מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מערכת מאספת כפולה ועוד נתוןמור30/01/2016
שלום,
בסקירה ראשונה נמצאה מערכת מאספת כפולה בכליה הימנית. למעט זה ללא ממצאים.
חלבון עוברי יצא לא תקין בגלל HCG גבוה ולכן 1:190 לתסמונת דאון. ביצעתי גם בדיקת פנורמה(NIPT ) אשר יצאה תקינה לכל התסמונות.
סקירה מוכוונת מערכת שתן הראתה את אותו הממצא.
האם עליי לבצע מי שפיר?
תודה רבה.
מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין שאני בת 31
מור30/01/2016ויש ילדה בריאה בבית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמערכת מאספת כפולה ועוד נתון - תגובה
ד``ר רון ברדין31/01/2016מור שלום רב
לגבי סיכון לתסמונת דאון שיצא מוגבר על פי בדיקות סקר ביצעת בדיקת NIPT כך שסיכון לתסמונת דאון ירד כמעט לאפס. שאלת הדיקור בהקשר של מערכת מאספת כפולה עקרונית לא מהווה אינדיקציה לדיקור אך מומלץ שתבצעי ייעוץ גנטי בדיוק בשאלה זו . יועץ גנטי בוחן את הקשר בין המימצא באולטרהסאונד לתסמונות אפשריות .
מערכת מאספת כפולה כמימצא יחידני איננה מהווה מום.רצוי מעקב מכוון אני מניח שתבצעי כזה בסקירה המאוחרת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטרסאונד סקירת מערכותנטלי27/01/2016
שלום
רציתי לדעת האם זה בסדר ללכת פעמיים לסקירת מערכות כאשר ההפרש בימים הוא שבוע(בשביל חוות דעת נוספת)? האם זה יכול להשפיע על העובר שעושים בטווח של שבוע עוד אולטרסאונד? האם כדאי לדחות זאת להפרש של שבועיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטרסאונד סקירת מערכות - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר28/01/2016בדיקות האולטראסאונד בטוחות, וניתן לחזור עליהן כל יום ואף כמה פעמים ביום. לכן, בדיקה בהפרש של שבוע הינה בסדר גמור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן או בת שבוע 13ד``ר רון ברדין22/01/2016
תמונה שבוע 13
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן או בת - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר22/01/2016אי אפשר על סמך תמונה זו לקבל אינפורמציה אמינה לגבי מין העובר. צריך בדיקה בזמן אמיתי לשם כך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק לב באוזן שמאלמאיה18/01/2016
שלום
אני בת 31 בהריון שבוע 17 ב"ה עם תאומים לאחר שנתיים ivf.
בימים האחרונים, אני מרגישה תחושת דופק לב באוזן שמאל כשאני עושה פעילות יחסית פשוטה
כמו לעלות כמה מדרגות או ללכת מהר לאחר ישיבה ממושכת.. וזה עובר רק אחרי שאני ממש יושבת ונחה.
אף פעם זה לא קרה לי בעבר ולא ידוע לי על בעיות לב שיש לי
האם זה קורה בהריון?
האם יש חשש לבעיה בלב? יש מה לעשות בנידון?
זה מסוכן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק לב באוזן שמאל - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר19/01/2016אינני מכיר תופעה כזו. רצוי לפנות לבירור לרופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידת BPDנעמה14/01/2016
שלום רב,
בשבוע 36+4 BPD 91
מתאים לשבוע 36+6
HC 320 מתאים לשבוע 36+0
בשבוע 38+5 BPD עדיין 91
מתאים לשבוע 36+6.
HC 335 מתאים לשבוע 38+2.
האם זה תקין? על מה זה יכול להעיד?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדידת BPD - תגובה
פרופ` ישראל מייזנר14/01/2016הבדיקה תקינה, ומעידה על כך שהראש כבר נמוך באגן, ולכן ה BPD לא גדל אך הקוטר השני של הגולגולת והיקף הראש גדלו כיאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיפות עורפיתמאיה13/01/2016
שלום רב,
במקומות רבים רשום שהשקיפות מוגדרת כבלתי תקינה כשהיא 3 מ"מ מעלה,
שאלתי היא מדוע רופאים רבים כבר מגדירים שקיפות 2.0 ומעלה כגבולית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקיפות עורפית - תגובה
ד``ר רון ברדין14/01/2016מאיה שלום
אכן כערך מוחלט 3 ממ הוא סף שמגדיר המלצה לדיקור מי שפיר. ערכים אחרים סמוכים ל 3 ממ ואף פחות יכולים אף הם להוביל להמלצה לדיקור מי שפיר אם בשיקלול עם גיל האשה ושבוע ההריון הסיכון מוגבר. צודקת לגבי שאלתך , התייחסות והמלצה מותנית לא מעט בגישתו של הרופא והתייחסותו לערכים שונים. עקרונית מתחת ל 3 ממ תקין בטח ש 2 ממ תקין . יחד עם זאת 2.7 ממ ו 2 ממ התייחסות שונה ....
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לדעת אם בן או בתד``ר רון ברדין12/01/2016
היי,
אשמח לדעת אם בן או בת
תודה,
חן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן או בת - תגובה
ד``ר רון ברדין12/01/2016חן שלום רב
שאלה נחמדה וסקרנותך ברורה אבל.... את לא ממש מתכוונת שנענה ברצינות לומר את מין העובר בתמונה זו. הטלת מטבע טובה באותה מידה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובתמונות הבאות
חן12/01/2016בבקשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמונה נוספת
חן12/01/2016אלו הן התמונות היחידות שיש לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמונה נוספת - תגובה
ד``ר רון ברדין12/01/2016חן יקרה
אנחנו משתדלים לתת בפורום זה מענה מיקצועי ככל שניתן במגבלות המובנות
בסוגייה זו שלך תאלצי להתאפק לסקירה מוקדמת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעקב גדילהדורית11/01/2016
שלום בהערכת משקל בשבוע 30+1 נרשמו התוצאות הבאות:
מי שפיר: 220 מ"מ
BPD - 78 מ"מ מתאים לשבוע 31+4
HC - 281 מ"מ מתאים לשבוע 30+2
AC - 266 מ"מ מתאים לשבוע 30+4
FEMUR - 56 מ"מ מתאים לשבוע 29+1
ממוצע גיל ההריון על פי HCּּ+FL 29+5
יחסים:
AC/HC 1.06
AC/FEMUER 4.75
BPD/FEMUR 1.39
HC/BPD 3.6
הערכת משקל 1600 גרם
העובר עדיין במצב עכוז
בבדיקת הדם שנלוותה לשקיפות העורפית מדד ה PAPP-A MOM היה 4.72 ויועץ גנטי אמר שזה כנראה היה דימום קל מהשליה שפסק כי בדיקת החלבון עוברי הייתה תקינה. האם הממצא קשור למדדים?
האם יש מקום לדאגה ולבדיקות נוספות בגלל שהוא עדיין לא התהפך וקוטר הראש קצת יותר גדול ועצם הירך קצת יותר קטנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעקב גדילה - תגובה
ד``ר רון ברדין11/01/2016דורית שלום
פערים בטווחים אלה אינם נחשבים משמעותיים והערכת המשקל תואמת יפה את שבוע ההריון. תוכלי גם לראות האם פערים אלה ידועים בבדיקות קודמות. על כל פנים אין ממדידות אלה שצירפת מדד חריג משמעותי. לגבי מצג עכוז עדיין לא ניתן לקבוע
ש" ניסתם הגולל" והעובר יישאר עכוז. סביב 34 שבועות אם ישאר עכוז יצטמצמו סיכוייו להיפוך ספונטני אבל יש לו עוד זמן....אני מציע שבתאום עם הרופא המטפל שלך תבצעי הערכת גדילה ומצג נוספים סביב 34 שבועות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקירה מאוחרתמיכל07/01/2016
שלום.
בסקירת מערכות מאוחרת שנעשתה לי, (תקינה לחלוטין), הרופא אמר שהידיים נמצאות בין הרגליים. הוא ניסה להעיר את העובר כמה פעמים אבל הידיים נשארו שם וזזו רק מעט. הוא אמר שבדק ושהכל תקין. שרצה שהידיים יצאו כי יותר טוב לראות על רקע המים אבל שראה גם ככה.
האם מבחינה טכנית אם הידיים מכונסות שתיהן בין הרגליים ניתן עדיין לראות את העצמות של הזרועות והאמות ואת כפות הידיים והאצבעות?
קצת מודאגת...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקירה מאוחרת - תגובה
ד``ר רון ברדין07/01/2016נעה שלום רב
אחריות גדולה יש לרופא הבודק כשמסמן שראה תקין . אני מניח שאם לא היה רואה היה מציין זאת ולכן לא רואה על פניו סיבה ללחץ. תוכלי בהערכה נוספת בבדיקה הבאה שתופני אליה לבקש מהבודק שיסתכל לראות את תנועתיות הגפיים ומיקומם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכוונתי היתה..
מיכל07/01/2016תודה על תשובתך המהירה.
לגבי מיקום ותנועה אני מבינה.
אבל השאלה שלי היא האם מבחינה טכנית ניתן לבדוק את כפות הידיים אם נמצאות בין הרגליים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכוונתי היתה.. - תגובה
ד``ר רון ברדין07/01/2016נועה
קשה לענות על שאלה כללית זו. מה זה בין הרגליים ,באיזה תנוחה הן ועוד פרמטרים רבים. כל ניסיון לתת הסבר לנתון שנתת שידיים בין רגליים לא יהיה מיקצועי בעיניי. ביצעת סקירה רופא סיכם שראה ! אם כנבדקת אינך שקטה את בהחלט יכולה לבצע בדיקה חוזרת לשיקולך . צר לי אם קיווית לתשובה אחרת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקירות והתכווצויות בשבוע 15מאיה07/01/2016
שלום
בהריון תאומים שבוע 15 (לאחר שנתיים טיפולי IVF)
מתחילת ההריון ועד היום יש לי התכווציות חלשות בבטן התחתונה (כמו כאבי מחזור) וגם דקירות בבטן התחתונה.. לפעמים בצד ימין לפעמים בשמאל וגם לעיתים בנרתיק עצמו
הדקירות לא חזקות אך גם לא חלשות.
אציין שעד לשבוע 11 הייתי עם תמיכה של נרות, זריקת גסטון וכדורי פרוגינובה אבל לא מרגישה שחל שינוי לאחר הפסקת התמיכה.
בנוסף יש לי מעט הפרשות צהובות מהנרתיק.
מה יכולה להיות הסיבה? האם זה נורמלי? תקין?
מודאגת מאוד..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דקירות והתכווצויות בשבוע 15 - תגובה
ד``ר רון ברדין07/01/2016מאיה שלום רב
אני מציע שתשתפי את רופא הנשים המטפל בך לבדיקת סוגיית ההפרשות .בהתאם הוא יוכל לתת לך את המידע האם את צריכה טיפול כלשהו. לגבי הדקירות זו תלונה סובייקטיבית מוכרת. כל עוד שלא ברמה שמטריד מעבר ל" פה ושם" לא אמור להוות בעייה אבל אם מחמיר , מתגבר, תכיפות עולה או שאת לא שקטה בעניין פני לבדיקת רופא אני מניח שיבדקו גם את אורך תעלת צוואר רחם שלך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיפות עורפיתמאיה31/12/2015
שלום רב,
האםביצוע שקיפות בשבוע 12+4 תקין?
כדאי להקדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקיפות עורפית - תגובה
ד``ר רון ברדין31/12/2015היי מאיה
ממש לא להקדים
זה עיתוי מצוין!
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היקך ראש העוברקרן31/12/2015
שלום,
אני בשבוע 35.1, ביצעתי היום הערכת משקל לעובר וממדי ראש העובר נמצאו קטנים בשבועיים משבוע ההריון:
מ"מ 82-BPD
מ"מ 301.6- Head Cir
יתר הממדים תואמים לשבוע ההריון
מ"מ 316- AB CIR
מ"מ 68.7- Femur Length
פרופיל ביופסי 8/8
אציין שבהערכת המשקל שביצעתי בשבוע 30 מדדי הראש תאמו לגיל ההריון:
מ"מ 76- BPD
מ"מ 278- Head Cir
מהי המלצתכם לפעולה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היקך ראש העובר - תגובה
ד``ר רון ברדין31/12/2015היי קרן
ראשית חשוב לדעת שמדד היקף הראש בשליש השלישי בטח בשבוע המתקדם שלך הוא הפחות מדויק עם טווח סטייה גודל יותר מהמדדים האחרים
ובהתייחס לנתונים ששלחת אנחנו מתייחסים לסטיות תקן מהתקין כאשר מינוס 2 סטיות תקן לרוב מבצעים מעקב מכוון למח . היקף הראש בעוברך הוא 301 מ"מ ומינוס 2 סטיות תקן הם 289 ממ כלומר נימצא בתחום התקין לשבוע הריון.
מאחר ומדידות קודמות תקינות ואני מניח שסקירות ומעקב תקינים לא סביר שהמדידות מבטאות בעייה
בכל מיקרה אני מציע שבתאום עם הרופא המטפל שלך שתבצעי הערכת גדילה שבועיים מבדיקה אחרונה זו
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקירה חוזרת מי שפירעידית30/12/2015
היום ביצעתי בדיקת מי שפיר במהלך הבדיקה לא הצליח הרופא להשלים את הדיקור, לטענתו בגלל התנגדות של הרחם. הוא הוציא את המחט ללא שאיבה להתחיל בדיקור חדש באזור אחר של הבטן. רציתי לדעת האם יש סיכון בביצוע דיקור שלא הושלם כמו גם האם יש סיכוי שנפגע העובר או איבר פנימי אחר. והאם יש אינדיקציה לבעיה במידה ויש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דקירה חוזרת מי שפיר - תגובה
ד``ר רון ברדין30/12/2015עידית שלום
בדיקת מי שפיר נעשית כידוע לך תחת הדמייה קבועה של אולטרהסאונד ולכן סיכוי פגיעה בעובר מינימליים כמו גם בדיקור הראשון . אם בדיקור החוזר שאב מי שפיר בכמות טובה אז ה"משימה " הושלמה. אין לך אלא לעקוב אחר ההנחיות הניתנות באופן קבוע אחרי דיקור הקשורות בסיבוכים אפשריים ( ירידת מים, דימום, חום מעל 37.5 וכאבי בטן) אם יש לך איזה מאלה פני למיון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפני הפלהא.ב.30/12/2015
שלום רב. שאיבה ב 19.11.15 טיפול איקסי. בטא לאחר שלושה שבועות כ 1200. שבוע 7 פלוס 3 ראו רק שק הריון ושק חלמון קטן ללא עובר. הרופא טוען שזה אבוד ושלח אותי להפלה. השאלה שלי האם ניתן לראות משהו בתלת מימד שלא ראו במכשיר רגיל? האם יש עדיין סיכוי כלשהו? קבעתי תור מחר בערב לאולטראסונד תלת מימד אצל רופא בכיר באיכילוב. הבדיקה ללא עלות בתנאיי שאין שינוי. האם כדאי לעשות או בזבוז זמן? בכל מקרה ביום ראשון אני יעשה שוב בדיקה אצל רופא ביחידה לפני ביצוע הפעולה. אודה לתשובה. יש לציין שיש לי ילדה מ ivf.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפני הפלה - תגובה
ד``ר רון ברדין02/01/2016ענת שלום רב
בשבוע 7 +3 ימים כידוע במדויק שזה השבוע אמורים לראות עובר עם דופק! למעשה כבר משבוע 6 אמור להופיע קוטב עוברי עם דופק. בכל מיקרה נכון לחכות מספר ימים וכפי שתכננת ביום ביום ראשון לחזור על הבדיקה . לתלת מימד אין תרומה. לגבי החלטתך לבצע בדיקה נוספת אני מניח שביצעת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאי סקירה מכוונת מוחרונית28/12/2015
שלום אני בשבוע 28+5. בסקירה מכוונת נמצא פער של כמעט שבועיים בגודל הראש ביחס לפרמטרים אחרים. בוצע ציפ גנטי תקין ובדיקת פנורמה תקינה... מב עלי לעשות? מאד מוטרדת תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאי סקירה מכוונת מוח - תגובה
ד``ר רון ברדין29/12/2015רונית היי
פער של שבועיים כשלעצמו איננו על פניו פער גדול . כדי להתייחס יותר לנתון חייבים את היקף הראש HC , את ה BPD שנימדד את שבוע ההריון המדוייק שלך ואז ניתן לתת תשובה מלאה יותר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנתונים מהבדיקה:
רונית29/12/2015HC- 242
BPD- 66.5
שבוע הריון 28+5* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנתונים מהבדיקה: - תגובה
ד``ר רון ברדין30/12/2015רונית היי
תודה על הנתונים. המושג להערכת גודל הראש שאנו משתמשים בו הוא סטיות התקן ביחס לשבוע ההריון . במילים אחרות ישנן טבלאות מדידה מותאמות לשבוע הריון. הגדרה של ראש קטן רשמית היא מינוס 3 סטיות תקן ולשבוע 29 זה 229 ממ נמוך מהיקף הראש שנימדד בעוברך. יחד עם זאת מתחילים מעקב מכוון למח ולגדילה בטווח של מינוס 2 סטיות תקן . המדידה בעובר לשבוע 29 נופלת בדיוק על ערך זה. כך גם ה BPD.
הצעתי אלייך שבתאום עם רופא מטפל שתבצעי הערכה הן של גדילה כשבועיים מבדיקה אחרונה והן בדיקה מכוונת למח ובהתאם לתוצאות המשך בירור ומעקב
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה שאלה אחרונה
רונית02/01/2016בסקירת מערכות השנייה התגלה מעי אקוגני והסתיידות בכבד שבעקבותיה ביצעתי צ'יפ גנטי שיצא כאמור תקין ( גם TORCH תקין וגם נשללה נשאות של בעלי ל CF).
בסקירה המכוונת לראש שאת נתוניה נתתי פה נמצא "פס אקוגני בשיפולי הלבלב והכבד".
והמעי האקוגני נעלם ...
האם יש קשר בין זה לבין היקף הראש? והאם בכלל יש לי סיכוי שהעובר בריא עם כל הממצאים האלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
.jpg)



