מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אחרי סקירת מערכות מורחבתאורך קורפוס קלוזום19/07/2017
שלום רב,
אתמול עברנו סקירת מערכות מורחבת בשבוע 21.6 , לאחר מגוון בדיקות מקיפות שבוצעו בהצלחה רבה: שקיפותעורפית, סקר שליש ראשון ושני, חלבון עוברי, ואף מי שפיר וציפ' גנטי שיצאו תקינים, ואף סקחרת מערכות מוקדמתתקינה לחלוטין.
אני בת 33, בריאה, בסקירת המערכות המורחבת שנערכה על ידי פרופסור מוערך מאזור הצפון, התוצאות הן כאלו:
סקירת המערכות הנל תקינה
הערכת המקשל הינה אחוזון 91
אורך הקורפוס קולסום 19.5מ"מ באחוזון 5
ונמצאה כי הקיבה נמצאה קטנה לאורך הבדיקה.
שלל הממצאים בתוספת סקירת המערכות התקינה , גרמו אצלי לפאניקה גדולה. הפרופסור נראה רגטע וביקש שנגיע בעוד שלושה שבועות לאולטרסאונד מוח נוסף על מנת לבחון את המצצאים בשנית, הוא הבטיח כי ככל הנראה הכל יהיה בסדר, ולא נשקפת סיבה לדאגה בשקלול כל הגורמים והבדיקות שנערכו קודם. כמו כן כל איברי המוח ושאר האיברים שנבדקו נמצאט תקינים בסקירה.
שלושת השבועות הצפויים בהמתנה הם מורטים עצבים ומלאי דאגה, האם יש סיבה לדעתך המקצועית לדאגה ופאניקה?
מעריכה מאוד את הנכונות לסייע.
רז
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קורפוס קלוסום
פרופ` ישראל מייזנר19/07/2017קיימות בספרות עקומות לגודל הקורפוס קלוסום, שלא תמיד הינן מדויקות. לכן ההזמנה לבדיקה חוזרת הינה לגיטימית, מה גם שה קורפוס קלוסום אז, גדול יותר וקל למדידה. הייתי ממתין בסבלנות לבדיקה החוזרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיפות עורפית תוצאות usענת18/07/2017
שלום רב
בת 42+10, היום בצעתי שקיפות עורפית
CRL 57
NT 2.4
גיל הריון 11+4
עובר מתאים ל 12+2
האם תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם תקין?
ד``ר רון ברדין18/07/2017תרגום הסיכון לעובר עם תסמונת דאון מבדיקת שקיפות עורפית ניגזר משילוב של גיל האשה , שבוע ההריון והשקיפות הנימדדת. הגיל שלך בפני עצמו נותן סיכון רקע מוגבר. עובי העורף אבסולוטית בתחום שמתחת ל 3 ממ אך בחלק העליון יותר של תחום התקין. אני מניח ששיקלול הפרמטרים יתן סיכון מוגבר. מומלץ שתבצעי ייעוץ גנטי וכמובן סקירה מוקדמת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ענת22/07/2017בצעתי בדיקת nipt ולא היו ממצאים חריגים
זה אמור להרגיע אותי?
בהחלט מתכננת לבצע את כל הסקירות והבדיקות כדי להמנע ככל האפשר מבדיקת מי שפיר
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהNIPT תקין
ד``ר רון ברדין22/07/2017היי ענת
בהחלט מרגיע מאוד ש NIPT תקין. יעוץ הגנטי מטרתו בין השאר לדבר על משמעויות דיקור מי שפיר מעבר לתסמונת דאון למשל על הצ'יפ הגנטי שנותן מידע רב ועוד. בכל מיקרה אחרי בדיקת סקירה מוקדמת יהיה בידייך עוד מידע חשוב
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת שקיפות עורפיתיוליה15/07/2017
שלום רב.
אני בת 34 ועשיתי את בדיקת השקיפות בשבוע 13.
התוצאה יצאה 2.2. האם זה נחשב לתקין? זה מאוד הלחיץ אותי ואיני יודעת מה לעשות. אולי אפשר לעשות את הבדיקה שוב?.
אשמח לתשובה תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקיפות עורפית
ד``ר רון ברדין15/07/2017היי יוליה
עקרונית 2.2 ממ בתחום התקין אם כי בחלק היותר גבוה שלו. כשמדברים על ערך לא תקין אבסולוטית שבגינו מומלץ דיקור מי שפיר 3 ממ . אם כי כידוע שלגיל האשה ושבוע ההריון תפקיד בחישוב הסיכון כך שאין ספק ש 2.2 ממ מעלה את הסיגון אבל השילוב עם שאר המדדים יתן האינדיקציה לגבי דיקור מי שפיר או המשך בירור( ייעוץ גנטי). בכל מיקרה סיכון סטטיסטי מומלץ לדיקור הוא 1:380 . מומלץ שתשלימי סקר ביוכימי טרימסטר 1 ( בדיקת הדם) תבצעי סקירת מערכות מוקדמת
לגבי האם לחזור על הבדיקה אני מניח שניבדקת על ידי רופא מיומן לא ניתן לומר לך האם ערך בלחזור על הבדיקה .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשיפה לחומרי הדברה ואולטרסטונדליאת15/07/2017
היי שלום , נחשפתי לחומרי הדברה בשבוע 7 , איזה בדיקת אולטרסאונד עלי לעבור כדי לדעת שהכל תקין ולהיות סוף סוף רגועה בהריון הזה ? האם סקירה מוקדמת תוכל לדעת בוודאות שהכל בסדר והעובר לא נפגע ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשיפה לחומרי הדברה
ד``ר רון ברדין15/07/2017היי ליאת
תשובה למשמעות החשיפה מבחינת השפעתה על היתפתחות העובר אם כלל תוכלי אני מניח לקבל במרכז הטרטולוגי( ראי באינטרנט פרטי קישור) . תצטרכי אני מניח לתת להם מידע יותר ממוקד ומפורט על סוג החומר ומשך חשיפה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מין העובר בבדיקת אולטראסונדנונו14/07/2017
שלום,
אני בשבוע 19 להריון, בצעתי בדיקת אולטראסונד רגילה אצל הרופא שלי, להערכתה שמדדים וגודל תקינים, לגבי מין העובר אמרה שקשה לזהות במכשיר שיש לה, אחרי שנסתה היא אמרה שהחבל הטבורי עובר בין הרגליים ולכן לא רואה אבל בכל זאת נראה לה שזאת בת, ואמרה בסקירה המאוחרת יהיה לך תשובה מדויקת יותר, שאלתי האם יכול להיות שזה בן ? ולמה דווקא אמרה שזו בת? היא לא נתנה לי הסברים ורק רצתה לסיים את הבדיקה אפילו את תמונות הבדיקה לא צרפה לסיכום הביקור רק נתונים ללא תמונות.
אשמח לקבל התייחסות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מין העובר
פרופ` ישראל מייזנר15/07/2017מין העובר בשבוע 19 ברור בדרך כלל, אך יתכן ולרופאה היו בעיות טכניות כפי שציינת. בכל מקרה, לפנייך שתי אופציות: לחכות לסקירה המאוחרת, או לפנות למומחה האולטרסאונד לאבחון מדוייק. לא ציינת מאומה לגבי הסקירה המוקדמת....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמין העובר בבדיקת אולטראסונד
נונו15/07/2017לא בצעתי סקירה מוקדמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על הערכת משקליפעת.12/07/2017
שלום לרופאים הנכבדים. אתמול עברתו הערכת משקל שבוע 33 בדיוק משקל 1815 אחוזון 30. לא אלעה בפרטים אך הכל היה תקין ותואם את שבוע ההריון פחות חמישה ימים.בנוסף להערכת המשקל עשיתי מעקב התפתחות אצל ד"ר תומרקין המקסים. הכל נמצא תקין כולל כמות מי שפיר, התפתחות מוחית וכו.היקף בטן העוברית קטן ב 13 ימים. אציין כי תמיד היה פעם של שבוע וקצת. ההריון עד כה תקין לגמרי. סקירות, חלבון, שקיפות, העמסה. מחוסנת לcmv ובוצע בירור זיהומי. מי שפיר לא עשיתי כי אני בת 27 ולא הייתה לכך סיבה עד כה. השאלה מדוע הבטן שלה קטנה ועל מה יכול להעיד? אציין כי גם אני וגם בעלי אנשים נמוכים בערך 1.66 ורזים. בעלי אף נולד פג. הרופא אמר שאין כל סיבה לחשש אלא למעקב. בנוסף ציין כי זרימות טובות ותקינות וכך גם השלייה. השאלה שלי מה יכולות להיות הסיבות לכך לנוכח הרין תקין לגמרי ? הוזמנתי למעקב עד 3 שבועות הרופא אמר שאין כל סיבה ללחץ. מה אעשה במידה והיקף הבטן יגדל ולא יצטמצם? מה עוד ניתן לבדוק ולעשות? תודה לכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדילת העובר
פרופ` ישראל מייזנר12/07/2017לפי הנתונים שאת מוסרת, ובהתייחס לעובדה שאת ובעלך לא גדולים...עובר שהינו קטן יותר אינו סיבה לדאגה, כל זמן שמדידתו אינה מחוץ לתחום הנורמה לגיל ההריון. כיון שאת במעקב גדילה אצל רופא מהשורה הראשונה, היי בטוחה כי יעקב כמקובל ואם יהיה צורך, יפנה אותך לבדיקות מתאימות או בירור נוסף במסגרת בית חולים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה 3 מ"מ במוח העוברמודאגת05/07/2017
שלום פרופסור,
עובר ממין נקבה,בוצעו סקירה ראשונה + סקירה שניה + שקיפות עורפית + בדיקת וורפי .- כל נמצא תקין
מטופלת אצל רופא פרטי שמבצע מעקב הריון ובנוסף מבצע סקירת מערכות..
בבקורת מעקב הריון ,בשבוע 27 ,נמצאה ציסטה של 3 מילימטר במוח (קרוב לקורפוס קולוסום - שהוא תקין). הופנתי לסקירת מוח מכוונת.
האם עליי להיות מודאגת?
איך ראו את הממצא רק עכשיו?
האם זה עלול להעיד על מום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה מוחית
פרופ` ישראל מייזנר06/07/2017המילה ציסטה היא שם כללי. יש לבדוק אם היא משמעותית ומה מקורה. אי אפשר עדיין לחוות דעה בלי לדעת בדיוק במה מדובר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילת עובר, האם יש סיבה לדאגה?טלי29/06/2017
שלום רב
הערכת משקל שבוע 34+0 (מדויק לפי ivf). מדד ac מתאים לשבוע 32+4. Femur מתאים ל 34+5. היחס ביניהם נושק לאחוזון 5 (4.24). האם יש סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדילת העובר
פרופ` ישראל מייזנר29/06/2017על פניו לא נראה לי כי קיימת בעיה. ההפרש אינו חריג במיוחד, אך מחייב מעקב, רצוי כשבועיים לאחר הבדיקה הקודמת!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצמות ארוכות קצרות על טווח תחתון של נורמהנטלי27/06/2017
היי...
אני ראיתי שכבר פרסמו שאלה בנושא ממש לא ממזמן אבל אני בוכה כבר יומיים ואשמח אם מישהו יוכל להפנות אותי לגורמים הרלוונטיים או להמליץ לי אל משהו.
עשיתי סקירה מאוחרת אתמול,לאחר סקירה ראשונית תקינה שבה הופניתי לאקו לב עובר בעקבות מחלות לב שלי שגם יצא הכל תקין, בסקירה אתמול בשונה מכל הבחורות שמפרסמות מדדים הביאו לי רק אינדיקציה לפי אחוזונים.
אני שבוע 23.5 לפי וסת אחרונה
BPD 55.8 תואם לשבוע 23.0
HC 216.8 תואם לשבוע 23.5
היקף בטן 181.6 תואם לשבוע 23.0
FEMUR 38.0 תואם לשבוע 22.1
הערות:
בבדיקה זו נצפו עצמות ארוכות על טווח תחתון של נורמה-
אורך הפמורים בין אחוזון 6-7
TIBIA על אחוזון 5.8
FIBULA על אחוזון 20
HL נמוך מאחוזון 5
ULNA על אחוזון 15
RADIUS על אחוזון 6.4
לסיכום- רושם להתחלת קיצור עצמות ארוכות.
לבצע סקירה מכוונת לעצמות ארוכות במסגרת יחידת USבבית חולים.
השאלה כמה זה מסוכן? מה הסיכוי למשהו לא טוב?
תודה רבה אל היחס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצמות ארוכות
פרופ` ישראל מייזנר27/06/2017בינתיים, כל העצמוחת הארוכות בגדר הנורמה, ואינן מצביעות על בעיה, אלא, אם הן תהיינה קטנות יותר משמעותית בבדיקות עוקבות. אין לי פרטים לגבי ממדייך את...
בכל מקרה הייתי ממליץ לחזור על המדידות בהפרש של מינימום שבועיים בין הבדיקות, לפנות לייעוץ גנטי אח"כ במידה והן לא גדלו כיאות, ולקבל הפנייה למעקב בבית החולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
נטלי27/06/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עכירות ב Cavum SP בסקירההדס27/06/2017
בסקירה מכוונת למוח - CMV נרשם בסיכום כי לא נמצאו נתונים המעידים על הדבקת העובר. ומצוין עוד, כי Cavum SP לא נמדד מורחב, עם חומר עכור בתוכו.
מה הכוונה של הערה זו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עכירות
פרופ` ישראל מייזנר27/06/2017צריך לשאול את הבודק. בעיקרון אם אין הידבקויות או ציסטות או ממצא חריג ב CSP, לא ברורה לי משמעות ה"עכירות" ולכן צריך לברר למה התכוון הרופא...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמינות של מין העובר בבדיקות אולטרסאונדהריונית21/06/2017
שלום דר. בבדיקת אולטרסאונד בשבוע 11+2 נאמר לי שיש סיכוי שזאת בת. בשקיפות עורפית בשבוע 13 נאמר שיש לי בן והרופאה צילמה לי את העיבר המין של העובר. בסכירת מערכות בשבוע 15+6 שבוצע על ידי רופא אחר נאמר לי שוב שזאת בת.. מי מהם צודק? האם ניתן להסתמך על הסכירת מערכות? בתודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מין העובר
פרופ` ישראל מייזנר22/06/2017זיהוי מין העובר בשבועות 11-13 הינו ברמת דיוק של כ- 80% בלבד. בסקירת המערכות המוקדמת הזיהוי קרוב ל 100%. כמובן, שהדבר תלוי גם בניסיונו של הבודק ובטיב המכשור בו הוא משתמש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות של עצמות ארוכות קצרותאני19/06/2017
שבוע הריון מחושב 31W+2
BPD 79.3mm
OFD 102 mm
HA 286.1 mm
AC 268.6mm
Femur 55.9mm
Humerus 49.7mm
Ulna 44.2mm
Radius 34.5 mm
Tibia 46.8mm
Fibula 46.5mm
Cerebellar 40.3 mm
CM 6.76
נאמר שצריך יעוץ גנטי. תורים ארוכים
במיוחד הרדיוס קטן.
עשיתי מי שפיר בערך בשבוע 18 בעקבות חלבון עוברי בדם גבוה (2.6 mom) וגיל. גם המי שפיר, חלבון עוברי במי שפיר, וגם הצ'יפ הגנטי (אסותא) יצאו תקינים. לא נשמר חומר. האם יש צורך לחזור על מי שפיר ואם כן עד איזה שבוע ניתן לבצע?
האם יש עוד משהו שניתן לבדוק באולטראסאונד כדי לשלול גמדות או עד איזה עוד דברים יכולים עצמות קצרות להעיד?
אני 1.57 מטר. יש עורק טבורי אחד ואני מזריקה קלקסן בעקבות הפלות קודמות APLA.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצמות קצרות
פרופ` ישראל מייזנר20/06/2017קשה לענות לך ללא בדיקה של העובר לגבי צורת ומבנה העצמות הארוכות. הבעיה שבודקים שונים מודדים עצמות בצורה שונה.
בכל מקרה כל העצמות הארוכות בעוברך, מתאימות לאחוזון 5 ויותר, מה שאיו מכוון לכיוון של גמודת, אך כפי שציינתי, קשה לי לנבא ללא בדיקה של העובר, כולל אצבעות, פנים, לב וכד'.
ייעוץ גנט כמובן חשוב, בתנאי שלגנטיקאי יש ידע בתחום ספציפי זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיסי שיליה והסבירות להפלה מעצם קיום הבדיקהאירית וגלעד19/06/2017
שמי אירית ואני חוגגת 40 בקרוב
לשמחתי גיליתי שאני בהריון (ראשון)
ואני חוששת מלעבור את בדיקת סיסי השיליה בבית חולים ציבורי
בעיקר כי שמעתי שיש סבירות להפלה מהבדיקה עצמה
שאלתי, האם ניתן לבצע את הבדיקה באופן פרטי איכשהו ?
תודה
אירית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיסי שליה
פרופ` ישראל מייזנר20/06/2017קיימת בעיה של ביצוע סיסי שליה באופן פרטי, מהעדר מוסדות ומעבדות מתאימים. לכן, בתי החולים הציבוריים, נשארו האופציה הרלבנטית...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיסי שליה
פרופ` ישראל מייזנר20/06/2017קיימת בעיה של ביצוע סיסי שליה באופן פרטי, מהעדר מוסדות ומעבדות מתאימים. לכן, בתי החולים הציבוריים, נשארו האופציה הרלבנטית...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אין עדיין דופק לעוברמ.מ18/06/2017
שלום רב,
ביום רביעי האחרון הייתי אצל הרופא, ובבדיקה וגניאלית לא מצא דופק לעובר. ראה שק הריון בגודל 4-5 מ"מ וקוטב עוברי- המליץ לעשות בדיקת דם ולראות רמות בטא ופרוגסטון. הבטא הייתה 16 אלף והפרוגסטון 127 (כמו מההתחלה).
היום הייתי שוב אצל הרופא: העובר גדל ל7 מ"מ אך עדיין לא ראה דופק. גיל ההריון לפי וסת 7 שבועות ו-6 ימים גיל ההריון ע"פ ממצאי הבדיקה 6 שבועות ו-4 ימים.
האם יש סיכוי לשמוע דופק עוד כמה ימים?
האם בכלל ייתכן מצב בו עובר גדל מבלי שיש דופק?
תודה מראש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק עוברי
פרופ` ישראל מייזנר18/06/2017בעיקרון, בגיל הריון של 6 שב' ומעלה, מקובל לצפות כבר בדופק העובר. לא ברור לי מדוע לא נצפה עד עתה. יתכן וכי עקב ביוץ מאוחר, הצפייה בדופק יכולה להדחות במספר ימים. כל זמן שאין דימום המחשיד לבעיה בעובר, המתיני עוד מספר ימים וחזרי על הבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז זהו..
מ.מ18/06/2017שמדובר בהפרייה.
תאריך שאיבה 7.5
תאריך החזרה 10.5
יש אפשרות שמדובר בהשתרשרות איטית?
באיזה שבוע לפי גודל העובר זה הופך להיות בלתי אפשרי להמשיך לקוות?
ובכללי.. האם הגיוני שיש התפתחות עובר בלי שיש דופק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדופק
פרופ` ישראל מייזנר18/06/2017בשלב זה לפי המועד של ההחזרה, צריך כבר לראות דופק. בכל מקרה, הייתי חוזר על הבדיקה בידיים מיומנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אחזור על הבדיקה, אבל..
מ.מ19/06/2017עד איזה שבוע יש עוד תקווה?
כשהעובר באיזה גודל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדופק
פרופ` ישראל מייזנר19/06/2017הייתי מחכה מקסימום שבוע ולא יותר...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היקף ראש בהערכת משקלירדן15/06/2017
שלום רב,
אני בשבוע 31+1. היום ביצעתי הערכת משקל.
כמות מי שפיר תקינה. דופק ותנועות תקינות. מין העובר זכר.
השאלה שלי היא לגבי היקף הראש. שמתאים לשבועיים וקצת יותר מגיל ההיריון.
המדידות הינן:
83 מ"מ - BDP . מתאים לשבוע 33+3
Head cir - מ"מ 300. מתאים לשבוע 33+1
AB.cir - מ"מ 275 . מתאים לשבוע 31+43
יחס 1.09HC/AC.
Femur Length - מ"מ 61. מתאים לשבוע 31+5
הערכת משקל 1860 גר
לפי דולברג העובר באחוזן 68.
האם היקף הראש הוא ממצא חריג ? האם עליי לבצע בדיקות נוספות? אציין שביצעתי בדיקת מי שפיר וציפ גנטי שהתקבלו תקינות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראש גדוןל
פרופ` ישראל מייזנר15/06/2017הפרש בין שבועיים הביקף הראש נחשב לממצא תקין בנוכחות אנטומיה מוחית תקינה. אינני רואה סיבה לדאגה, ולשקט הנפשי, חזרי על הערכת הגדילה עוד שבועיים ימים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



.jpg)