מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- צפצוף בזמן שימוש במשאף פוסטר עם ספייסראמנון09/09/2020
שלום.
כאשר אני משתמש במשאף פוסטר עם ספייסר אני שומע ציפצוף במכשיר הספייסר, על מה מעיד הציפצוף על שימוש נכון או לא נכון במכשיר?
השימוש בספייסר הוא ע"ס תשובה שקיבלתי ממך עקב שאלה על צרידות. אוסיף שהטיפול בספייסר הוא באישורו של רופא הריאות שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ספייסר ושריקה
ד''ר שבתאי ורסנו10/09/2020שלום,
ספייסר לא אמור לצפצף, אלא אם יש בו צפצפה. בדוק המכשיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השגחה לאחר עירוי ברזל וסיבוכים לחולי אסתמהמיכל05/09/2020
שלום,
יש לי אסתמה קשה ואלרגיה לאבק ועצים. עליי לעבור לראשונה עירוי ברזל פרינג'קט באשפוז יום.
קראתי בעלון באנגלית שבחולי אסתמה ואלרגיה עלולים להיות סיבוכים מסכני חיים כמו שוק אניפלקטי או תגובה מסוכנת. הם מציינים בעלון לאחר העירוי גם אם הכל היה בסדר להשאר בהשגחה לפחות 30 דקות.
האם ידוע לך מהי רמת הסיכון ובכמה אחוזים זה עלול לקרות באסתמה קשה? בעירוי הזה לא עושים טסט לאלרגיה כנו בונופר.
האם עדיף לבקש קודם שיעשו לי טסט לאלרגיה? ואם כן, האם זה במרפאת אלרגיה ולא באשפוז יום?
וכמה זמן אחרי העירוי עוד עלולה להיות תגובה?
האם זה יכול להיות גם כשאהיה בבית ועדיף שיהיה לי עט אפיפן?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ערוי ברזל
ד''ר שבתאי ורסנו06/09/2020שלום,
ראשית, את חייבת לעדכן את הרופאים שאמורים לטפל בך בערוי הברזל, על כך שאת אסתמטית קשה, ולברר איתם את ההכנות. השגחה לאחר העירוי נועדה לשם אפשרות /של צורך בטיפול בשוק אנפילקטי או תגובה אחרת. אם את אסתמטית קשה ואלרגית, את אמורה להסתובב עם מזרק אפיפן בר תוקף, בכל מקרה, על אחת כמה וכמה אם את אמורה לקבל טיפול עם פוטנציאל לתגובה אלרגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקף אסתמה בעקבות ריחות בישול וטיגוןמירית05/09/2020
שלום ד"ר,
לבת שלי יש אסתמה קשה והיא מבקשת ממני לא לבשל שום דבר כשהיא נמצאת (שזה רוב הזמן) כי הריחות של הבישול או הטיגון עלולים לגרום לה להתקף אסתמה.
האם זה מבוסס ובאמת באסתמה קשה ריחות כאלו עלולים לגרום להתקף והחמרה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה וריחות
ד''ר שבתאי ורסנו06/09/2020שלום,
ריחות חזקים יכולים להשפיע על אסתמטיים. זה אינדבידאלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהבת B בעבר - השתלת ריאותאבי03/09/2020
דוקטור שלום רב,
בעבר חליתי בצהבת B,
HBS AB מעל 1000.
האם דבר זה גורם לקשיים נוספים להשתלת ריאות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדכון לשאלה
אבי04/09/2020ברשותך אותה השאלה לגבי תוצאה
HERPES HSY 1+2
IGM LOW POSITIVE
צורף קובץ. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
השתלת ריאות
ד''ר שבתאי ורסנו06/09/2020שלום,
יש לברר זאת במרפאת השתלת ריאות בבילינסון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאף פוסטר מדאף עם כדורי לוריוון או בונדרמיןאמנון03/09/2020
שלום,
קיפלתי לטיפול פוסטר 100/6 במשאף, בעלון לצרכן רשום שלא לקחת חומרי הרדמה בעת הטיפול. מדי פעם אני לוקח חצי כדור לוריוון או בונדרמין כדי שאוכל להרדם האם זה אפשרי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוסטר
ד''ר שבתאי ורסנו03/09/2020שלום,
אינני רואה שום בעייה בין השניים במידה ומדובר באסתמה.
בחולים במחלות ריאה עם אי ספיקה נשימתית וצבירת דו תחמוצת הפחמן (למשל COPD קשה) תרופות שינה עלולות לדכא את הנשימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאיפת מזון לריאות אצל פעוטה בת שנתיים וחציעדי01/09/2020
שלום,
הבת שלי בת שנתיים וחצי, אכלה היום מלפפון והחלה לבכות תוך כדי האכילה בכי חזק, ולקחה נשימה עמוקה תוך כדי הבכי והיה רעש כזה כאילו שאפה חזק חלק מהמלפפון הלעוס... לא השתעלה אחרי או כל סימן אחר.
איך ניתן לדעת אם חלילה המלפפון נשאף לתוך הריאות? שהרי זה יכול להיות מסוכן העובדה שלא השתעלה אחרי האירוע בעל משמעות? האם לעקוב אחרי משהו? אם פתאום מתפתח שיעול?
אני ממש בחששות מהאירוע... תודה רבה, עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאיפת מזון
ד''ר שבתאי ורסנו03/09/2020שלום,
הפורום הזה הוא רק למחלות/בעיות מע' הנשימה במבוגרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת אריוס על תוצאות בדיקת IGEבני01/09/2020
שלום ד"ר,
האם אריוס יכול להשפיע על תוצאת IGE באסתמה בינונית עד קשה?
אם לפני שנתיים לא לקחתי אריוס ועשיתי בדיק IGE ויצא 310
וכעבור שנתיים כן לקחתי אריוס ויצא 126 ייתכן שהאריוס השפיע?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אריוס
ד''ר שבתאי ורסנו03/09/2020שלום,
אין כל השפעה הדדית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטמה - שימוש בסרטייד מעלה סיכון החמרה בקורונהנעמי31/08/2020
שלום רב,
אובחנתי כאסמטית בגיל 13 ואושפזתי מספר פעמים.
לפני בערך 15 שנה לוקחת סרטייד 250 2 שאיפות ביום בלבד.
ללא החמרה, ללא אשפוזים וללא ונטולין.
האם שימוש בסרטייד מעלה סיכון להחמרה בקורונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סרטייד והחמרת קורונה
ד''ר שבתאי ורסנו01/09/2020שלום,
שימוש במשאפים המכילים סטרואידים לא מהווה סיכון להדבקות או מחלה יותר קשה בקורונה. סטרואידים, בתנאי מעבדה, אפילו מפחיתים את ביטוי הקולטן לקורונה בתאי האפיתל הנשימתי ויש שמעלים תאוריה כי לכן הם אפילו מגינים מפני קורונה במידה מסויימת. עדיין לא הוכח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מגנזיום סולפארט כעירוי לאסתמה קשהרעות30/08/2020
שלום,
קראתי שבמיון לעיתים נותנים עירוי מגנזיום סולפט לאסתמה. האם ייתכן שלאסתמה קשה שמאוזנת עירוי כזה במרפאה פרטית שעושה את זה כן יוכל להיות יעיל למניעת החמרות עתידות ולשמירת איזון יותר טובה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מגנזיום סולפט
ד''ר שבתאי ורסנו01/09/2020שלום,
אין לטפול זה אפקט מניעתי אלא אפקט מיידי בעת התקף שהוא מספיק קשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידת IGE לנורמה מעידה על הטבה במצב אסתמה?בני30/08/2020
שלום רב,
ה-IGE שלי היה 310 לפני כשנתיים, כשהאסתמה הפכה לקשה. לפני כן שנים היתה בינונית. לאחר כמה חודשים האסתמה שוב חזרה להיות עם סרטייד 250 ולא בדקו לי שוב IGE.
בחורף הנוכחי היתה החמרה וקיבלתי קורס פרדניזון ואני גם פוסטר 8 שאיפות לאחריו מאוזן, ופתאום כשבדקו שוב IGE הוא ירד ל-126 בנורמה. האם יכול להיות שזה יכול להעיד על אופטימיות גם אם קלה בכך שמצב האסתמה אצלי יוכל יחזור לבינוני למרות שכבר חלפו 8 חודשים מאז ההחמרות של החורף?
אני בפועל לא ניסיתי להוריד מינון של של פוסטר עדיין, אבל תהיתי האם ירידת ה-IGE לנורמה יכולה להעיד על משהו, או שאין להתייחס לזה?
יש לציין שבבדיקות ה-IGE לפני שנתיים לא לקחתי אריוס ובבדיקה האחרונה והטובה לקחתי.
תודה רבה ד"ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
IGE
ד''ר שבתאי ורסנו01/09/2020שלום,
אין בהכרח קשר אבל עלייה יכולה להעיד על חשיפה גדולה יותר לאלרגן העונתי או הכל שנתי. מה שקובע היא מידת איזון האסתמה שלך תוך קבוע טיפול מסויים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיטת לקיחת סימביקורט והידוק שפתיים על פיית המשאףשירי30/08/2020
שלום ד"ר,
קראתי בעבר שהמלצת כשלוקחים משאפים שהשפתיים יהיו הדוקות על פיית המשאף. בסרטוני הדרכה של סימביקורט הם מציינים לשים את השיניים חזק יחסית בין פיית המשאף. כשעושים את זה זה נכון שאי אפשר בעצם פיזית גם לסגור את השפתיים הדוק? כי שזה רק אצלי ככה? כי בעצם מה שאני נאלצת לעשות זה 80 אחוז מהשאיפה עם שיניים סגורות והשפתיים לא הדוקות, ואז בסוף השאיפה עוברת רק לשפתיים הדוקות ושואפת עמוק.
האם עדיף לוותר על עניין השיניים?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאיפת סימיקורט
ד''ר שבתאי ורסנו01/09/2020שלום,
מה שחשוב זה לאטום מסביב לפיה. שפתיים מספיקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרידות כתופעת לוואי מנטילת רבלר שמנטרל בעיות נשימהאמנון29/08/2020
שלום.
התחלתי לקחת רבלר בשאיפה פעם ביום במינון הנמוך וזה מנטרל לי לחלוטין את בעיות הנשימה, במקביל התרופה גורמת לי לצרידות (אוסיף שגם בסמבקורט סבלתי מצרידות). השאלה מה עושים כדי למנוע את הצרידות מבלי לוותר על הרבלר שממש עוזר לי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צרידות ורלבר
ד''ר שבתאי ורסנו30/08/2020שלום,
משאפי סטרואידים עלולים לגרום לצרידות בשל חלקיקי התרסיב הנוחתים על מיתרי הקול. יש לעבור למשאף המכיל סטרואיד ושניתן לקחתו בעזרת ספייסר. ספייסר זהו מיכל שלתוכו מרסיים במשאף וממנו שואפים. הליך זה מונע מהחלקיקים הגדולים, אלו שנוחתים על מיתרי הקול, לשקוע על המיתרים. היוועץ בסוג התרסיס המתאים אצל הרופא המטפל (רלבר וסימביקורט לא מתאימים לספייסר אלא תרסיסים בלחץ).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם העלאת הקורטיזול בעייתית באסתמה קשה?שירי28/08/2020
שלום,
לאחר 2 קורסי פרדניזון עקב אסתמה שהחמירה, הקורטיזול שלי יצא בנורמה שבוע ושבועיים אחרי (קיבלתי בדיקה חוזרת) אך נמוך ומתקרב לטווח התחתון. אך הבנתי שזה לא דיכוי אדרנלי וכרגע הכל בסדר.
ישנם 3 תוספים טבעיים כמו ליקוריץ ו-MSM ועוד אחד שהוכחו במחקרים שמעלים קורטיזול. נטורופתית המליצה לי לקחת אותם כדי שאם יהיו החמרות נוספות הקורטיזול לא ירד יותר מידי אם אצטרך שוב פרדינזון, או שה-8 שאיפות סימביקורט לא יורידו עוד את הקורטיזול.
האם העלאת הקורטיזול (במידה ואכן התוספים יעשו זאת) היא לא בעייתי באסתמה קשה? כי אם יש סיכוי אפילו הכי קטן שהעלאת הקורטיזול יכולה להחמיר אסתמה לאורך זמן, לא אקח את התוספים.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
העלאת קורטיזול
ד''ר שבתאי ורסנו30/08/2020שלום,
הטיפולים האלו לא מוכרים למיטב ידיעתי, ולא כלולים בטיפול בחולה האסתמטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כחכוח בלתי פוסק האם יכול להעיד על אסטמה?אתי26/08/2020
הי
אשמח לשמוע האם הבדיקה תקינה.
בת 45
סובלת כבר תקופה מכחכוח בלתי פוסק בגרון, ליחה תקועה שלא מצליחה לצאת ולעיתים גם מקוצר נשימה.
רופא ריאות חושד באסטמה שהתפתחה פתאום באמצע החיים.
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כחכוח
ד''ר שבתאי ורסנו30/08/2020שלום,
כחכוח מעיד פעמים רבות על נזלת אחורית (כזו שזולגת מהאף אחורה אל תוך הלוע). נזלת כרונית הולכת פעמים רבות עם אסתמה אך יש לוודא האבחנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זולאייר עוזר גם למי שה-IGE שלו בנורמה?בני25/08/2020
שלום ד"ר,
ציינת שלפני שנתיים כשהיה לי החמרה באסתמה והיא הפכה לקשה אחרי ששנים הייתה בינונית ה-IGE היה 310.
דיברו איתו על זולאייר אך העדפתי להמתין ולהיות עם 8 שאיפות פוסטר. אחרי החמרה לאחרונה שבוע אחרי סיום קורס פרדניזון ה IGE היה 126 ובנורמה. כתבת שירידת הערך של ה IGE לא מונעת טיפול בזולאייר. מדוע בעצם? זולאייר לא אמור לעבור רק ש ה IGE לא בנורמה?
כיצד זולאייר יוכל לעזור לי אם ה IGE נאמר ישאר 126?
אגב, אריוס משפיע על ערכי ה IGE כי כן לקחתי אריוס גם.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
Xolair
ד''ר שבתאי ורסנו30/08/2020שלום,
הטיפול מתאים גם לערכי Total Ige שבתחום הנורמה, בתנאי שבתבחיני עור לאלרגנים נשאפים יש עדות לאלרגיה כל שנתית והאסתמה קשה על פי הגדרה וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

