מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- איך מאזנים רמת סוכר בדם בצום?דנה06/07/2020
שלום
בבדיקת הדם הגלוקוז יצא לי 120 המגלובין מסוכרר 5.7 איך אפשר לאזן את רמת הסוכר בדם בצום? אני אוכלת חצי אבוקדו עם 2 פרוסות לחם מקמח מלא כל בוקר והחצי השני בערב כמעט שנה והסוכר לא מתאזן האם במקרה אבוקדו יכול להגביר את תנגודת האינסולין או ההפך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדנה
ד''ר מאיה איש שלום11/07/2020ראי תשובתי בתגובה השניה אליך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מדובר במצב של טרום סכרת?דנה06/07/2020
שלום.
בבדיקת הדם יצא לי הגלוקוז 120 והמגלובין מסוכרר 5.7 האם מדובר במצב של טרום סכרת? האם הערך של הגלוקוז תואם לערך של ההמוגלובין? אכילת אבוקדו כל יום יכולה להפריע לתנגודת האינסולין? או ההפך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדנה
ד''ר מאיה איש שלום11/07/2020אכן מתאים לטרום סוכרת. אבוקדו מכיל שומנים בריאים ולא מפריע. צמצום צריכה של פחמימות בפרט פשוטות וכן פעילות גופנית סדירה 150 דקות בשבוע פעילות ארובית שעה בשבוע פעילות של תנגודת והפחתת משקל במקרה שיש עודף משקל יכולים למנוע התפתחות של סוכרת במעל 50% מהמקרים
אם אין עודף משקל ברקע אז כדאי לשקול ברור לכוונים נוספים בכל מקרה שנוי תזונתי ופעילות גופנית יביאו לשפור גם במקרים של סוכרת אוטואמונית או סוכרת מונוגנטית
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם מדובר במצב של טרום סכרת?
דנה11/07/2020תודה על המענה האמת שירדתי הרבה במשקל איזה6 קילו מזה שנה המשקל יציב בבדיקת הדם בלוטת התריס תקין התריגליצרידים ירדו הכולסטרול גם ירד המגלובין מסוכרר שהיה 5.9 ירד ל 5.7 הגלוקוז שהיה 114 מלפני שנה עלה ל 120 אם כבר ירדתי במשקל למה הגלוקוז לא יורד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם מדובר במצב של טרום סכרת?
דנה13/07/2020שכחתי לציין שהייתי בצום 12 שעות האם רמת הגלוקוז יכול לעלות בגלל זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדנה
ד''ר מאיה איש שלום14/07/2020יתכן שהסוכר עלה בשל הצום הממושך
נשמע שאת בכוון הנכון תמשיכי בפעילות גופנית סדירה ארובי 150 דקות בשבוע לפחות ושעה בשבוע פעילות של תנגודת והפחתת צריכה של פחמימות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דם לתיפקוד בלוטת התריסמשה06/07/2020
בבדיקת הדם:
האם זה בסדר?
t4-10.9 tsh- 3.78 t3- 4.1
אני בן 74 מרגיש טוב, מטופל ומאוזן היטב בכולסטרול ולחץ דם. תודה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למשה
ד''ר מאיה איש שלום11/07/2020נראה בסדר. אך מציעה להתיעץ עם מי שהפנה אותך לבדיקות הדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת נעורים הזרקות של כמה סוגי אינסוליןעומר05/07/2020
אני חולה סכרת נעורים בן 55 אני בדרך כלל עושה זריקות בישבן כי נוח לי בלעלה אני עושה 3 סוגי אינסולין וביום אחד הכמות במזרק יותר גדולה כי זה שני סוגים כשאני מכניס את החומר תמיד כשמסיים ומוציא את המחט יורד הרבה דם. האם החומר של האינסולין יוצא גם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעומר
ד''ר מאיה איש שלום11/07/2020בעקרון עדיף להזריק בצידי היריכיים. את האנסולין הקצר עדיף להזריק בזרועות או בבטן כי נספג מהר יותר. אולי תשקול מעבר למשאבה ותחסוך את כל הדקירות
לילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת תרופות בבוקר ובערבמירי05/07/2020
שלום ד"ר.
אני בת 62 לוקחת כבר הרבה שנים בבוקריוטירקס 100. מחכה חצי שעה ואז לוקחת לוסרדקס 50 ודיזיאוזיד 25 ואז רק שותה קפה עם חלב ואוכלת משהו קל ובערב לוקחת נוורוסק 5 וסטטור 20.
רציתי לדעת אם אפשר לקחת אחרי לקיחת היוטירס וההמתנה ליתר התרופות לקחת גם בבוקר את כל התרופות יחד עם התרופות של הערב? אשמח מאוד לדעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למירי
ד''ר מאיה איש שלום11/07/2020עדיף שלא לקחת את כל התרופות ללחץ דם יחד מחשש שיביאו לירידה חדה בלחץ הדם כך שטוב שהנורבסק בערב
סטטינים עדיף לטול בערב, מטעמי יעילות, אבל אם זה לא מסתדר לך תקחי בבוקר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתיית קפאין והשפעה על בדיקת קורטיזולשירן04/07/2020
שלום,
אני צריכה לעשות בדיקת קורטיזול בדם. אני לוקחת ביום 200 מ"ג כדור של קפאין. כמה ימים או שבועות לפני הבדיקה מומלץ להפסיק עם הקפאין?
ואם אשן רק 4 שעות לפני הבדיקה (נרדמת מאוד מאוחר).
האם זה אמור משמעותית להעלות את הקורטיזול, או שתהיה עלייה אבל לא משהו מעל ל-100 יותר?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשירן
ד''ר מאיה איש שלום11/07/2020בעקרון לא חשובת שהכרחי להמנע מקפה
חוסר שינה יכול להשפיע
הבדיקה בבוקר מטרתה לאבחן חסר
לאבחון של עודף הפרשת קורטיזול יש לבצע אסוף שתן/בדיקת קורטיזול ברוק בלילה/ או בדיקת דם לאחר נטילת דקסמטזון ב2300 בלילה שלפני
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעה של דיאטה על הורמון גדילהנחום04/07/2020
האם דיאטה גורמת לרמות נמוכות של הורמון גדילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום04/07/2020רמות הורמון הגדילה שלך היו תקינות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול חדשני ביתר פעילות של בלוטת התריסאביה04/07/2020
הי,
קראתי על טיפול חדשני ביתר פעילות בלוטת התריס באמצעות ריטוקסימאב - Rituximab
האם כבר יש אנשים בעולם שמטופלים כך?
האם הטיפול אכן יותר יעיל ובטוח?
אביה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאביה
ד''ר מאיה איש שלום04/07/2020ככל הידוע הטפול יכול להנתן במקרה של פגיעה עינית משמעותית בפאזה הדלקתית שלה במחלת גרייבס. הטפול עשוי לדכא את מערכת החסון כך שלא ניתן כקו ראשון.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת ותפקודי כליות - תיקון נזק באופן טבעישמעון03/07/2020
אם אישה שהיה לה בעבר תקופה ארוכה רמת סוכר סביב 300 וכתוצאה מהסוכר הגבוה נעשה לה פגיעה בכליות, ולאחרונה האישה הזאת התחילה לקחת אינסולין באופן קבוע וכתוצאה מזה הסוכר שלה ירד סביב ה-100 באופן קבוע אז השאלה היא - האם בגלל שהסוכר שלה כבר תקין לאחרונה (סביב ה100) ובאופן קבוע הכליות שלה יכולות לתקן לבד (בלי התערבות רפואית) את הנזק שנגרם להן בעבר כתוצאה מזה שהסוכר שלה היה סביב ה-300?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשמעון
ד''ר מאיה איש שלום04/07/2020אזון רמות סוכר יכול לשפר את הפגיעה הכליתית אם היא קלה מאוד יכולה להיות הפיכה אבל במקרים מתקדמים לרב פשוט מסייע שהמצב ישאר יציב ולא תחול הרעה נוספת
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמינים המעידים על פעילות יתר של בלוטת התריסרוזי02/07/2020
שלום רב ד"ר ותודה מראש על המענה שלך!
לפני כשלושה שבועות התחלתי לסבול משלשולים ותת-עיכול של ירקות ופירות (אני עם עצירות כרונית למעלה מ-6 שנים ולכן הדבר חשוד מאוד).
נוסף על כך הצטרפו מדי פעם בחילות וכאבי בטן מוקדם בבוקר.
לפני כמה חודשים הפסקתי גלולות אך קיימתי יחסים בצורה מוגנת. בכל זאת המחזור מאחר לי בכשלושה חודשים (בדיקת דם של בטא יצאה שלילית).
פתאום התחילה לי נשירת שיער קלה, עייפות... ואחרי שנים של משקל יציב פתאום ירדתי תוך כמה חודשים 3 ק"ג, בלי ששיניתי בכלל את התזונה הרגילה שלי.
בקיצור: כל התסמינים הראו על פעילות יתר של בלוטת התריס.
הלכתי לבצע בדיקות דם, אבל מדד ה-TSH שלי תקין ויושב יפה באמצע הטווח הנורמלי!
גם שאר המדדים שלי תקינים מלבד MCH שמעט נמוך.
מה משמעות כל התסמינים שלי אם לא פעילות יתר? איזה עוד בדיקות ניתן לבצע כדי לברר זאת?
המון תודה מראש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוזי
ד''ר מאיה איש שלום04/07/2020אפשר לבקש גם לבדוק FT4 למרות שזה מאוד נדיר שיש שהבעיה מקורה ביותרת המח ולא בבלוטת התריס (המצב היחיד שTSH תקין וFT4 יכול להיות גבוה), אפשר לבדוק קורטיזול בשמונה בבוקר בדם וחוץ מזה לפנות לרופא המשפחה להתחיל ברור עם תרביות צואה לחיידקים ופרזיטים לשקול פניה לגסטרואנטרולוג
תרגישי טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפוגה ממרפקטיזול - בהמשך לשאלהיובל01/07/2020
היי ד"ר מאיה, רק אפנה את תשומת לבך בבקשה ששלחתי לך מייל המשך מפורט בנושא. אני אובד עצות. רוצה להודות לך מקרב לב על כל עזרת הקודש שאת נותנת גם לי ולשאר האנשים כאן בהזדמנות זאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליובל
ד''ר מאיה איש שלום01/07/2020עניתי לך למייל
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילי עיניים יכולים להזיק לסוכרתי טייפ וואן?ci30/06/2020
אהלן, יש לי סכרת נעורים חדשה יחסית (קיבלתי בצבא).
קיבלתי בגיל מאוחר ממש, יש לי משקפיים עוד מילדות, כתה ג'/ ד' בערך, לא שם אותם, רק במקרים בודדים בנהיגה וכו'...), מספר 1.5 1.75 בערך.
הסתכלתי בעבר על שיטת בייטס, האם היא יכולה לפגוע לי בעיניים? ניסיתי אותה במהלך התיכון אבל וויתרתי בסוף בגלל שלא הצלחתי להיות רציף עם זה.
בקשר לשיטה כעת, בגלל הסוכרת אני חושש שהיא תפגע לי בראייה, כי עלה לי המספר לא מזמן שהתחלתי לעשות איזה חודש ו-3 שבועות כמעט (למרות שהאופטומטריסט אמר שזה לא בהכרח מזה כי פשוט לא בדקתי מזמן, בדיקה הייתה לפני 3 שבועות בערך).
מה אתם אומרים? האם זה יכול לפגוע לי בראייה וכדאי להפסיק? או שזה לא יכול להזיק? ראיתי הרבה שאומרים שזה לא מזיק ואפשר לעשות, אבל מהסוכרת אני חושש וגם הייתי שמח לקבל דעה של רופא/ מישהו שעבר תהליך כזה בעבר.
סליחה על המגילה.
אני מנסה זמן רב למצוא מישהו שיענה לי על זה, לצערי לא מצליח למצוא אף אחד שיודע את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לci
ד''ר מאיה איש שלום01/07/2020שלום מציעה להתיעץ עם רופא עינים זה לא תחום עסוקי
בכל מקרה סוכרת מאוזנת מפחיתה את הסכוי לפגיעה ברשתית
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה נמוכה מהנורמה במבחן דיכוי דקסאמתוזוןמורן30/06/2020
שלום רב,
אמא שלי עם סכרת סוג 2 מאוזנת ולחץ דם מאוזן.
לאחרונה נמצאו שתי אדנומות באדרנל הימני 2 ס"מ ובאדרנל השמאלי 0.8 ממ.
לאור כך עשתה איסוף שתן שהדגים קורטיזול 0.91
יחסדל אלדוסטרון לרנין 1.5.
נשלחה למבחן דיכוי דקסאמתוזון נמוך והתוצאה יצאה נמוכה מהנורמה 62 כשהטווח הוא 118-618.
על מה הדבר מעיד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למורן
ד''ר מאיה איש שלום30/06/2020אסוף שתן 0.91 קצת תוצאה לא הגיונית אולי טעית ביחידות בכל מקרה לא מוגבר
מבחן דקסמטזון תקין פחות מ50 אבל 62 זה בטווח האפור. כך שלא נחשב לא תקין.
הנורמה שהם ציינו זה לא לטסט אלא באופן רגיל
ממליצה להמשיך מעקב אצל האנדוקרינולוג
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפוגה ממרקפטיזול וחזרה לסימני מחלת גרייבסחסוי29/06/2020
שלום רב,
שאלתי אותך ד"ר לפני מספר שבועות וחוזר אליך שוב כעת.
מחלת גרייבס.
אחרי שנה וחצי של טיפול, ביצעתי לפני שבועיים בהנחיית הרופא הפוגה ממרקפטיזול.
נראה כרגע שההפסקה נידונה לכישלון משום שאני מרגיש שהתסמינים של יתר פעילות בלוטת התריס חוזרים לי.
מחר אני הולך לבצע בדיקות דם שיוכיחו האם באמת יש החמרה במצב או לא.
רציתי לשאול, בהנחה ואכן בדיקות יוכיחו זאת - אני כמעט בכך: האם החזרה לטיפול התרופתי היא **לאותו המינון** שלקחתי טרם ההפוגה, בדיוק?
האם הגוף "זוכר" את המינון האחרון והמערכת תתיישר לפי מינון זה באופן מיטבי?
אני חושש מאוד שאחרי ההפוגה הזאת האם יש מצב שיהיה צורך לחזור ל"ניסוי וטעיה" שאני והרופא עברנו במשך חצי השנה הראשונה?
אשמח לתשובתך.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לחסוי
ד''ר מאיה איש שלום30/06/2020מקוה שהפסקת הטפול היתה אחרי שנה וחצי של טפול כי אחרת הסכון לחזרה גבוה יותר
לצערי זה נסוי וטעיה. והמנון שניתן לפי רמת ההפרעה בתפקודי בלוטת התריס
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרקת אינסולין וסיכון מרטיבות של נוזל על מקום ההזרקהרינה29/06/2020
שלום, אני מזריקה אינסולין קרוב ל-50 שנה מעט כל הזרקה שזה כמה פעמיים ביום, יוצא מעט אינסולין יש לו ריח מאוד לא נעים, לי זה לא מפריע, שאלתי האם זה יכול להזיק לי כשנוזל על מקום ההזרקה ומרטיב את המכנס והחולצה מבחינת לקבל מחלות כמו סרטן? אני יודעת שהשאלה שלי אולי תמוהה אבל צריכה לדעת בשביל השקט הנפשי שלי, אשמח לתשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרינה
ד''ר מאיה איש שלום30/06/2020לא אמורה להיות בעיה בחשיפה עורית לאנסולין.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

