מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- עץ זית והחמרה באסתמה שלא היה קשורהשירלי01/05/2020
שלום,
יש לי אלרגיה לאבק ועץ זית. מבחינת תסמינים אין לי בכלל התעטשויות אז אני לא לוקחת כדור נגד אלרגיה.
עברנו לדירה חדשה שיש לידה עץ זית. האסתמה היתה 4 חודשים מאז המבער במצב הרגיל שזה איזון עם סרטייד 250 ועקב חשיפה לאובך היה החמרה קשה. מעבר לסימביקורט 8 שאיפות, קורס פרדניזון ו 5 חודשים לאחר מכן המצב לא חזר לקמותו ואני עם 8 שאיפות סימביקורט וגם לא תמיד מאוזנת. הוספתי כל יום משאף אוואמיס מפחד שאולי בגלל עץ הזית המצב לא משתפר. האם במצב כזה כן יש חשיבות גם להוספת כדור נגד אלרגיה בנוסף?
עדיין אין לי בכלל תסמינים של אלרגיה... אני כן לוקחת תוסף קוורציטין וויטמין סי במינון גבוה. ההיגיון אומר לי שזה לא קשור לעץ הזית, עצם זה שהמצב לא משתפר... אבל אני לא בטוחה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החמרת אסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו03/05/2020שלום,
אם את לא מאוזנת מזה זמן למרות מינוני המשאפים שציינת, אני ממליץ לבצע תפקודי ריאות עדכניים ולחזור לייעוץ רופא ריאות, שיעריך ויברר את הסיבות לחוסר איזון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאף פוסטר, האם יכול להזיק?מ.כ01/05/2020
שלום רב!
בת 36 ללא רקע של בעיות ריאה/ אסטמה...
נוטלת סינטרואיד באופן קבוע (אני ללא בלוטת תריס)
לפני כחודש וחצי בתחילת נושא הקורונה הרגשתי לא טוב, כאבי גרון קלים, ושיעול
התקשרתי לרופא המשפחה (בשלב הזה הנחו להגיע פחות למרפאות) והרופא הדריך אותי ( אולי מחשש שמדובר בקורונה) להשתמש במשאף פוסטר שתי שאיפות פעמים ביום, סה״כ ארבע שאיפות ביום ואכן כך עשיתי .
כעבור מספר ימים חל שיפור במצבי מבחינת כאבי גרון ושיעול אך מאותו היום ועד היום (חודש וחצי)
יש לי תחושה לא נעימה בריאות, מחנק קל המלווה בשיעול מידי פעם והרגשה שכאילו נשמתי חומר ניקוי/ כימי ( מנסה לתאר באופן מדוייק).
אני חוששת שאולי הפוסטר או המינון גרם לריאותיי נזק.
יש לציין שהשימוש בו נעשה קרוב לשבועיים.
אשמח לדעתך בנושא, רב תודות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוסטר
ד''ר שבתאי ורסנו03/05/2020שלום,
לא ברור לי מדוע הוחל בפוסטר לסימפטומים של כאב גרון ושיעול. הייתי ממליץ להפסיק כעת, תוך יידוע של רופא המשפחה, ולעקוב האם השיעול נשנה כפי שהיה לפני הפוסטר. כאב גרון ושיעול בו זמנית מכוונים יותר למחלה זהומית חולפת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלה הקודמת
מ.כ03/05/2020ראשית רב תודות על המענה .
לשאלתך , גם לי לא ברור מדוע הרופא בחר דווקא בשיטת טיפול זאת , אני מניחה שאולי חשש שמדובר בקורונה ולכן דאג לתת טיפול נקודתי לריאות .
בנוסף אני רוצה להבהיר את הנושא - את הטיפול בפורסטר כבר סיימתי לפני חודש וחצי , איני משתמשת בו כלל בחודש וחצי האחרונים ( השימוש בו נעשה במשך שבועים) וכאבי הגרון חלפו כבר מזמן וכן סוג השיעול שהיה בזמנו יחד עם כאבי הגרון.
אך מאז השימוש האחרון ועד היום ( כחודש וחצי) אני עם תחושת מחנק ושיעול ואי נוחות קלה בריאות תחושה שלא מזוהה עם אותם סימפטומים שחוויתי כאשר היו כאבי גרון ושיעול , ומכאן השאלה האם יש אפשרות שהפוסטר הזיק לי ?
מה רצוי לעשות במצב כזה ? , צילום ריאות , תפקודי ריאות ?
כאמור אינני אסמטית וללא רקע של מחלת ריאות .
רב תודות !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
פוסטר המשך
ד''ר שבתאי ורסנו05/05/2020שלום,
מאד לא סביר כי הפוסטר הזיק. אם התחושה נמשכת רצוי לבצע תפקודי ריאות ולחזור לייעוץ רופא ריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מודה לך מאוד !
מ.כ05/05/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקף אסטמה c I p d ובודיקוטאסתי01/05/2020
שאלה
אני בהתקף אסטמה ועשיתי אינהלציה עם ונטולין ואירוני גם לקתי משאף ונטולין ובכל זאת עדיין קשה לי
האם אני יכולה לקחת בודיקוט?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התקף אסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו01/05/2020שלום,
בודיקורט ןומשאפים סטרואידיים אחרים לא עוזרים מיידית בזמן התקף ולקיחתם צריכה להיות קבועה בכדי למנוע התקפים עתידיים. בעת התקף יש לחזור על אנהלציה אפילו כל 20 דקות, עד 3 פעמים כדי להשתחרר מההתקף, ולא יש לפנות לעזרה ובדיקת רופא/לברר צורך בנטילת פרדניזון ודומיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורס פרדניזון שני לאחר כשנהאפרת30/04/2020
שלום,
הייתי מאוזנת עם סרטייד 250 שנים ולפני 5 חודשים היתה החמרה עקב אובך באסתמה, ועברתי לפוסטר 8 שאיפות וכזה לא עזר קורס פרדניזון 40 מ"ג לשבועיים ואז ירידה הדרגתית. זה הביא אותי להיות מאוזנת עם פוסטר 8 שאיפות.
במידה ואנסה עוד כמה חודשים בהדרגה לרדת במינון הפוסטר, ואראה שזה לא אפשרי ואני מאוזנת רק עם 8 שאיפות פוסטר, וזה המצב גם שנה אחרי ההחמרה... האם קורס פרדניזון שני
יכול להחזיר את מצב הריאות למצב הקודם של סרטייד 250?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קורס פרדניזון
ד''ר שבתאי ורסנו01/05/2020שלום,
אני חושב שהאיזון שלך צריך להיות בהשגחה ותאום עם רופא ריאות, תוך ביצוע תפקודי ריאות תקופתי וברור הסיבות לחוסר האיזון/צורך במינונים גבוהים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאף סימביקורט קצת הבהרותמיכל30/04/2020
שלום,
האם סימביקורט מספיק לבדיוק 12 שעות או שזה נותן הגנה לקצת יותר? היום לקחתי 10 דקות יותר מאוחר את המשאף ולא הייתי מאוזנת לגמרי בהמשך היום, ותהיתי אולי זה סתם צירוף מקרים כי אני בתקופה שלא תמיד מאוזנת.
בנוסף,האם בסיבוב הראשון של החלק האדום שאחריו צריך לסובב לצד השני עד שישמע קליק, לעיתים בסיבוב הראשון גם יש רעש שהוא קצת יותר חלש?
או שאם יש רעש זה אומר שהמופל לא שם לב וכבר עשה את הסיבוב הראשון כשפתח את מכסה המשאף וזה הסיבוב לצד השני ואומר שהמשאף מוכן?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סימביקורט
ד''ר שבתאי ורסנו01/05/2020שלום,
סימביקורט אמור להשפיע 12 שעות. השעות האחרונות לא בהכרח באותה רמה כמו באמצע פרק הזמן. ההמלצה היא להשתמש אחת ל 12 שעות. הסיבוב הוא תמיד כפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול יבש שהחמיר האם סרטן ריאה?מלכה29/04/2020
שלום רב.
בת 54 עישנתי 5 סיגריות ביום למשך 5 שנים עד לפני שנתיים.
ברקע שיעול יבש כבר כמה שנים. לפני 16 חודשים ביצעתי ct חזה חתכים דקים ותפקודי ריאות ושתי הבדיקות יצאו תקינות.
בתקופה האחרונה השיעול החמיר והגיע אפילו למצבים של התקפי שיעול חזקים וקוצר נשימה
האם יכול להיות שמדובר בסרטן ריאה למרות שהבדיקות לפני 16 חודשים היו תקינות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעול כרוני שהחמיר.
ד''ר שבתאי ורסנו29/04/2020שלום,
לדעתי הסבירות נמוכה אבל יש להתייחס לשיעול כרוני שהחמיר, מה עוד שסיבתו כנראה לא ידועה. הגיע הזמן לברורו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
מלכה29/04/2020ביצעתי ct ותפקודי ריאות שהיו תקינים לפני 16 חודשים.
האם סרטן היה יכול להתפתח במשך זמן כזה?
האם שיעול יבש חדש/שהחמיר יכול להיות סימן לסרטן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בהמשך..
ד''ר שבתאי ורסנו01/05/2020ראי תגובתי הקודמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולי שיניים עם אסתמה קשה מאודאפרת27/04/2020
שלום ד"ר
האם לך מידע לגבי טיפולי שיניים עם אסתמה קשה מאוד?
האם במקרים כאלו מומלץ לחלק את הטיפולים לכמה פגישות? והאם הרדמה המקומית בזריקה לא עלולה להוות בעיה?
ובכלל מבחינת הפתיחה של הפה כל הטיפול והנשימה.
האם מומלץ לנשום מהפה או שניתן ככה לנשום מהאף?
אני רגילה לשום מהאף וברגע שאני פותחת פה גדול בבית לדמות מה יהיה לי בטיפול שיננית שאני רוצה לעשות בתקווה שיהיה אפשר בקרוב, אחרי 3 דקות קשה לי לנשום.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפולי שיניים
ד''ר שבתאי ורסנו29/04/2020שלום,
במידה ואת לא אלרגית לחומרי ההרדמה והטיפול לא כרוך בחשיפה לחומרים אקריליים או לטקס (במידה ואת רגישה אליהם), אני לא רואה מניעה לטיפול כאשר האסתמה נמצאת במצב מאוזן. ניתן גם לקחת ונטולין רבע שעה לפני הטיפול ואולי גם משהו להרגעה. ממליץ להיוועץ בעניין זה גם עם רופא השיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב עם משאף רלבר האם ניתן?מיכל27/04/2020
שלום,
האסתמה שלי הפכה לקשה וכרגע מאונת עם סימבירוקט 8 שאיפות.
האם בכלליות ניתן לקחת 4 שאיפות סימביקורט ופעם ביום שאיפה של רלבר במינון הכי גובה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שילוב סימביקורט ורלבר
ד''ר שבתאי ורסנו29/04/2020שלום,
לא מקובל לשלב שני משאפים שבכל אחד מהם טיפול משולב. במידת הצורך אפשר להוסיף משאף סטרואידי בלבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת סקר סרטן ריאהמנשה27/04/2020
שלום רב בן 55 עם עבר של עישון 30 שנה קופסא ביום
. מבצע כבר מספר שנים בדיקת סקר לסרטן ריאה הפעם הבאה שאני אמור היא בתחילת חודש הבא. אני קצת חושש ללכת למכון ct בגלל הקורונה. האם ניתן לדחות את הבדיקה? או שזה מסוכן? בנוסף לכך אציין שאני משתעל שיעול ליחתי קל כחודשיים וחצי. שיעול בודד בערך כל שעה -שעתיים.
יכול להיות שהתפתח סרטן במשך שנה מהct התקין האחרון ובגלל זה השיעול? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סקר סרטן
ד''ר שבתאי ורסנו29/04/2020שלום,
בדיקת סקר כל שנה לא חייבת לתבצע על היום המסויים. מניח שין בעייה עם בדיקה כזו כי המכונים נוקטים אמצעי זהירות. מציע לטלפן למכון CT ולברר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה על התשובה
מנשה29/04/2020קודם כל תודה על התשובה.
ציינתי שאני משתעל מעט (שיעול בודד פעם בכמה שעות) ולפעמים גם מעט ליחה
כל זה במשך כמה חודשים
האם זה יכול לבשר על סרטן שהתפתח במשך השנה מהבדיקה התקינה האחרונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח צילום חזה שאלהנילי26/04/2020
שלום
בתוצאות צילום חזה נכתב "מ"א סטרנווטומיה".
עברתי ניתוח לב. הכוונה למצב לאחר ניתוח לב?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פענוח
ד''ר שבתאי ורסנו26/04/2020שלום,
מצב אחרי "סטרנוטומיה"- סטרנטומיה היא חיתול של עצם החזה. במקרה שלך כנראה לאחר ניתוח לב פתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון קל ותפקודי ריאותניר26/04/2020
שלום. אני בן 30, ללא מחלות רקע. התחלתי לעשן לראשונה בחיים לפני כ-3 שנים, במהלכם לרוב עישנתי פעמיים בשבוע, כל פעם סיגריה אחת בלבד. מאז עניין הקורונה הפסקתי לעשן כליל, כלומר כבר 3 חודשים לא נוגע ולא מתכנן לעשן גם בעתיד.
השאלה שלי, מה לדעתך מצב הריאות שלי, האם אני בקבוצת סיכון לקורונה בגלל היסטוריית העישון שלי כפי שרשמתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף
ניר26/04/2020שכחתי לציין שבמהלך 3 השנים האלו עשיתי הפסקות עישון של שבועיים מדי פעם, ואף פעם אחת הפסקה של 5 חודשים ללא עישון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפחתת מינון של משאף סימביקורטמיכל25/04/2020
שלום,
שנים האסתמהשלי היתה מאוזנת עם סרטייד 250. לפני חצי בעקבות אובך חלה החמרה ועברתי לפוסטר 8 שאיפות שלא הספיק, לקחתי קורס פרדניזון שעזר מעט. על הדרך הבנתי שמשאף פוסטר לא טוב לי כי אני רגילה לשאוף מהר. עברתי לאחר חצי שנה ל 8 שאיפות סימביקורט ועכשיו אני מאוזנת.
אשמח לברר:
מהיום שאני מאוזנת עם סימביקורט, אחרי כמה חודשים מומלץ לנסות ולהוריד במינון המשאף?
והאם בכלל מומלץ לנסות או עדיף להשאר ב 8 שאיפות שבהן אני מאוזנת בלי לקחת סיכונים?
והאם ירידה במינון יכולה לגרום לדיכוי אדרנלי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפחתת מינון סימביקורט
ד''ר שבתאי ורסנו26/04/2020שלום,
האפשרות לירידה במינון תלוייה בהיסטוריה האסתמטית שלך, עד כמה שכיח לחוות החמרות במינונים נמוכים יותר. בעקרון, אם תקופה ארוכה מטופל/ת מאוזנת אופטימלית, ניתן לרדת בהדרגה במינון, נניח שאיפה כל שבועיים שלוש, עד למינון שהוא לא פחות מהמחצית של הנוכחי. דיכוי אדרנלי לא שכיח במשאפים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה זמן עד ששוטפים את הפהשירי20/04/2020
שלום,
האם בליקחת משאף סימביקורט או וינטולין אם אני יושבת להוריד את הדופק ל 5 דקות ורק אחר כך שוטפת את הפה זה כן קריטי מבחינת הסיכוי להתפתחות פטריה ועדיף ממש מהר לרוץ ולשטוף את הפה?
והאם חשוב גם לגרר ולא רק לשטוף?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שטיפת פה
ד''ר שבתאי ורסנו23/04/2020שלום,
השטיפה צריכה להתבצע מיד לאחר השאיפה. אפשר לגרגר ולשטוף בתוך הפה ולאחר מכן לירוק ולא לבלוע!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בכאבי חזה לחולי סיליקוזיסאבי18/04/2020
שלום רב, עקב סיליקוזיס בחומרה קשה אני סובל מכאבי חזה קבועים. שמעתי שתרופות נגד כאבים לפעמים גורמות קוצר נשימה של חולי מחלות ריאה. האם מותר לחולי סיליקוזיס להשתמש בתרופות נגד כאבים? ואם כן, באיזה סוג של תרופות משתמשים? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סיליקוזיס
ד''ר שבתאי ורסנו19/04/2020שלום,
לא ידוע לי על מגבלה בטיפול תרופתי לכאבים, בחולי סיליקוזיס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאף סימבוקורט אל מול פוסטרמיכל17/04/2020
שלום ד"ר,
האם עם סימבוקורט 160 ניתן להגיע ביום למספר שאיפות ששוות ערך לפוסטר 8 שאיפות ביום?
ואם כן, כמה שאיפות זה יוצא?
אני פשוט הבנתי שלא יעזרו כמה סרטונים שאראה, אני לא מצליחה לשאוף 5 שניות ולאט כפי שצריך עם פוסטר. התרגלתי לשאוף מהר כמו בסרטייד, כי שאיתו מינון 500 כבר לא מספיק לי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוסטר וסימביקורט
ד''ר שבתאי ורסנו19/04/2020שלום,
לא ניתן לעשות השוואה מדויקת בין המשאפים מכון שמדובר בטכנולוגיות שונות של חמרים ומשאפים. בכל מקרה פוסטר 8 שאיפות ביום זהו מינון גבוה ודומה לסימביקורט 8 שאיפות ביום. צריכה כזו של תרופות מחייבת בדיקת רופא ריאות/שיקול התערבויות אחרות וביצוע תפקודי ריאות באופן תקופתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

