מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ייעוץ על מינון של כדור סינגולראילה24/06/2020
אני בת 18, לוקחת כדור של סינגולר 10 מ"ג בגלל שיעול כרוני- לפי המינון מהרופא כדור אחד בשעת הערב. ניסיתי כמה ימים לקחת 2 כדורים ביום- אחד בוקר ואחד בערב וראיתי שיפור טוב יותר.
רציתי לדעת האם זה בסדר מבחינה רפואית, או שזה יכול להזיק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מינון סינגולייר
ד''ר שבתאי ורסנו25/06/2020שלום,
סינגולייר לא משמש כטיפול לשיעול כרוני כלשהו אלא ספציפית לאסתמה, שיעכולה להתבטא גם בישעול. את צריכה לוודא שאובחן אצלך שיעןול אסתמטי (בד"כ ע"י בדיקת תגר מטאכולין). מתן סינגוליר ללא אינדיקציה ודאית יכול להיות בעייתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך על מינון של סינגולייר
אילה27/06/2020שלום דוקטור.
אני כרגע באמצע בירור ובדיקות על שיעול כרוני מעל 3 שנים. הרופא משפחה ניסה לתת לי תרופות לצרבת ולנזלת אחורית שלא עזרו כלל. טיפול לאלרגיה עזר חלקית. וטיפול לאסתמה עזרה מאוד- ניסיתי משאפים כמו סרטייד 250, סימביקורט, ולאחרונה גם רלבר 184. ובגלל שלא הסתדרתי מאוד עם המשאפים הרופא משפחה נתן לי לנסות סינגולייר שגם כן השפיע. בזמן האחרון אני סובלת יותר משיעולים ולכן ניסיתי על דעת עצמי לקחת מינון כפול וההשפעה מעולה.
רציתי לשאול:
א. האם המינון הכפול אפילו שהוא לא מקובל יכול לגרום איזשהוא נזק לגוף?
ב. בדיקות שעשיתי לפני שנה - תגר מטוכולין ומאמץ ויצאו תקינות. האם בגלל שעבר זמן והיה לביינתים קצת החמרה, כדי לבצע שוב?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת על סינגולייר
אילה30/06/2020יש לי שאלה נוספת.
האם הסינגולייר יכול להוות סיכון עם נגיף הקורונה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
סינגולייר וקורנה
ד''ר שבתאי ורסנו01/07/2020שלום,
אין כל ראיה/דיווח כיסינגוליר יכול לסכן חולי קורונה. ישנה אפילו תאוריה שהוא יכול לעזור, אבל לפי שעה ללא הוכחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש במסכה באשפוז יום בעירוי ברזלמיכל22/06/2020
שלום ד"ר,
יש לי אסתמה קשה ואני לא מסוגלת לנשום עם אף מסכה. לא יצאתי מהבית מאז תחילת הסגר ולא היתה בעיה, אך עליי להגיע לטיפול של עירוי ברזל באשפוז יום בקופת חולים. האם לפי דעתך יאשרו לי להיות בלי מסכה? כי חברה שלי עשתה טיפול באשפוז יום במקום אחר, ושם חייבו את כולם להיות עם מסכה.
האם ישנו אישור שרופאים אסתמה אמורים להביא כדי לקבל פטור?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה קשה
ד''ר שבתאי ורסנו24/06/2020שלום,
דווקא בגלל האסתמה הקשה עלייך להגן על עצמך במסכה והייתי מוסיף גם משקף.
לא ידוע לי על פטורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסתמה לא מאוזנת ומחלות כרוניות - קבוצת סיכון בצל הקורונהמאיה21/06/2020
שלום ד"ר,
יש לי אסתמה קשה ואני מטופלת עם פרדניזון ועכשיו לא מאוזנת, בנוסף עוד 8 מחלות כרוניות שבגלל חלקן אני בקבוצת סיכון ואני גם מדוכאת חיסון. אחותי אינה עובדת, אך היא יוצאת למסעדות, בתי קפה, להפגש עם חברים ולקניות. אמרתי לאחותי שעכשיו שיש התחלה של גל שני אסור שהיא תבוא לבקר בבית כאן, והיא לא מאמינה לי וחושבת שאני סתם מגזימה.
האם לפי דעתך אני צודקת ולא מומלץ שהיא תבוא לבקר? היא באה כמה פעמים מאז תום הסגר, למרות שאמרו בחדשות שאסור שוב לבקר את סבא וסבתא ומי שבקבוצת סיכון. אני לא יוצאת מהבית מאז תחילת הסגר, ואמרתי לה שעכשיו המצב כבר שונה והמספרים רציניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה וקורונה
ד''ר שבתאי ורסנו21/06/2020שלום,
חולים באסתמה המוגדרת כקשה עלולים להסתבך יותר, ונחשבים כקבוצת סיכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולי סרקוידוזיס בקבוצת סיכון למחלת הקורונה?אפרת21/06/2020
שלום רב, האם חולי הסרקוידוזיס הם חלק מהאוכלוסיה בסיכון לקורונה.
כלומר, אם יש לי סרקוידוזיס ואדבק בקורונה, יש סיכוי גדול יותר, שאהפוך לחולה קשה ואף למות מהנגיף (מסיבוכי המחלה)?
מתלבטת בעיקר אם להפסיק לשלוח את הילדים לביה"ס. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סיכון לקורונה
ד''ר שבתאי ורסנו21/06/2020שלום,
אין עדיין מידע על חולי סרקואידוזיס וקורונה )COVID-19(.
באופן כללי מחלת הסרקואידוזיס לא מהווה כשל חיסוני.
יחד עם זאת, לדעתי אם יש מחלת סרקואידוזיס כרונית עם פגיעה משמעותית בתפקוד הריאתי, אזי חולה כזה במידה ויחלה בקורונה , הסיכון לסיבוכים עלול להיות גדול יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת קושינג כתוצאה מלקיחת קורסי פרדניזוןמיכל17/06/2020
שלום,
הקורטיזול שלי היה 768 שהנורמה עד 618 ובאיסוף שתן 85 עד לפני שנה וחצי, עם 10 שנים של נטילת משאפים של אסתמה.
השנה קיבלתי קורס פרדניזון לחודש ו 5 חודשים אחרי עליי להתחיל קורס נוסף לחודש 40 מ"ג לשבוע וכל שבוע ירידה של 10 מ"ג.
קיבלתי לעשות בדיקת דם שבוע אחרי סיום הקורס לראות שאין דיכוי אדרנלי... אך האם ייתכן שתהיה מחלת קושינג אפילו?
אם פתאום הקורטיזול יקפוץ בהרבה בעקבות 2 קורסי פרדניזון, וגם זה שבשתן ככל הנראה יהיה יותר גבוה... מה בעצם צריך לעשות? זה אומר שזאת מחלת קושינג? והאם יש עוד בדיקות, והאם יש טיפול?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קושינג
ד''ר שבתאי ורסנו21/06/2020שלום,
לדעתי בדיקת הדם והשתן שהתבקשת לעשות היא לא לברור קושינג אלא לברור אפשרות דיכוי של בלוטת האדרנל כתוצאה מטיפול בפרדניזון. ברר שוב אצל הרופא שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצורך בחיבור למכונת הנשמה בכפוף לתסמינים מסוימיםנטלי14/06/2020
שלום רב, האם יתכן שאדם יצטרך להתחבר מיידית למכונת הנשמה בזמן אישפוז, למרות שלא חש בקשיי נשימה? אני שואלת בכלליות, עקב מצב הקורונה העולמי. מה הם בעצם מדדים/תסמינים לפיהם מחליטים אם לחבר אדם למכונה? הרבה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הנשמה מכנית
ד''ר שבתאי ורסנו16/06/2020שלום,
חיבור להנשמה מכנית פולשנית נעשה רק לאחר שמופיע כישלון חמצוני או אוורורי בבדיקת גזים בדם/ריווי חמצן) שלא משתפרים תוך מתן חמצן מועשר עם או ללא סיוע נשימתי לא פולשני למשל במכשירי (CPAP/BPAP). אנשים הזקוקים לסיוע כזה חשים בקוצר נשימה/קשיי נשימה. יחד עם זאת במחלת הקורונה ההתדרדרות הנשימתית יכולה להיות מהירה אבל לא מהרגע להרגע ללא שום תסמין מוקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון פסיבי מדירה בעקבות שכנים שמעשניםגל14/06/2020
שלום,
אני גר בסביבת שכנים מעשנים. מחלקם אני לא מריח את ריח הסיגריות כלל בעת העישון למרות הקרבה לחלון דירתי (וחוש הריח שלי מפותח מאד) ומחלקם העשן מגיע לדירתי.
הסבתי את תשומת לבם של שכניי לעובדה זו, אך מלבד להתרחק מהחלון הם לא מוכנים לצעדים נוספים. בע"ה מתכנן לעבור דירה.
שאלותיי הן אלה:
1. מהשכנים שהעשן מגיע לדירתי - האם יש צעדים בהם אני יכול לנקוט להקטין את הזיהום שמגיע לריאותיי עד שאמצא דירה חלופית? (לפנות אליהם לא עזר)
2. מהשכנים מהם אני לא מריח את העשן - האם זה אומר שהעשן לא מגיע אליי? האם גם בזה יש סיכון כאשר רואים אדם מעשן ולא מריחים את הריח?
3. בדירה חדשה מה חשוב לבדוק בהיבט זה? שמי שגר מתחתיי וגם מעליי לא מעשן? כמה קומות מתחת ומעל חשוב שלא יעשנו כדי להקטין סיכוי לבעיות בריאותיות? מאד חשוב לי לא לעשות שוב טעות ולבדוק את העניין הזה לעומק מבעוד מועד.
רב תודות,
גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עשן
ד''ר שבתאי ורסנו16/06/2020שלום,
הדרך הבטוחה למנוע חשיפה היא להגיף חלונות ולמזג את הבית. בחשיפה אקראית פה ושם אינני רואה סיכון משמעותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול שיוצא תוך כדי דיבור לאחר ניתוח קיסרינויה13/06/2020
שלום רב, ילדתי ב 29.5 בניתוח קיסרי שהיה קשה מאוד. שעות רבות ניסיתי ללדת רגיל קיבלתי גז צחוק, פיטוצין נוזלים אנטיביוטיקה אפידורל וכו'...
6 ימים לאחר הניתוח החל גירוי בגרון שהולך ובא... בדרך כלל תוך כדי דיבור. בלילה אין בכלל.
האם זה יכול להיות כתוצאה מהתרופות? מציינת שאני לא מעשנת ומעולם לא היה לי שיעול.
בת 34.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעול גרוני
ד''ר שבתאי ורסנו16/06/2020שלום,
ייתכן והגירוי משני לטובוס שהיה לך בקנה הנשימה, במידה והיה כזה. רצוי להתייעץ ולהיבדק ע"י רופא א.א.ג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב ריאות שהחמיר בעקבות דחיית קורס פרדניזוןשירי13/06/2020
שלום,
עד לפני 8 חודשים הייתי מאוזנת עם סרטייד 250 ובעקבות אובך המצב החמיר. עשיתי טעות שדחיתי את לקיחת קורס הפרדניזון רק לחודשיים אחרי ההחמרה וכך הייתי עם 8 שאיפות סימביקורט ועוד אינהלציות וגם לא לגמרי מאוזנת. לאחר הקורס הייתי מאוזנת עם 8 שאיפות סימביקורט.
היום, 8 חודשים אחרי אני לא מצליח לרדת במינון ומצב הריאות לא חוזר לקדמותו. IGE 330 ואייזונפילים תקנים.
רופא הריואת אמר שעקב הקורונה הוא לא בעד זולאייר ועדיף שנראה אם מצב הריאות ישתפר. הוא נתן לי לקחת קורס פרדניזון שני שיהיה 40 מ"ג שבוע ואז כל שבוע לרדת 10 מ"ג ואמר לי שאני אחליט מתי אני רוצה לקחת אותו... כי אני מאוזנת עם 8 שאיפות סימביקורט.
במידה ואחכה עוד 4 חודשים (אני מנסה עכשיו בנוסף גם טיפול של הרבה צמחי מרפא ותוספים נוגדי דלקת) האם יש סיכוי שאפספס את חלון ההזדמנות שבו עוד יש סיכוי שמצב הריאות יכול להשתפר ועדיף כן למהר ולקחת כבר את הקורס השני?
אני חוששת לעשות שוב שטות מטומטמת כפי שעשיתי בהתחלה, שדחיתי ודחיתי את לקיחת קורס הפרדניזון בחודשיים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החזרת מצב
ד''ר שבתאי ורסנו16/06/2020שלום,
כבר עניתי לשאלות אלו, חפשי בפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה למחלת ריאה Nsip cellular type lung diseaseיאלוש12/06/2020
שלום
ברקע nsip cellular type
בטיפול באימוראן פרדניזון
וחמצן
בעקבות כישלון הטיפול בשל טיפוסים עם התלקחויות חוזרות תחת טיפול נוכחי הוחלט על החלפת טיפול לטיפול ביולוגי
כמו כן אין מחלות רקמת חיבור או משהו אחר
יש כן הפרעה נוספת במערכת החיסון ששוקלים לתת ivig
בעניין של מחלת הריאה האם התרופה שהציעו זה מוצא אחרון?
מה הלאה?
תודה בת 39* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
NSIP
ד''ר שבתאי ורסנו16/06/2020שלום,
לא פרטת מה התרופה הביולוגית שמציעים לך ? ומה ההפרעה הנוספת שבגללה רוצים לתת לך IVIG??
בנוסף, רצוי לדעת ש NSIP יכול להקדים הופעה של מחלת חיבור במספר שנים ולכן יש לעקוב קלינית ובבדיקות דם. NSIP יכולה להיות אידיופטית (כלומר שלא מצאנו את הסיבה, אבל יש סיבה) והיא יכולה להיות ביטוי למספר סיבות/גורמים אחרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורס פרדניזון לשיפור אסתמהשירי11/06/2020
שלום,
האם במצב של אסתמה קשה שבה מאוזנים עם פוסטר 8 שאיפות, לקיחת קורס פרדניזון לחודש יכולה במקרים מסויימים לגרום לשיפור עתידי באסתמה שימשיך לאורן זמן? הכוונה למשל שזה יגרום להיות מאוזנים רק עם 4 שאיפות פוסטר ביום למשל לאורך זמן?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון
ד''ר שבתאי ורסנו11/06/2020שלום,
קורס של פרדניזון יכול לקצר את משך ההחרפה הקשה ולשפר תפקודי נשימה. טיפול כזה לא מונע החרפה עתידית בהמשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם תרופה OFEV עוזרת בסיליקוזיסרוני10/06/2020
דוקטור, שלום רב,
האם תרופה OFEV עוזרת לטפל בסיליקוזיס? האם אפשר לאצור את התדרדרות במקרה שקיימת החמרה נכרת מדי שנה, רדיולוגית ותפקודית? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
OFEV
ד''ר שבתאי ורסנו11/06/2020שלום,
OFEV נוסה בסיליקוזיס ניסיונית בבעלי חיים עם תוצאות מעודדות. בתחילת שנה (פברואר 2020) זו היה אמור להתחיל באוסטרליה איסוף בני אדם חולי סיליקוזיס ואסבסטוזיס לניסוי טיפולי בתרופה זו למשך 3 שנים (מחקר NiPPs, כך אתה יכול לחפש פרטים עליו). לפי שעה סיליקוזיס לא רשומה כהתוויה לטיפול ב OFEV* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
רוני11/06/2020תודה רבה דוקטור!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בולה בריאה ימנית - משמעות והשלכותשרית שריקי10/06/2020
יש לי בולה בריאה ימנית 2 ס"מ מה זה הבולה הזה ואיזה טיפולים צריך לעשות? האם זה גרוע האם זה יחמיר, רוצה לדעת איזה טיפולים
ואם צריך לעבור ניתוח במצב כזה? ב-2017 היה לי שבר בצד ימין אחת מהצלעות האם זה הסיבה שיש לי את הבולה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בולה
ד''ר שבתאי ורסנו11/06/2020שלום,
בולות בד"כ מופיעות באונות העליונות ויותר במעשנים. במקרה שלך מצוין כי נראה בבסיס ריאה ימנית. ממליץ לחזור לרופא ששלח אותך שישקול צורך להפנותך לייעוץ רופא ריאות שייבחן את הצילומים ואת הקונטקסט האישי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספורט באסתמה קשה עם וינטוליןשירי09/06/2020
שלום ד"ר,
כשהאסתמה שלי היתה במצב בינוני הייתי מצליחה לקחת 2 שאיפות וינטלין רבע שעה לפני ולעשות ספורט.
בשנתיים האחורנות היא הפכה לקשה. 8 שאיפות סימביקורט וגם זה לא תמיד מספיק, אחרי 2 קורסים של פרדניזון.
האם זה לא סיכון גדול מידי לנסות לעשות ספורט עם וינטולין לפני במצב כזה?
פעמיים בשבוע כשאני עושה מקלחות ארוכות עם חפיפה אני לוקחת 2 שאיפות וינטולין (אני כבר לא בכושר והדופק עולה)
וזה מרגיש שאם הייתי מעלה עוד דופק (במקלחת הדופק עולה מעט מאוד) ועושה ממש ספורט, אז היה מגיע התקף והחמרה עתידית.
האם רוב חולי האסתמה הקשים יכולים לעשות ספורט עם 2 שאיפות וינטולין מבלי שזה יגרום להחמרות?
או שהרוב לא?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה קשה
ד''ר שבתאי ורסנו11/06/2020שלום,
כפי שכבר כתבתי בעבר פעמים רבות, אסתמה קשה מחייבת מעקב ובדיקה על ידי רופא ריאות ולא בהתכתבויות. מעקב כזה עשוי לזהות סיבות לחומרת המחלה ואמצעים, כולל בדיקת התוויה לתרופות חדשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסחיפים או נזקים מהעבר - ממצא משמעותי?בן6006/06/2020
במשך השנים בעבר היו 3 מיקרים של שבר/סדק צלע ב 3 מקומות שונים בחזה שהחלימו. לאחרונה לאור DVT בשוק נעשה בירור PE ב CTA חזה ונמצאו "פגמי מילוי בעורקים סגמנטרים ל RUL RLL LLL לינגולה". האם יכול להיות שהממצאים האלו שראו ב CTA הם שאריות מטראומה היסטורית של הצלעות וזה לא תסחיפים חדשים מהרגל? עד כמה משמעותי הממצא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תסחיפים.
ד''ר שבתאי ורסנו07/06/2020שלום,
אינני רואה קשר ישיר. מדוע היו שברים חוזרים בצלעות?
בכל מקרה יש לברר בדחיפות את סיבת התסחיפים (אם אמנם כך) ואת הגישה המניעתית/טיפולית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
בן6007/06/2020זוהי בדיוק השאלה, איך מבררים אם הממצאים הם אמנם תסחיפים ולא סימני נזק מהעבר? כפי שכתוב בסיכום "תסחיפים סגמנטרים לעורקי אונות RUL RLL LLL לינגולה ללא סימני סטריינינג על מדורי הלב"?
איזה עוד בדיקות עושים כדי לוודא?
לפי תיאור הממצא (אם כך) רוב הריאות חסומות?
כרגע טיפול בקסרלטו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תסחיפים
ד''ר שבתאי ורסנו08/06/2020שלום,
ממליץ לך להגיע למרפאת יתר לחץ דם ריאתי, כמו למשל בבי"ח שיבא אם אתה מאזור המרכז. אחד הדברים שיש צורך לבדוק זה האם קיים יתר לחץ דם ריאתי סיסטולי באקו לב, לבצע מיפוי ריאות משלים, ואם הממצא התגלה רק לאחרונה יש לחזור עליו בעוד 3 חודשים. יש גם לבצע סדרת בדיקות לברור קרישיות יתר של הדם. ממליץ לך להגיע למרפאת יתר לחץ דם ריאתי, כמו למשל בבי"ח שיבא אם אתה מאזור המרכז. לא להתעלם- הממצא יכול להיות מאד משמעותי ומחייב ברור/מעקב/טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשיתי אקולב
בן6008/06/2020קודם כל תודה רבה לך על תשובותיך. מהמרכז אבל לא בשיבא.
בהמטולוגיה בברור נרחב לקרישיות - הכל תקין.
בוצע אקו-לב בבית חולים בזמן גילוי המקרה (לפני כשבועיים) ונכתב: "המטרה: הערכת תפקוד חדר שמאל והערכת מסתמים". רוב הסעיפים מדברים על צד שמאל ומסתמים.
חדר שמאל: גודל תקין, התכווצות גלובלית תקינה, EF מוערך 65% , ללא היפרטרופיה, תפקוד דיאסטולי תקין בבדיקת TDI היחס E/Lateral E תקין ממצא זה אינו תומך בלחצי מילוי גבוהים בחדר שמאל, עליה תקינה.
ימין: חדר תקין, עליה תקינה.
מסתמים: מיטרלי-אי ספיקה טריויאלית, אאורטלי-מסתם תלת-עלי, טריקוספידלי-סיגנל TR קלוש ולכן לא ניתן לחשב לחץ ריאתי סיסטולי.
אאורטה העולה לא מורחבת, קרום הלב-לא נראה נוזל פריקרדיאלי, מחיצות בין עליתית-לא נראה דלף בין עלייתי, וריד נבוב תחתון- IVC לא מורחב עם תמט נשימתי תקין.
האם תקין? ומה זה אומר LVEF=65% ?
ומה אומר "סיגנל קלוש ולא מחושב לחץ ריאתי", הרי זה חשוב למקרה?
האם לא היה צריך שהגדרת מטרת הבדיקה תהיה דווקא ב"הערכה תפקוד הצד הימני" או שזה כבר כלל מה שצריך גם למקרה הזה? האם נדרש לעשות אקולב חוזר עכשיו לתפקוד צד ימין?
על מה לחזור עוד 3 חודשים לא הבנתי? CTA או אקולב או מיפוי?
עוד פעם אודה לך על התייחסותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תסחיפים
ד''ר שבתאי ורסנו11/06/2020שלום,
מטרת האתר כאן היא לא להוות תחליף לטיפול/ברור על ידי רופא אישי. כפי שאמרתי בפעם הקודמת אני ממליץ לפנות לרופא ריאות ולקבל ממנו המלצות לאחר שייבדוק אותך ויראה את כל הבדיקות/צילומים בעצמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

