פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • רבלסוס מסדרת GLP1 מחליף ויקטוזה?
    מנחם
    01/06/2020

    האם רבלסוס הניתן בכדור - GLP1 מחליף את הויקטוזה? האם הוא יעיל יותר ממנה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למנחם

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/06/2020

    הוא יחליף בעתיד תוך שנה/שנה וחצי כנראה. כרגע לא זמין בארץ. הוא אכן יותר יעיל. כרגע יש בארץ את האוזמפיק שזו אותה תרופה כמו רבלסוס בהזרקה חד שבועית והוא גם ככל הנראה יעיל יותר מוקטוזה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מידע על רבלסוס

    ודים
    02/06/2020

    ד״ר,בוקר טוב ושלום רב לך,
    אודה לך על קבלת קישור מקורי עם אלון מידע על התרופה החדשה בשם רבלסוס
    וגם איך היא נכתבת בלטינית?
    בברכה,ודים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לודים

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/06/2020

    אין לי בנמצא התרופה עדין לא רשומה בארץ
    האיות של התרופה rybelsus

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעילות גופנית והעלאה של ערכים קורטיזול ופרולקטין
    קובי
    01/06/2020

    ידוע שפעילות גופנית כמו ריצה שחייה ועוד פעילויות אחרות טובות מאוד לגוף. אני עושה הרבה ריצות שנים והבנתי שריצה יכולה לעלות פרולקטין וקורטיזול, האם זה בעיה? כי הרי אומרים שפעילות גופנית טובה לגוף.
    יש לי ערכים גבוהים של קורטיזול ופרולקטין. לאחר בירור נרחב שעשיתי הכול תקין. מה דעתך בעניין פעילות גופנית ומה שציינתי כאן? והאם הגורם לזה שהערכים גבוהים אך לאחר בדיקות כמו שאמרתי תקינים זה כתוצאה מהריצה שעשיתי במשך שנים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לקובי

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/06/2020

    בהחלט ספורט זה דבר בריא
    עדיף להמנע מפעילות גופנית ביום של בדיקת הדם וביום שלפני.
    בכל מקרה בכדי להבין אם יש משמעות קלינית לתוצאות הבדיקות יש צורך באנמנזה מקיפה ובדיקה גופנית, דבר שלא יכול להעשות כאן
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות תקינות למרות ערכי קורטיזול ופרולקטין גבוהים
    שלומי
    01/06/2020

    נמצא לי בבדיקות דם ושתן ערכים גבוהים של קורטיזול ופרולקטין קורטיזול 1005 ופרולקטין ערך זהה פחות או יותר כמו של הקורטיזול בשני המקרים עשיתי בדיקות.
    בעניין הקורטיזול עשיתי בדיקת שתן לקטכולאמינים שכוללת בדיקה נרחבת של כל מה שקשור לזה וזה יצא תקין. עשיתי גם מבחן דקסמטזון שהיה תקין בעניין הפרולקטין עשיתי את כל בדיקות הדם שקשורות לזה של כל ההורמונים וזה יצא תקין. כמו גם אם אר איי ראש שבדק את כול הראש והתמקד באוכף הטורקי שיצא תקין.
    אם הכול תקין מה יכול להביא לערכים גבוהים כאלו של קורטיזול ופרולקטין? האם צריך לעשות משהו אם הערכים הם 1000 וקצת? שכמו שאמרתי בדיקות תקינות. מה ערכים גבוהים כאלו יכולים לגרום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשלומי

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/06/2020

    צריך להתרשם קלינית ולא ניתן לעשות זאת כאן.
    אם אסוף שתן לקורטיזול תקין וגם מבחן דקסמטזון 1 מג' ואין חשד קליני לתסמונת קושינג אז יתכן שהרמה של הקורטיזול אינה בעלת משמעות קלינית
    לגבי הפרולקטין מבינה שרמות טסטוסטרון תקינות ואין הגדלה של השדיים?
    בכל מקרה קשה ליעץ כך באופן ורטואלי יש צורך בבדיקה גופנית ואנמנזה מקיפה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעת קלונקס על ערכי פרולקטין וקורטיזול
    אלון
    01/06/2020

    אני נוטל קלונקס 0.5 מספר חודשים כל יום שני כדורים.
    האם הכדור הזה יכול ומעלה ערכים של פרולקטין ושל קורטיזול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאלון

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/06/2020

    חרדה וסטרס יכולים לעלות את שניהם. לא ידוע לי על קשר לקלונקס
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת נימול בכל הגוף - מה הסיבה?
    יניב
    01/06/2020

    כבר כמה שעות אתמול והיום שהיה לי תחושת נימול בכל הגוף שפחתו.
    עכשיו זה יותר בכפות הידיים, מה יכולנ להיות הסיבה לתחושה החדשה הזאת שיש לי ולא הייתה לי אף פעם? אציין שאני נוטל קלונקס 0.5 במשך שנה ובחודש האחרון אני בתהליך הורדה מהכדור הזה האם זה יכול להיות תופעת לוואי של הכדור? או שזה בעיה אחרת?
    מה יכול להיות מקור של תחושת נימול זרמים בגוף ויותר בשני כפות הידיים במשך שעות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליניב

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/06/2020

    כדאי לוודא תקינות של רמות סידן אלבומין פוספור רמת B12
    נמול בכל הגוף הוא הרבה פעמים בטוי לחרדה אך יש קודם צורך לשלול בעיה רפואית
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם בלוטת התריס
    נורית
    01/06/2020

    היי ד״ר,
    ביצעתי לפני כשנתיים וחצי בדיקת נוגדנים להאשימוטו עקב ערך 5.2 של tsh. הבדיקה יצאה תקינה ונשלל האשימוטו. הומלץ לי לא להתחיל שום טיפול תרופתי.
    מאז לא ביצעתי בדיקת מעקב נוספת של תפקודי הבלוטה. לקראת תור לאנדוקרינולוג- ברצוני לשאול, אילו בדיקות דם עליי לבצע מראש, מלבד tsh, t3 וt4? האם עליי לחזור על בדיקת הנוגדנים להאשימוטו גם?
    אודה לתשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות דם בלוטת התריס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנורית

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/06/2020

    ככל הנראה רמת TSH תספיק
    גם אם נוגדנים יהיו חיוביים הטפול הוא בהתאם לרמת TSH
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוות דעת ערך פרולקטין והשמנה
    מתן
    31/05/2020

    בן 31 בריא סובל מהשמנה שלא יורדת למרות דיאטה קפדנית ואימון
    בנוסף התפתח לי שד נשי בצד ימין
    וכמו כן אין לי חשק מיני בכלל ואורגזמה, כל בדיקות הדם המטולוגיה וביוכימיה תקינות מלבד הורמון - אנדו טסט קצת נמוך עומד על 8 בסקאלה של 5 עד 26 
    ופרולקטין שעומד על 370 בסקאלה של 40 עד 375.
    האם הגיוני שאני חווה את כל התסמינים האלה עקב הפרולקטין למרות שהוא 370 (ולא 375 שזה מעבר לטווח). אשמח לעזרתך
    (הפרולקטין ככל הנראה עלה לי עם השנים בעקבות שימוש בציפרלקס לפי דברי המטפל שלי זה תופעה ידועה מעבר לזה אין לי שום תופעות לוואי לאורך השנים).
    אשמח לתשובתך ואפילו לתיאום פגישה באופן פרטי


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למתן

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/06/2020

    כדאי להשלים סונר שדיים/מממוגרפיה לראות אם יש שם רקמת שד
    הפרולקטין תקין לכן לא נראה שמסביר.
    לגבי הקושי לרדת במשקל כדאי לודא שתפקודי תריס תקינים וגם אפשר לשקול ברור לקושינג על פניו לפי התמונה אתה לא נראה בפנוטיפ הקלאסי
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת כדור קלונקס ותסמינים בגוף
    אורן
    30/05/2020

    שלום
    אני נוטל קלונקס 0.5 שנה וחודש, שני כדורים כל יום ולפעמים שלוש. אני כעת בתהליך הורדה לחלוטין מהכדור בהדרגה, האם הכדור הזה יכול לעשות בעיות להורמונים בגוף לגרום לבעיות אנדוקריניות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאורן

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/06/2020

    לא ידוע לי על קשר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי על בדיקת קורטיזול
    שני
    30/05/2020

    שלום ד"ר,
    שאלתי כמה זמן לאחר סיום קורס פרדניזון של חודש ניתן לעשות בדיקות דם כלליות בלי שיושפעו. כתבת שזה תלוי במחלות הרקע שלי. אז יש לי תנגודת לאינסולין שמטופלת, עם כדור גלוקומין תת פעילות של בלוטת התריס שמטופלת עם יוטירקס (a1c תמיד בנורמה) וכולסטרול גבוה. כמה ימים או שבועות לפי דעתך כדי לחכות לפני שעושים את בדיקות הדם הכלליות?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשני

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/05/2020

    מציעה להתיעץ עם הרופא המטפל שהפנה אותך לבדיקות
    בברכת חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורמון גדילה גנוטרופין לעומת נורדוטרופין
    שש
    28/05/2020

    היי
    עד היום בני בן 11 היה מטופל בנורדוטרופין אמפולה של 10 וקיבל 1.3 מ"ג ביום. היום לא היה נורדוטרופין וקיבלנו גנוטרופין אמפולה של 12 מ"ג. האם זה אותו דבר? אנחנו נותנים גם בגנוטרופין 1.3 מ"ג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשש

    ד''ר מאיה איש שלום
    28/05/2020

    אני אנדוקרינולוגית מבוגרים מציעה לשאול בפורום של ילדים.
    בעקרון ככל הידוע לי המנון זהה בכל התרופות אבל כדאי לוודא
    חג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפנייה מקרדיולוג בגלל קצב לב מהיר
    שני
    27/05/2020

    שלום. שלחו אותי לעשות איסוף שתן לבדוק את הרמה של הקטכולמינים והסרוטונין בגלל קצב לב מהיר.
    הסבירו לי שאם אני אהיה בלחץ/ מתח זה ישפיע על הבדיקה, לפי מה שקראתי באינטרנט רמה מוגברת יכולה להיות בגלל גידול על יותרת הכליה ובמקרה של הסרוטונין במעי הדק/התוספתן. יש אפשרות לעשות צילום במקומות האלו במקום הבדיקה כדי לוודא שנקי?
    תודה רבה על העזרה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשני

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/05/2020

    גדולים שכאלו מאוד נדירים. בדרכ פאוכרומוציטומה שמפרישה כתאולאמינים מלווה בעוד תסמינים כגון עלית לחץ דם כאבי ראש ועוד ועדיף אם כבר לבדוק מטפנרינים בשתן ולא כתקולאמינים כי זו בדיקה יותר רגישה. גם גדול של קרצינואיד נדיר מאוד. בדרכ מלווה שוב בעוד תסמינים כמו הסמקה בפנים קוצר נשימה
    סטרס לא משפיע מאוד על הבדיקה השניה וגם על הראשונה צריך סטרס יחסית משמעותי בכדי שתהיה עליה. לא היתי מוטרדת מזה. שוב גדולים נדירים
    אם כבר סיבה שכיחה יותר לדפיקות לב זו הפרעה בבלוטת התריס אז כדאי לבדוק TSH FT4
    ודפיקות לב הרבה פעמים הן משניות לחרדה....
    תרגישי טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצב לב

    שני
    01/06/2020

    קודם כל תודה על התשובה, הייתי קצת בלחץ, שכחתי לרשום שאת הבעיה בקצב לב גילו בבדיקה שגרתית בבית ספר,לא בעקבות תלונה שלי, בגיל 12 בערך.
    יש לי צניחה קלה של המסתם המיטרלי, אני צריכה גם לעשות מבחן מאמץ אבל בקשר לחרדה קראתי שיש כל מיני מצבים רפואיים שיכולים לגרום לחרדה, כל מה שקשור לתחום האנדוקרינולוגיה
    איך אפשר להזמין תור להתייעץ ולעשות את הבדיקות שציינת
    תודה על כל העזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשני

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/06/2020

    בהחלט צניחה של מסתם מטרלי יכולה להיות קשורה לדופק מהיר ולכן אין בהכרח הפרעה אנדוקרינית
    את יכולה לבקש הפניה לבדיקות שציינתי בתשובה הקודמת מרופא המשפחה
    אני עובדת במכון האנדוקריני בבית חולים איכילוב במרפאת מאוחדת במודיעין ובמרפאת DMC בצפון תא.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות בעקבות בעיה הורמונלית במשך שנים
    י
    26/05/2020

    שלום רב לך. אני גבר בן 39.

    במשך שנים רבות מאובחן כסובל מתת פעילות בלוטת התריס. מקבל כדור 50 של אלטרוקסין כל יום.
    tsh נע בין נורמלי ל5 במדדים
    t4 שווה 1 ng/dl
    נעשתה בדיקה בודדת לגבי anti thyroid peroxid שיצא 80, כשהטווח הנורמלי הוא 0.0 עד 35

    בשנים האחרונות אובחן גם שהטסטוסטרון והורמוני הגונדוטרופינים (lh וfsh) מוחלשים. נאמר לי על ידי אורולוג שלמרות שהטסטוסטרון שלי נמצא בטווח התחתון של הסקאלה, בהתאם לגילי זה מעט והוא אמר שזה מקביל לטסטוסטרון של איש זקן.

    התוצאות של הטסטוסטרון טוטאל בכמה בדיקות נע בין 3.29, 4.0, ל4.97 לאחרונה. כל הבדיקות בוצעו בבוקר לאחר צום.
    כמו כן טסטוסטרון חופשי בבוקר בצום נמצא 1.72 ng/ml

    lh 2.9
    fsh 4
    prolactin 4

    נאמר לי שיש לבצע mri היפופיזה, שעוד לא בוצע.
    עד כאן עניינים טכנים. אציין שאני סובל מעייפות רבה, ברקע גם אנמיה גבולית שנמצאת שנים רבות ולא נערך בירור מסודר לגביה. אני חושב שלגבי הטסטוסטרון אני סובל מזה כנראה מגיל מאוד מאוד צעיר, כי בראיה לאחור- התפתחתי בהתבגרות מאוד מאוחר לגילי והייתי ילד מאוד מאוד רגיש נפשית.

    שאלותיי

    1. לגבי התריס. האם יש קשר בין הבעיה בבלוטת התריס לבעיה בשאר ההורמונים?
    אם כי להבנתי הבדיקה הבודדת שנעשתה, מצאה שהגוף מתנגד לבלוטה, או להורמון המגיע אליה(?)

    2. לגבי הטסטוסטרון. האם על פי התוצאות, יש חוסר בטסטוסטרון בהתאם לגילי?
    ואם כן, האם זה חוסר כזה שכדאי שאבדוק אם אני לא סובל מאוסטאופורוזיס?

    3. האם מחסור כזה בטסטוסטרון, אומר שאני מועד להזדקן יותר מהר מהגיל שלי? זאת אומרת, שאני בן 39 עם גוף זקן הרבה יותר?

    4. לגבי טיפול אפשרי. מדוע הגישה היא לטפל בטסטוסטרון ולא לטפל בהורמונים הגונדוטרופינים lh fsh שבעזרתם נוצר הטסטוסטרון ושאולי טיפול כזה הוא פחות בעיתי מההשלכות של טיפול בטסטוסטרון?(סיכונים ללב, ריאות ולזרע)

    תודה רבה



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לי

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/05/2020

    קשה לתת תשובה מעמיקה לשאלותיך מבלי לראותך ולבדוק אותך.
    בעקרון אם פוריות לא על הפרק אז אפשר לתת טסטוסטרון ועוקבים אחרי הרמה אם על הפרק אז לא כדאי טסטוסטרון וכדאי לתת תרופות שמדמות/מגרות את ההיפופיזה.
    לא הבנתי איזה טסטוסטרון חופשי נבדק האם Bio available testosterone כי אם כן הוא תקין
    צריך לראות אם יש סבות אחרות לעייפות. באמת כדאי לבדוק BIOAVAILABLE TESTOSTERONE אם לא נבדק כי הוא נותן אומדן טוב של הטסטוסטרון החופשי.
    לגבי בלוטת התריס מה הנורמה של T4 במעבדה שבצעת
    אם תקינה אז כרגע אין משמעות לנוגדנים אך כדאי לעקוב אחת לשנה כי יש סכוי לתת פעילות של בלוטת התריס
    15% מהאוכלוסיה יש להם נוגדנים אך רק ל3-5% יש תת פעילות
    מציעה לפנות לברור ומעקב אנדוקריני
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלותייך

    י
    27/05/2020

    לגבי הטסטוסטרון
    לא עשיתי בדיקה שנקראת ביו אביילבל טסטוסטרון(שלהבנתי נערכת רק באיכילוב?)
    עשיתי בדיקת טסטוסטרון חופשי free testosterone שקיימת בקופה בכל מרפאה.
    האם עדיין מספר תקין? הסקאלה בבדיקת המעבדה היא 1.20 עד 4.30 ולי יש 1.72.
    לגבי התריס- אני באמצע הסקאלה של t4.
    העניין הוא שרופאת המשפחה מעולם לא הציעה לשלוח אותי למעקב אנדוקריני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לי

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/05/2020

    אתה יכול לבקש מרופאת המשפחה בדיקת אנדוקרינולוג לפני שאתה מתחיל טפול כלשהו.
    הטסטוסטרון החופשי הוא תחשיב והוא פחות אמין
    אולי כדאי לבצע אפילו באופן פרטי את בדיקת הbioavailable testosterone עלותה כ200 שח באיכילוב צריך להגיע בצום של לילה בשעות הבוקר למכון האנדוקריני אין צורך להזמין תור
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגב

    י
    29/05/2020

    האם בשלל הבעיות היכולות להיות בהיפופיזה/היפותלמוס, בתת פעילות בהזרמת הורמונים לגוף, האם בסופו של דבר כל הפיתרונות מסתכמים במתן הורמונים חיצוניים/תחליפיים?

    ושאלה נוספת, מדוע רק באיכילוב מבוצעת הבדיקה של הטסטוסטרון החופשי? זוהי הבדיקה האמינה ביותר לגילוי מחסור ההורמון?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לי

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/05/2020

    במקרים של חסר ברור אין הכרח בבדיקה שנעשית באיכילוב, במקרים גבוליים הבדיקה תורמת
    אם מדובר בגדול הפופזרי אז טפול בו לעיתים משיב את רמות הטסטוסטרון אם מדובר בחסר מסיבות אחרות אז הטפול הוא מתן תחליפים
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם לבלוטת התריס, סוכר ועוד
    שני
    26/05/2020

    שלום,
    אני אמורה לקחת קורס פרדניזון של 40 מ"ג וכל שבוע לקחת 10 מ"ג. אשמח לברר: כמה ימים או כמה שבועות מהיום האחרון של סיום הקורס ניתן לעשות בדיקות דם לבלוטת התריס, סוכר, כולטרול וכל בדיקות הדם הכלליות כך שבדיקות הדם יצאו אמינות ולא יושפעו מהפרדניזון?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשני

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/05/2020

    זה תלוי ברקע שלך מראש (עודף משקל, נטיה לסוכרת ספור משפחתי) בלוטת התריס תוך ימים ספורים כבר אין השפעה לגבי השאר תלוי ברקע וגורמי סכון נוספים לסוכרת
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צמח מרפא לירידה במשקל שמעלה טסטוסטרון
    שני
    25/05/2020

    שלום,
    אני בת 42 ויש לי שחלות פוליציסטיות. ישנו תוסף של צמח מרפא שתהיתי האם לקחת. לפי מחקרים הוא עזור בירידה במשקל.
    העניין הוא שנתקלתי במחקר ומאמר שבו צויין שהצמח מעלה את רמות הטסטוסטרון.
    האם זה נכון שבמקרה של שחלות פוליציסטיות עדיף לא לקחת צמח כזה שעלול להעלות את רמות הטסטוסטרון?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשני

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/05/2020

    בהחלט במקרה של שחלות פוליצסטיות עדיף שלא לקחת צמח שמעלה רמות טסטוסטרון.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרום סוכרת בבדיקות דם
    מיכל
    25/05/2020

    שלום,
    בת 35. מזה כתקופה לא מרגישה ככ טוב אחרי ארוחות בעיקר של פחמימות פסטה וכד', מרגישה לפעמים סחרחורות ועייפות ממש מוגברת, בנוסף לפעמים הפה מאוד יבש וצריכה לשתות כל הזמן למרות שמים לא עוזרים לי כבר.
    בבדיקות דם בצום של 12 שעות התגלה סוכר 108 וh1c 5.8 ,
    אני לא סובלת מעודף משקל, גובה - 1.68, משקל - 68
    הרופאה אומרת שאני במצב של טרום סוכרת , רציתי לדעת מה אפשר לעשות והאם הגיוני שמתפתחת אצלי סוכרת ללא עודף משקל? ואיך יודעים אם מדובר בסוכרת סוג 2 או חלילה במשהו אחר?
    תודה מראש על כל עזרה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טרום סוכרת בבדיקות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/05/2020

    אכן מתאים לטרום סוכרת, בגלל שאת לא סובלת מעודף משקל כדאי לשקול בדיקת נוגדנים לאיי הלבלב ANTI ISLET ANTI GAD
    אם יש ספור משפחתי של סוכרת מסוג 2 בקרובי משפחה מדרגה ראשונה או שחלות פוליצסטיות אז אולי בכל זאת מדובר בטרום סוכרת מסוג 2
    אפשרות נוספת פחות שכיחה היא טרום סוכרת לכוון סוכרת מונוגנטית
    בכל מקרה הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה צפויות לסייע בהפחתת ערכי הסוכר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום