מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- באילו ערכים של סטורציה להתפנות לבית חולים?יעל05/10/2020
שלום ד"ר,
יש לי אסתמה קשה שמאוזנת עם 8 שאיפות סימביקורט.
רכשתי מד סטורציה. מהו הערך של הסטורציה שאיתו עדיף להגיע למיון במידה והאסתמה תחמיר, במידה ווינטולין יעזור להתקף קשה אך עדיין השנימה כבדה ואין איזון?
או שבמצב כזה לא משנה כמה הסטורזציה, אם ההתקף יחסית עבר לא להעז להגיע למיון ובטח שלא עכשיו עם הקורונה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה קשה
ד''ר שבתאי ורסנו07/10/2020ראו תשובתי לשאלה מ 4.10
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסיכוי שאסתמה שהפכה לקשה תחזור להיות בינוניתאפריים04/10/2020
שלום רב,
אני הייתי עם אסתמה בינונית עם סרטייד 250 אך מזה כשנתיים שאני לאחר החמרה עם אסתמה קשה ו 8 שאיפות פוסטר.
תפקודי הריאות לאחר קורס פרדניזון תקינים.
האם לאחר שנתיים עם מינון כזה של 8 שאיפות פוסטר זה כבר סיכוי נמוך להצליח לחזור למה שהיה או לפחות לחצי ממינון הפוסטר?
האם במקרה כזה מומלץ לעשות נסיונות איטיים ולהוריד בהדרגה שאיפה בכל כמה שבועות?
והאם זה לא עלול להיות מסוכן?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה ומינון משאפים משולבים
ד''ר שבתאי ורסנו05/10/2020שלום,
עקרונית מומלץ בחולה מאוזן, שגם תפקודי הריאה שלו תקינים/אופטימליים, לרדת במינון משאף בהדרגה, בזהירות, ובתאום עם הרופא המטפל (!), למנה המינמלית המחזיקה אותו מאוזן ותוספת SOS על המינון הקבוע בתקופות/ימי החמרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מד סטורציה ביתי - החמרה באסתמה ופינוי לבית חוליםיעל04/10/2020
שלום ד"ר
רכשתי עכשיו מד סטורציה בייתי ואקבל אותו בקרוב. יש לי אסתמה קשה. במידה ויש לי אנמיה של ברזל, המוגלוביין 10. האם זה עלול לגרום לתוצאה לא תקינה ולא יהיה קשור לריאות אם המצב מאוזן?
והאם ישנו ערך במד הסטורציה שעליי להתפנות בו למיון אם יש החמרה באסתמה אבל ההתקף נרגע?
או שכל עוד אין התקף אין צורך לפנות למיון גם אם הסטורציה נמוכה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מד סטוציה
ד''ר שבתאי ורסנו05/10/2020שלום,
אנמיה לא משפיעה על הסטורציה (כן משפיעה על יכולת נשיאת החמצן בדם מכוון שיש פחות המוגלובין שמוביל חמצן). החלטה לפנות לחדר מיון תלויה בקומבינציה של אספקטים האם ההתקף מוקל או לא למרות טיפול כגון אנהלציות חוזרות, חומרת ההתקף, מצב בסיסי לפנ התקף, ארועים קשים קודמים הסתיימו באשפוז ועוד. הסטורצייה איננה הפרמטר היחידי או העקרי בהכרח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עובש במזגן רגיל עילי האם מסוכן לסובלים מאסתמה?רלי03/10/2020
שלום ד"ר,
שמתי לב שיש במזגן בחדר שלי המון נקודות שחורות של עובש שחור שאין גישה לנקות אותן וצריך לפרק את המזגן. האם זה מסוכן כשיש אסתמה קשה ואלרגיה לאבק?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עובש במזגן
ד''ר שבתאי ורסנו04/10/2020שלום,
רצוי שמישהו אחר יעשה זאת במקומך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי נשימה חמורים ממאמץ ועזרת הזולתאבי03/10/2020
דוקטור שלום רב,
יש לי קשיי נשימה חמורים ממאמץ קל (סיליקוזיס ו-PMF, דיפוזיה 32%), מכל פעילה קלה כמו להתקופף, לשתוף כלים וכד'. פעם היתה ירידה בסטורציה עד 79% תוך מבחן 6 דקות. יחד עם זאת, אין ירידה בסטורציה במאמץ קל, למרות שאני מתחיל לנשום אחרי מאמץ בתדירות גבוהה תוך צפצופים קשים.
נקבעה לי נכות בשיעור של 100%. מאידך, קיימת תוספת לקצבה במקרה שהחולה זקוק לעזרת זולת ואינני בטוח שאני זקוק עקב העדר ירידה בסטורציה.
השאלה לדוקטור נכבד - האם אני זקוק לעזרת זולת, אם קיימים קשיי נשימה במאמץ קל, אך אין ירידה בסטורציה (או שקיימות קפיצות מהירות של ירידה שלא ניתן להבחין)? תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סיליקוזיס ועזרה מסייעת
ד''ר שבתאי ורסנו04/10/2020שלום,
רבים חושבים שתחושת קוצר נשימה קורית רק אם יש ירידה בסטורציה. האמת היא שמרבית המצבים של קוצר נשימה לא מלווים בירידת סטורציה ולקוצר הנשימה יש סיבה אחרת (למשל כושר ירוד, השמנה ועוד). במקרה של סיליקוזיס קוצר שנימה יכול להיות גם ללא ירידת סטורציה וזאת בשל השינוי המכני בתכונות הריאות (פיברוזיס למשל), כפי שמודגם בתפקודי ריאה ובהדמיית CT חזה. ההחלטה על סיוע היא בידי המוסד לביטוח, בתלות במידת הנכות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטוריזציה בדם מדידות בבית חשובות?יעל02/10/2020
שלום רב,
אשמח לברר: האם לחולי אסטמה קשה עדיף שייהיה מכשיר מדידית חמצן בדם בבית?
סך הכל זה מאוד זול היום ויש אפילו במחו"ל ב 5 דולר עם הרבה המלצות.
או שזה חשוב רק אם נדבקים בשפעת או קורונה ואז זה אומר האם להתפנות לבית חולים?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה ומד חמצן
ד''ר שבתאי ורסנו04/10/2020שלום,
לחוי ריאות קשים רצוי שיהיה מד ריווי חמצן דיגיטלי בית. מצד שני אין צורך לבדוק את הרמה כל יום או כל רגע אלא במצבים של שינוי בהרגשה כללית או נשימתית. אין להסתמך על המדידה בשניות הראשונות אלא להמתין עד להתיצבות התוצאות לאחר 2-3 דקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי לנשום עם מסכה עם אסתמה קשהבני02/10/2020
שלום ד"ר,
אם יש לי אסתמה קשה ואני בוודאות מאוזן(לפי תפקודי ריאות ופיק פלאוו והרגשה), האם זה הגיוני שאני מרגיש קושי לנשום עם מסכה?
האם אמור להיות הבדל בחולי אסתמה קשים שמאוזנים לעומת אנשים ללא אסתמה?
ובלי קשר בכלליות, כיצד מגיע חמצן כשאנשים נמצאים הרבה זמן עם מסכה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה ומסכות
ד''ר שבתאי ורסנו04/10/2020שלום,
אם אתה מאוזן איני רואה סיבה מיוחדת. גם אנשים ללא אסתמה מתלוננים על קושי בחבישת מסכה. התחושה היא מאד אינדבידואלית ויש בה גם אלמנטים פסיכולוגיים. המסכה לא מהווה שום מחסום למולקולות של חמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לחולי copd מותר לעשות השתלת שיניים?אלירן30/09/2020
האם לחולי copd מותר לעשות השתלת שיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
COPD ורופא שיניים
ד''ר שבתאי ורסנו04/10/2020שלום,
אין סיבה שלא, אבל יש ליידע את רופא שיניים לפני כן על מחלתו וחומרתה- יתכן ויהיו לו בקשות/הנחיות מטעמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה לאנטיביוטיקת אזניל ותחליף מתאיםשני29/09/2020
שלום,
אני עם אסתמה קשה ואלרגיה לאבק. גיליתי שככל הנראה אני אלרגית לאזניל. יש לי אומנם אוטיקריה פעם בהרבה זמן, אך ביומיים עם אזניל היתה לי כמות גדולה יותר של אוטוקריה ומעיין פריחה בגב אז הפסקתי. האם במידה ותהיה לי דלקת ריאות או סיבוכים של האסתמה שמצריכים אנטיביוטיקה זה אומר שזה יהיה בעייתי אם לא אוכל לקבל אזניל או אנטיביוטיקות מאותה משפחה? האם יש באמת תחליף טוב משפחה אחרת?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רגישות לאזניל
ד''ר שבתאי ורסנו30/09/2020שלום,
ישנם בהחלט תחליפים. בעת הצורך ברר עם הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות לקראת בדיקת ברונכוסקופיהנדב29/09/2020
שלום רב. אני עומד לעבור בדיקת ברונכוסקופיה בקרוב. יש לי כמה שאלות קצרות -
1) האם יכולה להיגרם צרידות מהבדיקה? האם הצרידות נגרמת בגלל הברונכוסקופ שעושה חיכוך במיתרי הקול?
2) מדוע עושים ביופסיה בבדיקה גם אם אין גידול נראה לעין? האם הביופסיה נועדה לבדוק נוכחות של חיידקים או מחלות זיהומיות בתאי הריאה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ברונכוסקופיה
ד''ר שבתאי ורסנו30/09/2020שלום,
תתכן צרידות חולפת לאחר הבדיקה, במיעוט המקרים, עקב החיכוך.
ביופסיות מבצעים לא רק בחשד לגידול אלא בכל מחלה ריאתית לא ברורה המודגמת בהדמיית בית החזה וזקוקה להעמקת הברור על פי הרופאים המטפלים, כולל אפשרות לזיהומים לא טיפוסיים (שחפת, פנוימוציסטיס ועוד), מחלות אינטרסטיציאליות ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום ריאות במצב של אסתמה ללא עישוןגל27/09/2020
שלום ד"ר
האסתמה החמירה לי וקיבלתי קורס פרדניזון שעזר והחזיר אותי לאיזון עם פוסטר 8 שאיפות ואני מתכוון עוד 4 חדשים לנסות להוריד במינון ולחזור לחצי מהמינון שכך הייתי מאוזן איתו.
האם יש סיבה לבקש לעשות צילום חזה מרופא המשפחה?
האם בחולי אסתמה קשה יראו משהו, או שזה חשוב אם היתה החמרה? אני לא מעשן ובן 41.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צילום חזה
ד''ר שבתאי ורסנו29/09/2020שלום,
עקרונית אין צורך לבצע צילום חזה בסתמטי ידוע, אלא אם הרופא חושד בסיבוך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצר נשימה בזמן צחוק עקב אסתמהמירב27/09/2020
שלום,
אני בת 30. בגיל 5 אבחנו אצלי אסתמה. לפני שנתיים בערך בבדיקת ריאות ראו תפקוד מלא ותקין.
אני כן סובלת מקוצר נשימה ותסמיני אלרגיה בעיקר בעונות מעבר.
מטריד אותי מאוד שבאופן קבוע מתי שאני צוחקת יש לי שיעול וליחה וממש צפצופים וקושי נשימתי. זה נורא מתסכל. (אחרי כמה זמן עובר לבד).
ממה יכול לנבוע מצב כזה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צחוק ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו27/09/2020שלום,
זהו דבר ידוע שצחוק עלול לגרום להתקף אסתמטי. הדבר מעיד על אסתמה לא מאוזנת. הטיפול המניעתי הבסיסי המומלץ הוא משאף משולב של סטרואיד ומרחיב סמפונות במינון נמוך. התייעצי עם הרופםא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכמה אחוזים הריאות עובדות אצל חולי אסתמה קשים?מירית25/09/2020
שלום,
היום במקרה ראיתי בטלויזיה שאורן חזן אמר שהוא בקבוצת סיכון עם אסתמה כי הריאות שלו עובדות רק ב 60 אחוזים.
תהיתי: לי יש אסתמה קשה עם 8 שאיפות פוסטר אני מאוזנת.
בכמה אחוזים בממוצע לרוב עובדות הריאות אצל חולי אסתמה קשים שמאוזנים או במצב כמו שלי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אחוזים
ד''ר שבתאי ורסנו27/09/2020שלום,
המונח אחוזי עבודה של הריאות, הוא מושג עממי ללא משמעות רפואית. באסתמה הכוונה היא לדרגת החסימה של הסמפונות לעומת הערך הצפוי. לעומת זאת בחולי אסתמה ללא היסטוריית עישון, התפקוד של רקמת הריאות עצמה (כושר מעבר הגזים) הינו תקין סביב "100%". את צריכה לבצע בדיקת תפקודי ריאה בכדי לדעת את דרגת החסימה אצלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש נכון במשאפים וסימביקורט לעומת רלברירון24/09/2020
שלום ד"ר,
ציינת שאחוז גבוה מחולי האסתמה לא לוקחים נכון את המשפאים. אני חושש אולי גם אני. אני גם 8 שאיפות סימביקורט 160 ומאוזן.
האם לפי דעתך משאף רלבר נחשב ליותר קל ללקיח הועם פחות טעויות לעומת סימביקורט?
והאם ייתכן שאצליח לעבור מ 8 שאיפות סימביקורט שלא בטוח שנלקחות ב 100 אחוזים כו שצריך ורלבר שהבנתי שהוא שווה ערך לחצי מהמינון של מה שאני לוקח ואהיה מאוזן? האם שווה לנסות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טכניקת שיאוף משאפים
ד''ר שבתאי ורסנו27/09/2020שלום,
משאף סימביקורט ומשאף רלבר דומים מבחינת טכניקת השאיפה, כמו במשאפי אבקה אחרים. לאחר נשיפה של אוויר הריאות החוצה, השאיפה של האבקה צריכה להיות מהירה (1-2 שניות), עמוקה ועם סנטר כלפי מעלה (כדי שהלשון לא תפריע). לאחר השאיפה יש להשהות את החומר בריאות כ 5-10 שניות לפני שממשיכים לנשום. שטיפת פה ויריקה, לאחר סיום הטכס. במשאפי תרסיס השאיפה צריכה להיות איטית (4-5 שניות) עד למילוי מקסימלי, וכל היתר כנ"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עובש במזגן מיני מרכזי מה הסיכונים?ענר24/09/2020
שלום ד"ר
לאחרונה בשל כתם בקיר הבנתי שיש לנו עובש שמקורו במזגן.
רציתי לדעת עד כמה עובש במזגן מיני מרכזי ולכלוך בפתחיו מהווים סכנה מיידית לפגיעות בלתי הפיכות בריאות אצל אדם סיעודי מבוגר אך עם מערכת חיסון תקינה ללא דיכוי חיסוני וללא מחלה ריאתית קיימת.
אני חושש בעיקר מנזקים כרוניים לריאות עצמן , ולא לתגובות אלרגיות זמניות שזה ניתן לראות אם מתפתחות.
פשוט התיקון הוא מורכב ולבצע אותו בתקופת הקורונה כעת בקבוע זמן מיידי דורש הערכות עם אבא וגם סכנות נוספות של נגיפים שהטכנאים יכולים להביא איתם למזגן, שכן השבתתו בחום הזה היא בעייתית ויתכן שבעוד מספר שבועות כשיהיה פחות חם יהיה יותר קל לבצע את התיקון והניקוי ולהמתין לפני הדלקת חוזרת של המזגן תקופת בטחון.
אשמח אם תוכל להרגיע אותי וסליחה על האורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עובש במזגן
ד''ר שבתאי ורסנו27/09/2020שלום,
בני אדם בריאים, ללא פגיעה במערכת החיסון הכללית ו/או המקומית (ריאות), לא אמורים לחלות במחלות הנגרמות על ידי עובשים, שלא על בסיס אלרגי. למשל כולנו נושמים מדי יום מאות נבגים של אספרגילוס ואיננו חולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

