מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תפקודי ריאות מלאים וקשיי נשימהכבר הייתי נסבל13/11/2020
שלום וברכה.ביצעתי תפקודי ריאות מלאים ומבחן הליכה 6 דקות .התוצאות מוזרות בעיני . יש כליאת אוויר בריאות ו זה כנראה מסביר את הירידה ביכולת .הרקע: בן 45 מעשן לשעבר שנה וחצי בערך עבר מאז שהספקתי.הבעיה היא עליה במדרגות ליותר מ 2 קומות קושי בהליכה בשטח לא ישר .יש קשי נשימה קשים גם במנוחה .מצרף תמונת תפקודי ריאות. הפענוח של הרופא מוזר מבקש את חוות דעת שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקוד ריאות
ד''ר שבתאי ורסנו15/11/2020שלום,
על פי הערכים שאני רואה התפקוד תקין. יש להמשיך ולברר את הסיבה/ות לקוצר נשימה במאמץ די קל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לאלרגיה למזונות שוניםשני12/11/2020
שלום,
אני עם אסתמה קשה עם פוסטר 8 שאיפות.
נשלחתי לבצע בדיקות דם לאלרגיה למזון לברר האם אני עדיין אלרגית לבוטנים, לאפרסק ולבננה.
כמה ימים צריך להפסיק עם טלפסט לפני הבדיקה?
כמה ימים צריך להפסיק עם סינגולאייר?
והאם ייתכן שבגלל הסטריאודים מהפוסטר הבדיקה תצא לא אמינה? חוששת שיראה לי שאין אלרגיה לבוטנים ואז אחזור לאכול ויהיה בעייתי מאוד.
תודה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקות דם לאלרגיה
ד''ר שבתאי ורסנו15/11/2020שלום,
עלייך לברר אצל הרופא שהפנה או במעבדה, היכן שבסופו של דבר תתבצע הבדיקה ויינתן הפענוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר מעשיר לחות לחורף למי שיש אסתמהחני12/11/2020
שלום ד"ר,
האם מכשיר אדים קרים או חמים עדיף לחולי אסתמה להעשרת לחות בחורף?
האם ישנה יעילות באוויר לח לחולי אסתמה גם בכלליות אם לא מפעילים מזגן שמייבש?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מכשיר לחות לאסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו15/11/2020שלום,
במבוגרים לא מקובל להשתמש במכשירי איוד ללחות כטיפול באסתמה. בכל מקרה, בחולי אסתמה אדים קרים/אוויר קר עלול לגרות את הסמפונות להתכווצות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מטכולין ותופעות לוואי של הבדיקהדינה12/11/2020
שלום ד"ר
עשיתי היום בדיקת תגר מטכולין. לפני שנה וחצי עשיתי והיתה ירידה של 12% ועכשיו הרופא המליץ לחזור על הבדיקה ולא היתה ירידה כלל.
בערך מהפעם החמישית של שאיפת המטכולין התחלתי להרגיש כאילו מישהו חוסם לי את הגרון וההרגשה הזאת התגברה אחרי סיום הבדיקה עד כדי שיותר משעה היה לי קשה לנשום עמוק בלי שהייתי צריכה להשתעל הרבה אחר כך. האם זה תופעת לוואי של הבדיקה? או שאולי יכול להיות שאני לא מבצעת את הבדיקה כפי שצריך (תמיד אומרים לי לקחת אויר ולהוציא ונגמר לי באמצע האויר להוציא...)?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגר מטאכולין
ד''ר שבתאי ורסנו15/11/2020שלום,
תגר שללי שנעשה בתקופת סימפטומים, וללא מיסוך של תרופות כגון משאפים למיניהם (הפסקת משאפי סטרואידים ל 3 שבועות ומרחיבי סמפונות) שולל למעשה אסתמה. הגירויים שהרגש הם כנראה לא ספציפיים ולא מצביעים בהכרח על בעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום חזה לפני ניתוח ניתוח תשובותלילי זקס12/11/2020
למה הכוונה: הצללות עם גבולות לא ברורים, שינוים אינטרסטיציאליים על פני שתי הריאות: תהליכים משניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הצללות בצילום חזה
ד''ר שבתאי ורסנו15/11/2020שלום,
על פי הפענוח בלבד (יש להתרשם מהצילומים עצמם (תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים) מדובר בשינויים שמהותם לא ברורה אך עלולים להעיד על מחלה משמעותית. לכן מחייבים התייחסות בהקדם אצל רופא ריאות שישקול צורך בברור נוסף כגון CT חזה, תפקודי ריאה ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאף פוסטר ולחץ דם גבוהליאורה בדולח08/11/2020
שלום,
לפני חודש וחצי התחלתי להשתמש במשאף פוסרט 100/6.
בבדיקת אולטר לחץ דם לפני 10 ימים תוצאות לחץ הדם היו גבוהות מאד מהרגיל .
האם יש קשר כל שהוא בין תרופת הפוסטר ללחץ דם גבוהה ?
אציין שלפני שהתחלתי להשתמש בפוסטר לחץ הדם , בבדיקה ביתית, היה בגבולות התקין.
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוסטר ולחץ דם
ד''ר שבתאי ורסנו09/11/2020שלום,
סטרואידים בשאיפה עלולים במקרים לא שכיחים ובשימוש ממושך להשפיע על עליית לחץ דם. מציע לעקוב אחר לחץ הדם והדופק ולדווח לרופא המטפל, שישקול אולי הפחתת מינון/סטרואיד אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובך באוויר והתמודדות עם אסתמה ואלרגיהבני07/11/2020
שלום,
אני עם אסתמה קשה ואלרגיה לאבק. בעבר היו לי החמרות בימים של אובך. מאז הורדתי אפליקציה שמראה בדיוק מה תהיה איכות האוויר בכל יום. האם בסתיו ובחורף בכמה ימים שידוע שיהיה אובך כבד עדיף לי לקחת עוד שאיפה של פוסטר?(לוקח 8 שאיפות ומאוזן עם זה). רק כדי לא לקחת סיכון ולצלוח את היום או כמה ימים בשלום, ואז אחרי שיגמר האובף לחזור למינון הרגיל?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אובך
ד''ר שבתאי ורסנו08/11/2020שלום,
זו אפשרות. מומלץ להימנע מלצאת החוצה, במידת האפשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינהצליה בעת התקף אסתמה או משאף?אפרת06/11/2020
שלום רב,
כשיש התקף אסתמה, מה עדיף: למהר ולקחת 2 שאיפות וינטולין או שלעשות אינהלציה?
או שעדיף בהתחלה 2 שאיפות וינטולין. להכין אינהלציה ואז אם 2 השאיפות לא עזרו אז לעבור לאינהצליה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אנהלציה בהתקף
ד''ר שבתאי ורסנו08/11/2020שלום,
האפשרות השנייה בד"כ סבירה ומהירה יותר. ניתן מלחזור על שתי שאיפות ונטולין 3 פעמים בהפרש 20 דקות, במקום אנהלציה, אם זו לא זמינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרעפת שמאלית בעמדה יחסית גבוההאבי04/11/2020
ראשית תודה!
בן 59
בצילום רנטגן נכתב שהסרעפת השמאלית בעמדה יחסית גבוהה כפי שהיה בצילום קודם (שאז זה לא צויין)
ברצוני לשאול לדעתך המקצועית האם זה יכול להיות קשור לתופעה של התכווצות שרירים חזקה וחדשה ברום הבטן השמאלית ממש מתחת לקו הצלעות. במהלך ההתכווצות החדה, הכואבת והפתאומית האזור נהיה נוקשה לכמה שניות עד דקות ספורות ואחר"כ נותר כאב פנימי שמלווה מספר ימים.
פרט לכך יש לי התנשמויות במאמץ קל
תודה על מענה מקצועי והאם לדעתך צריך המשך ברור של מומחה לראות? נוירולוג עצב-שריר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרמת סרעפת
ד''ר שבתאי ורסנו04/11/2020שלום,
לא ברור לי עד כמה הסרעפת השמאלית מורמת וממתי.
במקרים דומים מומלץ להתחיל באולטראסאונד של הסרעפות בשאלת שיתוק/חולשת סרעפת, וגם לשקול CT חזה. בשל התנשמות במאמץ קל מומלץ לבצע גם תפקודי ריאה מלאים. לאחר מכן או לצורך כך- לקבוע בדיקה אצל רופא ריאות עם כל התוצאות וגם צילומים ישנים/קודמים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושתי תמונות הבדיקה
אבי04/11/2020תודה גדולה על המענה המקצועי והמהיר. אנסה לקבל הפנייה מהקופה כדי שאגיע למומחה לראות מוכן.
מנסה לצרף את התמונות ואולי ממבט בצילומים (למרות שאינם באיכות מקצועית) תוכל לכוון אותי האם באמת יש ממצא או שהפיענוח היה מחמיר.
שוב תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתמונה הלטרלית
אבי04/11/2020לא נכנסו שתי התמונות בהודעה אחת. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הרמת סרעפת
ד''ר שבתאי ורסנו08/11/2020שלום,
בצילום ישר הסרעפת השמאלית באותו גובה כמו הימנית (לרוב הימנית באופן נורמלי גבוהה מהשמאלית ב 1.5-2 סמ'). בצילום צדדי השמאלית נראית מורמת מעל הימנית במעט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!!! אין מילים להעריך את המסירות והאיכפתיות
אבי08/11/2020יישר כח!
הלוואי וירבו רופאים כמוך הרואים את האדם שבחולה ולא רק את החולה שבאדם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- .לקיחת אספרין או קרטיה עם אסתמהרונית01/11/2020
שלום רב,
עברתי את גיל 50. יש כולסטרול קצת גבוה, סוכרת גבולית והיסטוריה משפחתחת של מחלות לב. בנוסף אסתמה קשה.
בדיקות הלב מלפני שנתיים תקינות(אק.ג, אקו, מאמץ דולפר עורקי צוואר). האם עדיף במקרה כזה לא להתחיל עם אספירין?
הוא עלול להיות בעייתית באסתמה?
כי אם אלך לרופא והוא לא ידע שיש לי אסתמה קשה, אז אוטומטית יגידו לי לקחת קבוע אספרין.
ואגב, זה שאספרין נוגד דלקת מצד שני לא אמורה לעזור לאסתמה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אספירין ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו03/11/2020שלום,
אם מצד אחד לא ידוע לך על תגובה חריגה לתכשירים ממשפחת האספירין (למשל וולטרן,נקסין, ברופן ועוד המשמשים כאנטידלקתיים/נוגדי כאב) ומצד שני יש אינדיקציה רפואית ברורה לטיפול באספירין, אזי אין הוראת נגד לאספירין. בררי את האינדיקציה לאספירין אצל הרופא שלך ועדכני אותו באסתמה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כשהדופק עולה וספורט עם אסתמהאפריים31/10/2020
שלום רב,
כשיש אסתה קשה עם פוסטר 8 שאיפות איזון,
האם עדיין צריך לקחת 2 שאיפות וינטולין לפני ספורט?
בשבילי זה גם אומר אם זה הליכה בקניון או קניות ברחוב.
ובגדול: לאסתמה קשה ספורט אירובי מומלץ או שדווקא פחות ממליצים לעשות ספורט כי זה עלול להיות טריגר להתקף באסתמה קשה?
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה וספורט
ד''ר שבתאי ורסנו01/11/2020שלום,
בעקרון עיסוק בפעילות גופנית ספורטיבית מומלצת לכל אדם, כולל לאסתמטיים. ספציפית, כל מקרה לגופו, על פי יכולותיו ובהדרגה. במידה וטיפול קבוע לא מספק הגנה מלאה בפעילות גופנית, ניתן לפניה להוסיף ונטולין 2 שאיפות או שאיפת פוסטר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשר להחלים מאסתמה לאחר טיפול מניעתי?דוד27/10/2020
בן 31 מגיל קטן אסתמטי.
בגיל 16 התקף קשה לאחריו שימוש קבוע בסימביקורט 4.5/80 ללא התקפים כלל מאז.
משתמש פעמיים ביום.
בדיקת תפקודי ריאות
Fvc 101%
Fev1 111%
הרופא המליץ לנסות להפסיק טיפול מניעתי.
האם ייתכן שאסתמה עברה?
יש סיכונים בניסיונות גמילה?
יש הליך גמילה מומלץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה- החלמה?
ד''ר שבתאי ורסנו29/10/2020שלום,
במידה והאסתמה התחילה אצלך בגיל ילדות, אז עקרונית בשליש מהילדים האסתמה נעלמת בהתבגרות.
במקרה שלך הדרך לדעת האם האסתמה עדיין פעילה היא לרדת בהדרגה במשאף הסימביקורט ובמידה ואתה חש בטוב, לבצע גם תגר מטאכולין כחודש חודשיים לאחר הפסקה מוחלטת בטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפ באף וקוצר נשימה דרך הפהליסה27/10/2020
שלום
הייתי חולת קורונה זה התחיל איתי מנזלת יבשה גודש באף אף סתום וקצת שיעול שהיה חולף מהר וקשיי נשימה הייתי עם אוטריווין תרסיס לאף במשך 10 ימים בבוקר בערב זה היה מקל לי את הנשימה אחרת לא יכולתי לנשום כמו שצריך אחרי שיצאתי מהבידוד הלכתי לרופא אף אוזן גרון ואיבחן אצלי פוליפ בנחיר ימין וקונכה מוגדלת בנחיר שמאל וקיבלתי 2 תרסיסים פעמיים ביום במשך חודש סטרונאז שזה סטרואידי ורינולסט והתחלתי להרגיש קוצר נשימה דרך הפה לא מצליחה להכניס אויר מלא דרך הפה בניסיון הראשון והשני ובשלישי זה מסתדר זה לא בא מתוך רצון שאני רוצה לנשום דרך הפה זה מן התקף גזה שבא אני לרוב נושמת דרך האף אחרי חודש בשימוש עם התרסיסים חזרתי לבדיקה אצל רופא א.א.ג אמר לי שהפוליפ התכווץ וביקש להמשיך עם אחד התרסיסים לעוד חודשיים יש קצת שיפור במצב האף אבל עדיין קוצר הנשימה דרך הפה נשאר רופאת המשפחה האזינה לריאות אמרה לי שנכנס לי אויר טוב לריאות בדקה כמות החמצן בדם דרך אצבע אמרה שתקין עשתה לי א.ק.ג אמרה שתקין לחץ דם וחום גם תקין אמרה לי שפוליפ לא קשור לקורונה לפני הקורונה הייתי בסדר גמור קוצר הנשימב הפוליפ התחיל איתי בזמן שהייתי חולת קורונה מה דעתך האם כל זה קשור לקורונה? לפי הסטטיסטיקה רוב המחלימים סובלים עדיין מתסמינים שנמשכים לחודשים או שקשור גם לפוליפ באף או שיש לי רגישות לתרסיסים שאני לוקחת?
יש סבירות גם שיש לי אסתמה? בזמן פעילות פיזית אני חא מרגישה כלום רק כשאני מתיישבת בשכיבה יש קצת הקלה בלילה בזמן השינה לא מרגישה כלום אשמח אם אזכה למענה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוליפ באף וקוצר נשימה
ד''ר שבתאי ורסנו29/10/2020שלום,
לא נראה כי הפוליפ קשור למחלת הקורונה שעברת.
אם ידוע אצלך על רקע אלרגי, אזי הפוליפ באף עלול להיות על רקע זה וגם שאלה של אסתמה עולה אף כי התאור שלך לא טיפוסי. ממליץ להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי בדיקות אלרגיה ותפקוד ריאות, במידה והוא מוצא לנכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשרי לרוץ כשסובלים מאסתמה?מעין25/10/2020
שלום. בת 46. מדי מספר שנים אני מנסה לרוץ ומפסיקה לאחר מספר נסיונות. אני אסמטית מאוזנת מאוד, נוטלת ונטולין לעיתים ובתקופות שיש צורך פליקסוטייד. עושה שנים הליכות מהירות ואימוני כח. נסיונות הריצה שלי כוללים בדר"כ 3 או 4 ימים של אימוני ריצה קלים מאוד (חצי דקה ריצה+דקה ווחצי הליכה *8 חזרות) ואז לאחר 12/24 שעות מתחיל לי כובד בבית החזה וליחה המכבידה לי על הנשימה. בתקופות שאני מנסה לרוץ אני דואגת לקחת משאפים למניעה.שאלתי: האם ניתן לרוץ עם אסתמה? האם זה שלב חולף שלב הקושי נשימה לאסמטים? האם לקחת את משאף הסטרואידים אחרי או לפני הריצה? בתודה מראש מעין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ריצה ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו26/10/2020שלום,
האם תפקודי הריאות שלך ממש תקינים? מתי לאחרונה?
בנוסף, בררי עם הרופא המטפל שלך אפשרות מעבר למשאף משולב מהיר פעולה כגון פוסטר, סימביקורט או פלוטיפורם במינון נמוך, לשימוש בעת הצורך וכרבע-חצי שעה לפני ספורט.
באסתמה מאוזנת אין סיבה שלא להתאמן, כולל ריצה. רצוי חימום לפני וקרור הדרגתי אחרי. באוויר קר רצוי מסכה על הפנים והאף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון פסיבי מדירה סמוכה האם סכנה בריאות?עידן23/10/2020
שלום ד"ר
בדירה מתחתיי מתגוררים שכנים שהם מחששת סיגריות.
לפיכך אנו חיים כבר מספר שנים עם חלונות סגורים.
כעת בשל הקורונה ושגר איתנו אבי שבקבוצת סיכון עקב ההמלצה על חלל מאוורר אנחנו פותחים את החלונות.
כתוצאה מכך ריח הסיגריות של השכנים חודר לדירתנו.
האם מלבד הגועל יש כאן סכנה בריאותית או שזה מספיק רחוק כדי לא להחשב כעישון פסיבי למי שנמצא בתוך הדירה? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עישון פסיבי מדירת השכן
ד''ר שבתאי ורסנו25/10/2020שלום,
עישון פסיבי עלול להזיק לבריאות. אין מחקרים שנעשו במקרים כמו שאתה מתאר ולכן אין תשובה ברורה. מה שניתן לשער הוא כי אם אתם מריחים את עשן הסיגריות בתוך דירתכם, כנרא המידה מסויימת של עשן מגיעה אליכם. מידת הסיכון שבה- לא ברורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



 from 03_11_2020 S0 I0_LI.jpg)
 from 03_11_2020 S1 I0_LI.jpg)


.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

