פורום אולטרסאונד בהריון, שקיפות עורפית - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לדאוג מהארכת משקל וגדילה?
    טניה
    13/10/2016

    שלום . עשיתי שני אולטרסאונדים בהפרש של שבועיים. התוצאות שבוע 30.5
    BPD 72 ממ מתאים לשבוע 28.6
    HC 275 ממ מתאים לשבוע 30.0
    AB.CIR 252 ממ מתאים לשבוע 29.2
    FL 59 ממ מתאים לשבוע 30.5
    משקל 1473
    ובשבוע 32.6
    BPD 74 מתאים לשבוע 29.5
    HC 281 מתאים לשבוע 30.6
    AB 282 מתאים לשבוע 32.2
    FL 65 מתאים לשבוע 33.5
    משקל 1945
    ועד כמה ראש חורג מנורמה?האם פער כזה בBPD זה כבר צריך להדאיג? האם צריך יעוץ מומחה?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לדאוג מהארכת משקל וגדילה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדדי עובר

    פרופ` ישראל מייזנר
    18/10/2016

    ה BPD אינו חשוב, אלא היקף הראש , ה- HC. הראש גדל בשבוע במקום בשבועיים, יתכן עקב קושי במדידה אם מדובר במצג ראש והוא נמוך באגן. רצוי לחזור על הבדיקה בידיים מיומנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקירת מערכות מאוחרת ממוקדת
    אלה
    07/10/2016

    שלום וברכה ,

    בת 30 הריון שני , שבוע 4+24 .

    כל הבדיקות עד היום תקינות כולל בדיקת מי שפיר+צייפ גנטי (מרצוני החופשי באופן פרטי).

    שאלתי לגבי תוצאות הסקירה : אסימטריה של חדרי המוח , חדר שמאלי 7 מ"מ , חדר ימיני 4.5 מ"מ.
    מוקד אקוגני חדר ימין .
    חסר-חד צדדי צלע 12.
    עצמות ארוכות תקינות
    מרפסים פתוחים
    קונוס מודולריס בגובה תקין ,צוואר סגור 38 מ"מ.
    כל יתר הבדיקה תקינה. מין העובר זכר.

    לדברי הרופא מוקד אקוגני ממצא שיכל להעלם בהמשך. לגבי חסר צד אחד צלע 12 אין לו הסבר למה זה קורה .
    ולגבי אסמטריה -לא מצריך מעכב בגדר גבולות הנורמה .
    ובהתחשב בתוצאות מי שפיר אין בכלל מה לדאוג.
    שאלתי האם אין צורך בסקירה מכוונת למוח ובדיקה יותר ספציפית ללב
    האם ריבוי הסימנים הללו לא צריך להדאיג
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צלע

    פרופ` ישראל מייזנר
    18/10/2016

    כבר עניתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבלת תוצאות סקירה מאוחרת
    אלה
    07/10/2016

    שלום וברכה ,

    בת 30 בהריון שני שבוע 4+24 . עובר זכר
    תוצאות סקירה שנייה :אסימטריה של חדרי המוח חדר ימיני 4.5 מ"מ.שמאלי 7 מ"מ .
    מוקד אקוגני בחדר ימיני בלב.
    חסר -חד צדדי של צלע 12.
    עצמות ארוכות תקינות ,מרפסים פתוחים , קונוס מודולריס בגובה תקין .
    צוואר סגור 38 מ"מ.
    לפני הסקירה הזאת ביצעתי דיקור מי שפיר +צייפ גנטי(מרצוני החופשי באופן פרטי.) תוצאה תקינה וכך כל ייתר הבדיקות של ההריון .
    לדברי הרופא אין משמעות רפואית לתוצאות אסמטריה בגדר גבולות נורמה מוקד אקוגני לדבריו יכל להעלם וחסר חשיבות
    שאלתי: האם אין צורך בסקירה מכוונת למוח ?
    או בדיקה ספציפית יותר ללב?
    כמו כן אין לרופא ו לדבריו מושג לגבי חסר צד אחד של צלע תחתונה למה זה קורה
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קבלת תוצאות סקירה מאוחרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסימטריה מוחית + צלע חסרה

    פרופ` ישראל מייזנר
    18/10/2016

    צלע חסרה נחשב לממצא שהינו בד"כ חסר משמעות, בנוכחות דיקור מי שפיר תקין. אסימטריה של חדרי המוח במדדים שציינת נחשבת לממצא תקין, אם המדדים לא עברו 10 מ"מ. בד"כ אסימטריה היא הכלל ולא היוצא מן הכלל, עד כמה שזה נשמע מוזר.
    כמובן, רצוי מעקב, ומי שזיהה את האסימטריה כבר בדק היטב את המוח, לפחות כך אני מקווה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כריתת חצוצרה לאחר 2 הריונות חוץ רחמיים
    הילה
    06/10/2016

    היי, בהמשך לשאלותיי..עברתי כריתת חצוצרה שמאלית שנמצאה לא תקינה לאחר 2 הריונות מחוץ לרחם בתוכה בחצי השנה האחרונה. בניתוח ביקשתי שיבדקו טוב את החצוצרה השניה אם נראית תקינה ואכן נאמר לי שהיא תקינה לחלוטין. מה הסיכוי שלי להריון תקין ובתוך הרחם? האם עלי לפנות ל ivf? אני מאוד מפחדת שלא יהיה לי שוב הריון מחוץ לרחם בצד השני.. אודה מאוד לדעתך המלומדת לגבי הסיכוי להריון תקין אל מול הסיכון בהריון חוץ רחמי חלילה שוב... תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הריון חוץ רחמי

    פרופ` ישראל מייזנר
    18/10/2016

    הסיכוי להריון חוץ רחמי, תמיד קטן מהסיכוי להריון רחמי. במקרה שלך, לאור הבעיה בחצוצרה שהוסרה, ככל הנראה הסיכון גבוה יותר, אך איני יודע אם ניתן ממש לקמטו באחוזים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקו לב עובר- דליפה במסתם. מוטרדת.
    יעל
    05/10/2016

    שלום רב

    אני בת 35, בהריון שני, שבוע 27. שאלתי כאן בעבר גבי ההריון הנוכחי ועזרתם לי מאוד בתשובותיכם.

    בבדיקת שקיפות עורפית השקיפות הייתה גבולית (2.5). בסקירה ראשונה נמצא מוקד אקודני כפול בחדר שמאל וTR קל. מלבד זאת הסקירה הייתה תקינה. חלבון עוברי, מי שפיר, וציפ גנטי תקין.

    בשבוע 20 עשיתי אקו לב עובר שם הכל היה תקין מלבד TR קל. בסקירת מערכות מאוחרת בשבוע 23 הכל הוגדר כתקין. גם הלב נראה תקין, עדיין נצפה TR, אך הרופא הגדיר אותו כמינימלי.

    היום הייתי במעקב של אקו לב עובר אלה התשובות:
    TR קל+ פרט לכך אנטומיה תקינה.
    ללא דליפה משמעותית ממסתמים אחרים- MR נקודתי, תפליט פריקרדיאלי מינימלי.
    תפקוד הלב נראה תקין, ללא הגדלת חדר ימין, דוקטוס ונוזוס זרימה תקינה.
    דוקטוס ארטריוזוס פתוח היטב וזרימה על פניו הודגמה תקינה.

    נתבקשתי לחזור לביקורת בעוד חודש בשל ה TR.הרופאה אמרה שהעובר היה בבדיקה מאוד פעיל ואולי בשל כך הדליפה נראתה משמעותית יותר..אך זכור לי שגם באקו לב הראשון היא תיארה אותו כפעיל במיוחד..

    יצאתי מהבדיקה מאוד מוטרדת. מה משמעות הממצא? בעצם נראה שיש החמרה מסוימת כיון שהדליפה הפכה מקלה לקלה+.. עד כמה זה משמעותי? אני חוששת שיש כאן מהלך שיוביל לבסוף להמלצה להפסקת הריון..
    האם יש לכך קשר לשקיפות הגבולית (אציין שבסקירה ראשונה עובי העורף היה 1.7, ובסקירה שניה 4- על שניהם נאמר לי שתקין)

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TR

    פרופ` ישראל מייזנר
    18/10/2016

    אני מתנצל על האיחור בתשובה.
    TR קל בנוכחות אקו לב תקין,כבמקרה שלך, נחשב לממצא שאינו חריג, מוכר ובד"כ חסר חשיבות. אין קשר לממצא זה ולשקיפות עורפית גבולית, אלא לשקיפות פתולוגית במיוחד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה פרופסור מייזנר- זה אכן מחוץ לרחם
    הילה
    01/10/2016

    באתי למיון לבדיקה בעקבות מה שכתבת לי..נלחצתי מתשובתך..ואכן מצאו הריון מחוץ לרחם בחצוצרה השמאלית..בפעם השניה. גם לפני 5 וחצי חודשים היה לי הריון מחוץ לרחם בחצוצרה השמאלית באותו מקום. עשו לי בדיקת ביטא ויחליטו אם צריך זריקת מטטוטקרסט. גם המליצה על כריתת החצוצרה השמאלית.. לא יודעת. בכל אופן, תודה לך! בזכותך אני בהשגחה ומקבלת טיפול רלוונטי..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה פרופסור מייזנר- זה אכן מחוץ לרחם - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    01/10/2016

    אני מקווה שבפעם הבאה יהיה יותר מוצלח!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הריון- שבוע 5 אולטראסאונד ראשון
    הילה
    29/09/2016

    שלום, בת 36 בהריון שלישי. יש לי 2 בנות בריאות בבית. הריון ספונטני לאחר כשנה שלא הצלחתי להיכנס להריון. לפני 5 חודשים הריון מחוץ לרחם שנספג לבד ללא התערבות. בהריון הזה מחזור אחרון 5.9.16. ביטא מלפני יומיים 1843. אתמול מעט דימום אדום ואז השתנה לחום. אולטראסאונד מהבוקר הדגים צוואר ב.מ.פ. הודגם שק הריון בקוטר 0.77 תוך רחמי.לא ניתן לראות הד עוברי. שחלות תקינות. נוזל חופשי באגן בכמות מעטה. מה דעתך לאור התוצאות? האם תקין? המליצה על אולטראסאונד חוזר בעוד שבוע. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הריון- שבוע 5..אולטראסאונד ראשון - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    30/09/2016

    התגובה בהודעה השניה שלך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליה קדמית נמוכה לאחר קיסרי - מה הסיכון לשיליה נעוצה?
    ליאת
    26/09/2016

    שלום,
    אני בת 41 בהריון שני לאחר קיסרי, שבוע 15.
    היום עברתי סקירה ראשונה והסוקר אמר שהשיליה נמוכה ושיש לעקוב כדי לשלול שליה נעוצה. בסיכום הוא כתב שאין גבול ברור בין השיליה לרחם אך אין לקונות. כששאלתי לגבי הגבול הברור אמר שעל פי רוב כשהשליה נמוכה בשלב הזה לא רואים גבול ברור.
    1. האם זה נכון? או שהעובדה הזאת מעלה את הסיכון שלי לשליה נעוצה?
    2. מה הסיכויים שזו תהיה שליה נעוצה?
    3. הוא המליץ רק לבדוק מה המצב בסקירה המאוחרת. האם יש משהו חעשות בנידון לפני כו? בדיקות מסוימות?

    אני מאוד מודאגת.
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליה קדמית נמוכה לאחר קיסרי - מה הסיכון לשיליה נעוצה? - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    29/09/2016

    ליאת שלום
    ראשית ,שכיחות של שלייה נעוצה נמוך. נע בין 1:500 ל1-2500 לידות
    ישנם גורמי סיכון שאחת מהם ניתוחים קיסריים בעבר . האם צויינהשליית פתח אצלך? כי אם אכן פתח מעלה סיכון בשילוב עם קיסרי. נכון ששליה נמוכה באיזור הצלקת הניתחית מצריך מעקב סמנים סונוגרפיים . לרוב בשלב מוקדם של 15 שבועות קשה לאבחן שלייה נעוצה ולכן בסקירה השנייה ובהמשך ההריון מתייחסים. ישנם מספר מאפיינים לא רק מראה גבול שלייה ודופן הרחם .אני מסכים עם הבודק שסייג את הערכתו לגבי טישטוש הגבול כפי שתאר בכך שעוד מוקדם לקבוע. אין מה לעשות כרגע ומוקדם בכלל להתייחס למה יקרה בלידה כל עוד לא ברור אם אכן כך. אם חשד לשלייה נעוצה דנים ונערכים לקראת הלידה
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    ליאת
    29/09/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערכת משקל בשבוע 37 וחשד ל sga
    א
    25/09/2016

    שלום,

    שבוע 37+, באולטראסאונד להערכת משקל

    נקבע שהעוברית במשקל 2300 ק״ג.

    הופנתי לבית חולים לצורך הכוונה עם חשד ל sga.

    ברקע סכרת הריון מאוזנת.

    באיזה אחוזון משקל מדובר?
    מה אומרת האבחנה במצב כזה?

    תודה, מודאגת...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערכת משקל בשבוע 37 וחשד ל sga - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    25/09/2016

    שלום א
    לשבוע 37 הערכת משקל של 2300 גרם מתאים לאחוזון 11 עדיין בתחום התקין
    במילים אחרות קרוב 90% מהעוברים בשבוע זה במשקל גדול יותר. ההתייחסות למשמעות המשקל מורכבת ממספר גודרמים לא רק המשקל כגון הורים " קטנים" ולידות קודמות של ילדים קטנים מקבל משמעות אחרת או האם יש " שבירה, של קצב הגדילה מאחוזון 50 למשל ל 11 . כמו כן איך שאר המדדים כמוניטור, תנועות , כמות מי שפיר , מהלך עד עתה. כל אלה נילקחים בחשבון. אני מציע שתחברי לרופא מטפל ובתאום איתו תקבעו תכנית מעקב כי בכל זאת את בשבוע מתקדם
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורך עצם הירך קצרה בשבוע 38, אשמח לעצה
    הדס
    24/09/2016

    שלום רב,
    אני בת 34 בהריון שלישי.
    מתחילת חודש תשיעי שמתי לב שבמדידות עצם הירך של העוברית שלי קצרה מגיל ההריון. זה התחיל בשבוע וחצי הפרש וכבר טיפס לפער של שלושה שבועות בשבוע 38.
    שאר המדדים תקינים או מוערכים בשבוע אחורה למעט היקף ראש שהוא שבוע קדימה.
    היום אני בשבוע 38.4 ואורך ה fl הוא 69.5, איזה אחוזון זה? האם זה תקין?
    אני 1.60 ובעלי 1.74, שתי הבנות שלנו בעלות גובה תקין ולא הציגו ממצאים כאלה כשהייתי בהריון איתן
    אשמח לעצה, אני די לחוצה בעיקר מגמדות (עשיתי מי שפיר וצ'יפ גנטי שיצאו תקינים כך שתסמונת דאון לא מטרידה אותי)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורך עצם הירך קצרה בשבוע 38, אשמח לעצה - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    25/09/2016

    הדס שלום רב
    אורך הירך לשבוע הריון שלך כלומר 38+4 הוא מעל אחוזון 5 כלומר תקין( אחוזון 5 לשבוע הריון 38+ הוא 67 ממ ) מאחר וכל הסקירות תקינות , דיקור תקין וצ'יפ גנטי תקין סביר שאין הפתעות . יתכן וימצא את הפוטנציאל הגנטי שלו אחרי הלידה. ככלל מאחר ואין פירוט של שאר עצמות ארוכות התייחסותי מוגבלת אבל נוכח הנתונים אינני רואה בעייה . יש טווחי סטייה של מדידות ואורך או מימדים בפועל במיוחד בשבועות מתקדמים .
    בהצלחה בלידה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד למחיצה ברחם לפני הריון וכעת חששות לגבי ממצא זה
    אן
    21/09/2016

    לפני ההריון עלה לי חשד (אחרי דופלר) שיש לי מחיצה ברחם. לא הספקתי לעשות היסטרוסקפיה ונכנסתי להריון. השאלה שלי היא במידה ויש מחיצה משמעותית שעלולה להפריע להתפתחות הילד האם יראו אותה בשקיפות עורפית או רק בסקירות היותר מאוחרות?
    נ.ב. כבר עברתי שקיפות שהייתה תקינה והרופא לא אמר דבר לגבי המחיצה ואני עדיין די לחוצה מזה. אני שבוע 12.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד למחיצה ברחם לפני הריון וכעת חששות לגבי ממצא זה - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    25/09/2016

    שלום אן
    ראשית אבחון רחם עם מחיצה איננו מבוצע על ידי דופלר הוא מבוצע בשילוב של בדיקת אולטרהסאונד דו מימדית ובעיקר הערך המוסף הוא של בדיקת תלת מימד
    העיתוי לאיבחון הוא כמובן טרם הריון ואו בשלבים מאוד מוקדמים שלו. היכולת בשלב כזה היא לרוב רק עם מחיצה גדולה שחוצה את כל הרחם ואז אולי ניתן לראות העובר בצד אחד של החלל . בסקירות מוקדמת או מאוחרת בטח אינם העיתוי לאיבחון
    אני מציע שתבחני עם הרופא המטפל את המיסמכים המתייחסים לחשד לרחם המחיצתי. האם כתוב במפורש? . אשמח להתייחס בהתאם
    בהצלחה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקונות בשליה בהריון- חודש תשיעי
    אלינור
    19/09/2016

    שלום לך ד"ר יקר,
    אשמח לעצתך. אני נמצאת כרגע בחודש תשיעי שבוע 37+3 הריון תקין לכל אורכו כולל הבדיקות בסקירות. היום כאשר הגעתי למיון בעקבות כאבים שהיו לי ברחם נמסר לי שהכול תקין והכאבים הם מהתרחבות ברחם. יחד עם זאת רופא המיון שאל אותי עם עברתי ניתוח קיסרי בהריון ואם ההריון היה לכל אורכו תקין. הסברתי שכל הבדיקות היו תקינות ולא עברתי מעולם קיסרי אבל אז הוא אמר לי שהוא רואה לקונות בשלייה. הוא שאל אם הרופא המטפל שםמלב לזה והסברתימלו שזה פעם ראשונה שאני שומעת על כך. גם בבדיקה הכול היה תקיןמלמעט הלקונות. השאלה מה משמעות הדבר והאם זה מוסכן. יש לציין כי השלייה שלי היא קידמית. ממצא זה מטרידנאותי מאוד במיוחד לאחרנשקראתי באינטרנט דברים שונים. אשמח לדעת אם יש ממה לדאוג ואם עליי לגשת למיון בשנית בעקבות ממצא זה, כי הרופא המטפל בי בחופשה. אשמח לתגובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקונות בשליה בהריון- חודש תשיעי - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    19/09/2016

    אלינור שלום
    לאקונות הם מעין כיסי דם ברקמת השלייה. מתייחסים בעיקר בהקשר של שלייה נעוצה כלומר שהשרשתה לא תקינה לדופן הרחם לרוב במיקרים בהם עברה ההרה ניתוח קיסרי בעבר או ניתוח רחמי אחר ולעיתים גם אחרי גרידות. לקונות זהו שם כולל ויש גודל שונה מספר לאקונות או בודדת והתייחסות לא כוללנית כך שאני מוגבל בהתייחסות ובהסבר מאחר ולא ראיתי את הבדיקה. עם זאת אם גדילת העובר תקינה והערכה שבצעת היום תקינה ועובדה ששוחררת מהמיון אינני רואה בעייה. חסר לי במידע שקיבלת האם גבול שלייה -רחם סדיר שכן זהו עוד פרמטר בהערכת נעיצות השלייה לדופן
    כאמור על פניו ניראה שסיכויים שהמימצא הוא לוואי . בכל מיקרה את מוזמנת לפנות ליחידת אולטרהסאנד בבית חולים או במסגרת הקופה להערכה עם טופס 17 מתאים ( אפילו מרופא משפחה) להערכת השלייה
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עובי קפל צווארי בסקירה שניה-שבוע 23
    סיון
    11/09/2016

    שלום רב

    האם קפל עור צווארי בסקירה שניה (שבוע 23) שנמדד 4ממ נחשב בעייתי או גבולי? שקיפות עורפית הייתה 2.5.. בסקירה ראשונה עובי הקפל הצווארי היה 1.7. מי שפיר, ציפ גנטי ואקו לב עובר תקינים. הסקירה השניה הייתה תקינה ולא נאמר לי שיש בעיה עם עובי הצוואר אבל בגלל שכבר בשקיפות הערך היה גבולי/ מוגבר אני תוהה אם בכל זאת יש משהו בעייתי או שמצריך בדיקה נוספת..

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עובי קפל צווארי בסקירה שניה-שבוע 23 - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    11/09/2016

    היי סיוון
    כעקרון 6 ממ הוא גבול עליון של תקין בשליש השני . כך ש 4 ממ בתחום התקין. בהנחה ששאר הבדיקה תקינה לא ניתן להצביע על בעייה. יתרה מכך בדיקת מי שפיר כולל צ'יפ תקינה ולגבי אסוציאציה למומי לב אקו לב שביצעת היה תקין כך שאינני רואה מקום לדאגה בנתונים אלה.ממליץ שתמשיכי מעקבי גדילת עובר .
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלבון עוברי- טעות בחישוב גיל הריון
    יעל
    10/09/2016

    שלום,
    אני בשבוע 18+4, גיל ההריון נקבע לפי האולטרסאונד הראשון, בשל מחזור לא סדיר.
    רופאת הנשים תיקנה את תאריך הווסת האחרונה ואמרה לי לומר את התאריך המתוקן. שקיפות ביצעתי בשבוע 12+1 ולפי גודל העובר נרשם בתוצאות גיל הריון 12+6, כל בדיקות הסקר לאחריו :בדיקת דם אחרי שקיפות וחלבון עוברי חושבו לפי גיל הריון של השקיפות. השאלה שלי היא האם ייתכן התוצאות בעצם לא מדויקות ? את בדיקת הדם של החלבון העוברי ביצעתי לפי תאריך מתוקן של היום בו גיל ההריון הוא 17 שבועות ובבדיקה נכתב שהחישוב בוצע לפי גיל הריון של 17+5.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלבון עוברי- טעות בחישוב גיל הריון - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    11/09/2016

    בעיקרון, יש לתקן את הבדיקה לפי גיל ההריון האמיתי, אם כי איני משוכנע שתיקון של 5 ימים כל כך עקרוני. בל נשכח, כי הבדיקה הינה סטטיסטית וטווח הטעות שלה לא קטן - רגישותה לזיהוי תסמונת דאון הינה בין 65-70% בלבד!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חדרי מוח ואגני כליה - פרופ' מייזנר
    אורית
    06/09/2016

    שלום רב,

    בשבוע 22 בוצעה סקירה מאוחרת.
    בסקירה עלו הממצאים הבאים-
    1. רוחב חדרי מוח - חדר ימני 7.1 מ"מ, חדר שמאלי 8.2 מ"מ.
    2. אגני כליה - 5 מ"מ, ו - 5.2 מ"מ.

    כל הבדיקות עד לשבוע זה תקינות

    הרופאה ציינה כי המדדים תקינים ולא מדובר בהרחבה, אך הפנתה למעקב בשבוע 28.
    אני מאוד מודאגת, ולא מבינה מדוע יש לעקוב אחר ממצאים תקינים.

    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חדרי מוח ואגני כליה - פרופ' מייזנר - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    07/09/2016

    הממצאים אמנם תקינים לגיל הריון של 22 שבועות. האסימטריה של חדרי המוח הנה ממצא תקין שאינו מחייב מעקב כלל. אגני הכליות לעומת זאת עלולים לגדול ולכן כדאי לעקוב אחריהם, על מנת לוודא שאינם מורחבים בצורה שתחייב מעקב אחר הילוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום