מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מין העובר - סקירה ראשונהאמילי04/05/2017
שלום פרופסור, הריון אחרי IVF ... עשיתי סקירה ראשונה בשבוע 16+4 ואמרו לי את מין העובר.
האם זה ודאי?
האם שמעת על טעויות בשלב זה של ההריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מין העובר
פרופ` ישראל מייזנר04/05/2017בשבוע כזה, קשה ביותר לטעות במין העובר, בייחוד בידיים של בודק מנוסה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקירה מכוונת לעובר במנח עכוזש23/04/2017
שלום רב.
נמצאת בשבוע 28 להריון כרגע עובר מנח עכוז. היום בסקירה מכוונת לעובר יצאו המדדים הבאים:
BPD: 64.6 מתאים לשבוע 26+1
HC: 252.4 מתאים לשבוע 27+3
AC: 226.2 מתאים לשבוע 27+0
FL: 50.1 מתאים לשבוע 27+0
OFD HC: 96.16
CI BPD/OFD: 67.18
הרופא ביקש הערכת התפתחות בעוד 4 שבועות.
טוען כי אין ממה לחשוש אך ראיתי ירידה בCI משתי סקירות קודמות שהעובד היה בהן מצג ראש. האם ישנה סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקירה מכוונת לעובר
פרופ` ישראל מייזנר23/04/2017מדדי העובר קטנים בשבוע, ובאופן סימטרי. יש לחזור על הבדיקה לאחר מספר שבועות להערכת משקל מחודש. צודק לכן הרופא שהפנה אותך לבדיקה נוספת. יש לבצע הערכה נוספת לאחר מכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסקירה מכוונת לעובר
ש23/04/2017היי. תודה על המענה המהיר.
וזה תקין שהCi פתאום נמוך מסקירות קודמות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCI
פרופ` ישראל מייזנר23/04/2017ה CI = cephalic index הוא מנת הקטרים של הראש, אין לו בד"כ משמעות גם אם הוא קטן מבדיקה קודמת, כשהיקף הראש גדל ותואם לגדילה מבדיקה קודמת. חשוב לעקוב אחר היקף הראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביצוע מי שפיר-כן או לאגלי15/04/2017
שלום,
בת 37, הריון חמישי לאחר לידה אחת. בעבר 3 הפלות בשבועות מוקדמים, גרידות, הסרת מחיצה (היתה 60% וכיום נשארו כ25%).
בהריון קודם קיצור צוואר ל5 ממ בשבוע 21, תפר הירואי ולידה בשבוע 39+6.
כיום בשבוע 17 לאחר תפר שבוצע השבוע.
תוצאות שקיפות משוקלל 1:10000
בסקירה ראשונה הכל תקין, עובר תואם לשבוע מעל גיל הריון, מלבד צלע 12 חסרה בצד אחד. הרופא אמר שהממצא אינו קריטי ושנשים לב שבסקירה המאוחרת הכל יהיה תקין.
לאור ההיסטוריה שלי לא רציתי לבצע מי שפיר, אולם כעת מתלבטת מאוד.
אשמח לשמוע את דעתך.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני אחדד את השאלה
גלי18/04/2017האם תוצאות חלבון עוברי ותבחין מרובע(באופן פרטי) טובות יכולות להחליף את הצורך במי שפיר?
במידה ומומלץ לבצע מי שפיר, האם ניתן למרות תפר צווארי שבוצע לפני פחות משבוע?
מה הסיכון בלבצע מי שפיר רק לאחר סקירה מאוחרת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיקור מי שפיר
פרופ` ישראל מייזנר20/04/2017שום בדיקת דם לא יכולה להחליף את דיקור מי השפיר שמידת דיוקו הינה 100%. מבחינה סטטיסטית רגישות התבחין המרובע אינה כבדיקת מי השפיר, שיכולה לבדוק את כל הכרומוזומים ולא רק תסמונת דאון, וגם את הצ'יפ הגנטי.
אין בעיה בדיקור מי שפיר לאחר תפר צווארי.
הנחיות משרד הבריאות מגבילות את הגיל המקסימלי לביצוע דיקור מי שפיר בשליש השני עד שבוע 22+6 ימים. לכן, לא ניתן לחכות לסקירה השניה, שאין קשר בינה לבין התסמונות המתגלות בדיקור מי השפיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרדות קרומים שבוע 28טניה15/04/2017
שלום רב, אשמח לעידוד והכוונה. הריון שלישי בת 26 הריון ראשון הפלה שבוע 10,ילד בן שנתיים ו4 ועכשיו הריון שלישי שבוע 27+6. משבוע 18 דימומים לסירוגין בשבוע 22 בסקירה השנייה היה הפרדות קרומים 3 סמ, מבדיקה ביום ראשוו אצל הרופא שלי ותלונות שלי של כאבי בטן התקבל הפרדות קרומים אורך 77ממ על 14ממ רוחב המליץ על שמירה מידיית. קודם כל רציתי לדעת האם אכן מנוחה יכולה לעזור במצב הזה ולעקב את ההתפתחות? האם באמת במצב הנתון אפשר לסחוב עד סוף ההריון? ואם ידוע לך במקרה אם ביטוח לאומי מכיר במצבים האלה כשמירת הריון? וכמובן האם ניתן לעבור לידה ויגאלית? אשמח לכל מידע תודה רבה וחג שמחח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפרדות קרומים
ד``ר רון ברדין16/04/2017טניה שלום
היפרדות קרומים איננה היפרדות שלייה אם כי ללא ספק דורשת מעקב בטח ובטח שאם מלווה בתלונות כדימומים או כאבי בטן. לגבי הריון בסיכון ושמירה - לשאלתך האם עוזרת מנוחה בבית אין ספק שלא בחנו השאלה בין נשים עם היפרדות שנתנו להם מנוחה לכאלה שאמרו להן תמשיכו להתנהל כרגיל. בגישתנו ולדעתי נכון שה הרופא המטפל שבחר בגישה שמרנית בניסיון לצמצם כל גירוי שעלול להחמיר את ההיפרדות /הדימום . לגבי לדיה וגינלית עדיין מוקדם להתייחס אך כעקרון אם אין מניעה אזי לא אמורה להיות בעייה בלידה מוקדמת .אדרבא. לגבי שאלתך האם ניתן " למשוך" עד המועד אז בהחלט כן כל עוד אין דינמיקה לרעה-דימום מתגבר, צירים, ואחרים אין לי מושג לגבי ביטוח לאומי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על סקירה מוקדמתאלין11/04/2017
שלום רב. אני בת 28 כרגע שבוע 21 ושבוע הבא אעבור סקירה מאוחרת.
עד כה, כל הבדיקות תקינת כולל דם ושתן, שקיפות 1:7000 וחלבון עוברי 1:4000. שבוע 16 עברתי סקירה מוקדמת שהייתה תקינה. הרופא צין כי הכליות גודלן 1.8 ממ עם הרחבה עד ל 2.4 מ"מ. הוא לא הפנה אותי לשום מעקב אמר להגיע לסקירה מאוחרת. אבל חרדתית שאני, נלחצתי אפילו יותר ממנו ומבעלי יחד. השאלה שלי : עד כמה המצב חמור? האם זה בכלל חמור? מה הסיכוי שהדבר יסתדר? לדברי הרופא, אני בונה מגדלים באוויר שכן לא מדובר בשום הרחבה כי הגבול הוא 4 מ"מ. האם הדבר כך? מין העובר הוא נקבה. אשמח לדעתך ד"ר נכבד. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוחב אגני כלייה
ד``ר רון ברדין11/04/2017שלום רב
רוחב אגני הכליות תקין כך שלגבי ״ עד כמה חמור?״בנוכחות בדיקה תקינה לא ברור לי מה חמור?
מאחל לך המשך הריון מוצלח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות של אסימטריה בחדרי המוחליטל07/04/2017
שלום רב, אני בשבוע 32 ובסקירה 4 מכוונת למוח חדרי המוח גדלו מפעם קודמת. כרגע חדר שמאל 9.6 וחדר ימין 6.6. אני אחזור על הבדיקה שוב בשבוע 34 אבל ככל הנראה זה ממשיך לגדול ואני חוששת. מה קורה במידה וזה יגיע ל10? האם זה מעיד על בעיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוחב חדרי המח
ד``ר רון ברדין07/04/2017היי ליטל
רוחב חדר לטראלי במח של 9.6 ממ נחשב בתחום התקין. את זה אני מבין שאת יודעת
נכון עשה הרופא שבדק על שהמליץ ביקורת שמטרתה לבחון האם יש התקדמות.האם סטטי ללא שינוי?
נקודת המוצא שלך שיתרחב בעוד שבועיים לא נכונה . לא הייתי אומר שזה מה שצפוי לקרות. במיוחד אם שאר סקירת המח תקינה . לגבי מה קורה אם מגיע ל 10 ממ בגישתנו , לא נכון להיכנס לתכנית פעולה כשהבדיקה תקינה כעת . ערך קרוב לגבול עליון לא הופך אותה לחריגה או מעלה סיכון לבעיה
אני מציע שתקחי נשימה עמוקה , המתיני להערכה חוזרת תוך אופטימיות במיוחד אם כל שאר הבדיקות והסקירות תקינות בהצלחה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שליה אשר הסיומת שלה מגיעה לפתחאור03/04/2017
שלום,
אני בשבוע 33 ונאמר לי שהשיליה שלי נמצאת בצד שמאל והסיומת שלה מגיעה לפתח
הרופא אמר לחזור בשבוע -36- 35 לבדיקה חוזרת ואם יעלה ב1.5 ס"מ זה מספיק מבחינתו ללידה רגילה.
להערכתו יש סיכוי שהשיליה עוד תעלה.
האם יש לכך סיכוי בכלל או להכין עצמי לקיסרי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שליה נמוכה
פרופ` ישראל מייזנר04/04/2017השליה לא עולה, אלא הרחם גדל ואז היא זזה מהפתח. קשה לי לנבא מה יהיה כיון שלא בדקתי אותך. אולם אני מניח כי לרופאך מספיק ניסיון כדי לנבא מה יקרה. צריך סבלנות ולחכות לביקורת. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטיק היגרומה פעמיים ברצף סביב ראש של עוברפרופ` ישראל מייזנר30/03/2017
שלום, לאחר 2 הריונות ולידות תקינות, ילדים בריאים. עתה פעמיים ברצף השנה ציסטיק היגרומה ובצקות סביב ראשו של העובר וכמובן הפלה יזומה. ביצעתי את כלל הבדיקות הגנטיות (בעלי לא) ולא נמצא אצלי כל בעיה כרומוזומלית. מדוע זה קורה? מה בעצם האופציות העומדות כעת בפנינו? האם הפתרון היחיד הוא אכן ביצוע ivf לאחר בדיקת העוברים והחזרת תקינים בלבד? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטיק היגרומה
פרופ` ישראל מייזנר31/03/2017יש שתי אפשרויות: האחת שמדובר באמת בליקוי כלשהו שלא נמצא בבדיקות שערכת, או שמדובר במזל ביש, ולא מעבר לכך. אני מניח שאת בדיקותייך בצעת בעקבות ייעוץ גנטי תואם, ועל כך אין לי מה להוסיף. האפשרות של IVF ו-PGD (אבחון טרום לדתי) קיימת ואינני פוסל אותה. כמובן, שהשאלה הגדולה היא אם להכנס לכל ההרפתקה של ה IVF או לנסות שוב ואולי המזל הרע ישתנה. אין לי תשובה על כך, ואינני יודע אם יש למישהו תשובה. ככל הנראה, תצטרכו לקבל החלטה..... בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית אסימטריה בחדרי המוחליטל26/03/2017
שלום רב, היום הייתי בסקירה 3 מכוונת למוח. בסקירה הרודמת חדר מוח שמאל היה בגודל 7 והימני בגודל 5. כעת בסקירה ה3 חדר שמאל 8.5 וחדר ימין 6 ואני נמצאת בשבוע 30 פלוס 4. האם זה תקין? האם צפוייה בעיה? אשמח לקבל תשובה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוחב חדרי המח
ד``ר רון ברדין26/03/2017ליטל שלום רב
רוחב חדרי המח בבדיקה אצלך תקינים לכל הדעות. ההבדל בין שתי הבדיקות לא משמעותי . עד 10 מ" מ נחשב רוחב חדרי המח הלטראליים תקין. המדידות שתארת אינם מהווים בעייה עכשוית ולא עתידית אני מניח שסקירה מאוחרת הייתה תקינה וכך גם בסקירה 3 מעבר לתאור הנ"ל. ניתן לבצע ביקורת בתאום עם הרופא שלך כ 3-4 שבועות מבדיקה קודמת לראות שאין שינוי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאסימטריה בחדרי המוח
ליטל26/03/2017תודה רבה על המענה הזריז!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- AFP גבוה בבדיקת דםדנה20/03/2017
יצא לי בבדיקת חלבון עוברי בדם AFP 2.52 MOM
התוצאות בדם הגיעו אחרי שביצעתי כבר בדיקת מי שפיר (עוד אין תוצאות של המי שפיר). האם יש צורך לידע את הבי"ח על התוצאות בדם?
מה המשמעות של ערך גבוה ב 2 הריונות שונים. בהריון קודם גם יצא לי AFP גבוה בדם (אז היה 2.55) ותקין במי שפיר ותינוק בסדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון עוברי גבוה בדם
פרופ` ישראל מייזנר20/03/2017חלבון עוברי גבוה יכול לרמז על מום פתוח בגוף העובר, כמו למשל מום פתוח במע' העצבים. אם החלבון העוברי במי השפיר שבצעת נמצא תקין, הרי בדיקת הדם פחות מדויקת, וככל הנראה החלבון העוברי אמור להיות תקין. בכל מקרה, רצוי לבצע סקירת מערכות מורחבת בידיים טובות לשלילת כל אפשרות למום פתוח בגוף העובר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטומה ודיקור מי שפירעדי18/03/2017
שלום,
בשבוע 11+5 דימום משמעותי, לאחריו נצפתה המטומה.
כעת בשבוע 20+0, ללא דימום בשבועות האחרונים.
נכון ללפני שבועיים ההמטומה עדיין קיימת, מי שפיר במראה עכור. שיליה קדמית.
הסקירה הראשונה הייתה תקינה ובדיקות הסקר של הקופה לא מכוונות לסיכון גבוה, אך בשל גיל גבולי (34) העדיפות שלי היא לבצע מי שפיר, אך לא במחיר של סיכון גבוה להפלה.
האם יש להמתין עד ספיגת ההמטומה ע"מ לבצע מי שפיר?
עד כמה הסיכון להפלה מוגבר במצב זה?
האם גם בהיעדר אינדיקציה לניקור ניתן יהיה לבצע בשבוע 32?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המטומה רחמית
פרופ` ישראל מייזנר19/03/2017קשה לי להגיב ללא צפיה בקיר הרחם ובהמטומה, גודלה, ומיקומה. בעיקרון, אם ההמטומה לא בדרכה של המחט, אינה גדולה ובמיקום טוב, לא צריכה להיות בעיה בדיקור. הסיכון להפלה גדול יותר אך לא בצורה משמעותית. בשבוע 32, צריך למצוא בי"ח המוכן לבצע דיקור ללא אינדיקציה חד משמעית. הדיקור צריך להתבצע בבי"ח לו גיבוי של חדר לידה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התוצאות מתייחסות לגיל הריון 12 שבועות 5 ימיםפרופ` ישראל מייזנר16/03/2017
היי ,
בת 29.
התוצאות מתייחסות לגיל הריון 12 שבועות 5 ימים.
סיכון לפי שקיפות עורפית + גיל האישה ביום הלידה 1:974
לאחר בידקות דם :
Pappa 0.6
Hcgb 0.4
שקיפות עורפית 2.3 mm
סיכוי לתסמונת דאון לפי גיל 1:1000
סיכוי לתמונת דאון בשילוב בדיקות 1:1200
טריזומיה 18:
1:6200
הבנתי שהבדיקות תקינות אך בכל זאת הומלץ על דיקור.
אשמח לקבלת דעה נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן או לא לדיקור מי שפיר
ד``ר רון ברדין16/03/2017היי שני
על פי הגדרות יבשות הבדיקה שלך ותוצאותיה בתחום התקין כלומר שקיפות 2.3 ממ בתחום נורמלי, ושיקלול סיכון מעבר ל 1:380 , יחס שהוא אינדיקטיבי לדיקור מי שפיר. מכאן אנחנו ניכנסים לגישה שמצד אחד היכולת לקבל מידע מלא ולא סטטיסטי בדיקור מי השפיר לעומת סיכון מסויים להפלה מהדיקור עצמו. כך שתיצטרכי בעניין הזה בנתונים הנ"ל להחליט בעצמך. יש לציין שסקירה מוקדמת אם עוד לא ביצעת אף היא נותנת מידע על הסיכון לדאון ולתסמונות כרומוזומליות אחרות ,סיכון שיורד משמעותית כאשר הסקירה תקינה,אבל לא את המידע הנירחב המתקבל בדיקור מי שפיר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות הסקירה הראשונה
שני17/03/2017תודה רבה על התגובה דר ברדין.
רק רציתי לציין שעשיתי סקירה ראשונה והכל יצא תקין.
ביום ראשון אני עושה חלבון עוברי. האם נכון לקבל החלטה רק לאחר התוצאות של החלבון ?
קצת נלחצתי מהעובי שיצא 2.3
אני בהריון ראשון והדיקור מפחיד אותי. אולי לעשות בדיקת דם במקום(אני יודעת שהיא לא מחליפה דיקור)
אבל האם ערך של 2.3 הוא עד כדי כך חריג שצריך לדקר?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד``ר רון ברדין17/03/2017שני
א. מצויין שסקירה תקינה
ב. זה בהחלט בסדר לקבל החלטה אחרי החלבון העוברי
ג. אין ספק ש 1 ממ עדיף על 2.3 ממ אך נחשב בתחום התקין ואיננו עד כדי כך חריג.
ד. מאחר ואת בהתלבטות אני מציע שתבצעי ייעוץ גנטי בעניין יתכן ויוסיף לך בקבלת החלטה . בדיקת הדם רלוונטית במקרה כזה שוב תוך הבנת מיגבלותיה מול דיקור מי שפיר
שוב, בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע 34 עם היקף ראש תואם לשבוע 39דיקלה02/03/2017
שלום! לאורך כל ההריון ראש העובר היה מעט גדול יותר מהנורמה. אך בשבוע 32 היה תואם לשבוע 37 והיום שבוע 34 תואם לשבוע 39. אתן את הנתונים:
BPD=95.6 HC=337.5 נאמר לי כי הראש גדול אך עדיין בתחום הנורמה. זומנתי לבדיקה נוספת בשבוע 37. לא כלכך מבינה מה יקרה בשבוע 37 אם יתגלה שהראש גדול מהרגיל?ומה המשמעות של כך? מה ניתן יהיה לעשות? אציין כי עד כה כל הבדיקות- גנטיקה,NIPT חלבון עוברי והסקירות היו תקינות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראש גדול
פרופ` ישראל מייזנר02/03/2017בהנחה כי מבנה המוח תקין, ראש גדול יכול להיות ממצא משפחתי, או שהינו נמוך מאד באגן, ומדידתו אינה יכולה להיות מדויקת , והנה גדולה מהצפוי. אני מניח שסקירת המוח תקינה, ובכל מקרה, על מנת לשלול פתולוגיה מוחית שהינה קשה לצפייה עקב תנוחת העובר - ניתן לבצע גם MRI של המוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- APLA אספירין קלקסן מי שפיראני01/03/2017
נאמר לי באסותא להפסיק אספירין שבוע לפני דיקור. רופא בהריון בסיכון גבוה בתה"ש אמרו שלא אוהבים כ"כ הרבה זמן ואמר שההמלצה היא בדר"כ על פחות משבוע (3 ימים הפסקה) וקלקסן 24 שעות. מה נכון לעשות לגבי האספירין 3 ימים, 7 ימים, או כמה ימים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אספירין וקלקסן
פרופ` ישראל מייזנר01/03/2017מקובל להפסיק אספירין 5 ימים טרם הדיקור וקלקסן 24 שעות קודם הדיקור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ורמיס קטן ןדיסגנטי ובדיקה לעוברמוחמד עלי26/02/2017
שלום , אשתי בהריון בשבוע 33 עברו סקירה 1 והיה הכל תקין , רק בשינה היה חשד לרופה כי החדרים מורחבים , אז קבעו תור לעוד סקירה לעוד החודש, אז החדרים לא היו מורחבים יותר ממה שהיו,אש החדרים היו תקינים,, אבל הרופא לא ראה את הוירמיס טוב,אז שלח אותנו לאולטראסאונד בבית חולים העמק, וגם לא ראו טוב, אז עברנן ל MRI , תשובה MRI ספרה הכל. לפי הסמכום בתשובת MRI כתוב כי : ורמיס קטן ודיסגנטי כמפורט - להמשך מעקב נוירוסונוגרפי ודיון בהתאם.
אני מבקש מכם : מה זה אומר לאובא בעתיד וישר אחרי לידה?
ואם יהיו עוד בעיות לאובר?
תודה לכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ורמיס קצר ודיסגנטי
פרופ` ישראל מייזנר26/02/2017הורמיס הוא החלק המגשר בין שתי אונות המוחון הקטן. ורמיס קצר ולא מפותח, עלול להיות קשור בבעיות נירולוגיות מסוגים שונים, או חלק מתסמונת הקשורה בין השאר בהפרעות נירולוגיות, או דרגות שונות של פיגור שכלי או התפתחותי. יש להתייעץ עם נוירולוג ילדים לגבי המצב הספציפי בעובר הנוכחי והשלכותיו על הילוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



