מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פירוש בדיקת CT והאם יש סרטן ריאותצבי09/03/2020
להלן ממצאי סריקה טומוגרפיה ממוחשבת של בית החזה:
הבדיקה בוצעה הז ללא רקת חומר יגודי -תוך ורידי
הסיבה לביצוע הבדיקה – בירור .
אין ברשותי בדיקה קודמת לשם השוואה.
שיויים אמפיזמטוטים קשים בריאות דו צדדי , בולטים יותר באוות עליוות .
הודגמו מספר ודולים ריאתיים דו צדדי , הגדול ביהם בקוטר -ב מ"מ 5של .LLL
הסימפוות הראשיים פתוחים .
ללא עדות להגדלת בלוטות לימפה במדיאסטיום, באקסילות ובשערי הריאות .
שערי הריאות בגודל . תקין
שיויים טרשתיים באאורטה ועפיה הגדולים .
הלב בגודל . תקין
בסריקת איברי הבטן העליוה - אבן קטה בכיס המרה .
ציסטות קליפתיות בכליה השמאלית .
שיויים יווים במבה הגרמי .
בסיכום : כמתואר
בן 69 מעשן זה כחודש מסובל מכאבי גב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
CT וסרטן ריאה.
ד''ר שבתאי ורסנו09/03/2020שלום,
מתואר נודול של 5 ממ'. לא בהכרח מדובר בגידול. נודולים דומים יכולים להיות מסיבות שונות. יחד עם זאת, בשל היותך מעשן זה מחייב התייחסות של מעקב הדמייתי. חזור לרופא שלך עם הצילומים והפסק לעשן !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבנת תוצאות צילום חזה לתינוקמור מסיקה09/03/2020
היי עשיתי לתינוק שלי צילום חזה בגלל שבמשך שלושה חודשים לא הפסיק לו החירחורים למרות האינהלציות המרובות
קיבלתי את תוצאות הבדיקה.
כרגע מטופל באנטיביוטיקה שצריך לקחת שלושה ימים
הייתי שמחה לדעת מה התוצאות אומרות שיש לו בעצם
דו צדדי תסמינים מרכזיים פריברונכיאליים
דפנות ברונכים פריהילרים מעובים
סינוסים קוסטופרניים חופשיים
אשמח לדעת מה זה אומר
תודה וחג פורים שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צילום בתינוק
ד''ר שבתאי ורסנו09/03/2020שלום,
הפורום הזה לא נועד למחלות ילדים. פני לפורום המתאים ולרופא המטפל. הממצאים המתוארים אינם בנורמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הימצאות בסביבה בעייתית וסיכונים בריאותייםאבי09/03/2020
שלום לך דוקטור.
אני עובד באזור התחנה המרכזית הישנה.
בכל יום אני הולך כ-10 דקות ממקום החנייה שלי אל העבודה, ובדרך עובר באזור - אולי מהמדאיגים ביותר שיש - ליד נרקומנים, הומלסים, פרוצות ושאר אנשים במצבים מיוחדים.
כמו כן על המדרכות מרוחים לעיתים קרובות צואה וקיא ועולה ריח של שתן כמעט מכל פינה.
רציתי לשאול האם יש איזשהם סיכונים בריאותיים עבורי בהימצאות באזור על בסיס יומי, בתחומי הזמן שהגדרתי בתחילת שאלתי.
אשמח לשמוע דעתך/עצתך בנושא.
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סביבה בעייתית
ד''ר שבתאי ורסנו09/03/2020שלום,
אינני יכול להעריך את הסיכונים אך ברור שעדיף לעקוף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרקואידוזיס בנסיגה האם הממצאים מדאיגים?יונתן י.08/03/2020
שלום ד"ר שבתאי,
שמי יונתן בן 28 היה לי בעבר סרקואידוסיז שהובחן בנסיגה בסביבות גיל 13.
מידי שנתיים אני משתדל לבצע את הבדיקות הנדרשות.
קבעתי תור לרופא ריאות בסורוקה, אך הוגדרתי כמקרה לא דחוף ולכן עוד לא נקבע אפילו תאריך לביקור.
בכל מקרה ביצעתי צילום כפי שנדרש ורציתי לעלות ולשתף את הצילום - ולשאול שאלה פשוטה - האם הצילום מציג ממצאים שצריך להדאיג אותי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סרקואידוזיס
ד''ר שבתאי ורסנו09/03/2020שלום,
הפורום אינו המקום האידיאלי להתייעצות לגבי צילומים, בשל איכותם. בגדול, אינני רואה בצילום ממצא חריג (חסר צילום צדדי).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרקואידוסיז
יונתן י.09/03/2020שבתאי תודה על התגובה, מבין ומקבל את הערותיך.
אני מצרף גם צילום צד לכל מקרה.
רק מעוניין להבין אם יש ממצאים שבגללם כדי לי לזרז את התור לרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי ריאות בזמן חוסר איזוןשני07/03/2020
שלום,
האם זה לא בעייתי לעשות תפקודי ריאות באסתמה כשנמצאים בתקופה שלא מאוזנים עם משאפים והאסתמה קשה?
הבנתי שגם יש חלק עם אופניים.
אצלי רק מקרה ששליח הקדים מה שגרם לי מהר מהר להתלבש והדופק עלה ל-3 דקות גרם להתקף ואחר כך להחמרה של האסתמה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקודי ריאה באסתמה קשה.
ד''ר שבתאי ורסנו09/03/2020שלום,
לא מדובר בבבדיקת מאמץ (אופניים למשל) אלא בבדיקה פשוטה הנקראת ספירומטריה ומבוצעת במנוחה. לעיתים, אם המחלה חריפה, הנבדק מתקשה לבצעה כפי שצריך. זאת ייקבע טכנאי הבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי של זולייאר - זיהום בדרכי הנשימהשירלי07/03/2020
שלום,
בתופעות הלוואי של זולייר לאסתמה מצויין בנפוצות: זיהום בדרכי הנשימה. האם תופעות הלוואי הזאת אינה בעייתית כשיש אסתמה קשה?
והאם יכול להיות מצב שמקבלים פעם בחודש את הזולאייר במשך שנה ואז אם מפסיקים ולא חוזרים לזה מצב האסתמה שהשתפר בעקבות הטיפול ישאר כפי שהוא ולא תהיה החמרה למצב של לפני הזולייאר? או שזה לא סביר שיקרה וחובה למעשה כל החיים אם זה עובד?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זולייר
ד''ר שבתאי ורסנו09/03/2020שלום,
זה אינו טיפול שנחשב מסוכן מבחינת זיהומים ריאתיים/נשימתיים. מטפלים בזולייר כל זמן שהטיפול מועיל מחד ואינו גורם לתופעות לוואי מאידך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורס פרדנזיזון שני לאחר החמרה באסתמהאפרת06/03/2020
שלום ד"ר"
אשמח לברר: לקחתי פרדניזון 40 מ"ג לשבועיים וחצי ואז ירידה הדרגתית כל יומיים 5 מ"ג עקב החמרה באסתמה עקב אובך. הייתי לפני ההחמרה על פוסטר 2 שאיפות ביום. עברתי ל 8 ולא הייתי מאוזנת... לאחר הפרדניזון אני לא מאוזנת לגמרי עם הפוסטר 8 שאיפות עדיין. האם במקרה כזה נהוג לתת קורס שני של פרדניזון?
והאם בקורס כעבור חודש וחצי הסיכוי שהגוף יספיק לייצר קורטיזול מאוד נמוך או שזה כבר כן סיכון לא קטן?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קורס פרדניזון שני
ד''ר שבתאי ורסנו09/03/2020שלום,
הכל לפי המצב. אין מגבלה מראש. אם את לא מאוזנת, כך נשמע, עלייך להבדק ולהתייעץ עם רופא הריאות שמכיר אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר אינהצליה האם זה לא בעייתי?מירית06/03/2020
שלום,
אני עם אסתמה קשה וקיבלתי אינהצליה של בודיקורט פלוס וינטולין ואירובנט פלוס פוסטר. בלי זה איני מאוזנת, וזה מונע ממני לקחת פרדניזון קבוע(קורס פרדניזון לקחתי ממש לאחרונה).
אמא שלי שמעה מחברה שלה שאינהלציה ליותר משבוע זה מסוכן(מישהי שלא מבינה כלום ברפואה).
האם זה נכון שאינהלציה זה כמו משאף ואם רושמים לי קבוע בודיקורט אז אני יכולה לאורך זמן לעשות אינהצליה במקום משאף?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אנהלציה של סטרואיד
ד''ר שבתאי ורסנו09/03/2020שלום,
במקרים קשים נעזרים לעיתים באינהלציה של סטרואיד. לרוב זה לא לזמן מאד ארוך, אלא בהחמרות. גם בפוסטר יש סטרואיד. במקרה הספציפי שלך כדאי שתתייעצי עם רופא הריאות שמכיר אותך לאורך מחלתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכון ל-copd בגיל צעיר בעקבות עישון קנאביסאור06/03/2020
שלום דוקטור אני בן 25 מעשן קנאביס בלבד אומנם לא כמות גדולה אך יוצא לי לעשן, האם יכול להיות נזק של copd בגיל כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קנביס ו COPD
ד''ר שבתאי ורסנו09/03/2020שלום,
נזק של עישון הוא בד"כ נזק מצטבר. בהקשר ספציפי לקנביס בשנה האחרונה התגלתה תופעה קשה של מחלת ריאות חריפה ומסכנת חיים באנשים שמעשנים קנביס במכשיר אידוי אלקטרוני. בעשון קנביס יש סכנה גם להופעת בולות אמפיזמטיות או זהום ריאות בעובשים/פטרייות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אוריאן10/03/2020איך ניתן לפתור זאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא לעשן
ר11/03/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוג דם נדיר ותרומת להשתלת ריאותאבי06/03/2020
דוקטור שלום רב,
האם יש חשיבות עד כמה נדיר סוג דם לגבי השתלות ריאה - יש לי סוג דם נדיר יחסית AB+. האם זה אומר שסיכוי למצוא תורם הוא מופחת? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
AB+
ד''ר שבתאי ורסנו09/03/2020שלום,
בין התורם לבין הנתרם צריכה להיות התאמה בסוג הדם. כלומר אם אתה AB+ אתה יכול לקבל דם מכל אחד (ולתת רק ל AB).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הידבקות של חולה ריאות בקורונה וסיבוכיםנתי06/03/2020
האם הדבקה של חולה ריאות תביא בהכרח לסיבוכים או שאפשר לעבור אותה בצורה קלה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קורונה וחולי ריאות
ד''ר שבתאי ורסנו09/03/2020שלום,
לא בהכרח ! יחד עם זאת ככל שהמחלה הריאתית קשה יותר, ובוודאי שאם בנוסף ישנן מחלות כרוניות אחרות, סכנת הסיבוכים גדולה יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצר נשימה וצילום CTחוסין05/03/2020
סובל מקוצר נשימה הרבה שנים ולא יכול להסתדר איתה
עשיתי צילום CT
מה ממליצים לי לעשות?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
CT
ד''ר שבתאי ורסנו06/03/2020שלום,
בסיכום הפענוח מציעים לך לחזור לרופא הריאות, שיתרשם מהממצאים לאור ההיסטוריה הרפואית שלך ויחליט האם יש צורך בברור/מעקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר אולטרסאונד להמסת שומן ואסתמהאפרת05/03/2020
שלום,
יש לי מכשיר של קוסמטיאיות בבית שעובד על אולטרסאונד מיוחד שחודר לתאי השומן ומפחית אותם, ויש בו גם אופציה ללייזר שגורם לכיווץ תאי שומן קיימים. תוך כמה ימים 50 גרם אמור לצאת דרך מערכת הלימפה. האם טיפולים כאלו פעמיים בשבוע באופן קבוע עלולים אולי להיות בעייתים כשיש אסתמה קשה והיא לא מאוזנת?
תודה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אולטראסטאונד
ד''ר שבתאי ורסנו06/03/2020שלום,
לי לא ידוע על קשר כזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ביולוגי זולאייר עקב אסתמה קשהארז05/03/2020
שלום ד"ר,
עקב אסתמה קשה מגישים אותי לטיפול זולאייר. אשמח לברר:
1. האם במידה ויש הסטוריה משפחתי של מחלות לב (דום לב אב ודוד בגיל 40 וקצת) ואצלי יש כולסטרול גבוה ותנגודת לאינסולין אולי זה אמור להעלות את הסיכוי שלי לתופעות של אירוע לב או שבץ בעקבות הזולאייר?
2. האם תופעות הפחות מסוכנות כמו עייפות או כאבי שרירים לרוב נמשכות כמה שבועות לאחר הטיפול ולא רק יום אחד?
3. האם במצב של אסתמה קשה, תפקודי הריאות חייבים לצאת לא תקינים, כי עליי לעשות תפקודי ריאות ולפני שנה במצב של חוסר איזון אצל רופא הריאות הם יצאו תקינים. לקחתי 2 שאיפות וינטולין לפני הפגישה עם הרופא כדי להצליח לצאת מהבית אבל אולי זה לא קריטי ועדיין בלי הוינטולין כנראה התפקודים היו יוצאים תקינים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קזולייר
ד''ר שבתאי ורסנו06/03/2020שלום,
לא נראה כי אתה בסיכון להשפעת קזולייר בשל ההיסטוריה שלך. בכל מקרה עלייך לדווח לרופא הריאות על כל הפרטים. תופעות הלוואי המקומיות של קזולייר נמשכות בד"כ יום יומיים ולא שבועות. עלייך לבצע תפקודי ריאות חוזרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת בודיקורט עם פוסטר במקום פרדניזוןמיכל05/03/2020
שלום,
היתה לי החמרה באסתמה ועברתי ל 8 שאיפות פוסטר ולא הייתי מאוזנת. קיבלתי 40 מ"ג פרדניזון לשבועיים ואז ירידה הדרגתית, אך ביום אני עדיין לא לגמרי מאוזנת עם פוסטר 8 שאיפות(קרוב לאיזון). במידה ואני כן מאוזנת עם 10 שאיפות פוסטר האם זה לא עדיף על הוספה של פרדניזון בכדורים באופן קבוע?(אני מקווה שמצב הריאות ישתפר עם הזמן)
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוסטר
ד''ר שבתאי ורסנו06/03/2020שלום,
פוסטר 10 שאיפות ביום זה מינון מקסימאלי. רצוי שתחזרי לרופא הריאות לבצע גם תפקודי ריאות- כמדד אובייקטיבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

