פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • עלייה במשקל ללא סיבה ברורה - תוצאות בדיקת דם
    קיפ
    13/03/2020

    שלום, גבר בן 39, גובה 196 ס"מ, משקל 118 ק"ג. בתקופה האחרונה עולה במשקל ללא סיבה ברורה. בבדיקות דם GLUCOSE 93, PROTEIN-TOTAL 6.8, TRANSFERRIN 195, TSH 1.77, TESTOSTERONE- TOTAL 27.
    בריא בד"כ, לא נוטל תרופות, מבצע פעילות ספורטיבית. מה יכולה להיות הסיבה לעלייה במשקל? מדובר על עלייה של לפחות 1 ק"ג בחודש אחד. אודה לתשובה והכוונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לקיפ

    ד''ר מאיה איש שלום
    14/03/2020

    קשה לענות מבלי לראותך. פזור השומן? האם בצקות וכו..
    כדאי בנוסף לTSH לבדוק גם FT4
    לשקול ברור לקושינג מעבר לזה קשה לי לענות מבלי לראותך
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עלייה לא ברורה במשקל

    קיפ
    15/03/2020

    תודה ד"ר, פיזור השומן הוא בעיקר בבטן, מותניים וחזה. אין בצקות.
    מה כולל הבירור לקושינג? האם ישנן בדיקות נוספות שכדאי לבצע? האם לחזור על הבדיקות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לקיפ

    ד''ר מאיה איש שלום
    16/03/2020

    קשה לענות על השאלה מבלי לראותך
    מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני
    תסמונת קושינג היא תסמונת של עודף הפרשת קורטיזול אפשר לברר את הנושא במספר אופנים
    מציעה לפנות ליעוץ
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות לבדיקת PCOS ותנגודת אינסולין
    נדין
    10/03/2020

    שלום רב,
    בת 34, סובלת מתסמונת השחלות הפוליציסטיות. וסתות סדירות כמו שעון שוויצרי, מבנה גוף רזה מאד, סובלת מאקנה קשה, נשירה ושיעור. לא נוטלת תרופות קבועות.
    ברצוני לשאול אלו בדיקות דם עליי לבצע בכדי לגלות האם אני סובלת בנוסף לתסמונת גם מתנגודת אינסולין? (גלוקוז יצא תקין בבדיקת דם רגילה, מבינה שאין זה אומר שאין תנגודת).
    בנוסף, במידה ויש תנגודת, האם גלולות הורמונליות משולבות עשויות לטפל בעניין או רק מטפורמין?
    בתודה רבה מראש והמשך שבוע נפלא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנדין

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/03/2020

    גם אם יש תנגודת לאנסולין גלולות תעזורנה אם האקנה והשעור אם באמת מדובר בשחלות פוליצסטיות ולא מקור אחר . מבינה שעברת ברור מקיף
    לגבי תנגודת לאנסולין HDL נמוך עם TG גבוהים יכולים לרמז. בנוסף אפשר לחשב אנדקס שמשכלל את רמת הסוכר והאנסולין בצום אך יש קופות בהם בדיקת האנסולין לא ככ אמינה.
    בכל מקרה הפחתת צריכה של פחמימות בפרט פשוטות ופעילות גופנית סדירה ארובית ותנגודת משולבת יכולים לשפר את התנגודת לאנסולין
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה הדרגתית מנטילת פרדניזון
    מיכל
    10/03/2020

    שלום,
    לפני חודש נאלצתי לקחת עקב אסתמה לא מאוזנת פרדניזון 40 מ"ג לשבועיים וחצי ואז ירדתי כל יומיים ב 5 מ"ג. לאחר מכן היה שוב טריגר שגרם לי להחמרה, ואצטרל שוב קורס שני.
    על מנת שהגוף לא יפסיק לייצר קורטיזול האם עדיף בקורס השני לעשות:
    1. לקחת 7 ימים 40 מ"ג ולהפסיק במכה
    או...
    2. לקחת 7 ימים או 10 ימים 40 מ"ג ואז לרדת כל יומיים ב 5 מ"ג?
    או שהאם ישנה דרך עדיפה יותר או איטית יותר שכדאי לעשותה ולא לקחת סיכון?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/03/2020

    קשה לדעת, בכל מקרה לא מדובר בטפולים ממושכים כך שהסכון שתהיה בעיה לא גבוה. כדאי להתיעץ עם רופא הראות אם זה משנה מבחינת האסטמה קצב הירידה. דכוי של האדרנל גם אם חלילה יהיה ולא סביר שיהיה יש לו טפול פשוט הדרוקורטיזון במנון נמוך עד התאוששות. אסטמה יכולה לסכן אותך חלילה ולכן חשוב לטפל בה היטב ולא היתי דואגת לגבי האדרנל.
    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרולקטין, מחסור בחומצה פולית וירידה ב-tsh
    אני
    10/03/2020

    שלום..
    1) תמיד היה לי פרולקטין 800-900 (בדיקה אחרונה באוקטובר) בגלל ממצא על ההיפופיזה ובבדיקת דם של אתמול יצא לי 2600.. האם זה אומר שהגידול גדל? הייתי במאי האחרון אצל אנדוקרינולוג האם אני צריכה לחזור אליו?
    יום לפני הבדיקה היה לי יום לחוץ שכלל הרבה בכי... האם יכול להיות קשור לתוצאה? בלילה ישנתי ממש עמוק וחזק וקמתי בשש וחצי, נבדקתי ברבע לתשע... אולי זה בגלל שלא סגרתי 3 שעות והשינה שלי היתה עמוקה מעבר לרגיל?
    לחזור על הבדיקה?
    2) שאלה נוספת בבקשה - מאז ומעולה היה לי מחסור בח.פולית תמיד התוצאה היתה בין 3 ל4. הייתי אמורה לקחת תוספים אבל אף פעם לא לקחתי... פתאום בבדיקת דם של אתמול הערך היה מעל 10 שזה עודף - איך יכול להיות?
    3) האם יש משמעות למגמת ירידה ב-tsh. או שכל עוד סה בנורמה זה בסדר? ב 24.2.19 יצא לי 3.27. ב- 7.4.19 יצא 2.08. ב- 10.10.19 יצא 1.82 וב- 9.3.20 יצא 1.58.
    תודה רבה ופורים שמח!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאני

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/03/2020

    שוב כפי שכתבתי בתשובה הקודמת כדאי להמשיך מעקב אנדוקריני סדיר
    רמה של 2600 יכולה בהחלט להיות מושפעת מסטרס. לא חושבת ששינה שהיית ערה 2.45 ולא 3 שעות.
    TSH שציינת תקין. והירידה לא חשודה. חשוב לראות שגם FT4 תקין
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    אני
    10/03/2020

    השאלה הקודמת זו אישה אחרת.. לא אני... תודה על התשובה!
    האם תוכלי לענות על הח.הפולית?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאני

    ד''ר מאיה איש שלום
    12/03/2020

    בהחלט מוזר. אולי לקחת מולטיוטמין או B12 שהכיל חומצה פולית?
    או ויטמין לשיער...
    אין לי הסבר בכל מקרה זה לא ענין אנדוקריני
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רמה גבוהה של אשלגן בדם עקב תרופה
    דן
    09/03/2020

    שלום
    בן 46. נוטל זריקת סומטולין 120 מג פעם ב 21 יום. כמה ימים לפני הזריקה רמות אשלגן בדם נמצאו תקינות, כולל בבדיקת דם שעתיים לאחר הזריקה. בשתי בדיקות שבוצעו יום לאחר לקיחת הזריקה האשלגן קפץ ל 5.5-5.6.
    יש קשר לתרופה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדן

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/03/2020

    לא ידוע לי על קשר ישיר? האם היה שנוי בתפקוד הכליתי? האם קבלת תרופה חדשה אחרת כלשהי למשל ללחץ דם?
    כדאי לעקוב לבקש בפעם הבאה שיקחו את הדם ללא חסם ורידים (שישחררו את החסם ברגע שהמחט בוריד).
    כי המוליזה בזמן הבדיקה יכולה להביא לעליה בערכי אשלגן שאינה אמיתית
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אירוע משפחתי וסיכון קורונה לבת 60 חולת סכרת
    נועה
    09/03/2020

    שלום רציתי לדעת את דעתך בנושא הקורונה אני מעל גיל 60 חולת סכרת נעורים 55שנה ולחץ דם גבוה משתדלת לא לצאת בכלל מהבית ולא לקבל אורחים יש לנו אירוע במשפחה קטן האם עדיף להשאר בבית או ללכת לאירוע ולהסתכן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנועה

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/03/2020

    קשה לי לענות, נראה שהקורונה צוברת תאוצה בארץ. אולי יש אפשרות לערוך את הארוע בחוץ?
    את אמנם רק בת 60 מה שמפחית את הסכון שלך לסבוכים אך הסוכרת מעלה את הסכון.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקלסטה וסיכון בעקירת שורשים מזוהמים של שן
    מירי בת 75
    09/03/2020

    שלום,
    בת 75 סובלת מאוסטיאופורוזיס משמעותי בחוליות ובירך.
    קיבלתי בעבר כ 6 שנים עד מאי 2012 ביספוספונטים.
    עברתי כריתת שד(מסטקוטמיה)ביוני 2012.
    טופלתי כ 5 שנים בטמוקסיפן עד 8.2017.
    סובלת מנוירופטיה ומטרובוציטופניה בגלל היצמדות טסיות.

    קיבלתי עירוי אקלסטה:
    ראשון - 17.12.2017
    שני - 8.8.2019

    בדיקות ה CTX :
    8.2017 383
    5.2019 545

    ולעצם השאלה:
    חייבת לעבור עקירת שורשים של שן, מזוהמים, אבל מאחר שטופלתי באקלסטה אני דואגת...האם קיים סיכון במצב הקיים?
    אבקש את עזרתך בייעוץ
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה מירי

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/03/2020

    הסכון שתהיה בעיה עם טפול השיניים הוא נמוך 1/10000 כבר עברו 10 חודשים מהמנה השניה שקבלת
    שיעבור בהצלחה
    וכדאי בנתיים עד השלמת טפולי השינים לא לקחת עוד אקלסטה אלא אם הכרחי מסבות אונקולוגיות
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה

    אסתר
    18/03/2020

    אני בת כ 70 סבלתי גם מכאבים במפרקים בעיקר פרק היד והברך בלי הפסקה . נרשמתי לחוג התעמלות עצם בונה ושילבתי סידן . היחיד שעזר לי הוא סידן אמורפי הוא מאוד יעיל ואנטי דלקתי. קראי בגוגל ממליצה בחום והכי חשוב רפואה שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאסתר

    ד''ר מאיה איש שלום
    18/03/2020

    אין שום הוכחות מדעתי שסידן אמורפי הוא אנטידלקתי בסהכ תכשיר סידן שנספג קצת יותר טוב מהאחרים לא הוכח כמפחית שברים בכל כדור יש מנון נמוך של סידן אז לקבל מנה טובה צריך 2. לא מצדיק את העלות !. בהעדר הוכחה ליתרון לעומת תוספי סידן אחרים פרט לנושא הספיגה. אך אין יתרון בהפחתת שברים או תחומים אחרים
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוטירוקס וt3 שינוי תרופתי
    רוני
    09/03/2020

    שלום, בשנה האחרונה התחילו להפחית לי ביוטירוקס ולהוסיף t3 sr. רציתי לדעת מה היחס ביניהם, כלומר, האם הורדה של למשל 100 מקג יוטירוקס בשבוע יוחלף ב 5 מקג t3 sr יומי. אני מניחה שאולי אין תשובה מדויקת ( או שיש?) אבל גם אם לא אשמח לדעת בערך ומניסיון מה היחס ביניהם. אציין שלפני כן קיבלתי 100 יוטירוקס ביום המון שנים אך לאחרונה היו בדיקות של tsh וגם t3 נמוכים. יש הטבה מאז השינוי אך אשמח לדעת מה היחס כי יתכן שינוי נוסף. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יוטירוקס וt3 שינוי תרופתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לרוני

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/03/2020

    ערב טוב
    התגובה והיחס משתנים מאדם לאדם.
    בעקרון T3 פי 3-5 יותר פוטנטי מT4 כך שהפחתה של 100 יכולה לשבוע יכולה להתאים לתוספת של 5 T3 בשחרור מושהה ליום צריך לעקוב אחר הרמות וההרגשה ולראות מה המנון האופטמלי
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרולקטין גבוה ללא סיבה ידועה
    טליה
    09/03/2020

    שלום רב, (אישה, לא בהריון ולא אחרי לידה)
    לאחר בדיקות דם שגילו פרולקטין מאוד גבוה, האנדרקונולוג אמר לי שאני במתח זו הסיבה לבעיה וזה יעבור, לאחר כמה חודשים הלכתי לרופא אחר, עשיתי MRI ונאמר שיש חשד לאדנומה אבל הרופא החליט שמדובר בשפיר, אם כתוב במפורש בפענוח "חשד" איך ייתכן והוא מחליט שמדובר בגידול שפיר ומה עושים במקרה הזה כדי לוודא שאכן מדובר בגידול, הוא נתן לי תרופות להפחתת פעילות הבלוטה אבל לדעתי לא מדובר בשום גידול כי אין שום תופעות שקשורות לאדנומה(לא בראייה, לא בכלום, אני לא אחרי לידה או הריון או קבלת הורמונים, הכל אצלי תקין מלבד אנמיה והמוגלובין נמוך גם בלוטת התריס תקינה) ועברה כבר שנה, מה עושים במקרה הזה,איך אכן מוודאים את הסיבה והגורם , תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרופה ועוד פירוט

    טליה
    10/03/2020

    אולי זה יהיה יותר ברור: פרולקטין גבוה, Somatomedin C (IGF-1) גם גבוה , ממצאי MRI כתוב: אזור בעל אות חריג בחלק שמאל של היפופיזה קדמית, ייתכן אדנומה. לקורולציה מעבדתית. הרופא נתן לי תרופה שנקראת CABOTRIM TAB ל3 חודשים, אשמח להבין דעתך אם את צריכה יותר פירוט כדי להבין מה הגורם ומה יש לי בדיוק תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לטליה

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/03/2020

    לא ניתן ליעץ באופן אינטרנטי במקרה שלך. בעקרון פרולקטין אכן יכול לעלות בסטרס, אך צריך להתרשם אם יש לעליה משמעות קלינית (סדירות מחזור, הפרשת חלב מהשדיים, מחזורים שמתארכים), גדולים בהפופיזה הם לרב שפירים בגלל שיש ממצא כנראה מאוד קטן קשה לדעת אם יש שם משהו אמיתי. לגבי IGF1 מוגבר צריך לראות את רמות הורמון הגדילה. קבוטרים הוא בהחלט טפול לרמות פרולקטין מוגברות השאלה אם את זקוקה לא. מצטערת לא ניתן להכנס לעובי הקורה באופן זה מציעה לפנות ליעוץ מסודר אצל אנדוקרינולוג
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורמון גדילה

    טליה
    11/03/2020

    אני מודה לך ד"ר, הורמון הגדילה Somatomedin C (IGF-1) גם גבוה על 231
    מחזור סדיר, אין הפרשת חלב מאחר וכמו שכתבתי לא היה הריון או לידה, אין תופעות כלל חוץ מעליה במשקל שנים האחרונות של 15 ק"ג, לאחר יציבות מתמשכת של אותו משקל לאורך שנים רבות וכל זאת ללא שינויים באכילה או בכושר, אני בייעוץ מסודר רק שלא ממש מרוצה ויכולה להבין למה נותנים לי תרופה שלא קשורה לזה, אם המקור לא הפרולקטין ומדובר בעוד בלוטות נוספות אז למה לתת תרופה להורדת הפרולקטין אודה לעזרתך או לפחות לכוון יותר מה עושים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לטליה

    ד''ר מאיה איש שלום
    12/03/2020

    באמת שבלתי אפשרי לתת יעוץ מבלי להתרשם קלינית גם מאנמנזה וגם בדיקה גופנית. בעקרון יש בעיה עם מדידת IGF1 בארץ לכן צריך להתרשם קלינית . לעיתים י ש רמות מוגברות של IGF1 שהן מעבדתיות ולא אמיתיות לכן חשובה הרמה של הורמון גדילה GROWTH HORMONE
    מציעה להמשיך יעוץ אנדוקריני כאן בפורום בלתי אפשרי לתת מענה כמו שצריך לאור המורכבות
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת גרייבס כמחלת רקע בקבוצות סיכון
    אנונימית
    08/03/2020

    שלום,
    אני מאובחנת עם מחלת גרייבס אבל מאוזנת כבר זמן רב.
    האם במצב הנוכחי, המחלה מוגדרת כ"מחלת רקע" בהקשר קבוצות סיכון?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאנונימית

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/03/2020

    בעקרון אם בלוטת התריס מאוזנת (האם תחת טפול תרופתי? ללא?)
    אם היה בעבר וכרגע ללא שום טפול אז זו אבחנת רקע מהעבר. נכון שאחרי הפסקת טפול יכול להיות 50% סכון לחזרה של פעילות היתר אבל גם 50% שהמצב ישאר כפי שהוא.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וחרדות קשים לאחר הפלה בשבוע 6
    אוריה
    08/03/2020

    שלום, אני בת 32 עם שחלות פוליציסיטיות ומחזור לא סדיר לאורך שנים, סובלת מהפרעות דיכאון וחרדה ויציבה שנים בעזרת 40 מג פרוזק. הפלתי הריון ראשון בשבוע 6 לפני כ3 שבועות ומאז אני חווה אפיזודה בלתי אנושית של חרדות ודיכאון עד כדי מחשבות אובדניות, 24 שעות ביממה ללא דקות רגועות.
    אני בטוחה שמדובר בחוסר איזון הורמונלי כי אני מרגישה שהתגובה הרגשית היא לא רק מהנפש אלא ממש בלתי נשלטת. גם בימים של לפני מחזור אני חווה אפיזודות דיכאוניות נסבלות ללא שליטה וללא גורמי חיים משתנים.

    האם יש טיפול לדבר הזה?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאוריה

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/03/2020

    אני מצטערת לשמוע. בהריון ולאחר הפסקתו אכן חלים שנויים הורמונלים שמתאזנים לאט לאט מעצמם. מציעה לפנות בהקדם לפיסיכאטר המטפל לראות כיצד ניתן לעזור לך - אולי תוספת/שנוי תרופה? שיחות עם פסיכולוג? אפשר לבקש מרופאת המשפחה בדיקת TSH וFT4 אך רב הסכויים שזו אינה הסיבה למצבך
    תרגישי טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת תפקוד בלוטות התריס tsh, t3,t4
    יונת השלום
    07/03/2020

    לכבוד ד"ר מאיה איש שלום מנהלת תחום אנדוקרינולוגיה,
    שלום רב.
    ברצוני לקבל מצב תמונה על בדיקות פעילות יתר של בלוטות התריס ועל מה הם מצביעות, ומה דרכי הפעולה הרפואית במידה וצריך התערבות מיידית.
    א - בדיקת דם tsh תחום יחוס הוא בין 0.55-4.78 והתוצאה היא 0.82.
    ב - בדיקת t3- free תחום יחוס הוא בין 3.5- 6.5 והתוצאה היא 3.1
    ג - בדיקת t4-free תחום יחוס בין 10.0- 20.0והתוצאה היא 14.6
    אשמח התייחסותך ודעתך המקצועית בעניין בדיקת דם תפקוד בלוטות התריס ומה הם מצביעות ומה ניתן לעשות במידה וישנו התערבות בעניין.
    הערה: בדיקות אלו של מטופל דיאליזה מבוגר בן 78 חולה סוכרת, לחץ דם, כולסטרול ואנמיה מינור, חולה לב.
    בברכה,
    יונת השלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליונת השלום

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/03/2020

    באופן גס הן תקינות. FT3 נמוך יכול להיות קשור לדיאליזה ולרב לא מטפלים אך לשקול יעוץ אנדוקריני בכל זאת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעה על קורטיזול האם קריטי אם מחכים כמה חודשים?
    מיכל
    07/03/2020

    שלום,
    בהמשך להודעתי. סיימתח לפני חודש קורס פרדניזן של 40 מ"ג לשבועיים וחצי ואז ירידה הדרגתית של 5 מ"ג לאסתמה.
    האם יש הבדל אם אתחיל עוד קורס פרדנזיון (הפעם יותר קצר) כעבור חודש או כעבור 3 חודשים מרגע הסיום מבחינת הסיכון להפסקת ייצור הקורטיזול? או שלא אמור להיות הבדל?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    07/03/2020

    קשה לדעת התגובה מאוד שונה בין אדם לאדם. אם מדובר בקורס קצר אני מקוה שלא יגרום לבעיה. בכל מקרה גם אם חלילה נוצרת בעיה נותנים סטרואידים לתקופה קצרה במנון נמוך עד התאוששות. אני חושבת שהתקף אסטמה לא מאוזן עשוי לסכן אותך יותר מדכוי תפקוד האדרנל שיש לו טפול במקרה שיקרה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוסף gaba ובלוטת התריס
    א
    06/03/2020

    שלום
    האם תוסף gaba משפיע על בלוטת התריס?
    האם מותר למי שיש תת פעילות ומקבל יוטירוקס t3 sr?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוסף gaba ובלוטת התריס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לא

    ד''ר מאיה איש שלום
    07/03/2020

    לא שידוע לי אבל יש מעט מחקרים מבוקרים וגדולים שנעשים בנושא תוספים לכן קשה לי לענות לשאלה. בכל מקרה יש לטול בנפרד מאיותירוקס T3 בהפרש של חצי שעה לפחות עדיף שעה בכדי לא להשפיע על הספיגה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תת פעילות בלוטת התריס בהריון
    בר
    05/03/2020

    היי בת 27 הריון ראשון שבוע 8
    לפני ההריון סבלתי מהשימוטו ולאחר מכן
    התפתח גרייבס בשל ערכים גבוהים לנוגדן tsi
    טופלתי ביוטירקס תקופה ארוכה ולאחר מכן במרקפטיזול שנה, יש לציין ש3 חודשים לפני הריון היתי מאוזנת בערכים של הבלוטה tsh שעמדו בין 2-3
    לאחר שנכנסתי להריון עשיתי שוב בדיקה הערכים היו מאוזנים , שהטווח הוא עד 4.8 ,
    tsh 4.66 , שהטווח הוא עד 22.7
    ft4 -13.4 הפסקתי בהוראת האנדוקרינולוגית שלי את הכדורים ביקשה להמתין 3 שבועות לראות מצב ללא כדורים על מנת להבין היכן אנחנו עומדים, אתמול עשיתי בדיקות בלוטה
    טווח הtsh אמוד להיות עד 4.8 ויצא לי 5.15
    ft3 ו-ft4 בגבול התקין ,שוחחתי עם הרופאה המליצה להתחיל שוב יוטירקס 50 מג פעמיים בשבוע ,
    שאלותיי
    1.בדיעבד האם הרופאה שלי היתה צריכה להגיד לי להמשיך עם היוטירקס ולא להפסיק איך שגיליתי ההריון? כי כרגע למיטב ידיעתי הטווח הרצוי הוא עד 2.5 בתחילת הריון ..ואני היתי עם 4.66
    2.האם המינון שכרגע היא ביקשה לקחת של 50 מג פעמיים בשבוע מספיק?
    3.האם הזמן הזה עד לגילוי סטייה בערכי הבלוטה
    יכול היה לגרום נזק לעובר? אני ממש בלחץ מזה
    4.אשמח לשמוע אם יש לך המלצות נוספות
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לבר

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/03/2020

    קשה לי לתת יעוץ מבלי להכיר לעומק את הרקע הרפואי שלך.
    מבינה שהפסקת מרפקטיזול בתחילת ההריון? זה הגיוני.
    הערכים שאת מתארת של TSH הם גבוליים ובערכים שכאלו לא צפוי נזק משמעותי להריון/לעובר.
    אכן נשמע שזה מנון קצת נמוך אך מניחה שהרופאה מכירה אותך היטב ואת המנונים שהזדקקת להם ולכן זה יהיה חסר אחראיות מצידי לתת המלצה אחרת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לד״ר המשך

    בר
    06/03/2020

    היי ראשית תודה על התשובה
    בעברי היתי מטופלת רק ביוטירקס במינונים משתנים לרוב 50 מג 5 פעמים בשבוע
    לפני שנה התחלנו לראות שהערכים של הבלוטה יורדים משמע הבלוטה מתפקדת יותר מידי תחילה חשבנו שאולי זה קשור למינון היוטירקס , לאחר הפסקת היוטירקס ראינו שהמצב לא משתפר והבלוטה עדיין מתפקדת יותר מידי לכן נשלחתי לבדיקת tsi שהצביעה על ערך של מעל 1000 מה שנתן את החתימה שיש לי גרייבס
    מאותה נקודה התחלנו לטפל במרקפטיזול במינונים שונים ..הרופאה אמרה לי שזה טיפול שלוקח שנה ,וכך עשינו ב3 חודשים לפני סיום הטיפול נכנסתי שוב למצב של תת פעילות ,הרופאה טענה שזה כנראה מהמרקפטיזול למרות שהורדנו מינון תת הפעילות המשיכה ,לכן הציעה לשלב גם יוטירקס וגם מרקפטיזול במקביל על מנת להשלים את הטיפול של המרקפטיזול לשנה ,במקביל בדיוק שעברה שנה נכנסתי להריון ,
    לפני ההריון 3 בדיקות tsh היו תקינות ומאוזנות בהפרשים של חודש ..
    נכון הרופאה אמרה להפסיק מרקפטיזול בגילוי ההריון וגם את היוטירקס
    למרות שראתה שאני על ערך 4.66 היא מסבירה שהפסיקה גם את היוטירקס
    מאחר ונתנו אותו בשלב זה רק כדי לאזן את מה שעשה המרקפטיזול ובאופן פיזיולוגי הגוף היה אמור להוריד את ערכי הבלוטה בתחילת הריון ,לכן השיקול שלה הוא היה להפסיק עם כדור יוטירקס בכלל על מנת לראות תמונת מצב של הבלוטה ללא כדורים ,הממה שגם אחרי חודש של הפסקה מלאה של יוטירקס ומרקפטיזול
    עדיין היתי בערכים של תת פעילות ,מצד אחד אני מבינה את הכוונה של הרופא מצד שני האם את לא חושבת שהשיקול היה מוטעה ? וכן היתה צריכה להמשיך איתי את היוטירקס כשראתה שאני על ערכים של 4,66 (היא טוענת שהתוצאה הזו היתה סמוכה לסיום הטיפול ולכן רצתה להמתין לתפוגה של הכדורים)
    אני האמת ממש מבולבלת לא יודעת אם עשתה איתי טעות וקצת כועסת
    ומפחדת שזה יעשה נזק
    לאחר שסיפרתי לך עדיין נראה לך שהמינון של 50 מג פעמיים בשבוע תקין ?
    משקל שלי 57 גובה 158 אם זה רלוונטי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לבר

    ד''ר מאיה איש שלום
    07/03/2020

    מדובר במהלך מורכב וקשה להשיב באופן זה ללא בקור מסודר והסתכלות על המהלך. לא נשמע שעשתה טעות כי אם יש תת פעילות תחת מרקפטיזול מפסיקים ורואים מה קורה.
    בכל מקרה גם מדובר בסהכ בTSH גבולי. מציעה להמשיך מעקב סדיר. אם את חוששת אולי לחזור על TSH כעבור שבוע שבועיים לראות מה הכוון...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום