מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שימוש בדוקסילין במשך עשרה ימים עלול לפגוע בלבלב?נפתלי21/06/2020
האם שימוש בדוקסילין במשך 10 ימים כנגד דלקת בדרכי השתן
עלול לפגוע בלבלב?
בתודה
נפתלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנפתלי
ד''ר מאיה איש שלום21/06/2020דלקת בלבלב על רקע דוקסילין היא תופעת לואי נדירה,שכיחותה פחות מ1%
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת סוכר גבוהה בבוקר לעומת רמת סוכר בערבאביבית21/06/2020
שלום רב,
אשמח להבין מדוע רמת הסוכר הנמדד בבוקר לעיתים גבוהה יותר מאשר זו שאיתה הלכתי לישון (שנת הלילה שלי לרוב בת 6-7 שעות)
ההגיון אומר שאם לא ירד לפחות ישאר כמו שהוא
דבר נוסף שזיהיתי, שלפעמים מספיק ביס של ½ פרוסת לחם לפני השינה כדי שהמדד ירד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאביבית
ד''ר מאיה איש שלום21/06/2020יתכן שהעליה נובעת מאפקט השחר במסגרתו יש עליה ברמות הסוכר בעקבות יצור מוגבר ע"י הכבד בשל עליה בהורמונים כגון אדרנלין וקורטיזול בארבע חמש לפנות בוקר
לפעמים פחמימה לפני השינה מדכאת את יצור הסוכר ע"י הכבד אבל זה מאוד אישי ושונה מאדם לאדם
ספורט בערב יכול לסייע להוריד את רמת הסוכר בבוקר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז מתי נכון למדוד סוכר בבוקר?
אביבית23/06/2020תודה רבה על התשובה המהירה,
אם כן, אז האם זה נכון למדוד את רמת הסוכר ממש אחרי הקימה בבוקר? האם זהו מדד אמין? או שכדאי יותר להמתין כשעה שעתיים לפני הבדיקה?
שאלה נוספת, אני בתהליך פוריות ובעקבות רמות הסוכר הגבוהות יחסית רופא הפריון ביקש ממני לקחת גלקומין... אם כך מה המטרה? אם רמות הסוכר אינן משתנות בעקבות הגלוקומין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאביבית
ד''ר מאיה איש שלום23/06/2020הגלוקומין יכול לעזור במקרה של שחלות פוליצסטיות ולהסדיר את הביוצים והמחזור
את יכולה לבדוק את רמת הסוכר בצום כשאת קמה. היעד האדאלי להריון פחות 90
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלוקומין כאבי בטן תופעות לוואישירי21/06/2020
שלום ד"ר,
ראיתי שציינת שגלוקומין יכול לגרום לכאבי בטן ושלשולים. האם ישנה אפשרות שהוא גם יגרום לעצירות ונפיחות וכאב בטן עקב כך? אני גם נוטלת נקסיום שנים אז אני תוהה אולי זה בגלל הנקסיום.
והאם בתנגודת לאינסולין עם גלוקומין שהבנתי שלא גורם להיפוגליקמיה כן הגיוני שאם אני לא אוכלת 4 או 4 וחצי שעות אז יש לי התקף היפו בתפריט דיאטה? כי כך קרה לי כמה פעמים. אני מנסה כן להקפיד לאכול כל 3 שעות.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירי
ד''ר מאיה איש שלום21/06/2020אכן גלוקומין יכול לגרום לנפיחות בטנית עצירות פחות. היתי מתיעצת עם גסטרואנטרולוג ושוקלת קולונוסוקפיה לאור התסמינים הללו.
נדיר שגלוקומין גורם לירידה ברמות הסוכר, השאלה באילו ערכים מדובר אם סביב 70 זה פחות מדאיג אבל אם ערכים שסביב 50+ אז היתי שוקלת ברור נוסף וזה לא בהכרח קשור לגלוקומין אך היתי שוקלת הפסקו
בעקרון אין סיבה לאכול כל 3 שעות ואם יש נפילת סוכר צריך לבדוק מה הסיבה וכיצד לטפל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם ורמה של 102 מ"ג סוכריואב19/06/2020
רמה של 102 מ"ג סוכר בבדיקות דם זה בעיה בריאותית? איך מטפלים בזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליואב
ד''ר מאיה איש שלום19/06/2020מדובר ברמה גבולית שמחשידה לקיום טרום סוכרת הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה ושמירה על משקל גוף תקין יכולים לסייע.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי סוכר בדם - בדיקת דם בצוםליאת18/06/2020
שלום אני בת 39. משקל 64 גובה 1.72. הבדיקות דם יצא לי סוכר 113, טריגליצירידים 66 כולסטרול 214.
בדיקות דם קודמות היו רק לפני שנתיים שלוש והערכים של הסוכר יצאו על הגבול 99-100. בלוטת תריס תקינה.
לציין כי הבדיקה נעשתה כמובן בצום אבל בגלל שעתיים לפני הבדיקה ביצעתי פעילות גופניות על ההליכון למשך 45 דק ביום הבדיקה (התעוררתי ב6 והבדיקה נעשתה 815).
אני ממש לחוצה מהתוצאה ורוצה להפחית חרדה באם תגידו שבפעילות יכלה לגרום לכך. אין סוכרת במשפחה. לגבי אני אוכלת בצורה שאינה נכונה (אוכלת לעיתים פעם ביום בערב אבל הארוחה אז ממש מלאה בירקות וחלבון מעי מאוד פחמימות. ניתן לומר למעט נשנוש קורנפלקס איני אוכלת פחמימות). יודעת שצריכה לשנות זאת אולם כעת אני בלחץ גדול כמה התוצאה משקפת ואם פעילות גופנית כזו לפני הצום ידועה המעלה את רמות הסוכר ומה לעשות. תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לליאת
ד''ר מאיה איש שלום19/06/2020אם הבדיקה נעשתה אחרי צום ממושך של מעל 10 שעות יתכן שזו הסיבה לעליה ברמות הסוכר. פעילות גופנית לעיתים מעלה רמות סוכר בעיקר פעילות של תנגודת אך לרב פעילות ארובית מורידה. כדי להשלים את התמונה מציעה לבדוק רמת המוגלובין A1C שנותנת אומדן לממוצע הסוכר ב-3 חודשים האחרונים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת קושינג ונטילת פרדניזוןמיכל17/06/2020
שלום,
הקורטיזול שלי היה 768 שהנורמה עד 618 ובאיסוף שתן 85 עד לפני שנה וחצי, עם 10 שנים של נטילת משאפים של אסתמה.
השנה קיבלתי קורס פרדניזון לחודש ו 5 חודשים אחרי עליי להתחיל קורס נוסף לחודש 40 מ"ג לשבוע וכל שבוע ירידה של 10 מ"ג.
קיבלתי לעשות בדיקת דם שבוע אחרי סיום הקורס לראות שאין דיכוי אדרנלי... אך האם ייתכן שתהיה מחלת קושינג אפילו?
אם פתאום הקורטיזול יקפוץ בהרבה בעקבות 2 קורסי פרדניזון, וגם זה שבשתן ככל הנראה יהיה יותר גבוה... מה בעצם צריך לעשות? זה אומר שזאת מחלת קושינג? והאם יש עוד בדיקות, והאם יש טיפול?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום19/06/2020קורטיזול בוקר הוא לא בדיקה לאבחנת קושינג אלא לאבחון חסר בקורטיזול. הוא יכול לעלות כתוצאה מסטרס. תסמונת קושינג עצמונית ולא על רקע תרופתי היא מאוד נדירה 1/100000 כך שהסבירות לה קטנה מאוד. אם קורטיזול בוקר גבוה זה מעיד שאין דכוי של האדרנל אחרי הפרדניזון
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה ערך חשוב יותר לסכרת? תופעות לוואי לגלוקומין?א17/06/2020
שלום, גיל 57 לוקחת סטטינים, בדיקת גלוקוז יצאה 113 בדיקות קודמות יצא 130, a1c יצא 6.5 בבדיקות קודמות יצא 6.4, 6.3 איזה ערך קובע אם זה סכרת? במידה ואקח גלוקומין 850 מג מתי לקחת בשעות היום? עם או בלי אוכל? האם לכדור יש תופעות לוואי? האם עוזר גם לכבד שומני? יש לי עודף משקל כ-5 ק"ג.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לא
ד''ר מאיה איש שלום19/06/2020המוגלובין A1C של 6.5 בבדיקות עוקבות או בבדיקה אחת וסוכר בצום מעל 125 או בהעמסת סוכר 200 ומעלה מתאימים לסוכרת. בכל מקרה גם אם יש סוכרת קלה הפחתת צריכה לש פחמימות בפרט פשוטות כגון פירות לחם לבן פסטה לבנה אורז וכו עוזרים מאוד לאזן את הסוכר, וכך גם פעילות גופנית סדירה כגון 150 דקות בשבוע פעילות ארובית ושעה בשבוע פעילות של תנגודת
מטפורמין עשוי לגרום לכאבי בטן או שלשולים מקובל לקחת אותו אחרי האוכל להתחיל מחצי כדור וכעבור שבוע ניתן עלות לכדור
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת יוטירוקס אחרי כמעט שנתייםאפרת17/06/2020
שלום רב, אחרי 9 חודשים מבלי לקחת את ה יוטירוקס יצאו התוצאות האלו. האם לדעתך צריך לחזור לקחת? לקחתי חצי כדור. 25 ליום. או דיאטה עם ברזל וספורט. וויטמין די במקום.
תודה מראש אפרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאפרת
ד''ר מאיה איש שלום17/06/2020בעקרון בTSH לא מחייב טפול אם את לא מתכננת הריון, אבל רמת הFT4 נמוכה ולא מתאימה לTSH שהוא מוגבר רק במידה קלה
אם לקחת תוסף מזון כלשהו שמכיל ביוטין הייתי חוזרת על הבדיקה בלעדיו. בכל מקרה ההחלטה לטפל היא קלינית
ואכן מאגרי הברזל גבוליים וכדאי לקחת תוסף
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת יוטירוקס אחרי כמעט שנתיים
אפרת18/06/2020תודה רבה. לוקחת רק בי 12 מידי פעם ומגנזיום מידי פעם.
רשמו לי ויטמין די 25 טיפות לשבוע בגלל שנמוך. אין לי תסמינים חוץ מעייפות וחוסר אנרגיה יחסית. בשרירים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאפרת
ד''ר מאיה איש שלום21/06/2020היתי מתיעצת עם האנדוקרינולוג המטפל, הFT4 יחסית נמוך יכול להחשיד שמקור הבעיה בהיפופיזה ולא בבלוטת התריס, שוב חשד בלבד אולי כדאי לחזור על TSH וFT4.
לילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ctx-167 וטיפול שיניים פולשני (השתלת שן)SAM16/06/2020
בן 56. סובל מאוסטופורוזיס כ-10 שנים + קרוהן וקוליטיס ברמיסיה.
(בעבר השתמשתי בפרנדיזון ב2-3 אירועים במינון התחלתי של 60 מ"ג - הפעם האחרונה הייתה לפני 7 שנים).
עד לפני 2.5 שנים טופלתי באקלסטה ובבדיקת צפיפות עצם היה שיפור בינוני.
לפני שנתיים וחצי תכנתי לעבור השתלת שן ולכן הפסקתי את התרופה בשיתוף עם הרופא.
העניין נדחה עד היום ולפני חודש עברתי בדיקת ctx במעבדות אסף הרופא. אחרי שעברתי קראתי קצת באינטרנט והבנתי שחשוב מאוד לעבור את הבדיקה מוקדם בבוקר ולא יאוחר מ- 09:30 בבוקר.
אני זומנתי לשעה 11 בבוקר למעבדה בא'. הרופא וכאשר אמרתי לאחראית במעבדה שהנחיות הבדיקה הם שיש לבצע אותה עד השעה 09:30, היא טענה שזה ממש לא משנה ואנחנו מאפשרים לנבדק להגיע בשעות יותר נוחות.
אני מאוד מודאג כי הבדיקה נלקחה בניגוד לתקנות (נעשתה באופן פרטי).
תוצאת הבדיקה:167 ו.....אני לא יודע האם הערך הזה משקף את מצבי האמיתי של שחלוף העצם (בגלל שעת הבדיקה -בשעה 11) .
בהנחה שזאת התוצאה האמיתית האם רופא השיניים/ רופא אנדוקרינולוג ימליצו על הטיפול הפולשני?
אם המצב הוא כזה שתוצאות הבדיקה לא משקפות את שחלוף העצם האמיתי האם אני יכול לבקש את כספי בחזרה?
ד.א אני בן 56 מאז שהפסקתי עם האקלסטה אני ממשיך רק עם סידן ציטראט ומגנזיום 250 מ"ג ליום לפני השינה + ארוחה עם גבינות ( בנפרד כמובן). 1400 יחדות ויטמין D בטיפות.
האם חשוב להמשיך אם האקלסטה במידה ורופא השיניים יסרב לעשות את הטיפול בגלל ה- ctx?
מה דעתך?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לSAM
ד''ר מאיה איש שלום17/06/2020אכן אתה צודק וחשוב לבדוק CTX על הבוקר אפילו עדיף לא אחרי תשע בבוקר כי הרמה יורדת במהלך היום. בעקרון נמצא שאין קורלציה בין רמות CTX לסכון שתהיה הפרעה בהחלמה של עקירה (ONJ) כך שמראש הבדיקה מיותרת
הסכוי לתופעה הוא קטן מראש 1/10000
מציעה להסביר לרופא השינים גם שאין קשר וגם שהבדיקה נלקחה יחסית מאוחר אך נראה שמיותר לחזור עליה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות בנושא פרוליה ונטילת ביספוספונטאיריס15/06/2020
שלום,
האם נטילת ביספוספונט לפני טיפול בפרוליה עשויה להפחית את הסיכון לסבול משברים שנגרמים מהפסקת פרוליה (במקרה שיהיה צורך להפסיק)?
אם כן, כמה זמן רצוי לקחת את הביספוספונט?
בנוסף - האם עצם שנשברת בתקופת טיפול בפרוליה מחלימה לאט יותר?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיריס
ד''ר מאיה איש שלום17/06/2020עדיף שלא להפסיק את הטפול בפרוליה ואם נאלצים להפסיקו אז לקחת בספוספונט
טפולי שינים למשל הם לא סיבה להפסקת טפול בפרוליה משתדלים לבצע אותם 3-4 חודשים מההזרקה
לא ידוע לי על הפרעה בהחלמה תחת פרוליה, הפסקת הטפול מעלה את הסכון לשברים מרובים בעמוד השדרה, באחוזים בודדים אך תופעה קיימת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מפרדניזון האם לקחת 5 מ"ג יום כן יום לא?אפרת15/06/2020
שלום,
עליי לקחת קורס פרדניזון 40 מ"ג לשבוע ואז שבוע שני 30 מ"ג. שלישי 20. רביעי 10 מ"ג ו חמישי 5 מ"ג.
רופאה פעם בעבר אמרה לי שהיא עושה שבוע נוסף 5 מ"ג יום כן יום לא, ורופא אחר אמר לקחת 2.5 מ"ג לחצות את הכדור.
מה לפי דעתכם עדיף לעשות בשבוע האחרון, 5 מ"ג יום כן יום לא? או 2.5 במשך שבוע? או שבכלל צריך פחות ימים משבוע את המינון הנמוך הזה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאפרת
ד''ר מאיה איש שלום17/06/20202 האופציות בסדר גמור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרום סוכרת בבדיקת a1c ובצוםטלי14/06/2020
בדיקות המוגלובין מסוכרר הראו 5.5 שתי בדיקות בהפרש של שנה. סוכר בצום יצא 104 פעם אחת פעם אחת לא נמדד. יכול להיות שצום של 12 שעות מעלה את הסוכר? ובזמן הבדיקה גם הייתי בסטרס. האם סטרס משפיע גם הוא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטלי
ד''ר מאיה איש שלום14/06/2020צום ממושך אכן מעלה את רמת הסוכר וגם סטרס..
אולי תחזרי ביום רגוע אחרי צום של 6-8 שעות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Tsh עלה וגם t4 עלה קצתרונה14/06/2020
בבדיקה לפני 10 חודשים tsh היה 4.2 וt4 היה 17.3. בבדיקה לפני כמה ימים tsh עלה ל5.4 והt4 עלה קצת ל18. האם במצב כזה יכול להיות שהtsh יחזור מעצמו לנורמלי וירד? האם העובדה שלא הפסקתי שבוע מראש נטילת תוספי מזון עם ביוטין יכולה להשפיע על התוצאה של tsh? הפסקתי 3 ימים לפני הבדיקה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרונה
ד''ר מאיה איש שלום14/06/2020ביוטין בהחלט יכול לשבש את התוצאות
להבנתי 3 ימים הפסקה אמורים להספיק
אם הריון על הפרק אז כדאי לשקול טפול בכל זאת באלטרוקסין/איותירוקס .
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם tsh יכול גם לרדת
רונה15/06/2020האם במצב כזה שהtsh עלה קצת והt4 נורמלי ברף הגבוה הtsh יכול לרדת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרונה
ד''ר מאיה איש שלום17/06/2020יתכן, אך אלו שנויים קלים לא בטוח שבעלי משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות TSH T3 T4 בעקבות חולשה ותשישותאיילת12/06/2020
שלום
אני בת 46 ומרגישה בחצי השנה האחרונה חולשה ותשישות ועוד תופעות.
בדיקות דם רגילות תקינות.
בדיקת TSH תקינה
רציתי לשאול -
1. אם בדיקת TSH תקינה הם אין צורך בבדיקות T3 T4 או שיכול להיות מצב
ש TSH תקין ו T3T4 לא תקינים?
2. יכול להיות תופעות של חולשה ותשישות ועוד
בגלל משהו בבלוטת המגן למרות ש TSH תקין
אבל אם אבדוק T3 T4 אגלה שלא תקין?
מתלבטת אם לבקש מרופאת המשפחה גם T3 T4 או לעשות זאת פרטי.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיילת
ד''ר מאיה איש שלום13/06/2020TSH הוא המדד הכי רגיש לתפקוד בלוטת התריס כך שאם הוא תקין סביר שאין הפרעה בתפקוד בלוטת התריס. באופן נדיר ביותר אם יש ממצא בבלוטת יותר המח בדיקת TSH לא תשקף את הבעיה ואז כדאי לבדוק FT4 אך זה מצב נדיר.
כדאי לבדוק גם סיבות אחרות כגון בדיקת אלקטרוליטים רמת B12 מאגרי ברזל (ברזל טרנספרין, פריטין) ספירת דם.
באופן נדיר גם רמת קורטיזול בשמונה בבוקר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות ויטמינים לחולשה
איילת14/06/2020תודה רבה על תשובתך
המלצת לבדוק גם B12 פריטין ברזל
בדקו לי את זה לפני חודשיים ויצא תקין
B12 היה 380.
אבל אני לוקחת כל יום צנטרום כבר 3 חודשים.
( זה הויטמין היחידי שלוקחת )
ולקחתי אותו עד יומיים לפני בדיקת הדם
( יום לפני ובבוקר הבדיקה לא לקחתי ).
יכול להיות שלקיחת הצנטרום מעוותת את התוצאה דרמטית ובעצם אולי חסר לי B12
ויש לי נניח מתחת ל 200 וזה מעוות למעלה בגלל הצנטרום יומיים לפני כן? או שזה לא סביר שזה כל כך השפיע והיטה את הבדיקה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאיילת
ד''ר מאיה איש שלום14/06/2020לרב מבקשים 3 ימים של הפסקה אבל מניחה שיומיים יכולים להספיק..
קשה לדעת אבל 380 זו בהחלט רמה תקינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכנות בנטילת ביספוספונטים וCKDמיכל12/06/2020
שלום,
מהן הסכנות הכרוכות בנטילת ביספוספונטים במקרה של אי ספיקת כליות ברמה בינונית?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום13/06/2020ככל הידוע לי פרופיל הבטיחות דומה לאנשים עם תפקוד כליתי תקין
תופעת הלואי העקרית היא גרוי של הושט (בנטילה פומית) ובאופן נדיר הפרעה בהחלמה של עקירת שן (ONJ) או שברים לא טפוסיים בעצמות ארוכות זה מאוד נדיר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

