מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות סקירה ומשקל העוברעדי20/09/2015
שלום. בשבוע 15+0 ביצעתי סקירה ראשונה והתוצאות חורגות מהנורמה. אשמח לחוות דעתך.
Bpd 31.1
Ofd 43.1
Hc 118.1
Ac 101.3
Hc/ac 1.17
Fl16.7
Tl 14.4
Hl 17.9
Ul 15.7
Cereb 15.1
ממוצע הריון 15+4
משקל עובר 118 גרם
אני יודעת באופן ודאי את תאריך קבלת המחזור ואכן תואם לשבוע 15+0 בדיוק. אך ממוצע ההריון יצא 15+4
כמו כן משקל העובר לא גדול מידי לשבוע זה?
חשוב לציין כי אני מקפידה על תזונה מאוזנת ולא שיניתי אותה בשנה האחרונה ובכל זאת ב15 שבועות עליתי 4.5 קג. האם קשור לממצאים מעלה?
חוששת מאד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות סקירה ומשקל העובר - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר22/09/2015דנה שנה טובה וחתימה טובה,
המדדים שציינת אינם חריגים לגיל ההריון בו אתנמצאת. תמיד יכולה להיות סטיה של מדיה במספר ימים, וזה תקין. העליה במשקלך סבירה, ואין לה בד"כ קשר לגדילת העובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות סקירה ומשקל העובר - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר22/09/2015דנה שנה טובה וחתימה טובה,
המדדים שציינת אינם חריגים לגיל ההריון בו אתנמצאת. תמיד יכולה להיות סטיה של מדיה במספר ימים, וזה תקין. העליה במשקלך סבירה, ואין לה בד"כ קשר לגדילת העובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףףגל18/09/2015
שלום רופאים יקרים, אתמול חזרתי מבדיקת אולטרסאונד מעקב הריון (וגינלית) בשבוע 8 וחמישה ימים. אני בהריון תאומים זהים וברוך ה' נצפו 2 הדפקים ועוברים המתאימים לגילם. כאשר הגעתי הבייתה ראיתי על התחתונית כתם חום-אדמדם. הבוקר הדימום פסק כלעומת שבא. כיצד להתייחס לזה? אני לחוצה מאוד, מדובר בהריון יקר שהושג לאחר טיפולי פוריות(6 הזרעות ו4 הפריות). תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוףף - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר19/09/2015ככל הנראה מדובר בדמם עקב שפשוף בצוואר הרחם, ואין לו קשר לתקינות ההריון. בכל מקרה, עקבי אם אין מאורע חוזר של דימום - אז יש לפנות לבדיקה במיון נשים הקרוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריד טבורי מורחבליטל16/09/2015
שלום, בסקירה המאוחרת התגלה וריד טבורי מורחב (8 מ"מ) אצל העובר מלבד לכך כל הממצאים והבדיקות האחרים תקינים כולל בדיקות גנטיות מי שפיר וציפ גנטי. כעת נבדקתי שוב (שבוע 33) והנ"ל עדיין מורחב (8 מ"מ). הרופאה ביקשה שאאעשה מוניטור כל שבועיים ואפגש עימה פעם בחודש. מה הסכנות הטמונות בכך? האם הטיפול הנ"ל מספק מענה ראוי והאם בכל מקרה של וריד טבורי מורחב מיילדים מוקדם או שיש אפשרות להמשיך כרגיל תוך מעקב בהריון. (הריון שלישי בת 34)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וריד טבורי מורחב - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר19/09/2015הרחבה של וריד הטבור מהוה נושא שרוי במחלוקת. רוב הרופאים, סבורים שהממצא חסר משמעות ומחייב מעקב בלבד, לאור העובדה שכמעט כל המקרים מסתיימים בלידה של ילוד בריא. קיים דיוול לגבי סיכון בשלהי ההריון ועל הצורך ביילוד סביב 34 שבועות - מה שלא מקובל ברב המקומות. להערכתי, יש להגביר את המעקב, אך אין אינדיקציה ברורה ליילוד מוקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק של עובראלה03/09/2015
חשוב לציין להמשך ההודעה שלי, שאתמול היו לי הפרשות רגילות בצבע מוקה. האם זה תקין?שוב תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק של עובר - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר05/09/2015ההפרשות, אינן סימן מבשר טובות. ככל הנראה מדובר בהפרשות דמיות, ואילט עלולות גם להיות סימן לאי תקינות של ההריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק של עובראלה03/09/2015
שלום רב. לפי חישוב שלי היום אני אמורה להיות בשבוע 9.5 להריון. אתמול הייתי באולטרסאונד, ונמצא שהריון מתאים לשבוע 6.2 עם גודל העובר 5מ"מ ללא דופק..גם בבדיקה הראשונה אצל הרופא נמצא הבדל זהה בין השבוע שמסרתי לבין המחושב. האם הנתונים מהאולטרסאונד מעידים על כך שההריון כושל. כי לפי מה שאמרו לי גודל של עובר של 5מ"מ מחייב דופק. אני לא ממהרת לשום מקום, ויודעת שהגוף שלנו יודע הכי טוב מה לעשות ובאיזה מצב. ובכל זאת אני אשמח לשמוע מנסיונכם האם יתכן שבגודל של 5מ"מ של עובר עדיין אין דופק , או לחילופין האם יתכן שמכשיר האולטרסאונד אינו רגיל מספיק. אשמח לתשובה מעמיקה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק של עובר - תגובה
ד``ר רון ברדין03/09/2015אלה שלום רב
תשובה בכתב ללא הבדיקה מוגבלת בהחלט . עקרונית שבוע 6 + מופיע דופק. אם היה פער של 3 שבועות גם בבדיקה הראשונה אז מוצדק להמתין ולבדוק שוב שבוע הבא .אם ללא דופק גם שבוע הבא אז כניראה שזה לא עניין של גיל הריון אלה לא תקין
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי שפיררינת01/09/2015
שלום רב
יש לי מדי פעם פצעים על הגוף כתוצאה מחיידק סטפילוקוקוס.
אני בהריון ובעוד כמה ימים הולכת לבצע בדיקת מיי שפיר.
האם יש סיכון להדביק את העובר ע"י ביצוע מי שפיר בחיידק?
האם צריך ליידע את הרופא המבצע את בדיקת מי שפיר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי שפיר - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר02/09/2015בעיקרון, רצוי לידע את הרופא המדקר, ובכלמקרה כיון שהפעולה נערכת לאחר חיטוי מירבי של הבטן, הסיכון לזיהום קטן ביותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומים, שק הריון קטןגל31/08/2015
שלום,
אני בשבוע 8 (לפי וסת) לאחר החזרה של שני עוברים.
בבדיקת האולטרסאונד נמצאו שני שקי הריון עם שני עוברים עם דופק תקין.
שני העוברים מתאימים לשבוע 8+4 בגודל. אבל שני השקים בגדלים שונים.
שק אחד מתאים ל 8+3 והשק השני ל 6+6.
האם יש סיבה לדאגה? האם השק השני קטן מדי לעובר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומים, שק הריון קטן - תגובה
ד``ר רון ברדין01/09/2015גל שלום
בשבוע הריון זה הייתי מתמקד בנתונים החיוביים הקיימים הקשורים בגודל עוברים התואם לגיל הריון . לא ניתן ללמוד מהבדלי גודל שקים כעת כאשר אורך העוברים תואם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
גל01/09/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףףףגל25/08/2015
שלום רופאים יקרים, אתמול הייתי בבדיקת אולטרסאונד ראשונה (הריון לאחר טיפולים) השאיבה הייתה ב2/8 ז"א שאני שבוע 5+ יום. החזרה של 2 בלסטוציסטים טריים. הרופא ראה שק הריון אך הוא לא ראה טוב ולא היה בטוח היכן השק ממוקם-אם בתוך חלל הרחם או בקרן החצוצרה (אני עברתי כריתת 2 חצוצרות, אחת בגלל הריון חוץ רחמי והשנייה בגלל הידרוסלפינקס). הרופא חושש מכך שאולי זה בקרן. לאחר מכן הייתי אצל הפרופסור מנהל היחידה והוא רצה לבדוק אותי גם הוא כי ראה שהייתי מאוד נסערת הוא בדק ואמר שהוא חושב שהשק כן בתוך הרחם (כי היה לידו ממצא שנראה כמו שרירן) הוא אמר שהכל נראה תקין ואמר שאבוא בעוד שבוע. אינני יודעת מה להרגיש אני מטפסת על קירות מרוב מתח, איך אני אחכה עכשיו שבוע? ואיך יכול להיות שהרופא אומר משהו אחד והפרופסור אומר משהו אחר? אני בלחץ מטורף כי היה לי כבר הריון מחוץ לרחם לפני 4 חודשים. אתמול גם בדקו את רמת הבטא והיא כבר הגיעה ל6000. העלייה שלה הייתה תקינה, בדקו 4 פעמים ובכל פעם שילשה את עצמה.
הפרופסור ניסה להרגיע אותי ואמר שהכל נראה עשר ושהגעתי מוקדם מדי ולא ניתן לראות בבירור ושהוא חושב שזה בתוך הרחם ושהסיכויים לשק בקרן החצוצרה הם קלושים. מה אתם ממליצים לי לעשות? להמתין שבוע או ללכת ביום חמישי? אני חוששת מכך שאם אמתין עוד שבוע ויהיה דופק ואכן יתבררו חששותיי אאלץ לעבור טיפול כירורגי. אני יודעת שאני חושבת יותר מדי קדימה אך אי אפשר לדעת בוודאות עוד לפני כן?
אודה לתשובה דחופה. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוףףף - תגובה
ד``ר רון ברדין27/08/2015שלום רב גל
אני מבין ללחץ והדאגה שלך שההריון ימשיך ויתפתח תקין אבל בשבועות הריון צעירים אלה בדיקת האולטרהסאונד לא יכולה לתת מענה מוחלט תמיד. זה שהיו 2 דעות מקובל בהחלט .מרוח הדברים מהפרופסור שבדק אותך ניתן להתרשם שבטוח במימצאיו.אין ברירה תאלצי להמתין בסבלנות. אני מציע לך לא לרוץ לעוד בדיקות אולטרהסאונד ועוד דעות שרק ילחיצו. המתיני כפי שהומלץ אלא אם דימום וכאבים חדים בבטן או אז פני למיון נשים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות סקירה מוקדמתמעין24/08/2015
שלום,
עשיתי סקירה מוקדמת בשבוע 15+4. בעיקרון הרופא אמר שהכל תקין, אבל כשעיינתי בתוצאות בבית ראיתי כמה דברים באחוזונים נמוכים יחסית או גבוהים. אשמח לדעת מה הפירוש והאם זה אכן תקין
Cereb(Hill)- 1.47cm 23.6%
Ulna(Jeanty)- 1.58cm 35.3%
FIB(Jeanty)- 1.57cm 37.9%
BPD(Hadlock)- 3.37cm 83.8%
האם התוצאות תקינות? אשמח גם להבין את משמעותן.
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות סקירה מוקדמת - תגובה
ד``ר רון ברדין27/08/2015מעיין שלום רב
כל המדידות שצרפת נימצאות בתחום התקין. מבטאות אחוזונים כלומר כמהאחוז מעל וכמה אחוז מתחת לאותו ערך שנימדד בעוברך . אחוזונים שונים אינם מבטאים מימצאים לא תקינים כאשר תשומת לב מיוחדת לבירור ומעקב ניתנת ב"קצוות " כלומר מתחת לאחוזון 5 או מעל אחוזון 95 למשל.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלייה נמוכהמיכל20/08/2015
שלום רב
בת 37. הריון שני ספונטני. אני בשבוע 15 להריון. אין היסטוריה של הפלות. אתמול עברתי סקירה מוקדמת אצל פרופ צלאל. הכל היה תקין . הממצא היחיד - שלייה נמוכה אשר לא מכסה את הפתח. המלצה לעקוב אחר מיקום השלייה.
האם במצב כזה יש המלצה לא לקיים יחסי מין. עד היום לא היו דימומים.
אשמח לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלייה נמוכה - תגובה
ד``ר רון ברדין23/08/2015מיכל שלום
שליית פתח מלאה או חלקית היא המלצה להימנע מקיום יחסים. שליה נמוכה היא מילה כללית ( כמה נמוכה ?)אבל אם לא מכסה או לא צמודה לא אמורה להיות בעייה .בכל מיקרה שתפי את הרופא המטפל שלך ייתכן ובגישתו תבוא המלצה אחרת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיעוט מי שפיר בשבוע 23 להריוןשלי18/08/2015
שלום ,
אני בת 31 בשבוע 23 להריון. עשיתי סקירת מערכות מאוחרת והרופא מדד כמות מי שפיר של 5 AFI ובעקבות כך נשלחתי מייד למיון. במיון לאחר כמה שעות עשו לי שוב אולטרסאונד ומדדו כמות של 11AFI. הרופא במיון אמר לי שעדיין 11 זה פחות מהנורמה שזה 14 אבל תקין. השאלה שלי היא האם עליי לדאוג מתוצאות אלה? ודבר שני איך יכול להיות שבאותו יום כמות מי השפיר עלתה מ-5 ל-11? תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיעוט מי שפיר בשבוע 23 להריון - תגובה
ד``ר רון ברדין18/08/2015שלי שלום
אכן כמות מי שפיר שצויינה בפנייך בסקירה היא מיעוט משמעותי
לא פעם מוצאים הבדלי מדידה בטווחי זמן קרובים שמשקפים או שהעובר השתין או זז ממקום שהיה בו או הזיז איבריו ומתגלה כיס מים שלא ניראה קודם
יחד עם זאת יש להתייחס במלוא הרצינות למיעוט שצויין ולכן בשלב זה לפני שמחליטים איך להמשיך מבחינת מעקב ובירור סיבות חשוב לחזור על הבדיקה בטווח היום יומיים שאחרי ובהתאם לתכנן הפעולות בתאום עם רופא מטפל
סיבה מובילה למיעוט מים היא ירידת מים אני מבין שלא התלוננת בכיוון
במידה ואחרי ביקורת תוותרי עם שאלות נישמח לענות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם במקום מי שפיראני18/08/2015
שלום לכם,
בררתי לגבי בדיקות הדם שמחליפות את מי השפיר..גיליתי שיש בדיקה שנותנת תוצאה חד משמעית לגבי תסמונת הדאון ולכן ככל הנראה אעשה אותה (נקראת מטרניטי 21) האם אני יכולה לעבור אותה לאחר שבוע 18?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם במקום מי שפיר - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר19/08/2015רצוי להסביר מספר נתונים לגבי בדיקות הדם הנ"ל: הן אינו מחליפות את בדיקות מי השפיר, הן אינו בדיקות דיאטגנוסטיות, אלא בדיקות סקר, המוגבלות ממספר סיבות:
א. הן אינן בודקות את כל הכרומוזומים (רק 5 מתוך 23 זוגות)
ב. אם התשובה אינה תקינה - יש לבצע בכל מקרה דיקור מי שפיר על מנת לאמתה
ג. הן אינן בודקות את הצ'יפ הגנטי, דבדיקתו תופסת תאוצה אדירה בחודשים האחרונים
מעבר לכך, כל החברות דומות, בשינויים מינימליים ביניהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אבל..
אני19/08/2015אשמח אם תוכל לענות לי על שאלתי..בהנחה שאיני מתכוונת לעשות מי שפיר (בשל העובדה שזו בדיקה פולשנית ואני מאוד חוששת ממנה) האם לא כדאי להעדיף את הבדיקה שנותנת תשובה חד משמעית כן/לא?
כמו-כן, קראתי שאת המטרניטי 21 אפשר לעשות בין השבועות 10-20 ורציתי לוודא שזה בסדר לעשות אותה בערך בשבוע ה- 18 (שואלת בשל נסיעה מתוכננת)
תודה מראש על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממה שידוע לי
רוני נועה19/08/2015אין הבדל אם התוצאות מתקבלות בנוסח של חיובי שלילי או סיכון נמוך סיכון גבוה. זה עדיין אותה משמעות בדיוק.
בכל החברות יש כוזב שלילי וכוזב חיובי אבל הבדיקות
נחשבות מאוד אמינות. אני אישית עשיתי את הבדיקה
המורחבת של חברת דניאל ביוטק-פנורמה.
כי השיטה שלה הייתה נשמעת לי הטובה ביותר.
אני עשיתי את הבדיקה ללא אינדיקציה ואני בת 30.
אם יש אינדיקציה או גיל מבוגר אז לעיתים ממליצים על מי שפיר. לא תמיד.
בכל מקרה, מי שפיר אכן בדיקה בעייתית לעיתים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרוני נועה..
גבי19/08/2015מה שכתבת לא מדוייק, מטרניטי 21 אכן עדיפה מבין הבדיקות כיוון שהיא נותנת תוצאה שהיא חד משמעית שלילית או חיובית בשעה שהבדיקות האחרות גם נותנות תשובה "חשודה" שמחייבת לחזור על הבדיקה וגם לא מקבלים החזר על הכסף..
מהבדיקות שלי ושל חברות שלי אם מחליטים לוותר על מי השפיר ועדיין לא רוצים לוותר לגמרי על בדיקה, המטרניטי 21 היא הטובה מבין הבדיקות
בהצלחה לכולן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החזר אקוגני בקוטר 4 מ"מ המחובר על גלי18/08/2015
שלום, בסקירת הקיבה של העובר נמצא החזר אקוגני בקוטר 4 מ"מ המחובר על גבעול לדופן הקיבה.
בהמשך ציין הרופא שלא הודגמה זרימת דם בממצא.
הרופא הוסיף שמומלץ לשקול בקורת בבית חולים.
יש לציין כי גודל הקיבה תקין.
מה זה יכול להיות? והאם זה מסוכן? תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החזר אקוגני בקוטר 4 מ"מ המחובר על ג - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר19/08/2015הממצא יכול להיות ממספר מקורות:
א. חלק מקפל רירית בקיבה
ב. חלקיקי רקמה שנשרו מקרומי השק ההריוני או השליה ונבלעו על ידי העובר.
בד"כ ממצאים אלו חסרי משמעות, אך יש להיבדק על ידי רופא המומחה באולטראסאונד על מנת לוודא שבכך מדובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת. עובר ללא דופקגילי17/08/2015
שלום לכולם. בתאריל ה 3.8 הגעתי לבדיקת א.ס ראשונה בשבוע 6.2 לפחות ככה חשבתי ע חישוב תאריל הווסת האחרון 18.6. בבדיקה לא נצפה דופק ואף העריכה את גיל ההריון ב4.6 . אמרה שזה עדיין קטן ושאחזור בעוד כ 10ימים. חזרתי לאחר 10 ימים 13.8 יום חמישי האחרון. לפי הערכה שלי הייתי צריכה להיות בשבוע 6.3 אך בבדיקה העריכה אותו שוב קטן שמתאים ל שבוע 5.6 הcrl יצא 2.6 ולא נצפה דופק. אמרה לי לחזור 4 ימים לאחר מכן משמע היום. חזרתי שוב לבדיקה גם הפעם לצערי לא נצפה דופק ואף אמרה שהcrlעומד על 2.9 ושההתפתחות לא תקינה. האם זה הגיוני? שבארבעה ימים זה צריך לגדול כל כך? מה שמדאיד אותי שבמהלך הארבעה ימים הוא כמעט ולא גדל בעצם. המחיצה לי לחזור להתייעצות עם הרופא שלי. האם הממצאים באמת לא הגיוניים ןלא יהיה סיכוי להריון תקין עם דופק? אם אחכה נגיד עוד שבוע? אודה לעזרתכם
+ הוספת תגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאגת. עובר ללא דופק - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר17/08/2015בתקופה המוקדמת של ההריון, יתכן מצב בו הדופק לא יראה אלא לאחר מספר ימים נוספים, בייחוד אם הביוץ מאוחר. בהעדר דימום לדני, הייתי ממתין עוד מספר ימים בסבלנות וחוזר על האולטראסאונד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההייתי אתמול אצל רופא הנשים שהמליץ
גילי18/08/2015על לקיחת כדור להפסקת ההריון והפנה אותי לאיכילוב.
אני מאוד מתוסכלת האם לחכות או לא?
הא לפני לקיחת הכדור הפ יעשו לי אולטרסאונד חוזר?
חשוב לי לציין שלרוםא נשים שלי אין א.ס והוא עצמו לא בדק אותי אלא הסתמך על התוצאות של הטכנאית שהייתי אצלה.
אודה לתשובתכם המהירה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחוף.. יש כמה התפתחויות מהמיון
גילי18/08/2015אז ככה.. הייתי היום במיון איכילוב.
הרופא ביצע א.ס והמליץ על הפלה.
לפי הווסת אני אמורה להיות שבוע 8.5 לאורך כל הדרך אמרו לי שהעובר קטן יותר ולא נצפה דופק.
אתמול בא.ס ה CRL היה 2.9 שהתאים לשבוע 5.6
היום בא.ס שנעשה במיון הCRL יצא 5.8 שמתאים לשבוע 6.3
אני מבינה שקיימים פערים בין מכשיר אולטרסאונד אחד לאחר
אבל האם כזה פער???
כי אם אני אכן ב 6.3 עם CRL 5.8 אולי הוא כן מתפתח וזה כבר כן תקין.
הוא אמר לי שאני יכולה ללכת לבצע א.ס נוסף בעוד כ 4 ימים.
שאהיה בשבוע 7.
הוא רשם את זה בהמלצת השחרור אך ללא הפנייה.
האם תהיה לי בעיה ?
כמו כן, האם זה הגיוני שלפי הווסת האחרונה אני אמורה להיות שבוע 8.5 ובפועל אני 6.3
מאוד קשה לי לקבל את ההחלטה להפלה במיוחד לאחר הממצאים שהצגתי כאן.
מחכה לתשובתך,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחוף.. יש כמה התפתחויות מהמיון - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר19/08/2015כפי שציינתי, יש לחכות ולחזור על האולטראסאונד כל זמן שאת לא מדממת ואין צורך קליני דחוף בהתערבות. גיל ההריוחן יכול להיות קטן מהצפוי אם הביוץ היה מאוחר יותר. ברור שאי אפשר לפסול את האפשרות שההריו לא תקין ואינו מתפתח, אך כל זמן שאין לכך הוכחה חותכת, ההמתנה ברוכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההייתי אתמול אצל רופא הנשים שהמליץ - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר19/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- wormian bone וקשר לדברים אחריםאור16/08/2015
שלום,
אני בת 29, כרגע בהריון שלישי בשבוע 21. שני ההריונות הקודמים נגמרו בהפלות בשבוע 8 בעקבות מחיצה שהוסרה.
שקיפות, סקירה ראשונה וסקר ביוכימי ראשון יצאו תקינים.
בחלבון העוברי קיבלתי ערך של 2.11 שהוגדר כגבולי והסיכון לטריזומיות 1:10000
נאמר לנו שרק צריך לעשות סקירה מאוחרת יחד עם מכוונת למערכת העצבים.
ביום חמישי עשינו סקירה כזו אצל ד״ר ערן כסיף ונמצאה wormian bone בודדת במרפס אחורי.
הבנו שכממצא יחיד הדבר אינו משמעותי, אבל האם יש קשר לערך הגבולי בחלבון העוברי?
בנוסף נאמר לנו בסקירה שכמות מי השפיר תקינה אך בגבול התחתון.
אנחנו כבר ממש מבולבלים, עשינו כבר ייעוץ גנטי אחרי החלבון העוברי והומלץ לא לעשות מי שפיר. האם בתוספת הנתונים האלו זה מעיד על משהו?
תודה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימי לב לשאלה שלי מלפניי כמה ימים
רוני נועה17/08/2015איזה קטע. האם מה שהיה גבוה בחלבון עוברי זה ה hcg?
גם לי יצא 2.11 בדיוק. ואצלנו נמצאו בסקירה שניה אצל
ערן כסיף 2 וורמיאן בונס. איזה הזוי. סיפור דומה.
מי אמר לך לעשות סקירה מכוונת ומתי? לפניי או אחרי הוורמיאן בונס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
אור17/08/2015היי,
הערך הגבוה אצלנו היה afp שזה אינדיקטור למומים במערכת העצבים בגלל זה עשינו סקירה מכוונת למערכת העצבים. אנחנו הולכים לייעוץ גנטי לגבי שני הממצאים ממש עכשיו. מה הרופא שלך אמר לך לעשות בנושא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי
רוני נועה17/08/2015אני גם ביקשתי מהיועצת הגנטית לחזור אליי. אבל הערך שהיה גבוה אצלי זה hcg ולא מעיד על מומים אלא יכול להעיד על בעיות שיליה.
אני עשיתי בדיקת ניפט שיצאה תקינה (בדיקת הדם החדשנית "שמחליפה" מי שפיר.) אבל היא לא 100 אחוז ולא מכסה הכל. אני ממש לא יודעת מה לעשות. אני גם כבר בשבוע 23. עדכני מה אמרה לכם היועצת הגנטית בבקשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרק עכשיו ראיתי את ההודעה
אור23/08/2015הגנטיקאית אמרה שעם הנתונים האלו לא מגיע מי שפיר ממשרד הבריאות. לאחר התייעצות עם פרופ שוחט הגנטקאי החלטנו כן לעשות כי כבר נלחצנו מכל הסיפור...עשיתי את זה בשלישי. מתפללת שהכל יהיה בסדר מהתוצאות יהיו טובות.
מקווה שגם אצלך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



