פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • תוספי סידן בגיל המבוגר
    דפנה
    24/01/2020

    הרבה מבוגרים/ות נוטלים תוספי סידן על מנת למנוע אוסטאופורוזיס או את תוצאותיו העגומות. שאלתי: איך הסידן יודע להזין את העצמות ולא את כלי הדם? הרי ככל שמזקינים כלי הדם נעשים נוקשים יותר (הסתיידות עורקים?) וגם זה גרוע... אשמח לקבל תשובה שתשכיל אותי. תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוספי סידן בגיל המבוגר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדפנה

    ד''ר מאיה איש שלום
    25/01/2020

    כמובן שעדיף לצרוך סידן מהתזונה אז כמות הסידן שנספגת היא במנון נמוך יותר במספר מנות ביום. בעקבות החשש משקיעת הסידן בעורקים ההמלצה היא לא לצרוך יותר מ500-600 מג' סידן ליום בתוסף.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה !

    דפנה
    25/01/2020

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TSH עלה מאוד בחצי שנה
    לילך
    23/01/2020

    ד"ר מאיה שלום,
    אישה בת 76 שעקב בעיות בבלוטת התריס משתמשת באלטרוקסין 50 מ"ג יומי כבר 30 שנה. הכל היה תקין ורמות TSH היו סביב 1.5
    מלפני חצי שנה TSH עלה ל 6 ולפני שבועיים ל 18.5.
    בתקופה של חצי שנה זו התחלתי לצרוך ויטמין B12 שהיה נמוך וויטמין D שהיה ממש נמוך. התוצאות בקובץ בטבלה. מה יכולה להיות הסיבה ומה לעשות עכשיו? האם עודף בויטמין B12 הקפיץ את התוצאה? שאר בדיקות הדם תקינות. לציין שבשנה האחרונה אני במתח נפשי אדיר בגלל מחלת הבעל


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    TSH עלה מאוד בחצי שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ללילך

    ד''ר מאיה איש שלום
    25/01/2020

    חשוב לקחת את האלטרוקסין בנפרד מכל כדור אחר, אוכל או קפה. לטול בצום על הבוקר עם מים בלבד לחכות חצי שעה לקפה או תה. אם שלבת את התוספים יחד יתכן שזו הסיבה. סיבה אחרת יתכן והיתה דלקת בבלוטה. בנוסף אם התוספים שלך מכילים ביוטין יתכן ושבשו את התוצאה.
    מציעה לפנות ליעוץ לרופא המטפל לשקול העלאת מנון אלטרוקסין בכל מקרה לבנתיים
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בהיפותלמוס, בירור אנדוקריני גבר
    אייל
    23/01/2020

    שלום
    אני בן 50.
    לא ידוע על בעיות רפואיות. מגיע לרופא בד"כ פעם בשנה
    שנתיים לבדיקות שגרתיות.
    לא מעשן לא שותה אלכוהול חיים אורח חיים יחסית בריא

    לפני כ 13 שנה היתה לי תקופה עם כאבי גב.
    לקחתי פעמיים שלוש כדורי אופטלגין ופתאום למרות שלא הייתי חולה נהיה לי מאוד קר והתחלתי קצת לרעוד.
    בדקתי טמפרטורה והיתה 35.7 במקום רגיל אצלי 36.8-37.0
    לאחר מכן התופעה נמשכה במשך שבועות כך במשך כשנה הטמפרטורה שלי היתה על 36.0 ביום ובלילה היתה יורדת יותר. הייתי מתעורר לפעמים בלילה רועד לגמרי עם 35.0 ואפילו 34.8
    שלחו אותי בזמנו לאנדוקרינולוג. עשה לי אז מגוון בדיקות אנדוקריניות כגון FSH LH פרולקטין קורטיזול TSH שיצאו תקינות.
    המסקנה שלו היתה שאין בעיה אנדוקרינית שכיום מוגדרת בצורה ברורה אבל לדעתו יש סוג של שיבוש בתרמוסטט בהיפותלמוס משהו שאנחנו לא יודעים להסביר ונקווה שישתפר עם הזמן.
    לשמחתי אחרי כשנה זה חלף.
    לא לקחתי משככי כאב במשך שנים.
    טמפרטורה שלי במשך שנים תקינה סבירה כ 36.8-37.

    אתמול בצהריים עקב כאבים בגב חזרתי לצערי על הטעות
    ולקחתי 50 טיפות אופטלגין שהיה לנו בבית ( של אשתי ).
    תוך כמה שעות נהיה לי קר מאוד.
    תופעה נוספת התחלתי להרגיש "מסומם" כאילו הרדימו אותי.
    בערב היה לי 35.7 ובלילה התעוררתי רועד עם 35.2...

    היום מהבוקר קר לי 35.9 למרות שלבוש חם ובבית
    וממשיך להרגיש מסומם, עיניים קצת רוצות להעצם
    קשה להתרכז.
    מה דעתך על הנושא?
    ייקח כמה חודשים לקבוע תור לאנדוקרינולוג.
    איזה בדיקות אנדוקריניות כדאי לעשות? אגש לרופא המשפחה בשבוע הבא...
    והאם תחושת ה"סימום"אולי מסוכנת? איזה בדיקה בודקת את זה?

    תודה רבה....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאייל

    ד''ר מאיה איש שלום
    25/01/2020

    מה שאתה מתאר היא תופעה חריגה ולא שכיחה. יתכן שזו תגובה ממושכת לאופטלגין
    לא מכירה קשר להפרעה הורמונלית פרט אולי בלוטת התריס שכבר נבדקה עבר ונמצאה תקינה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בטמפרטורת הגוף, היפותלמוס

    אייל
    25/01/2020

    תודה רבה.
    אם אפשר לשאול ובזה אסיים..

    1. היות וכעת שוב חד משמעית השתנתה לי הטמפרטורה ל 36.0 ביום ו 35.0-35.2 בלילה בבת אחת
    האם לדעתך יש מקום לחזור על TSH שהיה תקין לפני 3 חודשים? יכול להיות שהשתבש בעקבות האופטלגין?

    2. בדיקות אנדוקריניות מקיפות בוצעו לפני 13 שנה בעקבות הטמפרטורה הנמוכה שהיתה אז. האם יש לחזור על בדיקות שבודקות את תפקוד ההיפותלמוס FSH LH פרולקטין IGF1 טסטוסטרון?
    יש עוד בדיקות שכדאי לעשות?

    3. יש לך איזה שהוא רעיון מה אפשר לעשות כדי שה"תרמוסטט" במוח יתאפס מחדש?

    4. איזה משכך כאב אני יכול לקחת במקום אופטלגין שלא ישגע לי את הטמפרטורה בגוף ויגרום לצמרמורות וכו'?

    תודה רבה
    3.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאייל

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/01/2020

    לגבי משכך כאבים אחר אין לי המלצה כי ראיתי שהיו דווחים גם לגבי אקמול. לא חושבת שיש טעם לבדוק TSH וגם לא את השאר לא ידוע לי שהם קשורים לווסת חום
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוריאה גבוהה מהנורמל בבדיקות
    עליזה
    22/01/2020

    בת 82 מעט משקל עודף . סובלת מגיל 45 מאוסופורוזיס .מטופלת עם פרוליה כבר 4 שנים . לפי צפיפות עצם יש שיפור קל .
    לאחרונה עברתי בדיקות דם : אוריאה גבוה - 47 ( בכללית 43 זה הקסימום ). בנוסף הפרוטאין במגמת ירידה בשנים האחרונות ועכשיו מתחת לנורמה - 5. אני אוכלת, ביצים, גבינות, הודו וחלב ולמרות זאת זה ממשיך לרדת . בנוסף לוקחת סידן ציטראט 250 מ"ג ליום וויטמין די בטיפות 1000 יחב"ל .
    שאר הבדיקות תקינות / מאוזנות כולל ת.כבד , כליות , ב.תריס , כולסטרול .
    שתיתי לפני הבדיקות דם .
    אני בת 82 ללא שברים תודה לאל .
    האם למגנזיום יש חשיבות כמו הסידן במניעת אוסטאופורוסיס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעליזה

    ד''ר מאיה איש שלום
    24/01/2020

    לגבי הפרואטין צריך לראות אם רמת האלבומין תקינה ואם כן יתכן שיש ירידה ברמת הגלובולינים.
    לגבי המגנזיום חשוב שהרמה שלו בדם תהיה תקינה כי ברמה נמוכה עלולה להפגע המנרלזציה של העצם
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטיביה ללא הגבלה במצב של טרום סוכרת
    שני
    22/01/2020

    כרגע אני במצב של טרום סוכרת.צריכה תחליף לסוכר.שותה המון תה וקפה במשך היום.האם אפשר חופשי להשתמש בסטיביה ללא הגבלה כתחליף לסוכר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשני

    ד''ר מאיה איש שלום
    24/01/2020

    בעקרון גם תחליפי סוכר יכולים להביא לעליה ברמות הסוכר התגובה אישית ממליצה לבדוק לפני ושעה אחרי שתיה של משקה ממותק בסטיביה את רמת הסוכר לראות אם יש שנוי .
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רמות ויטמין D גבוהות
    אבישי
    21/01/2020

    שלום
    גבר. גיל 52 ידוע על קרוהן לא משמעותי.
    לא מטופל בתרופות.
    אין מחלות ידועות.

    לפני 3 שנים היה זיוהם וירדתי חזק במשקל
    ומעריכים שיש הפרעה תפקודית משמעותית במערכת העיכול.
    מנסה כל מיני דיאטות מתאימות. כרגע בתת משקל ותת תזונה.

    בבדיקה שגרתית לפני 7 שנים אוסטאופורוזיס בגב ואוסטאופוניה במפרקי הירכיים. לא היה שום ממצא אנדוקריני.

    כל בדיקות הדם שלי כל השנים תקינות.
    כולל CRP
    לגבי ויטמין D הוא היה משמעותית מתחת לנורמה כ 20 NMOL ואחרי חודשים של ויטמין D תיקן ל 80.
    בשנים האחרונות כל פעם שלא לקחתי ויטמין D כמה חודשים הוא ירד שוב נמוך.

    מזה שנתיים לא לוקח בגלל ויטמין D.
    בבדיקת ויטמין D לפני חצי שנה התוצאה 90 NMOL
    בדקתי שוב לפני 3 חודשים 112
    ובבדיקה אתמול 146 NMOL

    אציין שלא היתי בשמש בכלל הקיץ
    לא מוריד חולצה
    לא לוקח ויטמינים
    בדיקות דם תקינות השבוע תקינות קלציום תקין 9.5
    ספירת דם תקינה תפקודי כבד וכליות תקינים
    CT בטן וחזה לפני חודש תקין

    כמובן שלא הגיוני שיש לי ויטמין D בגובה כזה
    היות ולא הייתי בשמש בים בקיץ ואפילו לא הולך עם מכנס קצר

    מה יכול לגרום לויטמין D לעלות ללא שמש וללא לקיחת טיפות ויטמין D או מולטי?
    אולי זה קשור בירידת משקל שלי? יש סיבה רפואית אחרת שגורמת לכך לעלות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רמות ויטמין D גבוהות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאבישי

    ד''ר מאיה איש שלום
    21/01/2020

    בהחלט תמוהה העליה אבל רמת ויטמין D עדין בתחום התקין (אמנם מעל הרצוי).
    אם אתה לוקח מולטיוטמינים שמכילים ביוטין יתכן ושהם שבשו את תוצאת הבדיקה ואז כדאי לעשות בדיקה חוזרת עם הפסקה שלהם ל5 ימים לפני הבדיקה,
    אם הירידה במשקל היתה לאחרונה זו יכולה להיות הסיבה לעליה ברמת ויטמין D אך אתה מתאר שהירידה במשקל ארעה לפני 3 שנים.
    בהחלט לא נשמע שאתה זקוק לתוסף ויטמין D.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה בויטמין D אוסטאופורוזיס

    אבישי
    21/01/2020

    תודה רבה
    לרופא המשפחה לא היה מושג
    איזה כיף שענית לי ושאת מומחית לנושא.

    אני לא לוקח בכלל מולטי ויטמין לכן גם ביוטין לא.

    לגבי הירידת משקל היא כבר 3 שנים ברציפות...
    הפרעות בעיכות ובחודשים האחרונים פחות תיאבון וקצת בחילות
    בחצי השנה האחרונה ירדתי עוד 2 קילו שוקל כ 50 קג
    רזה מאוד.

    1. האם תת משקל ותת תזונה גורם לעליית ויטמין D ?
    זאת עשויה להיות הסיבה ל D שעלה ללא הסבר?
    2. אם הסיבה היא מירידת משקל האם כדאי שאקח ויטמין D ? הרי יש לי אוסטאופורוזיס ... ולא הגיוני שיש לי D כי לא בשמש בכלללל ולא לוקח טיפות.

    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאבישי

    ד''ר מאיה איש שלום
    24/01/2020

    המחקרים שנויים במחלוקת בנושא הקשר בין ירידה במשקל ורמות וטמין D. בכל מקרה ברמות שציינת היתי נמנעת מתוספי ויטמין D כי הן יחסית גבוהות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רמת הדיוק של בדיקות בלוטת התריס
    אורית
    21/01/2020

    שלום, אפשר לומר שאני די מיואשת כי מזה 4 שנים אני סובלת מעליה חדה במישקל ונדודי שינה עייפות דיכאון קל.(אני בת 48)
    יש לי זפק שפיר על בלוטת התריס. אני בטוחה שהאינסומניה והעליה במישקל שלי הם תוצאה של פעילות לא תקינה של הבלוטה אבל משום מה הבדיקות מראות מצב תקין -מצרפת תוצאות,עשיתי בדיקת קורטיזול גם היא תקינה .
    מה עושים?
    האם יש עוד בדיקה שאני צריכה לבקש על מנת לעלות על שורש הבעיה שלי
    האם יש בדיקות מדוייקות יותר של בלוטת התריס (גם אם באופן פרטי ולא בסל)?
    תודה :)
    אורית


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובת לאורית

    ד''ר מאיה איש שלום
    21/01/2020

    בהחלט תפקוד בלוטת התריס תקין אני לא מכירה בדיקות נוספות להערכת תפקודה מעבר למה שבצעת.
    יתכן שנדודי השינה והעליה במשקל קשורים למנפאוזה, אם את קרובה לכך...מחזורים לא סדירים? גלי חום. לעיתים גם בלי הללו מופיעות הפרעות שינה וירידה במשקל.
    בנוסף צריך לראות אם הקליניקה מתאימה לתסמונת קושינג שזו תסמונת נדירה של עודף הפרשת קוטיזול.
    מציעה לפנות ליעוץ
    בברכה, .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    אורית
    21/01/2020

    היי..עדיין לא מנופאזה. עשיתי בדיקת קורטיזול שיצאה תקינה.
    שאלה..בשל חוסר האונים של הרפואה הקונבנציונלית לעלות ולטפל בבעיה..רכשתי סלניום תוסף תזונה של סולגאר שקראתי שמסייע לאיזון הבלוטה ..מה ידוע לך על סלניום? האם אכן מועיל לאיזון? רב תודות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאורית

    ד''ר מאיה איש שלום
    21/01/2020

    הבלוטה שלך מאוזנת. סלניום יש לטול במנון מוגבל ועדיף לא יותר מ-3 חודשים מחשש להשפעה מסרטנת במנון גבוה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    אורית
    21/01/2020

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגב סלניום

    אורית
    21/01/2020

    טוענים בדיוק ההיפך סלניום הוא אנטיאוקסידנט חזק שנלחם בסוגים שונים של סרטן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאורית

    ד''ר מאיה איש שלום
    24/01/2020

    יש גם מחקרים שמראים הפוך את הקשר בין סלניום לסרטן ולכן מגבילים את המנון ומשך השמוש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאה אחוז...תודה רבה

    אורית
    26/01/2020

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרום סכרת וירידה במשקל
    ליסה
    20/01/2020

    לפני 5 שנים בבדיקת הדם הגלוקוז יצא לי 108 המוגלובין מסוכרר 5.8 הרופא אמר לי שזה טרום סכרת במשך 4 שנים הגלוקוז נע בין 108 ל 114 המוגלובין מסוכרר בין 5.8 ל 6.1 מיד שידעתי שאני במצב של טרום סכרת הפסקתי לשתות משקאות מוגזות הפחתתי בלחם לבן וממתקים לא עשיתי שום דיאטה קיצונית ירדתי 3 קילו במהלך כמה חודשים המשקל שלי הגיע למקום 70 שהיה אז 73 לפני הצמצום נשארתי יציב במשך 4 שנים באותו משקל שלפעמים הגיע למקום 68 בשנה האחרונה ירדתי הרבה במשקל כמעט 6 קילו לא שיניתי בתפריט רק לא מתקרבת יותר למשקאות מוגזות מידי פעם אוכלת מתוק אבל לא בהגזמה רק שבשנה האחרונה התחלתי לשתות תה ירוק פעמיים ביום באופן קבוע שמעתי שתה ירוק תורם לירידה במשקל במהלך השנה הזאת עשיתי בדיקת דם הגלוקוז יצא 114 המגלובין מסוכרר 5.9 מאז עברו תשעה חודשים וירדתי בעוד קילו אני בכוונה אוכלת הרבה פחמימות בשביל להעלות קצת את המשקל אבל לא מצליחה האם יכול להיות שהסכרת התפרץ אצלי גם כשיצא לי 114 הייתי בירידה במשקל והסוכר לא התאזן או שהסיבה העיקרית היא תה הירוק ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טרום סכרת וירידה במשקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לליסה

    ד''ר מאיה איש שלום
    21/01/2020

    ערב טוב
    מציעה לשלב גם פעילות גופנית ארובית 150 דקות בשבוע כגון הליכה 5 פעמים בשבוע חצי שעה, ושעה בשבוע פעילות של תנגודת.
    להתיעץ עם דיאטנית לגבי שנוי תזונתי נוסף
    לא ידוע לי שתה ירוק משפיע על רמות סוכר בצורה משמעותית
    בכל מקרה אם הירידה במשקל היא מסיבה לא מוסברת והסוכר ממשיך לעלות לשקול הדמית לבלב באולטרהסאונד למשל
    או לשקול גם בדיקת נוגדנים ANTI GAD וANTI ISLET
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על טריגלצרידים גבוהים בגוף
    מני
    19/01/2020

    יש אצלי בעייה בגוף של טריגלצרידים גבוהים +עודף
    משקל והבנתי שזה קשור לאוכל ובמיוחד לפחמימות
    ורוצה לדעת אם זה נכון ואיך מטפלים בזה ?
    האם יש אוכל ספיציפי שיכול להשפיע עליהם ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למני

    ד''ר מאיה איש שלום
    20/01/2020

    אכן טריגלצדירים נוצרים מפחמימות ולכן הפחתה של פחמימות בעיקר פשוטות (מיצים, פירות מתיקה קמחים לבנים) וכן פעילות גופנית סדירה כגון פעילות ארובית הליכה 150 דקות בשבוע יכולים להפחית את רמות הטריגלצרידים ב50%
    אם הרמות מעל 1000 צריך לשקול טפול תרופתי למניעת דלקת בלבלב.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל בעייתי ואדם בסיכון לסוכרת
    שרון
    19/01/2020

    הפחתה בסוכרים/ אוכל מתוק יכול לצמצם ת'סיכויים
    לקבל סוכרת לאדם שהוא בסיכון לזה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשרון

    ד''ר מאיה איש שלום
    20/01/2020

    אכן הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה יכולים להפחית את הסכון לפתח סוכרת ב50%...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיטוי לפני הזרקה של ויקטוזה
    מנחם
    19/01/2020

    האם צריך לחטא באלכוהול לפני הזרקת ויקטוזה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למנחם

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/01/2020

    לא הכרחי, בעיקר אם אתה נקי אחרי מקלחת, אך לא יכול להזיק
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת טיפות ויטמין די ובדיקה
    דניאלה
    19/01/2020

    שלום
    לגבי בדיקת ויטמין די
    אני לוקחת 400 יחל ביום בטיפות
    1. כמה ימים לפני בדיקה כדאי להפסיק לקחת טיפות
    כדי שהבדיקה תהיה אמינה?
    2. אם בבדיקה קודמת יצא 50 nmol אבל זה היה כשיום לפני וכל התקופה לפני לקחתי
    טיפות האם זה לא אמין ויכול להיות
    שיש לי רק נניח 20?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדניאלה

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/01/2020

    מכוון שהתוספים מכילים נגזרת טרום ויטמין D ובבדיקת הדם בודקים 25 OH ויטמין D כלומר נגזרת שכבר עברה עבוד כלשהו ככל הנראה אין בעיה לקחת ולבדוק יום קודם...
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוסטאופורוזיס גבר יחסית צעיר
    גלעד
    18/01/2020

    שלום
    סליחה מראש על השאלה המורכבת.

    אני בן 47. רזה. תמיד היתי רזה אך ללא מחלות ידועות.
    בד"כ משקל סביב BMI=18.
    לאבא שלי יש אוסטאופורוזיס גילו לו במקרה בצ'ק אפ. לשמחתנו עד כה אין לו שברים. גיל 78.
    בגיל 35 עשיתי צפיפות עצם ויצא שיש לי אוסטאופרוזיס מינוס 3 סטיות תקן בגב ומינוס 2.8 בעמוד שדרה
    בגיל 40 היה ממש מעט החמרה.
    עברתי המון בדיקות אנדוקריניות שיצאו תקינות ואמרו שזה כנראה על רקע גנטי ובגלל שאני רזה ובגלל שלא אוכל מוצרי חלב מגיל 20 ומעט מאוד סידן בתזונה.
    עברתי באחרונה סיטי חזה ובטן בגלל כאבים ברום הבטן. יצא תקין. הרדיולוגית אמר לי שבסיטי בכלל לא רואים שאני עם אוסטאופורוזיס - גם אין חלילה שברים וגם העצמות לא נראות כמו עצמות של בנות 70 עם אוסטאופורוזיס וכנראה עדיין בסדר.
    לפני 4 שנים האנדוקרינולוגית בקופח אמרה שאין טעם בגיל כזה לטפל בגבר עם אוסטאופורוזיס ונשקול שוב בגיל 50.

    רציתי לשאול
    היו לי בשנים האחרונות כ 3 מאורעות של BPPV סחרחורת בשינוי תנוחה והופיע גם ניסטגמוס. עברתי גם פיזיותרפיה לזה.
    האא"ג שעוסק בזה אמר שיש לי קורלציה לאוסטאופורוזיס ויכול להיות שטיפול במה שקשור בזה יסייע גם למנוע BPPV
    אבל בזה צריך לשאול אנדוקרינולוג.
    רציתי לשאול
    1. אני לא אוכל מוצרי חלב בכלל לא מגגיב להם טוב. מגיע מתזונה לגג 300 מג סידן. לא לוקח כדורי סידן גרמו לי לכאבי בטן וגם קראתי שממילא הם לא עוזרים.
    האם במידה ואאכל יותר סידן או קצת כדורי סידן זה יכול לסייע למנוע BPPV?
    2. רמות הויטמין D שלי באיזור ה 50 NMOL לפעמים יורדות ל 40 לפעמים עולות ל 60.
    האם במידה ואקח טיפות זה יכול לסייע למנוע BPPV?
    3. האם אני צריך לקחת טיפול בפוסלאן או אקטונל בגיל כבר כזה ( בעקרון אני מעדיף שלא ) וזה יכול לסייע למנוע BPPV או שרק סעיפים 1 ו 2 יכולים לסייע?
    4. האם לאור חוליות שנראות תקין בסיטי יכול להיות שבכלל העצמות שלי תקינות וזה רק בצפיפות אבל לא בעייתי?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    18/01/2020

    צפיפות עצם רגישה יותר מסיטי רגיל לאתור אוסטאופורוזיס.
    לגבי הBPPV ונושא משק הסידן המחקרים שנויים במחלוקת בכל מקרה כדאי לשאול רופאי אף אוזן גרון שעוסקים בתחום
    עדיף שתהיה לך רמת ויטמין D תקינה אז כדאי לקחת 1000 יחידות ליום, לגבי הסידן אפשר לנסות תוספים נוספים כגון קלציציו או סידן צטרט אולי יהיו נסבלים יותר
    לגבי אפשרות לטפול תרופתי לאוסטאופורוזיס אפשר לשקול בדיקה של מדדי פרוק עצם בדם (בתנאי שרמת ויטמין D תקינה וגם PTH וכו) ואז לשקול צורך בטפול תרופתי .
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוסטאופורוזיס , BPPV

    גלעד
    18/01/2020

    תודה רבה
    מעריך מאוד את התשובה!
    אקח ויטמין D לתקן לנורמה.

    האא"ג שעוסק באוזן הפנימית אמר שיש קשר לאוסטאופרווזיס לשאול אנדוקרינולוג ...
    האם לדעתך תוספת קלציום תסייע ל BPPV? או שהטיפול התרופתי באוסטאופורוזיס הוא שיסייע?
    תודה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/01/2020

    לא ראיתי מחקרים מבוססים שהוכיחו תועלת בטפול בויטמין D או בתוסף סידן או באוסטאופורוזיס להקלה על BPPV...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • BPPV אוסטאופורוזיס

    גלעד
    19/01/2020

    וואו...
    האא"ג לא ידע לכן שאלתי.
    תודה רבה!!
    אם אפשר שאלה אחרונה.
    היות ואין סיבה שאקח פוסלן או אקטונל בשביל ה BPPV
    1. האם לדעתך בגיל 47 כדאי כבר להתחיל טיפול כזה לאוסטאופורויזיס מינוס 3 סטיות תקן או שזה גיל מוקדם מדי לטיפול כזה בגבר ואפשר לחכות עוד כמה שנים?
    2. האם כדורי סידן עוזרים לאוסטאופורזיס ( בתזונה יש לי רק 300 מג ליום ) או שהם לא עוזרים? ( היו כתבות שלא... )

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    20/01/2020

    סידן ווטמין D עוזרים בקצת למנוע שברים לא יעילים כמו תרופות. קשה לי ליעץ ככה צריך להתעמק...בגורמי סכון נוספים לשברים וכו.
    לשקול בדיקות נוספות כמו מדדי שחלוף עצם
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת סוכר בדם כחלק מבדיקות שגרה
    שחר
    17/01/2020

    שלום רב
    אני בן 45
    ביצעתי בדיקות דם
    והתוצאות היו:
    בדיקת סוכר בדם 119
    AC1 7.5


    האם זה נחשב טרום סוכרת?
    האם אהיה חייב טיפול תרופתי??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשחר

    ד''ר מאיה איש שלום
    17/01/2020

    הסוכר בצום מתאים לטרום סוכרת, אך ההמוגלובין A1c מחשיד לקיום סוכרת, בעקרון הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה ארובית ותנגודת יכולות שפר מאוד את רמות הסוכר, אלא אם מדובר בסוכרת אוטואמונית ואז הרבה פעמים יש צורך באנסולין (אך זו הסוכרת הפחות שכיחה)
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גנוביה לבת 50 ותופעות לוואי
    מיכאלה
    16/01/2020

    בת 50 סוכרת סוג 2
    נוטלת 3 גלוקופאז ביום.לפני שבועיים התחלתי גנוביה פעם ביום 25 מג.
    הסוכר ירד בבוקר מ165 ל130.
    אני מרגישה כאבים בגוף וחולשה כללית .
    האם זה קשור לגנוביה.?האם זה תופעה ידועה ומתי אמור לעבור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכאלה

    ד''ר מאיה איש שלום
    17/01/2020

    אם מדובר בכאבי פרקים אז ג'נוביה יכולה באופן לא שכיח לגרום לכך. ואז יש סכוי שלא יחלוף. חולשה כללית וכאבים כללים לא תופעת לואי מוכרת, אולי קשור לזהום וראלי שבמקרה התחיל במקביל?
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום