מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שימוש ברלבר עם פלקסונז סימבקורטאמנון11/08/2020
שלום.
1) התחלתי להשתמש עם "רלבר" מקווה שאסתפק רק בו. לעומת זאת אם ארגיש שרלבר לבד לא מספיק עוזר האם אני יכול להשתמש בו זמנית עם סימבקורט?
2) האם אפשר להמשיך לקחת גם "פלקסונז" לאף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רלבר, סימביקורט ועוד
ד''ר שבתאי ורסנו12/08/2020שלום,
לרלבר יש שני מינונים. אם המינון הנמוך לא מאזן יש לשקול מעבר למינון הגבוה יותר. הייתרון של סימביקורט הוא בכך שמריב הסמפונות שנמצא בו (פורמטורול) משפיע מהר לעומת זה שברלבר ולכן ניתן לקחת ממנו שאיפה נוספת כ SOS. אין בעייה בנטילת פליקסונז לאף בו זמנית, ואם יש אינדיקציה לשימוש בו כטיפול בריניטיס, הרי שהוא מסייע גם לאיזון האסתמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאף רלבר אל מול סימביקורטשירי10/08/2020
שלום,
האם ייתכן לחלק מהמטופלים ששאיפה אחת של רלבר (המינון הגבוה) תהיה יותר אפקטיבית לעומת 2 שאיפות סימביקורט ביום (160) שהן המינון המקביל?
נתקלתי במחקר באנגלית שאני לא יודעת עד כמה הוא גדול או רציני שבו נטען שיש עדיפות לרלבר לעומת משאפים אחרים מבחינת יעילות.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רלבר לעומת סימביקורט
ד''ר שבתאי ורסנו12/08/2020שלום,
מיקורוגרם פר מיקרוגרם הסטרואיד שברלבר יותר פוטנטי. יחד עם זאת אם מישהו מאוזן יפה במשאף מסויים אין הכרח להעביר אותו למשאף אחר אלא אם מעדיף שאיפה פעם ביום לעומת יותר פעמים וכו'. ההחלטה צריכה להיות בתאום עם רופא מטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת סינגולאייר ואריוס מומלצת בערב?מירי06/08/2020
שלום,
כשלוקחים קבוע אריוס וסינגולאייר האם ישנה עדיפות לקחת את שניהם בערב?
או שאין שום עדיפות לזמן ביום?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זמן לקיחת תרופות
ד''ר שבתאי ורסנו09/08/2020שלום,
סינגולייר מקובל לקחת לפני השינה. אריוס לרוב לא מרדים אך לקחת אותו לפני השינה גם אפשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת תגר מטכולין ונטילת פרופיטן ופרדניזוןיעל05/08/2020
שלום דוקטור.
אשמח לדעת כמה זמן לפני בדיקת מטכולין אני צריכה להפסיק לקחת: פרופיטן?
והאם צריך להפסיק פרדניזון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגר מטאכולין
ד''ר שבתאי ורסנו09/08/2020שלום,
עקרונית- במידה ומטרת התגר היא לברר חשד לאסתמה אז מקובל להפסיק פרדניזון ומשאפי סטרואידים ל 3 שבועות ומרחיבי סמפונות ארוכי טווח ל 48 שעות ולהשאר על ונטולין SOS עד 6 שעות לפני הבדיקה. פרופיטן, כשבוע לפני. כל ההפסקות האלו, רק באישור רופא הריאות שמטפל בך ומכיר אותך! במידה ומטרת התגר היא לברר האם אסתמה (שאובחנה בוודאות על פי קריטריונים מקובלים) מאוזנת כראוי או לא, אז התגר הוא תחת הטיפול הקבוע, ללא הפסקתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לשאלה על נוסף N אצטיל ציסטאיןמיכל03/08/2020
ציינת שהוא טוב רק כשיש ליחה.
במידה ויש לי אסתמה קשה ואני לא משתעלת האם זה אומר שבטוח אין לי ליחה?
או שאם גם ככה יש לי את התוסף בבית, שווה לנסות אולי יעזור למניעת החמרות של האסתמה? כמובן בנוסף לטיפול קבוע במשאף שמכיל סטרואידים ומרחיב סימפונות.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
N אצטילציסטאין
ד''ר שבתאי ורסנו09/08/2020שלום,
התכשיר אינו טיפול מונע החמרות. מקובל להשתמש בו לכיוח קל יותר של הפרשות סמיכות בדרכי הנשימה, בתקופות שכאלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת תפקודי ריאות מלאיםמרים02/08/2020
שלום דוקטור.
רופא הריאות שלח אותי לבצע בדיקת תפקודי ריאות מלאים, והתור אליו רחוק. אשמח מאוד אם תוכל לעבור על הבדיקה שביצעתי לבינתיים.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקודי ריאות מלאים
ד''ר שבתאי ורסנו03/08/2020שלום,
זו בדיקה מלפני ימים בודדים. אני מניח שאתה יודע זאת. הבדיקה תקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תפקודי ריאות מלאים
ד''ר שבתאי ורסנו03/08/2020שלום,
זו בדיקה מלפני ימים בודדים. אני מניח שאתה יודע זאת. הבדיקה תקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב בין כמה משאפים מאותה משפחה באסתמה קשהרונית02/08/2020
שלום ד"ר,
אשמח לברר: מדוע זה בעייתי לשלב בין משאף רלבר ולבין סימביקורט באסתמה קשה? לא מדובר על משפאים מאותה המשפחה? השילוב הוא כי רלבר הכי יעיל עבורי, אך עם רלבר לא ניתן להגיע למינון שווה ערך ל 8 שאיפות סימביקורט, אז לכן ההוספה של הסימביקורט.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שילוב משאפיפם מאותה משפחה.
ד''ר שבתאי ורסנו03/08/2020שלום,
לא מקובל לשלב בעקר בשל הכמות הגבוהה של מרחיבי הסמפונות ארוכי הטווח שיש בשני המשאפים. מעבר לכך, גם תוספת סטרואידים בשיאוף יש לה רף שמעליו תוספת היעילות הנמוכה9 לעומת תופעות הלוואי (הגבוהות) לא מקובלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת תוסף נאק לאסתמה קשה ומשאף טלרג'ימיכל02/08/2020
שלום,
קראתי שרופאים נותנים N-אצטיל-ציסטאין למחלות ריאות מסויימות. האם באסתמה קשה התוסף גם כן יכול לעזור? יש לי אותו בבית בשביל משהו אחר בכלל.
ואשמח לברר: האם במשאף טלרג'י ישנו חומר שיכול לעזור לחולי אסתמה קשה? או שזה כמו שילוב של סימביקורט עם סיפיריבה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה קשה
ד''ר שבתאי ורסנו03/08/2020שלום,
NAC לא נכלל בטיפולים הספציפיים לאסתמה. ניתן לתת כשיש ליחה סמיכה וקשה להוצאה. טרלג'י מכיל תרופות מהמשפחות של סימביקורט וספיריבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעילות משאף רלבר אל מול האחריםשירי30/07/2020
שלום,
נתקלתי ברשת במחקר מחו"ל על כך שמשאף רלבר במינון זהים נחשב ליותר יעיל לעומת משאפים דומים כמו סימביקורט ועוד.
האם זה יכול להיות נכון לפי דעתך אצל לפחות חלק מהמטופלים?
גם בלי קשר למחקר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
יעילות רלבר
ד''ר שבתאי ורסנו02/08/2020שלום,
הפוטנטיות של הסטרואיד שנמצא ברלבר גדולה יותר משל הסטרואידים האחרים שבמשאפים, מיקרוגרם פר מיקרוגרם. כלומר במשאפי הסטראידים האחרים צריכים להשתמש ביותר שאיפות ליום כדי להגיע לרמת פוטנטיות זהה. יחד עם זאת, במקרה הבודד של כל מטופל, ניתן להתחיל איזון של אסתמה בכל אחד מהמשאפים האלו, ובמידת הצורך לעבור למשאף אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת אנטיהיסטמין למניעת התקפים עתידייםיוני30/07/2020
שלום רב,
אני עם אסטמה קשה ולוקח פוסטר מינון מקסימלי.
יש אלרגיה לאבק שלפי הבדיקות היא מאוד קשה, למרות שבפועל מתעטש אולי פעם פעמיים ביום ויש ימים שלא. לוקח גם סינגולאייר וספריי אבאמיס. האם בכלליות לחולי אסתמה קשה שהיא אלרגית עדיף להוסיף קבוע אנטיהיסטמין שיהיה גיבוי אולי בתקווה נגד החמרות? כי באמת עם כל כמה שמשדלים להקפיד על שאיבה בתדירותגבוה, כיבוס מצעים בטמפרטורה גבוה, המנעות מטקסטיל ועוד ועוד... קרדית האבק בעצם נמצאת איתי כל הזמן.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אנטיהיסטמינים
ד''ר שבתאי ורסנו02/08/2020שלום,
\אנטיהסטמינים לא משפיעים ישירות על האסתמה אך בנזלת אלרגית איזון הנזלת תורם בעקיפין לאיזון האסתמה, ולכן חשוב לטפל גם טיפול מונע באסתמה אלרגית כרונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעה של כמות ה-IGE על הצלחת זולאייראורי30/07/2020
שלום,
האם לאדם עם אסתמה קשה שה-IGE לא מאוד גבוה, והוא רק 270 לעומת אדם עם IGE הרבה יותר גבוהה יש סיכוי יותר נמוך שזולאייר יעזור לו לאסתמה לעומת האדם עם ה-IGE היותר גבוה?
והאם לאדם עם אייזונפלים גבוהים יש סיכוי שזולאייר יותר יעזור לעומת אדם שהאייזונפילים בנורמה כשלשניהם נאמר יש רמה דומה של IGE?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הצלחת קזולייר
ד''ר שבתאי ורסנו02/08/2020שלום,
אין קשר עם רמת ה IGE כל זמן שהיא בטווח שבאינדיקציה. רמת אאוזינופילים גבוהה כן עשויה לנבא הצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאף רלבר בשילוב עם סימביקורטרונית26/07/2020
שלום ד"ר,
האם זה כל כך נוראי לקחת משאף רלבר שאיפה ביום (המינון הגבוה) פלוס 2 שאיפות סימביקורט (פעמיים ביום) (המינון הגבוה) כי הפרוקוקול הזה הצליח לאזן לי את האסתמה בצורה מושלמת, לעומת 8 שאיפות סימביקורט ביום?
ידוע לי שלא נהוג לשלב.. אבל מה בעצם הסיכוי ומה כל כך נוראי כזה?
ואם זה מונע מאדם להגיע להתקפים עתידיים, או להגיע לפרדניזון קבוע... לא עדיף כך?
ומה לגבי 2 שאיפות רלבר המינון הגבוה? ידוע לי שמותר מקסימום שאיפה. גם זה כל כך נוראי אם זה מאזן את האסתמה לעומת 8 שאיפות סימביקורט?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רלבר וסימביקורט
ד''ר שבתאי ורסנו28/07/2020שלום,
עצם הצורך שלך במינונים כאלו ובשילוב משאפים מאותה המשפחה מעיד כי האסתמה שלך לא מאוזנת. במקרה כזה עלייך להבדק ולהתייעץ עם רופא ריאות שמטפל בך, כולל תפקודי ריאות ומעקב לאורך זמן, בכדי לברר את הסיבות לחוסר איזון, ובדיקת אופציות טיפוליות נוספות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפים של קוצר נשימה וחנק האם סיבוך של סיליקוזיס?אבי26/07/2020
דוקטור שלום רב, אני סובל מסיליקוזיס ריאות (PMF, עיבוי פלאורה). יחד עם זאת בזמן האחרון הופיעו התקפים של קוצר נשימה עקב שינוי במזג אוויר למשל או הצטננות.
אני פשוט כמעט ולא יכול לקחת אוויר והנפחים ודיפוזיה תוך התקפים אלה יורדים עד כ-40%, סטורציה יורדת עד 82%.
כפי שאני מבין, עקב פיברוזיס הנפח הירוד הינו ערך סטטי. מה עוד יכול להצטרף לסיליקוזיס שגורם את התקפים של חנק - איזו מחלות פוטנציאליות? ואם הינן סיבוך של סיליקוזיס?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סיליקוזיס
ד''ר שבתאי ורסנו28/07/2020שלום,
אני לא מכיר התקפי סיליקוזיס. ייתכן שמה שקורה הוא שמכוון שהתפקוד הריאתי שלך נמוך הרי ששינוי מצב בין אם זהום בדרכי הנשימה ובין אם גירוי חיצוני עלול להוציא אותך מאיזון. מציע לעדכן את רופא הריאות המטפל שמכיר את התנהגות תפקודי הריאות שלך לאורך זמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטמה כבדה ומצב של אלרגיה לברוש ולעץ זיתמיכל25/07/2020
שלום,
אני עם אסתמה קשה. לפני שנים עשו לי תבחיני עור ויצא שאני אלרגית לברוש וזית ולאבק ברמה גבוהה.
כעבור כ-10 שנים עשיתי שוב בדיקות אלרגיה רק שהפעם בדיקות דם כדי לא להחמיר את האסתמה. אבק אכן יצא גבוה וזה ידוע לי.
זית יצא קטן מ-0.1 שהטווח שבו זה מתחיל להיות כן אלרגיה זה 0.36 לאלרגיה הכי נמוכה מספר 1... ברוש יצא 0.3
האם ניתן לסמוך על התוצאות האלו לגמרי כן לעבור למקום מגורים ליד העצים האלו?
או שאולי הבדיקות האלו לא לגמרי אמינות?
ואגב, אם אדם נאמר אפילו אלרגי מאוד לברוש ויש לו ברוש ליד החלון.
לקיחת אנטיהיסטמין מבטלת את ההשפעה על האסתמה? או שזה לא עובד ככה בדיוק?
יש לציין שלמרות שגם גם מאוד אלרגית לאבק, אני לא מתעטשת בכלל עם אוואמיס ללא אנטיהיסטמין, אך חשבתי להתחיל לקחת אריוס כדי שהאסתמה לא תחמיר עוד.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אלרגיה לאבק ופריחת זית
ד''ר שבתאי ורסנו28/07/2020שלום,
אני לא חושב שיש לקבל החלטה על מעבר מגורים על סמך מה שאת מספרת. אלרגיה לאבק תלך אתך לכל מקום ויש לנקוט בין היתר גם אמצעים להפחתת קרדית אבק הבית בעקר בחדר השינה.
אריוס אינו טיפול לאסתמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטמה קשה במצב מאוזן וצפצוף בסוף הנשימהיורם24/07/2020
שלום ד"ר,
יש לי אסטמה קשה אך אני מרגיש מאוזן. שמתי לב שכשאני שוכב במיטה בשקט בלי רעשים שמפריעים אז אני שומע קצת שריקה בנשימות או מעין צליל כמו שיש רוח בימי שרב או בימים מסוימים שעושה קול. שאני מנסה לעשות לעצמי את הבדיקה שרופא ריאות עושה שאומר לשאוף אור מהפה ולנשוף רק בנשיפה בשניה האחרונה בסוף יש צפצוף.
האם זה אומר שבפועל אני לא מאוזן למרות שמרגיש שכן?
והאם הצליל הזה של צפצוף רק בסוף הנשיפה זה משהו שאמור להיות ותקין? אין צפצוף בכל אורך השאיפה נשיפה, רק בעשירית שניה בסוף.
תודה מראש ד"ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צפצופים
ד''ר שבתאי ורסנו28/07/2020שלום,
אין קורלציה טובה בין ציפצופים לבין מידת החסימה של דרכי הנשימה באסתמה. אתה מרגיש מאוזן אבל רצויה גם ביקורת אצל הרופא שישאל אותך שאלות לגבי איכות החיים שלך עם האסתמה, ויבצע גם ספירומטריה. איזון אופטימאלי כולל גם תפקוד ריאה תקין לאורך זמן ולא רק תחושה סובייקטיבית טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

