פורום אולטרסאונד בהריון, שקיפות עורפית - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שבוע 6+2 שק הריון ללא שק חלמון וללא קוטב עוברי
    טליה
    15/03/2016

    שלום וברכה,

    לאחר 2 הריונות כימים בחצי השנה האחרונה, ביום ראשון לפני כ-8 ימים ביצעתי בדיקת אולטרסאונד בבית החולים בהפניית רופאת הנשים. בבדיקה נצפה מה שנראה כשק הריון זעיר. התבקשתי לבצע בדיקה נוספת כעבור שבוע.
    אתמול (שבוע 6+2) ביצעתי בדיקה במוקד קופת החולים, בה הודגם שק הריון שגדל משמעותית בשבוע שחלף (על פי הטכנאית שביצעה את הבדיקה)
    אך ללא שק חלמון וללא קוטב עוברי.
    גודל השק הממוצע הינו 9 מ"מ.
    השק מתאים לשבוע 5 בלבד.

    התבקשתי לשוב ולבצע בדיקה בשבוע הבא.


    מהן האפשרויות השונות שעשויות לקרות במקרים כאלה?
    כלומר,
    האם מוכרים מקרים דומים שאכן התפתחו להריון תקין?
    או האם מדובר כמעט בוודאות בהריון שאינו תקין?

    תודה רבה מראש!

    טליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגודל המלא 11X7

    טליה
    15/03/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי מי שפיר או בדיקת דם
    לירון
    14/03/2016

    שלום,
    אני עדיין מתלבטת לגבי ביצוע מי שפיר או בדיקת הדם NIPT
    עברתי את גיל 35 וזה לא הריון ראשון ולכן הנטייה היא למי שפיר
    אולם בכל זאת מאוד מפחיד אותי הסיכון הכרוך בבדיקה.

    מבינה שNIPT מאוד אמינה לשלול תסמונת דאון, אך מה עוד יכול להתגלות במי שפיר שלא נבדק בבדיקת הדם ואין לו שום ממצא בסקירות?


    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלה הקודמת

    אני
    15/03/2016

    מבין בדיקות הדם הבנתי שהבדיקה בשם מטרניטי 21 עדיפה כיוון שנותנת תוצאה חד-משמעית (ז"א או שלילי או חיובי) האם זה אומר שאם אני עושה את אחת הבדיקות האחרות ייתכן ואאלץ לעבור את הבדיקה פעמיים??

    תודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי מי שפיר או בדיקת דם - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    15/03/2016

    1. בדיקת הדם בודקת רק 5 כרומוזומים ולא 23 כמו בבדיקת מי השפיר.
    2. בדיקת מי השפיר הנה בדיקה אבחנתית בניגוד לבדיקת הדם שהינה בדיקת סקר בלבד, ואם תשובתה חיובית יש בכל מקרה צורך בדיקור מי שפיר על מנת לאשש את האבחנה, טרם הפסקת הריון.
    3. החשוב מכל - בדיקת הדם אינה בודקת את הצ'יפ הגנטי, בו מתגלות תסמונות גנטיות רבות הכרוכות בד"כ בפיגור שכלי. הסיכוי לצ'יפ פתולוגי אצל אישה בריאה הוא 1:100 לערך, ולכ דיקור מי השפיר חיוני ביותר, ולמיטב שיפוטי עדיף לאין שיעור מבדיקת הדם. הסיכון בבדיקת מי השפיר הנו קטן ביותר אל מול הערך המוסף בביצוע הבדיקה בידיים מיומנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקיפות עורפית מוגברת וציסטק היגרומה
    אניי
    08/03/2016

    שבוע 10 להריון בתאומים אחרי הפריה ו icsi. התחיל דימום והתאשפזתי במיון. במשך הבדיקות הרופא עשה u.s וגלה שלאחד מהעוברים יש עובי עורף של 4.5 וציסטק היגרומה. חזרתי על הבדיקה אצל הרופא שלי וגם ראה אותו דבר אבל המליץ לעשות הבדיקה במועד . העובר גדול מגיל ההריון ב 4 ימים . לאור הנתונים והתמונה מה אתה ממליץ ??? מה הסיכויים להריון תקין??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמונה

    אניי
    08/03/2016


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמונה - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    15/03/2016

    התמונה מרשימה ומאד מחשידה לממצא ]פתולוגי ביותר!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקיפות עורפית מוגברת וציסטק היגרומה - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    12/03/2016

    קשה כרגע לנבא, אם כי לפי תיאורך הממצא מרשים. יש לבדוק בשבוע 12 בעת ביצוע השקיפות העורפית. באם הממצא קיים והעורף מעובה באופן חריג, יש לשקול בירור כרומוזומלי לעובר אל מול הפחתה סלקטיבית של העובר החריג - הכל תלוי בממצאים באולטראסאונד ובבדיקה הכרומוזומלית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה.... דחוף ביותר

    אניי
    23/03/2016

    אז אחרי שבועיים חזרנו על הבדיקה והממצא נעלם לגמרי ... עובי עורף תקין ביותר שעומד על 1.3 מ"מ האם הסיכויים לפגם יורד בעקבות השקיפות התקינה????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה.... דחוף ביותר - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    24/03/2016

    קצת קשה לקבל שהשקיפות ירדה בצורה כה דרמטית. בכל מקרה הייתי מברר עד הסוף את כל האפשרויות, כולל בירור כרומוזומלי וצ'יפ גנטי, אקו לב עובר, וסקירות מפורטות, והכל בתיאום עם ייעוץ גנטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצם ירך קצרה ביותר משבועיים שבוע 34
    גל
    06/03/2016

    שלום,
    אני בהריון תאומים שבוע 34+6.
    בהערכות המשקל האחרונות נמצא שעצם הירך של אחד העוברים (בת) קצרה לגיל ההריון.
    בשבוע 32+6 בקופה :
    Bpd 32+3
    Hc 32+1
    Ac 32+5
    Fl 32+0

    בשבוע 33+4 (בית חולים):
    Bpd 33+0
    Hc 33+6
    Ac 32+2
    Fl 30+3

    שבוע 34+6 (קופת חולים)
    Bpd 33+5
    Hc 33+3
    Ac 34+2
    Fl 32+3

    אציין שאני נמוכה, 152 (גם הבן הבכור שלי) ובעלי גבוה 182.

    עצם הירך גדלה רק ב 3 ימים בשבועיים. אצל העובר השני הכל תקין
    האם יש חשש לגמדות? איך ניתן לברר?
    תודה,
    גל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצם ירך קצרה ביותר משבועיים שבוע 34 - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    08/03/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצם ירך קצרה ביותר משבועיים שבוע 34 - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    08/03/2016

    בכל מקרה, לא נראה לי כי מדובר בגמדות, שכן ההפרש קטן מידי (צריך לפחות בפרש של 4 סטיות תקן). יש לבדוק את מבנה העצמות, לא רק המדידה חשובה. יש להתייעץ עם מומחה בתחום!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבוע 22 מחיצה ברחם בסקירת מערכות מאוחרת
    מירי
    04/03/2016

    שלום, אתמול עשיתי בדיקת סקירת מערכות מאוחרת שבוע 22. נמצא בבדיקה כי יש לי מחיצה ברחם באזור הפונדוס בעובי 26 מ״מ. נאמר לי שכנראה אצטרך קיסרי. האם מעבר לזה ישנן עוד סיכונים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבוע 22 מחיצה ברחם בסקירת מערכות מאוחרת - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    04/03/2016

    הסיכון העיקרי הוא לידה מוקדמת! לכן, עלייך לפנות ולהתייעץ עם הרופא המטפל, לגבי המשך המעקב, צורת הערכת המחיצה, בדיקות אולטראסאונד עתידיות וכד'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צ'יפ גנטי תקין לאחר ציסטיק היגרומה
    אורנית
    01/03/2016

    שלום רב,
    בת 28, שבוע 20 (הריון שני).
    בשקיפות העורפית נמצא nt=3, בסקירת המערכות נצפתה ציסטיק היגרומה שמאז נעלמה. תוצאות מי השפיר והצ'יפ הגנטי חזרו תקינות לחלוטין. האם עדיין יש סיבה לדאגה? מלבד אקו לב עובר יש בדיקות נוספות שניתן או צריך לבצע על מנת להסיר את החשש?
    תודה מראש,
    אורנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צ'יפ גנטי תקין לאחר ציסטיק היגרומה - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    01/03/2016

    אין לי הרבה מה להוסיף, למעט ביצוע סקירות מערכות מדוקדקות ומעקב גדילה. עשית את כל מה שאנו יודעים להציע במצב כזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך

    אורנית
    02/03/2016

    האם הסיכוי לפיגור ומחלות נוספות עדיין גבוה יותר בשל הימצאות ההיגרומה בתחילת ההריון? אם כן- בכמה אחוזים לעומת הריון תקין לחלוטין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    02/03/2016

    אינני יודע נאת התשובה לשאלתך. להערכתי, הסיכון בנוכחות כרומוזומים תקינים לבעיה עקב הציסטיק היגרומה קטן ביותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הממצא באולטרסאונד שונה ממה שנמצא בסופו של דבר באקו לה העוברי
    אורית
    28/02/2016

    אני בת 35, בהריון שבוע 23. לפני כמה ימים ביצעתי סקירה מאוחרת.
    הסקירה הדגימה: 1. מרווח הסנדל דו צדדי, 2. vsd ממברונטי קטן מאוד.
    הרופא שלח אותי לאקו לב עוברי, וכן ל - ייעוץ גנטי. האקו לב עוברי יצא תקין. צוין כי אין פגמים במחיצה. בייעוץ הגנטי אמרו שרק על סמך מרווח הסנדל איני זכאית למי שפיר, מה גם שבישראל מותר לעשות מי שפיר רק עד שבוע 23. ניתן לעשות שוב משבוע 32 . כעת אני עדיין מודאגת, מצד אחד הרופא של הסקירה ראה משהו, והאקו לב שלל את זה. למי להאמין? ואין אני יכולה לדעת שהכל בסדר??? יש לציין כי מחר אני עוברת את הבדיקה של nipt - בדיק, הדם לאבחון תסמונת דאון, וכל יתר בדיקות הסקר יצאו תקינות.

    מה לעשות לאור הממצאים הסותרים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הממצא באולטרסאונד שונה ממה שנמצא בסופו של דבר באקו לה העוברי - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    28/02/2016

    בדיקת האקו לב העוברי, הנה בדיקה ספציפית ללב העובר שמבצעיה הטובים ביותר הם הקרדיולוגים של הילדים. לכן, הייתי סומך על בדיקתם לגבי לב העובר. בהעדר אינדיקציה לדיקור מי שפיר, בדיקת ה NIPT היא האופציה המועדפת לגבי איתור תסמונת דאון. מרווח הסנדל כסמן לתסמונת דאון אינו סימן ספציפי מספיק, אך בדיקת הדם צריכה לספק בתחום הדאון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי עם הבדל בין האבחנות

    אורית
    07/03/2016

    שאלה זו הינה בהמשך לשאלתי, לפיה מצד אחד הרופא של הסקירה (שעשה ככל הנראה השתלמות באקו לב) ראה vsd קטן מאוד ורופא נוסף, שגם הוא ביצע סקירה של הלב
    (גם הוא עשה השתלמות באקו לב), ורופא נוסף קרדיולוג ילדים שהיו באותו החדר לא ראו כלום.

    איך ייתכן דבר כזה?

    זה גורם לי לחוסר ביטחון ברופאים שבודקים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי עם הבדל בין האבחנות - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    08/03/2016

    אין 100% ברפואה, ויכול רופא לטעות ב VSD קטן...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסימטריה של קרניים קדמיות
    דניאלה
    16/02/2016

    שלום לך ד"ר,
    אני בשבוע ה- 32, בת 41
    בסקירה מאוחרת נצפו רוחבי החדרים 8.8 ו- 7.4 מ"מ.
    בסקירה המכוונת שאליה הופניתי ע"י הרופא הסוקר כדי לוודא שאין החמרה, הם נצפו ברוחב 9 ו- 10 מ"מ (לאחר 3 שבועות).
    היום, כחודש אחרי, בוצעה סקירה מכוונת נוספת למוח העובר והכל היה תקין למעט אסימטריה של הקרניים הקדמיות של החדרים הלטרליים, 8 ו- 12.

    הופניתי לנוירוכירוגיה בבי"ח לבדיקה מקיפה ושם נאמר לי שראשית יבצעו סקירה מקיפה ורק אם יהיה צורך יפנו ל- MRI ומעבר במידת הצורך.

    כל שאר הבדיקות, כולל אקו לב עוברי ומי שפיר+צ'יפ יצאו תקינות, למעט TORCH שטרם קיבלתי התוצאות.

    הרופא הסוקר מהיום אמר שלמרות שהוא מפנה אותי לבי"ח נראה לו שיהיה בסדר כי הקרניים האחוריות תקינות וכך גם כל מבנה המוח אבל אשמח לדעתך עד כמה זה עשוי להיות חמור או מה זה אומר...? ):

    תודה מראש עבור תגובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסימטריה של קרניים קדמיות - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    16/02/2016

    דנה שלום
    ללא ספק ייעוץ "בעל פה" ללא בדיקה שונה בתכלית השינוי ולא מלא בהשוואה לבדיקה שבה הבודק מתרשם בעיניו ובהתאם הערכתו. מאחר וביצעת סקירה מכוונת למח ומאחר ומדובר במימצא בדיד ללא מימצאים חריגים אחרים כאשר שאר אנטומית המח תקינה בירור כרומוזומלי תקין כך שבהחלט משדר אופטימיות . ההרחבה איננה בדרגת חומרה חמורה. יחד עם זאת יש צורך במעקב סונוגרפי לראות האם דינמיקה ברוחב בחדרים וייעוץ נויורולוג ילדים ובהתאם החלטה על אופן מעקב .
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    דניאלה
    16/02/2016

    תודה רבה עבור תגובתך!

    עד היום לא דובר איתי לגבי קרניים קדמיות, כל המושג הזה חדש לי לחלוטין מאחר ועד היום דובר על רוחב חדרים. האם זה משהו שמתפתח עם ההריון או שייתכן ועד עכשיו הוא היה תקין לעומת החדרים וכעת הקרניים אסימטריות והחדרים תקינים?

    אני מבינה שיהיה לך קשה לענות בלי לראות את כל החומר אך תשובה עקרונית לשאלתי תעזור לי בינתיים עד לבירור המעמיק יותר.

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה - תגובה

    ד``ר רון ברדין
    16/02/2016

    דנה
    אני מניח שאת יודעת שבמח יש מערכת חדרים בתוכה נימצא נוזל. הקרניים הקדמיות הן חלק ממערכת החדרים למעשה המשכית לחדרים הלטרליים. נקראים קרניים קדמיים הכוונה לחלק הקדמי של החדרים. הרחבה של חדרי המח נותנת גם את ביטוייה בקרניים הקדמיים. לכן לא תפתיע תשובה המציינת הרחבת חדר וקרן קדמית
    שוב בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציסטיק היגרומה בהריון כממצא יחיד
    אורית
    10/02/2016

    שלום רב,
    בת 28, שבוע 16+4 הריון שני.
    בשקיפות שנעשתה בשבוע 13 נמצא נוזל עורפי של 3 מ"מ.
    בסקירת מערכות נצפתה ציסטיק היגרומה (ללא ממצאים חריגים נוספים), אקו לב עובר תקין.
    בעוד שבוע וחצי עושה מי שפיר עם צ'יפ גנטי ובדיקת FISH.
    מה הסיכוי שבדיקת מי השפיר תצא תקינה? האם ציסטיק היגרומה יכולה לא להעיד על בעיה אלא נספגת עם הזמן?

    תודה מראש
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציסטיק היגרומה בהריון כממצא יחיד - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    10/02/2016

    ציסטיק היגרומה, יכולה להספג. מאידך גיסא, היא קשורה גם במומים כרומוזומלים, ולכן יש מקום לדיקור מי שפיר. אין אפשרות לנבא את התוצאה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד לתסמונת דאון
    שני
    08/02/2016

    שלום אני בת 31, בהריון ראשון אחרי IVF ראשון. שבוע 24 +1
    בסקירת מערכות מאוחרת שביצעתי היום הודגמה קיבה קטנה ועקב כך שהפה היה פתוח הרבה זמן מ-50 הדקות שהסקירה נמשכה יש גם חשד למקרוגלוסיה. יחד עם זאת אין ריבוי מי שפיר. הבנתי ששני הממצאים יכולים להחשיד לתסמונת דאון. שקיפות עורפית: 1.18
    סיכון סטטיסטי ללידת תינוק עם תסמונת דאון מחושב לפי גיל בלבד
    הוא 1:660
    מחושב עם תוצאות הבדיקות לחלבון עוברי 1:9900
    וסה"כ מחושב עם בדיקות PAPP-A ו- HCGB עם הגיל 1:10000
    האם יחד עם הממצאים שהודגמו היום יש סיכוי גבוה לתסמונת דאון. ואם כן עד מתי ניתן לבצע הפלה באם התגלתה התסמונת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשד לתסמונת דאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד לתסמונת דאון - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    10/02/2016

    הממצאים בהחלט מחייבים בירור לתסמונת דאון. הבדיקה המעדפת היא דיקור מי שפיר בשבוע 31 להריון, או בדיקת דם לבדיקת NIPT,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם בדיקת NIPT

    אני
    10/02/2016

    זו כוונה לבדיקת דם שאפשר לעשות במקום מי שפיר כמו מטרניטי 21?

    באיזה שבוע אפשר לעבור אותה?

    והאם את מי השפיר אי אפשר לעבור בשבוע מוקדם יותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד לתסמונת דאון - תגובה - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    10/02/2016

    בדיקת דם ל NIPT ניתנת לביצוע משבוע 10 להריון, כך שתוכלי לבצעה בכל שלב של ההריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פער בין גודל העובר לגיל ההריון
    שירה
    08/02/2016

    שלום,
    במידה וקיים פער של 12 יום בין גודל העובר לגיל ההריון (בהסתמך על ביוץ וודאי שנצפה במעקב זקיקים), האם זה מצביע על בעיה? חשוב לציין שנצפה דופק בבדיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פער בין גודל העובר לגיל ההריון - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    09/02/2016

    הדבר עלול להיות בעייתי, ומחייב מעקב ובירור יסודי כבר בשליש הראשון להריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לבצע בדיקת מי שפיר בשבוע 34
    אפרת
    06/02/2016

    שלום,
    בת 39 - בהריון שני לאחר שהראשון הסתיים ללא דופק בשבוע 10.
    שקיפות עורפית וסקר שליש ראשון היו תקינות (1:4100). סקירה מוקדמת, מאוחרת ושלישית היו תקינות. לא עשיתי בדיקת מי שפיר מחשש להפלה.
    בשבוע 33 נצפו "לולאות מעיים מעט מובלטות 7מ"מ ללא הדיות יתר וללא ממצאים נוספים"
    האם יש סיכוי מוגבר לפגם כרומוזומלי כלשהו בשל הממצא למשל לתסמונת דאון או CF והאם היית ממליץ על בדיקת מי שפיר ?
    בנוסף בעקבות ברזל נמוך כבר כחודשיים אני נוטלת 3 כדורי פריפול ליום סה"כ 300 מ"ג. האם יכול להיות שהברזל בכמות גדולה מדיי והשפיע על המעיים של העובר?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לבצע בדיקת מי שפיר בשבוע 34 - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    06/02/2016

    את הייעוץ לגבי דיקור מי שפיר יש לקבל מיועץ גנטי. ניתן לבצע את הדיקור גם בשבוע כזה, אך יש לקחת בחשבון את ההתייחסות לתוצאות בגיל הריון שכזה. למיטב ידיעתי, אין קשר בין רמות הברזל לממצא באולטראסאונד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזל סביב שק ההריון. התייעצות עם מומחה
    שיר
    06/02/2016

    שלום,
    הייתי לפני יומיים בבדיקת אולטרסאונד (שבוע 7+0). ראו עובר עם דופק והגודל מתאים לתאריך הווסת האחרון.
    אבל הרופא ראה גם נוזל סביב השק. הוא שאל אם יש לי דימומים (ואין לי) אבל לא הרחיב יותר מזה.
    האם זה דבר נפוץ? האם זה יכול להעיד על בעיה?
    אשמח לתשובתך
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזל סביב שק ההריון. התייעצות עם מומחה - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    06/02/2016

    קשה מאד לענות בלי לראות את הממצא. אך נראה לי כי מדובר בהריון תקין, כאשר שני דפנות השק עוד לא נצמדו לחלוטין לקירות הרחם,תהליך שהינו תקין לחלוטין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציסטיק היגרומה ועורף מעובה במהלך שקיפות עורפית
    אדווה
    05/02/2016

    שלום רב
    בת 30, הריון ראשון שבוע 15. בשקיפות עורפית בשבוע 13 נמצא עורף מעובה 4 מ"מ וציסטיק היגרומה בעורף. לאחר ייעוץ גנטי ובדיקת סיסי שלייה התקבלה תוצאה מהירה תקינה ועדיין ממתינה לתוצאה המורחבת.
    היום ביצעתי סקירת מערכות מוקדמת, העורף עוביו 2.7 מ"מ. הציסטות עדיין נראות באותו הגודל 5-8 מ"מ אבל הכל תקין בהתפתחות בדגש על הלב.
    האם הממצא הזה צריך עדיין להטריד אותי? האם ייתכן והתפספסו תוצאות במהלך הבדיקות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציסטיק היגרומה ועורף מעובה במהלך שקיפות עורפית - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    10/02/2016

    אינני בטוח שלא ניתן לשלול לחלוטין, למרות תשובות תקינות של הבדיקות, הפרעה התפתחותית. ממליץ על יעוץ גנטי בנושא זה! כמובן שדרוש מעקב אולטראסאונד איר הציסטות שאמורות להעלם, ועל מבנה ותפקוד הלב (אקו לב עובר מנדטורי!).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפרופסור מייזנר - נקודות אקוגניות
    יעל
    04/02/2016

    שלום רב
    בת 25 בשבוע 32, הריון שני, הריון קודם הסתיים בהפלה יזומה בגלל שקיפות עורפית מוגברת 5 ממ (לא בוצע בירור), בדיקות סקר גנטיות תקינות ואין בעיות גנטיות במשפחה.
    עד כה כל הבדיקות תקינות:
    שקיפות עורפית שבוע 12 - 1.3 ממ, לא בוצעה בדיקת הדם מפני שבוצע ה בדיקת ורפיי המורחבת בשבוע 10 תקינה לחלוטין. בנוסף בוצע חלבון עוברי בשבוע 16 - סיכוי לתסומת דאון 1:4531, טריזומיה - 1:51922.
    סקירת מערכות מוקדמת ומאוחרת ביצעתי באופן פרטי אצל רופא יסודי, הסקירות תקינות לחלוטין פרט ל2 נקודות אקוגניות צמודות בחדר שמאל, שנשארו גם בסקירה המאוחרת בשבוע 22+3, אולם הרופא טען שהם התבהרו מעט.
    הרופא שביצע לי את הסקירות אמר שאין צורך במעקב, לא הפנה לאקו לב ולא לייעוץ גנטי ואמר שיעלם בהמשך או אחרי הלידה.
    יש לציין שאצל אימי לפני 12 בהריון גם הודגמו 2 נקודות אקוגניות בחד שמאל שנעלמו.
    כעת לקראת הלידה אני קצת דואגת כי אין לי מושג אם הם נעלמו כי לא בוצע מעקב וגם כי שמעתי מהמון נשים ששולחים לאקו לב עובר ואותי לא שלחו.
    האם אפשר להיות רגועה? האם עצם כך שמדובר ב2 נקודות ולא אחת זה עדיין ממצא בדיד? דואגת בעיקר בגלל ההריון הקודם, האם יכול להיות קשר?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפרופסור מייזנר - נקודות אקוגניות - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    04/02/2016

    הנקודות האקוגניות בלב מוכרות כחסרות משמעות בנוכחות סקירות תקינות ובדיקת וריפיי השוללת תסמונת דאון. מדובר בממצא שנעלם לקראת הלידה, וחבל שאת לחוצה ממנו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום