מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לפרופ מייזנראני25/06/2015
שלום פרופ׳ מייזנר אני בשבוע 30 וצריכה לתאם
אצלך דיקור מאוחר דחוף.
לאן לפנות כדי לתאם בהקדם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - התלבטות לגבי ביצוע דיקור מי שפיר.טניה24/06/2015
שלום רב.
אני בת 36 (מחרתיים), בהריון ראשון.
בדיקת סקר שליש ראשון נתנה סיכוי לתסמונת דאון 1:239 (שקיפות עורפית לבד נתנה 1:1516)
סקירת מערכות מוקדמת לא גלתה שום בעיה
בנוסף בשבוע 12בצעתי בדיקת NIPT המורחבת (טריזומיה 21, 18, 13, מונוזומיה X, ואוד) של פנורמה שחזרה תקינה לחלוטין.
האם יש טעם במצב הנתון לעבור גם בדיקת מי שפיר?
בתודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלבטות לגבי ביצוע דיקור מי שפיר. - תגובה
ד``ר רון ברדין24/06/2015טניה שלום רב
ראשית אני מציע שתבצעי ייעוץ גנטי בדיוק בשאלה הזו לקבלת מידע על הצורך בדיוק בנתונים אלהו בכל זאת ... אם מסתכלים על הבירור הכרומוזומלי רק דרך העיניים של תסמונת דאון ייתכן ששיקלול הבדיקות שביצעת מוריד כמעט ל0 את הסיכון לתסמונת דאון .גם לטריזומיות 18 ו13 בהם לא מוכרת לי סקירת מערכות שהא תקינה הסיכון שואף ל 0 . אלא שדיקור מי שפיר נותן מידע על 23 זוגות הכרומוזומים ולא מצומצם לבודדים בלבד. בנוסף היום יש בדיקת "הצ'יפ הגנטי" בו ניתן מידע על חוסרים ותוספים בחומר הגנטי שלא ניתן לזהותם בבדיקת מי השפיר הרגילה בדיקה שמבוצעת מתוך נוזל הנילקח בדיקור מי השפיר.
קצרה היריעה לפרט שיקולים בעד ונגד ולכן ראוי שתבצעי ייעוץ גנטי מלא ומסודר שכן פורום זה לא מתיימר להנחות אותך אם לבצע אםלא דיקור מי שפיר. ממליץ כמובן תיאום עם הרופא המטפל שלך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתלבטות לגבי ביצוע דיקור מי שפיר.
טניה25/06/2015שלום ד"ר ברדין,
תודה רבה על תשובתך המהירה.
הייתי ביעוץ גנטי אתמול וקיבלתי את אותה תשובה שגם אתה כתבת: 85% מהבעיות כיסית בבדיקת NIPT, לגבי 15% הנוספים (ופחות שכיחים) תחליטי לבד.
זה הוא גם הסיכום שקיבלתי מרופא נשים: תחליטי את.
אז אני מנסה להחליט ושואלת כל מי שיכול לתת לי דעה מניסיון או ידע.
בנתיים עשיתי חישוב שסיכוי שלי להפלה כתוצע מדיקור מי שפיר לפחות פי 3 גבוהה יותר מסיכוי שלעובר יהיה בעיה גנטית.
אז כרגע אני מעדיפה לא לעשות את הבדיקה.
שוב פעם תודה על תשובתך.
טניה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה ע"ש בלייק + מידעשבוע 31+523/06/2015
פרופסור מייזנר שלום,
אמנם שאלנו שאלות דומות בעבר, אבל אשמח לקבל את תשובתך לשאלה הבאה:
משבוע 15, בסקירה הראשונה זיהו אצלנו ציסטה שעלולה להיות blake pouch cyst.
בהמשך ביצענו סקירות בשבוע 18, שבוע 22, שבוע 26, שבוע 29 שאימתו שאכן מדובר בציסטה ע"ש בלייק.
בכל הסקירות כל חלקי הגוף היו תקינים (כולל בדיקת אקו לב מיוחדת שהייתה תקינה).
בכל הסקירות המכוונות למוח כל חלקי המוח היו תקינים והתפתחו בהתאם לשבוע הרלוונטי. הממצא היחיד היה שהציסטה קצת מרימה את הוורמיס, אך הוורמיס תמיד נראה תקין.
בדיקות גנטיות הכוללת קריוטיפ, צ'יפ גנטי, ובדיקות ספציפיות כמו דנדי ווקר, ווקר ורבורג ג'ולברט ועוד היו תקינות.
בייעוץ נוירולוגי נאמר לנו שלציסטה זו אין משמעות, ויש להמשיך לעקוב אחר התפתחות תקינה של העובר והמוח.
ביצענו MRI מוח בשבוע 31+5. בפיענוח ה MRI כתובים המון דברים, שעל רובם נכתב "תקין". בין היתר אורך ורוחב ומבנה הורמיס תקין (ורמיס מסובב על עצמו). מבנה קו האמצע שמור כולל קורפוס קולוסום (אורך 36 מ"מ פרסנטייל 25%). חדרי מוח תקינים סמיטריים ולא מורחבים. פונס תקין, גזע מוח ומעבר קרניו צרביקלי תקינים.
עוד כתוב: "אני מזהה את הפיסורה הראשונה שנראית תקינה אם כי הפיסטיג'יום מעט פתוח מהרגיל וישנה המשכיות של חלל הנוזל מהחדר הרביעי לחלל הרטרוצרבלי"
"לסיכום:
סיבוב של הורמיס אשר מבנהו תקין, למעט הפתיחה של הפסטיג'יום (מעט פתוח מהרגיל). הביומטריה תקינה.
להמשך מעקב סונוגרפי אחר "הנורמליזציה" וגדילה של הורמיס."
1. האם זה אומר שה MRI תקין?
2. האם זה מה שהיה מצופה לראות בעקבות הציסטה ע"ש בלייק?
2. מה עלינו לעשות עכשיו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה ע"ש בלייק + מידע - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר24/06/2015ככל שניתן להבין (אינני מוחה ב MRI), ממצאי ה MRI אינם מצביעים על פתולוגיה. יש להתייעץ עם נוירולוג ילדים באשר למשמעות הממצאים. ברור שמעקב סונוגרפי הוא חלק מן הבירור עד ללידה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
שבוע 3325/06/2015בייעוץ נוירולוגי על ה MRI נאמר לנו שזה תואם בדיוק את הבלייק ציסט.
לא נמצאה שום בעיה אחרת, והכל תקין מעבר לכך.
מה הסיכויים לדעתך כעת ליילוד בריא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה ע"ש בלייק - דחןףשבוע 31+523/06/2015
פרופסור מייזנר שלום,
אמנם שאלנו שאלות דומות בעבר, אבל אשמח לקבל את תשובתך לשאלה הבאה:
משבוע 15, בסקירה הראשונה זיהו אצלנו ציסטה שעלולה להיות blake pouch cyst.
בהמשך ביצענו סקירות בשבוע 18, שבוע 22, שבוע 26, שבוע 29 שאימתו שאכן מדובר בציסטה ע"ש בלייק.
בכל הסקירות כל חלקי הגוף היו תקינים (כולל בדיקת אקו לב מיוחדת שהייתה תקינה).
בכל הסקירות המכוונות למוח כל חלקי המוח היו תקינים והתפתחו בהתאם לשבוע הרלוונטי. הממצא היחיד היה שהציסטה קצת מרימה את הוורמיס, אך הוורמיס תמיד נראה תקין.
בדיקות גנטיות הכוללת קריוטיפ, צ'יפ גנטי, ובדיקות ספציפיות כמו דנדי ווקר, ווקר ורבורג ג'ולברט ועוד היו תקינות.
בייעוץ נוירולוגי נאמר לנו שלציסטה זו אין משמעות, ויש להמשיך לעקוב אחר התפתחות תקינה של העובר והמוח.
ביצענו MRI מוח בשבוע 32. בפיענוח ה MRI כתובים המון דברים, שעל רובם נכתב "תקין". בין היתר אורך ורוחב ומבנה הורמיס תקין (ורמיס מסובב על עצמו). קורפוס קולוסום שמור (אורך 36 מ"מ פרסנטייל 25%). חדרי מוח תקינים. פונס תקין, גזע מוח תקין.
עוד כתוב: "אני מזהה את הפיסורה הראשונה שנראית תקינה אם כי הפיסטיג'יום מעט פתוח מהרגיל וישנה המשכיות של חלל הנוזל מהחדר הרביעי לחלל הרטרוצרבלי"
"לסיכום:
סיבוב של הורמיס אשר מבנהו תקין, למעט הפתיחה של הפסטיג'יום (מעט פתוח מהרגיל). הביומטריה תקינה.
להמשך מעקב סונוגרפי אחר "הנורמליזציה" וגדילה של הורמיס."
1. האם זה אומר שה MRI תקין?
2. האם זה מה שהיה מצופה לראות בעקבות הציסטה ע"ש בלייק?
2. מה עלינו לעשות עכשיו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ה MRI בוצע בשבוע 31+5
שבוע 31+523/06/2015נשמח לתשובה.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתמר חם במהלך בדיקת אולטרסאונדאלונה22/06/2015
שלום
אני בשבוע ה-7 להריוני, נבדקתי אתמול בקליניקה של רופא מעקב הריון.
במהלך בדיקת אולטרסאונד וגינלית הרגשתי שהמתמר ממש חם בעת הכנסתו.
נב'דקתי באולטרסאונד פעמים רבות בחיי ואף פעם לא הרגשתי את חום המתמר למעט בבדיקה זו, שערכה כ- 5 דקות.
האם בדיקה בנסיבות כאלה עלולה לפגוע בעובר או לסכן את ההריון באופן כלשהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתמר חם במהלך בדיקת אולטרסאונד - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר24/06/2015קשה לי לענות על השאלה, שכן תחושת החום היא סוביקיבית שלך. יש מקום לשוחח עם הקופר הבודק, שמכשירו צריך אולי להבדק ע"י מומחה חברת האולטראסאונד לשלילת בעיה או נזק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך
אלונה24/06/2015במידה והמתמר אכן היה חם במידה משמעותית, מהי רמת הסיכון לעובר ואיזה נזק עלול להגרם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר24/06/2015אינני מכיר שום אינפורמציה על כך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריבוי מי שפיר- ייעוץ גנטילימור17/06/2015
שלום,
בהמשך לתשובה שקיבלתי לשאלתי מטה, האם יש צורך ביעוץ גנטי למרות שביצענו ייעוץ גנטי בקופ"ח, בדיקה FISH, בדיקת מי שפיר וצ'יפ גנטי, האם יש בדיקות גנטיות שפספסנו שקשורות לנושא?
בתודה מראש
שלום,
במעקב רופא נשים סטנדרטי , שבוע 26, התגלה באולטרסאונד ריבוי מי שפיר 25 AFI
בדיקות קודמות תקינות כולל מי שפיר, FISH וצ׳יפ גנטי כמו כן שתי סקירות תקינות וכן אקו לב עובר תקין, בנוסף לא יודעת אם קשור אך רחם שרירני
בנתיים הרופאה הפנתה אותי לבדיקת העמסת סוכר 100, 50 הייתה תקינה (94)
האם מומלץ לבצע סקירה שלישית מכוונת אם כן מתי,כמו כן בדיקות לווירוסים מסויימים?
לתשובתכם אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריבוי מי שפיר- ייעוץ גנטי - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר20/06/2015השם "סקירה שלישית" אינו מוכר, ומהווה כיסוי לבדיקה בשלישי השלישי להריון בין 30-33 שב' להערכת איברים בהם יתכנו שינויים מבניים מעבר לשלב סקירות המערכות המקובלות. בד"כ רצוי לבדוק לב, מח, כליות וריאות.
בריבוי מי שפיר, למרות היות הסקירות תקינות,יש לבדוק שוב את המעיים, דופן הבטן וסרעפת, ואת הבליעה של העובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- US תלת מימדאני17/06/2015
האם US תלת מימד יכול להחליף היסטרוסקופיה בבירור הפלות חוזרות?
האם ניתן באמצעות US תלת מימד לאבחן הידבקויות ונזקים כתוצאה מגרידה כמו בהיסטרוסקופיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר US תלת מימד - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר20/06/2015ה US התלת ממדי אינו מחליף היסטרוסקופיה, בדיוק מהסיבה שמנית. הוא יכול לספק תשובה לגבי קונטור הרחם, ואולי פגמי מילוי בחלל שיחיבו אישור היסטרוסקופי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גודל עוברמיכל15/06/2015
לפני כשבוע נצפה באולטרסאונד עובר עם דופק תורם בדיוק את שבוע ההריון (שבוע 8 + 3). אתמול, לאחר שבוע בדיוק, נעדתה לי שוב בדיקת אולטרסאונד ממכשיר אחר ובודק אחר - נצפה דופק אך גודל העובר שוב התאים לשבוע 8+3.
האם יכול להיות הבדל בין מכשירים ובין בודקים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גודל עובר - תגובה
ד``ר רון ברדין16/06/2015היי מיכל
בהחלט יכול להיות בעיקר אם המודדים שונים .זו גם ה" בעיה" של " מרבה בדיקות מרבה תשובות" בטווח קצר. מוקדם לנבא מהלך לא תקין מהפער בין הבדיקות בשלב זה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריבוי מי שפירלימור14/06/2015
שלום,
במעקב רופא נשים סטנדרטי , שבוע 26, התגלה באולטרסאונד ריבוי מי שפיר 25 AFI
בדיקות קודמות תקינות כולל מי שפיר, FISH וצ׳יפ גנטי כמו כן שתי סקירות תקינות וכן אקו לב עובר תקין, בנוסף לא יודעת אם קשור אך רחם שרירני
בנתיים הרופאה הפנתה אותי לבדיקת העמסת סוכר 100, 50 הייתה תקינה (94)
האם מומלץ לבצע סקירה שלישית מכוונת אם כן מתי,כמו כן בדיקות לווירוסים מסויימים?
לתשובתכם אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריבוי מי שפיר - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר14/06/2015ריבוי המים עליו את מדווחת הוא גבולי. במקום לרוץ לכל הבדיקות, הייתי חוזר על הערכת כמות המים אצל רופא מומחה באולטראסאונד. אם יש ריבוי מים, ובהתאם לבדיקות שבצעת, רצויה בדיקת אולטראסאונד לאיברים הקשורים בריבוי מים, למרות שנבדקו בסקירות: מערכת העיכול ובליעת העובר. אינני פוסל ביצוע העמסת סוכר מלאה, שכן בסוכרת יתכן ריבוי מי שפיר שלא היה קיים קודם לכן. בכל מקרה, מומלץ גם ייעוץ גנטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך
לימור14/06/2015תודה על התגובה המהירה, האם עדיין צריך ייעוץ גנטי למרות שבדיקת מי שפיר, צ'יפ גנטי ופיש היו תקינות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכה בבטן בהריוןשבוע 31+510/06/2015
שלום,
אני בחודש שביעי - עובר אחד, בת 29.
קיבלתי מכה בבטן עקב נפילה. אמנם לא נפלתי רק על הבטן, והמכה קצת נבלמה עם הברך והיד, אבל עדיין הבטן חטפה מכה (למרות שאין סימן).
אחרי הנפילה ניגשנו מיד למיון, היינו שם מעל 10 שעות שבהם רצו לוודא שאין פעילות רחמית לקראת לידה מוקדמת, אין הפרדות שילייה, אין דימומים, ושהעובר מרגיש טוב, נושם כמו שצריך (הייתי צמודה למוניטור הרבה שעות), זז כמו שצריך ושהאולטרסאונד נראה תקין.
הכל היה תקין.
היום - שבוע אחרי המקרה - העובר עדיין זז ובועט כמו שצריך במהלך היום, והתנועות חזקות וטובות.
האם עדיין יש ממה לדאוג?
מדוע ביקשו מאיתנו לבדוק שלא יהיו קרישי דם במוח?
הבנו שזה פרוטוקול קבוע אחרי חבלה בבטן בהריון, אבל עדיין זה מאוד מדאיג..
מה הסיכוי לבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכה בבטן בהריון - תגובה
ד``ר רון ברדין10/06/2015היי
אחרי הנפילה טוב עשית ופנית למיון שם בוצעה לך הערכה ושוחררת כי לא נימצא שום דבר חריג. מעבר לכך אין הרבה להוסיף ולדאוג תמיד אפשר מכל דבר בהריון. הרחקת לכת עם דימום במח . בשלב זה המשיכי מעקב הריון בתאום עם רופא נשים מטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע 38+2 עצם ירך שבוע 35איריס09/06/2015
שלום, לאחר אולטרסאונד התגלו הערכים הבאים:
BPD: 89 מתאים לשבוע 36+3
קוטר ראש: 334 מתאים לשבוע 38+1
CEREBELLUM: מתאים לשבוע NA
AC: 349 מתאים לשבוע: 38+6
FEMUR LEN: 68 מתאים לשבוע:35
יחס HC/AC:95
מה אומרים המדדים הללו? האם זה מדד רך לתסמונת דאון ?(למרות שעברנו 2 סקירות, מי שפיר וצ'יפ גנטי שנמצאו תקינים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע 38+2 עצם ירך שבוע 35 - תגובה
ד``ר רון ברדין09/06/2015איריס שלום
נתחיל מהסוף . ברגע שעברת בדיקת מי שפיר כולל צ'יפ אין משמעת לסמן רך לדאון .גם אם לא היית מבצעת דיקור בשבוע מתקדם זה אין מדובר כבר בסמן רך בשבוע זה.
לגבי אורך הירך הקצרה הקצרה בכ 3 שבועות ואורכה נימדד 68 מ"מ חשוב באיזה אחוזון אורך הירך לשבוע וכמה סטיית התקן לשבוע ומבדיקתי בטבלאות אורך העצם מעל אחוזון 5.כלומר בתחום המוגדר תקין למרות הפער. ובכל זאת מה משמעות הירך הקצרה ?. רצוי לדעת מה היה בבדיקה קודמת האם תמיד היה פער? הגובה שלך ושל בן זוגך רלוונטי . לא פעם זה מבטא הפוטנציאל הגנטי. מידע שחסר לי כאן הוא מה עם שאר העצמות הארוכות?
בכל מיקרה את במועד ובנוכחות סקירות תקינות ומי שפיר תקין סביר להניח שהכל תקין. תוכלי לבצע הערכה נוספת עם שאר העצמות הארוכות וגם השוואה בין 2 עצמות הירך. גם במראה שלהם רלוונטי
בכל זאת בתאום עם רופא מטפל יש לשקול הערכה של נוספת של גדילה , להשוות לבדיקות קודמות . הערך הפרקטי של בדיקת אולטרהסאונד נוספת מוטל בספק בשבוע הריון מתקדם זה
בהצלחה בלידה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יותר מידי אולטראסאונד...?עפר09/06/2015
היי,
התחלתי אתמול שבוע 6 אחרי שנתיים טיפולים.
אתמול בבוקר התחיל דימום קל אז הלכתי למיון (כן, היסטרי מצידי, ברור ;-)) ושם--ראו שני שקים, אחד כבר עם דופק (!!!) והשני עם קוטב אבל בלי דופק.
יש לי תור לא.ס. אצל רופא פרטי בחמישי ואח"כ ביחידה הציבורית בשלישי. אני מתלבטת אם לבטל את התור בחמישי.
כמה בעייתי זה ללכת גם בחמישי וגם בשלישי (בנוסף להיום)...?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יותר מידי אולטראסאונד...? - תגובה
ד``ר רון ברדין09/06/2015עפר שלום
נכון שמרבה בדיקות מרבה תשובות ולעיתים מרבה דאגות. מבחינת האם מזיק או מסוכן ?לא. זה שהלכתם למיון עם דימום קל זה לא היסטרי ובהחלט מובן. לגבי תכיפות הבדיקות זה להחלטתך בלבד . מבחינה רפואית הערך של ביקורת תכופה תלוייה כמובן במיקרה . כאן לא רואה דחיפות לכל 3 ימים בדיקה
תאמי עם רופא מטפל שלך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה!
עפר10/06/2015החלטתי להתאפק עד יום שלישי... :-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- א. סאונדאלה08/06/2015
שלום
אניב הריון תאומים שבוע 33+6 ברוך השם.
הייתי במיון בשבוע 33+2 בגלל כאבים ממיומה גדול ה(13 סמ בתוך הרחם שבשבועותה אחרונים לוחצת מאוד בשינויי תנוחה).
בוצע לי א. סאונד רגיל ונמצאו משקלים של 1.900 ו-2 קילו.
לאורך החודש וחצי אחרונים קצב העלייה היה כ150-200 בשבוע לכל אחד ואילו בא. סאונד הנ"ל נצפתה עלייה רק של כ150 לכל אחד בשלושה שבועות! כלומר האטה של פי שלוש. גם בחלק מהפרמטרים נצפתה נסיגה והאורך הוארך כשבועיים אחורה במקום במועד המתאים או אפילו קדימה כפי שנעשה בבדיקות קודמות.
במיון לא התייחסו לזה בכלל. רק להאם אני הולכת ללדת או לא...
השילוב עם המיומה ועם עלייה מועטה באנזימי כבד ועם בטן ענקית ושכיבה רבה בגלל שמירה - האם לא כדאי לבדוק זרימות דם ואיך מבוצעת הבדיקה?
באותו א. סאונד הטכנאית ביצעה זרימות דם לחבל הטבור ונמצא 2.6 והיא אמרה שזה מצויין. נראה ליש יש בדיקה מקיפה יותר כמו זרימת דם לרחם ועוד - אני חוששת שהרחם בבעיה בגלל המימה או בכלל (גם יש חשש להתחלה של רעלת בגלל אינזימי כבד טיפה מוגברים - עוקביים).
בקיצור- יש לי תור השבוע לרופא - ואני רוצה להבין בבירור איזו בדיקה עושים כדי לשלול מצוקה על רקע זרימות דם, והאם היא כלולה בא. סאונד רגיל או משהו מורכב יותר? אודה לשם הספציפי ומה נבדק. והאם לדעתך דחוף לבצע זאת בהקדם לאור הממצאים.
בתודה רבה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר א. סאונד - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר12/06/2015איננו מייעצים לרופאים אילו בדיקות לבצע בייעוץ אינטרנטי. אני משוכנע שבהריון תאומים כשלך, הרופא מודע לכל הבדיקות הנכונות, ויסביר לך אותן בבירור. אם יש צורך בבדיקות דופלר, אני משוכנע שיסביר לך מהן ואילו לבצע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cerebאדר05/06/2015
בשבוע 32+2 נמדד 43.9 mm התואם לשבוע 34+1.
כלומר גדול בשבועיים (פחות יום) מגיל ההיריון. האם תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר cereb - תגובה
ד``ר רון ברדין06/06/2015אדר שלום
אכן צרבלום גדול יותר אבל ממידע זה לא ניתן להתייחס לתקינות כן או לא?מראה הצרבלום תקין? מה עם שאר המדדים גם הם גדולים לשבוע? איך היה גודלו של הצרבלום בסקירה מאוחרת? לעיתים תנוחת הראש נמוכה באגן ולא ניתן למדוד באופן מיטבי. מדוע נימדד הצרבלום?( לרוב לא מודדים בשבוע זה אם אין אינדיקציה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצרבלום המשך - תגובה
ד``ר רון ברדין06/06/2015אדר שלום
זה כבר פירוט אחר.....
מאחר ועברת סקירה מכוונת למח וצרבלום נימצא תקין במראה ואני מניח שבפירוט התשובה יש התייחסות לחלקים נוספים במח ואלה נימצאו תקינים. גם הראש כולו גדול יותר וקרוב יותר לגודל הצרבלום כך שבהיעדר מימצאים חריגים אחרים סביר להניח שתקין. לגבי הערכה נוספת של מדדים עוד כשבועיים מומלץ לשקול זאת בתאום עם רופא מטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצרבלום המשך
אדר06/06/2015רון שלום.
המון תודה רבה על ההתייחסות המפורטת והמהירה.
אני אבקש להיות במעקב בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקירה מאוחרת ראש קטן בצורה חריגהלילי31/05/2015
מבקשת להבין:
אני בשבוע 21.5. היקף הראש בבדיקה מאוחרת היה קטן- תואם מינוס 2, מתחת לאחוזון 3 (בטבלה של אסף הרופא ה SD הוא 9.7).
קו מצח תקין, קורפוס קלוזום הןדגם, רושם של SYLVIAN FIISSURE לא מפותח.
נשלחתי לבדיקה נוספת, אבל כרגע יש לי תור רק בעוד כמה שבועות.
האם הנתונים מוכיחים בוודאות על פיגור או מומים אחרים?
האם לחפש רופא פרטי לבדיקה דחופה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקירה מאוחרת ראש קטן בצורה חריגה - תגובה
ד``ר רון ברדין02/06/2015לילי שלום
היערות הבודקים מציאות על ממצא חריג. מכאן ועד הערכת סיכון לפיגור וכו' לא יהה זה אחראי מבחינתנו לנבא ותת עצה ללא ביצוע הבדיקה.את בהחלט צריכה מעקב מכוון ומח , ייעוץ גנטי בעניין ובהתאם להחליט איך להתקדם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



