מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- רעב מוגבר לאחר ניתוח כריתת חצי בלוטת תריסLish04/03/2020
היי ד"ר יקרה
כשנה אחרי ניתוח כריתת חצי בלוטת תריס מטופלת ביוטירקס 150 ליום ו200 בסופש.
אני ספורטאית ומאמנת מתאמנת כ4 שעות ביום ( ריצה משקולות וכו)
סובלת מרעב מוגבר מאד. אני לא עולה במשקל אבל רעבה כל הזמן. מגיעה לפעמים ל3000 קלוריות ויותר. מה עושים עם הרעב המוגבר? כמו כן יציאות מרובות מהבוקר המוקדם וככה זה כל יום. מה עושים? תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לLISH
ד''ר מאיה איש שלום06/03/2020ראי תשובתי בפניתך הקודמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשווגנדה ותרופות בלוטת התריסלי04/03/2020
שלום
האם מותר לקחת אשווגנדה (כנגד חרדות ומתח) למי שמקבל יוטירוקס וt3?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ללי
ד''ר מאיה איש שלום06/03/2020אין לי היכן לבדוק את הנושא. בכל מקרה כל מה שנוטלים בנוסף להורמוני תריס יש לטול במרווח של שעה לפחות בכדי לא להשפיע על הספיגה של הורמוני בלוטת התריס,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעות לנגיף הקורונה לקשישים המטופלים בפרוליהד03/03/2020
שלום,
האם קשישים המקבלים פרוליה עלולים להיות יותר פגיעים לנגיף הקורונה ( במידה והמחלה תתפשט) בגלל ההשפעה על מערכת החיסון?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לד
ד''ר מאיה איש שלום03/03/2020הי אין מידע שכזה..בכל מקרה אין יותר זהומים בנטילת פרוליה פרט לנטיה לזהומים עוריים שמחיבים מתן טפול תוך ורידי, אך התופעה לא שכיחה. יתכן שישי עליה בדלקות בדרכי השתן לא ודאי
פרט לכך אין עליה בשכיחות זהומים כך שנראה שהטפול בטוח
בכל מקרה לא כדאי להפסיק פרוליה כי הפסקת הטפול מעלה את הסכון לשברים. אם רוצים להפסיק כדאי להחליף את הפרוליה בטפול אחר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעב מוגבר ויוטירקס בלוטת תריסלי03/03/2020
היי ד"ר יקרה
כשנה אחרי ניתוח כריתת חצי בלוטת תריס מטופלת ביוטירקס 150 ליום ו200 בסופש.
אני ספורטאית ומאמנת מתאמנת כ4 שעות ביום ( ריצה משקולות וכו)
סובלת מרעב מוגבר מאד . אני לא עולה במשקל אבל רעבה כל הזמן. מגיעה לפעמים ל3000 קלוריות ויותר. מה עושים עם הרעב המוגבר? כמו כן יציאות מרובות מהבוקר המוקדם וככה זה כל יום. מה עושים? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ללי
ד''ר מאיה איש שלום06/03/2020כדאי לבדוק שבלוטת התריס מאוזנת בבדיקות דם.
יתכן שאת במנון יתר..
יתכן שאת רעבה כי את מתאמנת הרבה , עובדה שאת לא עולה במשקל. אולי תפחיתי קצת את האמונים
היציאות המרובות גם מחשידות לכך שאולי את לא מאוזנת אם נמשך כדאי לחפש גורם אחר להתיעץ עם גסטרואנטרולוג
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורס פרדניזון שני והשפעה על הקורטיזולמיכל03/03/2020
שלום,
רציתי בבקשה לברר: האם קורס פרדניזון שני כעבור חודש וחצי מהפסקת הקודם עלול לבעיו מבחינת הקורטיזול או לאדיסון?
קיבלתי לאסתמה פרדניזון 40 מ"ג לשבועייים וחצי ואז הורדתי כל יומיים 5 מ"ג אז בפועל לקחתי חודש ושבוע.
חלף מאז חודש והיה טריגר שהחמיר לי שוב את האסתמה, והמשאף המינן מקסימלי לא עוזר.
אני אוכל לקחת מינונים לא סטנדרטים מהמשאף אבל יש סיכוי שזה לא יספיק. לכן אשמח לברר: האם קורס נוסף של פרדניזון כעבור חודש וחצי יכול לגרום לגוף לייתר פחות קורטיזול או להפסיק לייצר קורטיזול ולבעיות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום06/03/2020קשה לנבא אם תתפתח בעיה, לרב הדכוי נוצר לאחר שמוש במנונים גבוהים ל-3 חודשים, אך כאמור קשה לנבא מראש. בכל מקרה גם אם זה קורה יש טפול שקל לטול, וברב המקרים הבעיה הפיכה עם הזמן
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קפיצת סוכר ותוצאות בבדיקת שתן מיקרואלבומין-קראטיניןmiri02/03/2020
שלום. אבי בן שמונים. בבדיקת השתן של מיקרואלבומין-קראטינין MICROALBUMIN/CREAT קפץ הערך מ- 14 ל-196 בשבע השנים האחרונות. הסוכר בבדיקת הדם קפץ בשבע השנים האחרונות מ150 ל-200. אבי נוטל כדורי סוכרת גלוקו רייט (אין לו תקציב לתרופות יקרות, וגלוקו רייט הן תרופות במחיר שהוא יכול לעמוד בו) . הקראטינין שלו יציב ועומד על 1.3. שאר המדדים בסדר. בניגוד לחולי סוכרת רבים שסובלים מהשמנה, לחץ דם גבוה ואורח חיים עצל, אבי הוא ספורטאי בעברו, עושה הליכות בכל יום, קורא עיתונים, עובד עבודה פיזית בגינה (ולכן מקבל אחת לשלושה חודשים זריקות נגד כאב), יש לו לחץ דם רגיל, אוכל מעט מאוד ויחסית בריא (ירקות ומעט פירות, קופסת טונה, אורז/פסטה, שותה קפה טורקי ללא סוכר או שוקו), הוא גם מאוד רזה (כ-15 קילו פחות מגובהו). עם זאת יש לאבי היסטוריה משפחתית של מחלת כליות, כמה מבני משפחתו הלכו לעולמם מבעיות בכליות. אבל דווקא הקראטינין אצלו בסדר, רק בדיקת השתן מדאיגה וגם הסוכר בדם. איך אפשר לשפר מדדים של מיקרואלבומין וסוכר? אוסיף כי לאבי יש אלרגיה מללכת להיבדק אצל רופאים. הוא קונה תרופות סוכרת אחת ל3 חודשים ולא רוצה להגיע לביקורת אצל רופא משפחה (הוא הלך בעבר לנפרולוג ואמר שהכל בסדר). השאלה היא האם הוא נמצא במצב רפואי בעייתי לפי הבדיקות, כי לפי התנהלותו היומיומית מצבו כרגיל כמו בעבר חוץ מזה שהוא רזה מאוד (עקב תזונה בסיסית ופעילות גופנית רציפה).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למירי
ד''ר מאיה איש שלום03/03/2020קשה ליעץ מרחוק בלי לראותו אך יש היום תרופות בסל לסוכרת אשר יכולות גם להגן על הכליות. ועלותן לא גבוהה.
צריך להתרשם ולראות איזו תרופה יכולה להתאים לו
בכל מקרה אזון מיטבי של הסוכרת ימנע החמרה ואף עשוי לשפר את כמות החלבון בשתן ואת התפקוד הכליתי שהוא גם קצת ירוד אך תואם גיל
מציעה בכל זאת לפנות ליעוץ רופא סוכרת/אנדוקרינולוג
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי מומלץ לקחת זריקת זולטופיי?דן02/03/2020
קיבלתי זריקת זולטופיי. בן 45 חולה סכרת לא מאוזן הרבה שנים. מתי מומלץ לקחת אותה? והאם זה בסדר לקחת עם גלוקמין וגרדנס? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדן
ד''ר מאיה איש שלום03/03/2020אפשר לשלב בין התרופות שציינת בהנחה שתפקוד כליתי תקון או לפחות מעל 45 מל/דקה סנון כליתי...
אני מעדיפה לתת קסולטופי בבוקר לצורך הפחתת תאבון מקסמלית במהלך היום והערב. אך ניתן להזריק אותו כל יום בערב. מה שנח לך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר ממצאים בבדיקת אנדוקרינולוגיהזהבה01/03/2020
אודה להסבר תשובתו של הרופא. מה משמעות הגדלים והתוצאה?
מדובר באישה בת 60, סובלת מרעידות, סחרחורות והקאות, יורדת במשקל כל חודש. האם יש קשר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לזהבה
ד''ר מאיה איש שלום02/03/2020בUS יש קשרים קטנים שלא נשמעים חשודים לפי התאור שלהם, לא מסביר את התסמינים שאת מתארת. כדאי להמשיך ברור. אם לא נבדק TSH אז כדאי לבדוק.
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנבדוק, תודה על תשובתך.
זהבה02/03/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דכאון כתוצאה מנטילת סקסנדהזיוית27/02/2020
אני לוקחת סקסנדה כשבועיים. החל דכאון ממש קשה ואני גם ככה נוטה לסבול מזה. לא נאמר לי שהסקסנדה יכולה לגרום לדכאון קשה אך בעלון של התרופה באנגלית זה כן מופיע. האם התופעה הזאת מוכרת ולמה לא מיידעים את הבנאדם וגורמים לו להגיע למצב ממש רע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לזיוית
ד''ר מאיה איש שלום27/02/2020דכאון הוא תופעת לואי לא שכיחה של סקסנדה ולכן לא ידעו אותך. תופעת הלואי השכיחה היא כאבי בטן בחילות שלשולים. אם את מרגישה מדוכאת אולי כדאי להפסיק את הטפול או לשקול הורדת מנון מציעה להוועץ ברופא המטפל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי תרופות לאוסטאופורוזיסמשה27/02/2020
שלום רב,
בן 70, יש לי בעיה של אוסטאופורוזיס שאובחנה בשנת 2012.
בבדיקות צפיפות עצם שביצעתי בשנים 2012-2019 הערכים יציבים, להלן התוצאות האחרונות:
DXA 4/2019
SPINE 0.845 -3.2
RT. 0.686 -3.0
LT. 0.758 -2.4
נטלתי אקטונל/ריבון אחת לחודש במשך 7 שנים משנת 2012 ועד מאי 2019.
הפסקתי ליטול תרופת אקטונל/ריבון ממאי 2019 על מנת לבדוק ערך CTX, בתאריך 1/2020 ערך CTX היה 210.7.
לפני כעשור היה לי שבר ברדיוס ביד מימין ומאז ללא שברים.
אני אדם בריא, לא נוטל תרופות (פרט לאקטונל/ריבון שנטלתי אחת לחודש בשנים 2012-2019), וכעת אני כבר 9 חודשים ללא טיפול תרופתי.
הרופא המליץ על טיפול בזריקות יומיות של פורטאו.
מאוד מפריעה לי העובדה שכעת יהיה עליי להזריק באופן יומי.
שאלתי:
אני מעדיף תרופה שניתן ליטול אותה באופן פומי או זריקות שניתן להזריק אותן אחת לתקופה ולא בכל יום.
אציין שהתרופה היחידה שניסית בכל השנים לטיפול באוסטאופורוזיס היא אקטונל/ריבון אחת לחודש, ופרט לכך לא ניסיתי שום תרופה.
אשמח לדעת איזה תרופות נוספות קיימות שיכולות להתאים, או שכדאי לעבור לזריקות יומיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למשה
ד''ר מאיה איש שלום27/02/2020פורטאו היא זריקה שבונה עצם משפרת את אכות העצם, הרבון רק מונע פירוק עצם די משמר עצם במצב הקיים. אם צפיפות העצם יציבה ולא היו שברים במהלך השנים האחרונות תחת הטפול ברבון ואין גורמי סכון משמעותיים לשברים (זאת ניתן להעריך רק במפגש) אז אולי הטפול לא הכרחי וניתן להמשיך עם הרבון. צריך לשאול את הרופא מה היה שקול הדעת שלו לבצע את ההחלפה. בעקרון כפי שכתבתי רבון רק מונע פרוק עצם ופורטאו היא זריקה שבונה עצם. תהיה בהמשך השנה גם זריקה נוספת שבונה עצם ונתנת כ-2 זריקות פעם בחודש למשך שנה אך שוב איני יודעת אם זה הכרחי במקרה שלך. מציעה לשאול את הרופא לגבי שקול הדעת להחליף. בכל מקרה זריקה שבונה עצם משפרת את הארכיטקטורה וחוזק העצם ומונעת שברים באופן זה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה - המשך
משה02/03/2020לד"ר מאיה איש שלום,
תודה לתשובתך.
בהמשך לתשובה יש לי שאלות נוספות:
1. איך קוראים לזריקה שציינת שבונה עצם ולוקחים אותה כ- 2 פעמים בחודש למשך שנה?
2. נתון נוסף זה הערכים של ה- CTX. כאמור נטלתי ריבון אחת לחודש משנת 2012 ועד מאי 2019.
בשנת 2015 היה לי CTX 269,
בשנת 2017 היה לי CTX 181
בינואר 2020, לאחר 8 חודשים שלא נטלתי ריבון, היה לי CTX 210.
האם לנתון זה יש השפעה על ההחלטה של הטיפול התרופתי (בחירה בטיפול בונה עצם או מונע פירוק עצם)?
3. קיבלתי את הזריקות פורטאו והתוכנית הייתה להתחיל להזריק בעוד כשבוע. בינתיים אני ללא טיפול תרופתי לאוסטאופורוזיס כבר 9 חודשים. אני שוקל לגשת שוב לרופא כדי לבדוק אפשרות טיפול אחרת. עד שאספיק להגיע לביקור נוסף אצל הרופא כדי להתייעץ על שינוי התרופה זה ייקח עוד כמה חודשים.
האם יש אפשרות להתחיל בפורטאו עכשיו, ולשנות בעוד מספר חודשים, או שזה פחות מומלץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למשה
ד''ר מאיה איש שלום06/03/2020קשה להחליט כך על הטפול. זה יהיה חסר אחריות מצידי צריך לקבל את התמונה הקלינית המלאה באנמנזה בדיקה גופנית הסתכלות מלאה על הבדיקות וההסטוריה הרפואית.
לזריקה של פעמיים בחודש קוראים evenity והיא לא זמינה בארץ
התחלת פורטאו והפסקת הטפול זה חבל כי התועלת מתחילה חצי שנה מהתחלת הטפול ואפילו מוגברת אחרי שנה מהתחלת הטפול
בברכת בריאות שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדור לחץ דם אחרי לקיחת יוטירסיעל26/02/2020
אחרי לקיחת יוטירס בבוקר האם מותר לשתות חלב ולאכול עד לקיחת 2 כדור לחץ דם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליעל
ד''ר מאיה איש שלום27/02/2020אין בעיה רק את החלב והאוכל לצרוך לפחות חצי שעה מנטילת האיותירוקס. את האיותירוקס יש לטול עם מים בלבד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיתוח סוכרת ומחלות נלוות בעקבות השמנהרונית25/02/2020
שלום,
רציתי בבקשה לברר:
האם ייתכן שבחורה ששוקלת 140 קילו (גובה 1.65) במידה והמשקל ישאר ככה כל החיים שלא תהיה לה סוכרת, לא יהיה לה לחץ דם גבוה או בעיות בלב או בכלל מחלות?
או שהסיכון ממש נמןך שזה יקרה?
אני שואלת עבור הבת שלי, שכרגע, בגיל 33 אומנם בריאה כמו שור.. ויש אנשים רזים עם תוצאות בדיקות יותר גרועות משלה, אבל ההיגיון אומר לי שכל אדם עם השמנה כזאת יצטרך לחלות בשלב מסויים בחיים. האם ישנו מידע כמה אחוזים מהאנשים עם השמנה כזאת יחלו במחלות נלוות וכמה אחוזים מצליחים להשאר לגמרי בריאים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום27/02/2020בהחלט את צודקת שהשמנה מעלה סכון לתחלואה ויתכן שלאורך זמן % האנשים ללא כל תחלואה הוא נמוך. מדובר גם למשל בעומס על פרקים, דום נשימה בשינה כבד שומני..
כדאי לבדוק אם יש סבות משניות להשמנה אנדוקריניות ואם אין אז לנסות למצוא טפול תרופתי/נתוח בריאטרי למצבה. כמובן ששנוי בהרגלי חיים הוא הבסיס לכל שנוי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מד סוכר רציף במקום העמסת סוכראמיר25/02/2020
בהמשך לתגובתך במקום העמסת סוכר להתחבר למד סוכר רציף לשבוע שבועים. היכן ניתן להשיג את המד סוכר האם אפשר לקנות אותו או דרך קופת חולים.
תודה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאמיר
ד''ר מאיה איש שלום27/02/2020מד סוכר רציף בהקשר של טרום סוכרת הוא פרטי, אפשר לנסות דרך חברת מדרוניק להתחבר חד פעמית או פריסטייל לברה. יתכן שיש מדים רציפים נוספים שמאפשרים שרות כזה. אפשר לבדוק גם עם דקסקום
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטת 16/8 טרום סוכרתבני חצקלביץ25/02/2020
שלום רב רציתי לשאול עם אני יכול להתחיל עם הדיאטה 16/8 כאשר אני יש לי טרום סוכרת במדדים HEMOGLOBIN A1C 6.5% GLUCOSE 90 ואני נוטל כדור אחד של METFORMIN HCL TAB 850MG תודה על מראש על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לבני
ד''ר מאיה איש שלום27/02/2020בעקרון אני לא רואה סיבה להמנע..
חייבת לציין שאין מחקרים ארוכי טווח לגבי הדיאטות האלו בבני אדם אבל מהמחקרים הקצרים שיש התוצאות חיוביות באספקטים רבים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך
בני28/02/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזק בסוכרת 170 לעומת סוכרת 300דן25/02/2020
שלום רציתי לשאול לפי המחקרים ומה שידוע, האם סוכרת 170 או סוכרת 300 הנזק הוא אותו נזק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדן
ד''ר מאיה איש שלום27/02/2020ככל שרמות הסוכר גבוהות יותר הסכון לנזק כנראה גדל, מדובר בעיקר בפגיעה בכלי דם קטנים דהיינו בכליות ברשתית ובעצבים.
ישנם גורמי סכון נוספים לפגיעות אלו כך שהסוכר הוא לא הפקטור היחיד
ישנם היום טפולים יעילים לסוכרת שמגנים גם על הכליות והלב מציעה להוועץ עם הרופא המטפל
כמובן שהפחתת צריכה של פחמימות פעילות גופנית סדירה כגון הליכות 150 דקות בשבוע ושעה בשבוע פעילות של תנגודת משפרים את אזון הסוכרת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

