מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- משאף ונטולין לטיפול באסטמה קלהענבר04/03/2020
שלום רב
בעבר אני יודעת שמי שסבל מאסטמה קלה קיבל משאף ונטולין. היום נוטים יותר לתת את המשאפים שמשלבים גם סטרואידים. רציתי להבין מה הסיבה ?
מה התועלת שיש בסטרואידים לטיפול באסטמה לעומת הסיכון שבליקחתם?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ונטולין לעומת משאף משוןלב באסתמה קלה
ד''ר שבתאי ורסנו06/03/2020שלום,
ההמלצות האחרונות של ארגון הבריאות העולמי הן לטפל באסתמה קלה במקום בונטולין לפי צורך לטפל במשאף משולב של סטרואיד במינון נמוך ומרחיב סמפונות מהיר פעולה (סימביקורט 80/4.5) כטיפול SOS = לפי הצורך, ולא בקביעות. השינוי מבוסס על ראיות לכך ששילוב סטרואיד במינון נמוך לפי הצורך יחד עם מרחיב סמפונות גם נותן הקלה מיידית וגם מונע התלקחויות בהמשך. אין בסטרואיד במינון זה ולפי הצורך שום סכנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאים בריאות וחשש מסרטןמאור04/03/2020
שלום רב
. בן 81 עישן בעבר, סובל מאי ספיקת לב קלה לפני שנתיים דלקת ריאות דו״צ בct שבוצע אז -קשרית תת פלוירלית בRML בקוטר 0.2 ס״מ
לפני כחצי שנה צילום חזה תקין עקב ברונכיטיס חריפה.
לפני כחודש עם מעט שיעול ללא חום וללא חולשה , בצילום חזה גודש מרכזי ריאתי קל, מודגם תסנין ריאתי באונה תחתונה מימין סינוסים קוסטופרניים סתומים חלקית- יתכן תפליט פלאורלי קל. אפנה את תשומת לבך שהתסנין הוא באונה התחתונה מימין, אותו מקום שבו ראו את הקשרית לפני שנתיים בבדיקת הסיטי (RML)
כיום, כחודש לאחר הצילום עדיין קרפיטציות בבסיסים ומעט צרידות (כשמדבר חלש)
כדוריות דם אדומות ולבנות בנורמה בבדיקת דם שנלקחה
הולטר ואקו לב שנעשו נמצאו ללא שינוי מהותי מהבדיקה הקודמת.
האם קיים סיכוי לסרטן ריאה?(לנוכח העובדה שעדיין יש קרפיטציות אבל מנגד הצילום לפני כחצי שנה היה תקין והct לפני כשנתיים היה תקין)
האם סרטן יכול להתפתח בקצב כזה?
תודה מראש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ממצאים בריאות
ד''ר שבתאי ורסנו06/03/2020שלום,
ממליץ שתחזור על צילום חזה רגיל, כביקורת לממצא התסניני ותחזור לרופא המטפל עם הצילום. לפי ממצאי צילום הביקורת הרופא יחליט כיצד להמשיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכון להידבק בווירוס הקורונה לחולי אסתמהבילי02/03/2020
אשמח להתייעץ, בת 40, אסמטית כבר שנים רבות. האסתמה שלי יציבה, נוטלת וינטולין לפי הצורך. הפרסומים אודות הקורונה מאד מדאיגים אותי. האם כל אסמטי נמצא בקבוצת סיכון להידבקות בצורה חריפה? מה אפשר לעשות בכדי לשמור על עצמי? לקחת משאפים למניעה (כמו סרוטייד שלקחתי בעבר)? תודה גדולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קורונה ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו03/03/2020שלום,
אין סיבה שחולי אסתמה יידבקו יותר מאשר אוכלוסיה בריאה. מצד שני, מחלת הקורונה COVID-19 עלולה לסכן יותר חולי אסתמה (כמו שכך גם שפעת עונתית רגילה ולכן יש להתחסן נגדה כל שנה). משאפים לא מונעים הדבקות. יש להקפיד על הגיינת ידיים ומגעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים של הריאות בבדיקת CTגלעד01/03/2020
שלום
אני בן 48 מעולם לא עישנתי.
מזה כמה שנים ירידת משקל מ-60 ל 46 קילו
בגובה 1.77 מטר עקב תופעות במערכת העיכול.
בתחילה חשבו שמדובר במעי רגיש
אבל כרגע הכיוון הוא כנראה קרוהן של רירית המעי הדק.
משלים בירור.
בחודשים האחרונים קצת חולשה כנראה בגלל התת משקל.
בדיקות הדם עדיין בסה"כ תקינות. CRP תקין אלבומין 4.5
המוגלובין מעט ירד לכ 12.6 לעומת 14 שהיה לאורך השנים.
מבחינת ריאות ונשימה לא הייתה לי בעיה מהותית בעבר.
לפני 15 שנה כמה ימים של קצת קוצר נשימה
וזה חזר פעם בכמה שנים. אובחנה בבדיקת נשיפה אסתמה ממש קלה. פעם ב 3- 4 שנים לקחתי שבוע סימביקורט והסתדר.
בוצע לפני שבוע CT חזה בטן ואגן לאור ירידת המשקל.
הבדיקה תקינה בבטן ואגן.
לגבי הריאות כתוב
ללא לימפאדנופתיה במיצר או בבתי השחי.
הלב בגודל תקין. ללא תפליט פריקרדיאלי. ללא תפליטים פלאורליים.
פרנכימת הריאות ללא תסנין או ממצא מוקדי.
***פס אטלקטטי זעיר באונה הימנית התחתונה.
השמאלית התחתונה.
***שינויים אמפיזמטיים קלים באונה הימנית התחתונה.
אשמח לעזרתך.
1. האם שינויים אמפיזמטיים משמעותם שאני מתחיל לפתח נפחת? או שזה מתאים לאסתמה קלה שאולי יש לי קצת כרגע?
2. יש משמעות לפס אטלקטטי?
3. האם נדרש בירור כל שהוא נוסף?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
CT
ד''ר שבתאי ורסנו03/03/2020שלום,
לא נראה כי יש קשר בין התאור של ה CT למחלת הקרוהן . קרוהן עלול לערב את הריאות (לא בהכרח) , אך בצורות אחרות (למשל ברונכיאקטזיות, מחלה אינטרסטיציאלית). ממליץ שתחזור לרופא ששלח אותך לבדיקה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינויים אמפזימתיים בריאות
גלעד03/03/2020תודה רבה מעריך מאוד
האם "שינויים אמפיזמטיים קלים באונה הימנית התחתונה"
זה מעיד שאני מתחיל לפתח אמפיזמה?
או שזה חסר משמעות ולא דורר המשך בירור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
CT
ד''ר שבתאי ורסנו06/03/2020שלום,
כדאי שהרופא שלח אותך יראה את הצילומים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזקי עישון בריאות ושיקום לאחר זמןגל28/02/2020
שלום ד"ר
אני בת 37.5. עישנתי מגיל 23 עד גיל 36. אני לא מעשנת כבר שנה וחצי.
נהגתי לעשן די הרבה - קופסא ביום.
האם זה נכון שהריאות "מתנקות" או "משתקמות"?
אני מרגישה טוב, בריאה, לא משתעלת ואיו לי ליחה. אבל... מדי פעם כשאני מתקררת ונהיית חולה אז יש לי כמו ברונכיט.. מין התקררות בריאות.
האם לדעתך פתחתי copd? האם אני עלולה לפתח copd בעקבות שנות העישון?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפסקת עישון
ד''ר שבתאי ורסנו03/03/2020שלום,
הפסקת עישון יכוה להועיל בכל גיל, בוודאי בצעירים. ראשית נמנעת פגיעה מתמשכת באברי הגוף כולו, לא רק בריאות. שנית ייתכן שיפור בסימפטומים לאורך זמן. לא בהכרח יש לך COPD. לאבחנת COPD יש צורך בבדיקת תפקודי ריאות פשוטה= ספירומטריה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחה של בודיקורט במצב של אסתמהרותי27/02/2020
שלום,
האסתמה אצלי החמירה בעקבות אובך לפני חודשיים וחצי. לפני כן הייתי עם פוסטר שאיפה אחת, לאחר מכן עברתי ל 8 שאיפות אך לא היה איזון, ומשכתי כחודש עם אינהלציות עד שעברתי לפרדניזון 40 מ"ג לשבועיים ואז ירידה הדרגתית. מאז עם פוסטר 8 שאיפות איו לי התקפים, אבל אני לא לגמרי מאוזנת. הנשימה לעיתים כבדה, ולעיתים אני חייבת לקחת שאיפות גדולות מפה (נושמת מהאף) וכשאני אוכלת אומנם אין לי התקפים כמו שהיו לפני הפרדניזון שאז באכילה היו לי התקפים שהיו חולפים בסיום האכילה, אבל יש צורך לקחת המון נשימות עמוקות באכילה, קושי לנשום קצת וזה לא מצב רגיל. אני יכולה למשוך ככה כמה חודשים בתקווה שמצב הריאות יחזור לקדמותו, זה סך הכל נסבל. השאלה היא: האם בעצם זה שאני לא מאוזנת לגמרי ולא לוקחת עוד סטרואידים כדי שיהיה איזון מקסימלי אני לא הורסת לעצמי או מפחיתה לעצמי את הסיכוי שמצב הריאות יחזור לקדמותו? (פוסטר שאיפה אחת).
והאם במצב כזה כדאי להוסיף אולי שוב אינהלציות בודיקורט או משאף בודיקורט? או שכן צריך קורס נוסף של פרדניזון? התור לרופא הריאות הוא פשוט עוד 3 חודשים, אך אוכל לבקש מרפא המשפחה.
המון תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בודיקורט
ד''ר שבתאי ורסנו03/03/2020שלום,
נראה לי כי כדאי שרופא המשפחה יישלח אותך בינתיים לבצע תפקודי ריאות (ספירומטריה) תחת הטיפול שאת מקבלת (לא להפסיקו), זאת כדי להתרשם ממצבך האובייקטיבי1דרגת החסימה. במידה והמצב בבדיקה יעיד על חומרה גדולה, יהיה קל יותר להפנותך לרופא ריאות בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול זולאייר האם יכול להפוך אסתמה לבינונית?אפרת27/02/2020
שלום,
האם טיפול זולאייר ממצב של אסתמה קשה יכול להפך אסתמה לאסתמה בינונית שבה מאוזנים עם סרטייד 250?
וכמה שנים צריך להתמיד בטיפול על מנת שניתן יהיה להפסיקו לגמרי והתוצאה תשמר לאורך שנים? או שזה לא ניתן וצריך כל הזמן להמשיך?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זולאייר
ד''ר שבתאי ורסנו03/03/2020שלום,
אכן בחלק מהמקרים טיפול כזה יכול לשפר את איזון האסתמה החמורה ולאפשר הורדת מינון הסטרואידים. אין ממש נתונים חד משמעיים האם האפקט נמשך גם לאחר הפסקת טיפול בן שנים. מקובל להמשיך ולטפל כל זמן שעוזר מחד, ושאין תופעות לוואי משמעויות מאידך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גז co האם עלול להוות בעיה באסתמה?מיכל27/02/2020
שלום,
בדירה חדשה שנעבור אלייה ישנה התבלטות מצידי שיש לי אסתמה קשה, האם לרכוש חימום בגז(קומה גבוהה אז אין דוד שמש רק חשמלי) או דוד חשמלי.
העניין הוא שחימום מים בגז פולט גז co. קראתי שישנה הרעלת גז co ושהאוורור חשוב... האם במצב של שגרה שאין הרעלה אבל כנראה בגז נפלט לאוויר בכל זאת, האם זה עלול לגרום לקשיי נשימה או החמרה בחולי אסתמה קשה? הבנתי שלגז אין ריח אך הוא בכל זאת נ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
CO
ד''ר שבתאי ורסנו03/03/2020שלום,
CO הוא גז שנוצר מבערה לא מושלמת והוא מסוכן, ללא קשר ספציפי לאסתמה, מכוון שנקשר מאד חזק להומגלובין, במקום החמצן.
בכירת גז תקינה לא אמורים להפלט ריכוזים מסוכנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבע לשיער והחמרת אסתמהרונית25/02/2020
שלום,
שנים הייתי צובעת שיער עם צבע רגיל והכל היה בסדר כאשר הייתי עם סרטייד 250, אך ב 8 חודשים האחרונים האסתמה הפכה לקשה ומאז פחדתי לצבוע את השיער. מצאתי צבע לשיער שהוא ללא אמוניה והם טוענים שהוא כמעט בלי ריח. רציתי בבקשה לברר: האם מה שבעייתי לאסתמה בצבע לשיער זה לא רק הריח אלא אפילו שזה בלי ריח הכימיקלים ישאפו לריאות ועלולים לגרום להתקף? או שזה רק עניין הריח?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צבע לשיער ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו27/02/2020שלום,
כשיש ריח סימן שהחומרים נדיפים יותר, אך גם תכשירים נדיפים ללא ריח הכימיקלים עלולים להנשם. יש אסתמה הנקראת Hair dresser asthma, והיא אסתמה כמחלת מקצוע בספריות. צבע חינה למשל הוא אחד החומרים הידועים. במקרה שלך נראה לי שזה יהיה ניסוי וטעייה, רצוי לנסות במקום מאוורר ולא סגור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לאסתמה האם משאף יכול לעזור?דנה25/02/2020
שלום דר סובלת מליחה בגרון שיעול לא עוזר כאילו הליחה דבוקה לגרון ויד תחושת חנק סותרי חומתה לא עוזרים זה קורה אחרי כל אכילה ושתיה האוכל לא יורד יש קשיי בליעה כאבי תופת בושט בגב בבטן בחילות עלי לציין שיש לי לחץ מוגבר לושט העליונה ואין לזה פתרון נפגעתי כם נהיה לי חוסר רוק בפה הפה יבש אני שלד ועצמות ומיובשת מהמחלה אין לי שתן מספיק יש לי עצירות קשה פיסורה מהיובש שלשולים אז הפיסורה לא מתרפאת סובלת מאד שלשולים בגלל נורמלקס שלוקחת לעצירות ציפורניי מתפצלות מהיובדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
משאף לפיסורה
ד''ר שבתאי ורסנו27/02/2020שלום,
ממליץ שתפני לרופא המשפחה שיכוון אותך. נראה לי כי יש לך מספר בעיות שונות, לא בהכרח אסתמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זולאייר הוא טיפול לא בעייתי כשיש מחלה אוטואימוניתשירלי25/02/2020
שלום,
אשמח לברר: האם הטיפול זולאייר ל אסתמה הוא לא עלול להיות בעייתי כשיש מחלות אוטואימוניות מסויימות?
והאם עייפות היא תופעת לוואי שיכולה לקרות עקב הטיפול ולהמשך מספר ימים?
אני סובלת בנוסף מתסמונת התשישות הכרונית.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זולאייר
ד''ר שבתאי ורסנו27/02/2020שלום,
לא ידוע לי על בעייה עם קזולייר במחלות האוטאימוניות. כדאי להתייעץ בנושא זה גם עם אימונולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החמרה באסתמה והפיכת האסתמה לאסתמה קשהמיכל25/02/2020
שלום,
אני בת 38. מגיל 20 אסתמה, והייתי לרוב מאוזנת עם סרטייד 250 פעמיים ביום, למעט מעט חורפים, והחורף הקודם.
השנה מתחילת נובמבר היתה לי החמרה קשה באסתמה לאחר חצי שעה אחרי חיסון אלרגיה לאבק של פעם בחודש שאותו החלטתי להפסיק.
עברתי לפוסטר 8 שאיפות ולא הייתי מאונזת, ואז עם אינהלציות ואחרי חודשיים קיבלתי 40 מ"ג פרדניזון לשבועיים ואז עוד ירדתי בהדרגה אז בפועל לקחתי מעל לחודש. עכשיו המצב הוא שאני מאוזנת עם פוסטר 8 שאיפות למעט כשאני אוכלת ואז יש לי מעט קושי לנשום ואני צריכה שאיפות עמוקות. רציתי בבקשה לברר: מהם מספר החודשים המקסימלי שבהם אם הם עוברים למצב האסתמה לא חזר למצב הקודם(סרטייד 250) אז זה אומר שכבר נגרם נזק בלתי הפיך והמצב לא יחזור למה שהיה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה חמורה
ד''ר שבתאי ורסנו27/02/2020שלום,
אין על כך תשובה מספרית מוגדרת. ככל שחוסר האיזון מתמשך, חודשים ושנים, עלול להגרם נזק מצטבר בלתי הפיך. לכן אם טיפול מסויים לא מביא לאיזון אופטימלי, יש לחזור לרופא הריאות לשם הערכה מחודשת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיטי ריאות או בטן פיענוחנאור24/02/2020
שלום
סבתא שלי עברה בדיקה סיטי ואשמח לדעת האם זה יצא תקין
סבתא שלי בת 68 עברה ניתוח לפני שנה בריאה עקב גידול
היום היא מתלוננת על כאבים באזור הבטן חזקים
שלחו אותה לסיטי מכיוון שהפיענוח לוקח 21 ימים אשמח לדעת בנתיים ממך סוג של תשובה אשר יוכל להרגיע אותנו
בתודה נאור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיטי ריאות/בטן פיענוח תמונות
נאור224/02/2020תמינות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיטי ריאות/בטן פיענוח תמונות2
נאור324/02/2020תמונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיטי ריאות/בטן פיענוח תמונות3
נאור24/02/2020תמונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
CT
ד''ר שבתאי ורסנו27/02/2020שלום,
זה לא הפורום/המקום לפענוח צילומי CT גם בשל איכות הצילומים וגם בשל הצורך בעיון בחתכי צילום רבים בכדי לתת תשובה. עיין בפענוח הרשמי שקיבלת ובמידת הצורך פנה לרופא ריאות עם דיסק הצילומים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לשאלה לגבי סיליקוזיס - סדר כרונולוגיאבי24/02/2020
שלום, תודה דוקטור על תשובה לשאלה (האם ישנם מיקרים שלחולה סיליקוזיס נפחים ירדו בצורה קלה, אך דיפוזיה ירודה בחומרה קשה (כ-30%)? תודה רבה). ברשותך רציתי לדעת סדר כרונולוגי - דיפוזיה ירודה גורמת יתר לחץ דם ריאתי, או הפוך? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סיליקוזיס
ד''ר שבתאי ורסנו27/02/2020שני המצבים ייתכנו. לחץ דם ריאתי משמעותי גורם לירידה בכושר הדיפוזיה, אך גם דיפוזיה ירודה מסיבה אחרת עלולה לגרום ליתר לחץ דם ריאתי (משנית לירידה בחמצן הדם הגורמת התכווצות כלי הדם הריאתיים). בד,כ המצב הראשון הוא משמעותי יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול יבש שלא פוסק - תוצאות בדיקת דםדורית23/02/2020
שלום דר'
המשך לשאלה- בעלי עשה בדיקת דם IGE - והערך יצא 643.
מה המשמעות של התוצאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
IGE
ד''ר שבתאי ורסנו27/02/2020שלום,
הערך גבוה ויכול לרמז על בעיית אלרגיה מחד (שיכולה להסביר אולי שיעול) אך מאידך ערכים גבוהים יכולים להיות במצבים אחרים, כגון פרזיטים במערכת העיכול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

