מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הורמון גדילה והתפתחות השינייםנחום28/04/2020
רציתי לשאול אם הורמון גדילה משפיע על התפתחות השיניים והלסת? כי אני חושב שיש לי בעיות בהתפתחות השיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום29/04/2020הורמון גדילה עשוי לגרום לגדילה של הלסת כשהוא בעודף, איני מכירה השפעה על השינים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה תקין? האם זו סכרת?אוולין27/04/2020
היי אני בת 27 לפני שנתיים וחצי הייתה לי סכרת הריון אם תוצאה שלהעמסת סוכר 270.
לאחר הלידה המשכתי למדוד במד סוכר והתוצאות היו בין 95-107 שמתי לב כאשר אני מקפידה לא לאכול מתוק בלילה אז הסוכר בערך 95 כשאני לא מקפידה 107.
סוכר שעתיים לאחר האוכל פחות מי 140 תמיד נעצר על 100-108 וגם אחרי 4 שעות נשאר בסביבות 100.
האם זה תקין שסוכר גם אחרי 4 שעות לא יורד מתחת ל 100?
שמתי לב שאחרי מאכלים מסויימים כמו סופגניות לחמניות הסוכר אחרי שעה עולה עד ל 160 ואחרי שעתיים עומד על 140.. כאשר אני אוכלת פחמימות מורכבות כמו שיבולת שעול הסוכר גם עולה ל 160 אבל מהר מאוד יורד ל נורמה של100 לאחר שעתיים
אתמול בפעם הראשונה אחרי שאנע עוקבת במד סוכר יצאה לי תוצאה של 200 לאחר שעתיים של אכילת עוגה וסושי.. 15 דק לאחר מכן מדדתי שוב יצא 165 . נלחצתי נורא וטסתי לרופאת משפחה שנתנה לי בדיקת המגלובין מסוכרר.
אני לחוצה מאוד רציתי לדעת האם זה בכיוון של סכרת אני בחורה רזה בגובה של 1.68 ומשקל 60 האם זאות יכולה ליביות סכרת נעורים או לאדה? לפני שנה עשיתי בדיקת סוכר בצום ויצא 98 . אכלתי דג אם סלט אם הייתי אוכלת שוקולדים או אוררז הסוכר היה יוצא יותר גבוה אנע מאמינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאולין
ד''ר מאיה איש שלום27/04/2020הי הערכים מתאימים לטרום סוכרת, כדאי להשלים A1C. היתי גם מבצעת ANTI GAD ANTI ISLET בהיותך רזה
יתכן שמדובר בסוכרת מונוגנטית מסוג MODY אבל היתי מתחילת מבדיקת הנוגדנים לשלול LADA
בכל מקרה שנוי תזונתי ופעילות גופנית יכולים להביא לשפור
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה ועוד כמה שאלות
אוולין28/04/2020האם הערכים שציינתי ואמרת שהם טרום סכרת הם בהכרח סוכרת כושלהי בגלל שאני רזה? האם אין אנשים בגילי ובמשקל גוף תקין שנגיד מתעוררים אם ערכים עד 110 בבוקר?
תוך כמה זמן לאדה נהפכת בעצמם לסכרת סוג 1 ?
אצלי עוד לפני ההריון הסוכר עמד בבקרים על 100 בבדיקות מעבדה
מה שמעניין שכשהייתי קטנה היה לי אצטון מאוד קשה והרופאים אמרו לאמא שלי שתשים לב כי במהלך החיים יכולה להתפתח סוכרת. לדעתך זהבגלל זה?
אם אני מצליחה לשמור בבקרים עד 100 ושעציים אחרי האוכל עד 140האם אני אצטרך טיפול?
האם אלייי למדוד גם שעה אחרי האוכל ? ראיתי שכתבת באחת התגובות שעד 155 אחרי האוכל זה בסדר.
ומה הערך הכי גבוה מיד אחרי האוכל או עד שעה אחרי האוכל שרצוי לא לעבור?
קמתי בלילה היום למדוד והערכים היום 95 .
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאוולין
ד''ר מאיה איש שלום29/04/2020בכדי לענות לשאלותיך כראוי יש צורך באנמנזה מקיפה ובדיקה גופנית
ערכי הסוכר שציינת אחרי הריון הם בתחום של טרום סוכרת
סוכרת זה מעל 126 בצום ,טרום סוכרת בין 101-125 בצום, שעה אחרי האוכל אין ערך מדויק תקין כנראה 155.
המוגלובין מסוכרר יתן אומדן טוב של הממוצע
כאמור הגבלת פחמימות ופעילות גופנית סדירה עוזרים במניעת התקדמות לסוכרת, אלא אם היא על רקע אוטואמוני ואז עשויה להתקדם אין דרך לחזות מתי
בכל מקרה כיום אפשר לאזן סוכרת מסוג 1 באופן טוב בזכות הטכנלוגיות החדישות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מד סוכר ליברה ...מאיר27/04/2020
שלום,
חבר שמשתמש בליברה מדווח שתמיד קיימת סטייה במדידה בין החיישן לבין הגלוקומטר. בכל חיישן סטייה שונה. בדר"כ של 10-15% למעלה או למטה. עוד הוא מדווח שלעיתים באותו החיישן, בבדיקות שונות, מתקבלות סטיות שונות ולכן יש קושי לתקנן את החישן !
זה נראה לי בעייתי. כי אם הסנסור מראה 120 (שאפשר לחיות איתו), מול: 140 (שזה יותר בעייתי). ויותר בעייתי עם: 130 מול: 150.
אני מניח שהרופאה מודעת לתופעה ושואל כיצד היא מתייחסת לזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למאיר
ד''ר מאיה איש שלום27/04/2020בעקרון הסטיות שתארת לא משמעותיות אלא למטופל שמקבל אנסולין ומאוד לא רגיש לאנסולין ואז זה עשוי להיות משמעותי
אכן מודעת לסטיות האפשריות ומבקשת ממטופלים לבדוק סוכר מהאצבע בכל מצב שבו הסוכר מתחת ל70 או מעל 250.
או כשיש חיצים אנכיים במגמת הסוכר
בצום הנורמה 80-110 כך שלא משנה לי אם זה 80 או 90 אחרי האוכל עד 160-180 כך שגם שם הסטיות שתארת לא משמעותיות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך ...
מאיר28/04/2020תודה.
בכ"ז אקשה. עד ממוצע של 150 אוכל להיות שקט, כי זה יוביל אותי ל- 7 ומעט למטה. אך אם אמדוד 145 ובפועל זה 166. האם כאן אין בעייה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למאיר
ד''ר מאיה איש שלום29/04/2020בעקרון אם ידוע הפער אז אפשר להתחשב בו ואז אין בעיה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין D ............מוריס27/04/2020
בן 67 סוכרתי. נשאר בבית. רוצה לקחת ויטמין D ברשותי טיפות 200IU וגם גלולות ULTRA VITAMIN D D3 1000 IU
מה עדיף לקחת? ובאיזה מינון ובאיזה תדירות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למוריס
ד''ר מאיה איש שלום27/04/2020אם רמת הסידן בדם תקינה. 1000-2000 ליום זה מנון סביר קשה לקבוע את המנון מבלי לדעת את הרמה הבסיסית שלך
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גליקסמבי ..........מנחם27/04/2020
בן 67. ג'רדיאנס וויקטוזה. 2 סטנדים, בעבר לא עברתי את 6.5 לאחרונה הרעה: גבולי ב-A1C טיפה מעל ומתחת ל-7. האם מומלץ לנסות שינוי תרופתי ואם כן למה?
האם גליקסמבי מומלץ יותר מג'רדיאנס כיוון שמגן יותר טוב על הלב ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום27/04/2020מניחה שהשנוי לאחרונה קשור להפחתה בפעילות גופנית וצריכת יתר של פחמימות בשל הקורונה...
גליקסמבי מכיל גרדיאנס וטרג'נטה. וקטוזה ככל הנראה מגנה יותר על הלב לעומת טרג'נטה שיש לה השפעה נטראלית. לכן כדאי להמשיך בטפול הנוכחי. אפשר לשקול במקום וקטוזה אוזמפיק (לא מצויה בכללית) אשר יש לה השפעה חזקה יותר
בכל מקרה הפחתת פחמימות ופעילות גופנית יביאו לשפור בערכי הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא פרוליהי26/04/2020
שלום,
האם קשישים הסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס נמצאים בסיכון מוגבר לזיהומים עקב טיפול בפרוליה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לי
ד''ר מאיה איש שלום27/04/2020ככל הנראה שלא. חשוב לשמור על רצף טפולי בפרוליה. הפסקת הטפול עשויה להגדיל סכון לשברים. לכן אם חלילה רוצים להפסיק טפול יש קודם לכן לדאוג להחליפו בטפול אחר
לא ידוע לי על קשר בין תת פעילות של בלוטת התריס לזהומים עקב פרוליה. כנראה הסכון לזהומים בפרוליה לא משמעותי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתחלת טיפול
י27/04/2020אם עדיין לא החל טיפול בפרוליה, האם בתקופה זו רצוי להתחיל?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לי
ד''ר מאיה איש שלום29/04/2020אם יש חלופה אחרת אז עדיף ואם לא אז אפשרי. לא נראה שיש סכון משמעותי לזהומים.
בעקרון חברת מדיסון מספקת שרות של אחות שמגיעה הביתה להזריק וגם מביאה את התרופה מבית המרקחת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת וטיפול תרופתייפית25/04/2020
שלום רב
בת 75. ב 10 שנים אחרונות בדיקת דם בצום בבוקר נעים בין 109.9 ל 91.8
והאחרון החודש 106.8 . המוגלובין a1c ב10 שנים נעים בין 6.2 ל 5.8 והאחרון החודש 5.9..
אני שומרת על תזונה מתאימה ועושה ספורט. האם אני צריכה להתחיל בטיפול תרופתי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליפית
ד''ר מאיה איש שלום25/04/2020ערב טוב
הערכים שאת מתארת מתאימים לטרום סוכרת, בהנחה שA1C אמין ואין אנמיה או סיבה אחרת שאינו אמין. טפול תרופתי בטרום סוכרת שנוי במחלוקת. טוב שאת מקפידה על תזונה מתאימה וספורט זה יכול למנוע התפתחות סוכרת במעל 50%
אפשר לשקול חבור למד סוכר רציף שיכול לתת לך אנדקציה טובה יותר לגבי רמות הסוכר בתגובה למזונות שונים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נחשב כסוכרתעדי23/04/2020
שלום. אני בת 40..ברקע תלסמיה מינור ואנמיה. מאז ומתמיד ערכי הסוכר שלי ביו טובים סביב 70 ולקראת סוף ההריון השני שלי לפני כשנתיים וחצי עלה לי הסוכר סביב 90. היום שנתיים לאחר הלידה עדיין נותרתי עם סוכר גבוה 95-105 בבדיקות דם. חא עטשה פעילות גופנית (מעולם לא עשיתי) תזונה יחסית מאוזנת אך כןאוכלתפעם ביום פרוסת עוגה.
שאלתי: האם ערכים אלו מעידים על תחילתה של סכרת?
האם כעת הקורונה- אנע נחשבת כקבוצת סיכון עם ערכים אלו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעדי
ד''ר מאיה איש שלום25/04/2020ערב טוב,
סוכרים בצום שמעל 100 הם טרום סוכרת. ממליצה גם לבדוק סוכר שעה אחרי האוכל בכדי לקבל יותר מושג לגבי המצב. עד 155 זה תקין.
המוגלובין מסוכרר לא ככ אמין במצב של תלסמיה, אפשר לשקול בדיקת פרוקטוזאמין שמשקפת את ממוצע הסוכר ב-3 חודשים האחרונים
אם מדובר בסוכר בצום עד 105 ואחרי האוכל תקין ואין גורמי סכון אחרים למחלת קורונה קשה (מחלת ראות, השמנה יתר לחץ דם מחלת לב) אז הסכון לא אמור להיות גבוה אבל תמיד כדאי להזהר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוגדני תירוגלובולין מוגבריםאביטל23/04/2020
בת 36 ברקע מחלת כליות כרונית מסוג IGAN. בעבר בדיקה אחת של TSH מעט מוגברת שהתנרמלה ללא טיפול ונוגדני תירוגלובולין ab מעט מוגברים סביב ה 44 כשהנורמה עד 40. השבוע ביצעתי שוב בדיקות שהיו תקינות TSH, T4, TPO ותירוגלובולין ab. ה TPO יצא סביב ה 48 כשכתוב שמערך של 60 זה חיובי והתירוגלובולין ab עלה ל 250 כשהנורמה היא עד 40.
שאלותיי הן:
1. האם ישנה משמעות לערך מוגבר של תירוגלובולין ab?
2. האם אכן ייתכן שמדובר במחלת השימוטו למרות שיתר הבדיקות תקינות?
3. האם עלי לחזור ולהיות במעקב של אנדוקרינולוג?
4. האם בעקבות התירוגלובולין המוגבר שלי ניתן לומר שיש לי סיכויי גבוה לפתח בעתיד תת פעילות של בלוטת התריס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוגדני תירוגלובולין מוגברים
אביטל24/04/2020בטעות ההודעה נשלחה פעמיים. אשמח אם תעני על אחת מהן...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוגדני תירוגלובולין מוגבריםאביטל23/04/2020
בת 36 ברקע מחלת כליות כרונית מסוג IGAN. בעבר בדיקה אחת של TSH מעט מוגברת שהתנרמלה ללא טיפול ונוגדני תירוגלובולין ab מעט מוגברים סביב ה 44 כשהנורמה עד 40. השבוע ביצעתי שוב בדיקות שהיו תקינות TSH, T4, TPO ותירוגלובולין ab. ה TPO יצא סביב ה 48 כשכתוב שמערך של 60 זה חיובי והתירוגלובולין ab עלה ל 250 כשהנורמה היא עד 40.
שאלותיי הן:
1. האם ישנה משמעות לערך מוגבר של תירוגלובולין ab?
2. האם אכן ייתכן שמדובר במחלת השימוטו למרות שיתר הבדיקות תקינות?
3. האם עלי לחזור ולהיות במעקב של אנדוקרינולוג?
4. האם בעקבות התירוגלובולין המוגבר שלי ניתן לומר שיש לי סיכויי גבוה לפתח בעתיד תת פעילות של בלוטת התריס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאביטל
ד''ר מאיה איש שלום25/04/2020הנוגדנים השכיחים בהשימוטו הם ANTI TPO שהם אצלך שלילים.
הסכוי לא גדול לפתח תת פעילות אך טוב לעקוב אחת לשנה אחר תפקודי בלוטת התריס אפשר אצל רופא המשפחה, או קודם לכן אם מתפתחים תסמינים מחשידים כגון עייפות, עליה במשקל, נשירת שיער עצירות אי סבולת לקור.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערך tsh גבוה בהריון שלא טופל עד שבוע 19טלי21/04/2020
ניכנסתי להריון ספונטני ומיד הופניתי לבדיקות על ידי רופא הנשים. בבדיקות אפשר היה לראות שערך הtsh גבוה- 5.7. חשוב לציין, מעולם לא היו לי בעיות בבלוטת התריס. יצרתי קשר עם המרפאה והופניתי לבדיקה חוזרת- שם כבר יצא הערך הבא: 6.78. הt4 עומד על 12.8, כלומר יחסית בטווח. לא יצרו איתי קשר אז הלכתי לרופאת נשים (רופאה חדשה שלא טיפלה בי בעבר) - היא עברה על כל הבדיקות ופספסה את הערך הלא תקין. אתמול הלכתי אליה שוב וזו הודתה שזה לא תקין- וקיבלתי אלטרוקסין.
בעצם, בין שבוע 6 (בדיקה ראשונה) לשבוע 19 (קבלת טיפול) לא טופלתי.
אילו מומים יכולים לקרות לעובר? האם בדיקת מי שפיר תוכל לאתר אותם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטלי
ד''ר מאיה איש שלום25/04/2020מדובר בתת פעילות קלה של בלוטת התריס לכן הסכונים קטנים, אבל בכל זאת כדאי לשקול יעוץ מסודר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיכוי שיאשרו לי רזין?א.21/04/2020
עליתי 15 קג בשנה האחרונה (24 בשנה וחצי האחרונות)
בינתיים סרבו לאשר לי רזין ואמרו שידברו איתי עוד חודש שוב.
מה הסיכוי שיאשרו לי רזין אם חושבים שיש לי בעית קורטיזול? האם הרזין ישפיע כשיש בעיה של קורטיזול? והאם אם בעית הקורטיזול תפתר הירידה במשקל תהיה מהירה גם בלי כדורים או שאצטרך דיאטה אינטנסיבית?
האם אפשר לקחת רזין במקביל לקבותרים ולפמינט?
ושאלה אחרונה- אחת הסיבות שלא אישרו לי את הכדורים זה שזה גורם לשלשולים ויש לי פצע בעצם הזנב (פילונידלי) שלא מבריא כבר שנה וחצי ולדעת הרופא הפצע יכול להחמיר. אני לא חושבת שיש קשר.. האזור רחוק... ולמה שפצע יחמיר משלשולים? אשמור על הגיינה..
אשמח לשמוע דעתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לא.
ד''ר מאיה איש שלום21/04/2020השאלות ששאלת מחייבות אנמנזה בדיקה גופנית ומעבר על כל הבדיקות שלך. בעקרון אם יש עודף הפרשת קורטיזול יש לטפל בכך ואז צפויה ירידה במשקל. איני יודעת מדוע לא אשרו רזין אולי לחץ דם גבוה? דופק מואץ? שוב אלו דברים שאפשר להתיחס אליהם ביעוץ. לא ידוע לי על בעיה לשלב עם קבוטרים ופמינט. ולא מכירה קשר לסנוס פלונדלי
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך בבקשה...
א.21/04/2020יש לי לחץ דם גבוה ודופק מואץ... אבל הרופא לא הזכיר את זה בכלל... זה גם לא תמיד וזה לא מוגדר אצלי כמחלת רקע אלא סתם כתופעה שלא תמיד קורית..
הוא הזכיר אך ורק את מה שהזכרתי בשאלה...
אני מבינה שכדאי לי להחליף רופא שכן יאשר ושאין סיבה שלא?
הגיוני שבעיה בקורטיזול פתאום קורית? אם לפני שנתיים (לפני העליה במשקל) בדקו והכל היה בסדר יכול להיות שעכשיו לא יהיה בסדר?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לא.
ד''ר מאיה איש שלום25/04/2020אם יש ארועי עלית דופק ולחץ דם אז כדאי להזהר מהרזין שעשוי להחמיר את הבעיה
העליה בקורטיזול יכולה להיות סיבה לעליה במשקל אך מדובר בהפרעה מאוד נדירה
מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני מסודר ואם יש אנדוקרינולוג שעוקב אחריך להפנות את השאלות אליו, מכוון שהוא מכיר אותך בדק אותך וידע לענות טוב יותר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מיפוי בלוטת התריסנ20/04/2020
הי.
לפני כחודש גילו אצל יתר פעילות קל ביותר בבלוטת התריס.. בהמשך זה נהיה יתר פעילות רצינית יותר.. tsh פחות מ0.01 t4 27 ו t3 8.8
הרופאה חשבה שמדובר בגרייבס.
קיבלתי את תוצאות המיפוי וכתוב שם שככל הנראה מדובר בדלקת של אחרי לידה.
הרופאה אמרה לי שזה לא חייב להיות חד משמעי. מה הכוונה האם יכול להיות שזו לא דלקת??
כמו תסמינים של חולשה בשרירים כאילו הם כבדים ורפויים אופיינית?? התחלתי לפתח חרדות בנושא הבריאות אני כל יום בטוחה שחס וחלילה יש לי איזו מחלה אחרת.. זה גם קשור לבלוטה.?
ובנוסף.. אני רוצה הריון נוסף.. האם זה מסוכן להכנס? האם צריך למנוע תקופה ארוכה?
אשמח לתשובה. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנ
ד''ר מאיה איש שלום25/04/2020אם לא היתה חשיפה ליוד, בחומר נגוד או תוספים יעודיים אז אין סיבה שהמפוי לא יהיה מהימן
אם מדובר בדלקת של הבלוטה לרב יש פאזה של פעילות יתר עד חודשיים ואחכ תת פעילות שאם הריון על הפרק כדאי יהיה לטפל בה תרופתית וגם אם את מניקה אז פעמים רבות מעדיפים לתת תחליפי T4 (איותירוקס/אלטרוקסין). אם בלוטת התריס מאוזנת אין מניעה מהריון
ופעילות יתר של בלוטת התריס אכן יכולה להביא לחרדה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות של בלוטת תריסארז זאבי17/04/2020
שאלתי למה בתת פעילות של בלוטת תריס יש עליה ברמת האשלגן בדם( היפרקלמיה)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לארז זהבי
ד''ר מאיה איש שלום18/04/2020לא ידוע לי על קשר בין תת פעילות של בלוטת התריס לעליה ברמות אשלגן.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין D בגלולותמנחם16/04/2020
בן 67 בבידוד מוחלט. מניח שכדאי לצרוך ויטמין D. בידי גלולות אולטרה ויטמין . D3 1000IU האם השימוש בגלולות יעיל. (בהשוואה לנוזל). ומה המינון שעלי ליטול? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום16/04/2020קשה לי ליעץ מבלי לראות את בדיקות הדם שלך אבל 1000 יחידות ליום (בהנחה שרמות הסידן בדם תקינות ולא גבוהות) בכדור בהחלט יכול להספיק
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

