מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אף סתום ונשימה כשיש אסתמה בינונית עד קשהיעל09/07/2020
אשמח לברר:
יש לי אסתמה בינונית עד קשה, אלרגיה לאבק ולעיתים נחיר ימין סתום. משתמשת באוואמיס ובספריי מים.
הענייו הוא שיש ימים שבהם הסתימה היא קלה או חלקית, ואני תמיד נושמת מהאף. האם במצב כזה של התחלה של סתימה קלה עדיף לא לקחת סיכון ולנשום רק מהפה כד שבטוחים שהאף פתוח לגמרי?
ובנושא אחר: איך עדיף לנשום בטיפול שיננית כשהפה פתוח, מהפה מהאף או שזאת נשימה של גם וגם?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אף סתום
ד''ר שבתאי ורסנו15/07/2020שלום,
תנשמי איך שאת יכולה אבל בעקרון עדיפה נשימה דרך האף עם פה סגור, כי מעבר האוויר דרך האף מחממת אותו וגם מסננת חלקיקים. אצל רופא שיניים, עדיף לנשום דרך האף, בכדי לא לשאוף לריאות חלקיים הנמצאים בפה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כניסת אוויר ממנוע המזגן והשפעה על חולה אסטמהמירית09/07/2020
שלום ד"ר, בני בן 22 ויש לו אסתמה קשה. כשהוא מאוורר את החדר שלו זה 3 שעות ביום כשהוא בחדר והחלון פתוח והמזגן פועל, אז האוויר מהמנוע של המזגן שנמצא בעדן החלון אני מניחה גם כן מתערבב ונכנס בחדר. האם זה עלול להיות לא בריא עם אסתמה ועדיף להתעקש שיאוורר את החדר כשאוויר המנוע של המזגן לא נכנס והמזגן לא דולק?
הוא נמצא רוב הזמן בבית כי פוטר.
וראיתי שציינת כאן שאוויר קר מחמיר אסתמה.
בחורף מזגן מאוד מייבש ומחמיר לו את המצב אז כמובן שהוא לא שם. מקרן חום בגלל הריח גרם לו גם להחמרה.
האם לפי דעתך חימום תת רצפתי הוא מומלץ לחולי אסתמה קשה? והאם כשמדובר על אוויר קר, אז ינש הטמפרטורה מסויימת שממנה ההתייחסות?
כי בחורף הוא עם חלון סגור בבית עם 3 שכבות בגדים ולו ספציפית לא קר, אבל אני מניחה שהאוויר בחדר עדיין קר, נכון?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כניסת אוויר
ד''ר שבתאי ורסנו15/07/2020שלום,
ממליץ להתייחס לתנאים המועדפים לפי הרגשתו. אם מצב מסויים גורם לשיעול או קוצר נשימה עליו לשנות את התנאים. כנל לגבי אוורור החדר וכנל לגבי אוויר קר. ביציאה בחורף מהבית לאוויר הקר ניתן להשתמש במסכת פנים או בצעיף על האף והפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת גלידה עם אסתמה קשה וטריגר של קורארז08/07/2020
שלום,
האם באסתמה קשה אכילת גלידה במקרים מסויימים עלולה לגרום לקשיי נשימה ולהיות טריגר בגלל הקור ועדיף להמנע?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גדלידה ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו09/07/2020שלום,
השפעת הקור על דרכי הנשימה באסתמה היא בעקר על ידי שאיפת אוויר קר ולא על ידי אכילת מאכלים קרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כרומולין סודום לעזרה עם אסתמה אלרגיתמיכל08/07/2020
שלום ד"ר,
האם לפי דעתך לאסתמה בינונית עד קשה (אלרגית) שווה לנסות להשיג מרשם ולייבא את התרופה כרומולין סודיום, כדי קצת להוריד את הסיכוי להחמרות או להעלות מינוני משאפים וסטרואידים?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כרומולין סודיום
ד''ר שבתאי ורסנו09/07/2020שלום,
זו תרופה פחות יעילה ממשאפים המכילים סטרואידים ופחות בשימוש. לטלא נמצאת בקווים הראשונים של הטיפולים מומלצים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת שמקבילה לפרדנזיון ולא מחמירה רפלוקסשירי07/07/2020
שלום
יש לי ריפלוקס ובקע סרעפתי, ובפעם האחרונה שקיבלתי קורס פרדנזיון לאסטמה למרות קונטרולוק, היתה לי החמרה מטורפת בריפלוקס ונראה לי שזה השפיע על הנשימה.
האם ניתן לקבל בזריקה מינון מקביל לקורס פרדניזון של חודש של 40 מ"ג עם ירידה הדרגתית?
או שהזריקה הזאת לא באמת שוות ערך ללקיחת קורס כמו שצריך מידי יום?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מקבילה לפרדניזון
ד''ר שבתאי ורסנו08/07/2020שלום,
גם זריקה עלולה לגרום לך לאותם תופעות, ובניגוד לכדורי פרדניזון שניתן להפסיק מייד, השפע הזריקה (דיפרוספן) נמשכת כ 3 שבועות. לא ממליץ. במקום זה פנה לרופא ריאות מנוסה בתחום שיברר אלטרנטיבות/התאמות טיפוליות אחרות לסוג האסתמה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספורט מקצועי ואסתמה - הימנעות ממשאף עם סטרואידיםGolan Mizrachi05/07/2020
לאחרונה גיליתי שישנם ספורטאים מקצועניים הסובלים מאסתמה (ביניהם דיוויד בקהם הכדורגלן) איך הם מצליחים לשמור על שגרת אימונים כאשר ידוע שבספורט המקצועי יש איסור על שימוש בסטרואידים, מה הפתרון שלהם בזמן התקף והאם יש דרך להימנע ממשאף המכיל סטרואידים?
(אני אישית לוקח משאף רלוור פעם-פעמיים בשבוע)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ספורט תחרותי ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו06/07/2020שלום,
למיטב ידיעתי אין איסור על משאפי סטרואידים. גם על פרדניזון, במידה ויש אינדיקציה רפואית, לדעתי אין איסור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת קורס פרדניזון בפעם השניהמיכל02/07/2020
שלום,
קיבלתי לאחר 5 חודשים קורס פרדניון שני לאסתמה לקחת 40 מ"ג שבוע ואז כל שבוע לרדת 10 מ"ג... ובסוף 5 מ"ג ו 2.5.
העניין הוא שאני כבר ביום השישי ואני לא רואה שיפור. האם במצב כזה עדיף לקחת את ה 40 מ"ג לפחות 10 ימים או אפילו שבועיים ורק אז לרדת במינון? או שזה כבר עלול להעלות את הסיכוי לדיכוי אדרנלי?
רופא המשפחה אמר לי לעשות מה שנראה לי לנכון, ותור לרופא ריאות רחוק.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון
ד''ר שבתאי ורסנו06/07/2020שלום,
אינני יודע מה הייתה האינדיקציה לטיפול ועד כמה האסתמה שלך וודאית, אך במקרה של החמרת אסתמה שמצדיקה פרדניזון ושמינון זה לא עוזר או שמגדילים או שמשהים מדרגות הירידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזרק אפיפין האם מקבלים אותו בקסולאייר?שירי02/07/2020
שלום ד"ר,
קראתי ששוק אניפלקטי יכול להתרחש לא רק בזמן שנמצאים באשפוז יום ומקבלים קסולאיר ויכול גם לקרות בבית.
מדוע לא מחלקים מזרק אפיפן למי שמקבל את הטיפול שיהיה למקרה חירום?
ולגבי קסולאייר לאסתמה קשה עם אלרגיה לאבק. (זה הטיפול היחידי שמתאים לי). IGE 310. אם אני בת 32 ונאמר הטיפול כן יעזור. למעשה צריך כל החיים לקחת אותו כדי לשמור על התוצאה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אפיפן וקזולייר
ד''ר שבתאי ורסנו06/07/2020שלום,
שוק אנפילקטי ייתכן בקזולייר, במרבית המקרים בהזרקות הראשונות. לכן ההזרקות הראשונות נעשות בהשגחה של שעתיים במרפאה מסוגלת לטפל בתופעה. אם את חוששת אני מאמין שרופא ריאות מטפל ירשום לך מזרק לעת הצורך. הטיפול בקזולייר מופסק אחרי 4-6 חודשים במידה ולא עוזר בזמן הזה. אם עוזר, מקובל להמשיך כל זמן שאין ת. לוואי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקס ובקע סרעפתי האם יש קשר לנשימה?אפרת02/07/2020
שלום,
יש לי ריפלוקס קשה ובקע סרעפתי. אני שנים לוקחת נקסיום פעמיים ביום ולא מרגישה צרבות. ישנם כמה ימים כל חודש או כמה שעות ביום שבהם יש לי התקפים מאוד קשים של ריפלוקס. למרות שזה לא מרגיש צרבת זה כאבי תופת בחזה, כל הזמן צורך להוציא גרעפסים והרגשה כאילו שמשהו תקוע ולוחץ בחזה.
האם התסמינים האלו כן יכולים להשפיע על החמרת האסתמה, כשמדובר על הימים הקשים עם ההתקפים הקשים?
הציעו לי ניתוח לבקע סרעפתי וריפלוקס ואמרתי שאם זה עלול להחמיר את האסתמה אכן אעשה.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רפלוקס ובע עם אסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו06/07/2020שלום,
רפלוקס סימפטומטי קשור בהחמרת אסתמה וטיפול בנוגדי חומציות עשוי לעזור. צריך שגסטרואנטרולוג יעריך את חומרת הבעייה ואז יש להבדק על ידי רופא ריאות, לפני החלטה על תיקון ניתוחי לבקע/רפלוקס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולשה ועייפות האם יתר לחץ דם ריאתי?מיכל02/07/2020
שלום,
אני בחודשים האחרונים מרגישה חולשה ועייפות שבאה והולכת. מדי פעם קצת דקירות חלשות בחזה או כאבים בזרועות. קרו לי גם כמה מקרים של כאבים לוחצים בגב העליון. הרופאת משפחה חושבת שמדובר בסטרס וחוסר פעילות גופנית אך אני חוששת לעשות פעילות גופנית בגלל החולשה (לפעמים אחרי הפעילות הגופנית אני מרגישה חולשה רבה מיד אחרי הפעילות הגופנית או ביום שאחרי, לפעמים מרגישה בסדר).
בימים האחרונים הרגשתי חולשה יותר רצינית והרופאה שלחה אותי לאק"ג וזה הסיכום שלו:
Sinus Rhythm
Low QRS Voltage in extremity leads
Clockwise Rotation
רציתי לדעת האם ממצאים אלה מרמזים על יתר לחץ דם ריאתי?
או בכלל על בעיית ריאות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עייפות וחולשה
ד''ר שבתאי ורסנו06/07/2020שלום,
אלו תלונות מאד לא ספציפיות היכולות להיות קשורות במחלה, כולל יתר לחץ דם ריאתי, אבל גם בכושר נמוך. בד"כ יש גם קוצר נשימה במאמץ. יש צורך לברר את תלונתך בצורה סיסטמיטית, למשל ברור לבבי, וברור ריאתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר CPAP גורם החמרה בנשימהשחר פירסטטר02/07/2020
אני סובל מאסטמה ומטופל בסרטייד. בנוסף סובל מדום נשימה בשינה ומשתמש לסירוגין במכשיר CPAP. לעתים השימוש במכשיר מחמיר את מצב הנשימה. האם יש פתרון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
CPAP ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו06/07/2020שלום,
נסה ונטולין 2 שאיפות לפני התחברות ל CPAP. במידה ולא עוזר ברר אפשרות להוסיף מאייד מיים ייעודי למכשיר (דרך הספק/טכנאי CPAP)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסתמה קשה עם מינון משאפי גבוהאפרת30/06/2020
שלום.
האסתמה שלי כבר כמה שנים קשה, למרות הקפדה על כל הכללים נגד קרדית האבק וכל שאר הטריגרים.
האם זה הגיוני שאצלי 12 שאיפות סימביקורט ביום מאזנות אותי יותר טוב לעומת 8 שאיפות או 10 שאיפות עם 5 או 10 מ"ג פרדניזון? כי כך שמתי לב...
ידוע לי ש12 שאיפות סימביקורט זה לא מינון שמותר לקחת, אך זה לא עדיף על הוספת פרדניזון קבוע?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה קשה
ד''ר שבתאי ורסנו01/07/2020שלום,
עלייך לפנות לרופא ריאות שיעריך את חומרת האסתמה שלך, ויבדוק אופציות טיפוליות נוספות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיטורציה יורדת וכבדות בנשימה לאחר פעילות גופניתשושי27/06/2020
שלום רב.
לאחרונה שמתי לב שכאשר אני עושה פעילות גופנית - כמו ריצה 10 דקות או אפילו שטיפת הבית בלי מנוחה אני מרגישה כבדות קלה בנשימה והסיטורציה שלי יורדת ל94-96 (ולפעמים קצת יותר) ודופק 120 ואחרי דקה שתיים של מנוחה עולה בחזרה ל98-97. האם זה יכול להצביע על בעיה בריאות?
(אני לא מעשנת. BNI תקין...)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סטורציה יורדת.
ד''ר שבתאי ורסנו29/06/2020שלום,
הערכים שאת מציינת אינם בגדר תגובה לא תקינה.
אם יש לך רקע של מחלת ריאה בילדות/בכלל כדאי לבצע תפקודי ריאות ולהבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסתמה של המאמץ ולקיחת וינטולין 2 שאיפותרעות25/06/2020
שלום ד"ר
אשמח לברר: מה עושים במקרה של אנשים עם אסתמה קשה שישנה גם אסתמה של המאמץ והם לא בכושר, אך לא מצליחים לעשות ספורט כדי לשפר את הכושר כי זה גורם להחמרה.
הכוונה היא מה עושים כשפעולות יומיומיות מעלות דופק כמעט כמו ספורט, אם זה קצת הליכה, ניקיון הבית, מקלחת ועוד.
האם במצב כזה נהוג לקחת 2 שאיפות וינטולין אפילו כל יום כשידוע שיש את הפעולות האלו ולהתייחס אליהן כאל ספורט? כי אפילו שזה 10 דקות זה כבר גורם לי לקושי לנשום ולעיתים להחמרה.
ובלי קשר, האם אנשים עם אסתמה של המאמץ שכן יכולים לעשות ספורט ועושים שנים רבות ספורט כמעט כל יום ולוקחים קבוע וינטולין אין בעיה עם זה או השפעות רעות לטווח הארוך על הגוף?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
"אסתמה של מאמץ"
ד''ר שבתאי ורסנו29/06/2020שלום,
מושג זה שמור לאסתמה/התכווצות סמפונות הקורית רק בעקבות מאמץ, כאשר האדם הזה אינו במאמץ אין לו סימפםטומים ותפקודי הריאות תקינים. לא בטוח שזה המצב שלך. גם אסתמה "רגילה" ובעקר קשה, עלולה להחמיר במאמץ. בכל מקרה, ונטולין נועד להקלה מיידית בעת קוצר נשימה או כטיפול למניעת החמרה רבע שעה לפני מאמץ מתוכנן. שימוש מוגבר בונטולין באסתמה שאיננה "אסתמה במאמץ" כנ"ל, מחייב בדיקת הסיבות לחוסר איזון המחלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ביולוגי קסולאייר לאסתמהשני25/06/2020
שלום אשמח לברר:
אני נמצאת בקבוצת פייסבוק של חולים רבים מחו"ל שמקבלים קסולאייר לאסתמה. רובם מספרים על תחושבת שפעת כמה ימים לאחר הטיפול, עם עייפות קשה וכאבי מפרקים שנמשכים גם אחרי. האם זאת תופעה נפוצה או ידוע בכמה אחוזים היא מופיעה? כי אני סובלת גם כך מעייפות קשה.
בנוסף, רובם כתבו שה IGE שלהם מאוד עלה אחרי הטיפול ושגם מצויין ברשת שזה יכול לעלות ב 95 אחוזים.
מדוע זה כך בעצם? הטיפול לא אמור להוריד את ה IGE? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קסולייר
ד''ר שבתאי ורסנו25/06/2020שלום,
עייפות היא לא תופעה שכיחה ולא התלוננו בפני.
IGE עולה מכוון שהקזוליר מונע את קשירתו לתאים ולכן רמת ה IGE החופשי עולה, כביכול באופן פאראדוכסלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

