פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • אוזמפיק-זריקה שלא בזמן
    רונן
    06/02/2024

    שכחתי-מכל מיני סיבות לקחת אוזמפיק של 1 גרם כשבועיים וחצי מהפעם האחרונה.האם אפשר להזריק עכשיו או לבקש מהרופאה מזרק מופחת של חצי למשל? תודה רבה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוזמפיק-זריקה שלא בזמן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לרונן

    ד''ר מאיה איש שלום
    09/02/2024

    עדיף להוריד מנון אחרי שבועיים כחצי מכמות התרופה מתפנה מהגוף. מציעה לשקול להוריד את המינון לסביב 0.5 אפשר במזרק של 1 מג לספור 37 קליקים וזה מנון של 0.5 מג'. מציעה להתיעץ עם הרופאה המטפלת.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות נער בן 17
    ש
    03/02/2024

    על רקע של בעיות שינה וחרדות נעשו ב.דם:
    קורטיזול 658
    DHEA 4.1
    פריטין 25
    טסטוסטרון 27.7 גבוה מעל סוגריים
    FSH 2.70
    LH 3.68
    T4 17.9
    TSH 2.9
    Iron 190
    AST 39 גבוה מעל סוגריים
    ALT 36.1

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות נער בן 17

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לש

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/02/2024

    מה הנורמות של הטסטוסטרון במעבדה? אנחנו רואים חריגות לא מעט פעמים שהן מעבדתיות. לא נראה שזה מסביר את התסמינים שתארת גם אם יש הפרעה אמיתית. לגבי אנזימי כבד מציעה להתיעץ עם רופא/ת המשפחה. יתכן שקשור לטיפול תרופתי אם לוקח משהו או אם קיבל אנטיביוטיקה או משככי כאבים לאחרונה. אם יש עודף משקל אולי קשור לכבד שומני. בכל מקרה העליה היא לא ברמה מדאיגה. בנוסף לפי הפריטין יש מאגרי ברזל גבוליים ואם הוא לא צמחוני הייתי שוקלת בדיקה של סרולוגיה לצליאק
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רמות סוכר בבדיקת שתן
    רינה
    02/02/2024

    שואלת בשביל בעלי ,מזה כחצי שנה לוקח כדור ג׳ארדיאנס דואו אחד ליום,בבדיקת שתן אחרונה סוכר 1000 mg/dl בעבר הוסבר לי שהכדור גורם ליציאת הסוכר דרך השתן האם אני צודקת?האם לא יכול להיגרם בטווח הרחוק נזק לכליות או שלפוחית כתוצאה מכמויות הסוכר בשתן,תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רמות סוכר בבדיקת שתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לרינה

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/02/2024

    אכן הסוכר בשתן קשור לגרדיאנס. גרדיאנס דווקא מגן על הכליות מפחית משמעותית את הסיכון להדרדרות בתפקוד כליתי והגעה לדיאליזה. אם אין הפרעות במתן שתן, הסוכר בשתן לא אמור להפריע, אבל אם יש פרוסטטה מוגדלת עם הפרעת התרוקנות אז הסוכר בשתן יכול להגביר את הסיכון לדלקות בדרכי השתן. התרופה גם מגינה מפני אי ספיקת הלב
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילת תמרים לחולי סוכרת
    עליזה
    01/02/2024

    שלום,
    אבקש לדעת האם לטרום סוכרתיים (גלוקוז בדם 110, a1c 5.7)
    מותר לאכול תמרים ואם כן, כמה ביום?
    תודה מראש,
    עליזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכילת תמרים לחולי סוכרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעליזה

    ד``ר מאיה איש שלום
    03/02/2024

    כל תמר מכיל כ18 גרם פחמימות שזה קרוב ל-3 כפיות סוכר. אז עדיף לאכול תמר אחד כל פעם. כי שניים בבת אחת שווה ערך ל6 כפיות סוכר
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחליפי סוכר מומלצים לחולי סוכרת
    אורית
    01/02/2024

    שלום,
    אשמח לדעת אלו תחליפי סוכר מומלצים לחולי סוכרת.
    מהי ההתייחסות לאריתריטול 100% ולסטיביה?
    תודה מראש,
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאורית

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/02/2024

    בעקרון התגובה לממתיקים היא אישית ולכן צריך לוודא שאין עליה ברמות הסוכר בעקבות צריכת הממתיק. השניים שציינת לרב לא מעלים את רמת הסוכר.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גלוקוז ועמילאז האם יש קשר
    עינת
    01/02/2024

    שלום,
    רציתי בבקשה לשאול האם יש קשר בין הגלוקוז לעמילאז?
    אני מתחילה טיפולי ivf והגלוקוז יצא 107 בערך.
    והעמילאז 209 בערך.
    אני בת 33 שוקלת 71.50 וגובה 1.70.

    מה זה אומר הבדיקה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גלוקוז ועמילאז האם יש קשר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעינת

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/02/2024

    עליות אתסמיניות בעמילז הן לא דבר נדיר. עמילז מקורו בבלוטות הרוק ובלבלב האקסוקריני (לא האנדוקריני ממנו מופרש האנסולין) . אני לא רואה קשר בין השניים אלא לו היתה לך דלקת כרונית בלבלב מה שלא סביר. בעקרון לא מומלץ לבדוק עמילז אלא אם יש חשד לדלקת בלבלב בגלל המקרים שהוא עולה ללא סיבה. וחסר משמעות קלינית. לגבי הסוכר היתי שוקלת יעוץ דיאטנית במידה והבדיקה היתה בצום, וכן היתי משלימה בדיקת המוגלובין מסוכרר שהיא בדיקה שנותנת אומדן לממוצע ערכי הסוכר ב-3 חודשים האחרונים. להריון ערכי הסוכר קצת גבוהים. תזונה עם הפחתת צריכה של פחמימות בפרט פשוטות ופעילות גופנית סדירה יכולות להביא לשיפור ברמות הסוכר
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת המגן, דופק מהיר
    גיל
    29/01/2024

    שלום
    אני בן 58.
    מזה כחודש יש דופק גבוה מהרגיל בכ 25 פעימות לדקה,
    לא מוסבר.
    אקג תקין הדופק סדיר
    צילום חזה תקין
    ספירה וכימיה תקינות

    הופנתי לביצוע בדיקת TSH אולי שיבוש בבלוטה גרם לדופק מהיר.
    ביצעתי אותה אתמול אבל בזמן מחלת חום, כנראה וירוס ועם 38.1 מעלות חום.
    התוצאה תקינה TSH באמצע הנורמה

    אשמח לעזרתך
    1. האם תוצאת TSH בזמן חום 38.3 היא אמינה או שיכולה להיות מוטה מאוד ובעצם ה TSH לא תקין?
    2. אמרה לי חברה לעבודה שאצלה TSH היה תקין אבל הסתבר שיש בעיה בבלוטת המגן רק בבדיקות T3 T4.
    האם יכול להיות דופק מוגבר כתוצאה מבעיה בבלוטת המגן
    ואשר ה TSH תקין אבל T3 T4 יראו את הבעיה?
    או שאם ה TSH תקין זה שולל שהדופק המהיר הוא מבלוטת המגן ואין צורך לבצע גם T3T4?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בלוטת המגן, דופק מהיר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגיל

    ד''ר מאיה איש שלום
    31/01/2024

    TSH הוא המדד הרגיש ביותר לתפקוד בלוטת התריס. לרב לא צריך לבדוק FT4 FT3 כשהוא תקין (גם בזמן מחלת חום). הסיבה לבדוק אותם אם חושדים שיש למשל בעיה היפופזרית ואז הTSH לא מהימן , מצב כזה הוא נדיר מאוד. או למשל מקרים של תנגודת להורמוני בלוטת התריס אבל אלו מצבים מולדים כך שהתסמינים לרב מתחילים כבר בילדות
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TSH T3 T4

    גיל
    03/02/2024

    תודה רבה על ההסבר.
    כאמור יש כמה שבועות דופק גבוה לא מוסבר.
    לא היו ממצאים בבדיקות הדם - ספירה כימיה שתן תקינים
    וה TSH תקין. אק"ג תקין. CRP תקין
    אבל הדופק 110 בישיבה שזה ממש גבוה.
    אם הבנתי נכון את דבריך אם ה TSH תקין אז הגורם זה לא בלוטת המגן אלא אם, בסיכוי נמוך, יש בעיה בהיפופזה.
    היות ולא מצאו את הסיבה לדופק המהיר, האם יש טעם גם בבדיקות T3 T4? איך יודעים אם יש משהו מחשיד בהיפופזה?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגיל

    ד``ר מאיה איש שלום
    09/02/2024

    אם הדופק הגבוה מלווה בחום, אז סביר שהחום הוא הסיבה לדופק הגבוה. כדאי אולי לבצע אקג לוודא שמדובר בסנוס טכיקרדיה
    אין תסמינים נוספים שמרמזים שהבעיה היפופזרית אך מדובר במצב מאוד מאוד נדיר 1/1,000,000 כך שהיתי מחפשת סיבות אחרות. מבינה שלחץ הדם תקין?
    בברכת בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקשר בין היפותירואידיזם אצל האם לאוטיזם אצל הילד
    מאיה
    28/01/2024

    שלום רב,

    יש לי 2 ילדים מ IVF (עקב בעיית זרע אצל בעלי) ושניהם על הרצף האוטיסטי.
    בבדיקות גנטיות לא נמצא דבר, אני יודעת שעדיין לא מצאו סיבה לאוטיזם ברוב המקרים, אבל קראתי שתת פעילות של בלוטת התריס אצל האם בהריון עלולה לגרום לאוטיזם.
    יש לי שאלה מעניינת:
    האם הבעייתיות של היפותירואידיזם אצל האישה ההרה היא בזמן הפריית העובר דווקא או בתהליך ההריון עצמו?
    אסביר למה אני שואלת:
    שני הילדים היו עוברים מוקפאים מאותה שאיבת ביציות, כשבתקופת שאיבת הביציות וכן בהריון של הילד הראשון היה לי תת פעילות קלה, ואילו בהריון השני כבר הייתי מאוזנת (אבל כאמור העובר היה עובר מוקפא מאותה שאיבה)
    אסביר מה היה עם ה TSH לאורך השנים:
    כשלושה חודשים לפני ההריון של הילד הראשון היה לי בבדיקות דם TSH של 6.08. כלומר תת פעילות קלה.
    אף רופא לא אמר לי על זה כלום, אני לא הבנתי אז מה המשמעות, ונכנסתי כך להריון ללא טיפול תרופתי עבור הבלוטה.
    כשנה לאחר הלידה הערך של ה TSH היה 6.82 , כלומר כמעט אותו דבר כמו לפני ההריון (בין 2 בדיקות אלו, כלומר מלפני ההריון עד שנה אחרי הלידה לא נעשו בדיקות נוספות של ה TSH )
    לאחר שנה נוספת היה TSH של 25, ואז התחלתי לקחת אלטרוקסין והתאזנתי ולאחר חצי שנה נכנסתי להריון עם הילד השני (שהיה כאמור עובר מוקפא מאותה שאיבה) כשאני כבר עם ערכי TSH תקינים. אבל גם הוא עם אוטיזם.
    חשוב לי לדעת, כפי ששאלתי בתחילה -  האם הבעייתיות של היפותירואידיזם אצל האישה ההרה היא בזמן הפריית העובר דווקא או בתהליך ההריון עצמו.
    כי יש לי עדיין עוברים מוקפאים מאותה שאיבה, ואני תוהה, אם יש בעיה להשתמש בהם, למרות שכעת אני מאוזנת מבחינת הבלוטה, לאור הסיפור עם תת הפעילות של בלוטת התריס בזמן שאיבת הביציות.
    תודה מראש וסליחה על האורך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למאיה

    ד``ר מאיה איש שלום
    31/01/2024

    ככל הידוע לי הקשר בין היפותירואדזם בהריון לאוטיזם בילוד הוא לא מוכח חד משמעית וגם אם יש קשר הוא לא מאוד חזק. כך שקשה לי לענות לך על שאלתך.
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניהוך סיכונים בצריכת אוזמפיק בזמן חירום
    אם סער
    27/01/2024

    שלום רב,
    אני צורכת אוזמפיק עם הטבה עצומה גם בערכי Hba1c.
    לאור החשש להרחבת המלחמה לצפון שעלולה לפגוע בתשתיות חיוניות מבקשת להתייעץ כיצד לנהוג אם:
    1. אין אספקת אוזמפיק בקופות. אחרי כמה זמן ניתן להתחיל באותו מינון, או שיש תקופה שממנה תמליצי להתחיל שוב במינון מדורג? אם מדובר בהדרגה, איך?
    2. אם תהיה פגיעה איזורית וארוכה באספקת חשמל, מה הזמן המקסימלי לשימוש בתכשיר בטמפרטורת הבית?
    תודה רבה להנחיותייך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאם סער

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/01/2024

    אוזמפיק יכול להיות מחוץ למקרר במשך 6 שבועות.
    זמן מחצית החיים של אוזמפיק הוא שבוע כלומר אחרי 5 שבועות התרופה לחלוטין מתפנה מהגוף. כך שאם למשל ההפסקה היא לשבועיים היתי חוזרת למחצית המנון.
    ואם לחודש אז מההתחלה.
    ישנה אפשרות לעבור לכדורי רבסלוס, שזה בעצם אוזמפיק בכדור רק שהיעילות מעט נמוכה יותר, בהשואה לאוזמפיק בהזרקה, וגם מדובר בנטילה יומית בצום על הבוקר עם עד חצי כוס מים לחכות לפחות חצי שעה לאוכל/קפה/תה/כדורים אחרים/תוספים
    אך זו בהחלט יכולה להיות אפשרות אם תהיה הפסקת אספקה של אוזמפיק בכדי לשמור על הרצף הטיפולי. הכדורים מאוחסנים בטמפרטורת החדר.
    בתקוה לימים טובים שלוים ובטוחים,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת חוסמי ביתא לפני איסוף שתן
    ברכה
    25/01/2024

    ד"ר נכבדה,

    בהמשך לשאלה כאן, יחס אלדוסטרון/רינין חיובי,
    חשוב לציין:
    לא הוקפד במעבדה על אופן ביצוע הבדיקה!
    1). עד 07:30-08:00. נלקח דם ב-10:30.
    2). שעתיים מהשכמה. נלקח שעה מהשכמה!
    3). לא בעמידה ולא בשכיבה... נלקח בישיבה!

    סביר שהתוצאות אינן מדויקות ויש לחזור על הבדיקה עפ"י ההנחיות המדויקות?
    תודה, ברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לברכה

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/01/2024

    לא חושבת שההקפדה על ההנחיות במקרה הזה יעשו שנוי ככ גדול. כי רמת האלדוסטרון תקינה.
    והרנין לדעתי נמוך בעקבות הטיפול בקרדילוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה לאסטופורזיס יש דבר כזה?
    אלי
    25/01/2024

    שלום לדר
    האם יש בדיקת דם ספציפית ל אוסטאופורוזיס ומה שמה?
    ויטמין d אחרי לקיחת תוסף התייצב
    סידן תקין
    אבל עדיין מרגיש גמו עצמות ריקות.כמו רככת ככה אני קורא לזה
    יש מגבלה בהליכה
    אשמח להמלצתך לעביר לרופאה את שם הבדיקה
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאלי

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/01/2024

    אוסטאופורוזיס מאובחנת לפי הסטורית שברים טיפוסיים בטרואמה מנמלית, ו/או צפיפות עצם שזו בדיקה שמעריכה את צפיפות העצם בעזרת צילום יעודי. ברככת הרבה פעמים רואים שינויים ברמות סידן/פוספור/מגנזיום/ALK PHOS. אך מה שאתה מתאר לא נשמע טיפוסי לרככת. בנוסף יש בדיקת דם להערכת פרוק ובנית עצם שלא כלולה בסל אך לדעתי לא תתרום באבחון רככת. הבדיקה לא בסל CTX, P1NP.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלי

    בהמך לתשובתך
    31/01/2024

    שלום שוב דר ותודה על המענה
    הכוונה שלי זה לא הרככת זאת ההרגשה
    איזה בדיקות עלי לבקשמהרופאה ?
    קצת התבלבלתי בתשובתך
    לאסטו אין בדיקות דם?
    תודה רבה ואם אפשר לקבוע אליך יעוץ מסודר טלפונית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאלי

    ד''ר מאיה איש שלום
    31/01/2024

    אין בדיקת דם שמאבחנת אוסטאופורוזיס אלא צילום שקובע את צפיפות העצם. לגבי בדיקות הדם צריך להתרשם בדיוק במה מדובר. אבל הבדיקות הבסיסיות שקשורות לעצם/מאזן הסידן הן תפקוד כליתי קלציום פוספור אלבומןי מגנזיום ALK PHOS.
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחוץ וחושש מנזק לכליות
    עידו
    25/01/2024

    שלום ד"ר
    נטלתי במשך כ3שנים כרומיום פיקולינט במינון 3.000מק"ג ביום כלומר 1מ"ג לפני כל ארוחה
    שמעתי(מאוחר מידי..) שזה עלול להזיק לכליות ומיד הפסקתי
    אני מעט בחרדה וחושש מאד, הם יש איזשהו אזכור בספרות הרפואית המדעית על נזק שנגרם לכליות מנטילה גבוהה וממושכת של כרום??? תודה רבה מראש למענה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחוץ וחושש מנזק לכליות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעידו

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/01/2024

    מציעה לשאול בפורום נפרולוגי, אך אם התפקוד הכליתי תקין וגם אין חלבון בשתן אולי אין סיבה לדאגה וטוב שהפסקת.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת חוסמי ביתא לפני איסוף שתן
    ברכה
    25/01/2024

    ד"ר נכבדה.

    בירור יתר לחץ דם התקפי לסירוגין (75).
    בהנחיות לאיסוף שתן קטקולמינים ומטנרפינים יש להפסיק חוסמי ביתא 72 שעות לפני האיסוף!
    נוטלת קרדילוק 1.25 1Xביום (בקבוצת חוסמי ביתא, להבנתי).
    אם כך וללא הפסקה, עשוי לשבש את תוצאות הבדיקה!
    חוששת להפסיק את התרופה 3 ימים מחשש להפרעת קצב.
    מה עושים..?!

    בדיקת דם + יחס אלדוסטרון ורנין:
    WBC 4.5
    RBC 4.22
    87 Glcose
    HbA1C 5.3%
    Urea 26
    Creatinine 0.6
    eGFR 89ml
    4 K+Potassium
    140 N-Sodium
    Ca-Calcium 8.8
    Albumin 4.1
    Bilirubin Total 0.9
    ALKP-Alkaline Phosphatase 74
    ALT 13
    AST 32* ( 10-31) (גבולי נמוך)
    TSH 1.75
    C.R.P קטן מ: mg 0.5
    Protein Total 6.6
    *Hemoglobin 12.2 (גבולי נמוך)
    Platelets 147* (150-450) (גבולי נמוך)
    (MPV-Mean Platlet volum 10.8 (8.5-12.9

    (.Renin Direct (Concent. קטן מ-2 ulU (עשוי פעמיים)
    Aldosteron Upright (B) 7.6 (2-35)
    Aldosteron/Renin Ratio B 3.8 חיובי מעל *0.95-1.2

    באם תוצאת 7.6 Aldosteron Upright בגבול הנורמה, אני יכולה להירגע לפני איסוף שתן ושאר בדיקות בלוטת האדרנל לבירור יתר לחץ דם סימפטומטי לא מוסבר! שנמשך 5 שנים, מלווה בעיקר כאב ראש בעורף/קודקוד, חוסר שקט.

    בברכה, ברכה נרדאה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לברכה

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/01/2024

    לא בטוחה שיש הכרח להפסיק את הקרדילוק. לגבי הרנין אלדוסטרון האלדוסטרון כשלעצמו לא ככ גבוה והרנין נמוך אולי בגלל הקרדילוק. כך שנראה שזה לא מקור הבעיה.
    אפשר לדעתי לנסות לבצע את האסוף עם קרדילוק, לדעתי הבעיה היא יותר עם חוסמי אלפא ובטא משולבים כגון לבטולול. בכל מקרה אם תחת קרדילוק התוצאה תהיה תקינה אז סביר שאין בעיה
    אם התוצאה תהיה מוגברת אז יהיה צורך לשקול אם לחזור על הבדיקה ללא קרדילוק
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבחן דקסמתזון יחד עם בדיקות דם אחרות
    אולגה
    24/01/2024

    עלי לבצע בדיקת דקסמתזון בהמלצת רופאה אנדוקרינולוגית. היא ביקשה לבצע בדיקות נוספות כגון כימיה, ספירה, ויטמינים, tsh וכו׳. האם ניתן לבצע את כל הבדיקות הנ״ל באותו היום? או שהקורטיזול עלול לשבש תוצאות אחרות? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאולגה

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/01/2024

    עדיף לבצע את הבדיקות בימים נפרדים
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת דם ושתן- גארדיאנס דואו
    אפי
    24/01/2024

    לוקח מזה 3 חודשים כדור גארדיאנס 12,5 מ״ג בבוקר וכדור גלוקמין 850 בערב,ביצעתי בדיקת דם ושתן וקיבלתי תשובות חריגות בנושאים הבאים Lymphocytes-19,3 Urea-50 Vitamin D25 -59mg HbA1c-5,8 Vitamin גדול מ-1000 (B) Albumin creatinine ratio 5,2 האם החריגות הינם כתוצאה מכדור הגארדיאנס ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאפי

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/01/2024

    UREA מוגברת יכולה להיות קשורה לצום של הבדיקה, במידה ולא שתית לפני. לגבי הלמפוציטים לא סביר שיש קשר. המוגלובין A1C של 5.8 מתאים לטרום סוכרת כך שאם היית סוכרתי מדובר בשפור.
    אלבומין קריאטנין של 5.2 נמצא בנורמה . מעניין מה היה קודם. חשוב לוודא שהקריאטנין נשאר יציב
    ולגבי הויטמין D לא ברורה התוצאה שכתבת. בכל מקרה לא קשור לגרדיאנס אלא לנטילת תוסף.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהתיחס לשאלתך

    אפי
    26/01/2024

    אלבומין קריאנטין עד לבדיקה האחרונה היה אפס ובבדיקה האחרונה 5.2 האם יש לזה קשר לגרדיאנס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאפי

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/01/2024

    גרדיאנס מפחית את החלבון בשתן. 0, 5 שניהם תקינים. ברור שאפס עדיף...אבל שניהם בנורמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום