פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול בטסטוסטרון - ג'ל או זריקות?
    דור
    16/01/2020

    שלום ד"ר מאיה,

    בהמשך לשאלה ששאלתי לפני כשבועיים פה (4.1) בעניין טיפול הורמונלי בגבר בגין חשק מיני שנעלם (וכל מה שכרוך בזה), לצד רמות נמוכות של טסטוסטרון כמובן (הגם שאני נוטה לקבל את המלצתך לגבי טיפול בקודמנים לטסטוסטרון כדי לא לפגוע בפוריות שלי) -

    1. למיטב הבנתי ישנן כמה דרכים לקבל טסטוסטרון (האם קיים מעבר לטיפול בג'ל או זריקות גם כדורים?).
    תהיתי מהם היתרונות והחסרונות של כל דרך והאם לדעתך ישנה עדיפות לג'ל או זריקה - וכמו כן האם בתוך זה קיימות שיטות שונות (זריקה יומית? זריקה חודשית? מריחה יומית? מריחה שבועית? וכולי).

    2. האם שימוש בכוריגון או פרגניל צפוי להביא אותי לרמות טסטוסטרון זהות לאלה שגופי יגיע אליהן בטיפול רגיל בטסטוסטרון?


    תודה רבה,
    דור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדור

    ד''ר מאיה איש שלום
    18/01/2020

    אין כדורי טסטוסטרון יש ג'ל או זריקות. הג'ל מריחה יומית זריקות אחת ל-3 חודשים, הג'ל משיג רמה יותר פיזיולוגית אבל הזריקות יותר נוחות. כדאי לדון באפשרויות השונות עם הרופא המטפל. אם יש אשכים מתפקדים אז כוריגון יכול להשיג רמות טסטוסטרון מספקות בדומה לתוסף החצוני
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עייפות יכולה להיות תופעת לוואי של פרדניזון?
    אפרת
    15/01/2020

    שלום,
    אני בת 38. עקב שימוש של שנים רבות במשאפים לאסתמה, הבנתי שלא ניתן לדעת באמת מהו ערך הקורטיזול אצלי. בבדיקות יצא מעל הנורמה וגם באיסוף השתן, אך עם המשאפים.
    כבר 10 ימים שאני לוקחת פרדניזון עקב החמרה באסתמה 40 מ"ג, ויש לי עייפות קשה. רציתי בבקשה לברר: האם עייפות היא תופעת לוואי שיכולה להיות מפרדניזון?
    והאם בלי קשר, ניתן להסיק מזה משהו לגבי המצב שלי? כי דוודא אמרו לי שפרדניזון אמור להעלות את האנרגיה.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאפרת

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/01/2020

    מנון של 40 מג פרדניזון מנון מכובד, כך שלא סביר שתחת מנון זה יש תסמינים של חסר בקורטיזול.
    יתכן שהעייפות קשורה להתקף האסטמה הנוכחי, מצב זהומי וכו
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סכרת ותוצאות בדיקת בלוטת תריס
    יונה
    15/01/2020

    בעקבות כאבי ראש נשנים כשנה אצל גבר בן 65, 20 שנה סוכרתי, הופננו לאמ אר איי צווארי. בבדיקה ראו בלוטות תריס לא אחידות ולא סימטריות.
    משכך הופננו לאולטרסאונד בלוטת התריס ולהלן התוצאות-
    אונה ימנית בגודל 23*27*58, מרקם הטרוגני רב קשרי, הודגמו קשריות בעלי הדיות מעורבת בגןדל מקסימלי עד כ9*13 ממ. הודגם קשר סולידי עם גבולות מטושטשים בגודל משוער כ-8 ממ, הודגמו הסתיידויות זעירות. הודגמו קשריות דומות קטנות יותר. עובי האיסטמוס כ-6 ממ.
    אונה שמאלית- מרקם הטרוגני רב קשרי, הודגמו קשריות בעלי הדיות מעורבת רובן ציסטיות בגודל מקסימלי 10*11. לא הודגם קשר שולט. הודגמה הסתיידות גסה בגודל כ-3 מ״מ.
    משמאל ומימין TIRADS 3.

    אשמח אם תוכלו לשפוך קצת אור על הסיפור הזה. מבירור ראשוני עם רופאה הבנתי שייתכן ומדובר בסרטן בלוטת התריס ? האם נשמע כך? ביופסיה בעוד שבועיים ובינתיים לחץ רב נודה לכל חוות דעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליונה

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/01/2020

    קשרים בבלוטת התריס הם דבר שכיח, אמנם יותר בנשים אך קיימים גם בגברים ושכיחותם עולה עם הגיל. כ80% מהם שפירים. הקשרים שציינת לא גדולים ואין להם מאפיינים חשודים (פרט לקשר הקטן של 8 ממ') אך בסופו של דבר סוכמו כי קשרים עם דרגת חשד לא גבוהה לממאירות.
    ממאירות בבלוטת התריס גם אם קיימת לרב לא מסכנת חיים, ובגדולים שהוכחו בנקור והם קטנים מ1 סמ' במקום מתאים יש אף אפשרות למעקב בלי נתוח.
    כך שהסר דאגה מלבך.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לגבי ההסתיידות הגסה?

    יונה
    15/01/2020

    ראשית המון תודה על המענה והאדיבות, אין ספק שהוספת לנו אוויר לנשימה. מניחה מדברייך שהסתיידות היא המילה המלחיצה.
    רשום שבאונה השמאלית יש הסתיידות די גדולה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליונה

    ד''ר מאיה איש שלום
    17/01/2020

    דווקא הסתיידות גסה לא נחשבת בעיתית אלא הסתיידות עדינה. שוב רק מעלה קצת את החשד
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת ctx שחלוף העצם
    שאול בן 60
    15/01/2020

    סובל מאוסטופרוסיס כבר 13 שנים. עד לפני שנתיים קבלתי אקלסטה והפסקתי בגלל טיפולשיניים . האם יש טעם לעבור עכשיו בדיקת ctx או שעדיף הדמיית צפיפות עצם ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת ctx שחלוף העצם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשאול

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/01/2020

    צפיפות עצם היא בדיקה בעיתית למעקב בשל חוסר יכולתה לזהות שנויים קטנים בצפיפות העצם שמתרחשים לרב בפרק זמן של שנה שנתיים. בדיקת המרקרים CTX שציינת בהנחה שרמות הסידן בדם תקינות וגם רמות ויטמיןD ותפקוד כליתי מעל 30 מל/דקה אכן מסייעת לראות אם יש עדין השפעה של האקלסטה שקבלת לפני שנתיים כי ההשפעה יכולה להשאר אפילו עד 5 שנים
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר שאלות שקשורות לטיפול תרופתי
    עליזה
    14/01/2020

    שלום רב,
    בת 60 וחצי. אובחנתי כחולת סוכרת לפני 4 שנים מינוס פלוס. עד אתמול נטלתי גלוקומין פעמיים ביום (1,700mg). היום הרופא משפחה נתן לי מרשם לג'נואט 50/850 פעמיים ביום ובנוסף לכך, כדור אחד של גלוקומין פעם ביום.
    השינוי בטיפול התרופתי שלי נובע מכך שבבדיקות דם האחרונות שעשיתי התוצאה של הסוכר בדם יצאה:
    GLUCOSE: 284 mg/dL
    והבדיקת המוגלובין המסוכרר יצאה:
    HEMOGLOBIN A1C %: 7.2%

    בבדיקות דם הלפני האחרונות (לפני 5 חודשים), שעשיתי התוצאה של הסוכר בדם הייתה:
    GLUCOSE: 156 mg/dL
    והבדיקת המוגלובין המסוכרר הייתה:
    HEMOGLOBIN A1C %: 5.9%

    יש ברשותי מספר שאלות:
    1. בתור חולת סוכרת סוג 2, אני טופלתי ועדיין מטופלת אצל רופא המשפחה שלי. מכאן נובעת לי שאלה, האם רופא המשפחה שלי יכול לטפל בי בתור חולת סוכרת? (אף פעם לא הייתי מטופלת אצל רופא אנדוקרינולוג).
    2. היום בביקור אצל רופא המשפחה, ביקשתי ממנו לעבור לטיפול בגלובן, היות ואמא שלי ז"ל טופלה בגלובן ולמיטב זכרוני הגלובן עזר לה. ביקשתי ממנו לעבור לטיפול בגלובן, כיוון שאני לא פעילה גופנית כבר יותר מ - 3 חודשים.
    אני לא עושה פעילות גופנית בכלל, כיוון שזה גורם לי לירידה חריפה במשקל ובנוסף לכך, גורם לי לכאבים בגב התחתון, במותניים ובישבן. עקב כך, הבן שלי קרא באינטרנט שגלובן יכול להתאים לחולי סוכרת סוג 2 שלא עושים פעילות גופנית. כשביקשתי מהרופא משפחה לעבור לטיפול בגלובן, הוא סירב בטענה "שמשרד הבריאות הוציא הנחיה שחולה סוכרת סוג 2 שקיבל גלובן לפני 10 שנים, יכול לקבל גלובן. ומי שלא קיבל גלובן לפני 10 שנים, לא יכול לקבל גלובן. האם זה באמת נכון? האם ישנה הנחיה כזאת?

    אשמח באם תעזרי לי.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעליזה

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/01/2020

    רופא המשפחה צודק, בימינו יש תרופות מאוד יעילות וטובות לסוכרת שמעבר להורדת רמות הסוכר מורידות משקל מגנות על הלב וכלי הדם וגם על הכליות ולא מעלות את הסכון לנפילות סוכר. מדובר על תרופות ממשפחת מעכבי SGLT2 או אנאלוגים לGLP1 היתי שוקלת תוספת/מעבר לאחת מהן. גלובן בהחלט לא אופציה טובה מעלה במשקל מעלה סכון להפוגלקמיותו אכן התגובה במשך זמן פרט לסוג מסוים נדיר של סוכרת פוחתת.
    רופא המשפחה יכול בהחלט להציע טפול באפשרויות שציינתי
    חשוב לציין ששנוי הרגלי חיים עומד בבסיס של כל טפול. הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה כגון הליכות 150 דקות בשבוע ושעה בשבוע פעילות של תנגודת חשובים בטפול בסוכרת.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורטיזול, הורמונים ודפוסי שינה מזיקים
    ספיר
    14/01/2020

    אני סובל מקרון שנים רבות, דיכאון מגורי, איןאונות , תת פעילות ב.תריס , היפרכולסטרול , טרום סוכרתי , משתמש בגראס רפואי מידי יום , לפעמים גם כדי לישון , אבל אני מתעורר אחרי שעה שעתיים ,אוכל משהו או רואה טלויזיה ושוב הולך לישון . משקל מעט מעל הנורמה .יצאתי לפנסיה מוקדמת בגלל הנכות ואני ישן הרבה - מעט בלילה ובעיקר ביום עד אחה"צ ולפעמים יותר . סה"כ 16 ש ביממה אני במיטה .
    הגראס מכניס אותי לאדישות וגורם לחוסר מוטיבציה ברמה גבוהה.
    לכן המצב לא השתנה , כנראה כי זה נוח לי אבל אני חושש וחרד
    מאירוע מוחי , לבבי , סוכרת , וכו בעקבות אורח החיים הבעייתי .
    ידוע שהקורטיזול עולה בבוקר ואחר מכן יורד בהדרגה. האם אני לא מזיק לעצמי בדפוסי השינה שלי ? זה אמנם נוח לי ומאפשר בריחה מהמחשבות והמציאות הקשה בה אני נמצא . ההרגל הזה נמשך כבר הרבה שנים ואני חושש מתחלואה נוספת והחמרה בעקבות זאת .
    בדיקות דם כלליות מאוזנות , כולל ל"ד .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לספיר

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/01/2020

    אתה צודק שחוסר פעילות זה לא דבר בריא,,,לא ציינת אם יש לך עודף משקל. אני חושבת שאם פיזית אתה מסוגל ואתה מודע אז תוכל להביא לשנוי. להשתדל לבצע קצת פעילות אפילו חצי שעה עשרים דקות הליכה ביום יש לזה משמעות
    במסגרת קופת חולים אפשר לקבל תמיכה טובה של דיאטנית עובדת סוציאלית ויעוץ לפעילות גופנית ע"י פיזיוטרפיסט
    היתי שוקלת זאת ואולי גם פסיכיאטר לשפור מצב הרוח תרופתית
    ידוע ששמוש כרוני בקנביס יכול להביא לירידה במוטבציה. אולי לנסות לצמצם את הצריכה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צפיפות עצם כאבי גב מקרינים לעכוז
    מני
    13/01/2020

    בן 56 . ידוע עם אוסטאופניה כבר שנים .
    עברתי לפני שנים כריתה גידול ב-אל 1 . מאז פוטדרופ ובעיה בסוגרים .
    לפני שבוע עברתי בדיקת צפיפות עצם באסותא . התוצאות היו די דומות לבדיקה מלפני שנתיים להוציא אל 1 -3.2 .
    מהזה אומר? האם זה מרמז על חוליה שנשברה .
    לאחרונה כאבי גב עם חולשה ברגל ימין ופוטדרופ קשה .לפי emg יש פגיעה בעצבים היוצאים מ אל 1 ומטה .
    בעבר קבלתי אקלסטה , הפסקתי לפני שנה כדי לשקול השטלת שיניים .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צפיפות עצם כאבי גב והחמרה בחולשה של הרגל

    מני
    14/01/2020

    האם ההומון קלציטונין מסוגל לשקם חוליה כמו אל 1 דחוסה שבורה או שמומלץ ניתוח בו משתמשים בדבק ביולוגי.
    האם זה ניתוח מוצלח,קל /קשה ?
    ד.א הרופא שפיענח את הנתונים של צפיפות העצם המליץ על בירור ממצא ב-אל 1 בהדמיה . האם יש קשר בין הניתוח שעברתי לפני שנים (למינקטומיה) לבין הממצא ?
    ש לי גם כאבים במקום שהחוליה נמצאת .
    בכול מקרה יש לי תור ל mri גבי , מותני בעוד חודשיים .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למני

    ד''ר מאיה איש שלום
    16/01/2020

    פספתי את שאלתך לכן לא עניתי. בעקרון יתכן שיש קשר לנתוח שעברת קשה לדעת, אבל אין ספק שMRI יתן מענה.
    לגבי המשך טפול באקלסטה וכו צריך להתעמק ברקע הרפואי גורמי סכון לשברים מציעה להמשיך מעקב אנדוקריני
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר איש שלום..........שכחת להתייחס לשאלתי....

    מני
    16/01/2020

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות אחרי אירוע נפילת סוכר
    מיכל
    13/01/2020

    שלום,
    בעלי, בן 49 ללא מחלות רקע מאובחנות פנה לאחרונה לרופאת המשפחה לאחר מספר אירועים של הרגשת נפילת סוכר.
    תוצאות הבדיקות הן :
    בבדיקת OGTT (75
    תוצאות ראשונות בצום 93 mg/dl
    אחרי שעתיים 56 mg/dl

    בדיקה נוספת בצום 9 שעות אינסולין היה 5.2 mlU/L

    בדיקת c - prptide
    263.0 pmol/L
    (התוצאות היו מחוץ לטווח)

    אשמח לדעתך לגבי משמעות התוצאות.
    בברכה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/01/2020

    קשה להתיחס מבלי להכיר את התמונה הקלינית והרקע עד הסוף, יתכן שיש תנגודת לאנסולין עם הפוגלקמיה ראקטיבית. למרות שרמות האנסולין והסוכר בצום לא מרמזות על תנגודת ברמת הכבד.
    מציעה להגיע ליעוץ אנדוקריני. לשקול חבור למד סוכר רציף בכדי לראות אם התסמינים שלו אכן קשורים לירידה של רמות הסוכר.
    בכל מקרה אם מדובר בהיפוגלקמיה ראקטיבית הפחתת צריכה של פחמימות ובפרט פשוטות יכול לגרום לשפור.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורטיזול ולקיחת פרדניזון ירידה במינון
    מיכל
    12/01/2020

    שלום,
    רציתי בבקשה לברר: עליי לקחת 40 מ"ג פרדניזון ל 10 ימים עקב אסתמה. הרופא לא נתן לי לרדת בהדרגה אבל אחרי שקראתי שלעיתים אחרי שבוע הגוף מפסיק לייצר קורטיזול כמו שצריך, ביקשתי לרדת בהדרגה וכתבתי לרופא שארד 5 מ"ג כל יומיים והוא הסכים לתת מרשמים נוספים.
    האם במצב כזה של ירידה כזאת אין שום סיכוי בספרות הרפואית לפתח מחלת אדיסון?
    ואולי אפילו עדיף לעשות פרוטוקול יותר איטי מזה כדי לא להסתכן? כי יש לי מספיק כדורים גם בשביל להוריד מינון יותר לאט.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    13/01/2020

    קשה ליעץ מבלי לדעת את ההסטוריה משך נטילת פרדניזון בעבר וכו...מציעה להתיעץ עם אנדוקרינולוג. בעקרון בלקיחה של 10 ימים לא חייבים לרדת בהדרגה אפילו עד שבועיים ניתן להפסיק ללא ירידה הדרגתית לרב אך קשה ליעץ מבלי להכיר לעומק את פרטי המקרה שלך
    בברכה בריאות שלמה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמריל וגלוקופז' לחולה סוכרת
    ילנה
    12/01/2020

    שלום. אבא שלי חולה סוכרת. הוא מקבל תרופת גלוקופז'850 מג. פעם ביום. עכשיו הוסיפו לו אמריל 1 מג.פעם ביום. איך נכון לקחת את התרופות? ביחד בבוקר עם ארוחה או להפריד אותם. ואם כן מה בבוקר ומה בערב או צהריים. תודה.
    הוספת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לילנה

    ד''ר מאיה איש שלום
    13/01/2020

    מציעה לשאול את הרופא המטפל כיצד ממליץ לקחת. היתי שואלת אותו גם על אפשרויות טפוליות נוספות כי יש היום תרופות חדשות שלא מעלות את הסכון לנפילות סוכר וגם מגנות על הכליות/כלי הדם. אמריל מעלה את הסכון לנפילות סוכר, וגם לעליה במשקל.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היכן ניתן להשיג מד סוכר רציף על פי המלצתך
    אמיר
    11/01/2020

    בוקר טוב תודה לך על התשובות המהירות והמקצעיות.רציתי לברר לגבי רמת סוכר תקינה לא לסכרתים שעה אחרי האוכל.ושעתים אחרי האוכל.כמו כן לגבי מד רמת סוכר רציף לפי המלצתך
    תודה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאמיר

    ד''ר מאיה איש שלום
    11/01/2020

    לגבי שעה אחרי האוכל אין ממש נורמות. אבל כנראה שבריאים לא עוברים את ה155. שעתים אחרי האוכל עד 140 זה תקין, מעבר לזה ופחות מ200 מתאים לטרום סוכרתים.
    מדי סוכר רציפים יש מספר סוגים, של חברות שונות הם פשוט נותנים מידע לגבי רמת הסוכר כל הזמן באופן רציף.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בירור לגבי בדיקת סוכר
    יציק
    10/01/2020

    שלום
    עשיתי בדיקת דם להלן הבדיקות
    סוכר 128
    A1c-6.6
    מקבל גלוקמין פעמים ביום
    האם צריך להוסיף איזה כדור
    האם זה נחשב טרום סכרת
    כבר כמה שנים אני משתמש בגלוקמין
    בדיקת קרטינין תקין
    בדיקת אאורה 59
    האם הכדור יכול לפגוע בכליות.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בירור לגבי בדיקת סוכר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליציק

    ד''ר מאיה איש שלום
    11/01/2020

    הערכים שאתה מתאר מתאימים לסוכרת, היתי מתיעצת עם הרופא המטפל אם להוסיף טפול נוסף, הA1C מניח את הדעת, אבל אפשר לשפר את הסוכר בצםו.
    יש היום תרופות חדשות שמעבר להורדת הסוכר מגנות על הכליות וכלי הדם
    גלוקומין לא פוגע בכליה, במודלים של אי ספיקה כליתית מסיבות שונות בבעלי חיים יש אפילו השפעה מגנה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות דם לסוכר
    אמיר
    09/01/2020

    בן 64.5 . בריא. לא מעשן . אין מחלות לב. לחץ דם 130-82.כולסטרול 240.הטוב 55. הרע 159. טרגליצירידים 86.עושה הליכה 5 פעמצים בשבוע 50 דקות כל פעם.בבדיקת דם לסוכר בצום 108.המוגלובין מסוכרר 6.6.
    לפי הנחית הרופא המטפל לקחתי שתי בדיקות לסוכר מהאצבע יצא. 81 .96. שעה אחרי ארוחה 160. שעתים אחרי ארוחה 108.לדבריו לא להתיחס .לשמור על דיאטה דלת שומן ופחמימות. פעילות גופנית.
    מה המשמעות של התשובות האלה ואיך ניתן להתיחס אליהם.
    תודה וסוף שבוע נעים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקות דם לסוכר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאמיר

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/01/2020

    הכולסטרול הרע שציינת גבולי, צריך להעריך גורמי סכון נוספים ולשקול טפול תרופתי להפחתת כולסטרול (סטטינים)
    הסוכר בצום 81 תקין 96 גבולי, 160 שעה אחרי האוכל זו תוצאה מעט מוגברת. אם אתה סובל מעודף משקל כדאי לעשות מאמצים לרדת במשקל, לנסות לצמצם צריכת פחמימות בתזונה, כי בהחלט המולגובין A1C גם משקף טרום סוכרת/סוכרת התחלתית
    אם אתה רזה כדאי לבדוק נוגדנים לשלילת התפתחות סוכרת אמונית (ANTI GAD ANTI ISLET)
    בכל מקרה פעילות גופנית סדירה והפחתת צריכה של פחמימות סביר שישפרו את התוצאות. מציעה להועץ בדיאטנית לשקול חבור למד סוכר רציף שיעזור לך לראות אלו מזונות מעלים לך יותר את הסוכר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה באינסולין? פרה דיאביטיס?
    גלעד
    09/01/2020

    שלום
    אני בן 45. די רזה.
    תזונה גרועה מאוד שותה כ 4-5 כוסות קולה ביום
    הרבה לחם מעובד ומעט ירקות ופירות.

    בחודשים האחרונים הרגלים נרדמות לי הרבה ומזה כשבועיים יש לי דקירות כואבות כמו סיכות בכפות הרגליים באצבעות.

    קראתי שנוירופתיה כזאת עלולה להיות ממצב של פרה דיאביטיס.
    בבדיקת סוכר בצום לפני 3 חודשים התוצאה 84
    בבדיקת HBA1C לפני 3 חודשים התוצאה 5.3

    האם הגיוני שסימני הנוירופתיה ברגליים הינם מהתחלה של סוכרת או שזה לא סביר כי במידה והיתה התחלה של אי סבילות לאינסולין היית מצפה לראות סוכר או HBA1C גבוהים?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/01/2020

    ערכי הA1C והסוכר שציינת תקינים לכן לא סביר שקשור. אולי כדאי לבדוק רמת B12 ולחפש סבות אחרות (בעיות של דיסקים בגב?).
    אפשר לעשות הערכה בבדיקת EMG,
    בכל מקרה מציעה בהחלט לשנות את התזונה ולהקפיד על פעילות גופנית סדירה כי גם אם כרגע הכל בסדר, בצריכת תזונה שכזו לאורך זמן אתה בהחלט מעלה את הסכון להתפתחות סוכרת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דקירות ברגליים

    גלעד
    10/01/2020

    תודה רבה ד"ר על התשובה.
    באמת אולי כדאי שאבדוק גם אם יש בעיות בדיסקים
    שגורמות לדקירות בכפות רגליים.

    אם אפשר לשאול
    אני לא אוכל בשר כבר 3 שנים ותזונה בעיקר פחמימות
    וגם רופא המשפחה אמר שאלי הדקירות מחוסר B12

    עשיתי בדיקת B12 ויצא תוצאה של 370 שהיא תקינה.
    אבל לקחתי יום לפני כן צנטרום לילדים וגם בכל השבוע לפני כן ( אני לוקח פעם בכמה חודשים קצת מולטי ).
    אולי זה מעוות את התוצאות כלפי מעלה אם לוקחים יום לפני כן כדור ויטמינים ובעצם אולי חסר לי? או שגם אם יש קצת עיוות
    לא סביר שחסר לי B12 אם יצא 370?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    13/01/2020

    בהחלט יתכן שיש חסר אם נטלת סמוך לבדיקת הדם תוסף
    בכל מקרה אם יש חסר כנראה הוא קל
    אם ניתן תבקש לחזור על הבדיקה ללא תוסף , ברב הקופות יש מגבלה לגבי תדירות בצוע הבדיקה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת B12

    גלעד
    13/01/2020

    תודה רבה!
    שאלה אחרונה....
    כמה ימים לפני בדיקת B12 לא לקחת צנטרום
    על מנת שאדע שהבדיקה יחסית אמינה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    13/01/2020

    עדיף לפחות 3 ימים לפני, אם ניתן 5 ימים עדיף
    יום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרה דיאביטיס

    גלעד
    15/01/2020

    אפילו אם מדובר על קוקה זירו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/01/2020

    לא ידוע לי שקולה זירו משבשת בדיקת רמות B12. בכל מקרה כדאי להיות בצום של 8 שעות לפני הבדיקה. מותר לשתות מים.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש בקבותרים והתחלת טיפולי פוריות
    סיון
    08/01/2020

    שלום רב,
    מזה שנה וחצי שאני על חצי כדור קבותרים פעמים בשבוע בגלל פרוקטלינומה, כמובן אני מאוזנת בזכות הכדורים.
    מתחילה לטפול ivf והשאלה שלי, האם מיד אחרי ההחזרה עלי להפסיק לקחת את הכדור או רק אחרי בדיקת בטא?
    אודה על תשובה בהקדם.
    תודה רבה,
    סיון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לסיון

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/01/2020

    בעקרון קבותרים נמצא בטוח בהריון. בגדולים שמעל 1 סמ' הרבה פעמים ממשיכים את הטפול התרופתי גם בהריון. בגדולים שקטנים מ1 מס' ניתן לשקול הפסקת טפול בתחילת ההריון. מציעה להתיעץ עם הרופא המטפל.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום