פורום אולטרסאונד בהריון, שקיפות עורפית - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה נוספת. ירידה בתחושות
    עדי
    21/07/2015

    יום וחצי לאחר העלמות תופעות ההריון( שבוע 7) אכן םניתי לאולטרסאונד שבו נראה עובר עם דופק. אך התחושות עדיין לא חזרו. האם יכול להיות מצב שפניתי מוקדם מידי לביצוע הבדיקה ורק בעוד כמה ימים יראו את ההשלכות של הפסקה התחושות? כלומר ירידה בתחושות משמעה התחלה של הפלה וזהו תהליך הדרגתי? וכשהן רק מתחילות להעלם עדיין יש דופק אבל כשהן לא חוזרות הדופק יכול להעלם כלומר ההפלה מתקדמת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה נוספת. ירידה בתחושות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת. ירידה בתחושות - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    26/07/2015

    להיפך, הופעת הדופק העוברי הינה סימן חשוב לתקינות עתידית של ההריון. קיימים מצבים רבים, בהם הירידה בתחושות אינה חייבת לרמז על אי תקינות ההריון, ונשים רבות לא חשות כלל תחושות הריון בנוכחות הריון המתפתח באופן תקין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בתחושות
    עדי
    20/07/2015

    הי. אני בשבוע שישי פלוס חמישה ימים. עד כה היו לי כל יום סחילות ורגישות רבה בחזה. אתמול ביצעתי אולטרסאונד וראו עובר עם דופק. מהבוקר נעלמו לחלוטין כל התסמינים.
    עברתי כבר הפלה בעבר בשל הריון שלא התפתח. האם הירידה בתופעות מעידה על בעיה בהתפתחות או הפסקת דופק? מה לעשות? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירידה בתחושות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בתחושות - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    21/07/2015

    ירידה בתחושות ההריון בשליש הראשון עלולה להיות סימן ראשון לבעיה. פני לרופא המטפל בדחיפות לביצוע אולטראסאונד על מנת לשלול בעיה כפי שהייתה בעבר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקירה ראשונה לא תקינה
    קורל
    19/07/2015

    שלום רב, אני נמצאת בשבוע 16 4 להריון. ביצעתי סקירת מערכות ראשונה כל הממצאים תקינים חוץ מגודל הקיבה. הרופא אמר שהקיבה קטנה מאוד ולא שינתה את גודלה במהלך הבדיקה. הוא ציין שבמהלך הבדיקה כ 45 דק צריך לראות שינוי בגודח הקיבה ושהעובר צריך לבלוע מיי שפיר מה שלא קרה. הוא שלח אותי לסקירת מערכות מכוונת למערכת העיכול. המהלך כל הסוף שבוע אני בלחץ גדול במיוחד שלא היה מענה בהית חולים כרמל לקביעת תור. אני מתארת שלא יהיה תור במהירות ולכן רציתי לשאול האם ניתן לעשות את סקירת המערכות המכוונת אצל רופא פרטי או שיש צורך במכשור מיוחד? מה ההשלכות של ממצא זה? ממה שקראתי באינטרנט זה ככל הנראה מום מולד שבו התינוק נולד ללא וושט. אשמח לתשובתך מכיוון שאני כרגע עובדת עיצות. תודה רבה והמשך יום נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סקירה ראשונה לא תקינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקירה ראשונה לא תקינה - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    19/07/2015

    הדברכ הגרוע ביותר מבחינתך הוא העיון באינטרנט. מותר לעובר לא לבלוע במשך שעות. יש לחכות יום יומיים ולחזור על בדיקת האולטראסאונד לזיהוי הקיבה. אם לא תזוהה או שוב תהיה קטנה, יש מקום לבירור נוסף. המום של חסר ושט או איטמות שלו הינו נדיר ביותר, מורכב מוריאנטים שונים, ובד"כ מלווה בריבוי ניכר של מי שפיר. אין מה לרוץ בין הרופאים, אלא להיבדק שוב בידיים מנוסות, ואני מקווה שתוכלי להירגע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    קורל
    19/07/2015

    תודה רבה על תשובתך, בינתיים קבעו לי תור ליום ראשון במכון לין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלונת נוספת

    קורל
    20/07/2015

    סקירה מכוונת למערכת העיכול דורשת ציוד מיוחד? או שניתן לעשות בכל מכשיר אולטרסאונד? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלונת נוספת - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    21/07/2015

    הסקירה תלויה בבודק ולא במכשור. כמובן שנדרש מכשור טוב ככל מכשור טוב לסקירת מערכות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיכון
    עדי
    18/07/2015

    שלום. האם בשבוע 7 ביצוע אולטרסאונד וגינלי פעמיים בהפרש של יומיים יכול לעלות את הסיכון לעובר ולהפלה?
    מאיזה שבוע ניתן לעבור לבטני?
    איזה סוג נעשה בסקירת מערכות? וגינלי או בטני?
    תודה רבה
    קראתי כי הוגינלי עלול להעלות סיכון בתחילת הריון בביצוע תכוף

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סיכון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיכון - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    19/07/2015

    בדיקת האולטראסאונד הוגינלי אינה כרוכה בשום סיכון בכל שלב של ההריון! ניתן לחזור על הבדיקה כל אימת שנדרש גם בהפרש של דקות ושעות, קל וחומר בהפרש של ימים, כל עוד קיימת אינדיקציה לבדיקה.
    סקירת המערכות המוקדמת הינה וגינליתובטנית, והמאוחרת בטנית. כמובן שיתכן צורך לבדיקה וגינלית לאיבר שאינו נצפה בטנית, אך קרוב לנרתיק לבדיקה נרתיקית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת מזהמים תוך רחמיים
    רונה
    12/07/2015

    הבנתי שכאשר חדרי המוח של העובר מוגדלים, מומלץ לבדוק בין השאר גם מחלות זיהומיות אצל האם. ברור לי שהרחבת החדרים יכולה לנבוע כתוצאה מהזיהום שיכול לפגוע בעובר ברחם.
    השאלות שלי הן:
    1. נניח שנגלה שאכן היה לאם CMV (לדוגמא) איך אפשר לדעת מתי היא חלתה והאם זו הסיבה להרחבה?
    2. במידה וניתן לדעת, איך הטיפול בהרחבה יהיה שונה אם נדע שהוא כתוצאה ממחלה זיהומית?
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת מזהמים תוך רחמיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת מזהמים תוך רחמיים - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    13/07/2015

    לשאלה הראשונה - לא נוכל לדעת מתי קרתה ההדבקה אלא אם יש מעקב אחר רמות הנוגדנים לוירוס ה CMV בדמך. לשאלה השניה - הטיפול בהרחבה לא שונה, אך בכל מקרה יש מקום לטפל במחלה הזיהומית אם תתגלה כזו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנועות עובר מורגשות בצד אחד
    תמר
    12/07/2015

    שלום רב,

    אני בשבוע 35, היריון ראשון.
    במנוחה בשל צוואר רחם מקוצר משבוע 29, טופלתי בפרוגסטרון וגינלי עד שבוע 35.
    פרט לכך, שתי סקירות תקינות ודיקור מי שפיר תקין.
    אני חשה תנועות עובר מאז שבוע 16 בערך, הולכות ומתחזקות (אבל עדיין - עדינות להערכתי, לא חשתי בעיטות או כאבים כפי שנשים אחרות מספרות). אני מקפידה לספור 3 פעמים ביום.
    העוברית במצג ראש משבוע 27 לפחות (יתכן שלפני כן) ובערך מאז אני חשה את התנועות שלה בעיקר באמצע ובצד ימין של הבטן שלי ולא בצד שמאל.
    לציין שבהערכת משקל בשבוע 35+1 המשקל שלה הוערך כ2347 גר' .
    אשמח לדעת אם זה תחושת התנועות בצד אחד היא תקינה, פתאום התחלתי לחשוש מעט.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנועות עובר מורגשות בצד אחד - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    13/07/2015

    ככל הנראה תחושת התנועות תקינה. אני מניח כי את לא חשה, את התנועות במקום או בצד בו ממוקם גב העובר, שם הגפיים לא נמצאות .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיקור בשבוע מאוחר
    111
    12/07/2015

    פרופ' מייזנר שלום,
    האם הסיכון בדיקור בשבוע 33 גבוה יותר מאשר שבועות מוקדמים?
    האם אתה מכיר מקרים של לידות מוקדמות בעקבות הדיקור המאוחר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיקור בשבוע מאוחר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיקור מאוחר

    אני
    14/07/2015

    למה לא קיבלתי מענה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדדי עובר בשבוע 37+2
    אדר
    09/07/2015

    שלום רב,

    בשבוע 37+2 בצעתי אולטרסאונד להערכת גדילת העובר ע"י רופא מומחה והממצאים שנמדדו -
    קוטר הראש- 93.3 תואם לשבוע 38+0
    היקף הראש- 335.5 תואם לשבוע 38+3
    היקף הבטן- 320.1 תואם לשבוע 36+0
    אורך עצם הירך - 67.4 תואם לשבוע 34+5
    אורך עצם הזרוע - 58.6 תואם שבוע 33+6

    אני מוטרדת מאוד לגבי הפערים בגודל העצמות הארוכות. באיזה אחוזון הן נמצאות? בכמה סטיות תקן מדובר?
    אני חושדת בגלל גמדות. כמו כן, חוששת בנושא גם בגלל הפער במימדי הראש.

    כיצד ניתן לבדוק את החשש לגמדות?

    אודה על התיחסות בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מדדי עובר בשבוע 37+2

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדדי עובר בשבוע 37+2 - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    10/07/2015

    אדר שלום רב
    לגבי הפערים הן אורך הירך והן אורך הזרוע נמצאים מעל אחוזון 5 לגיל הריון ( אחוזון 5 לירך לשבוע שלך הוא 65 ממ וזרוע 57 ממ ) זו בהחלט לא תבנית לגמדות. !! ופערי מדידה של גמדות לא מתפתחים פתאום בשבוע 37. תוכלי לראות המדדים בשבוע 31-32 כשביצעת הערכת משקל ולראות את תבנית גדילה כבר אז. פערים באורכי העצמות לרוב משקפים את גובהו של אחד ההורים. לגבי הראש זהו טווח סטייה סביר ולא חריג במיוחד
    את בשבוע מתקדם מאוד. ובנתונים הנ"ל במידה וכל הבדיקות עד עתה תקינות מבחינת סקירות ומעקבי גדילה כך שפרקטית סביר שלא משקף בעייה אם כי ניתן לבצע בדיקה מכוונת לכל העצמות הארוכות וכן השווי כאמור לבדיקות קודמות ולצורך זה שתפי את הרופא המטפל שלך
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדדי עובר - המשך - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    10/07/2015

    אדר
    מידע חשוב צירפת שהמסר העיקרי -בהחלט לא תבנית של גמדות!
    לגבי היקף בטן קטן יותר ואורך עצם הירך לעיתים מבטא היאטה בגדילת העובר לקראת מועד . לעיתים מקור שלייתי יכול להסביר ולכך יש בבדיקת האולטרהסאונד דרך להעריך על ידי מדידות זרימת דם שונות בין אם בחבל הטבור ואחרים. לא רק מדידות משמשות בהערכת מצב העובר ברחם - כמות מי שפיר , תנועות שלו, מוניטור עוברי
    לכן חשוב תיאום עם הרופא המטפל לשקול הפניתך להשלמת הערכה. חשוב מעקב תנועות עובר
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדדי עובר - המשך

    אדר
    10/07/2015

    המון תודה רבה על ההתיחסות.
    בהקשר להתיחסותך אציין כי במהלך השבוע האחרון במס' מוניטורים שביצעתי נמצאו האטות קלות בדופק העוברי.

    מה אתה ממליץ לי לעשות? האם לפנות למיון?
    אני בחשש עמוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדדי עובר - המשך - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    10/07/2015

    אדר שלום
    לא נכון יהיה לנהל את תהליך קבלת ההחלטות כאן בפורום וזו לא מטרתו.
    אני חושב שיש מקום לפנות בהקדם לרופא המטפל /מסגרת אחרת? להחליט על המשך הניהול
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקירת מערכות מוקדמת ובדיקת מי שפיר
    יעלי
    06/07/2015

    שלופ פרופ' מייזנר,

    רציתי לדעת אם סקירת מערכות מוקדמת אצלך בקליניקה נעשית בגישה בטנית או וגינאלית.

    בנוסף רציתי לברר לגבי בדיקת מי שפיר - האם היא נעשית בביה"ח בלינסון או שבהכרח באסותא?

    תודה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר בבקשה לקבל תגובה מפרופ' מייזנר

    יעלי
    10/07/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקירת מערכות מוקדמת ובדיקת מי שפיר - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    10/07/2015

    סקירה מקדמת נעשית גם וגינלית וגם בטנית ברוב המקרים, תלוי בגורמים רבים כמו גודל העובר, תנוחתו, מבנה גוף הנבדקת וכד'.
    דיקור מי שפיר פרטי אני מבצע רק באסותא. דיקורים בבילינסון אינם פרטיים ונעשים על ידי כל רופאי יחידת האולטראסאונד לפי אינדיקציות רפואיות וללא בחירת רופא, וזימון התורים נעשה על ידי זימון התורים של שירותי בריאות כללית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרחבת חדרי המוח דו צדדי 10 מ"מ
    עדי
    06/07/2015

    שלום
    ב1.7 ביצעתי סקירה שנייה בשבוע 22+6,הכל היה תקין מלבד הרחבה בחדרי מוח לטרליים דן צדדים 10 מ"מ. הומלץ על ייעוץ גנטי, אולטרסאונד למוח העובר, בדיקת וירוסים ואקו לב עובר.
    ביצעתי גם את בדיקת הוריפיי לפני כחודש- בדיקה תקינה.
    הספקתי כבר לעשות ייעוץ גנטי- שם הומלץ לעשות אולטרסאונד בשבוע 25+28, ובשבוע 31-32 מיי שפיר+צ'יפ גנטי.
    חשוב לציין שאני מרגישה כל הזמן תנועות.
    2 הריונות קודמים היו תקינים לחלוטין, ילדתי בשבוע 36,37.

    האם יש מקום לדאגה ?
    האם נכון יהיה לבצע את המי שפיר, בהתחשב גם שאני יולדת מוקדם?

    תודה רבה על המענה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרחבת חדרי המוח דו צדדי 10 מ"מ - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    08/07/2015

    בהחלט יש מקום לבצע דיקור מי שפיר לצ'יפ הגנטי, שכן הרחבת חדרי המוח, גם אם עד 10 מ"מ עלולה להיות כרוכה בבעיות שרק בבדיקה זו ניתן אולי לחשוד בהן. הסיכון בבדיקת מ י שפיר מאוחרת, מבחינת לידות מוקדמות, קטן ביותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזל בחדר המוח לעובר
    רונה
    04/07/2015

    אני בהריון ונמצאת בשליחות בחו״ל. בסקירת אולטאסאונד שעשיתי באופן פרטי בשבוע 17+5 התגלה באונה הימנית של העובר (זכר) חשד ל Hydrocephaly כאשר נמדד נוזל ברוחב של 11.5 מ״מ כאשר הבנתי שעד 9 זה נחשב תקין.
    כאשר חזרתי לרופא שלי מאד נסערת, הוא אמר שזה מוקדם מידי ונחכה לעשות בדיקה חוזרת רק עוד כשבועיים, לקראת שבוע 20.
    אני כרגע במצב של חרדה מטורפת... האם אכן אין מה לעשות עכשיו? הרופא טוען שבשלב הזה ובגלל שזה היה רק בצד אחד, יכול מאד להיות שזה טעות במדידה.
    הלכתי למחרת למרפאה אחרת וגם שם, רופא אחר גילה בדיוק את אותו הממצא וגם הוא אמר שהוא היה ממליץ לחכות ולעקוב.
    אני ממש מבולבלת... יש ממצא ברור של בעיה במוח העובר. למה מחכים?! האם יש סיכוי שזה יעלם? קראתי קצת והבנתי שאם הממצא הזה מופיע מוקדם יחסית, זהו גורם סיכון יותר משמעותי מאשר אם היה מופיע אחרי שבוע 24...
    בבקשה ענו לי בהקדם. אני רחוקה, עם רופאים שלא מנדבים מידע ואני כל היום רק בוכה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוזל בחדר המוח לעובר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזל בחדר המוח - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    05/07/2015

    מורן שלום. הערך התקין למדידה של חדר מח צדדי הוא 10 מ"מ. כל הרחבה מעבר לכך, מחייבת בירור ומעקב. הרחבה חד צדדית, כבמקרה שלך, יכולה להיות בכל ספקטרום מתקין ועד פתולוגי. בד"כ במקרחים כאלו, מבצעים סקירת מערכות קפדנית לשלילת מומים, בדיקת אקו-לב עובר, וייעוץ גנטי לגבי הממצאים והצורך בדיקור מי שפיר עם צ'יפ גנטי. בהנחה שכל אלו תקינים, נדרש מעקב לראות שאין עליה נוספת בקוטר החדר הצדדי ושאין שינויים נוספים במוח. את בדיקות האולטראסאונד למעקב, רצוי לבצע בתדירות של כל 2-3 שבועות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה! ועוד שאלה קטנה

    רונה
    06/07/2015

    בהנחה שכל הבדיקות יהיו תקינות ועדיין הנוזל ישאר 11.5 ס״מ, זה אומר שהכל תקין? אתה יכול להבין מדוע הם מחכים לשבוע 20 כדי לעשות שוב בדיקת א.ס ובינתיים לא שלחו אותי לשום בדיקה?
    ושוב, המון תודה על התשובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה! ועוד שאלה קטנה - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    08/07/2015

    אין ברפואה 100%, ולכן לשאלתך, אינני יכול לומר שהכל יהיה תקין, גם בהנחה שכל הבדיקות תקינות. בהסתמך על הספרות, רוב הסיכויים שלא צפויות בעיות משמעותיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על המידע

    שחר
    25/10/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביוץ ללא דימום ווסת
    שיר
    02/07/2015

    שלום,
    ילדתי בניתוח קיסרי אלקטיבי ב 28.4.15.
    אני לא מניקה.
    לפני כחודש בביקורת רפואית, הרופא הבחין במשהו בתוך הרחם והפנה אותי לאולטראסאונד לשלול שארית שיליה.
    הטכנאית אמרה שמדובר בקרישי דם או נוזל כשהוא שטרם נספג וביקשה לחזור כל האולטראסאונד לאחר ווסת ראשונה.
    בבדיקה היא ראתה שאני מבייצת ועל כן אמרה לי לצפות לווסת בעוד כשבועיים.
    חלף כאמור חודש מאז הבדיקה וטרם קיבלתי ווסת.
    אציין שיחסי מין קיימתי לראשונה לאחר הלידה לפני שבוע בשימוש עם קונדום.
    שאלתי - מדוע טרם קיבלתי ווסת אם היה ביוץ כבר לפני חודש?
    האם ייתכן ביוץ ללא דימום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביוץ ללא דימום ווסת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביוץ ללא דימום ווסת - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    03/07/2015

    ככל הנראה, הטכנאיך הבחינה בזקיק בשחלה וסברה שזה עומד לבייץ, ולא כך קרה. בד"כ, אצל נשים שאינן מניקות, צפוי הוסת להופיע לאחר 6 שבועות לערך, אך הוא יכול להתאחר, והדבר תלוי גם בסוג המחזורים שביו טרם ההריון (סדירים, וכד'). הייתי חוזר על בדיקת האולטראסאונד אצל מומחה בתחום על מנת לראות בדיוק מהו ה"ממצא" בחלל הרחם...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רעב פנימי בבטן
    שבוע 33
    29/06/2015

    שלום,

    אני בשבוע 33 עם עובר אחד.
    אני מרגישה את התנועות כרגיל, והבדיקות האחרונות שעשיתי תקינות.
    אבל לפעמים, במשך שניות ספורות (3 שניות), אני מרגישה ממש רעד בבטן. לא רואים את הרעד הזה על הבטן, אבל הוא פנימי, וזה מרגיש הרבה יותר אינטנסיבי מתזוזות רגילות, ממש רעד.

    האם זה משהו מוכר בשלב הזה של ההיריון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רעב פנימי בבטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רעב פנימי בבטן - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    29/06/2015

    שלום רב
    תחושות בהריון מטיבען סובייקטיביות וכל אחת חשה ומתרגמת תחושותיה אחרת מרעותה. בהחלט ייתכן שתחושת רעד זו מבטאת תנועות העובר.אם תחושה זו מאוד מפריע ומדאיגה אותך , פני לבדיקת הרופא המטפל
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הידבקויות
    אני
    29/06/2015

    שלום
    מצרפת תמונות מתוך US רחם שבוצע שבועיים לאחר גרידה.
    האם הנטיות של הרירית לכיוון החלל מחשידה להידבקויות? נראה אפילו שיש משהו שמקשר בין הדפנות באזורים האלו.
    תודה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הידבקויות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד תמונה

    אני
    29/06/2015


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד תמונה - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    29/06/2015

    שלום רב
    ברורה לנו דאגתך ורצונך לתשובות ברורות אך לא ניתן להתייחס מיקצועית ל תמונות אלה ובטוחני שלא היית רוצה פענוח רפואי רציני באופן זה. יש משמעות לביצוע הבדיקה המלאה ולא דרך תמונות. את מוזמנת בתאום עם רופא מטפל לפנות אלינו ליחידת האולטרהסאונד בבלינסון - נישמח לסייע
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • mri מכוון למח העובר - שבוע 35
    אדר
    26/06/2015

    שלום רב,
    בשבוע 32 עברתי סקירה מכוונת למח העובר שהיתה תקינה. בין היתר נמדד היקף הראש גדול ב 10 ימים. כמו כן נמדד קורפוס קאלוזום 39 מ"מ וכן נמדדו חדרי מח סימטרים 6 מ"מ.

    בשבוע 35 עברתי mri מכוון למח העובר שהיה תקין. יחד עם זאת ישנם מס' דברים שמטרידים אותי ואשמח לקבל התייחסות-
    1. קורפוס קאלוזום נמדד 39 מ"מ תואם אחוזון 25. כלומר למרות שחלפו 3 שבועות מאז הסקירה הוא לא גדל. מה המשמעות? (הערה- להבדיל מכך, הצרבלום נמדד 45 מ"מ תואם אחוזון 50 כאשר בסקירה המכוונת נמדד 42 מ"מ כך שרואים גדילה).
    2. הוורמיס נמדד 19 מ"מ תואם אחוזון 20. האם לא מדובר באחוזון נמוך, בעיקר נוכח העובדה שהיקף הראש גדול ב 10 ימים משבוע ההיריון.
    3. חדרי המח נמדדו 7 מ"מ ו 6 מ"מ. כלומר אחד החדרים גדל ב 1 מ"מ מאז הסקירה. מה המשמעות?
    אודה להתיחסותכם בהקדם האפשרי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    mri מכוון למח העובר - שבוע 35

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • mri מכוון למח העובר - שבוע 35 - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    28/06/2015

    קיימים הבדלים במדידות בין MRI לבין ה US ואי אפשר להשוות את המדידות שכן אלו שני modalities שונים של הדמיה. לפי התרשמותי, אין מקום לדאגה באשר לאיברים הנמדדים שכן אף אחד מהם לא יוצא תחת גבולות הנורמה. הפרש של מ"מ אחד לפה או לשם אינו מהותי, ויכול להיות חלק מסטית התקן של המדידה. אם ה MRI סוכם כתקין, וגם ה US היה תקין, סביר להניח שהילוד יהיה בריא עם מח כפי שהיית רוצה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום