מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דופק איטיאורית08/11/2015
הי
הבת שלי בהריון בשבוע 8+ תאומים ..נאמר לה היום שלאחד מהם הקטן יותר יש דופק איטי ואת זה לא אמרו קודם... כשראו דופק לפני שבועיים וגם לפני שבוע
האם יש סכנה לעובר שלא ישרוד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק איטי - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר08/11/2015בשבוע ה 8 להריון, צפוי דופק מהיר בעובר. אם הוא איטי יתכן וקיימת בעיה, וקשה לצפות מה יקרה לעובר. מעקב אולטראסאונד הוא ברירת המחדל היחידה בשלב זה של ההריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקירה שניה או שלישית פרטיתלי07/11/2015
שלום
אני מתלבטת בין לעשות סקירה באופן פרטי שעולה מעל 2000 ש"ח בין סקירה שניה בשבוע 24 או שבוע 32. מתי מומלץ יותר?
האם הריאות קשה יותר ככל שהעובר גדול יותר? מאידך המוח כבר מפותח יותר..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקירה שניה או שלישית פרטית - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר07/11/2015הסקירה השנייה הינה החשובה והעקרונית, ולדעתי חובה לבצעה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מי שפירמיכל31/10/2015
שלום. אני כרגע בשבוע 13+, בת 42, הריון ראשון ב IVF, ביצית שלי, תרומת זרע. הריון יקר לי מאוד.
מתלבטת מאוד אם לעשות מי שפיר או VERIFY ומבקשת עזרתך בהבהרת ההבדלים. אם כל הבדיקות יוצאות תקינות האם VERIFY מספיקה ואם לא מדוע?
בנוסף יש לי המטומה של כ 5סמ בין הקרומים בדופן הקדמית, אם אחליט על מי שפיר האם ההמטומה מגבירה את הסיכון ועם מי עליי להתייעץ בנושא?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת מי שפיר - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר31/10/2015בדיקת ה verify אינה מחליפה דיקור מי שפיר, מהסיבות הבאות:
1.נבדקים רק 5 זוגות כרומוזומים מתוך 23 הקיימים
2. הבדיקה הינה בדיקת סקר ולא בדיקה אבחנתית. המשמעות היא שאם הבדיקה יוצאת פתולוגית, יש בכל מקרה צורך לבצע דיקור מי שפיר לפני כל החלטה על סיום ההריון.
3. הבדיקה אינה נושאת בחובה אפשרות לבדיקת הצ'יפ הגנטי - בדיקה מומלצת ביותר לכל מי שמבצעת דיקור מי שפיר.
4. בדיקת מי השפיר הינה הגולד סטנדרד ברמת דיוק של 100% לכל הכרומוזומים.
לגבי ההמטומה, איני יכול לייעץ לך ללא צפייה הממצא ובמיקומו. צריך ייעוץ ספציפי על ידי מומחה באולטראסאונד ובדיקורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה נוספת
מיכל31/10/2015תודה על תשובתך.
מקבלת כמובן את המלצתך, האם תוכל לרשום לי שם של מומחה לאולטראסאונד ודיקור באזור חיפה?
אין לי שום מושג למי לפנות כאן והייתי רוצה לגשת לרופא טוב ומומלץ.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה נוספת - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר01/11/2015אינני נוהג לתת המלצות באתר. תוכלי לשאול ולהתייעץ עם חברותייך או עם הרופא המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראש העובראני123429/10/2015
שלום. עשיתי היום הערכת משקל שבוע 32.
הכל תואם לשבוע והרופא לא אמר שום דבר מיוחד.
אבל יצאתי טיפה מוטרדת
בפעם הקודמת שעשיתי הערכת משקל בשבוע 27 הראש נראה לי עגול סימטרי ויפה.
הפעם הראש נראה לי אליפסה. האם הגיוני שהראש משנה את צורתו ככה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראש העובר - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר31/10/2015תתפלאי, אך הצורה הנורמאלית של ראש העובר באולטראסאונד הינה אליפסה!!! לכן, אין לך כל סיבה לדאגה בנושא זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מין העובר - מצורפת תמונה משקיפותפרופ` ישראל מייזנר29/10/2015
מצורפת תמונה מתוך השקיפות - בוצעה בשבוע 12+1 בדיוק (ואין ספק לטעות בתאריך)
לא רצינו לדעת, אבל הוא סימן על התמונה בעט (ע"פ בקשתנו) בידה ונרצה לנסות לזהות בבית
אמר זו כמובן העשרה ב-80%
פתאום אנחנו מאוד סקרנים. האם לפי התמונה תוכל לנסות לשער?
אפילו אם רק לשער?
לנו זה נראה כמו בן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מין העובר - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר31/10/2015קשה מאד לזהות לפי תמונה זו שאינה באיכות טובה. אעפ"כ נראית לי יותר נקבה מזכר. חכו לסקירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רושם לVSD מוסקולרי קטן בסקירה שניהמורן29/10/2015
שלום רב.
בת 38. בבדיקת סקירת מערכות שעברתי השבוע בשבוע 23 להריון, התרשם הרופא שקיים VSD מוסקולרי קטן.
הוא המליץ על אקו לב עוברי בנוסף לייעוץ גנטי ובדיקת מי שפיר.
חשוב לציין שכל יתר הממצאים וכל יתר הבדיקות שביצעתי עד כה היו תקינים.
אני מבולבלת ולא יודעת מאיפה להתחיל. האם מאקו לב? האם רופא נשים מומחה בתחום מבצע את האקו לב העוברי או קרדיולוג ילדים? אנו גרים בצפון ומבוטחים במאוחדת. מתקשים להבין מי אמור לבצע את הבדיקה ואיפה.
אשמח להרגעה וקצת סדר בדברים.
תודה
מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רושם לVSD מוסקולרי קטן בסקירה שניה - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר31/10/2015ממצאי הסקירה מחייבים בירור נוסף בשני מישורים:
א. בירור מקיף של מבנה הלב ע"י בדיקת אקו-לב עובר ע"י קרדיולוג ילדים מומחה.
ב. כיון שמומי לב שכיחים בתסמונות גנטיות, למשל תסמונת דאון, קיימת המלצה גורפת במקרים כאלו לבצע את אקו הלב. הייעוץ הגנטי יכוון ככל הנראה לבדיקת מי השפיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוקדים אקוגנים בחדריםגל28/10/2015
שלום,
אני בת 36, בהריון תאומים אחרי ivf, שבוע 16+4.
בסקירה המוקדמת, באחד העוברים ראו שתי היסתיידויות בחדרים(אחד בשמאל אחד בימין).השקיפות היתה תקינה ובדיקת הדם של verify לתאומים תקינה.
לפני שבועיים היה לי דימום כנראה בגלל המטומה קטנה שקרובה לפתח צואר הרחם (שליה נמוכה).
הרופא המליץ לחכות עם הדיקור לאחרי הסקירה המאוחרת.
האם הממצא מדאיג ומרא על סיכון גבוה לדאון?
האם מומלץ לעשות דיקור?
האם הדימום שהיה מעלה את הסיכון להפלה בעקבות הדיקור?
האם דיקור בשלב מאוחר יותר מעלה את הסיכון להפלה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוקדים אקוגנים בחדרים - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר31/10/2015המוקדים האקוגנים בלב כממצא בודד אינם מחייבים דיקור מי שפיר לתסמונת דאון (נדרשים שני ממצאים "רכים" כשהאחד מהם הוא המוקד האקוגני). אישית אני חסיד של דיקור מי שפיר, גם לתאומים, וקל וחומר בגילך. עקב הדימום, הייתי דוחה את הדיקור לשבוע 18 לערך. דיקור מאוחר יותר, בשלב זע עד שבוע 21 להריון, לא צריך להעלות את הסיכון להפלה. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיכויים להפלה
גל31/10/2015תודה על התשובה המהירה.
מהם להערכתך הסיכויים להפלה בדיקורנלאחר הדימום (תאומים)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודות אקוגנייותיעל28/10/2015
שלום רב
שבוע 18, סקירת מערכות תקינה ובדיקת ורפיי המורחבת תקינה.
בסקירה היו שני נקודות בצד שמאל בלב העוברית.
שבועיים אחרי הסקירה בבדיקה עדיין נצפו נקודות.
האם הממצא הזה חסר משמעות לחלוטין? כאשר בדיקת ורפיי תקינה.
זה אמור להיעלם? או שזה לא משנה? והאם זה עלול להשפיע על בדיקת החלבון העוברי?
יש לציין שלאימי בהריונה לפני 14 שנה, נצפו גם נקודות בחדר שמאל והכל היה תקין לאחר מכן.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדכון: תוצאות חלבון עוברי תקינות.
יעל28/10/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות שקיפות עורפיתמיכל25/10/2015
שלום. אני בת 42. היום עשיתי שקיפות בשבוע 12+5.
עובי השקיפות 1.3 מ"מ.
הודגמה עצם אף.
דרגת הסיכון לפי הגיל היא 1:53
והסבירות לפי עובי השקיפות, אורך העובר והגיל 1:331
מה אומרות התוצאות?
האם זה תקין? האם זה סיכון גבוה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות שקיפות עורפית - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר31/10/2015התוצאות מראות כי הסיכון שלך לתסמונת דאון קטן משמעותית לפי הבדיקה, אך עדיין נמצא ברמת הסיכון המחייבת דיקור מי שפיר, לפי המלצות משרד הבריאות (סיכון של מעל 1:380).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אודה לתשובתך פרופסורמיה המודאגת24/10/2015
עשיתי בדיקה הודגם אומפלוצלה במימדים 12*12*10
הודגם
כליה שמאלית לא הודגמה, כליה ימנית הודגמה באורך 10 מ"מ עם שני אגנים יכול להתאים למערכת מאספת כפולה
נצפה קו אמצע גולגולת רושם שהחדר הלטרלי מורחב
מה אתה אומר?
אני עוד יומיים שבוע 13
ועושה סיסי שליה
האם יכול להיות שלא יהיה עוד ממצא, ולא תמיד האומפלוצלה מלווה בעוד דברים?
במידה ויש ניתן לראות זאת בסיסי שליה?
זה הריון אקסי, יש לי כבר יילד בבית מאקסי ולפי הבדיקות הבעיה לא גנטית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אודה לתשובתך פרופסור - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר24/10/2015אומפלוצלה הינו יציאת תוכן מעי דרך פתח בדופן הבטן באיזור מוצא חבל הטבור.אבחון של אומפלוצלה בשבוע צעיר כשבוע ההריון שלך, עדיין יכול להיות מוטעה. שילוב של אומפלוצלה עם חסר כליה עלול להיות משמעותי, ולכן יש לחכות לתשובת סיסי השיליה. בגדול - אוסף הממצאים שנמצאו אינו מבשר טובות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאודה לתשובתך פרופסור - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר24/10/2015אומפלוצלה הינו יציאת תוכן מעי דרך פתח בדופן הבטן באיזור מוצא חבל הטבור.אבחון של אומפלוצלה בשבוע צעיר כשבוע ההריון שלך, עדיין יכול להיות מוטעה. שילוב של אומפלוצלה עם חסר כליה עלול להיות משמעותי, ולכן יש לחכות לתשובת סיסי השיליה. בגדול - אוסף הממצאים שנמצאו אינו מבשר טובות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומים לאחר שקיפותשני23/10/2015
שלום, אני שבוע 12 עם תאומים בן ובת. בשקיפות נאמר לי שיש בעיה עם הבת הרופא כתב שהפנים נראים אמורפיים ושלא הודגמה רקמת מח ברורה. הפנה אותי ליחידת אולטרסאונד בבית חולים. האם יש לי למה לקוות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומים לאחר שקיפות - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר23/10/2015הסיפור לא נשמע טוב. תקווה היא תמיד דבר טוב...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עובר גדול לגיל ההריון - קצת מודאגתסיס23/10/2015
שלום רב,
אני היום מתחילה שבוע 28. הריון 3. לפני יומיים בבדיקה שגרתית אצל הרופאה היא מדדה את העובר והממצאים הראו שהוא גדול לגיל ההיריון שלו בכמעט שבועיים.
המדדים היו:
BPD מתאים לשבוע 29.5
HC מתאים ל 28.2
AC מתאים 29.1
FL מתאים ל 26.6
הערכת המשקל היתה 1400, והרופאה אמרה שהוא מעט גדול לגיל ההריון. ואמרה שהראש והבטן גדולים.
עשיתי העמסת סוכר 100- יצאה תקינה
כל הסקירות ומי שפיר היו תקינות ועד כה בכל הסקירות העובר היה בדיוק בגודל המתאים לגיל שלו.
ייתכן שעובר פתאום יפתח כזה פער במשקלו כשעד כה היה בדיוק מתאים?
האם יש משמעות לכך שהראש והבטן גדולים ועצם הירך לא?
אודה לחוות דעת לממצאים האלו.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עובר גדול לגיל ההריון - קצת מודאגת - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר23/10/2015רצוי לחזור על הבדיקה אצל רופא אןו טכנאית המיומנית בבדיקת הערכת גדילת העובר. לפי מדדי הבדיקות, עובר מעט גדול אינו סיבה לדאגה בד"כ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפרופ' מייזנר -
סיס24/10/2015ראשית, תודה על תשובתך המהירה. בדיקה זו נעשתה אצל רופאה.
מה המשמעות שהבטן והראש גדולים ועצם הירך קטנה? מה דעתך על ממצא זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטרסאונד ראשוןשיר23/10/2015
שלום הייתי בבדיקה וגינלית את רופא נשים פעם ראשונה הוא ראה שק הריון ושק חלבון והיה קצת דופק איטי אני בשבוע 6 עכשיו הוא ראה ברחם גם נוזל מה זה הנוזל הזה ומה יכול לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטרסאונד ראשון - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר23/10/2015אם הבנתי נכון, יחש לך עובר עם דופק, שאיטיותו נובעת ככל הנראה מגיל ההריון הצעיר. יש לחזור על האולטראסאונד לאחר מס' ימים לתקינות העובר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהההריון צעיר
שיר23/10/2015היה דופק קצת הרופא אמר עוד שבועיים לבוא לבדיקה חוזרת לראות שמתפתח אבל אני בלחץ השאלה אם הנוזל הזה נעלם ומה צריך לעשות לנוח הרבה ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטראסאונד וגינלי ללא כפפותמיכל22/10/2015
שלום. אני בהריון בשבוע 12. היום רופא הנשים עשה לי א.ס וגינלי ללא כפפות. שם את הקונדום על המכשיר וישר אותו בידיים חשופות לאחר שנגע במקלדת בידית הדלת ומי יודע איפה עוד. מה הסיכון שהעביר לי או לעובר חיידקים מסוכנים? האם עליי לעשות בדיקות כלשהן? אני מאוד דואגת. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטראסאונד וגינלי ללא כפפות - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר23/10/2015הנרתיק אינו איבר סטרילי, ויש בו חיידקים רבים. הדבר נכון גם לגבי ג'ל האולטראסאונד. גם הקונדום וגם הכפפות, אינם סטרילים. לכן, הסיכון בהעברת חיידקים דווקא ממגע ידי הרופא, אינו סביר. בד"כ הצוות משתמש להגנתו, בכפפות כדי לא לגעת באיבר מין או שיער של הנבדקת שברור שאינם סטריליים. איני סבור שיש לך איזו שהיא סיבה לדאגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואם בדק מישהי נגועה לפני כן
מיכל23/10/2015נגיד בקונדילומה או פפילומה, אלו הדברים שבעיקר מדאיגים אותי...
ברור לי שלא השתמש בכפפות גם לפני הבדיקה שלי משום שאחרי שהערתי לו הוא אמר שמעכשיו ישתמש בכפפות...
מה הסיכוי שאם קודם היתה מישהי עם אחד מהוירוסים הנל הוא העביר את זה אליי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואם בדק מישהי נגועה לפני כן - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר23/10/2015אין סיכוי גדול שכן הבדיקה מתבצעת עם קונדום הנזרק לפח לאחר הבדיקה. כמו כן, אני מניח שהרופא נוטל את ידיו לאחר או לפני כל בדיקה קודמת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן נזרק אך לא נטל ידיו
מיכל23/10/2015הקונדום אכן נזרק לפח אבל הרופא לא נטל ידיו כשהייתי בחדר, לא לפני שבדק אותי ולא לאחר שבדק אותי ואז ישב איתי על המחשב לעוד כמה דברים..
לכן אני מאוד דואגת...
אם בדק קודם מישהי נגועה... עכשיו עליי להיות חרדה שאולי הדביק אותי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן נזרק אך לא נטל ידיו - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר23/10/2015אני מאמין שאף רופא, לא בודק מישהי ללא כפפות...ואם כך, אין סיכוי שידיו יזדהמו ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל אותי הוא בדק ללא כפפות
מיכל23/10/2015לכן אני מאמינה שגם מטופלות אחרות הוא בודק ללא כפפות. מה אני שונה מאחרות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן נזרק אך לא נטל ידיו - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר24/10/2015גם אם לא השתמש בכפפות, המתמר של האולטראסאונד כוסה בקונדום ובו הרופא בטוח שלא נגע (יש טכניקה להסרתו ללא נגיעה) והוא היחיד שהיה במגע עם הנרתיק.
אני חושב שהנושא מוצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן נזרק אך לא נטל ידיו - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר24/10/2015גם אם לא השתמש בכפפות, המתמר של האולטראסאונד כוסה בקונדום ובו הרופא בטוח שלא נגע (יש טכניקה להסרתו ללא נגיעה) והוא היחיד שהיה במגע עם הנרתיק.
אני חושב שהנושא מוצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חדרי המוח - סקירה שניהמעין20/10/2015
שלום,
ביצעתי סקירת מערכות מורחבת בשבוע 23+4. עקרונית, ממה שהבנתי, כל הממצאים תקינים. העובר (זכר) גדול בשבוע ביחס לתאריך הווסת ונמצא באחוזון 91% (גם אני וגם בן זוגי גבוהים). הגודל של אחד מחדרי המוח יצא 9 מ"מ והשני 7.3 מ"מ. התבקשנו לחזור לבדיקה נוספת בעוד שבועיים (בין היתר כי הרופא חשש שנוכח התנוחה של העובר לא הצליח למדוד הייטב). אבקש לדעת האם האסימטריה בגודל בין שני חדרי המוח משמעותית? האם הגודל של אחד החדרים או שניהם חריג או גבולי? ומה יכולה להיות המשמעות של הממצאים? קריאה אונליין אחרי הבדיקה הלחיצה אותי מאד... האם כדאי כבר כעת לקבוע תור לבדיקה מוכוונת של המוח (באיזה שבוע עושים אותה)?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חדרי המוח - סקירה שניה - תגובה
ד``ר רון ברדין20/10/2015מעיין שלום רב
נתחיל עם זה ששני הערכים הם בתחום הנורמה . מקובל שרוחב חדרי המוח עד 10 מ"מ מוגדר תקין . פער או אסימטריה בין הצדדים איננו מימצא נדיר בטח לא בפער הקיים בעוברך . מאחר ואני מניח שלא נימצא ממצא חריג בסקירת המוח לבד מציון ערכים אלה הרי שאינני רואה סיבה לדאגה. יחד עם זאת מקובל וטוב שעשה כך הרופא הבודק, שהזמין אותך לביקורת . מטרת הביקורת היא לראות שאין מגמה של הגדלת הפער, הרחבת החדרים ולכן במשנה זהירות מזמינים לביקורת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



