום הראשון של הווסת ליומיים והפסקתי אתמול אחרי שראתי את התוצאה שקיבלתי.
    ידוע לי שעם גלולות צריך להמתין 6 שבועות לבדיקת קורטיזול אמינה. כמה זמן מומלץ להמתין אם לקחתי יומיים גלולות יאז והפסקתי? יש לציין שיש לי גם אנמיה של ברזל עם המוגלובין 10.6 (מלפני הפרדניזון עקב דימומים כבדים בוסת).
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעדי

    ד''ר מאיה איש שלום
    23/10/2020

    גלולות לא משפיעות על אסוף שתן לקורטיזול אלא רק על בדיקת דם לקורטיזול כי הן מעלות את רמות החלבון שקושר את הקורטיזול בדם. הקורטיזול החופשי לא משתנה ברמתו אך הקורטיזול הכללי עולה ולכן נראית כביכול עליה שהיא לא משמעותית קלינית כי הקורטיזול החופשי לא משתנה אך לא מאפשרת הערכה אמיתית. אין שנוי של רמת הקורטיזול בשתן שהוא קורטיזול חופשי לכן לא צריך להפסיק את הגלולות לאסוף שתן אם זה לקורטיזול בלבד אם לקטוסטרואידים אז כדאי באמת להיות 6 שבועות ללא גלולות.
    יתכן שבאמת לא ערבבו לפני שלקחו דגימה ואז יצאה רמה נמוכה
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתיה של 5-6 פחיות קולה ביום
    שי
    22/10/2020

    שלום
    אני בן 54.
    משקל תקין.
    שותה בשנים האחרונות 5-6 פחיות קולה ביום.
    מעבר לזה לא אוכל כמעט ממתקים ועוגות ומתוקים.
    אני יודע שזה לא בסדר אבל "חייב" את זה.

    פעם בחצי שנה מבצע בדיקות דם תקופתיות
    הסוכר 75,87,82
    אלה התוצאות האחרונות בצום של 10 שעות.

    אשמח לשאול
    1. האם באמת שתיה של פחית קולה זה כאילו שתיתי מים עם נניח 3-4 כפיות סוכר? אז אם שותה 5 פחיות זה כאילו שתיתי 20 כפיות סוכר ביום? אותו סוג של נזק?

    2. אם אני עושה בדיקת דם והגלוקוז בצום תקין כ 75-88 אז
    זה אומר שאין לי סוכרת?
    החלטתי שאם הסוכר יעלה מעל 90 אז אפסיק לשתות קולה.
    האם ככה אני יכול רוב הסיכוי למנוע התפתחות סוכרת ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשי

    ד''ר מאיה איש שלום
    23/10/2020

    בהחלט כמו שאמרת לגבי כמות הסוכר. אם יש עודף משקל או נטיה לסוכרת (כגון ספור משפחתי בקרובי משפחה מדרגה ראשונה היתי מנסה לצמצם)
    אתה יכול לבדוק גם המולגובין מסוכרר שמהווה ממוצע לערכי הסוכר ב3 חודשים האחרונים כי לעיתים הסוכר בצום תקין ואחרי האוכל הוא עולה
    מציעה בכל זאת לצמצם את צריכת הקולה...
    שלא לדבר על כך שצריכה של הרבה פחמימות פשוטות מגדילה את הסכון לכבד שומני שגם הוא מגדיל את הסכון לסוכרת ולמחלות לב
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחלות פוליציסטיות ותוצאות של בדיקת איסוף שתן לקורטיזול
    עדי
    21/10/2020

    שלום ד"ר,
    אני בת 39. עם שחלות פוליציסטיות, לא נוטלת גלולות.לאחר קורס פרדניזון של 10 ימים 40 מ"ג ואז כל שבוע ירידה של 10 מ"ג ו 5מ"ג שהיה בפעם השניה כעבור חצי שנה.קיבלתי בדיקת קורטיזול לשלילת דיכוי אדרנלי. כעבור שבועיים מתום ה 2.5 פרדניזון יצא לי 346 עם 4 שאיפות סימביקורט 320. חודשיים אחרי קיבלתי לעשות איסוף שתן לקורטיזול. הקריאטנין בנורמה ובקורטיזול נכתב: "מתחת לסף גילוי מבוצע באיכילוב" (אני במכבי). אשמח לברר: האם זה מעיד על תוצאות ממש נמוכות או על ממש גבוהות? האם אני צריכה למהר למיון או לטיפול רפואי? התור הבא לרופא משפחה רק עוד שבוע.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעדי

    ד''ר מאיה איש שלום
    23/10/2020

    קורטיזול בשתן לא נועד לחפש חסר קורטיזול אלא עודף!
    התוצאה בדם לא מחשידה לחסר קורטיזול
    אם רוצים לדעת בודאות מבצעים מבחן סנקטן 1 מקג' בדם אבל לא בטוחה שיש הכרח עם הערך שציינת בדם.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום