מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- טיפול בדלקת בסימפונות בעזרת אנטיביוטיקהרוני12/10/2020
מספטמבר יש לי התקפי שיעול עם ליחה ונזלת בכמות גדולה,קוצר נשימה ולחץ בחזה, כאבי בטן ויציאות מרובות. לפי צילום ריאות אין לי דלקת ריאות אלא דלקת בסינפונות. טופלתי 10 ימים באנטיביוטיקה זינט, אך לא נרפאתי. קיבלתי אנטיביוטיקה ציפרודקס, עדיין יש לי ליחה ומעט שיעול עם נשימות קצרות בעיקר בבוקר.תוצאת בדיקת IGE :
1926 מה המשמעות?
האם זו אסתמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דלקת סמפונות
ד''ר שבתאי ורסנו13/10/2020שלום,
מדובר ברמה מאד מוגברת של Total IgE.
ערך זה עולה במספר מחלות , בין היתר מחלות אלרגיה (כולל אסתמה אלרגית), פרזיטים בצואה ועוד.
ממליץ לפנות לרופא ריאות או אלרגולוג לשם ברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת פראצטמול עם אנטי היסטמין לפני עירוי ברזל?שירה11/10/2020
שלום,
עליי לעבור עירוי פרינג'קט לאנמיה.
במקרה נתקלתי בסרטון של רופא מחו"ל על העירוי שאמר שלחולים עם אסתמה קשה כדי להפחית את הסיכוי לתגובה אלרגית הוא לרוב מתגבר את החולים שלו לפני עם אנטיהיסטמין ופראצטמול.
את האנטיהיסטמין הבנתי את הקשר, ואני לוקחת טלפט.
אך יש לך במקרה מושג מהי התועלת של האקמול?
האם באמת לקיחה של אקמול בבוקר העירוי יהיה לה אפקט כלשהו במניעה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פאראצטמול
ד''ר שבתאי ורסנו12/10/2020לא ידוע לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מומלץ תגבור בחורף לחולי אסתמה למניעה?רונן11/10/2020
שלום ד"ר,
האם לחולי אסתמה קשים שיודעים שקור עלול להוות בעיה עבורם, מומלץ נאמר ב 3- 4 חודשים של החורף מראש להעלות מינון של סטרואידים בנשיפה בקצת כדי שיהיה גיבוי קצת יותר טוב ושאולי ימנע החרפה?
הכוונה היא אם מאוזנים טוב בקיץ ובסתיו, אך רוצים למנוע החמרה אפשרית בחורף.
תודה@* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קור ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו12/10/2020שלום,
אם אתה יודע מראש שזו התגובה לקור אז ניתן "לתגבר" מעט ו/או ביציאה החוצה לקור לשים צעיף על הפנים או, כיום מתבקש, מסכה שתמזג את האוויר השאוף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת ונטולין במצב של קוצר נשימה קל אחרי אוכלצופיה10/10/2020
שלום רב,
אני עם אסתמה בינונית. תפקודי הריאות תקינים. אני עם סרטייד 250. לעיתים לא קרובות יש קצת קוצר נשימה קל שחולף ללא וינטולין. זה לרוב אחרי אוכל ושתיה.
האם עדיף במקרים כאלה כן לקחת 2 שאיפות וינטולין כי מספיק שפעם אחת תגרם החמרה? כי אז זאת תהיה אשמתי ויכלתי למנוע את זה. תודה!
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ונטולין
ד''ר שבתאי ורסנו11/10/2020שלום,
המנה המומלצת של ונטולין בעת השימוש בו היא 2 שאיפות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורים נגד כאבים שמותרים באסתמהרלי10/10/2020
שלום,
ידוע לי שאדוויל לא מומלץ עם אסתמה בינונית.
האם ישנם כדורים נגד כאבים חוץ מאקמול שהם כן אפשריים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בכאבים ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו11/10/2020שלום,
בחלק מחולי אסתמה תתכן רגישות למשפחת האספירין (אדוויל, נקסין, ברופן ועוד). אקמול ואופטלגין בטוחים יותר מבחינה זו, אבל באופן לא שכיח תוארו גם אתם התקפים. הכי בטוח זה להשתמש במה שהשתמשת פעמים רבות בעבר, ללא סיבוכים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיפקודי ריאות תקינים - גיל ריאות משוער גבוהשני09/10/2020
שלום,
בת 35 , סובלת מאלרגיה לקרדית אבק הבית ובעקבות זה משיעול , ליחה וקוצר נשימה לפעמים.
הרופא שלח אותי לעשות בדיקת תיפקודי ריאות שיצאה תקינה לדבריו , אך בסעיף גיל ריאות משוער היה כתוב 45 .
רציתי לשאול איך מעריכים את הגיל הזה ולמה הוא לא תואם לגילי הפיזיולוגי? האם דלקת ריאות קשה שקרתה בעבר יכלה לגרום לצלקות בריאות שגרמו לריאות להזקין יותר?
אני מציינת שאינני מעשנת ומעולם לא עישנתי..
אשמח לעזרה:)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גיל ראות
ד''ר שבתאי ורסנו09/10/2020שלום,
הכוונה היא שערכי תפקוד הריאות שלך מתאימות לאדם בריא בגיל 45. זוהי הערכה כללית. מה שחשוב הוא לראות את ערכי התוצאות שלך ביחס לצפוי לגילך, גובהך ומינך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך הודעה-תיפקודי ריאות
שני09/10/2020היי ,
מה זה אומר התיפקודי ריאות הנל ?
ומה הסיבה שזה מעל גילי הכרונולוגי? אני בת 35
מצורף בקובץ תוצאות הבדיקה
תודה :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה חימום יכול להיות טוב לסובלים מאסתמה?אפרת08/10/2020
שלום ד"ר,
אני משפצת דירה שנכנסת אלייה. לי יש אסתמה קשה אך שום חימום לא טוב לי. לא מזגן עם קערת מים ללחות כי האוויר עדיין יבש, וכל שאר המחממים מייבשים או מעלים את הטמפרטורה רק במעלנ.
אמרו לי שחימום תתת רצפתי לא מייבש את האוויר, וחשבתי אולי לעשות. העניין הוא שהקור בחורף לא מפריע לי מבחינת זה שקר. אני לא מאלה שקר להם, ומסתדרת עם 2 או 3 שכבות. אז הסיבה היחידה מבחינתי להשקיע בחימום תת רצפתי היא כדי שחס וחלילה הקור לא יהיה טריגר להתקף אסתמה.
האם חדר סגור שבימים הכי קרים יכול להגיע ל 16 מעלות האוויר בו, זה נחשב סיכון להתקפים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה וקור
ד''ר שבתאי ורסנו09/10/2020שלום,
שאיפת אוויר קר אמנם עלולה לגרום גרוי אסתמטי, לא בכל הולים ותלוי בטמפרטורה. אם לא חווית בתוך הבית עד היום ארועי החמרה בשל טמפרטורה, נראה לי שניתן להסתפק גם במזגן. חימום תת רצפתי בעת שיפוץ הבית- לשיקולך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאף ספיריבה לאסתמה נוסף למשאף סרטיידרונית08/10/2020
שלום רב
שמעתי על משאף ספיריבה. האם לרוב חוליה אסתמה זה נכון לתת אותו בנוסף למשאף כמו סרטייד על מנת לנסות ולהפחית בכמות השאיפות או המינון מבחינת הסטרואים?
או שזאת טעות אם נגיד אני לוקחת סרטייד 500 וזה יוריד אותי ל סרטייד 250, כי כן חשוב לקבל מספיק שסטרואידים שיטפלו בדלקת ואז אולי אהיה מאוזנת אך ההחמרה יכולה לבוא יותר מהר?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ספיריבה
ד''ר שבתאי ורסנו09/10/2020שלום,
ספיריבה מומלצת לחולי אסתמה קשים כתוספת משלב 4 של הטיפול. אם את מתאימה, הרי שיכול לאזן אותך טוב יותר ואולי בהמשך, בזהירות, לאפשר הפחתת מינון סטרואידי לאורך הזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול נבחני וכאבים לאחר החלמה מקורונהיעל08/10/2020
שלום דוקטור.
לפני כחודש החלמתי מקורונה, ואני מטופלת קבוע ברלבר 184. קצת אחר כך התחיל לי גודש בגרון שנפלט כליחה צהובה. ומשבוע שעבר הצטרף לזה שיעול נבחני עם כאבים בחזה ובגב. הרופא משפחה בדק אותי ואמר שהוא שומע נשימות ברונכיאליות ושאני יתחיל אנטיביוטיקה (ZETO) ואחר כך אעשה צילום ריאות. ביצעתי צילום והוא יצא תקין, אבל הרופא אמר לי להמשיך עם הטיפול.
ורציתי לשאול, האם צריך להמשיך עם אנטיביוטיקה בגלל שהתחלתי לקחת או שמא יכול להיות שכן יש איזה זיהום בדרכי הנשימה ולא רואים את זה בצילום?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שעול נבחני
ד''ר שבתאי ורסנו09/10/2020שלום,
הסיפור נשמע כרגע כמו "טרכאיטיס"- דלקת של קנה הנשימה. מכוון שיש ליחה צבעונית, אני תומך במתן אנטיביוטיקה. הישארי בהשגחת הרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחנה של אסטמה מגיל צעירעמית07/10/2020
שלום רב,
בת 43
אובחנתי כאסמטית מגיל 13
וכ 10 שנים הייתי מתאשפזת אחת לשנה עם התקף אסטמה.
מגיל 25 משתמשת בסרטייד 250 פעמיים ביום.
ללא שימוש בונטולין כלל לרבות תקופות מעבר (פעם בכמה שנים כשחולה בשפעת 2 שאיפות בלבד)
ללא קוצר נשימה או פניה למיון כל השנים האלו.
האם לאור השימוש בסרטייד האסטמה שלי מוגדרת בינונית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חומרת האסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו08/10/2020שלום,
אם את מאוזנת כל כך יפה מזה שנים, הרופא לך צריך לשקול הפחתת מינון על ידי מעבר למשאף משולב עם מרכיב של מרחיב סמפונות מהיר-פעולה שבו תשתמשי בקביעות (מינון נמוך) עם אפשרות להוסיף ממנו שאיפת SOS לפי הצורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר ליעילות משאפים בהזמנה מחו"לירדן07/10/2020
אשמח לברר: האם ידוע לך ד"ר היכן יתן להזמין את המכשיר שמראה האם לוקחים משאפים כמו שצריך שיצא לאחרונה לשוק ומה שמו?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מכשיר
ד''ר שבתאי ורסנו08/10/2020שלום,
אני מניח שאתה מתכוון למכשר של חברת טבע. לא ידוע לי כי נמצא בשוק בישראל. לפי הפרסומים מחירו כמה מאות דולרים. בקש מאחות או רופא ריאות בכל ביקור להדגים בפניהם את טכניקת השאיפה שלך ולבקש תיקונים. בחינם ולא פחות יעיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה הדרגתית למינון משאף פוסטראפריים07/10/2020
שלום ד"ר,
לאחר שנתיים עם 8 שאיפות פוסטר אחרי שהאסתמה החמירה, אחרי שאני מאוזן הרבה זמן ותפקודי הריאות תקינים הבנתי מקריה בקבוצה שאם רופא הריאות שלי יאשר אוכל לנסות להוריד מינון.
האם במצב כזה יש סיכוי לחזור לסרטייד 250(שהייתי עימו לפני שנתיים) או שאסור לרדת למתחת ל 4 שאיפות פוסטר או 500 סרטייד?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוסטר
ד''ר שבתאי ורסנו08/10/2020תאם את התוכנית לשינוי מינון עם רופאך. הנבואה נתנה לשוטים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום חזה - מה המשמעות איזורי כליאת אוויר?Bat07/10/2020
שלום, אשמח לעזרה עם צילום חזה, בבקשה
מה זה אומר איזורי כליאת אוויר? התור לרופא רק עוד חודש וחצי, האם זה משהו דחוף ?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צילום חזה
ד''ר שבתאי ורסנו08/10/2020שלום,
לא נרה כמשהו דחוף. סה"כ בפענוח נכתב כי יש שיפור לעומת צילום קודם. בפענוח נכתב כי בבסיס ריאה שמאל ישנם אזורים "שקופים" יותר שאולי מבטאים אזורים בהם פינוי האוויר בעת הנשימה קטן יותר. לדעתי רק למעקב. כמובן שעל רופאיך לראות את הצילומים בעצמם, אבל לא נראה דחוף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפחתת מינון במצב של אסתמה חמורהאפריים05/10/2020
שלום ד"ר
אני עם פוסטר 8 שאיפות מזה שנתיים מאז שהאסתמה החמירה. קודם לכן היה סרטייד 250. הבנתי שניתן להפחית עם הרופא בהדרגה ולאט מינוו ולראות אם ניתן להיות מאוזנים עם מינון נמוך יותר.
אם בפיק פלאוו אני עם פוסטר 8 שאיפות בדיוק בתוצאה שאמורה להיות לגובה ולגיל שלי, זה לא אמור לתת לי אינדיקציה לכך שזה המינון שאני חייב ושבפועל לא אוכל להפחית מינון?
בעצם אם אדם הוא עם מינון פוסטר שעם הזמן הוא יותר מידיי בשבילי ולמעשה היה יכול להסתדר עם חצי, זה לא אומר שהפיק פלאוו צריך להראות תוצאה שהיא מעל מה שאני צריך לקבל וכאילו לתת לי יותר יכולות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איזון אסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו07/10/2020שלום,
בעקרון, אם מחד תפקודי הריאה (כולל פיק פלוו, אך גם ספירומטריה) תקינים, וגם יציבים לאורך זמן , ומאידך אין כמעט סימפטומים וצורך בונטולין או בשינוי מינונים מדי כמה ימים, הרי שהרופא המטפל צריך לשקול הורדה זהירה במינון הקבוע עם אפשרות להוסיף שאיפה לפי צורך ממשאף כמו פוסטר. לא צריכים להגיע מעל הנורמה לשם הורדת מינונים. הכל צריך להיות בתאום עם הרופא המטפל ובהסכמתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ההבדל בין אסתמה בינונית לקשהעדי05/10/2020
שלום רב,
הייתי אצל רופא אלרגיה שאמר לי שבסרטייד 500 זה כבר אסתמה קשה. הייתי עם סרטייד 250 לפני החמרה.
האם באמת ההבדל בין 250 ל 500 הוא כל כך רציני שכבר הופך את האסתמה לקשה אם היא מאוזנת עם 500?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה קשה
ד''ר שבתאי ורסנו07/10/2020שלום,
אני מניח שאתה מתכוון לסרטייד 500 פעמיים ביום. אם כן אז זהו מינון שנחשב גבוה ומגדיר אסתמה שחייבת בכך לשם איזון כאסתמה קשה. יחד אם זאת אם מדובר רק בתקופת החמרה שלאחריה תוכל לרדת למינון נמוך יותר, אזי לא בהכרח מדובר במצב קשה קבוע. אסתמה היא מחלה דינמית עם גורמים משפיעים רבים וכדי לאזנה צריכים לזהות את כל מרכיבי ההחמרה ולטפל בכל אחד מהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

