מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- טיפול ויקטוזה ותסמיני הצטננות - יש מה לדאוג?המצונן11/06/2020
שלום,
התחלתי טיפול בויקטוזה לפני כשבוע וחצי. ממינון התחלתי של 0.4 מיליגרם עליתי בהדרגה לפי ההנחיות ל-1.8 מיליגרם לפני יומיים. לפני יומיים, כשהייתי עוד במינון של 1.2 מ"ג, התחלתי להרגיש תסמינים קלים של הצטננות (בעיקר תחושה לא טובה, בועתית. ללא נזלת, ללא שיעול, ללא אפצ'י, אבל כן עם חוסר טעם כזה בפה של הצטננות) וחום שהיה בשלב מסוים 37.5 אבל ירד מהר מאוד ובינתיים לא עובר את ה-37.2 (בשעות שאצלי 37.2 זה עדיין נחשב מעט גבוה מהרגיל).
איך אני יכול לדעת אם מדובר בתסמיני הצטננות שהם רק תופעת לוואי אפשרית של התרופה או בהצטננות אמיתית? בתקופה של קורונה וכללי הזהירות הנדרשים - זה מאוד משתק לא לדעת אם משהו הוא תופעת לוואי או מחלה אמיתית שצריך לדעת להיזהר איתה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למצונן
ד''ר מאיה איש שלום13/06/2020לא סביר שמדובר בתופעת לואי של התרופה אלא בזהום בדרכי הנשימה קרוב לודאי ויראלי. איני יודעת איזה וירוס אם קורונה וכו
תשקול יעוץ עם הרופא המטפל בכל מקרה גם אם קורונה ומדובר במחלה קלה הטפול הוא השגחה לרב
בברכת בריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת קורס פרדניזון על השמנה והמערכת החיסוניתמירי10/06/2020
שלום,
אם לוקחים חודש קורס פרדניזון עקב אוטיקריה ואלרגיה, האם ההחלשה של מערכת החיסון למעשה עלולה להשאר לתמיד או שזה אמור לעבור אחרי כמה חודשים?
והאם העניין של צבירת יותר שומן בבטן בפנים ובצוואר, זה משהו שגם הוא עלול להיות לאורך זמן ושינוי בגוף בעתיד בגלל עליית האינסולין בעצם, או שזה משהו שהוא תקף רק לחודש של נטילת הקורס?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למירי
ד''ר מאיה איש שלום13/06/2020הדכוי של מערכת החסון הפיך עם הפסקת הטפול. השנויים ברקמת השומן הפיכים חלקית אבל בעזרת שנוי תזונתי ופעילות גופנית סביר שיהיו הפיכים. גם אם מדובר בטפול קצר של חודש כפי שתארת סביר שההשפעה לא תהיה ארוכת טווח
בברכת בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפלה, חוסר שינה והשפעת בלוטת התריסאני10/06/2020
היי, אני חודש לאחר הפלה בשבוע 6. אני סובלת מדיכאון וחוסר שינה כבר כחודש, בהתחלה הייתי בטוחה שזה פסיכולוגי נטו עקב מה שקרה.
לאחרונה אני מרגישה שהתגברתי על מה שקרה אבל עדיין מקבלת התקפי דכדוך וחוסר שינה און אנד אוף עם תחושה שאני לא מאוזנת.
הסתכלתי על הבדיקות דם שלי - ראיתי שהTSH שלי היה לפני כמה חודשים ובעבר הרחוק סביב ה- 1.57 וכמה חודשים אחרי זה (לאחר גילוי ההפלה) הערך הוא 4.1.
האם ייתכן שיש לי בעיות בבלוטת התריס? ייתכן שזה גם הגורם להפלה?
מה צריך לבדוק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאני
ד''ר מאיה איש שלום11/06/2020מצטערת לשמוע לגבי ההפלה. בעקרון תת פעילות של בלוטת התריס יכולה לגרום לדכדוך אך דווקא לשינה מרובה ולא למחסור בשינה (זה נגרם ע"י פעילות יתר) כך שמה שאת מתארת פחות מתאים להפרעות בבלוטת התריס. TSH 4 הוא גבולי אך בנורמה. לקראת הריון נוסף יהיה כדאי לחזור על TSH ולבדוק גם ANTI THYROID PEROXIDASE
תרגישי טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינסולין גבוה בבדיקות דם אצל בת 12אבא דואג07/06/2020
בת 12 עשתה ב.ד הופנתה ע"י דיאטנית בדיקות יצאו תקינות כולל גלוקוז-91 אבל תוצאת אינסולין גבוה-258 כאשר המקסימום התקין 193 מה זה אומר? מהן ההשלכות? ומה לגבי ההמשך? האם היא נחשבת כסוכרתית?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאבא דואג
ד''ר מאיה איש שלום07/06/2020ממליצה לפנות לפורום אנדוקרינולגית ילדים או לרופא המפנה.
בעקרון אם סובלת מעודף משקל תוצאות אנסולין גבוהות מרמזות על תנגודת לאנסולין אבל אמורות להשתפר בהקפדה על פעילות גופנית סדירה וירידה במשקל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקנטוזיס ניגריקנס מניסיון
רוני08/06/2020תציץ בקפלי העור של הילדה בפרט באיזור הצוואר והמפשעות אם יש שם תלאים חומים אז בוודאות מדובר על היפראינסולמיה שזה מצב קדם סוכרתי
זאת נקודת אזהרה מוקדמת לכל החיים שהיא נוטה לסוכרת
החדשות הטובות הן שאם תחתכו לה את כל הממתקים והשתיה המתוקה והפחמימות הריקות יחד עם ירידה במשקל היא שמה את זה מאחוריה
ברם כאמור זאת מנורת אזהרה לכל החיים
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחסור בשינה של כמה שבועותנחום04/06/2020
אני בן 23 שלום אני לא מצליח לישון 3 שבועות בלילה אין בי עייפות. בלילה אני מסתובב בבית בלי לעצום עיניים יש משהו שניתן לבדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום06/06/2020פרט לפעילות יתר של בלוטת התריס לא עולה לי אבחנה אנדוקרינית. אפשר לבדוק TSH
לרב בעית שינה לא נובעת מבעיות אנדוקריניות ממליצה להתחיל ברור עם רופא המשפחה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה לירידה במשקל ברקע תנגודת אינסוליןשירלי04/06/2020
שלום,
אני בת 37 עם תנגודת לאינסולין שמטופלת עם כדור גלוקומין.
עקב אסתמה קשה אני לא יכולה לעשות ספורט. אני 1.63 ושוקלת 72, עם השמנה בטנית גדולה מאוד. בתפריט דיאטה של 1200 קלוריות אני כמעט ולא יורדת כלום, כנראה בגלל דיאטות רבות בעבר ואולי התנגודת לאינסולין. לפני כשנתיים הצלחתי לרדת ל-58 קילו כי אז יכלתי לעשות ספורט כל יום, אבל מאז האסתמה החמירה ולקחתי גם קורס פרדניזון.
האם ישנה תרופה או זריקה שיכולה לעזור לירידה במשקל במקרה שלי?
קסניקל אני לוקחת שנים וזה המצב איתה.
אין לי בעיה של רעב או אכילה של כמויות רבות, אז תרופה מדכאת תאבון אולי היא לא הפיתרון... אלא אם כן עדיף לרדת ל 1000 קלוריות ליום.
ישנה תת פעילות של בלוטת התריס שמטופלת ומאוזנת ממש טוב.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירלי
ד''ר מאיה איש שלום06/06/2020בהחלט חשוב למצוא פעילות גופנית שכן תוכלי לבצע שתעזור לך לבנות מסת שריר והעלות את קצב חלוף החומרים.
תרופה שמדכאת תאבון תוכל לעזור לך לאכול 1000 קלוריות ליום השאלה אם זה הפתרון האדאלי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קניית תרופה באופן פרטי בבית מרקחתפרטוק שאול04/06/2020
האם ניתן לקנות את התרופה היום בבתי המרקחת באופן פרטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשאול
ד''ר מאיה איש שלום06/06/2020על איזה תרופה מדובר? אם רבלסוס טרם הגיעה לארץ אולי אפשר לבצע יבוא אישי מחול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה במשקל בעת קורס פרדניזוןשני03/06/2020
שלום,
הבנתי שבעת לקיחת קורס פרדניזון לחודש עלולה להיות צבירת נוזלים. האם גם אמור להיות קושי לרדת במשקל במידה והאדם מקפיד על 1200 קלוריות שזה תפריט הדיאטה הרגיל?
או שלא אמור להיות הבדל בקצב הירידה במשקל בין חודש שבו לוקחים קורס פרדניזון לבין חודש שכן לוקחים בו עם אותו גרעון קלורי?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשני
ד''ר מאיה איש שלום03/06/2020בהחלט שהקפדה על גרעון קלורי ופעילות גופנית יכולים לסייע למנוע את העליה במשקל
קצת יותר קשה מאשר חודש רגיל (ללא פרדניזון), כי הפרדניזון משפיע על תאי השומן.
בברכת בריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתן לצרוך תוסף סידן כדי להגיע לכמות נורמטיביתאורית03/06/2020
שלום. אני נוטלת משתנים ומשערת שאני מאבדת יותר סידן או מינרלים בכלל מאדם סטנדרטי. האם כדאי לצרוך קצת יותר סידן מתוסף בכדי להגיע לכמות הרצויה?
כי ע"י אכילה מרובה כנראה שלא אצליח
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאורית
ד''ר מאיה איש שלום03/06/2020אם המשתנים הם תיאזיד או פמיד אז דווקא הם מפחיתים את אובדן הסידן בשתן. בעקרון לא כדאי לטול יותר מ500-600 מג' ליום כי החשש משקיעה של הסידן בכלי הדם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי שאלות בקשר לחלב וצוםערן03/06/2020
שלום ד'ר איש שלום
א.מהמחקרים שקראתי יש לחלב אפקט אינסולימי גבוה מאד
(מאות אחוזים!) מחקרים שנעשו שוב ושוב איששו את אותם הממצאים על אף שחלב גבינות באופן טבעי דלים בפחמימות האפקט האינסולגני שלהם מטורף!!!
והרי אנו רוצים לפעול ברמות איסולין נמוכות בכדי לשמור על רגישות טובה להורמון הזה לאורך חיינו הלא כן?
אשמח לדעתך
ועוד שאלה ברשותך
ב.את חוזרת על זה שוב ושוב כאן בפורום במהלך השנים
שצום ממושך עלול לגרום לעליית מה בערכי הסוכר
בשל שחרור חומצות שומן מוגבר.הדבר ודאי נכון!
ברם יש לנו אינטרס מובהק לשחרר את חומצות השומן מן השרירים אבל בעיקר מן הכבד לצורך אנרגיה
בכדי לשומרו שיהיה רגיש תדיר לאינסולין ולא "אטום" עקב השומן שצבור בו.הלא כן ד'ר?
(אוכל קטוגני/פלאוליטי אולם ללא חלב בשל האפקט האיסוליגני
צם על בסיס יומי בלא נדר בין 16 ל18 שעות)
תודה מראש הפורום נהדר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לערן
ד''ר מאיה איש שלום03/06/2020דבר נוסף במטופלים עם סוכרת נעורים צריך להזהר מדיאטות קטוגניות שיכולות להגדיל את הסכון לחמצת קטוטית.
מניחה שזה לא המצב אצלך
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי שאלות בקשר לחלב וצוםערן03/06/2020
שלום ד'ר איש שלום
א.מהמחקרים שקראתי יש לחלב אפקט אינסולימי גבוה מאד
(מאות אחוזים!) מחקרים שנעשו שוב ושוב איששו את אותם הממצאים על אף שחלב גבינות באופן טבעי דלים בפחמימות האפקט האינסולגני שלהם מטורף!!!
והרי אנו רוצים לפעול ברמות איסולין נמוכות בכדי לשמור על רגישות טובה להורמון הזה לאורך חיינו הלא כן?
אשמח לדעתך
ועוד שאלה ברשותך
ב.את חוזרת על זה שוב ושוב כאן בפורום במהלך השנים
שצום ממושך עלול לגרום לעליית מה בערכי הסוכר
בשל שחרור חומצות שומן מוגבר.הדבר ודאי נכון!
ברם יש לנו אינטרס מובהק לשחרר את חומצות השומן מן השרירים אבל בעיקר מן הכבד לצורך אנרגיה
בכדי לשומרו שיהיה רגיש תדיר לאינסולין ולא "אטום" עקב השומן שצבור בו.הלא כן ד'ר?
(אוכל קטוגני/פלאוליטי אולם ללא חלב בשל האפקט האיסוליגני
צם על בסיס יומי בלא נדר בין 16 ל18 שעות)
תודה מראש הפורום נהדר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לערן
ד''ר מאיה איש שלום03/06/2020לקטוז בחלב נספג מהר ועשוי לגרום לעליה ברמות הסוכר, לא ידוע לי שחלבון בגבינות (שאינן הרי עתירות בפחמימות) מעורר יותר שחרור אנסולין לעומת חלבון מבשר לדוגמא.
לגבי הצום לסרוגין/צום ממושך ההשפעה החיובית של ירידה במשקל גורמת בסופו של דבר לשפור ברמות הסוכר, אך נקודתית בצום יכולים לראות עליה ברמות הסוכר
רוצים בהחלט לגרום לשומן לצאת מהכבד ורקמות אחרות זאת ניתן לבצע ע"י ירידה במשקל גם ללא צום ממושך.
הצום הממושך משחרר חומצות שומן לדם יותר אולי מה"רצוי".
בכל מקרה כאמור ההשפעה המצטברת חיובית בעקבות הירידה במשקל
תודה על הפרגון וההערכה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשתי שאלות בקשר לחלב וצום
ערן03/06/2020שלום שוב ד"ר איש שלום
ותודה על המענה המהיר
בקשר לחלב דווקא חלבון החלב הוא הוא הבעיה
לא הסוכר ובטח לא השומן
איני יודע איך להדביק כאן קישורים אולם המחקרים לא משאירים מקום לספק בכלל
החלב מעיף את האינסולין לשחקים
אשמח שתיבדקי ותשתכנעי בעצמך ד'ר
נ.ב
איני סוכרתי תודה לאל
משום סוג
אולם מודע שתנגודת לאינסולין היא אבי אבות המחלות המטבוליות
ולכן נזהר...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נובומיקס מול אינסולין מיקסטרדר02/06/2020
שלום
מה ההבדל בין התכשיר נובומיקס 30 לעומת התכשיר אינסולין מיקסטרד 30 VIAL?
כמו כן מה ההבדל בין הזרקה באמצעות עט לבין הזרקה באמצעות מזרק חד פעמי? האם הזרקה באמצעות עט דורשת ניקיון/רחיצה של העט לאחר כל הזרקה או רק החלפת מחט?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לר
ד''ר מאיה איש שלום03/06/2020נובומיקס מכיל אנאלוג לאנסולין קצר טווח ולאנסולין בטווח בינים במיקסטרד האנסולין קצר הטווח הוא שונה משפיע לאט יותר וליותר זמן ואנסולין לטווח בינים דומה
במזרק רב פעמי רק מחליפים את המחט
בעקרון בעידן של ימינו יש תרופות חדשות שמיתרות את השמוש באנסולין מיקס למינהם שמעלים את הסכון להפוגלקמיות (נפילות סוכר)
ממליצה להתיעץ עם הרופא המטפל לגבי חלופות טפול חדשות בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
ר03/06/2020האם כשאת כותבת תרופות חדשות המייתרות צורך באינסולין מיקס למיניהן את מתכוונת לאינסולינים מסוגים אחרים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לר
ד''ר מאיה איש שלום06/06/2020אכן אינוסלינים מסוגים אחרים..או שלובים למשל של אנסולין וGLP1.
פחות סכוי לנפילות סוכר או עליה במשקל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התזמון הכי נכון לביצוע בדיקת קורטיזולמיכל02/06/2020
שלום,
עליי לקחת קורס שני של פרדניזון לאסתמה כי הראשון לא מספיק עזר. השני יהיה 40 מ"ג שבוע ראשון 30 מ"ג שני 20 שלישי 10 רביעי 5 חמישי ו2.5 שישי.
קיבלתי לעשות בדיקת קורטיזול כדי לוודא שלא יהיה בסיום דיכוי אדרנלי.
כמה ימים לאחר סיום היום האחרון של הפרדניזון בקורס מומלץ לעשות את הבדיקה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום03/06/2020היתי מתיעצת עם הרופא המטפל. אין לכך תשובה מדעית ככל הידוע לי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזמפיק מול טרוליסיטי על רקע נטילת ויקטוזהמנחם02/06/2020
נוטל ויקטוזה. רוצה לשפר ביצועים.
1. האם אוזמפיק זהה לטרוליסיטי?
2. אם לא מה מומלץ יותר?
3. האם ניתן בכללית בתנאים כמו ויקטוזה?
4. האם מי שנוטל ויקטוזה ללא תופעות לוואי, צפוי לסבול גם את התרופה הניתנת אחת לשבוע?
5. אני עם A1C= 6.9 במאמץ גדול. האם הטרוליסיטי צפוי לשפר ביצועים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום03/06/2020אוזמפיק מבין משפחת תרופות האנאלוגים לGLP1 שכוללת את וקטוזה וטרוליסיטי היא הפוטנטית ביותר מבחינת הורדת משקל והורדת סוכר
אוזמפיק קיימת בכל קופות החולים אך עדין לא בכללית
בהשפעה לוקטוזה טרוליסיטי יעילה באופן דומה קצת פחות מורידה במשקל.
מי שסבל טוב וקטוזה סכוי טוב שיסבול טוב טרוליסיטי או אוזמפיק
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת אפרסק בתת פעילות של בלוטת מגןרותם01/06/2020
שלום יש לי תת פעילות של בלוטת מגן האם אפשר לאכול אפרסק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרותם
ד''ר מאיה איש שלום01/06/2020אין שום צורך להמנע משום מזון שהוא
חשוב רק לקחת את הכדורים של בלוטת התריס בצום עם מים חצי שעה לפני קפה /תה/אוכל כדורים אחרים
לציין שכעת יש שנוי בפורמולציה של אלטרוקסין בחומרים לא פעילים וגם סנטרואיד לא זמין כעת. אם את מקבלת אלטרוקסין כדאי לבדוק תפקודי תריס חודש וחצי מהתחלת התכשיר בפרומולציה החדשה (יש ציון על האריזה)
לא היה שום שנוי בפורמולצית איותירוקס
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

