מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בדיקת דם לקורטיזול ב-8 בבוקרשירלי25/05/2020
שלום,
אני צריכה לעשות בדיקת דם לקורטיזול ב-8 בבוקר. באים אליי הביתה לקחת את הדם.
האם אמורים לקום בשש בבוקר כדי להיות ערים שעתיים לפני הבדיקה הזאת, או שניתן לקום כרבע שעה לפני?
והאם יש צורך להיות בצום?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירלי
ד''ר מאיה איש שלום26/05/2020אין צורך בערות שעתים לפני. מספיק 6 שעות צום ומותר לשתות מים. בעקרון אין הכרח בצום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת, גלוקומין וחשש מדלקת בלבלבאנני22/05/2020
בוקר טוב
אני בת 68 מקבלת ליפנור לטיפול ביתר טריגליצרידים 12.5 מ"ג קרדילוק פעמיים ביום לטיפול בהפרעות קצב הלב ופרדקסה 150 פעמיים ביום.
במשך מספר שנים לקחתי גלוקומין, פעמים ביום לטיפול בסוכרת. לפני כשנה וחצי הפסיקו לי את לקיחת הגלוקומין בגלל 2 התקפות של דלקת הלבלב שהתרחשו תוך חודשיים מאחר ורופאי המחלקה בבית החולים לא ידעו מה הסיבות לארועים האלו, וסברו שהם נבעו מהגלוקומין. בבדיקות שאני עושה בבית מספר פעמים בשבוע יש לי בחודשיים האחרונים רמות סוכר שנעות מ-105ל-115, ל-120 והגיעו ל-128.
בבדיקה לפני שבועיים של A1C היה6.7 לאחרונה המליצו לי לקחת דיזודיאזיד 25 פעם ביום, בגלל עליה ברמת הסידן בשתן. בינתיים רמת הקריאטינין בדם הגיעה לקו העליון של הנורמה.
הומלץ לי לחזור לפעמיים ביום גלוקומין, אבל אני חוששת שזה יגרום לי לדלקת בלבלב.
מה דעתכם?
תודה
אנני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאנני
ד''ר מאיה איש שלום23/05/2020מטפורמין לא גורם לדלקת בלבלב
אך כן כדאי לחפש את הסיבה לדלקת. האם הטרילצדירים עדין גבוהים? רמת סידן גבוהה בדם? האם יש אבנים בכיס/דרכי מרה?
אם הטריגלצרידים עדין גבוהים (מעל 500) אז הפחתת צריכה של פחמימות פשוטות כמו פירות ממתקים קמח לבן ופעילות גופנית ארובית סדירה יכולים להביא לירידה של 50% ברמת הטריגלצרידים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המוגלובין מסוחרר גבוה ונטילת גלוקופג'מאיר21/05/2020
בן 73, רזה, לא מעשן. רמת סוכר בבוקר 97 ל 103 . רמת a1c=6.4
אני שומר על דיאטת דלת פחמימות (ממש דל פחמימות) מקפיד לאכול על פי daytwo. הולך כל יום. בדיקות דם אקראיות בבית - תקינות. בדיקה עם מד סוכר רציף תקינה. לא לוקח תרופות, המוגלובין קבוע בקצה התחתון (13) ושאלתי : א. מדוע ה- A1C גבוהה. ב. האם גלוקופג' יכול לעזור ? מתי מומלץ לקחת ?
ג. האם יש טעם לקחת גלוקופג' אם אוכלים ארוחה דלת פחמימות.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למאיר
ד''ר מאיה איש שלום21/05/2020אם בדיקת סוכר עם מד סוכר רציף היתה תקינה (ובדקת שמד הסוכר הרציף דייק) אז כנראה שאתה לא סובל מטרום סוכרת, לעיתים A1C לא ספציפי .
גלוקופאג' יכול לסייע להפחית את יצור הסוכר ע"י הכבד ובכך לעזור להוריד את רמות הסוכר אך אם הן תקינות או גבוליות בצום כפי שציינת לא בטוחה שיש הכרח
אם אתה רזה אולי כדאי לבדוק נוגדנים לאיי לבלב ANTI GAD ANTI ISLET
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוך כמה זמן אחרי ארוחה רמת הסוכר צריכה לעלות?שמוליק21/05/2020
אם אכלתי ארוחה טובה עם בשר ופחממה.
אני בודק לאחר 15 דקות הרמה נמוכה...
נלחץ ורץ לשתות כוס קולה.
אוכל בננה.
עוגייה.
ופתאום רואה 180
מה עושים וכמה מחכים לבדוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשמוליק
ד''ר מאיה איש שלום21/05/2020לא ברור לי אם אתה סוכרתי או לא ואם אתה נוטל טפול לסוכרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים עם חולי אסתמה קשים שלוקחים הרבה פרדניזון?מיכל20/05/2020
שלום,
אשמח לברר: מה עושים עם חולי אסתמה קשים שנזקקים כל שנה ליותר מקורס פרדניון אחד ושזה משהו שנמשך לאורך זמן?
אני שואלת מבחינת הסיכוי לדיכוי אדרנלי והעניין שבדיקות הדם לקורטיזול גם לא אמינות עם משאפים (במקרה של אסתמה קשה לא ניתן להפסיק עם משאף אפילו ל 5 דקות וצריך שכל ה 24 שעות יהיו מכוסות)
האם הירידה ההדרגתית בפרדניזון של 10 מ"ג בשבוע או 5 מ"ג כל 3 ימים היא די מבטיחה שלא יהיה דיכוי אדרנלי? או שכל זאת במקרה שלוקחים מעל קורס פרדניזון כל שנה הסיכוי מאוד עולה לדיכוי אדרנלי?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום21/05/2020לדכוי אדרנלי יש טפול פשוט והוא גם הפיך ברב המקרים. אסטמה קשה יכולה לסכן חיים לכן חשוב לטפל בה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תקופת בדיקת בלוטת התריסלילך20/05/2020
ד"ר מאיה שלום,
כל כמה זמן אחרי שינוי באלטרוקסין ניתן לעשות בדיקת TSH בהנחה שזה דחוף לדעת את המצב?
אישה בת 77 שבאמצע מאי 2019 היה TSH שווה ל 6.3, באמצע ינואר 2020 זינק ל 18.3 ואז הועלה המינון של האלטרוקסין מ 50 ל 100. באמצע מרץ התוצאה הייתה 0.02 (T3 ו T4 חרגו למעלה). הורדנו את המינון ל 75 ובתאריך 11/05 הערך היה 0.02 (T3 בגבול עליון ו T4 עם חריגה קלה למעלה). שוב הורדנו את המינון ל 50 ורוצים לבדוק שוב. תוצאת US הראו שהבלוטה קטנה מאוד מהרגיל, מצומקת, גבולות לובולריים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקופת בדיקת בלוטת התריס
לילך20/05/2020המשך המשפט...
תוצאת US הראו שהבלוטה קטנה מאוד מהרגיל, מצומקת, גבולות לובולריים, מרקמה בלתי אחיד, ללא גושים וודאיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ללילך
ד''ר מאיה איש שלום20/05/2020ערב טוב
הTSH מגיע לסטטוס קוו אחרי 6 שבועות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בהורמון גדילה - ייעוץ ובדיקהנחום20/05/2020
שלום, האם את מטפלת בהורמון גדילה? ללכת למעבדה פרטית זה מעל 1000 שקל בשביל הבדיקה, הייתי רוצה לבוא לייעוץ אצלך כי לא מוצא רופאים שמתעסקים עם הורמון גדילה.
את יכולה לשלוח אותי לבדיקה של הורמון גדילה?
ציינת בפורום שהורמון גדילה עוזר לרדת במשקל. ואני מטר 1.74 עם bmi גבוה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום20/05/2020לא מקובל לתת הורמון גדילה אם אין חסר, כי יש לו פוטנציאל מסרטן
יש היום תרופות אחרות שיעילות לירידה במשקל. בהעדר חסר הורמון גדילה לא צפוי להביא לירידה במשקל עודף שלו דווקא גורם לבצקות וצבירת נוזלים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת סוכר בבוקר עם תזונה דלת פחמימות ואימוני אירובימורי20/05/2020
בן 65. פעיל. רמת הסוכר בבוקר בצום: 160
A1c = 6.7
אוכל ארוחות דלות בפחמימות. מתאמן אירובי 5 פעמים בשבוע האם המצב סביר, או שצריך לעשות משהו? אודה על האמת: אין לי חשק לקחת תרופות.. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למורי
ד''ר מאיה איש שלום20/05/2020רמת הA1C סבירה בהחלט אם היא מיצגת. הסוכר בצום מוגבר מעבר לרצוי. אם אתה סובל מעודף משקל אולי קשור לדום נשימה בשינה
אפשר לשקול בכל זאת כדור אחד של מטפורמין בערב אם התפקוד הכליתי והכבדי תקין אשר יסייע בהפחתת הסוכר בצום
בכל מקרה פעילות גופנית סדירה וירידה במשקל גם כן ישפרו את רמת הסוכר בצום
היעד פחות מ110 בצום
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד ניתן להוריד רמות סוכר? חשש למצב טרום סוכרתעליזה19/05/2020
שלום אני בת 34 ולאמי יש סוכרת. מדדתי לעצמי סוכר לאחר כ-12 שעות שבחלקן ישנתי מאוחר בלילה ושינה לא רצופה ואכלתי בלילה ארוכה מלאה פחמימות בשר ואוכל מטוגן ופיתה. מדדתי ויצא לי ערך של 123. אני בחורה רזה. האם זה מצב של טרום סוכרת? אני שותה הרבה שתייה ממותקת, איך אני מורידה את הסוכר? על ידו אכילת ירקות וספורט?ו האם אני יכולה לשתות מיצים ברמה נמוכה? אוכל מתוק אני לא אוכלת. קצת מודאגת מחכה לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעליזה
ד''ר מאיה איש שלום20/05/2020אם לא עברו לפחות 6 שעות ממתי שאכלת ומדדת אז לא מדובר במדידה בצום. אכן כדאי להפחית מיצים ופחמימות ולבצע פעילות גופנית סדירה. אם תשלימי בדיקת המוגלובין מסוכרר שמהווה מדד לממוצע הסוכר ב-3 חודשים האחרונים זה יכול לסייע בהבנת המצב
לפני מחזור עשויה להיות עליה בערכי הסוכר אך זה נפוץ יותר במטופלות עם סוכרת נעורים,
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לשאלתי לגבי תנגודת לאינסולין ופטריית קורדיפסשני18/05/2020
שלום ד"ר,
שאלתי האם להוריד חצי או רבע כדור מגלוקמין כשיש תנגודת לאינסולין ולוקחים תוסף שמוריד סוכר. כתבת לי שהגלוקומין לא גורם להיפוגליקמיה ושאם הבדיקות של ה a1c וסוכר תקינות אולי אפשר לקצץ בחצי כדור. העניין הוא שאני תמיד עושה את בדיקות הדם עם הגלוקומין. האם אמורים לעשות את הבידקות כמה ימים ללא גלוקומין?
ובמידה וזה עם גלוקומין האם עדיין זאת אופציה להוריד לחצי?
העניין הוא שלפני שנים שאבחנו לי תנגודת לאינסולין הסוכר היה ממש בנרומה, ו ה a1c תקין. רק בגלל שקראתי על התסמונת המטבלוית שבנתי שיש לי התעקשתי לקבל העמסת סוכר, ואז התנגודת התגלתה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשני
ד''ר מאיה איש שלום18/05/2020קשה לי ליעץ לך מבלי לדעת לעומק את פרטי העניין
בעקרון בדיקות דם שוטפות אמורות להעשות תחת הטפול התרופתי השוטף
אולי תתיעצי עם הרופא שהמליץ על מטופורמין
בכל מקרה הסכוי שיהיה סוכר נמוך גם אם תמשיכי מטפורמין עם התוסף הוא מאוד קטן
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטאמורפין ושינוי תרופתי בשל תופעות לוואימנחם18/05/2020
בן 67. מרגיש טוב. בכל בדיקה ה- A1c נמוך מ-7. אבל בבוקר אני קם קבוע 160. לוקח ג'רדיאנס וויקטוזה. בעבר לקחתי גם מטאמורפין. צועד קבוע. מקפיד באוכל. שמתי לב שהמטמורפין עושה לי גזים רבים מאוד ולכן הפסקתי איתו. מס' שאלות:
1. האם במצב כזה חשוב לקום מתחת ל-140 ? אם כן, איך לשפר את התוצאה?
2. הפסקתי את המטמורפין. בגלל הגזים. האם הוא חשוב עם ג'רדיאנס?
3. האם במצב כזה היית ממליצה על שינוי תרופתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום18/05/2020בהנחה שהתפקוד הכליתי והכבדי תקין היתי שוקלת החלפת גרדיאנס בקסיגדואו שזו תרופת משלב של מטפורמין בשחרור מושהה בשלוב עם פורסיגה שהיא מאותה משפחה של גרדיאנס
למטפורמין בשחרור המושהה יש פחות תופעות לואי בטניות אך לצערי לא קיים בארץ בכדור נפרד
לא קיים גם בשלוב עם גרדיאנס
אפשר להתחיל מ10/1000 פעם ביום אחרי ארוחת בוקר או צהרים
ואם נסבל ותפקוד כליתי תקין וגם כבדי לעבור ל5/1000 כדור אחרי ארוחת בוקר כדור בצהרים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך ...
מנחם19/05/20201. תודה
2. אנא התייחסי בבקשה גם לשאלה מס' 1.
3. האם התרופה שהצאת קיימת בסל בכללית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום24/05/2020אכן סוכרים בצום שמעל 110 הם גבוהים..
התרופה קיימת בכללית בבטוח המושלם או בסל למי שחולה לב או עם בעיה כליתית על רקע הסוכרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנגודת לאינסולין ולקיחת תוספים שמורידים סוכרשני16/05/2020
שלום,
כבר 14 שנים שיש לי תנגודת לאינסולין ואני לוקחת כדור גלוקומין ביום. איתו בבדיקות הדם הסוכר ו ה a1c בנורמה.
אשמח לברר: אני שנים לא מודדת סוכר. ניסיתי בהתחלה עם הדקירות והייתי צריכה להשתמש ברמה הכי גבוה של עומק דקירה, והיה קשה. האם במצב כזה כן מומלץ למדוד סוכר מידי יום ולרכוש מד מדידית סוכר שהוא ללא דקירות.
ואני מעוניינת לקחת תוסף שנקרא פטריית קורדיפיס שעוזרת לאסתמה, אבל ידוע שיש לה גם השפעה של הורדת סוכר וצריך להזהר לא להגיע להיפוגליקמיה כתוב בהנחיות. האם מומלץ במקרה כזה לקחת רק חצי או 3.4 כדור של גלוקומין?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשני
ד''ר מאיה איש שלום17/05/2020בעקרון הסכוי שגלוקומין יגרום להפוגלקמיות הוא קטן ביותר עד אפסי
אני לא מכירה את הפטריה שציינת כך שקשה לי לומר.
אם הסוכר בצום וA1C בתחום התקין לחלוטין ולא בתחום טרום סוכרת אולי אפשר להוריד את מנון הגלוקומין לחצי כדור.
בברכה,.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילות סוכר אחרי האוכל בסוכרת 2שמוליק15/05/2020
גילו לי חידק הליקובקטר... אין לי תאבון.
במשך השבוע האחרון אני אוכל קצת... בודק סוכר 129.135... לאחר חצי שעה ארבעים דקות מרגיש חולשה ורעידות.
בודק תוצאה 80 עד 90.
לא מצליח לתפקד.
אני מאוזן.
שותה חצי קלוקומין בוקר.חצי בערב.וחצי ג'ארדיאנס בצוהריים.
לא מבין למה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשמוליק
ד''ר מאיה איש שלום15/05/2020הערכים שציינת תקינים, כך שזו לא הסיבה. אולי תגובה לאנטיביוטקה אם התחלת להליקובקטר? ממליצה להועץ ברופא המשפחה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח ממצאים בלוטת לימפה 3 חודשים לאחר לידהשיר14/05/2020
בהמשך להודעתי מתאריך 10 לחודש,
עקב התוצאות החריגות בתפקוד הבלוטה נשלחתי לאולטרסאונד בלוטות הלימפה ובלוטת התריס. עד שיהיה תור לרופא, אשמח לעזרה בפענוח.
ממצאים בלוטת הלימפה:
בלוטות הרוק התת לסתיות ובנות האוזן תקינות.
בלוטות הלימפה אינן מוגדלות.
ממצאים בלוטת התריס:
איסטמוס היפופלסטי.
אונות של בלוטת התריס הודגמו קטנות מהממוצע.
מרקם גס.
לא אחיד.
היפואקוגני.
בבדיקת דופלר: זרימת דם מוגברת בפרמכימה.
תודה רבה על עזרתך!
בדיקות אחרונות מלפני שבוע -
Tsh -45
T4- 5
Thyroid peroxide ab- גדול מ 1300
Thyroglobulin tm-69* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשיר
ד''ר מאיה איש שלום15/05/2020מחשיד לדלקת בבלוטה עם תת פעילות של בלוטת התריס ברקע
מקוה שהתחלת טפול באלטרוקסין או תכשיר דומה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דם קורטיזול A.M. 8אנונימית14/05/2020
קורטיזול 8 a.m יצא לי 798 כשהטווח הוא בין 118 ל- 618.
לקחו לי דם בתשע בבוקר והייתי בלחץ (גם בגלל האיחור בלקיחה שלא באשמתי וגם כי לא מצאו לי ורידים 5 פעמים).
האם התוצאה תקינה? האם התוצאה אמינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאנונימית
ד''ר מאיה איש שלום15/05/2020סטרס יכול בהחלט להעלות רמות קורטיזול. אם חפשו חסר אז לא נראה שיש. אבחון של עודף הפרשת קורטיזול לא נעשה בבדיקת דם בבוקר אלא בדיקות אחרות (מבחן דכוי אחרי דקסמטזון, אסוף שתן לקורטיזול או קורטיזול ברוק בלילה)
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

