מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- משאף פרודיל ואנהלציהאלינור30/03/2020
יש לי שאלה
בת
41 עם אסתמה
אני מטופלת ברלבר כטיפול מונע ובטיפול ביולוגי פסנרה
לאחרונה קבלתי משאף בשם פרודיל בעיקר לפני מאמץ לקחתי אותו לקוצר נשימה קל. האם אפשר לקחת אחריו גם אנלהציה או שחש לחכות זמן מסויים( כמובן אנהלציה רק בעת החמרה)
תודה מראש על תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פורדיל
ד''ר שבתאי ורסנו31/03/2020שלום,
הייתי ממתין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התגובה המהירה
אלינור נוי31/03/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול מנע באסטמהרחל30/03/2020
שלום דר
אני בת 36 . מאז ותמיד סבלתי מאסטמה בעיקר בעונות מעבר. הייתי לקוחת משאף סימביקורט לתקופה של שבועיים-חודש ושוכחת מהאסטמה עד לשנה הבאה .
בחצי שנה האחרונה האסטמה לא עוברת לי. כל יום בשעות הערב היא חוזרת שוב ושוב. כשאני משתמשת במשאף היא עוברת אבל חוזרת למחרת ולא נעלמת כבעבר.
פניתי לרופא משפחה ( התור לרופא ריאות בוטל בגלל המצב) והוא נתן לי לעשות אנהלציה עם ונטולין, פליקסוטייד 0.5 מג ומי מלח.
אני לוקחת את האנהלציה כבר 10 ימים, פעם ביום ,אבל עדיין האסטמה חוזרת ליום המחרת ולא עוברת.
מה עושים ? יש איזשהו טיפול מנע שניתן לקחת ?
מציינת שאין שיעול בכלל. רק קוצר נשימה וצפצופים.
תודה רבה על המענה, רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו31/03/2020שלום,
אכן אלו ימים בעייתיים שלא ניתן לבצע בהם בדיקות תפקודי ריאה שגרתיות.
מציע להשתמש בסימביקורט שאיפה אחת בוקר וערב בקביעות (גם אם אין לה קושי נשימתי) ולהוסיף במשך היום, על פי הצורך, עוד 1-4 שאיפות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוורור החדר בתקופה שנמצאים בביתרלי29/03/2020
שלום,
אני עכשיו עקב המצב לא עובדת ונצאת 99 אחוזים מהזמן בחדר שלי. אשמח לברר: כמה שעות ביום מספיקות לפתוח חלון ולאוורר את החדר? עוד מעט יחל החום ואהיה עם מזגן, ורציתי לדעת כמה שעות מומלץ בכל זאת לפתוח חלון. אני חולת אסתמה, אבל גם בלי קשר. תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אוורור החדר
ד''ר שבתאי ורסנו29/03/2020שלום,
נתן לאוורר חדרים שלא בהכרח נמצאים בהם באותה שעה, לפתוח חלונות בכיוונים שונים, ולחילופין כך עם כל הדירה פעם פעמיים ביום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטיביוטיקת אזניל לאסתמה האם תהיה יעילה?מאיה28/03/2020
שלום,
היתה לי החמרה באסתמה לפני 3 חודשים בעקבות אובך. עברתי לפוסטר מינון מקסימלי ואינהלציות ושזה לא הספיק קיבלתי קורס פרדניזון. המצב השתפר אז לא מספיק ולעיתים אני עדיין לא מאוזנת עם פוסטר 8 שאיפות. הרופא אמר שבמקרה שלי שיש סוכרת, דילדול עצם ובכלל עם הקורונה עדיף לנסות ולמשוך ולא לקחת קורס פרדניזון שני עכשיו., וגם יש את החשש שהגוף יפסיק לייצר קורטיזול. זה רופא משפחה כי התור לרופא ריאות בוטל. האם יש סיכוי שלקיחת האנטיביוטיקה אזניל שהבנתי שהיא גם נוגדת דלקת ולא רק נוגדת חיידקית תעזור באופן כלשהו?
או אנטיביוטיקה אחרת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אזניל ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו29/03/2020שלום,
לא הייתי ממליץ לקחת אזניל כחלק מהטיפול הקבוע.
שימוש באנטיביוטיקה רק כשיש סימן לזיהום בדרכי הנשימה (למשל שיעול וליחה מוגלתית). אם האסתמה שלך עדיין לא מאוזנת יש לשקול תוספת משאף ספיריבה רספימאט, דרך רופא המשפחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת של משאף קיובר למשאף פוסטרשירן28/03/2020
שלום,
במידה ויש מטופל עם אסתמה קשה שעם פוסטר 10 שאיפות רק כמעט מאוזן, האם עדיף להוסיף כמה שאיפות של קיובר שהוא ללא מרחיב סימפונות עד לאיזון מקסימלי מאשר להתחיל לקחת קבוע פרדניזון?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קיובר
ד''ר שבתאי ורסנו28/03/2020שלום,
אפשרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה מאודשימי27/03/2020
דוקטור שלום,
אתמול היה לי מהצהריים תחושה קשה עם הנשימה. סוג של קושי ולחץ. אגב, מהאף היה יותר נוח לנשום. חשוב לציין שאני סובל מסטייה במחיצת האף לרוב רק נושם מהפה. אני סןבל מנזלת אלרגית, לרוב בתחלופת עונות, עשיתי לפני כמה חודשים סיפרומטריה ולא מצאו משהו דרמטי. אני תוך כדי הרגשתי בטן מקרקרת ויציאות לא מספיק טובות אתמול. היום פחות אבל יש לי עוד בעיה. אני מרגיש בזמן נשימה לחץ מסויים באזור החזה. אי נוחות. יש לי בנוסף עניין עם עיכול.
הקיצור אני רוצה להבין את הסיפור. צריך לגמרי לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאלה חשובה
ד''ר שבתאי ורסנו28/03/2020שלום,
לפי שעה רק מעקב, מדידת חום. אם יש לך משאף ונטולין בבית נסה שתי שאיפות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לתגובה
שימי28/03/2020דוקטור שלום,
כרגע החום משחק בין 35.8 ל37.0 מה דעתך? באופן כללי זה לכאורה זה נרגע רק שעדיין אני נושם אני מרגיש את האי נוחות. בהקשר של מחיצת האף - תמיד נשמתי דרך הפה והיו מקרים בודדים שהצלחתי לנשום אוויר מהאף.
האם אפשר לקיים איתך שיחת ועידה הערב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר לייזר האם יעיל לאסתמה או שזה מופרך?רלי27/03/2020
שלום,
יש לי מכשיר לייזר רך בייתי שקניתי במקור לבעיות אורתופדיות. הוא יעיל להרבה דברים שקשורים לדלקת כי הלייזר מפחית את הדלקת. האם יש סיכוי אפילו אם קטן שאם אשים את המכשיר על החזה היכן שהריאות אז הוא יוכל קצת להפחית את הדלקת ולשפר את מצב האסתמה?
והאם ישנתם מחקרים כרגע על תרופה לאסתמה קשה שהיא לא טיפול ביולוגי ולא סטרואידים,וזה כדור שניתן לקחת בבית ויש משהו אופטימי בעתיד הלא מאוד רחוק? תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לייזר לאסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו27/03/2020שלום,
ממש לא.
לגבי טיפולים חדשים לאסתמה חמורה (על פי קריטריונים מאד ברורים), מעבר לטיפול בנוגדי IGE, נוגדי IL5, או נוגדי IL13, אין כרגע משהו חדש מסחרי. עובדים על טיפולים חדשניים כל הזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגבור פרדניזון בעת לחץ או ארוע חשובשני27/03/2020
שלום רב,
קראתי בכלליות שמי שלוקח פרדניזון צריך לתגבר את המינון בזמן של מחלה או תקופה לחוצה מאוד.
האם זה נכון גם אם אני לוקחת 10 שאיפות של פוסטר ולעיתים צריכה להוסיף אינהלציה של בודיקורט עם אירובנט?
והאם למטופל שמאוזן עם 10 שאיפות פוסטר עדיף להוריד שאיפות ולהחליפן במינון מקביל רק של משאף סטרואידי ללא מרחיב סימפונות? או שאז האיזון עלול להפגע?
והאם מינון כזה לא יכול לגרום לבעיות בלב?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון
ד''ר שבתאי ורסנו27/03/2020שלום,
מי שנוטל פרדניזון לתקופה ארוכה (שבועות ארוכים/חודשים) , אמור ליידע את הרופא המטפל בעת מחלה קשה ולברר לגבי הגדלת המינון הקבוע. לגבי השימוש שלך בפוסטר, הוא שימוש מאד גבוה ועלייך היה להיבדק אצל רופא ריאות, לבצע תפקודי ריאה, וגם לברר האם את עונה לקריטרינים של טיפולים חדשניים כגון נוגדנים כנגד IL-5, או טיפול פחות חדש אבל שעשוי לעזור במידה והאסתמה שלך על רקע אלרגי מוכח (קזולייר- אנטי IgE)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת פוסטר לעומת סרטייד האם לא בדיוק זהה?רעות27/03/2020
שלום,
האם ייתכן ששאיפת סרטייד 250 לא תהיה בדיוק מקבילה לשאיפה אחת של פוסטר ובעצם הסרטייד יהיה יותר אפקטיבי במינונים שהם כביכול מקבילים?(אסתמה)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוסטר וסרטייד
ד''ר שבתאי ורסנו27/03/2020שלום,
יש הבדל בין משאפים אלו הן בתפעול מכשיר השאיפה (סרטייד משאף אבקה ופוסטר תרסיס), הן בסוג הסטרואיד, והן בגודל החלקיקים (בפוסטר חלקיקים קטנים יותר וחודרים אל הסמפונות העמוקים יותר). לכן, אני ממליץ להשתמש בסוג משאף ובמינון שרופא הריאות שמכיר את מצבך וחומרת מחלתך, וגם בדק בעבר את יכולתך להפעילו נכון, ממליץ לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תורים דרך מכבי אצלך ד"רמיכל27/03/2020
שלום,
היה לי תור אלייך והתקשרו לומר שהוא יבוטל עקב המצב. התור ברעננה דרך מכבי. האם ידוע מתי תחזרו לעבוד?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תור לייעוץ רופא בימי קורונה
ד''ר שבתאי ורסנו27/03/2020שלום,
מזה כשבוע וחצי מרפאתי סגורה לביקורים פיזיים- עד לחלוף ימי המגפה. אני כן נותן ייעוץ, פרטי בלבד, באמצעות שיחת וידאו (סקייפ או ווטסאפ) בה אני מראיין את המטופל, מקבל ממנו מסמכים דרך אי-מייל, במקרה הצורך מבקש להשאיר בתיבת הדואר דיסק צילומים, ולבסוף שולח במייל מכתב מסודר עם המלצות. התשלום הוא באמצעות העברה בנקאית או באמצעות אפליקציית BIT אותה נתן להוריד לסמארטפון ולהירשם אליה (מאד פשוט). לקביעת תור טל' 09-7480861 ונחזור אליכם לקביעת מועד שיחה, לאחר שהכנתם את כל התיעוד הרפואי. הייעוץ הוא פרטי, החזר על פי מדיניות הקופה/חב' הבטוח ולא באחריותי. קופ"ח מכבי, לצערי לא מאפשרת לי לבצע ייעוץ מרחוק במסגרתה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטמה לא בפעילות אפסית .עדי26/03/2020
שלום ברצוני לשאול שאלה .
בילדותי סבלתי מאסטמה ואלרגיה .
בשנים האחרונות לא היו התקפים מיוחדים.
האם אני עדיין בקבוצת סיכון בנושא הקורונה?
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסטמה וקורונה
ד''ר שבתאי ורסנו26/03/2020שלום,
זה שאת לא סימפטומטית במיוחד לא שולל אסתמה ברקע.
כעת זה לא הזמן המאפשר ברורים אך בעתיד כדאי שתבצעי תפקודי ריאות ובמידה ותקין גם בדיקת תגר מטאכולין שמטרתה לשלול או לתמוך באסתמה סמויה. אסתמה סמויה גם אמורה להוות סיכון יתר לסיבוכי קורונה. לפי שעה, אם יש לך מדי פעם סימפטומים ואפילו קלים, רצוי שבתקופה זו תהיי על טיפול במשאף משולב במינון קטן לפחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידת סטורציה במאמץ עם מחולל חמצןא26/03/2020
שלום
אמא שלי חולת ריאות ומשתמשת במחולל חמצן 24 שעות.
בסך הכל מצבה השתפר כי עם ירידתה במשקל חל שיפור בתפקודי הריאות שלה
לרוב היא נמצאת בבית ואם היא יוצאת החוצה עם בלון חמצן אז רק בליווי והשגחה
רציתי לשאול אם כאשר היא עושה משהו בבית שדורש קצת מאמץ כמו לבשל או לקפל כביסה אז הסטורצעה שלה יורדת לבערך 85 גם עם החמצן, אך אין קוצר נשימה ותחושה של קושי, זה בסדר או שמוטב להעלות את רמת החמצן במחולל?
כמובן שהסטורציה חוזרת ל96 לאחר שהיא מתיישבת ונחה.
שאלה נוספת,
עד כמה זה מסוכן אם משקפי החמצן נפלו ארצה והיא הרימה והחזירה לאף שלה מבלי לשטוף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ירידת סטורצייה במאמץ
ד''ר שבתאי ורסנו26/03/2020שלום,
לא ציינת באיזו מחלת ריאה אמא סובלת...
בעקרון בעת מאמץ רצוי להגדיל את מינון החמצן ב 0.5-1 ליטר לדקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיברוזיס
א26/03/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדיפות משאףחן25/03/2020
האם לטיפול באסטמה קלה היית ממליץ על סימביקורט או על רלבר ? מה מהם עושה פחות תופעות לוואי ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החלפת משאף
ד''ר שבתאי ורסנו25/03/2020שלום,
אם אכן האסתמה קלה (מי קבע? הבצעת תפקודי ריאה לאחרונה לפני הקרונה?) , הטיפול המומלץ הוא סיבמיקורט לפי הצורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
יעל25/03/2020.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת משאף אסטמהיעל25/03/2020
שלום ד"ר
אני סובלת מאסטמה קלה בעיקר בעונות מעבר.
משאף סרטייד עוזר לי מאוד אך עושה לי כאבי ראש . בעקבות כך רופא המשפחה החליף לי את הסרטייד לסימביקורט.
האם לדעתך זה תחליף ראוי שיעשה את אותה עבודה או שאתה ממליץ על משאף אחר ?
אציין שאני מקבלת את שני המשאפים במינונים הנמוכים ביותר כי האסטמה קלה.
תודה רבה ובריאות לכולם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החלפת משאף
ד''ר שבתאי ורסנו25/03/2020שלום,
נסי סימביקורט. אם כאבי הראש לא יפחתו נסי לעבור למשאף סטרואידי בלבד למשל QVAR. אם הכאב עדיין יימשך יש לדעתי לבררו ללא קשר לאסתמה (סינוסיטיס? אחר?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטמה מאוזנת במשך שנים וחשש להידבקות בקורונהנעמה23/03/2020
שלום רב,
אני אסמטית מטופלת בסרטייד 250, שאיפה אחת בבוקר ואחת בערב ללא צורך בוונטולין בכלל. רק במקרים חריגים כמו בשפעת וגם אז ממש בקושי
ללא התקפים או ביקורים בבתי חולים כבר הרבה מאד שנים.
האם לאור כך שהסרטייד מדכא את המערכת חיסונית עדיף לעבור לטיפול אחר? (לאור החשש להדבקות מקורונה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סרטייד אסתמה וקורונה
ד''ר שבתאי ורסנו23/03/2020שלום,
ההמלצה היא להמשיך בטיפול, כולל סטרואידים בשיאוף, ולשמור על אסתמה מאוזנת בצורה אופטימאלית. סטרואידים בשיאוף לא ממש משפיעים על יכולת החיסון של הגוף. לעומת זאת אסתמה לא מאוזנת מהווה סיכון יתר לסיבוכים, גם בעקבות קורנה. לגבי סטרואידים וקורונה ההמלצה היא לא להשתמש בסטרואידים סיסטמיים (כדורים או ערוי) כחלק מהטיפול בדלקת ריאות שבגלל קורונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

