מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- טיפול בטסטוסטרון - ג'ל או זריקות?דור16/01/2020
שלום ד"ר מאיה,
בהמשך לשאלה ששאלתי לפני כשבועיים פה (4.1) בעניין טיפול הורמונלי בגבר בגין חשק מיני שנעלם (וכל מה שכרוך בזה), לצד רמות נמוכות של טסטוסטרון כמובן (הגם שאני נוטה לקבל את המלצתך לגבי טיפול בקודמנים לטסטוסטרון כדי לא לפגוע בפוריות שלי) -
1. למיטב הבנתי ישנן כמה דרכים לקבל טסטוסטרון (האם קיים מעבר לטיפול בג'ל או זריקות גם כדורים?).
תהיתי מהם היתרונות והחסרונות של כל דרך והאם לדעתך ישנה עדיפות לג'ל או זריקה - וכמו כן האם בתוך זה קיימות שיטות שונות (זריקה יומית? זריקה חודשית? מריחה יומית? מריחה שבועית? וכולי).
2. האם שימוש בכוריגון או פרגניל צפוי להביא אותי לרמות טסטוסטרון זהות לאלה שגופי יגיע אליהן בטיפול רגיל בטסטוסטרון?
תודה רבה,
דור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדור
ד''ר מאיה איש שלום18/01/2020אין כדורי טסטוסטרון יש ג'ל או זריקות. הג'ל מריחה יומית זריקות אחת ל-3 חודשים, הג'ל משיג רמה יותר פיזיולוגית אבל הזריקות יותר נוחות. כדאי לדון באפשרויות השונות עם הרופא המטפל. אם יש אשכים מתפקדים אז כוריגון יכול להשיג רמות טסטוסטרון מספקות בדומה לתוסף החצוני
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות יכולה להיות תופעת לוואי של פרדניזון?אפרת15/01/2020
שלום,
אני בת 38. עקב שימוש של שנים רבות במשאפים לאסתמה, הבנתי שלא ניתן לדעת באמת מהו ערך הקורטיזול אצלי. בבדיקות יצא מעל הנורמה וגם באיסוף השתן, אך עם המשאפים.
כבר 10 ימים שאני לוקחת פרדניזון עקב החמרה באסתמה 40 מ"ג, ויש לי עייפות קשה. רציתי בבקשה לברר: האם עייפות היא תופעת לוואי שיכולה להיות מפרדניזון?
והאם בלי קשר, ניתן להסיק מזה משהו לגבי המצב שלי? כי דוודא אמרו לי שפרדניזון אמור להעלות את האנרגיה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאפרת
ד''ר מאיה איש שלום15/01/2020מנון של 40 מג פרדניזון מנון מכובד, כך שלא סביר שתחת מנון זה יש תסמינים של חסר בקורטיזול.
יתכן שהעייפות קשורה להתקף האסטמה הנוכחי, מצב זהומי וכו
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת ותוצאות בדיקת בלוטת תריסיונה15/01/2020
בעקבות כאבי ראש נשנים כשנה אצל גבר בן 65, 20 שנה סוכרתי, הופננו לאמ אר איי צווארי. בבדיקה ראו בלוטות תריס לא אחידות ולא סימטריות.
משכך הופננו לאולטרסאונד בלוטת התריס ולהלן התוצאות-
אונה ימנית בגודל 23*27*58, מרקם הטרוגני רב קשרי, הודגמו קשריות בעלי הדיות מעורבת בגןדל מקסימלי עד כ9*13 ממ. הודגם קשר סולידי עם גבולות מטושטשים בגודל משוער כ-8 ממ, הודגמו הסתיידויות זעירות. הודגמו קשריות דומות קטנות יותר. עובי האיסטמוס כ-6 ממ.
אונה שמאלית- מרקם הטרוגני רב קשרי, הודגמו קשריות בעלי הדיות מעורבת רובן ציסטיות בגודל מקסימלי 10*11. לא הודגם קשר שולט. הודגמה הסתיידות גסה בגודל כ-3 מ״מ.
משמאל ומימין TIRADS 3.
אשמח אם תוכלו לשפוך קצת אור על הסיפור הזה. מבירור ראשוני עם רופאה הבנתי שייתכן ומדובר בסרטן בלוטת התריס ? האם נשמע כך? ביופסיה בעוד שבועיים ובינתיים לחץ רב נודה לכל חוות דעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליונה
ד''ר מאיה איש שלום15/01/2020קשרים בבלוטת התריס הם דבר שכיח, אמנם יותר בנשים אך קיימים גם בגברים ושכיחותם עולה עם הגיל. כ80% מהם שפירים. הקשרים שציינת לא גדולים ואין להם מאפיינים חשודים (פרט לקשר הקטן של 8 ממ') אך בסופו של דבר סוכמו כי קשרים עם דרגת חשד לא גבוהה לממאירות.
ממאירות בבלוטת התריס גם אם קיימת לרב לא מסכנת חיים, ובגדולים שהוכחו בנקור והם קטנים מ1 סמ' במקום מתאים יש אף אפשרות למעקב בלי נתוח.
כך שהסר דאגה מלבך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה לגבי ההסתיידות הגסה?
יונה15/01/2020ראשית המון תודה על המענה והאדיבות, אין ספק שהוספת לנו אוויר לנשימה. מניחה מדברייך שהסתיידות היא המילה המלחיצה.
רשום שבאונה השמאלית יש הסתיידות די גדולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליונה
ד''ר מאיה איש שלום17/01/2020דווקא הסתיידות גסה לא נחשבת בעיתית אלא הסתיידות עדינה. שוב רק מעלה קצת את החשד
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ctx שחלוף העצםשאול בן 6015/01/2020
סובל מאוסטופרוסיס כבר 13 שנים. עד לפני שנתיים קבלתי אקלסטה והפסקתי בגלל טיפולשיניים . האם יש טעם לעבור עכשיו בדיקת ctx או שעדיף הדמיית צפיפות עצם ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשאול
ד''ר מאיה איש שלום15/01/2020צפיפות עצם היא בדיקה בעיתית למעקב בשל חוסר יכולתה לזהות שנויים קטנים בצפיפות העצם שמתרחשים לרב בפרק זמן של שנה שנתיים. בדיקת המרקרים CTX שציינת בהנחה שרמות הסידן בדם תקינות וגם רמות ויטמיןD ותפקוד כליתי מעל 30 מל/דקה אכן מסייעת לראות אם יש עדין השפעה של האקלסטה שקבלת לפני שנתיים כי ההשפעה יכולה להשאר אפילו עד 5 שנים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר שאלות שקשורות לטיפול תרופתיעליזה14/01/2020
שלום רב,
בת 60 וחצי. אובחנתי כחולת סוכרת לפני 4 שנים מינוס פלוס. עד אתמול נטלתי גלוקומין פעמיים ביום (1,700mg). היום הרופא משפחה נתן לי מרשם לג'נואט 50/850 פעמיים ביום ובנוסף לכך, כדור אחד של גלוקומין פעם ביום.
השינוי בטיפול התרופתי שלי נובע מכך שבבדיקות דם האחרונות שעשיתי התוצאה של הסוכר בדם יצאה:
GLUCOSE: 284 mg/dL
והבדיקת המוגלובין המסוכרר יצאה:
HEMOGLOBIN A1C %: 7.2%
בבדיקות דם הלפני האחרונות (לפני 5 חודשים), שעשיתי התוצאה של הסוכר בדם הייתה:
GLUCOSE: 156 mg/dL
והבדיקת המוגלובין המסוכרר הייתה:
HEMOGLOBIN A1C %: 5.9%
יש ברשותי מספר שאלות:
1. בתור חולת סוכרת סוג 2, אני טופלתי ועדיין מטופלת אצל רופא המשפחה שלי. מכאן נובעת לי שאלה, האם רופא המשפחה שלי יכול לטפל בי בתור חולת סוכרת? (אף פעם לא הייתי מטופלת אצל רופא אנדוקרינולוג).
2. היום בביקור אצל רופא המשפחה, ביקשתי ממנו לעבור לטיפול בגלובן, היות ואמא שלי ז"ל טופלה בגלובן ולמיטב זכרוני הגלובן עזר לה. ביקשתי ממנו לעבור לטיפול בגלובן, כיוון שאני לא פעילה גופנית כבר יותר מ - 3 חודשים.
אני לא עושה פעילות גופנית בכלל, כיוון שזה גורם לי לירידה חריפה במשקל ובנוסף לכך, גורם לי לכאבים בגב התחתון, במותניים ובישבן. עקב כך, הבן שלי קרא באינטרנט שגלובן יכול להתאים לחולי סוכרת סוג 2 שלא עושים פעילות גופנית. כשביקשתי מהרופא משפחה לעבור לטיפול בגלובן, הוא סירב בטענה "שמשרד הבריאות הוציא הנחיה שחולה סוכרת סוג 2 שקיבל גלובן לפני 10 שנים, יכול לקבל גלובן. ומי שלא קיבל גלובן לפני 10 שנים, לא יכול לקבל גלובן. האם זה באמת נכון? האם ישנה הנחיה כזאת?
אשמח באם תעזרי לי.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעליזה
ד''ר מאיה איש שלום15/01/2020רופא המשפחה צודק, בימינו יש תרופות מאוד יעילות וטובות לסוכרת שמעבר להורדת רמות הסוכר מורידות משקל מגנות על הלב וכלי הדם וגם על הכליות ולא מעלות את הסכון לנפילות סוכר. מדובר על תרופות ממשפחת מעכבי SGLT2 או אנאלוגים לGLP1 היתי שוקלת תוספת/מעבר לאחת מהן. גלובן בהחלט לא אופציה טובה מעלה במשקל מעלה סכון להפוגלקמיותו אכן התגובה במשך זמן פרט לסוג מסוים נדיר של סוכרת פוחתת.
רופא המשפחה יכול בהחלט להציע טפול באפשרויות שציינתי
חשוב לציין ששנוי הרגלי חיים עומד בבסיס של כל טפול. הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה כגון הליכות 150 דקות בשבוע ושעה בשבוע פעילות של תנגודת חשובים בטפול בסוכרת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורטיזול, הורמונים ודפוסי שינה מזיקיםספיר14/01/2020
אני סובל מקרון שנים רבות, דיכאון מגורי, איןאונות , תת פעילות ב.תריס , היפרכולסטרול , טרום סוכרתי , משתמש בגראס רפואי מידי יום , לפעמים גם כדי לישון , אבל אני מתעורר אחרי שעה שעתיים ,אוכל משהו או רואה טלויזיה ושוב הולך לישון . משקל מעט מעל הנורמה .יצאתי לפנסיה מוקדמת בגלל הנכות ואני ישן הרבה - מעט בלילה ובעיקר ביום עד אחה"צ ולפעמים יותר . סה"כ 16 ש ביממה אני במיטה .
הגראס מכניס אותי לאדישות וגורם לחוסר מוטיבציה ברמה גבוהה.
לכן המצב לא השתנה , כנראה כי זה נוח לי אבל אני חושש וחרד
מאירוע מוחי , לבבי , סוכרת , וכו בעקבות אורח החיים הבעייתי .
ידוע שהקורטיזול עולה בבוקר ואחר מכן יורד בהדרגה. האם אני לא מזיק לעצמי בדפוסי השינה שלי ? זה אמנם נוח לי ומאפשר בריחה מהמחשבות והמציאות הקשה בה אני נמצא . ההרגל הזה נמשך כבר הרבה שנים ואני חושש מתחלואה נוספת והחמרה בעקבות זאת .
בדיקות דם כלליות מאוזנות , כולל ל"ד .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לספיר
ד''ר מאיה איש שלום15/01/2020אתה צודק שחוסר פעילות זה לא דבר בריא,,,לא ציינת אם יש לך עודף משקל. אני חושבת שאם פיזית אתה מסוגל ואתה מודע אז תוכל להביא לשנוי. להשתדל לבצע קצת פעילות אפילו חצי שעה עשרים דקות הליכה ביום יש לזה משמעות
במסגרת קופת חולים אפשר לקבל תמיכה טובה של דיאטנית עובדת סוציאלית ויעוץ לפעילות גופנית ע"י פיזיוטרפיסט
היתי שוקלת זאת ואולי גם פסיכיאטר לשפור מצב הרוח תרופתית
ידוע ששמוש כרוני בקנביס יכול להביא לירידה במוטבציה. אולי לנסות לצמצם את הצריכה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צפיפות עצם כאבי גב מקרינים לעכוזמני13/01/2020
בן 56 . ידוע עם אוסטאופניה כבר שנים .
עברתי לפני שנים כריתה גידול ב-אל 1 . מאז פוטדרופ ובעיה בסוגרים .
לפני שבוע עברתי בדיקת צפיפות עצם באסותא . התוצאות היו די דומות לבדיקה מלפני שנתיים להוציא אל 1 -3.2 .
מהזה אומר? האם זה מרמז על חוליה שנשברה .
לאחרונה כאבי גב עם חולשה ברגל ימין ופוטדרופ קשה .לפי emg יש פגיעה בעצבים היוצאים מ אל 1 ומטה .
בעבר קבלתי אקלסטה , הפסקתי לפני שנה כדי לשקול השטלת שיניים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צפיפות עצם כאבי גב והחמרה בחולשה של הרגל
מני14/01/2020האם ההומון קלציטונין מסוגל לשקם חוליה כמו אל 1 דחוסה שבורה או שמומלץ ניתוח בו משתמשים בדבק ביולוגי.
האם זה ניתוח מוצלח,קל /קשה ?
ד.א הרופא שפיענח את הנתונים של צפיפות העצם המליץ על בירור ממצא ב-אל 1 בהדמיה . האם יש קשר בין הניתוח שעברתי לפני שנים (למינקטומיה) לבין הממצא ?
ש לי גם כאבים במקום שהחוליה נמצאת .
בכול מקרה יש לי תור ל mri גבי , מותני בעוד חודשיים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למני
ד''ר מאיה איש שלום16/01/2020פספתי את שאלתך לכן לא עניתי. בעקרון יתכן שיש קשר לנתוח שעברת קשה לדעת, אבל אין ספק שMRI יתן מענה.
לגבי המשך טפול באקלסטה וכו צריך להתעמק ברקע הרפואי גורמי סכון לשברים מציעה להמשיך מעקב אנדוקריני
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר איש שלום..........שכחת להתייחס לשאלתי....
מני16/01/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות אחרי אירוע נפילת סוכרמיכל13/01/2020
שלום,
בעלי, בן 49 ללא מחלות רקע מאובחנות פנה לאחרונה לרופאת המשפחה לאחר מספר אירועים של הרגשת נפילת סוכר.
תוצאות הבדיקות הן :
בבדיקת OGTT (75
תוצאות ראשונות בצום 93 mg/dl
אחרי שעתיים 56 mg/dl
בדיקה נוספת בצום 9 שעות אינסולין היה 5.2 mlU/L
בדיקת c - prptide
263.0 pmol/L
(התוצאות היו מחוץ לטווח)
אשמח לדעתך לגבי משמעות התוצאות.
בברכה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום15/01/2020קשה להתיחס מבלי להכיר את התמונה הקלינית והרקע עד הסוף, יתכן שיש תנגודת לאנסולין עם הפוגלקמיה ראקטיבית. למרות שרמות האנסולין והסוכר בצום לא מרמזות על תנגודת ברמת הכבד.
מציעה להגיע ליעוץ אנדוקריני. לשקול חבור למד סוכר רציף בכדי לראות אם התסמינים שלו אכן קשורים לירידה של רמות הסוכר.
בכל מקרה אם מדובר בהיפוגלקמיה ראקטיבית הפחתת צריכה של פחמימות ובפרט פשוטות יכול לגרום לשפור.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורטיזול ולקיחת פרדניזון ירידה במינוןמיכל12/01/2020
שלום,
רציתי בבקשה לברר: עליי לקחת 40 מ"ג פרדניזון ל 10 ימים עקב אסתמה. הרופא לא נתן לי לרדת בהדרגה אבל אחרי שקראתי שלעיתים אחרי שבוע הגוף מפסיק לייצר קורטיזול כמו שצריך, ביקשתי לרדת בהדרגה וכתבתי לרופא שארד 5 מ"ג כל יומיים והוא הסכים לתת מרשמים נוספים.
האם במצב כזה של ירידה כזאת אין שום סיכוי בספרות הרפואית לפתח מחלת אדיסון?
ואולי אפילו עדיף לעשות פרוטוקול יותר איטי מזה כדי לא להסתכן? כי יש לי מספיק כדורים גם בשביל להוריד מינון יותר לאט.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום13/01/2020קשה ליעץ מבלי לדעת את ההסטוריה משך נטילת פרדניזון בעבר וכו...מציעה להתיעץ עם אנדוקרינולוג. בעקרון בלקיחה של 10 ימים לא חייבים לרדת בהדרגה אפילו עד שבועיים ניתן להפסיק ללא ירידה הדרגתית לרב אך קשה ליעץ מבלי להכיר לעומק את פרטי המקרה שלך
בברכה בריאות שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמריל וגלוקופז' לחולה סוכרתילנה12/01/2020
שלום. אבא שלי חולה סוכרת. הוא מקבל תרופת גלוקופז'850 מג. פעם ביום. עכשיו הוסיפו לו אמריל 1 מג.פעם ביום. איך נכון לקחת את התרופות? ביחד בבוקר עם ארוחה או להפריד אותם. ואם כן מה בבוקר ומה בערב או צהריים. תודה.
הוספת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לילנה
ד''ר מאיה איש שלום13/01/2020מציעה לשאול את הרופא המטפל כיצד ממליץ לקחת. היתי שואלת אותו גם על אפשרויות טפוליות נוספות כי יש היום תרופות חדשות שלא מעלות את הסכון לנפילות סוכר וגם מגנות על הכליות/כלי הדם. אמריל מעלה את הסכון לנפילות סוכר, וגם לעליה במשקל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היכן ניתן להשיג מד סוכר רציף על פי המלצתךאמיר11/01/2020
בוקר טוב תודה לך על התשובות המהירות והמקצעיות.רציתי לברר לגבי רמת סוכר תקינה לא לסכרתים שעה אחרי האוכל.ושעתים אחרי האוכל.כמו כן לגבי מד רמת סוכר רציף לפי המלצתך
תודה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאמיר
ד''ר מאיה איש שלום11/01/2020לגבי שעה אחרי האוכל אין ממש נורמות. אבל כנראה שבריאים לא עוברים את ה155. שעתים אחרי האוכל עד 140 זה תקין, מעבר לזה ופחות מ200 מתאים לטרום סוכרתים.
מדי סוכר רציפים יש מספר סוגים, של חברות שונות הם פשוט נותנים מידע לגבי רמת הסוכר כל הזמן באופן רציף.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירור לגבי בדיקת סוכריציק10/01/2020
שלום
עשיתי בדיקת דם להלן הבדיקות
סוכר 128
A1c-6.6
מקבל גלוקמין פעמים ביום
האם צריך להוסיף איזה כדור
האם זה נחשב טרום סכרת
כבר כמה שנים אני משתמש בגלוקמין
בדיקת קרטינין תקין
בדיקת אאורה 59
האם הכדור יכול לפגוע בכליות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליציק
ד''ר מאיה איש שלום11/01/2020הערכים שאתה מתאר מתאימים לסוכרת, היתי מתיעצת עם הרופא המטפל אם להוסיף טפול נוסף, הA1C מניח את הדעת, אבל אפשר לשפר את הסוכר בצםו.
יש היום תרופות חדשות שמעבר להורדת הסוכר מגנות על הכליות וכלי הדם
גלוקומין לא פוגע בכליה, במודלים של אי ספיקה כליתית מסיבות שונות בבעלי חיים יש אפילו השפעה מגנה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם לסוכראמיר09/01/2020
בן 64.5 . בריא. לא מעשן . אין מחלות לב. לחץ דם 130-82.כולסטרול 240.הטוב 55. הרע 159. טרגליצירידים 86.עושה הליכה 5 פעמצים בשבוע 50 דקות כל פעם.בבדיקת דם לסוכר בצום 108.המוגלובין מסוכרר 6.6.
לפי הנחית הרופא המטפל לקחתי שתי בדיקות לסוכר מהאצבע יצא. 81 .96. שעה אחרי ארוחה 160. שעתים אחרי ארוחה 108.לדבריו לא להתיחס .לשמור על דיאטה דלת שומן ופחמימות. פעילות גופנית.
מה המשמעות של התשובות האלה ואיך ניתן להתיחס אליהם.
תודה וסוף שבוע נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאמיר
ד''ר מאיה איש שלום10/01/2020הכולסטרול הרע שציינת גבולי, צריך להעריך גורמי סכון נוספים ולשקול טפול תרופתי להפחתת כולסטרול (סטטינים)
הסוכר בצום 81 תקין 96 גבולי, 160 שעה אחרי האוכל זו תוצאה מעט מוגברת. אם אתה סובל מעודף משקל כדאי לעשות מאמצים לרדת במשקל, לנסות לצמצם צריכת פחמימות בתזונה, כי בהחלט המולגובין A1C גם משקף טרום סוכרת/סוכרת התחלתית
אם אתה רזה כדאי לבדוק נוגדנים לשלילת התפתחות סוכרת אמונית (ANTI GAD ANTI ISLET)
בכל מקרה פעילות גופנית סדירה והפחתת צריכה של פחמימות סביר שישפרו את התוצאות. מציעה להועץ בדיאטנית לשקול חבור למד סוכר רציף שיעזור לך לראות אלו מזונות מעלים לך יותר את הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה באינסולין? פרה דיאביטיס?גלעד09/01/2020
שלום
אני בן 45. די רזה.
תזונה גרועה מאוד שותה כ 4-5 כוסות קולה ביום
הרבה לחם מעובד ומעט ירקות ופירות.
בחודשים האחרונים הרגלים נרדמות לי הרבה ומזה כשבועיים יש לי דקירות כואבות כמו סיכות בכפות הרגליים באצבעות.
קראתי שנוירופתיה כזאת עלולה להיות ממצב של פרה דיאביטיס.
בבדיקת סוכר בצום לפני 3 חודשים התוצאה 84
בבדיקת HBA1C לפני 3 חודשים התוצאה 5.3
האם הגיוני שסימני הנוירופתיה ברגליים הינם מהתחלה של סוכרת או שזה לא סביר כי במידה והיתה התחלה של אי סבילות לאינסולין היית מצפה לראות סוכר או HBA1C גבוהים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום10/01/2020ערכי הA1C והסוכר שציינת תקינים לכן לא סביר שקשור. אולי כדאי לבדוק רמת B12 ולחפש סבות אחרות (בעיות של דיסקים בגב?).
אפשר לעשות הערכה בבדיקת EMG,
בכל מקרה מציעה בהחלט לשנות את התזונה ולהקפיד על פעילות גופנית סדירה כי גם אם כרגע הכל בסדר, בצריכת תזונה שכזו לאורך זמן אתה בהחלט מעלה את הסכון להתפתחות סוכרת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדקירות ברגליים
גלעד10/01/2020תודה רבה ד"ר על התשובה.
באמת אולי כדאי שאבדוק גם אם יש בעיות בדיסקים
שגורמות לדקירות בכפות רגליים.
אם אפשר לשאול
אני לא אוכל בשר כבר 3 שנים ותזונה בעיקר פחמימות
וגם רופא המשפחה אמר שאלי הדקירות מחוסר B12
עשיתי בדיקת B12 ויצא תוצאה של 370 שהיא תקינה.
אבל לקחתי יום לפני כן צנטרום לילדים וגם בכל השבוע לפני כן ( אני לוקח פעם בכמה חודשים קצת מולטי ).
אולי זה מעוות את התוצאות כלפי מעלה אם לוקחים יום לפני כן כדור ויטמינים ובעצם אולי חסר לי? או שגם אם יש קצת עיוות
לא סביר שחסר לי B12 אם יצא 370?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום13/01/2020בהחלט יתכן שיש חסר אם נטלת סמוך לבדיקת הדם תוסף
בכל מקרה אם יש חסר כנראה הוא קל
אם ניתן תבקש לחזור על הבדיקה ללא תוסף , ברב הקופות יש מגבלה לגבי תדירות בצוע הבדיקה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת B12
גלעד13/01/2020תודה רבה!
שאלה אחרונה....
כמה ימים לפני בדיקת B12 לא לקחת צנטרום
על מנת שאדע שהבדיקה יחסית אמינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום13/01/2020עדיף לפחות 3 ימים לפני, אם ניתן 5 ימים עדיף
יום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרה דיאביטיס
גלעד15/01/2020אפילו אם מדובר על קוקה זירו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום15/01/2020לא ידוע לי שקולה זירו משבשת בדיקת רמות B12. בכל מקרה כדאי להיות בצום של 8 שעות לפני הבדיקה. מותר לשתות מים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בקבותרים והתחלת טיפולי פוריותסיון08/01/2020
שלום רב,
מזה שנה וחצי שאני על חצי כדור קבותרים פעמים בשבוע בגלל פרוקטלינומה, כמובן אני מאוזנת בזכות הכדורים.
מתחילה לטפול ivf והשאלה שלי, האם מיד אחרי ההחזרה עלי להפסיק לקחת את הכדור או רק אחרי בדיקת בטא?
אודה על תשובה בהקדם.
תודה רבה,
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לסיון
ד''ר מאיה איש שלום10/01/2020בעקרון קבותרים נמצא בטוח בהריון. בגדולים שמעל 1 סמ' הרבה פעמים ממשיכים את הטפול התרופתי גם בהריון. בגדולים שקטנים מ1 מס' ניתן לשקול הפסקת טפול בתחילת ההריון. מציעה להתיעץ עם הרופא המטפל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

