מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חוסר איזון בבלוטת התריס וטיפול ביוטירוקסעידית ענבר27/07/2020
שלום רב, מצרפת את תוצאות הבדיקה. סובלת מפעימות לב חזקות ומהירות 24/7 גם במנוחה. בדיקת הרופא מתוזמנת לעוד חודשיים. בהוראת רופאת המשפחה ירדתי מ-700 מ"ג ל-600 מ"ג יוטירוקס בשבוע. עדיין סובלת מפעימות הלב המהירות והחזקות במנוחה. פגישה עם קרדיולוג שללה בעיה לבבית.
אנא עזרתכם.
תודה, עידית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעידית ענבר
ד''ר מאיה איש שלום30/07/2020במידה וההורדה במנון היתה לפני מעל חודש אז צריך לשקול הורדה נוספת אם לא עבר חודש אז כדאי לשקול להמתין
מציעה להתיעץ עם הרופא המטפל
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה🌷
עידית01/08/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורים ללחץ דם ואיסור אכילה בבוקר למשך 3 שעותעומר26/07/2020
ד"ר, אני מקבל כדורים ללחץ דם בבוקר 2 כדורים. הבנתי שאסור לאכול דברי חלב, כיצד אני צריך לעשות את זה כשאסור לאכול במשך כמעט 3 שעות? אי אפשר לאכול פרוסה עם גבינה וכוס קפה עם מעט חלב במיוחד בדיאטה ששם אני צריך במשך כל שעתיים לאכול פרוסה עם סוגים שונים של גבינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעומר
ד''ר מאיה איש שלום26/07/2020לא ברור לי מדוע אסור לך לאכול מוצרי חלב. לא מכירה בעיה כזאת בשלוב עם כדורי לחץ דם. באיזה כדורים מדובר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחירת מינון הולם לסקסנדה לפי מזרקמושיק שטורך23/07/2020
שלום. רכשתי את סקסנדה, הרופא המטפל רשם את המינון לפי 1.0 מ"ג ובמזרק לא קיים מינון זה, אלא 0.6 מ"ג, או לחלופין 1.2 מ"ג. נסיתי לקבל תשובות משירות הלקוחות של היצרן, מהרופא המטפל אך לדאבוני אף אחד מהם לא מסוגל לספק תשובה כלשהי. אני תוהה באיזה מינון לבחור, בינתיים הזרקתי פעמיים 0.6 מ"ג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למושיק
ד''ר מאיה איש שלום25/07/2020בעקרון מקובל להתחיל ב0.6 מג' ליום במשך שבוע (אני מתחילה אפילו בפחות ב5 קליקים ליום במשך שבוע (0.3 אין מספר) וכל שבוע אני מעלה ב5 קליקים אם אין תופעות לואי כגון בחילות כאבי בטן או שלשולים. לחליפין אפשר לקחת 0.6 מג' ליום למשיך שבוע וכל שבוע להעלות ב0.6 מג' בתנאי שאין תופעות לואי עד המנון המקסמלי שהוא 3 מג' והוא המנון הקבוע. אם יש תופעות לואי כדאי להוריד מנון או לא להעלות ביעוץ עם הרופא המטפל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורס פרדניזון שני ובדיקת דם לקורטיזולמיכל22/07/2020
שלום,
קיבלתי קורס פרדניזון לאסתמה וכעבור 5 חודשים קורס שני של 40 מ"ג 11 ימים ואז כל שבוע ירידה של 10 מ"ג ואז שבוע 5 מ"ג ואז שבוע יום כן יום לא 5 מ"ג.
קיבלתי לעשות בדיקת קורטיזול לראות שלא יהיה דיכוי אדרנלי כי אני סובלת גם מהפרעת שינה, אנמיה ועייפות קשה, וכנראה לא אדע להבדיל בתסמינים.
שאלתי כמה רופאים, וכל רופא אמר לי לעשות את בדיקה הקורטיזול כעבור מספר ימים שונה מסיום הקורס.
בגלל שאני חוששת מדיכוי אומנם הנטייה שלי היא לקחת חוות דעת של רופא שאמר לעשות אחרי יומיים, אבל מצד שני הרוב אמרו לי אחרי שבוע.
האם לפי דעתך זאת תהיה טעות לעשות את הבדיקה יומיים אחרי סיום הקורס? אולי בעצם התוצאה עלולה להיות מוטעת ולהראות ערכים גבוהים או בנורמה ורק אחרי עוד כמה ימים יהיה דיכוי אדרנלי?
האם אולי כדאי לבקש 2 בדיקות קורטיזול אחת אחרי יומיים ואחת אחרי יותר זמן?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום25/07/2020אחרי יומיים לא סביר שהבדיקה תהיה מוטה כלפי מעלה אלא אם כבר כלפי מטה. לא חושבת שיש צורך ב-2 בדיקות
תבחרי את המועד המתאים לך ותבצעי בפרק זמן כזה קצר של ימים ספורים לא צפוי להיות שנוי גדול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הערכת סיום גדילה על ידי צילום כף ידנחום22/07/2020
שלום אפשר לשלוח אותי לצילום כף יד כדי להעריך אם הגדילה שלי הסתיימה? כי אני עדיין חושב שלא מאוחר לתת לי הורמון גדילה בשביל לגדול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום25/07/2020מציעה להתיעץ עם אנדוקרינולוג ילדים, זה לא תחום עסוקי. ככל הידוע לי אחרי שמופיעים סמני מין משניים כגון שעור, ובגיל 23 לא סביר שהאפיפיזות (פלטות הגדילה פתוחות) מציעה להתיעץ עם אנדוקרינולוג ילדים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח אולטרסאונד בלוטת התריס בגלל קשיים בבליעהמתן22/07/2020
שלום ד"ר אני בן 34. עשיתי אולטרסאונד בלוטת התריס בגלל קשיים בבליעה.
היה רשום
באונה השמאלית הודגמה קשרית ציסטית סולידית בגודל 4 מ"מ ובצוואר בשני הצדדים הודגמו מספר בלוטות לימפה תגובתיות. וכל השאר תקין.
מה זה אומר? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למתן
ד''ר מאיה איש שלום25/07/2020קשריות בבלוטת התריס הן ממצא שכיח ורובן שפירות. הקשרית שתארת קטנה ולא נשמעת חשודה, כדאי לעקוב אחריה באולטרהסאונד אחת לשנה לרב מקובל. בלוטות למפה תגובתיות הן לרב לא חשודות וגדלו משנית לזהום
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת סוכר בצום יום אחרי יום לפני ואחרי ארוחהיוני22/07/2020
בוקר טוב וחודש טוב.
אני בן 52
מדי חצי שנה ובמשך שנים אני עושה בדיקות דם של גלוקוז בצום + והמוגלובין מסוכרר
בדיקת בצום נע בין 100 ל-121 והמוגלובין 4.5-5
הייתה המלצה לקחת גלוקומין, אולם ויתרתי על זה היות ואני שומר על דיאטה ועושה קצת פעילות גופנית ודואג לאזן את עצמי.
כמו כן לעיתים עושה גם בדיקת דם ביתית בצום בבוקר, בשבוע האחרון בבדיקה ביתית יום אחרי יום יצא לי תוצאה של בין 110 ל-124 אילו לפני ארוחה ואחרי ארוחה תקין
אני קצת מוטרד...
נא המלצתך בבקשה כיצד עליי לנהוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליוני
ד''ר מאיה איש שלום25/07/2020מציעה לפנות ליעוץ אצל רופא סוכרת/אנדוקרינולוגי צריך לראות במה מדובר
אולי יש לך דום נשימה בשינה וזו הסיבה שהסוכר בצום מוגבר אך תקין במהלך היום מבינה שאתה בודק גם אחרי האוכל, כדאי לבדוק שעה אחרי האוכלולא שעתיים
אם אתה סובל מעודף משקל כדאי לעשות מאמצים לרדת במשקל אולי לשקול טפול תרופתי לכך
יתכן שאצלך ההמוגלובין A1C לא מייצג וכדאי לשקול בדיקה של פרוקטוזאמין
בכל מקרה טוב אתה עושה שאתה מקפיד על תזונה שאינה עתירה בפחמימות ופעילות גופנית סדירה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבניטי ופרוליה - תופעות לוואי קרדיווסקולריותרבקה21/07/2020
שלום,
האם שכיחות תופעות לוואי קרדיווסקולריות גבוהה יותר עם אבניטי מאשר עם פרוליה? וגם לגבי תופעות לוואי אחרות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרבקה
ד''ר מאיה איש שלום25/07/2020באחד המחקרים עם אבניטי אל מול אלנדרונט היתה עליה קלה לא משמעותית סטטיסטית בסכון לארועים של מחלות לב וכלי דם כמשנה זהירות הFDA ממליץ שלא לתת את הטפול לאנשים שלקו בלבם או חוו ארוע מוחי בשנה האחרונה. אין חשש כזה לגבי פרוליה. לציין שאנביטי היא תרופה שבונה עצם פרוליה מעכבת פרוק עצם. מנגנון פעולה שונה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרום סכרת ובדיקת דםאיריס21/07/2020
שלום
אני מאובחנת כטרום סכרת המגלובין מסוכרר נע בין 5.7 ל 6.1 הגלוקוז תמיד יוצא מעל 100 אבל לא מגיע ל 126 כל שנה אני עושה בדיקת דם במצבי כל כמה זמן אני צריכה לעשות בדיקת דם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיריס
ד''ר מאיה איש שלום21/07/2020אין לשאלתך תשובה מדויקת, אם אין שנוי דרסטי בהרגלי חיים דהיינו בפעילות גופנית תזונה ומשקל אז בדיקות פעם בשנה יכולות להספיק.
הפחתת צריכה של פחמימות פעילות גופנית סדירה ארובית ותנגודת משולבת (כגון 150 דקות בשבוע הליכה ושעה בשבוע משקולות קלות) יכולים לסייע במניעת הארעות של סוכרת במעל 50% מהמקרים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתן לתת הורמון גדילה למבוגרים עקב ירידה במסת שריר?נחום20/07/2020
שלום, למבוגרים - למי נותנים הורמון גדילה? כי אני סובל מירידה במסת שריר והשמנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום21/07/2020רק למי שיש חסר מוכח בבדיקות מעבדה, אצלך הרמה היתה תקינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההורמון גדילה בדיקה חוזר
נחום23/07/2020שלום עשיתי בדיקה חוזרת התוצאה 143.0 ng/ml יש לציין שאכלתי יום לפני הבדיקה וכמה ימים גם כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום25/07/2020ככל הידוע לי הבדיקה תקינה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההורמון גדילה בדיקה חוזר
ניב נחום31/07/2020אין לי הורמון גדילה גבוה בדם למה לא לתת לי הורמון גדילה כשיש אולי צפיפות עצם נמוכה חשבתי כי יש כאבים ברגליים כשהולך ברגל וגם יש ירידה במסת שריר והשמנה
הורמון גדילה יכול לעזור לתופעות האלו אצלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לניב נחום
ד''ר מאיה איש שלום31/07/2020מקובל לתת הורמון גדילה רק כשיש חסר ולא ללא סיבה, מחשש שיביא לגדולים וגם ככל הנראה אין תועלת ואף חשש לנזק כשנותנים ואין חסר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא נכון
ניב נחום01/08/2020אפשר לתת הורמון גדילה במינון נמוך לאומת תוצאות הבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום02/08/2020ככל הידוע לי לא. אבל מציעה שתפנה ליעוץ מסודר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשנית
נחום06/08/2020אני חושב שיש לי רמה נמוכה בדם של הורמון גדילה בכל זאת יש לי תסמינים של חוסר אני לא מצליח לפתח שריר למה אז אי אפשר לתת לי הורמון גדילה כדי שהוכל לפתח שריר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום06/08/2020אבקש שלא לשאול יותר שאלות בנושא, השבתי לך שלא מקובל לתת טפול כשרמת ההורמון תקינה מחשש לתופעות לואי לא רצויות כולל גדולים והעדר הוכחה לתועלת.
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מענה על בדיקות סוכר ובעיה גנטית והקשר לקורונהשיר20/07/2020
שלום.
אני בת 33
כרגע בהריון שבוע 34
לפני ההריון בבדיקות גנטיות אובחנה אצלי הצורה הלא קלאסית של כשל 21 הידרוקסילאז והיפראנדרוגניזם בבדיקות כימיות כתוצאה מהבעיה הגנטית
בבדיקת סוכר לא בהריון ערכי סוכר בצום נעו סביב
84-92
בבדיקת המוגלובין מסוכרר התוצאה היתה 5.6 וסוכר בצום 84
בהריון סוכר בצום 85 והעמסת סוכר 50 היתה 122
הייתי במעקב של אנדוקרונולוגית בעקבות הבעיה הגנטית והיא לא הפנתה לטיפול בסכרת
הדבר היחיד שנתנה היה פרדניזון במינון מאוד נמוך
יש לציין כי בזמן לקיחת ההמוגלובין המסוכרר לא נטלתי פרדניזון כבר וכיום לא נוטלת יותר בהחלטת הרופאה
בנוסף ברקע יש גם אנמיה קלה
שאלותיי -
1. האם רמת ההמוגלובין המסוכרר שלא תואמת את הסוכר בצום מעידה על טרום סכרת או סכרת?
2. קראתי שאנמיה גם קלה גורמת לתוצאה של ההמוגלובין המסוכרר להיות מוטה כלפי מטה. ייתכן שערכי ההמוגלובין המסוכרר גבוהים בהרבה ויש לי כן טרום סכרת או סכרת?
3. האם הבעיה הגנטית ורמת ההמוגלובין המסוכרר מעמידה אותי בקבוצת סיכון לקורונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשיר
ד''ר מאיה איש שלום21/07/2020לא ידוע לי שהצורה הלא קלאסית של כשל 21 הדרוקסילז מעמידה בסכון לסוכרת. הערכים שציינת מבחינת סוכר, המוגלובין מסוכרר וגם העמסת סוכר בהריון היו תקינים. הטיפול בפרנדיזון אם ניתן במנון יתר יכול להגדיל את הסכון לסוכרת. מבינה שכרגע את לא מטופלת אז הסכון קטן.
בכל מקרה הערכת משקל של העובר/ית עוזרים גם לראות אם יש חשד לסוכרת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
שירלי21/07/2020תודה רבה על התשובות
שאלה אחרונה
אני מבינה שהתוצאות תקינות
אם קיבלתי בעבר תוספי ברזל בגלל אנמיה קלה האם זה יכול להטות את התוצאות של ההמוגלובין המסוכרר ובעצם הוא גבוה יותר? אם כן, איך אדע אם הערך תקין או לא?
דבר נוסף לסבתי היה סכרת קלה ומטופלת אך להורי ואחיותיי לא האם זה גורם סיכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשירלי
ד''ר מאיה איש שלום25/07/2020כאמור הערכים שציינת תקינים
חסר ברזל דווקא גורם לעליה בערכי A1C שאינה משקפת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית במצב של טרום סוכרתשירה19/07/2020
קראתי שפעילות אירובית 150 דק' בשבוע מועילה במצב של טרום סוכרת. האם הליכה מהירה כחצי שעה ביום עונה על ההגדרה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירה
ד''ר מאיה איש שלום21/07/2020אכן כן, וכדאי גם להוסיף פעילות של תנגודת שעה בשבוע כגון משקולות קלות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם גלוקוז בצום והמוגלובין מסוכררשירלי19/07/2020
שלום.
בת 33
תוצאות בדיקות דם -
גלוקוז בצום 84
המוגלובין מסוכרר 5.6
האם זה תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לשאלה בנוגע לבדיקות
שירלי19/07/2020יש לציין כי יש אנמיה קלה ברקע כבר הרבה שנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשירלי
ד''ר מאיה איש שלום21/07/2020על פניו נראה תקין. בהחלט שאנמיה יכולה להביא להפרעה באמינות המוגלובין מסוכרר אך הסוכר בצום תקין לחלוטין. אם אין גורמי סכון לסוכרת כגון: ספור משפחתי של סוכרת, עודף משקל, ספור של שחלות פוליצסטיות , סוכרת הריון בעבר. כנראה שהבדיקה אכן תקינה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קורטיזול בדם בזמן דיאטהשירי18/07/2020
שלום,
עליי לעשות בדיקת דם לקורטיזול. קראתי שישנםדברים שמשפיעים על הקורטיזול כמו מחסור בשעות שינה ושחשוב לישון מספיק לפני הבדיקה. האם זה נכון שאם אני בדיאטה של 1300 קלוריות (גרעון של 400 קלוריות ביום ללא ספורט). אז עדיף כשבוע לפני בדיקת הקורטיזול לא להיות בגרעון קלורי שלילי כדי לא לגרום לסטרס לגוף שיגביר את הקורטיזול ויגרום לתוצאות לא אמינות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירי
ד''ר מאיה איש שלום21/07/2020לא רואה סיבה לשנות שום דבר לפני הבדיקה. בעקרון בבדיקת הקורטיזול בבוקר מחפשים חסר ולא עודף. ולכן לא נורא אם תהיה עליה על רקע הסיבות שציינת במקרה של חסר אמיתי לא תהיה עליה משמעותית בעקבות הללו
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פינסטריד במקביל לטיפול טסטוסטרון למזער התקרחותדור18/07/2020
שלום דר' מאיה,
תודה על תשובותייך עד כה.
האם מקובלת או הגיונית פרקטיקה של שימוש בפינסטריד במקביל לטיפול בטסטוסטרון/ קלומיפן/ כוריגון?
זאת כמובן כדי למזער את זירוז ההתקרחות כתוצאה מהטיפול בטסטוסטרון.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדור
ד''ר מאיה איש שלום21/07/2020בדרכ לא מקובל אבל הכל אפשרי ברפואה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
דור22/07/2020תודה רבה על תשובותייך עד כה. היום יש לי תור לאנדוקרינולוגית.
מקוה שלא הכבדתי עלייך עם שאלותיי.
בהערכה רבה,
דור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדור
ד''ר מאיה איש שלום22/07/2020הכל בסדר. מקוה שקבלת מענה לשאלותיך
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

