מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הפסקת יוטירוקס אחרי כמעט שנתייםאפרת08/02/2020
שלום רב ד"ר מאיה, אם הTsh עלה לי תוך 3 חודשים מהבדיקה האחרונה באוקטובר שהיתה 4.07
עלה ל 6.37 בינואר.
אני צריכה לקחת שוב חצי יוטירוקס 25מ ליום?
או יכול להיות שעלה לי עקב סטרס, וצינון שהיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאפרת
ד''ר מאיה איש שלום08/02/2020אם FT4 תקין ואת לא בהריון ולא מתכננת הריון אז אולי אין הכרח בטפול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערך THYROGLOBULIN גבוה כששאר הערכים תקיניםערן05/02/2020
שלום.
בבדיקת דם קיבלתי ערך THYROGLOBULIN גבוה של 104, בעוד שאר הערכים תקינים (TSH ו-THYROGLOBULIN Ab). על מה הדבר יכול להצביע?
מצורפת תמונה עם הערכים.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לערן
ד''ר מאיה איש שלום05/02/2020תרוגולובין משמש ככלי למעקב אחרי סרטן בלוטת התריס לאחר כריתה של הבלוטה. לא מקובל לבדוק אותו סתם כך. ולא בטוחה איזו משמעות יש לבדיקה במצב שכזה..
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות בטן וגרון וקושי בנשימהאורין04/02/2020
ד"ר מאיה שלום רב,
אני מאובחנת תת כבר מספר שנים, בת 29, היה לי השימוטו, תת ואחרי זה יתר ותקופה יציבה ... היום עשיתי בדיקות, מחכה לתוצאות. בחודש האחרון יש לי נפיחות מאוד קשה בבטן (כמו בטן הריון חודש 5) כזו שאני מתעוררת איתה והולכת לישון איתה - כל היום, כמו כן, יש קושי בנשימה וכאילו לחץ על הבלוטה ונפיחות בבלוטה - האם יכול והנפיחות בבטן קשורה לבלוטה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאורין
ד''ר מאיה איש שלום04/02/2020דלקת בבלוטת התריס יכולה לגרום לנפיחות שלה אבל אם הבלוטה לא מוגדלת לא אמור להיות קוצר נשימה וכדאי להבדק ע"H רופא המשפחה ולחפש את הסיבה
לגבי הנפיחות הבטנית לא נשמע קשור לבלוטת התריס מציעה לפנות לבדיקת רופא משפחה אולי לבדוק נוגדנים לצליאק שיכולים להיות קשורים לתת פעילות של בלוטת התריס ולהביא לתפיחות בטנית בכל מקרה כדאי לגשת להבדק
תרגישי טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נבידו טסטוסטרון - תחילת טיפולניק04/02/2020
שלום,
אני מטופל בנבידו מתחילת חודש 12, לפי ההנחיה קיבלתי זריקה שניה כעבור שישה שבועות מהראשונה ואני עדיין לא חש בשיפור, האם זה סביר? האם לוקח זמן לנבידו להבנות בגוף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לניק
ד''ר מאיה איש שלום04/02/2020בעקרון אחרי זריקה שניה כבר אמורה להיות רמה טובה של טסטוסטרון אבל אתה יכול לבדוק.
תרגיש טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוגליקמיה מתמשכת ותוצאות בדיקהנולי03/02/2020
שלום רב,
בת 35, אחרי לידה שנייה לפני כחצי שנה. לפני כמה חודשים התחלתי לסבול מנפילות סוכר שהתרחשו אחת לשבועיים. לאט לאט האירועים הללו התגברו. כעת מתרחשים כל יום.
פניתי לרופאת המשפחה שהפנתה לאנדו' ולכמה בדיקות שיכלה.
אשמח אם תוכלי לכתוב מה עשוי להסביר את התמונה הנ"ל.
בימים האחרונים נפילות סוכר שמגיעות ל50. משתפר לאחר שתיית מיץ תפוזים ואכילת פחמימות מורכבות עם חלבון. אם לא אוכלת כל שעתיים תהיה נפילת סוכר. בלילה אין לי נפילות סוכר.
תוצאות בדיקות מהיום אחרי צום:
גלוקוז בדם 75.
סי פפטיד 0.44
אינסולין 10.8
קורטיזול בדם 367
אמורה עוד לבצע בדיקת שתן לקורטיזול.
רופאת המשפחה אמרה שצריך לשלול אדיסון, מחלות אוטואימוניות וגידולים שונים.
מאחר ויש עוד זמן עד לתור לאנדוקרינולוגית, רציתי לדעת האם על סמך תוצאות הבדיקות הללו אפשר לשלול משהו ממה שרופאת המשפחה אמרה ואם הן מצביעות על כיוון מסוים?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנולי
ד''ר מאיה איש שלום04/02/2020מכוון שמדובר בתמונה מורכבת קשה ליעץ מבלי לקבל אנמנזה מלאה ולבדוק אותך
הבדיקה מהיום לא אנפורמטיבית כי לא בוצעה בזמן הפוגלקמיה.
בעקרון נראה שהכוון של הרופאה שלך נכון
אני רואה שאחרי צום של לילה לא היתה הפוגלקמיה .
צריך לבדוק מה הגורם המעורר להפוגלקמיה. האם אכילת פחמימה פשוטה? יתכן שזו הפוגלקמיה ראקטיבית לצריכה של פחמימות ואז כדאי לצמצם אותן.
אם זה קורה בזמן צום (לא אחרי ארוחות, שעתים אחרי אוכל זה קלאסי להפוגלקמיה ראקטיבית) אז כדאי לשקול מבחן צום במסגרתו בודקים הארעות הפוגקלמיות בצום עם בדיקה של אנסולין וCPEPTIDE כשהן מתרחשות .
מבינה שאין סוכרת ברקע.
כדאי לבדוק סוכר מהאצבע ולא להסתמך על מד סוכר רציף שיכול לא לדייק.
כדאי לבדוק גם תפקודי תריס. הקורטיזול בשמונה בבוקר היה תקין.
שוב זה מורכב מידי ליעוץ ורטואלי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי ספיגות לאינסולין - לילהרוני02/02/2020
שלום.
סובל מסכרת סוג 2. מטופל במטפורמין 850 מ"ג פעמיים ביום.
מבדיקות שעשיתי, רמת הסוכר שלי מאוזנת ביום אך לא בבוקר , למרות הכדור בלילה, ערך סוכר בבוקר בצום של 8 שעות הוא 150.
אני מבין שזה אומר שאצלי בכבד יש אי ספיגמ לאינסולין יותר מאשר בשרירים ? האם זה נכון ?
רציתי לשאול מה אני יכול לעשות שגם בלילה ובבוקר יהיו לי ערכי סןכר מאוזנים ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום03/02/2020אם התפקוד הכליתי והכבדי תקין אפשר להוסיף עוד מטפורמין לפני השינה
בנוסף אם יש עודף משקל אולי יש דום נשימה בשינה שגורם לעליה של ערכי הסוכר בבוקר
גם פעילות גופנית בערב כגון הליכה יכולה לסייע בהורדת רמות הסוכר בבוקר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגשה רעה לאחר אכילת מתוקחנה01/02/2020
בת 62 עם לחץ דם מאוזן עם תרופות ( תופעה חדשה כארבעה חודשים ).
כבר כמה ימים מרגישה לא טוב לאחר אכילת מתוק (בחילה, סחרחורת ,הרגשה כללית רעה ונייפות).
מה יכולה להיות הסיבה? בדיקת סוכר לפני חצי שנה 96.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגשה רעה לאחר אכילת מתוק
חנה01/02/2020חשוב: אני רזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לחומצות אמינו ופגיעה בגדילהנחום01/02/2020
האם חומצות אמינו ליזין וארגינין מחסור בהם פוגע בגדילה בילדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום01/02/2020מציעה לפנות לפורום של אנדוקרינולוגית ילדים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גנטיקה בסוכרת 1 ובדיקות דם לנוגדניםמאמא31/01/2020
שלום רב,
מגיל 25 אובחנתי עם האשימוטו
בגיל 26 בהריון עם סוכרת הריונית שלאחריה A1C תקין, יש לציין שנמנעתי כמעט לחלוטין מפחמימות והתאמנתי המון!
הריון שני עם הקפדה יתרה על התזונה והמשך אימונים A1C תקין
כשנה לאחר לידה שניה A1C עלה עד ל6.8 המשכתי באימונים ותזונה דלת פחמימות...אך רמת הA1C לא ירדה משמעותית 6.6
לאחר מספר שנים אובחנתי כם LADA כשרמת הA1C היתה 6.4 כל המדדים לסוכרת מסוג 1 יצאו חיוביים גבוהים מ500
הזרקתי 8 יחל אינסולין טרגלודק שהוריד לי ל6 A1C.
לאחר 6 שנים ועם צריכת פחמימות אני מזריקה אינסולין נובוראפיד כ6-8 יחל ליום, כמובן מחולקות. טרגלוטק 10 יחל.
A1C 6
הבנתי שזו נחשבת להתפתחות מאוד איטית של סוכרת 1.
C פפטיד מאוד מאוד נמוך 0.5
כל ההכנה הארוכה הזו כיוון שערכתי לבני בן 12 בדיקות דם
TSH תקין
A1C 5.8! טריגלציטים 159 כולסטרול 182
הוא אינו בעודף משקל משמעותי 49 ק,ג 1.52
לבן דודה שלי סוכרת נעורים מגיל 14 וגם בנו אובחן לאחרונה בגיל 18.
הבנתי שסוכרת זו איננה גנטית אך...
מה כדאי להמשיך? לערוך בדיקות דם לנוגדנים לתאי בטא, GAD וכו' או העמסת סוכר? או פשוט לחכות....ך
לתשובתך אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למאמא
ד''ר מאיה איש שלום31/01/2020מציעה להתיעץ בפורום של אנדוקרינולוגית ילדים...אני רופאת מבוגרים.
בעקרון ההסכוי לתורשה בטייפ 1 הוא כ4% נמוך. אבל כדאי להתיעץ בפורום המתאים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין D נשאר נמוך למרות נטילת כדוריםרוני30/01/2020
שלום,
בבדיקת דם ערך ויטמין D :
23 ng\ml
וזאת לאחר נטילת 2 כדןרי ויטמין די
MCG 25 , 1000 IU
פעמיים ביום (בערב לפני השינה) במשך 3 חודשים.
ע"פ קריאה, נטילה של 2000 icu היו אמורים להעלות לי את נויטמין ב 20 יחידןת , אך זה לא קורה...
מה אני צריך לעשןת כדי להגיע לערך וחטמין די של 30 ואולי להגביר את הספיגה ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום31/01/2020בעקרון רמה מעל 20 נג/מל היא רמה טובה
לעיתים לוקח מעל 3 חודשים אפילו חצי שנה
תוודאי שנטלת ויטמין D3 ולא ויטמין D2.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובת סוכר מאד מאוחרת לאחר ארוחהאלי29/01/2020
שלום
בן 47 מוגדר תרום סוכרתי כבר 4 שנים ללא טיפול. ערך A1C בזמן האבחנה היה 5.9 כיום כבר 3 שנים הערך קבוע על 5.0 בזכות דיאטה טבעונית דלת פחמימות (קיטוגנית טבעונית עם עד 50 גר פחמימות ליום וצריכה גבוהה מאד של שומנים בלתי רווים או חד רוויום מהצומח).
אני עוקב אחר מדדי סוכר עי מכשיר ביתי פעמיים בשבוע 3 פעמים ביום.
באופן עקבי, לפני הארוחה העיקרית רמת הסוכר 86 עד 92, לאחר ארוחה גדולה עם 50 גר פחמימות והרוב שומן, אלו התוצאות:
91 עד 95 (ללא שינוי כמעט) שעה לאחר האחורה
100 עד 105 שעתיים לאחר סיום הארוחה
110 עד 115 3 שעות לאחר הארוחה
100-105 כעבור ארבע שעות לאחר הארוחה.
ז"א שמדד של שעתיים לאחר הארוחה אינו תקף עבורי. כאילו העליה ברמות הסוכר בדם איטית ב 50% מאדם רגיל.
רופא המשפחה אמר שזה כנראה בגלל כמות השומן הגבוה שמאטה את תהליך העיקול.
האם זה תקין? אני אוכל רק שתי ארוחות גדולות ביום בהפרש של 8 שעות. שותה שמן זין ושמן MCT כדי להשלים קלוריות חסרות. אוכל המון טחינה גולמית.
רמות סוכר בצום 8 שעות בבוקר בין 90 ל 100 עדיין, אבל רמות הסוכר לאחר ארוחה לעולם לא עוברות את ה 120 וה A1C קבוע של 5 בזכות הדיאטה הזאת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאלי
ד''ר מאיה איש שלום29/01/2020הערכים שאתה מציין תקינים ונוטה להסכים עם הרופא שלך שהעליה המאוחרת קשורה לכמות שומן גבוהה שמעכבת ספיגה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריס לאחר לידהעדי ג.28/01/2020
שלום
אני 8 חודשים לאחר לידה במהלכם בלוטת התריס לא הייתה מאוזנת. אני נוטלת 900 מקג אלטרוקסין לשבוע . (אני עם התקן).
בדיקת דם היום העלתה את התוצאות הבאות:
הבדיקה TSH
תוצאה 0.87 mIU/L
טווח הנורמה 0.55-4.78
שם הבדיקהT3- FREE
תוצאה 4.6 pmol/L
טווח הנורמה 3.5-6.5
שם הבדיקהT4- FREE
תוצאה 13.9 pmol/L
טווח הנורמה 10-20
האם להישאר במינון 900 או להוריד?
בברכה ותודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעדי
ד''ר מאיה איש שלום28/01/2020על פניו נראה שבלוטת התריס מאוזנת. אפשר להתיעץ עם הרופא המטפל אם להוריד במעט את המנון.
בכל מקרה אם עוד הריון על הפרק בקרוב אז כנראה שלא כדאי להוריד מנון
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרגירי חילבה ואיזון רמת סוכרליסה27/01/2020
שלום
האם גרגירי חילבה יכול לאזן רמת סוכר בדם למי שסובל מטרום סכרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לליטסה
ד''ר מאיה איש שלום27/01/2020ישנם מחקרים שמצביעים על תועלת אפשרית של חלבה בשפור רמות הסוכר. מדובר על מחקרים לא גדולים ולא ארוכים
שינוי הרגלי חיים יעיל מאוד בהורדת רמות הסוכר דהיינו הפחתת פחמימות ופעילות גופנית סדירה כגון הליכות 150 דקות בשבוע ושעה בשבוע של תנגודת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות חלביות בחזה בעת לחיצהירדן26/01/2020
היה לי פרולקטין 45 בעקבות טיפול פסיכיאטרי עקב כך הרופא המטפל שלי החליף לי לטיפול הפרולקטין ירד ל11 אמרו לי שזה תקין אבל ההפרשות בחזה עדיין הישארו האם זה מונע הריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לירדן
ד''ר מאיה איש שלום27/01/2020בעקרון לא אמור למנוע הריון כשהרמות תקינות. בפרט אם המחזור סדיר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צוואר נפוח תת פעילותבל25/01/2020
שלום. בחודשים האחרונים הצוואר שלי נפוח יותר מהרגיל ויש הזעות גם כשקר לי.
הרופאה שלחה אותי לבדיקות דם אך טרם עשיתי אותן כי לפני חודש החלפתי גלולות למניעת הריון (היה מחסור בגלולות שלי) ומאז אני מרגישה שהן עושות לי בלאגן הורמונאלי.
השאלה אם עצם החלפת הגלולות יכול להשפיע על הtsh או שאפשר לעשות את הבדיקה?
אני בת 37 ויש לי השימוטו.
תודה רבה!
פשוט אין לי את מי לשאול כי האנדו שלי יצאה לפנסיה והרופאת נשים הפסיקה לעבוד עם הקופת חולים שלי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לבל
ד''ר מאיה איש שלום27/01/2020הגלולות בהחלט יכולות להשפיע על האזון של בלוטת התריס אז כדאי לבדוק ולפעמים צריך להתאים את המנון של האיותירוקס/אלטרוקסין לאחר שנוי/התחלת גלולות
תרגישי טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

