פורום מחלות ריאה אסטמה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר שבתאי ורסנו
ד"ר שבתאי ורסנו
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר שבתאי ורסנו ללא פרסום בפורום
 
  • ייעוץ על מינון של כדור סינגולר
    אילה
    24/06/2020

    אני בת 18, לוקחת כדור של סינגולר 10 מ"ג בגלל שיעול כרוני- לפי המינון מהרופא כדור אחד בשעת הערב. ניסיתי כמה ימים לקחת 2 כדורים ביום- אחד בוקר ואחד בערב וראיתי שיפור טוב יותר.
    רציתי לדעת האם זה בסדר מבחינה רפואית, או שזה יכול להזיק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מינון סינגולייר

    ד''ר שבתאי ורסנו
    25/06/2020

    שלום,

    סינגולייר לא משמש כטיפול לשיעול כרוני כלשהו אלא ספציפית לאסתמה, שיעכולה להתבטא גם בישעול. את צריכה לוודא שאובחן אצלך שיעןול אסתמטי (בד"כ ע"י בדיקת תגר מטאכולין). מתן סינגוליר ללא אינדיקציה ודאית יכול להיות בעייתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך על מינון של סינגולייר

    אילה
    27/06/2020

    שלום דוקטור.
    אני כרגע באמצע בירור ובדיקות על שיעול כרוני מעל 3 שנים. הרופא משפחה ניסה לתת לי תרופות לצרבת ולנזלת אחורית שלא עזרו כלל. טיפול לאלרגיה עזר חלקית. וטיפול לאסתמה עזרה מאוד- ניסיתי משאפים כמו סרטייד 250, סימביקורט, ולאחרונה גם רלבר 184. ובגלל שלא הסתדרתי מאוד עם המשאפים הרופא משפחה נתן לי לנסות סינגולייר שגם כן השפיע. בזמן האחרון אני סובלת יותר משיעולים ולכן ניסיתי על דעת עצמי לקחת מינון כפול וההשפעה מעולה.
    רציתי לשאול:
    א. האם המינון הכפול אפילו שהוא לא מקובל יכול לגרום איזשהוא נזק לגוף?
    ב. בדיקות שעשיתי לפני שנה - תגר מטוכולין ומאמץ ויצאו תקינות. האם בגלל שעבר זמן והיה לביינתים קצת החמרה, כדי לבצע שוב?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת על סינגולייר

    אילה
    30/06/2020

    יש לי שאלה נוספת.
    האם הסינגולייר יכול להוות סיכון עם נגיף הקורונה?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סינגולייר וקורנה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    01/07/2020

    שלום,
    אין כל ראיה/דיווח כיסינגוליר יכול לסכן חולי קורונה. ישנה אפילו תאוריה שהוא יכול לעזור, אבל לפי שעה ללא הוכחות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש במסכה באשפוז יום בעירוי ברזל
    מיכל
    22/06/2020

    שלום ד"ר,
    יש לי אסתמה קשה ואני לא מסוגלת לנשום עם אף מסכה. לא יצאתי מהבית מאז תחילת הסגר ולא היתה בעיה, אך עליי להגיע לטיפול של עירוי ברזל באשפוז יום בקופת חולים. האם לפי דעתך יאשרו לי להיות בלי מסכה? כי חברה שלי עשתה טיפול באשפוז יום במקום אחר, ושם חייבו את כולם להיות עם מסכה.
    האם ישנו אישור שרופאים אסתמה אמורים להביא כדי לקבל פטור?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסתמה קשה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    24/06/2020

    שלום,

    דווקא בגלל האסתמה הקשה עלייך להגן על עצמך במסכה והייתי מוסיף גם משקף.
    לא ידוע לי על פטורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסתמה לא מאוזנת ומחלות כרוניות - קבוצת סיכון בצל הקורונה
    מאיה
    21/06/2020

    שלום ד"ר,
    יש לי אסתמה קשה ואני מטופלת עם פרדניזון ועכשיו לא מאוזנת, בנוסף עוד 8 מחלות כרוניות שבגלל חלקן אני בקבוצת סיכון ואני גם מדוכאת חיסון. אחותי אינה עובדת, אך היא יוצאת למסעדות, בתי קפה, להפגש עם חברים ולקניות. אמרתי לאחותי שעכשיו שיש התחלה של גל שני אסור שהיא תבוא לבקר בבית כאן, והיא לא מאמינה לי וחושבת שאני סתם מגזימה.
    האם לפי דעתך אני צודקת ולא מומלץ שהיא תבוא לבקר? היא באה כמה פעמים מאז תום הסגר, למרות שאמרו בחדשות שאסור שוב לבקר את סבא וסבתא ומי שבקבוצת סיכון. אני לא יוצאת מהבית מאז תחילת הסגר, ואמרתי לה שעכשיו המצב כבר שונה והמספרים רציניים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסתמה וקורונה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    21/06/2020

    שלום,
    חולים באסתמה המוגדרת כקשה עלולים להסתבך יותר, ונחשבים כקבוצת סיכון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולי סרקוידוזיס בקבוצת סיכון למחלת הקורונה?
    אפרת
    21/06/2020

    שלום רב, האם חולי הסרקוידוזיס הם חלק מהאוכלוסיה בסיכון לקורונה.
    כלומר, אם יש לי סרקוידוזיס ואדבק בקורונה, יש סיכוי גדול יותר, שאהפוך לחולה קשה ואף למות מהנגיף (מסיבוכי המחלה)?
    מתלבטת בעיקר אם להפסיק לשלוח את הילדים לביה"ס. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיכון לקורונה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    21/06/2020

    שלום,
    אין עדיין מידע על חולי סרקואידוזיס וקורונה )COVID-19(.
    באופן כללי מחלת הסרקואידוזיס לא מהווה כשל חיסוני.
    יחד עם זאת, לדעתי אם יש מחלת סרקואידוזיס כרונית עם פגיעה משמעותית בתפקוד הריאתי, אזי חולה כזה במידה ויחלה בקורונה , הסיכון לסיבוכים עלול להיות גדול יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת קושינג כתוצאה מלקיחת קורסי פרדניזון
    מיכל
    17/06/2020

    שלום,
    הקורטיזול שלי היה 768 שהנורמה עד 618 ובאיסוף שתן 85 עד לפני שנה וחצי, עם 10 שנים של נטילת משאפים של אסתמה.
    השנה קיבלתי קורס פרדניזון לחודש ו 5 חודשים אחרי עליי להתחיל קורס נוסף לחודש 40 מ"ג לשבוע וכל שבוע ירידה של 10 מ"ג.
    קיבלתי לעשות בדיקת דם שבוע אחרי סיום הקורס לראות שאין דיכוי אדרנלי... אך האם ייתכן שתהיה מחלת קושינג אפילו?
    אם פתאום הקורטיזול יקפוץ בהרבה בעקבות 2 קורסי פרדניזון, וגם זה שבשתן ככל הנראה יהיה יותר גבוה... מה בעצם צריך לעשות? זה אומר שזאת מחלת קושינג? והאם יש עוד בדיקות, והאם יש טיפול?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושינג

    ד''ר שבתאי ורסנו
    21/06/2020

    שלום,

    לדעתי בדיקת הדם והשתן שהתבקשת לעשות היא לא לברור קושינג אלא לברור אפשרות דיכוי של בלוטת האדרנל כתוצאה מטיפול בפרדניזון. ברר שוב אצל הרופא שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצורך בחיבור למכונת הנשמה בכפוף לתסמינים מסוימים
    נטלי
    14/06/2020

    שלום רב, האם יתכן שאדם יצטרך להתחבר מיידית למכונת הנשמה בזמן אישפוז, למרות שלא חש בקשיי נשימה? אני שואלת בכלליות, עקב מצב הקורונה העולמי. מה הם בעצם מדדים/תסמינים לפיהם מחליטים אם לחבר אדם למכונה? הרבה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנשמה מכנית

    ד''ר שבתאי ורסנו
    16/06/2020

    שלום,

    חיבור להנשמה מכנית פולשנית נעשה רק לאחר שמופיע כישלון חמצוני או אוורורי בבדיקת גזים בדם/ריווי חמצן) שלא משתפרים תוך מתן חמצן מועשר עם או ללא סיוע נשימתי לא פולשני למשל במכשירי (CPAP/BPAP). אנשים הזקוקים לסיוע כזה חשים בקוצר נשימה/קשיי נשימה. יחד עם זאת במחלת הקורונה ההתדרדרות הנשימתית יכולה להיות מהירה אבל לא מהרגע להרגע ללא שום תסמין מוקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון פסיבי מדירה בעקבות שכנים שמעשנים
    גל
    14/06/2020

    שלום,
    אני גר בסביבת שכנים מעשנים. מחלקם אני לא מריח את ריח הסיגריות כלל בעת העישון למרות הקרבה לחלון דירתי (וחוש הריח שלי מפותח מאד) ומחלקם העשן מגיע לדירתי.
    הסבתי את תשומת לבם של שכניי לעובדה זו, אך מלבד להתרחק מהחלון הם לא מוכנים לצעדים נוספים. בע"ה מתכנן לעבור דירה.
    שאלותיי הן אלה:
    1. מהשכנים שהעשן מגיע לדירתי - האם יש צעדים בהם אני יכול לנקוט להקטין את הזיהום שמגיע לריאותיי עד שאמצא דירה חלופית? (לפנות אליהם לא עזר)
    2. מהשכנים מהם אני לא מריח את העשן - האם זה אומר שהעשן לא מגיע אליי? האם גם בזה יש סיכון כאשר רואים אדם מעשן ולא מריחים את הריח?
    3. בדירה חדשה מה חשוב לבדוק בהיבט זה? שמי שגר מתחתיי וגם מעליי לא מעשן? כמה קומות מתחת ומעל חשוב שלא יעשנו כדי להקטין סיכוי לבעיות בריאותיות? מאד חשוב לי לא לעשות שוב טעות ולבדוק את העניין הזה לעומק מבעוד מועד.

    רב תודות,
    גל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עשן

    ד''ר שבתאי ורסנו
    16/06/2020

    שלום,

    הדרך הבטוחה למנוע חשיפה היא להגיף חלונות ולמזג את הבית. בחשיפה אקראית פה ושם אינני רואה סיכון משמעותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעול שיוצא תוך כדי דיבור לאחר ניתוח קיסרי
    נויה
    13/06/2020

    שלום רב, ילדתי ב 29.5 בניתוח קיסרי שהיה קשה מאוד. שעות רבות ניסיתי ללדת רגיל קיבלתי גז צחוק, פיטוצין נוזלים אנטיביוטיקה אפידורל וכו'...
    6 ימים לאחר הניתוח החל גירוי בגרון שהולך ובא... בדרך כלל תוך כדי דיבור. בלילה אין בכלל.
    האם זה יכול להיות כתוצאה מהתרופות? מציינת שאני לא מעשנת ומעולם לא היה לי שיעול.
    בת 34.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעול גרוני

    ד''ר שבתאי ורסנו
    16/06/2020

    שלום,

    ייתכן והגירוי משני לטובוס שהיה לך בקנה הנשימה, במידה והיה כזה. רצוי להתייעץ ולהיבדק ע"י רופא א.א.ג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב ריאות שהחמיר בעקבות דחיית קורס פרדניזון
    שירי
    13/06/2020

    שלום,
    עד לפני 8 חודשים הייתי מאוזנת עם סרטייד 250 ובעקבות אובך המצב החמיר. עשיתי טעות שדחיתי את לקיחת קורס הפרדניזון רק לחודשיים אחרי ההחמרה וכך הייתי עם 8 שאיפות סימביקורט ועוד אינהלציות וגם לא לגמרי מאוזנת. לאחר הקורס הייתי מאוזנת עם 8 שאיפות סימביקורט.
    היום, 8 חודשים אחרי אני לא מצליח לרדת במינון ומצב הריאות לא חוזר לקדמותו. IGE 330 ואייזונפילים תקנים.
    רופא הריואת אמר שעקב הקורונה הוא לא בעד זולאייר ועדיף שנראה אם מצב הריאות ישתפר. הוא נתן לי לקחת קורס פרדניזון שני שיהיה 40 מ"ג שבוע ואז כל שבוע לרדת 10 מ"ג ואמר לי שאני אחליט מתי אני רוצה לקחת אותו... כי אני מאוזנת עם 8 שאיפות סימביקורט.
    במידה ואחכה עוד 4 חודשים (אני מנסה עכשיו בנוסף גם טיפול של הרבה צמחי מרפא ותוספים נוגדי דלקת) האם יש סיכוי שאפספס את חלון ההזדמנות שבו עוד יש סיכוי שמצב הריאות יכול להשתפר ועדיף כן למהר ולקחת כבר את הקורס השני?
    אני חוששת לעשות שוב שטות מטומטמת כפי שעשיתי בהתחלה, שדחיתי ודחיתי את לקיחת קורס הפרדניזון בחודשיים.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החזרת מצב

    ד''ר שבתאי ורסנו
    16/06/2020

    שלום,

    כבר עניתי לשאלות אלו, חפשי בפורום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופה למחלת ריאה Nsip cellular type lung disease
    יאלוש
    12/06/2020

    שלום
    ברקע nsip cellular type
    בטיפול באימוראן פרדניזון
    וחמצן
    בעקבות כישלון הטיפול בשל טיפוסים עם התלקחויות חוזרות תחת טיפול נוכחי הוחלט על החלפת טיפול לטיפול ביולוגי
    כמו כן אין מחלות רקמת חיבור או משהו אחר
    יש כן הפרעה נוספת במערכת החיסון ששוקלים לתת ivig
    בעניין של מחלת הריאה האם התרופה שהציעו זה מוצא אחרון?
    מה הלאה?
    תודה בת 39

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • NSIP

    ד''ר שבתאי ורסנו
    16/06/2020

    שלום,

    לא פרטת מה התרופה הביולוגית שמציעים לך ? ומה ההפרעה הנוספת שבגללה רוצים לתת לך IVIG??
    בנוסף, רצוי לדעת ש NSIP יכול להקדים הופעה של מחלת חיבור במספר שנים ולכן יש לעקוב קלינית ובבדיקות דם. NSIP יכולה להיות אידיופטית (כלומר שלא מצאנו את הסיבה, אבל יש סיבה) והיא יכולה להיות ביטוי למספר סיבות/גורמים אחרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורס פרדניזון לשיפור אסתמה
    שירי
    11/06/2020

    שלום,
    האם במצב של אסתמה קשה שבה מאוזנים עם פוסטר 8 שאיפות, לקיחת קורס פרדניזון לחודש יכולה במקרים מסויימים לגרום לשיפור עתידי באסתמה שימשיך לאורן זמן? הכוונה למשל שזה יגרום להיות מאוזנים רק עם 4 שאיפות פוסטר ביום למשל לאורך זמן?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרדניזון

    ד''ר שבתאי ורסנו
    11/06/2020

    שלום,
    קורס של פרדניזון יכול לקצר את משך ההחרפה הקשה ולשפר תפקודי נשימה. טיפול כזה לא מונע החרפה עתידית בהמשך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם תרופה OFEV עוזרת בסיליקוזיס
    רוני
    10/06/2020

    דוקטור, שלום רב,
    האם תרופה OFEV עוזרת לטפל בסיליקוזיס? האם אפשר לאצור את התדרדרות במקרה שקיימת החמרה נכרת מדי שנה, רדיולוגית ותפקודית? תודה רבה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • OFEV

    ד''ר שבתאי ורסנו
    11/06/2020

    שלום,
    OFEV נוסה בסיליקוזיס ניסיונית בבעלי חיים עם תוצאות מעודדות. בתחילת שנה (פברואר 2020) זו היה אמור להתחיל באוסטרליה איסוף בני אדם חולי סיליקוזיס ואסבסטוזיס לניסוי טיפולי בתרופה זו למשך 3 שנים (מחקר NiPPs, כך אתה יכול לחפש פרטים עליו). לפי שעה סיליקוזיס לא רשומה כהתוויה לטיפול ב OFEV

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    רוני
    11/06/2020

    תודה רבה דוקטור!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בולה בריאה ימנית - משמעות והשלכות
    שרית שריקי
    10/06/2020

    יש לי בולה בריאה ימנית 2 ס"מ מה זה הבולה הזה ואיזה טיפולים צריך לעשות? האם זה גרוע האם זה יחמיר, רוצה לדעת איזה טיפולים
    ואם צריך לעבור ניתוח במצב כזה? ב-2017 היה לי שבר בצד ימין אחת מהצלעות האם זה הסיבה שיש לי את הבולה?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בולה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    11/06/2020

    שלום,
    בולות בד"כ מופיעות באונות העליונות ויותר במעשנים. במקרה שלך מצוין כי נראה בבסיס ריאה ימנית. ממליץ לחזור לרופא ששלח אותך שישקול צורך להפנותך לייעוץ רופא ריאות שייבחן את הצילומים ואת הקונטקסט האישי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספורט באסתמה קשה עם וינטולין
    שירי
    09/06/2020

    שלום ד"ר,
    כשהאסתמה שלי היתה במצב בינוני הייתי מצליחה לקחת 2 שאיפות וינטלין רבע שעה לפני ולעשות ספורט.
    בשנתיים האחורנות היא הפכה לקשה. 8 שאיפות סימביקורט וגם זה לא תמיד מספיק, אחרי 2 קורסים של פרדניזון.
    האם זה לא סיכון גדול מידי לנסות לעשות ספורט עם וינטולין לפני במצב כזה?
    פעמיים בשבוע כשאני עושה מקלחות ארוכות עם חפיפה אני לוקחת 2 שאיפות וינטולין (אני כבר לא בכושר והדופק עולה)
    וזה מרגיש שאם הייתי מעלה עוד דופק (במקלחת הדופק עולה מעט מאוד) ועושה ממש ספורט, אז היה מגיע התקף והחמרה עתידית.
    האם רוב חולי האסתמה הקשים יכולים לעשות ספורט עם 2 שאיפות וינטולין מבלי שזה יגרום להחמרות?
    או שהרוב לא?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסתמה קשה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    11/06/2020

    שלום,
    כפי שכבר כתבתי בעבר פעמים רבות, אסתמה קשה מחייבת מעקב ובדיקה על ידי רופא ריאות ולא בהתכתבויות. מעקב כזה עשוי לזהות סיבות לחומרת המחלה ואמצעים, כולל בדיקת התוויה לתרופות חדשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסחיפים או נזקים מהעבר - ממצא משמעותי?
    בן60
    06/06/2020

    במשך השנים בעבר היו 3 מיקרים של שבר/סדק צלע ב 3 מקומות שונים בחזה שהחלימו. לאחרונה לאור DVT בשוק נעשה בירור PE ב CTA חזה ונמצאו "פגמי מילוי בעורקים סגמנטרים ל RUL RLL LLL לינגולה". האם יכול להיות שהממצאים האלו שראו ב CTA הם שאריות מטראומה היסטורית של הצלעות וזה לא תסחיפים חדשים מהרגל? עד כמה משמעותי הממצא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסחיפים.

    ד''ר שבתאי ורסנו
    07/06/2020

    שלום,
    אינני רואה קשר ישיר. מדוע היו שברים חוזרים בצלעות?
    בכל מקרה יש לברר בדחיפות את סיבת התסחיפים (אם אמנם כך) ואת הגישה המניעתית/טיפולית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    בן60
    07/06/2020

    זוהי בדיוק השאלה, איך מבררים אם הממצאים הם אמנם תסחיפים ולא סימני נזק מהעבר? כפי שכתוב בסיכום "תסחיפים סגמנטרים לעורקי אונות RUL RLL LLL לינגולה ללא סימני סטריינינג על מדורי הלב"?
    איזה עוד בדיקות עושים כדי לוודא?
    לפי תיאור הממצא (אם כך) רוב הריאות חסומות?
    כרגע טיפול בקסרלטו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסחיפים

    ד''ר שבתאי ורסנו
    08/06/2020

    שלום,
    ממליץ לך להגיע למרפאת יתר לחץ דם ריאתי, כמו למשל בבי"ח שיבא אם אתה מאזור המרכז. אחד הדברים שיש צורך לבדוק זה האם קיים יתר לחץ דם ריאתי סיסטולי באקו לב, לבצע מיפוי ריאות משלים, ואם הממצא התגלה רק לאחרונה יש לחזור עליו בעוד 3 חודשים. יש גם לבצע סדרת בדיקות לברור קרישיות יתר של הדם. ממליץ לך להגיע למרפאת יתר לחץ דם ריאתי, כמו למשל בבי"ח שיבא אם אתה מאזור המרכז. לא להתעלם- הממצא יכול להיות מאד משמעותי ומחייב ברור/מעקב/טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עשיתי אקולב

    בן60
    08/06/2020

    קודם כל תודה רבה לך על תשובותיך. מהמרכז אבל לא בשיבא.
    בהמטולוגיה בברור נרחב לקרישיות - הכל תקין.

    בוצע אקו-לב בבית חולים בזמן גילוי המקרה (לפני כשבועיים) ונכתב: "המטרה: הערכת תפקוד חדר שמאל והערכת מסתמים". רוב הסעיפים מדברים על צד שמאל ומסתמים.
    חדר שמאל: גודל תקין, התכווצות גלובלית תקינה, EF מוערך 65% , ללא היפרטרופיה, תפקוד דיאסטולי תקין בבדיקת TDI היחס E/Lateral E תקין ממצא זה אינו תומך בלחצי מילוי גבוהים בחדר שמאל, עליה תקינה.
    ימין: חדר תקין, עליה תקינה.
    מסתמים: מיטרלי-אי ספיקה טריויאלית, אאורטלי-מסתם תלת-עלי, טריקוספידלי-סיגנל TR קלוש ולכן לא ניתן לחשב לחץ ריאתי סיסטולי.
    אאורטה העולה לא מורחבת, קרום הלב-לא נראה נוזל פריקרדיאלי, מחיצות בין עליתית-לא נראה דלף בין עלייתי, וריד נבוב תחתון- IVC לא מורחב עם תמט נשימתי תקין.

    האם תקין? ומה זה אומר LVEF=65% ?
    ומה אומר "סיגנל קלוש ולא מחושב לחץ ריאתי", הרי זה חשוב למקרה?
    האם לא היה צריך שהגדרת מטרת הבדיקה תהיה דווקא ב"הערכה תפקוד הצד הימני" או שזה כבר כלל מה שצריך גם למקרה הזה? האם נדרש לעשות אקולב חוזר עכשיו לתפקוד צד ימין?
    על מה לחזור עוד 3 חודשים לא הבנתי? CTA או אקולב או מיפוי?

    עוד פעם אודה לך על התייחסותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסחיפים

    ד''ר שבתאי ורסנו
    11/06/2020

    שלום,
    מטרת האתר כאן היא לא להוות תחליף לטיפול/ברור על ידי רופא אישי. כפי שאמרתי בפעם הקודמת אני ממליץ לפנות לרופא ריאות ולקבל ממנו המלצות לאחר שייבדוק אותך ויראה את כל הבדיקות/צילומים בעצמו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום