מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מערכת חיסונית במצב של אסתמה ואלרגיהיעל13/05/2020
שלום,
האם לאדם שיש לו אלרגיה ואסתמה בינונית המערכת החיסונית היא חזקה בעצם כי היא תוקפת גורמים אלרגנים?
או שדווקא היא חלשה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מערכת חיסונית באסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו17/05/2020שלום,
לא ניתן להגדיר אותה כחלשה או כחזקה אלא ככזו שמתנגת שונה התגובה לגרייים אלרגניים או לא אלרגניים (והתוצאה הסימפטומים של אסתמה והשפעה על התפקוד הריאתי).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיטת בוטייקו עם אסתמה קשהשירי13/05/2020
שלום ד"ר,
האם במצב של אסתמה קשה תרגול של שיטת בוטייקו לא עלול להיות מסוכן? הבנתי מהספר שישנם תרגילים של עצירת נשימה.
ראיתי שכתבת שלעיתים במקרים של אסתמה קשה היא יכולה להפוף למחלת חסימתית בלתי הפיכה. מהם הטיפולים במצב כזה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה קשה
ד''ר שבתאי ורסנו17/05/2020שלום,
עצם תרגול נשימות בוטייקו אין בו סכנה.
אסתמה שהופכת בלתי הפיכה ומתנהגת כמו COPD מטופלת בדומה לאסתמה קשה אך השפעת הטיפול פחותה בהרבה. זו הסיבה שיש להקפיד על טיפול קבוע כשמצב האסתמה מחיידב זאת ולהגיע לביקורת תקופתית כולל תפקודי ריאה, גם אם מרגישים בטוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב דר נכבדאבי12/05/2020
ד"ר שלום רב. סיפרתי לך על כאבים מידי פעם בנשימה עמוקה, ומידי פעם קוצר נשימה שאני מניח שזה מחרדה ,כי אני סובל נורא מפחד ממחלות. לפני שנתיים וקצת עשיתי צינתור וירטואלי שראו בו גם את בית החזה אז היה תקין. כמו כן אני בן 40 מאחוריי 20 שנות קופסא הייתי אתמול עם צילום חזה אצל רופא שבחן את הצילום ואמר שהוא יפה והוא לא רואה איזה משהו חשוד כמו גוש, אבל הוא אמר לי עוד חצי שנה לעשות ct קרינה נמוכה ותפקודי ריאה. שאלתי היא עד כמה אני יכול כרגע להיות רגוע שלא מדובר בסרטן? ואם עוד חצי שנה זה לא מאוחר שדיברתי איתו על זה? הוא אמר שהוא לא ראה משהו חשוד בצילום חזה וזה בסדר לעשות עוד חצי שנה, לא עדיף להקדים או שאני יכול לסמוך על דעתו? בסיכום של הצילום חזה הוא כתב בקע גויטר בעיקר מימין ומעט שינוים ברוכניאלים דוצ.
בתודה, אבי.
נ.ב עברתי סיטי בטן שהיה תקין אבל אני יודע שמדגים רק חלק מהריאות, הייתי אצלך לפני שנתיים וחצי ורציתי שוב להגיע אבל בגלל כל הסיפור של הקורונה בארץ אתה קיבלת רק בווידאו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
CT בקרינה נמוכה
ד''ר שבתאי ורסנו12/05/2020שלום,
CT חזה בקרינה נמוכה משמש כבדיקת סקר לגילוי מוקדם של סרטן ריאה באוכלוסייה המתאימה ומבוצע כל שנה לאורך שנים עד גיל 75. אם זו הכוונה של ד"ר שוורצמן (לבצע כל שנה) אזי אין סיבה לא לבצע כבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיזוק המערכת החיסונית כשיש אסתמה ואלרגיהיעל11/05/2020
שלום,
יש לי אסתמה קשה ואלרגיה לאבק וכמה עצים. ישנם כמה צימחי מרפא ותוספים למחלות אחרות, שבמחקרים ראו שהם מחזקים את המערכת החיסונית.
האם זה נכון שבמקרה כמו שלי עדיף להמנע מדברים שמחזקים את המערכת החיסונית?
הבנתי שאסתמה ואלרגיה הן לא לגמרי אוטואימוניות אבל ניתן לומר שהמערכת החיסונית חזקה מידי, לא כך?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה ומע' החיסון
ד''ר שבתאי ורסנו12/05/2020שלום,
אין שום מידע מדעי מבוקר על תועלת של תוספי תזונה "מחזקי חיסון, באסתמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה במשקל ואסתמה האם יש שיפור רק מועט?שלומית11/05/2020
שלום,
ראיתי כמה מאמרים שלא ברור האם הם ממש מחקרים רציניים על שיפור באסתמה עם ירידה במשקל.
האם מדובר על השומן הבטני למעשה והשומן ברגליים לא רלננטי לכך?
והאם נאמר ירידה מ 95 סנטימטר אצל אישה ל 70 סנטימטרים היקף הבטןו וירידה למשקל תקין (אני שוקלת 70 ו 1.63)
יכול לגרום לאסתמה קשה להפוף לבינונית?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
השמנה ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו12/05/2020שלום,
השמנה ממשית יכולה להחמיר אסתמה וירידת משקל משמעותית עשוייה להקל, ככל שההשמנה משמעותית יותר וירידת המשקל גדולה יותר. ה BMI שלך הוא 26.35 כלומר משקל יתר ולא ממש השמנה (BMI שלושים ומעלה). בכל מקרה רצוי לשמור על BMI עד 25.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילי נשימה כשיש אסתמה קשהשירי10/05/2020
שלום,
האם לאסתמה קשה ישנם תרגלי נשימה כלשהם או אימון עם המכשיר שבו מעלים את הכדור שיכול לעזור?
הבנתי גם שאסתמה קשה יכולה להפוך למחלת ריאות חסימתית. כיצד ניתן לאבחן שזה גם אצל מי שלא עישן מעולם?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה ותרגילי נשימה.
ד''ר שבתאי ורסנו12/05/2020שלום,
המכשיר עם הכדורים אינו משמש לאסתמטיים אלא בעקר למצבים אחרי הרדמה וניתוח כשמעוניינים שהמטופל יבצע שאיפות מאד עמוקות.
קיימת ,שיטת בוטייקו, שעוסקת בנשימות באסטמטיים, לא ממש נפוצה או מוכחת כעושה שינוי גדול.
אסתמה () קשה ולא מטופלת עלולה להפוך ממחלה חסימתית הפיכה למחלה חסימתית בלתי הפיכה- דמויית COPD.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי של טיפול בקסולאייריעל07/05/2020
שלום ד"ר,
האם בטיפול קסולאייר למי שי שיש לו אסתמה קשה ואלרגיות ייתכן שתהיה החמרה באסתמה והתקף ביום הטיפול או למחרת פי שעלול לקרות בחיסוני אלרגיה סמוך לטיפול?
וראיתי שכתבת שלחלק מחולי האסתמה בזמן מחלה קשה צריך לקחת פרדניזון 7.5 מ"ג.
האם זה תקף גם למי שלוקח סימביקורט 8 שאיפות ביום ולקח לפני שנה קורס פרדניזון ראשון אי פעם?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קזוליר ועוד
ד''ר שבתאי ורסנו10/05/2020שלום,
תתכן תגובה אנפילקטית להזרקת קזולייר בדך כלל בשעות הראשונות עד 24 שעות בד"כ. התופעה הזו מאד לא שכיחה אך קיימת. בעקרון מהלך האסתמה לא מוחמר על ידי טיפול זה. לשאלתך השנייה- התשובה שלילית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ב LDN וטיפול ב CBDשני07/05/2020
שלום,
קראתי ברשת שטיפול ב Low Dose Naltrexone עזר לחולי אסתמה שניסו, אך לא ראיתי מחקר. האם שמעת על כך במקרה?
ובנוסף, האם cbd יכול לעזור לחולי אסתמה, כי גם בזה יש ברשת לא קצת חומר על זה, שהוא לא מחקרי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפולים באסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו10/05/2020שלום,
איו עובדות מדעיות בנושאים אלו. כידוע לך הרפואה, המערבית לפחות, חותרת לטיפולים שהם מבוססים מדעית (מחקר כפול סמויות כולל פלצבו וכו').* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תהיות לגבי חולי אסתמה קשים וקורסים חוזרים של פרדניזוןאפרת07/05/2020
שלום ד"ר,
אצל חולי אסתמה קשים שמקבלים בכל שנה לעיתים 2 קורסים של פרדניזון, האם חשוב לבצע בדיקת קורטיזול לאחר הנטילה כדי לבדוק שאין דיכוי אדרנלי ומצב מסוכן?
כי קיבלתי מרופא ריאות קורס שני של פרדניזון כי הראשון לא עזר מספיק. הראשון היה : 40 מ"ג שבועיים וחצי ואז 5 מ"ג ירידה כל יומיים. כעבור חודשיים אתחיל שבוע ראשון 40 מ"ג, שני 30 מ"ג, שלישי 20 מ"ג, רביעי 10 מ"ג. הוא לא נתן לי בדיקת קורטיזול.
קבעתי תור לאנדוקרינולוג שכן נתן ואמר לי לבצע אותה שבוע אחרי סיום הנטילה.
האם זאת לא בדיקה שחשוב לתת למטופלים בקורס שני סמוך? ובמידה ותצא לי תוצאה גבוהה אך בנורמה אוכל לסמוך על התוצאה? כי הבנתי שלקיחת משאפים לאסתמה משבשת את תוצאות הבדיקה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת קורטיזול
ד''ר שבתאי ורסנו07/05/2020שלום,
זו לא בדיקה שגרתית לאחר טיפול בפרדניזון, אלא אם יש סימפטומים/סימנים המעלים חשד לאי ספיקה אדרנלית. מי שמקבל קורסים ממושכים/חוזרים של פרדניזון ודומיו מומלץ לו בכל מקרה בתקופה של מחלה חריפה וקשה אחרת לקחת מינון מגן של פרדניזון סביב 7.5 מג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המרה של סימביקורט לכמות פרדניזוןמיכל07/05/2020
שלום,
אשמח לברר: 8 שאיפות של סימביקורט ביום האם בערך ידוע לכמה פרדניזון זה שווה ערך?
והאם לאסתמה של המאמץ בנוסף, סיפיריבה בנוסף לסימביקורט יכולה להיות תחליף ללקיחת וינטולין או שעדיף לדבוק ב 2 שאיפות וינטולין לפני ספורט?
תודה מראד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סימביקורט
ד''ר שבתאי ורסנו07/05/2020שלום,
לא מקובל להשוות בין השניים. סטרואידים בשיאוף באופן עקרוני עדיפים על פרדניזון ודומיו. הזמן לתחילת הפעולה של ספיריבה הוא ארוך יותר ולכן אם ארועי המאמץ אינם תכופים, עדיף ונטולין 10-15 דקות לפני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול כרוני במשך 3 שניםשושו05/05/2020
שלום
אני בת 18 סובלת כבר מעל 3 שנים משיעול כרוני יבש. ניסיתי לקחת כמה סוגים של תרופות ליבוש נזלת אחורית, לצרבת (כמו נקסיום, אומפרדקס) שלא עזרו.
נשלחתי לבירור אצל רופא לאלרגיה שבדק לפי תגובת העור ויצא אלרגיה לקרדית אבק ולדשא. הוא נתן לי תרסיס לאף (אבמיס) שהקל מעט מאוד.
בבירור אצל רופא אף אוזן גרון יצא הכל תקין.
בבירות אצל רופא ריאות הוא עשה לי בדיקת תפקודי ריאות שיצא תקינה, ושלח לבדיקת מאמץ שיצא גם כן תקינה ובדיקת מתכולין (מצורפת) שגם תקינה. הרופא שלח אותי גם לבדיקת כי מגורה אבל לא הצלחתי לבצע אותה.
צילום חזה וסינוסים תקינים.
רופא משפחה נתן לי לנסות תגובה של משאפים, ניסיתי סרטייד 250, סימביקורט, וסינגולר. כולם עזרו מאוד. לפני כשנה היתה מעט החמרה בשיעול אז שילבתי סינגולר עם אחד המשאפים יחד עם 2 כדורי טלפסט לאלרגיה.
בחודש האחרון (חילופי עונות) שוב היתה החמרה (התקפי שיעול עם ירידה קטנה בסיטורציה ל 96-94 וקצת קושי נשימתי) אז הרופא החליף לי את המשאף לרלבר 184/22 שעזר מאוד ויכלתי להוריד את המינון של הטלפסט ל-1.
רציתי לשאול, האם מספיק הסיוע של התרופות כדי לקבוע מחלה?
וכן האם אני צריכה להיות תחת מעקב של רופא מסוים חוץ מהרופא משפחה?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול כרוני מעל 3 שנים
שושו05/05/2020הוספתי צואות בדיקת תפקודי ריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיעול ממושך מעל 3 שנים
שושו05/05/2020צרפתי תוצאות בדיקת מאמץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שיעול כרוני
ד''ר שבתאי ורסנו06/05/2020שלום,
הבדיקות שבצעת שוללות למעשה אבחנה של אסתמה.
התגובה לסוגי המשאפים האלו מעלה חשד למצב של
(Non-asthmatic eosinophilic bronchitis (NAEB והדרך לאשר אבחנה זו היא בבדיקת כיח מגורה (מבוצע באיכילוב) כאשר אתה ללא משאפים לפחות 3 שבועות ובתקופה שאתה משתעל/סימפטומטי. במידה ותבצע זאת, עדכן אותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיעול כרוני ממושך מעל 3 שנים
שושו06/05/2020שלום.
הייתי כבר באיכילוב לבצע את הבדיקה ולא הצלחתי לבצע אותה, הגעתי פעם שניה ושוב לא הצלחתי להוציא ליחה.
אין לי כל כך כוח לבצע בדיקות ולכן שואלת האם אי אפשר לקבוע לפי התרופות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שיעול כרוני
ד''ר שבתאי ורסנו07/05/2020שלום,
ללא הוכחה ניתן רק להניח/לשער בסבירות בינונית+. מה האבחנה עליה חושב רופא הריאות שלך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיעול כרוני ממושך מעל 3 שנים
שושו18/05/2020לא יודע. בפעם האחרונה שהייתי אצל רופא ריאות הוא נתן לי הפניה לבדיקת כיח מגורה שלא הצלחתי לבצע. ומאז לא חזרתי אליו ולבינתים שיניתי את הטיפול לפי המלצת רופא המשפחה- למשאף רלבר יחד עם סינגולר.
אם הסבירות יחסית גבוה לאבחנה. אפשר להסתמך אליה? ויש תורך להיות במעקב של רופא ריאות?
תודה רבה על התשובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שיעול כרוני
ד''ר שבתאי ורסנו19/05/2020שלום,
לדעתי מספיק רק משאף סטרואידי (למשך QVAR), ללא צורך ביתר המרכיבים. ממליץ שתהיי במעקב רופא ריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת משאף ספיריבה למשאף סימביקורטמיכל05/05/2020
שלום,
האם עבור אסתמה שכמעט מאוזנת עם סימביקורט 180 8 שאיפות ביום באופן עקרוני ניתן להוסיף משאף ספיריבה אם זה גורם לאיזון מושלם?
ומהן הסיכונים או תופעות הלוואי שבהוספת משאף שכזה ל 8 שאיפות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוספת ספיריבה
ד''ר שבתאי ורסנו05/05/2020שלום,
מינון הסימביקורט הינו מקסימאלי ולכן תוספת ספיריבה עשוייה לשפר איזון ואולי להפחית בהמשך מינון הסימביקורט. ת. לוואי עקריות לסיריבה הן יובש פה, החמרת גלאוקומה, ועצירת שתן בעקר בגברים עם ערמונית מוגדלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת ct ריאותרפאל04/05/2020
אשמח לדעת מה אומרים הממצאים
הנבדק בן 71 עם שיעול של מספר חודשים ולאחר דלקת ריאות
מצרף את ממצאי הבדיקה בקובץ,.....,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
CT
ד''ר שבתאי ורסנו05/05/2020הפענוח לא צורף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורס פרדניזון שני יחסית קרוב לראשוןאפרת04/05/2020
שלום,
קיבלתי קורס פרדניזון ראשון לאסתמה שלא עזר מספיק(40 מ"ג שבועיים ואז כל יומיים ירידה של 5 מ"ג)
חודשיים אחרי אני נאלצת לקחת קורס נוסף. הרופא כתב לי: שבוע 40 מ"ג, שבוע 30 מ"ג, שבוע 20 מ"ג... שבוע 10 מ"ג ושבוע 5 מ"ג.
האם פרוטוקול שבו יורדים בכל שבוע 5 מ"ג ולא 10 מ"ג בשבוע יש לו יתרון מבחינת כך שירד הסיכוי לדיכוי אדרנלי?
כי אני הכי חוששת מדיכוי אדרנלי.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון קורס שני
ד''ר שבתאי ורסנו05/05/2020שלום,
הסיכון לדיכוי אדרנלי עולה עם משך הזמן של הטיפול. האם את מטופלת על ידי רופא ריאות? אם לא אזי רצוי שכן ועליו לשקול טיפולים מתקדמים לאסתמה קשה/התלוייה בסטרואידים סיסטמיים (פרדניזון)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטיביוטיקת זיטו להחמרה באסתמה שקיבלתימיכל02/05/2020
שלום, אני צריכה לקחת להחמרה באסתמה אנטיביוטיקת זטו.מצויין שלהפסיק ולהגיע דחוף לרופא אם יש תגובה אלרגית. מה ניתן לעשות אצל אדם שסובל מאוטיקריה לעיתים כמה פעמים בשבוע ולעיתים שבועות שלא... ואין דרך לדעת. כיצד ניתן להבדיל האם זאת אוטיקריה או אלרגיה שמצריכה הגעה לעזרה רפואית? האם ניתן לקחת עם זטו 3 שעות אחרי קסניקל, או שעדיף בכל תקופת הטיפול לא לקחת קסניקל? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זיטו
ד''ר שבתאי ורסנו03/05/2020שלום,
זיטו הוא לא טיפול מקובל או שכיח לטיפול באסתמה. מציע לפנות לרופא המקצועי (ריאות/אלרגיה) שרשם לך זאת ולהתייעץ אתו לגבי אפשרות של טיפול חלופי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

