מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ניסיון המנעות מלקיחת פרדניזון קבועגלי22/07/2020
שלום ד"ר,
ניסיתי זולאייר לאסתמה ולא היה שיפור גם לא אחרי 8 חודשים, אך היו תופעות לוואי לא קלות והפסקתי. אייזונפילים בנורמה.
רופא ריאות אמר לי לקחת פוסטר 8 שאיפות פלוס ספיריבה 2 שאיפות פלוס 5 מ"ג פרדניזון קבוע (היו גם קורסי פרדניזון בעבר והשנה 1)
שמתי לב שעם 8 שאיפות פוסטר, 2 שאיפות ספיריבה ו-5 מ"ג פרדניזון אני לא מאוזנת ב-100 אחוזים.
ודווקא עם 8 שאיפות פוסטר, 2 שאיפות ספיריבה ו-6 שאיפות בודיקורט אני כן מאוזנת, ללא הפרדניזון.
האם זה הגיוני שכך המצב?
האם יש אנשים שעלייהם 5 מ"ג פרדניזון לא משפיע?
והאם לא עדיף בככליות לקחת עוד סטרואידים בשאיפה מעבר למינון שרגיל כל עוד האופציה השניה היא הוספת פרדניזון לתמיד?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ניסיון המנעות מפרדניזון
ד''ר שבתאי ורסנו28/07/2020שלום,
השפעת סטרואידים בשאיפה (משאפים) איננה ביחס ישר למינון. מעל סף מסויים היחס נעשה פחות הדוק והתועלת לעומת נזק קטנה. במקרה שלך מציע לעמוד בקשר עם רופא הריאות המטפל, להעזר גם בתפקודי ריאה/מד נשיפה בשינויי מינונים, בכדי להגיע לאופטימום הבריאותי במינינונים המינמאליים האפשריים. זה לא לפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות CT חזה ללא חומר ניגוד - ממצא של קשרית זעירהשני22/07/2020
שלום,
אני בת 45 לא מעשנת ברקע יתר לחץ ריאתי קל 38 + ראפ ומחלה אוטואימונית. הופניתי לבדיקת סי טי ריאות בקרינה נמוכה שתוצאותיה הלא תקינות קשרית ריאתית לא ספציפית 2 מ"מ באונה הימנית התחתונה.
כל שאר הממצאים תקינים.
מה משמעות הדבר?
אודה לתשובתך
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קשרית ב CT
ד''ר שבתאי ורסנו22/07/2020שלום,
עקרונית קשרית בגודל הזה ב CT לא מהווה סיבה לברור או למעקב. עדכני את רופאך והפסיקי לעשן !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הסיבה לקשרית שמעולם לא עישנתי
שני22/07/2020שלום,
תודה על תשובתך המהירה . לעולם לא עישנתי , לא מובן לי הסיבה לקשרית
תודה.
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הסיבה לקשרית שמעולם לא עישנתי
שני22/07/2020שלום,
תודה על תשובתך המהירה . לעולם לא עישנתי , לא מובן לי הסיבה לקשרית
תודה.
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
קשרית
ד''ר שבתאי ורסנו28/07/2020שלום,
קשריות קטנות תתכנה באנשים בריאים שלא עישנו ולרוב אינן משמעותיות. מגודל מסויים הן צריכות במעקב, על פי גורמי סיכון, מראה הקשרית וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
שני28/07/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שירה במצב של אסטמה קשה - האם משפיעה?שני20/07/2020
אשמח לברר:
האם באסטמה קשה שירה יכולה לעורר התקף או לגרום לקשיי נשימה ועדיף לא לשיר?
או שאם מאוזנים אז זה בדיוק כמו אדם עם אסתמה קלה מבחינת שירה?
קראתי שצחוק גם יכול להיות טריגר להתקף ושמתי לב שבכי גרם לי להתקף קל.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שירה ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו22/07/2020שלום,
אכן באסתמה לא מאוזנת כל הפעולות האלו עלולות לגרום לשיעול או קוצר נשימה. יש לאזן המחלה ואז ניתן לבצע הכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון קורונה עבור חולי אסתמה קשהרונית20/07/2020
שלום,
ראיתי בחדשות שבבריטניה ככל הנראה בספטמבר ישיקו את חיסון הקורונה. אם נאמר החיסון יגיע לארץ בחורף. במקרה של חולה אסתמה קשה שבעובד מהבית האם היית ממליץ למהר להתחסן או להמתין ולראות איך מגיבים אנשים עם אסתמה קשה לחיסון?
נאמר בחדשות שלהרבה מהנחקרים יש תופעות לוואי של חום וכאבי ראש בינתיים, אך הם מרוצים מהחיסון בשלב הזה.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חיסון קורונה
ד''ר שבתאי ורסנו22/07/2020שלום,
אני מניח שבהתוויות היצרן לתרופה/חיסון תהיה התייחסות גם לשאלתך. אם נקיש מחיסונים אחרים (לשפעת וחיידקי דלקת ריאות-פנומוקוקים) הרי שאסתמה היא אינדיקציה לחיסון ואין תופעות לוואי שונות מאשר באוכלוסיה הרגילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לעשן עשבי מרפא כחלופה לטבק?Manor Yahud20/07/2020
שלום,
לאחרונה בקושי הצלחתי לעלות מדרגות או לנשום באופן כללי טוב. הפסקתי עם הטבק וקניתי תחליפים שעשויים מצמחי מרפא, מרווה, רוזמרין, קמומיל... בינתיים מרגיש יותר טוב בהרבה, השאלה היא האם הם טובים לעישון יותר מהטבק/ ניקוטין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עישון עשבים
ד''ר שבתאי ורסנו20/07/2020שלום,
אין לי מידע לגבי עישון העשבים האלו, אך מנסיון וידע של עולם הרפואה בעישון, כל חומר שנשרף, מעלה עשן ונשאף לריאות- יש לו פוטנציאל ממשי לנזק חריף וכרוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיפוזיה ירודה לחולה סיליקוזיס עם נפחים תקיניםרוני20/07/2020
שלום דוקטור, האם קיימים מקרים שלחולה סיליקוזיס הנפחים כמעט תקינים (כ-70%), אך דיפוזיה ירודה עד כ-30%? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דפוזיה ירודה מאד ונפחים ירודים מעט
ד''ר שבתאי ורסנו20/07/2020שלום,
הנתונים מעלים חשד להתפתחות יתר-לחץ-דם-ריאתי. במקרים כאלו יש לבצע אקולב במכון מיומן שיבדוק ויעריך ספציפית את לחץ הדם הריאתי הסיסטולי ותפקוד הלב בכלל. עם התוצאות לגשת לרופא ריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת מינון משאפים בזמן הקורונה לקראת החורףיוספה19/07/2020
שלום ד"ר,
11 שנים היתה לי אסתמה בינונית שמאוזנת עם סרטייד 250.
לפני 7 חודשים היתה החמרה בעקבות פעילות גופנית ביום אביך, ומאז קיבלתי 2 קורסי פרדניזון והיום אני מאוזנת עם 8 שאיפות פוסטר. רופא הריאות אמר לי שכעיקרון אחרי כ-3 עד 4 חודשים של איזון ניתן לנסות ולהוריד מינון בהדרגה ולראות האם מצב הריאות יחזור לקדמותו.
האם לפי דעתך ספציפית בשנה הזאת, שגם בדיוק כשאני צריכה להוריד מינון יגיע החורף ואני עוד לא יודעת איך האסתמה תתנהג עם הקור... וגם יש את הנושא המאוד בעייתי של הקורונה שבחורף בטח בכלל יהיה כאן יותר סבוך,
האם במקרה כזה אולי עדיף לחכות לסיום החורף ואולי אם יהיה מזל ועד אז חיסון לקורונה או ירידה בחולים?
ז"א, במקום לנסות להוריד מינון כעבור 3 חודשים לעשות את זה רק אחרי כ-9 חודשים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הורדת מינון פוסטר
ד''ר שבתאי ורסנו20/07/2020שלום,
עקרונית אם אדם אסימפטומטי מבחינת האסתמה מזה תקופה וגם (!) תפקודי הריאות שלו תקינים או הכי טובים שהיו לו (אם בכלל ביצעת לאחרונה?!), אז ניתן לרדת הדרגתית, בשיתוף הרופא המטפל שלו, ולחזור למדרגה הקודמת מיד כשמתחלים סימפטומים ולא לרדת ממנה לחודשים הקרובים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כרומולין סודיום לעזרה עם אסתמהמירי16/07/2020
שלום,
האם כרומולין סודיום (בייבוא לארץ) יכול מעט לעזור לאסתמה אלרגית שהפכה לקשה IGE 450 וזולאייר עשה לי מאוד רע מבחינת תופעות לוואי, אך הפסקתי. אין אייזונפילים מעל הנורמה.
והאם כשיש אסתמה קשה עם אלרגיה מובהקת לקרדית האבק, מומלץ לקחת כל יום בנוסף למשאף אף אוואמיס גם טלפסט או שמספיק אוואמיס? האמת היא שכל רופא אמר לי תשובה אחרת בנושא הזה. חלק אמרו מספיק אוואמיס חלק אמרו גם לקחת טלפסט.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כרומולין סודיום.
ד''ר שבתאי ורסנו19/07/2020שלום,
כבר עניתי על השאלה הזו או דומה לה בפורום זה, לא מזמן. חפש/י בפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאף ספיריבה ועלייה אפשרית בדופק במנוחהרעות16/07/2020
שלום ד"ר,
אני לוקח 8 שאיפות פוסטר לאסתמה שגורמות לי לדופק 97 בישיבה (לחץ הדם תקין). האם זה עלול להיות בעייתי ללב לאורך זמן? והאם ספיריבה גם יש לו פוטנציאל להעלות דופק?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דופק
ד''ר שבתאי ורסנו19/07/2020שלום,
בפוסטר יש מרחיבי סמפונות מסוג בטא-אגוניסטים שמוכרים כמעלי דופק. ספיריבה (אנטיכולינרגי) הרבה פחות. מאידך, אין הוראה להפסיק פוסטר ודומיו בגלל מהירויות דופק כמו שאת מציינת, אבל יש להשתמש במנה המנמאלית שדרושה לשם החזקה ואיזון. אם הצריכה גבוהה יש לחפש סיבות ולשקול טיפולים נוספים במנגנון שונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוקף משאף סימביקורט ורעד בידייםמיכל15/07/2020
שלום.
אני משתמשת הרבה זמן במשאף סימביקורט. לאחרונה התחלתי להרגיש רעד בידיים אחרי שאני לוקחת אותו.
האם זה קשור שעבר למשאף התוקף לפני חודש?
וכן האם יש מה לעשות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סימיקורט ורעד בידיים
ד''ר שבתאי ורסנו19/07/2020שלום,
מרחיבי סמפונות מהסוג שיש בסימביקורט יכולים לגרום לרעד בידיים גם לפני פגות תוקף. מאידך, על פי היצרן לא מומלץ להשתמש בתכשיר שפג תוקפו !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר תוצאות - עד לתור אצל הרופאאני15/07/2020
ממצאים:
מבוא לבית החזה תקין.
מרכיבי המדיאסטינום תקינים.
אמפיזמה עליונה.
שינוים אטלקטטיים קלים בבסיסי הריאות.
לא הודגמו בלוטות מוגדלות במיצר, באקסילות ובשערי הריאות.
הטרכיאה והתפצלות הברונכים תקינים.
אין עדות לתפליט פלאורלי או פריקרדיאלי.
במעבר חזה/ בטן מודגמות בלוטות יותרת הכליה תקינות.
מבנה גרמי תקין.
סיכום: כמתואר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הסבר
ד''ר שבתאי ורסנו16/07/2020שלום,
על פי הפענוח יש סימנים לאמפיזמה באונות העליונות. אמפיזמה נגרמת בעקר מעישון סיגריות. פנה לרופא ששלח אותך לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ניקוי אבן בשיננית בזמן קורס פרדניזוןיעל14/07/2020
שלום,
האם ניתן לעשות טיפול שיננית כשלוקחים קורס פרדניזון של 40 מ"ג לשבוע ואז כל שבוע יורדים ב-10 מ"ג, או שעדיף לחכות לתום הקורס? האם זה עלול לגרום להפרעות בקרישת הדם או דימום יתר?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיננית ופרדניזון
ד''ר שבתאי ורסנו15/07/2020שלום,
לא נראה לי שישנה בעייה, אלא אם יש לך דלקת חניכיים זיהומית. במקרה כזה עדיף לדעתי לחכות. בכל מקרה, אני מניח שהשיננית תתן לך תשובה יותר מוסמכת. שאל אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי לדופיקסנט - שטפי דם חיצונייםשושי אורן14/07/2020
מבקשת לדעת האם לתרופה דופיקסנט שמקבלים כזריקה ביולוגית אחת לשבועיים ישנה תופעת לוואי של שטפי דם חיצוניים?
שטפי הדם מופיעים בתדירות נמוכה במקום אחד כגון בזרוע, או ברגל. תודה על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דופיקסנט
ד''ר שבתאי ורסנו15/07/2020שלום,
תתכנה תופעות מקומיות במקום ההזרקה. מציע לודא שספירת הדם תקינה כולל טסיות והאם נוטל/ת אספירים או מדללי דם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאף רלבר מינון כפול ותחושת איזון טובה לאסתמהאפריים12/07/2020
שלום רב,
אשתי עם אסתמה קשה ועם 8 שאיפות פוסטר.
היא עשתה טעות ולא ידעה שמשאף רלבר במינון הכי גובה אסור לקחת 2 שאיפות במינון שווה ערך לפוסטר... כך תקופה היא לקחה והרגישה שזה מאזן אותה הרבה יותר טוב.
האם זה באמת כל כך נורא אם היא תיקח במקום 8 שאיפות פוסטר מינון מקביל לזה לרלבר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רלבר
ד''ר שבתאי ורסנו15/07/2020שלום,
המינו המומלץ ברלבר הוא עד מקסימום שאיפה אחת של רלבר 184/22. יש גם 92/22. במידה והמינון הנמוך לא אופטימאלי לשם איזון, ניתן לעבור למינון הגבוה, תאום עם הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בגלי רדיו לאסתמה קשהרינת12/07/2020
שלום,
נתקלתי בכתבה מלפני כמה שנים שטיפול בגלי רדיו לאסתמה קשה הגיע לבילינסון. האם ניתן כיום לעשות את הטיפול?
ומה דעתך על הטיפול?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גלי רדיו ואסתמה קשה
ד''ר שבתאי ורסנו15/07/2020שלום,
הפעולה נקראת טרמוברונכופלסטיקה. אין עלייה קונצנזוס. אני אישית לא דוגל בה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

