פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • חילוף חומרים מהיר מדי?
    א.ב.ן
    08/01/2020

    שלום וברכה,
    האם כמו שיש תופעה של חילוף חומרים איטי מדי, יש גם חילוף חומרים מהיר מדי? ואם כן, האם ניתן לבדוק זאת?

    אני בת 35, גובה 1.59, המשקל שלי בעבר היה בערך 43. לפני כמה שנים התחלתי לרדת במשקל עד 38.5 קילו. עשיתי את כל הבדיקות האפשריות, קולונוסקופיה, צליאק, בלוטת התריס, ct בטן. לא מצאו סיבה. מדי פעם אני מצליחה לעלות קצת אבל לא מצליחה לשמור על זה, זה שוב יורד. אפילו עם תוספת של אנשור לא מצליחה. הכל כאילו מתנדף לי מהגוף.
    האם יש טעם לקבוע תור לאנדוקרינולוג, יכול להיות לו רעיון שלא חשבו עליו?

    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חילוף חומרים מהיר מדי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לא.ב.ן

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/01/2020

    לא מוכר לי חלוף חומרים מהיר מידי למעט במקרים בהם יש פעילות יתר של בלוטת התריס. אפשר בהחלט להעריך את חלוף החומרים ולראות אם האכילה תואמת את החלוף
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויטמין די בדיקה שיגרתית
    ליסה
    07/01/2020

    שלום
    למה רוב רופאי המשפחה לא מוסיפים את ויטמין די בבדיקות שגרתיות של פעם בשנה?
    לפני 4 שנים עשיתי בדיקת דם לוויטמין די יצא לי חסרמת אבל לא משמעותי לקחתי בטיפות לכמה חודשים והערך עלה לגבול התקין גבולי מאז רופא המשפחה לא מאפשר לי לבדוק את הרמה פעם בשנה הוא אומר שאקבל בטיפות באופן יומי ושיגרתי לתמיד ושלא צריך לבדוק האם בתור מבוטחת בקופת חולים יש הזכות לבדוק את הרמה פעם בשנה?
    האם רמה תקינה של ויטמין די יכול לתרום לאיזון סכרת אם כן עד איזה רמה חייבים להגיע?
    אשמח אם אזכה למענה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ויטמין די בדיקה שיגרתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לליסה

    ד''ר מאיה איש שלום
    07/01/2020

    אין הוכחה שמתן ויטמין D משפר רמות סוכר
    אכן את זכאית לבדיקה פעם בשנה בחלק מהקופות פעם במספר שנים, אך הרופא צודק שאם תקחי באופן קבוע הרמה תשמר תקינה
    בעקרון רובנו לא נחשפים מספיק לשמש ולכן זקוקים לנטילה קבועה של תוסף ויטמין D
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויטמין D לגבר - תוצאת בדיקת דם
    אורן
    07/01/2020

    שלום רב,
    במסגרת בדיקות שביצעתי התקבלה תוצאה של 10. לפי "מפתח התשובות" ראיתי שזה נמוך.
    רופא המשפחה הציע לקחת טיפות ויטמין דין - 10 טיפות ליום או 70 טיפות במרוכז פעם בשבוע.
    יש יתרון לטיפול על פני כדורים? מה המינון המומלץ בכדורים לגבר בגילי?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאורן

    ד''ר מאיה איש שלום
    07/01/2020

    חשוב לדעת באילו יחידות מדובר נג/מל או נמול/ליטר.
    טפות נספגות טוב כך שזה יכול להיות טפול מתאים
    חשוב לדעת שרמות הסידן בדם תקינות ולא גבוהות אם גבוהות אז צריך להגביל את המנון
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכרת מטופלת בכדורים שיצאה מאיזון
    אתי
    07/01/2020

    שלום ד"ר איש שלום,

    אמי בת 87 חולת סוכרת סוג 2 שנים רבות. מטופלת בג'אנואט פעמיים ביום ובגלימיפיריד 1 מ"ג פעם ביום. ניסיון לעבור לג'רדיאנס לא הצליח בגלל תופעות הלוואי.
    בדרך כלל היא מאוזנת, אך בשבוע האחרון ערכי הסוכר שלה בבוקר בצום הם 200-180.
    האם יש טיפול שאפשר לנסות לפני ששוקלים מעבר לאינסולין?

    תודה רבה,
    אתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאתי

    ד''ר מאיה איש שלום
    07/01/2020

    אכן יש, אם אמך סובלת מעודף משקל אפשר לחשוב על אנאלוגים לGLP1 אמנם ניתנים בהזרקה אבל חלקם בהזרקה חד שבועית כגון אוזמפיק/טרוליסיטי או הזרקה יומית כגון וקטוזה. בנגוד לאנסולין לא מעלים במשקל אף מורידים, ולא מעלים את הסכון להפוגלקמיות.
    כמובן שצמצום צריכה של פחמימות יסייע גם להוריד את רמות הסוכר. מציעה גם להועץ עם דיאטנית ולחפש סיבה לעלית הסוכר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משמעות תוצאות בדיקות דם
    אמיר
    07/01/2020

    בן 64.5 בריא. לא מעשן . לחצי דם בסביבות 130-82.אין לי בעיות לבביות. כולסטרול כללי 240 . הטוב 55. LDL160.טריגליצרידים 95. עושה הליכה 5 פעמים בשבוע 50 דקות כל פעם.לא נוטל תרופות.בבדיקות דם שגרתיות סוכר מהוריד 110. המוגלובין מסוכרר 6.7. שומר על דיאטה דלת פחמימות ושומנים. בהתיעצות עם רופא המשפחה ביקש למדוד סוכר בבוקר לפני ארוחה התוצאה 93. שעתים אחרי הארוחה 127.לדבריו לא מדובר בסכרת. יש לי רמת ברזל בסביבות 60.ההמלצות של הרופא המטפל שמירה על דיאטה ופעילות גופנית.אמי סבלה מסכרת.
    אשמח לקבל התיחסות ממומחה לסכרת.
    תודה ויום נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משמעות תוצאות בדיקות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאמיר

    ד''ר מאיה איש שלום
    07/01/2020

    רמת הסוכר בבדיקת הדם וגם ערכי A1C בכל זאת מחשידים לטרום סוכרת אם לא סוכרת. קשה לשלול אבחנה על סמך 2 מדידות בודדות. ממליצה לבדוק מספר בקרים בצום בבית ולבדוק שעה אחרי האוכל ולא שעתיים , כי שיא עלית הסוכר אחרי שעה
    רמת ברזל של 60 לא עוזרת להבין את כמות המחסנים אלא יחס ברזל לטרנספרין או פריטין
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיענוח בדיקת העמסת סוכר
    אלינור נוי
    06/01/2020

    לאחרונה עשיתי בדיקת העמסת סוכר ( 75g) במסגרת בירור אינדרוקרני
    התוצאה שיצאה סוכר בצום 85 mg/dL
    לאחר שעתיים 79mg/dL
    יש לציין שלוקחת יוטירקס בעקבות תת פעילות בלוטה והשמוטו
    כיום הבלוטה עומדת על 0.05mlu/l
    אודה מאוד על תשובתך יש לי תור רק בסוף פברואר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיענוח בדיקת העמסת סוכר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאלינור נוי

    ד''ר מאיה איש שלום
    07/01/2020

    התוצאה של העמסת סוכר שתארת תקינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש בויקטוזה עם תאריך תפוגה קרוב
    מנחם
    06/01/2020

    שלום,
    מצאתי בתיק מזרק ויקטוזה, שהתחילו בו שימוש,
    שהה בתיק מס' חודשים, - בטמפ' החדר. תאריך
    התפוגה שלו הוא 3/2020. האם יכול לעשות בו
    שימוש ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למנחם

    ד''ר מאיה איש שלום
    07/01/2020

    בעקרון וקטוזה מחזיקה מעמד עד חודש אפילו רק 3 שבועות מחוץ למקרר כי זה הורמון חלבוני שלא נשאר יציב...
    מציעה שלא להשתמש
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד ניתן להוריד המוגלובין מסוכרר
    אמיר
    05/01/2020

    בוקר טוב
    בדיקת דם מהאצבע בבוקר לסוכר 93. רמת המוגלובין מסוכרר 6.7
    הרופא שלי אמר שזו לא סכרת צריך לשמור על דיאטה דלת פחמימות . מה אומרת התשובה ואיך ניתן להוריד את ההמוגולבין המסוכרר.
    תודה ויום נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאמיר

    ד''ר מאיה איש שלום
    05/01/2020

    יש מקרים בהם הA1c לא אמין כגון חסר ברזל נטילת וטמינים מסוימים ומצבים אחרים.
    אך אם יש גורמי סכון לסוכרת כגון ספור משפחתי, עודף משקל, העדר פעילות גופנית היתי שוקלת לבצע העמסת סוכר/בדיקת סוכר מהאצבע שעה אחרי ארוחות שונות/חבור למד סוכר רציף
    בעקרון הרופא צודק שהפחתת צריכה של פחמימות וכן פעילות גופנית סדירה כגון הליכות 150 דקות בשבוע, יכולים לסייע בשפור ההמוגלובין המסוכרר.
    אם אינך סובל מעודף משקל, וערכי הסוכר אכן מוגברים אחרי האוכל היתי שוקלת בצוע בדיקת נוגדנים לאיי לבלב ואם גילך צעיר מ35 לשקול ברור לכוון סוכרת מונוגנטית
    בכל מקרה לכל סוג סוכרת שלא תהיה אם בכלל יש, הפחתת פחמימות תסייע וגם פעילות גופנית
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בטסטוסטרון בבן 31
    דור
    04/01/2020

    שלום,

    בן 31, ללא ילדים (אבל רוצה בעתיד). US כליות, דרכי שתן ואשכים תקין.

    רמות הטסטוסטרון אצלי נמוכות מאד מזה כמה שנים ולפני כשנה פניתי עם העניין לאורולוג.
    הוא שלח אותי לבדיקת זרע (שעוד לא עשיתי), להבנתי כבדיקה מקדימה לטיפול בסטסטוסטרון (לשם הפקדת זרע טרם הטיפול?).
    להבנתי טיפול שכזה יביא לניוון האשכים לאורך זמן ויהפוך אותי לעקר (אם איני כבר...), ייתכן שלתמיד.

    שאלותיי כדלקמן -
    1. האם אכן תתכן פגיעה בלתי הפיכה בפוריות שלי, לאור טיפול ארוך טווח בטסטוסטרון?

    2. האם ישנן אסטרטגיות טיפוליות אחרות בישראל לתופעה, כמו מתן כלומיד (איני עוסק בפיתוח גוף, אבל יצא לי לקרוא על התרופה הזאת שם) או קודמנים אחרים לטסטוסטרון שיחסכו את הפגיעה באשכים?

    3. האם עדיף לזנוח את האורולוג בעניין הזה ולעבור לייעוץ של אנדוקרינולוג/אנדרולוג?

    תודה רבה!
    דור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול בטסטוסטרון בבן 31

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדור

    ד''ר מאיה איש שלום
    04/01/2020

    אכן טפול בטסטוסטרון יכול להביא לפגיעה בלתי הפיכה בפוריות. צריך להבין מה מקור הירידה בטסטוסטרון האם בעיה בפעילות האשך? הפרעה הפופזרית? השמנה? רמות פרולקטין גבוהות?
    אם לא התיעצת עם אנדוקרינולוג אז כדאי
    אם מקור הבעיה לא באשך אפשר לשקול קלומיפן/כוריגון במקום טסטוסטרון אחרי השלמת הברור.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    דור
    05/01/2020

    שלום דר מאיה,

    ראשית אני רוצה להודות לך על תגובתך המלומדת.

    שנית -
    א. איך ניתן לבדוק פעילות האשך מעבר לאולטרסאונד (התקין) שעשיתי?
    ב. כיצד נמדדת הפרעת הפופיזרית? MRI מח? בדיקות דם? גירוי הורמונלי כלשהו?
    ג. אני במשקל תקין. כל חיי הייתי רזה אך לאחרונה הבטן שלי מתחילה לתפוח ומסת השריר נעלמת (CPK תקין).
    ד. רמות פרולקטין בגדר הנורמה.
    ה. קראתי מעט על קלומיפן וכוריגון ואני רואה שמדובר במנגנוני פעולה שונים לחלוטין, לגביהם 2 שאלות -
    ה1. למרות מגבלות המדיום, אשמח שתרחיבי על קצה המזלג יתרונותיה וחסרונותיה של כל תרופה ולאיזה מצבים משתמשים בזו ולאילו בשנייה.
    ה2. האם, בדומה לניוון האשכים ע"י מתן טסטוסטרון לאורך זמן, ייתכן ניוון מלא או חלקי של האתרים (בלוטה כלשהי? משהו אחר?) שאחראיים על ייצור הקודמנים ל-GnRh ע"י נטילת ארוכת טווח של קלומיפן?
    כנ"ל לגבי כוריגון.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדור

    ד''ר מאיה איש שלום
    05/01/2020

    על סמך רמות הLH FSH אפשר לדעת אם מקור הבעיה באשך או בהפופיזה בנוכחות רמות פרולקטין תקינות והעדר השמנה.
    בעקרון הטפול המקובל ביותר הוא טסטוסטרון אך כאשר רוצים לשמור על פוריות אז כדאי לשקול קלומיפן או כוריגן. כלומיפן ניתן בכדור ומשפעל את ההיפופיזה, כוריגון בזריקה ותחליף לLH אם נותנים אותו זה כי מראש יש בעיה בהפרשתו כך שזה לא אמור לשבש כי ניתן מראש כשיש בעיה
    מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני
    אם LH FSH לא מוגברים כדאי לבדוק גם צירים אחרים בהיפופיזה מעבר לפרולקטין כגון GH IFG1 TSH FT4 קורטיזול בשמונה בבוקר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!!!

    דור
    05/01/2020

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתן הורמון גדילה שנית
    ניב
    04/01/2020

    שלום פעם הייתי מטר 78 היום מטר 76 אני חושב בגלל מחסור הטסטוסטרון סידן לפעילות גופנית הומנכתי אני רוצה מתן הורמון גדילה בשביל פיתוח שרירים כי פעם הייתי מעריץ של ארלונד אלוף שרירים אני מעוניין במתן הורמון גדילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתן הורמון גדילה שנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לניב

    ד''ר מאיה איש שלום
    04/01/2020

    לא מקובל לתת הורמון גדילה לפתוח שרירים, בגלל השלכות שליליות למערכות אחרות בגוף, אם יש חסר אפשר לתת.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות של חום גוף נמוך, סחרחורות, חולשה, דופק איטי
    אילן
    04/01/2020

    ד"ר שלום רב

    ראשית אציין שאינני בטוח שזה הפורום המתאים לשאלתי , אך מאחר וללא מצאתי פורום אנדוקרינולוגיה אחר אכתוב כאן את שאלתי ברשותך

    אני באמצע שנות ה-40 לחיי וסובל מזה זמן רב מתופעות של בין היתר חום גוף נמוך , סחרחורות , חולשה , דופק איטי ועוד כהנה וכהנה תופעות מן הסוגים האלו

    שאלתי היא מה יכולה להיות האבחנה במקרה שכזה , וכן מיהו הרופא שאליו כדאי לפנות עם אוסף התסמינים המתואר כאן

    בכבוד רב

    אילן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאילן

    ד''ר מאיה איש שלום
    04/01/2020

    מציעה להתחיל ברור עם רופא המשפחה, אפשר להתחיל מתפקודי תריס ובדיקה של רמת קורטיזול בשמונה בבוקר, ספירת דם מאגרי ברזל וB12 ובטח רופא המשפחה שיתרשם באופן אישי יחשוב על ברור נוסף
    תרגיש טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת המשך קצרה

    אילן
    06/01/2020

    ראשית תודה על תשובתך

    בכל זאת רציתי לשאול כשאלת המשך קטנה באם אהיה מעוניין בכל זאת לפנות לרופא מומחה האם רופא אנדוקרינולוג יהיה הכתובת הנכונה עבורי

    בתודה מראש

    אילן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאילן

    ד''ר מאיה איש שלום
    07/01/2020

    קשה לי לומר תלוי בתוצאות הברור הראשוני
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השמנה מפרדניזון ותנגודת לאינסולין
    מיכל
    02/01/2020

    שלום,
    יש לי תנגודת לאינסולין שמטופלת עם גלוקומין, ואני שוקלת 66 יל 1.63. עליי לקחת ל 3 שבועות פרדנזיון לאסתמה במינון 40 מ"ג 10 ימים ואז מינון יורד. רציתי בבקשה לברר: במידה ואשלוט ברעב ולא אעבור את ה 1600 קלוריות ליום(שזה מה שאני יכולה לאכול בלי לעלות במשקל), האם חוץ מצבירת נוזלים שיורדת אחרי תקופה עלוהל להיות עלייה נוספת במשקל? כי קראתי באיזה מקום על שינוי בשומן הבטני אבל בלי הסבר. לא הבנתי האם זה עקב אכילת יתר או סתם ככה. תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/01/2020

    התגובה לנטילת סטרואידים היא אישית. בעקרון בתקופה קצרה אם מקפידים מאוד על תזונה אז אני חושבת שבאמת כפי שכתבת לא צפויה עליה משמעותית במשקל, אך כן עשוי להיות שנוי בפזור השומן (שוב פחות בתקופה קצרה) יש עליה בשומן הבטני העמוק והפחתה של שומן תת עורי ואובדן מסת שריר. אחרי חלוף ההתקף בטח תוכלי לחזור לפעילות גופנית סדירה, אם יש דרך להמנע מסטרואידים פומית כמובן עדיף אבל אם אין אז לא כדאי להסתכן.
    אני יודעת שיש היום טפולים חדשים לאסטמה אמונומודולטורים אבל איני יודעת מה יכול להתאים למצב שלך כי זה לא התחום שלי
    בברכת בריאות שלמה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרירות ויובש בפה ובלשון
    איתן
    01/01/2020

    מרגיש כשלושה חודשים מרירות ויובש בחלל הפה , הלשון לבנהההרגשה במהלך כל היום במיוחד שקמים בבוקר
    האם יש קשר לסכרת?
    אני מוגדר טרום סכרת עם מדד גלוקוז של 105 בממוצע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מרירות ויובש בפה ובלשון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתן

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/01/2020

    לשון לבנה יכולה להיות קשורה לפטרת
    האם אתה נוחר בלילה כי זה יכול להסביר יובש בפה בבוקר
    מרירות בפה יתכן על רקע הפטרת או אם יש רפלוקס
    מציעה לפנות לרופא אף אוזן גרון ורופא המשפחה לברור
    אפשר להשלים גם בדיקת המוגלובין מסוכרר שתתן אומדן לממוצע הסוכר ב-3 חודשים האחרונים
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערך גליקמי של במבה אסם 100 גרם
    אבי
    31/12/2019

    שלום רציתי בבקשה לדעת מה הערך הגליקמי של במבה אסם 100 גרם? האם הוא גבוה או לא? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאבי

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/01/2020

    ב100 גרם במבה של אוסם יש 40 גרם פחמימות שזה כמעט שווה ערך ל3 פרוסות לחם רגיל. מצד שני יש לא מעט שומן 34 גרם כך שכמות השומן היחסית גדולה מעכבת את ספיגת הפחמימות ועליה ברמת הסוכר בדם. התגובה מבחינת ערך גליקמי היא אישית ויש לבחון אותה
    כמובן שצריכה של כמות קטנה ולא 100 גרם תקטין את הסכוי לעליה ברמות הסוכר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משמעות תוצאות בדיקות דם
    אמיר
    31/12/2019

    שלום לך בן 64. בריא ללא מחלות רקע. לא מעשן . אין בעיות לבביות. עושה ספורט הליכה 50 דקות 5 פעמים בשבוע.לפני 9 שנים עברתי כריתה רדיקאלית של הערמונית בגלל סרטן הערמונית ממוקד. מצבי יציב. לא לוקח תרופות. בבדיקות דם סוכר בסביבות 110 המוגלובין מסוכרר 6.6. כולסטרול תקין. מה המשמעות ואיך ניתן לטפל. שומר על דיאטה דלת שומן ופחמימות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משמעות תוצאות בדיקות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאמיר

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/01/2020

    ההמוגלובין A1C מחשיד לסוכרת, למרות שהסוכר בצום מתאים לטרום סוכרת, היתי שוקלת בצוע נטור עצמי בבית מהאצבע בצום ושעה אחרי האוכל וכן כדאי לפנות ליעוץ ולשקול טפול תרופתי
    נשמע שתזונתית אתה עושה נכון מבחינת הגבלת פחמימות שומנים בריאים כגון אגוזים אבקודו שקדים אין הכרח להגביל כי הם לא מעלים את רמת הסוכר
    פעילות הגופנית שאתה מצבע גם חשובה
    מציעה לפנות ליעוץ
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום