מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- משאף סימביקרט ולקיחה נכונהירון23/09/2020
שלום,
האם זה נכון שאחוז גבוה מחולי האסתמה לא לוקחים את השמפאם הקבועים כמו שצריך?
אני עם סימביקורט 8 שאיפות ומאוזן, אך תהיתי האם יש סיכוי שבפועל האסתמה שלי יותר קלה כי אני לא לוקח ב 100 אחוזים כמו שצריך את המשאף וייתכן מצב שאם הייתי לוקח נכון אז רק 4 שאיפות של 160 סימביקורט היו מספיקות?
תפקודי הריאות תקינים בשנתיים האחרונות.
אני לא בטוח האם אני מצליח לקחת נכון או לא.. ראיתי את כל סרטוני ההדרכה אך תמיד יש לי חשש שאני לא מצליח לשאוף עמוק מספיק.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שימוש נכון במשאף סימביקורט
ד''ר שבתאי ורסנו24/09/2020שלום,
זה נכון שאחוז נכבד לא משתמש נכון. אם תפקודי הריאות שלך תמיד תקינים, עולה השאלה האם אתה נזקק באמת למינון הנוכחי. התייעץ עם רופאך לגבי ירידה הדרגתית למינון קבוע נמוך יותר (עם אופציה לתוספת SOS)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עבודה במעבדת קורונה - האם מסוכן?יעל23/09/2020
שלום,
האם להערכתך זה מסוכן לעבוד במעבדת בדיקות קורונה?
האם רוב שלבי העבודה לא מסוכנים בהדבקה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מעבדת קורונה
ד''ר שבתאי ורסנו24/09/2020שלום,
אין לי מידע על מספר הנדבקים במעבדות כאלו בהשוואה לאוכלוסיה הכללית. סביר בעיני שרמת הסיכון גדולה יותר. חפשי מחקרים במרשתת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי נשימה פעילות גופנית וגודש אחרי משאףל23/09/2020
היי ד"ר,
אני מאובחנת עם אסתמה של המאמץ, מבצעת בדיקות כל שנה כולל ספירומטריה וכד' והכל תקין, מטופלת בסימבוקורט.
אני אחרי ניתוח של דיסקציה וכריתה בלוטת תריס לפני שנה וחצי ומאז הכל החמיר. אני אדם מאד פעיל גופנית מתאמנת קבוע רצה
אבל תמיד באותה שעה לפנות בוקר אני מתעוררת עם קוצר נשימה קשה שמוקל רק עם משאף, אבל איך שאני לוקחת את המשאף האף שלי מתחיל פשוט לנזול ללא הפסקה למה זה קורה?
לוקחת משאף לפני אימון שזה עוזר אבל עדיין סובלת מאד מה אפשר לעשות?
ולמה תמיד אחרי משאף האף פשוט גדוש ונוזל מאד?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קשיי נשימה
ד''ר שבתאי ורסנו23/09/2020שלום,
אסתמה עלולה להשתנות משך השנים באותו אדם. נזלת בחולי אסתמה עלולה להוציא מאיזון גםאת האסתמה. לפי מה שאת מספרת כנראה צריך גם לטפל בספריי מתאים/מונע לאף. התייעצי בנושא עם הרופא המטפל בך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאפים חדשים לאסתמה שמתחברים לאפליקציהרונית22/09/2020
שלום ד"ר.
נתקלתי בכתבה היום על שני משאפים חדשים שנכנסים לשוק של חברת טבע ואולי עוד חברה שמתחברים לאפליקציה ומראים את יעילות השאיפה. האם ידוע לך מהו שמם ומתי יהיה ניתן לרכוש אותם בישראל?
ומה לפי דעתך עדיף: לקחת 8 שאיפות של סימביקורט 160 או להחליף למשאף סימביקורט 320 ולקחת 4 פעמים?
פשוט כשאני לוקחת את ה-8 שאיפות יש לפעמים ימים מסויימים ששאיפה אחת הרגשתי שלא לקחתי באופן ממש טוב, אז יש לי את האופציה לקחת למקרה ביטחון עוד שאיפה וכך להגיע ל 9 שאיפות ביום. יכול להיות שבמקרה שלי עדיף להשאר עם ה-8 כי אם זה יקרה לי ב 4 שאיפות ביום ששאיפה אחת לא אהיה בטוחה שנשאפה כמו שצריך אז יהיה יותר בעייתי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
משאפים חדשים דיגיטליים
ד''ר שבתאי ורסנו23/09/2020שלום,
מדובר במכשירים שלתוכם מכניסים את המשאף, במכשיר ישנם חיישנים שונים שמעבירים מידע לסמרטפון ומטרתם הן להזכיר למטופל לקחת את השאיפות המומלצות במשך היום, והן לתת לו משוב על אופן השאיפה ולהנחות אותו לשאיפה אופטימלית שתעלה את הסיכוי להשפעה תרופתית מיטבית. לפי הפרסומים עלות המכשיר היא כמה מאות דולרים. לא ידוע לי כי משווק בישראל. לגבי השאלות האחרות שלך הן מעידות על בעייה באיזון האסתמה והטיפול בכך אינו בעצות באינטרנט אלא בטיפול ומעקב של רופא באופן מסדר כולל ביצוע תפקודי ריאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם התקפי אסתמה גורמים לרוב להחמרה של חודשים?בני19/09/2020
שלום ד"ר,
האסתמה שלי היתה שנים בינונית עם סרטייד 250 ובשנתיים האחרונות פעמיים היה התקף, לקחתי וינטולין, ההתקף עבר אך מיום המחרת 250 סרטייד כבר לא הספיק ונאלצתי לעבור לפוסטר 8 שאיפות ולקחת קורס פרדניזון. בסופו של דבר האסתמה הפכה לקשה.
עכשיו אני קצת חושש מהחורף הקרב..
האם לחולי אסתמה קשים התקף לא מאוד קשה שנפתר עם וינטולין יגרור לרוב החמרה של כמה חודשים וצורך פרדניזון או במינון גבוה יותר של משפאים? או שזה רק אצלי ככה ולרוב חוליה אסתמה הקשים אם היה התקף שעבר עם וינטלין למחרת הכל יהיה בסדר ולא יהיה זכר למה שהיה יום קודם?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החמרת אסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו21/09/2020שלום,
אסתמה מתנהגת שונה מאדם לאדם ובאותו אדם בתקופות שונות לאורך השנה או החיים. ממליץ שתבצע במקביל לתחושת ההחמרה גם תפקודי ריאות (ספירומטריה) ותחזור לרופא הריאות המטפל שינסה, בהתאם לצורך, לחפש סיבות להחמרה שיש וניתן לטפל בהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ נפשי ואסתמה כיצד משפיע?רונית18/09/2020
שלום ד"ר,
ראיתי שציינת שלחץ נפשי יכול להחמיר אסתמה.
מדוע זה קורה ומה קורה בעצם בסימפונות ובריאות?
האם מדובר על לחץ ממש חריש? כי אומרים שרוב האנשים נמצאים בסטרס.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה ולחץ נפשי
ד''ר שבתאי ורסנו18/09/2020שלום,
לחץ נפשי יכול לגרום להחמרת אסתמה קיימת (אך לא לגרום לאסתמה יש-מאין) גם באופן אקוטי וגם באופן כרוני. הלחץ יכול להיות פתאומי (התרגשות, בכי, צחוק) או כרוני. התגובה היא מאד אישית וככל הנראה לא מאד נפוצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון מחלה על סמך תפקודי ריאות לבחור אסמטימיכל17/09/2020
בני בן 22, אסמטי מילדות, תמיד עם משאפי טיפול מונע אך לא תמיד לקח בקביעות. עישן עד לפני כשנה, במשך כ-3 שנים.
בסה"כ מרגיש בסדר אך בביקור אצל רופא ראות בלי קשר לאסטמה היה צריך לעבור תפקוד ריאות (לניתוח ברגל), הרופא כתב באבחנה שיש לו אסטמה עם חסימה כרונית אם הבנתי נכון copd. תפקוד ראות 42%. חסימה קשה. בסהכ הוא מרגיש סביר.
הרופא נתן לו משאף טרילגי אלימפטה ואני בלחץ איך פתאום אובחן כך. האם רק לפי תפקודי ריאות ניתן לאבחן המחלה? האם עצם נתינת המשאף מוכיחה כי הוא חולה copd או שהדבר הפיך ואולי זו טעות והאסטמה החמירה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אבחנה...
ד''ר שבתאי ורסנו18/09/2020שלום,
לא סביר כי בנך סובל מ COPD כמשמעותו הרגילה.
יותר סביר כי מדובר באסתמה לא מאוזנת וקשה. חייב להקפיד בטיפול משאפי מדי יום (!), להיות במעקב תקופתי של רופא ריאות, שיברר איזה סוג אסתמה מדובר (אלרגית, אאוזינופילית וכו') כולל בצוע תפקודי ריאה חוזרים בעוד חודשיים שלושה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מיכל18/09/2020תודה רבה דוקטור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה Ofev מחלישה את מערכת החיסון?א17/09/2020
שלום,
האם התרופה Ofev הניתנת לחולי פיברוזיס היא תרופה אשר מדכאת את מערכת החיסון? האם נוטלי תרופה זו בסיכון מוגבר לנגיף הקורונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
OFEV
ד''ר שבתאי ורסנו17/09/2020שלום,
OFEV היא תרופה אנטיפיברוטית. לא ידוע לי על דיכוי מערכת החיסון או הגברת סיכון לחולי בקורונה. יחד עם זאת חולי ריאה שמקבלים OFEV מועדים לסיבוכים חמורים ומסוכנים במידה ונדבקים בקורונה, בשל מחלת הריאות הבסיסית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת ונטולין לפני שיננית או עירוירונית15/09/2020
שלום ד"ר.
אני עם אסתמה קשה. לוקחת 8 שאיפות סימביקורט ומאוזנת.
עליי לעבור בזמן הקרוב בימים שונים גם שיננית (לראשונה עם אסתמה קשה שהחמירה) וגם עירוי של ברזל.
האם יהיה יותר חכם לקחת לפני היציאה מהבית עוד שאיפה של סימביקורט או שתיים באותו היום מה שיוביל אותי ל-9 או 10 שאיפות ביום, או שעדיף לקחת 2 שאיפות וינטולין לפני?
חשבתי בנוסף כמה שעות קודם לקחת גם ספיריבה שיתן לי ל-24 שעות אפקט. ההתלבטות היא האם ונטולין או עוד סימביקורט.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ונטולין
ד''ר שבתאי ורסנו17/09/2020שלום,
אין כמובן הוראה מיוחדת לטיפול מונע לפני שיננית אך אם את חוששת מפני לחץ נפשי שעלול להחמיר האסתמה אז
ונטולין רבע שעה לפני הפעולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות בדיקת מאמץ לב ריאהחלי15/09/2020
שלום דוקטור. אודה לך אם תוכל להסביר לי את תוצאות הבדיקה.
מצרפת 2 דפים.
תודה רבה, חג שמח ושנה בריאה ומבורכת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת מאמץ לב ריאה.
חלי15/09/2020
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת מאמץ לב ריאה.
חלי15/09/2020
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השלכות של מינון סטרואידים גבוה מידיירון14/09/2020
שלום ד"ר.
לאחר החמרה באסתמה רופא הריאות העביר אותי ל-8 שאיפות סימביקורט לאחר קורס פרדניזון. היום רופאת המשפחה גילתה לראשונה שאני כבר תקופה ארוכה לוקח את המינון הזה (לא יכול לרדת מזה) ואמרה בבהלה שזה ממש המון סטרואידים.
אני קצת נבהלתי כי חשבתי שבשאיפה הם לא ממש נספגים בגוף.
האם לאורך שנים מינון כזה יכול לגרום לבעיות בריאות כלשהן?
מה ההשכלות של מינון כזה בעצם?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סיבמיקורט
ד''ר שבתאי ורסנו17/09/2020שלום,
לא ציינת מה מינון התרופות בסימביקורט שאתה לוקח. אם המינון הוא 160/4.5 הרי ש8 שאיפות ביום אכן נחשב מינון גבוה, אך לעיתים נחוץ בחולים קשים. אתה צריך להיות במעקב רופא ריאות, עם תפקודי ריאה חוזרים תקופתיים, תוך ניסיון למצוא לך טיפולים נוספים עם אפשרות לרדת במינון הסטרואידים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי לקראת סיום פרדניזון האם יש קשר?יוני12/09/2020
שלום,
לקחתי קורס פרדניון להחמרה באסתמה 40 מ"ג ואז כל שבוע ירידה של 10 מ"ג.
כשהייתי על 2.5 מ"ג התחיל מצב שנמשך עד היום כבר חודש. יום צואה רגילה, יום צואה מאוד רכה, ויום שלשול. זה כך במשך חודש כל הזמן וחזור חלילה, עם הרבה נפיחות בבטן. האם זה ייתכן בגלל הפרדניזון? אני לוקח פרוביוטיקה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון ושינוי ביציאות
ד''ר שבתאי ורסנו13/09/2020שלום,
התופעה לא מוכרת לי כתוצאת שימוש בפרדניזון !. עלייך לפנות לרופא של מערכת העכול (גסטרואנטרולוג) לברור הסיבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איפה ניתן למצוא מידע אובייקטיבי על מחולל חמצן נייד?לילי12/09/2020
במרכז לשיקום ריאות בבית חולים במרכז הארץ ראיתי חולים הנושאים בתיק קטן מחולל חמצן נייד. רופא הריאות שלי המליץ לי על שימוש בחמצן בעזרת מחולל חמצן, אך אינו מתמצא בסוגיהם. היכן אני יכולה למצוא מידע בלתי תלוי לגבי סוגים שונים של מחוללי חמצן ניידים קטנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מחולל חמצן נייד
ד''ר שבתאי ורסנו13/09/2020שלום,
ניתן לחפש בגוגל. יש בארץ מספר ספקים. קופות החולים מאשרות רק בתנאי מחלה מסויימים. יש לבדוק בקופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזרק אפיפן אצל חולי אסתמה קשיםשני11/09/2020
שלום ד"ר,
ראיתי ששאלו על עירוי פרינג'קט אצל חולי אסתמה קשים וציינת שגם כך עדיף שיהיה מזרק אפיפן ללא קשר.
האם בעצם לרוב חולי האסתמה הקשים שגם יש להם אלרגיה לאבק עדיף שיהיה מזרק אפיפן?
במידה ואשתמש בו בהתקף אסתמה לאחר ניסיונות עם וינטולין, ובדיעבד מיהרתי וההתקף היה נרגע כעבור עוד כמה דקות. אילו נזקים עלולים להיות לגוף?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אפיפן
ד''ר שבתאי ורסנו13/09/2020שלום,
מזרק אפיפן מיועד כטיפול מציל חיים במקרים של אסתמה קשה עם היסטוריה של התקפים מסכני חיים. לא מומלץ מעל גיל 40 (בשל סכנת התקף לב) או בנשיפ בהריון (מכווץ כלי דם בשיליה).
בכל מקרה שמזריקים, יש להתפנות במקביל לחדר מיון.
זו תרופת מרשם שמחייבת הדגמה והנחיה מהרופא האישי !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביצוע ספורט האם וינטולין עדיף או סימביקורט?רינה10/09/2020
שלום ד"ר,
האסתמה שלי קשה בתקופה האחרונה ואני גם 8 שאיפות סימביקורט. עכשיו, כשאני מאוזנת איתן כבר תקופה, רציתי לחזור לנסות לעשות לראשונה ספורט עם אסתמה קשה. בעבר עם אסתמה יותר קלה צלחתי בלי בעיה עם 2 שאיפות וינטולין.
רופא המשפחה זרק לאוויר שעדיף לקחת במצבי לפני הספורט סימביקורט. אני לא בטוחה שהבנתי אותו אולי נכון.
האם לפני ספורט עדיף לקחת 2 שאיפות סימביקורט במקום וינטולין באתסמה קשה? האם מרחיב הסימפונות בסימביקורט באמת שווה ערך לוינטולין?
והאם ייתכן שהרופא לא שם לב שאני כבר על מינון גבוה של סימביקורט ושמה שהוא אמר רלוונטי יותר למי שלוקח פחות שאיפות ביום של סימביקורט?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ספורט וונטולין
ד''ר שבתאי ורסנו10/09/2020שלום,
מקובל לקחת 2 שאיפות של ונטולין רבע שעה לפני. גם סימביקורט אפשרי כי מרחיב הסמפונות בו פועל מהר כמו ונטולין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

