מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ציור אינטרסיציאלי מוגבר בבדיקת סי טי מה המשמעות?אביבית25/08/2020
שלום. בבדיקת סיטי כתוב ציור אינרסיציאלי מוגבר באופן דיפוזי דו"צ. עיבוי פרי ברונכיאלי של דרכי האוויר הבינוניות. שינויים ציסטיים תת פלואורליים קטנים וזעירים בפסגת הריאות. בסיכום כתוב: שינויים אינטרסיציאליים דיפוזים. זה אומר שיש לי מחלת ריאה אינטרסיציאלית? ועוד שאלה בדיפוזיה 73 מתוך 79 מה זה אומר? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ציור אינטרסטיציאלי
ד''ר שבתאי ורסנו30/08/2020שלום,
תאור ה CT מעלה אפשרות של מחלת ריאות אינטרסטיציאלית. כושר דיפוזיה 73% מהצפוי הוא נמוך במידה קלה. קיימים סוגים שונים של מחלות ריאה אינטרסטיציאליות. עלייך לפנו לרופא ריאות מומחה בכדי להתקדם באבחנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הייתכן ש-ige ירד לנורמה באסתמה קשה?בני23/08/2020
שלום ד"ר,
שנים היתה אסתמה בינונית ולא בדקו לי IGE. לפני שנתיים האסתמה הפכה לקשה, ובבדיקה לפני שנתיים IGE היה 310 ואייזונפילים תקינים. נאמר לי שאם ארצה אוכל לעשות זאולייר ועם 8 שאיפות פוסטר החלטתי להמתין. לפני חודש שוב יציאה מאיזון ולקחתי קורס פרדניזון לחודש שעזר ושוב 8 שאיפות פוסטר. בדקו את ה IGE שבוע אחרי סיום 2.5 מ"ג(ירידה הדרגתית) ויצא 127 שזה תקין...
האם התוצאה בכלל אמינה שבוע אחרי סיום קורב פרדניזון?
והאם בעצם זה לא טוב... כי זה לקח ממני את האופציה לזולאייר וליפול שיעזור לי אם המצב יחמיר?
האם ייתכן שתהיה אסתמה קשה או יותר קשה משלי שתחמיר כאשר ה IGE נשאר בנורמה, שלפני שנתיים היה לא בנורמה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
IgE
ד''ר שבתאי ורסנו25/08/2020שלום,
ירידה בערך ה IGE לא מונעת טיפול ב XOLAIR וזאת במידה והאסתמה שלך אכן קשה ועונה לכל הקריטריונים לקבלת XOLAIR !!
רמת IGE קרוב לוודאי תלויה במקרה שלך לחשיפה כזו או אחרת לאלרגנים ולא לפרדניזון. במידה ויאשרו קבלת XOLAIR כדאי לחזור על בדיקת הדם שוב, בכדי לדייק במינון התרופה (המינון תלוי ברמת ה IGE).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובסטרוקציה ברוכינאלית האם מדובר ב-copd?שיר23/08/2020
רציתי לדעת מה הממצא אובסטרוקציה ברוכינאלית אומר? האם מדובר ב-copd
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אובסטרוקציה ברונכיאלית
ד''ר שבתאי ורסנו25/08/2020שלום,
תלוי באיזה קונטקסט נאמר.
הפרוש המילולי הוא חסימה בסמפון/סמפונות. COPD היא מחלה חסימתית (בכלל הסמפונות) כרונית. לעומת זאת יכולה להיות חסימה ברונכיאלית בסמפון בודד, ואז יש להעלות אפשרות של חסימה ע"י גוף זר, הפרשות, גידול וכיו,ב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לשאלתי על ערכי קורטיזול לאחר קורסי פרדניזוןשירי23/08/2020
תודה רבה ד"ר,
ציינתי שהקורטיזול אחרי 2 קורסי פרדניזון יצא 263 ושאלת מהם ערכי הנורמה של המעבדה. הטווח התקין מתחיל ב-120.
בעבר היה 760. תהיתי האם יכול להיות בכל זאת דיכוי אדרנלי למרות שהתוצאה תקינה ואך קורבה לטווח התחתון?
האם 8 שאיפות סימביקורט מעלות את הקורטיזול בבדיקות הדם? כי ידוע לי שישנן תרופות מסויימות כמו גלולות נגד הריון שמעלות את הקורטיזול (עם הגלולות הפסקתי לפני 4 חודשים אז אין בעיה) תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דכוי אדרנלי
ד''ר שבתאי ורסנו24/08/2020שלום,
כפי שכבר ציינתי, tם קיים חשד קליני לדיכוי ביכולת ייצור הקורטיזול,רופt אנדוקרינולוג ישקול גירוי דינמי ע"י ACTH test* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביצוע ספורט ואסתמה - יש עדיפות ל-3 שאיפות ונטולין?אורי22/08/2020
שלום רב,
בעבר כשהאסתמה שלי הייתה בינונית הייתי עושה ספורט עם 2 שאיפות ונטולין לפני והיה בסדר, בשנים האחרונות האסתמה החמירה ונמנעתי מספורט אחרי ניסיון לא מוצלח.
עכשיו כשאני במצב קצת יותר טוב חשבתי לנסות שוב. האם יכול להיות שלקיחת 3 שאיפות ונטולין במקום 2 תוכל לעזור יותר וכן עדיף בפעם הראשונה לנסות 3 שאיפות 20 דקות לפני הספורט?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ונטולין לפני ספורט
ד''ר שבתאי ורסנו23/08/2020שלום,
המנה המומלצת היא 2 שאיפות. ייתכן והאסתמה שלך לא מאוזנת ולכן 2 שאיפות ונטולין לא מספקות. יש להעריך את מצב איזון האסתמה שלך אצל רופא ריאות, כולל בדיקת תפקוד הריאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות של בדיקת קורטיזול לאחר קורס פרדניזוןשירי21/08/2020
שלום,
בכל בדיקות הדם בשנים האחרונות של קורטיזול הקורטיזול שלי היה 760 בערך, וזה היה עם גלולות נגד הריון ומשאפים לאסתמה. הפסקתי עם הגלולות, ולקחתי 2 קורסי פרדניזון לאסתמה בהפרש של חצי שנה. 40 מ"ג ל 10 ימים ואז כל שבוע ירידה של 10 מ"ג ועוד שבוע 5 מ"ג ועוד שבוע 2.5 מ"ג.
קיבלתי לעשות בדיקת דם כעבור שבוע מסיום ה 2.5 מ"ג לראות שאין דיכוי אדרנלי ויצא לי הפעם 263. זה בלי גלולות, אך עם משאף סימביקורט 160 8 שאיפות ביום, וזה בוצע ב-7 ועשרה בבוקר כי הזמנתי בדיקות עד הבית והאח החליט להקדים.
לחץ הדם תקין, אין חום ואני מרגישה את העייפות הרגילה שלי, לא משהו חריג (יש אנמיה ושינה לא איכותית). בת 39
האם הירידה הגדולה הזאת ל-263 מ760 כן עלולה להחשיד לדיכוי אדנרלי? הבנתי שבדיקות הדם לא לגמרי אמינות עם משאפים.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קורטיזול
ד''ר שבתאי ורסנו23/08/2020שלום,
ציינת "ערכי" קורטיזול ללא ציון יחידות מדידה וללא ציון טווח הנורמה במעבדה בה בוצעה. יש הבדל בין מעבדות שונות ושיטות מדידה שונות.
בכל מקרה של ספק לגבי תת פעילות הבדיקה החשובה היא בדיקה דינמית עם הזרקת ACTH המגרה את בלוטת האדרנל להגיב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כחכוח בלתי פוסק בגרון ותחושה של חנקאתי14/08/2020
שלום,
בת 45 בתקופה האחרונה סובלת מכחכוח בלתי פוסק שמטריד את מנוחתי... כל שניה מכחכחת בקול כי מרגישה שנחנקת... משהו שהחמיר בימים האחרונים וגורם לי לקוצר נשימה.
אשמח לשמוע מה יכול לגרום לתופעה המטרידה הזו?
האם משהו בריאות? רופא משפחה נתן טיפול לנזלת אלרגית תרסיס אף וכדור נגד אלרגיה.
ביצעתי צילום לפני 8 חודשים כי היה חשד לדלקת ריאות והרופא לא רוצה לתת לי לבצע שוב... חוששת מאוד שחלילה יש גידול בריאות.
אודה לתשובה איזה בדיקות כדאי לבצע ומה יכול להעלים את זה? כי זה פוגם ממש באיכות החיים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כחכוח
ד''ר שבתאי ורסנו16/08/2020שלום,
כחכוחים לרוב נובעים או מנזלת אחורית שיורדת ללוע (לא תמיד מורגש), או מעליית חומצה מהקיבה. רצוי לבדוק אפשרויות אלו ולנסות לאבחנן (למשל בדיקת רופא א.א.ג)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הופעת הצללה בצילום ריאות ללא שיעול או קוצר נשימהטובה בר14/08/2020
לפני כעשרה חודשים אובחנתי כחולה ב-boop בברונכוסקפיה.
קיבלתי סטרואידים עם הטבה ניכרת למשך כשבעה חודשים עם ירידה הדרגתית. לפני שבוע שוב הופיעה הצללה בצילום ריאות. לא משתעלת ואין קוצר נשימה. הפולמונולוג הציע לחכות חודש ולחזור על צילום. אני קצת באי שקט. האם זה יכול לחלוף ללא טיפול? האם אין סכנה שתהיה התפרצות סוערת? תודה על תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
BOOP/COP
ד''ר שבתאי ורסנו16/08/2020שלום,
לידיעה- התהליך הריאתי נקרא BOOP כאשר יש סיבה ידועה, כגון מחלת רקמת חיבור ועוד ואז האטיפוטל הוא בסיבה הידועה. כשאין סיבה ידועה הוא נקרא COP (ולאחרונה שונה השם ל OP).
אם אין קליניקה כגון חום, שיעול, קוצר נשימה הייתי ממליץ להמשיך במעקב לפי הבנתו של רופא הריאות המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוטנטיות של הסטרואידים במשאפיםיעל14/08/2020
שלום ד"ר,
ראיתי שציינת שהסטרואיד בסרטייד גדול מזה שבסימביקורט.
אם כן, איך זה הגיוני שהחליטו ש-250 סרטייד שווה ערך רק ל-160 סימביקורט? אם גם המינון שחל הסרטייד יותר גבוה מכמעט 100 וגם הסטרואיד יותר חזק?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוטנטיות של סטרואידים
ד''ר שבתאי ורסנו14/08/2020לא יודע מי "החליט".
כאמור, מבחינה מעשית המטרה היא לאזן על מינימום מינון. איזון הכוונה להעדר כמעט מוחלט של סימפטומים, ללא החרפות משך השנה, ותפקוד ריאות (ספירומטריה) תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון דלקת ריאות לאישה מבוגרת הסובלת מדברים שוניםאור13/08/2020
שלום.
אימי היא בת 90 סובלת מכולסטרול, לחץ דם, חוסר ברזל, חוסר ויטמין d, דמנציה קלה ובעיות ברכיים. שאלתי: אף פעם לא עשתה חיסון שפעת וחיסון נגד דלקת ריאות, ועכשיו הציע לה הרופא משפחה לעשות חיסון נגד דלקת ריאות. אני מתלבט בגלל שאף פעם לא עשתה ואיך ישפיע עליה החיסון הזה בגוף? האם אין מה לחשוש לגבי החיסון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חיסון לדלקת ריאות
ד''ר שבתאי ורסנו13/08/2020שלום,
כל אדם מעל גיל 65 מומלץ שיחוסן בחיסון זה גם אם אין לו כל מחלה שהיא. על אחת וכמה מי שיש לו מחלות מלוות. החיסון לא גורם למחלה אך יכול לגום לתופעות לוואי כמו עליית חום, כאב מקומי. בד,כ עובר גם ללא אלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סי טי בטן וממצא ריאות - מוקדים ריאתייםגילת12/08/2020
שלום רב,
במיון ביצעתי ct בטן עם חשד לאבנים בכיס מרה. ממצאי הct בטן נכתב: מוקדים ריאתיים בבסיסי הריאות דו צידי משמאל 3 מ"מ. מה המשמעות לממצא זה בct בטן? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
CT
ד''ר שבתאי ורסנו13/08/2020שלום,
אלו מוקדים זעירים. יחד עם זאת יש לחזור אל הרופא שיבחן אותם לאור ההיסטוריה הרפואית שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסי טי - ללא היסטוריה רפואית הקשורה לריאות
גילת13/08/2020תודה ד"ר ורסנו. אין היסטוריה רפואית הקשורה לריאות וגם לא מעשנת. האם המשמעות של המוקדים בגודל הזה היא כי הם שפירים? האם נחוצות בדיקות נוספות לבירור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ממצאים ב CT חזה
ד''ר שבתאי ורסנו14/08/2020שלום,
הרופא המטפל יחליט אם רלבנטי או לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיק פלאוו מטר ותוצאות של אסתמה קשהרעות12/08/2020
שלום,
רכשתי מכשיר פיק פלאוור מטר מחו"ל, אך העלון לא כתוב באנגלית. יש לי אסתמה קשה ואני בת 39. 1.62 אם זה משנה.
יצא לי 350. האם ידוע לך במקרה האם התוצאה הזאת תקינה ומראה על איזון?
אגב... לאמא שלי אין אסתמה ואין שום מחלת ריאה... היא בת 63 בגובה זהה ולה יצא 320.
האם עם הגיל זה אמור לצאת יותר נמוך?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פיק פלו מטר
ד''ר שבתאי ורסנו13/08/2020שלום,
\הערכים משתנים לפי גיל, גובה ומין. עם הגיל הערכים התקינים יורדים. בנתונייך צריך להיות סביב 430 פלוס מינוס 85. מה שחשוב יותר הוא הדנמיקה של הערכים בערב לעומת הבוקר, ולאורך זמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שוני בין המינונים של משאפים שוניםשירי12/08/2020
שלום,
אשמח לברר: כיצד בדיוק בדקו שהמינונים של סרטייד 250 מקבילים לסימביקורט 160 או לרלבר למינון התואם מבחינת השפעה? האם לא ייתכן שיש בזה טעיות או סטיות?
נאמר שסרטייד 250 שסימביקירט 160 תואם לו, האם זה אומר שהסרטייד פחות חזק ולכן 250 מקביל ל-160?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
משאפי סטרואידים.
ד''ר שבתאי ורסנו13/08/2020לום,
כש משוים מיקרוגרם פר מיקרוגרם אז הפוטנטיות ("החוזק") של הסטרואיד שברלבר גדול יותר מזה שבסרטייד וזה שברסטייד גדול ממזה שבסימביקורט. בסופו של דבר כל המשאפים האלו טובים והמטרה להגיע לאיזון בשימוש בכל אחד מהם במינון הנמוך האפשרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרסיס 100/6 לדלקת בדרכי הנשימה ומניעת פטריה על הלשוןאסתי11/08/2020
קיבלתי תרסיס "פוסטר 100/6", ונאמר לי שעליי לשטוף את הפה כדי למנוע פטריה על הלשון.
האם יש ריסוס חלופי לדלקת בדרכי הנשימה, שאינו בעל תופעת לוואי זו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוסטר ופטריה
ד''ר שבתאי ורסנו12/08/2020שלום,
פוסטר לא משמש טיפול ל"דלקת בדרכי הנשימה" אלא לאסתמה ובמקרים ספציפיים גם ב COPD. אם ניתן לך באינדיקציות האלו, זהו הטיפול. בשטיפת פה ויריקה לאחר התרסיס השכיחות של הופעת פטריה (קנדידה) היא קטנה, וגם אז יש מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולת COPD - החמרה במצב עקב הקורונהאתי11/08/2020
אני בת 70 חולת COPD ומתנהלת עם מחולל חמצן 24 שעות וישנה עם BIPAP.
שבזמן האחרון אני מרגישה החמרה במצב ועקב הקורונה לא יוצאת מהבית.
יש לי קושי בנשימה בדיבור ובהליכה.
פוחדת להגיע לבי"ח מחשש לא אדבק בקורונה ולכן אני בבית סובלת מאד. מה עושים?
יש איזה תרופה שאפשר לקבל שיכולה לתת מענה למצבי. והאם אתה ממליץ בכ"ז להגיע לרופא או לבית החולים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
COPD קשה
ד''ר שבתאי ורסנו12/08/2020שלום,
בשל מצבך אני ממליץ שתתיעצי עם רופא ריאות שמכיר ומטפל בך. ההחלטות תלויות בנתונים שלך המוכרים לו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

