מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאיפת מזון לריאותליאור16/04/2020
אני אב לילד בן שנה וחודש, אתמול בזמן שהוא אכל הבחנו שהוא נחנק, פתחתי את פיו וניסיתי להוציא את מה שתקוע ללא הצלחה, הילד התחיל להאדים, הפכתי ודפקתי לו על הגב ובסוף חזר לנשום רגיל. שאלתי- לא הבחנו שהמזון שנתקע נפלט החוצה, אי לכך אנחנו חוששים שאולי שאף לריאות, נשמח לדעת מה עלינו לעשות או כיצד לנהוג. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאיפת מזון לריאות
ד''ר שבתאי ורסנו17/04/2020שלום,
הפורום הזה יועד למבוגרים. פנה בבקשה לפורום ילדים/רופא ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוסטר אול מול רלברגלית14/04/2020
שלום ד"ר
ראיתי שכתת שבפוסטר זמן השאיפה צריך להיות 5 שניות. לי זה אכן לעיתים קשה.
האם ברלבר גם כן זמן השאיפה צריך להיות 5 שניות? והאם בסרטייד זמן השאיפה יותר קצר?
ומדוע לא ניתן לקחת 2 שאיפות של רלבר המינון הכי גבוה שישתוו ל 8 שאיפות פוסטר ביום?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוסטר מול רלבר
ד''ר שבתאי ורסנו17/04/2020שלום,
במשאפי אבקה כמו רלבר וסרטייד השאיפה היא מהירה- 2 שניות.
המינון המקסימאלי של רלבר זה שאיפה אחת של מנה בת 184/22 מק"ג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישור טיפול ביולוגי קסולאיירמיכל14/04/2020
שלום,
רופא ריאות מהקופה כתב לי מכתב שאגיש על מנת שאתחיל טיפול בקסולאייר לאסתמה. רופא ריאות אחר אמר לי שמצבי עם מחלות הרקע הנוספות עדיף שאתחיל עם הטיפול עוד שנה לאחר שימצא חיסון לקורונה וגם שכרגע אני מסתדרת עם משאפים במינון מאוד גבוה.
במידה ואני מגישה עכשיו את המכתב לקופה והם יאשרו, האם ידוע לך לכמה זמן תקף האישור הזה?
האם אוכל לקבוע תור עם האישור הזה בהמשך לעוד שנה או שנה וחצי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קזולייר
ד''ר שבתאי ורסנו17/04/2020שלום,
את הפרטים הבירוקרטיים האלו יש לברר בקופ"ח שלך. לא סביר בעיניי כי יאשרו לך את הטיפול לעוד שנה, ואם תגישי בקשה לקבלת התרופה בעוד שנה קרוב לוודאי שידרשו הערכה חוזרת ואישור עדכני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בספייסר והשמעת צליל שריקהאפרת13/04/2020
שלום,
לאחרונה עברתי לשימוש במשאף פוסטר אחרי שהייתי רגילה לשאיפה מהירה עם סרטייד.
אני כבר תקופה לוקחת 8 שאיפות פוסטר בעקבות החמרה, ובהן הבנתי שצריך לשאוף לאט. חשבתי שאני עושה את זה טוב. רכשתי מכשיר אירוצ'מבר ובו אם שואפים מהר מידי המכשיר משמיע קול.
אז בעצם גיליתי שעם הארוצ'מבר אני בשום אופן לא מצליחה להגיע למצב שהמכשיר לא ישמיע שריקה וכנראה שאני שואפת מהר מידי.
האם זה ככל הנראה אומר שגם בלי האורוצ'מבר בכל התרופה שלקחתי פוסטר גם שאפתי מהר מידיי ככל הנראה?
והאם לא ניתן לקחת משאפים שבהם שואפים מהר כמו סרטייד או רלבר שיהיו זהים למינון של פוסטר 8 שאיפות ביום?
למשל סרטייד 100 ביום?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ספייסר ושריקה
ד''ר שבתאי ורסנו14/04/2020שלום,
במשאפים מהסוג של פןוסטר השאיפה צריכה להמשך 5 שניות (לפני השאיפה לנשוף מהריאות החוצה ולפנות מקום לשאיפה עם התרופה). מציע שתתרגלי את זמן השאיפה, לא קשר לצפצפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכוי אדרנלי.... האם זה מסוכן?מיכל13/04/2020
שלום,
אני אמורה לסיים עם קורס שני של פרדניזון לאסתמה לאחר שהראשון לא עזר מספיק. הפעם זה 40 שבוע 30 שבוע 20 שבוע 10 שבוע ו 5 שבוע.
במידה ויהיה לי דיכוי אדרנלי, ואני הרי גם לא יכולה לעשות בדיקת דם כי היא לא אמינה עם משאפים, וגם סובלת מעייפות וחולשה בשגרה עקב הפרעת שינה... איך אוכל לדעת האם יש לי דיכוי אדרנלי? והאם זה מסוכן וניתן למות תוך כמה ימים אם זה קורה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דכוי אדרנלי
ד''ר שבתאי ורסנו14/04/2020שלום,
דיכוי שכזה ברמה מסכנת איננו שכיח אך ייתכן. במידה ואת לא חשה בטוב לאורך זמן, מציע שתפני לבדיקת רופא/הפנייה לאמדוקרינןולוג. לגבי ברור אפשרות כזו בבדיקות דם עניתי כבר השבוע. חפשי במדור זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאיפת חרק בזמן פעילות ספורטאלדר12/04/2020
שלום רב
אתמול 11.4.2020
סביב השעה 18 בערב עשיתי הליכה/ ריצה( בתחום המותר כמובן.)
ותוך כדי נכנס לי חרק די גדול למערכת כלי הנשימה .
יש לי גירוי בגרון וקצת כאבים בחזה לא חזקים וללא קושי בנשימה.
האם יש צורך לדאוג או זה משו שאמור לעבור לבד ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאיפת חרק
ד''ר שבתאי ורסנו14/04/2020שלום,
השאלה היא האם הוא חדר לדרכי הנשימה התחתונות והאם השתעלת אותו החוצה? בד"כ מנגנוני ההגנה של דרכי הנשימה העליונים יודעים לפלוט גורם זר שמנסה לחדור. יחד עם זאת, במידה ויש שיעול מתמשך, כדאי יהיה לפנות לבדקת רופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידית חמצן בדם מומלץ לעשות את זה?אפריים12/04/2020
שלום ד"ר,
האם באסתמה קשה מומלץ לקנות מכשיר למדידת חמצן בדם? זה מאוד זול היום ותהיתי האם יש לזה שימוש.
בנוסף: האם ישנם תרגילי נשימה או תרגילים עם מכשיר נשימה עם הכדורים שיכולים לשפר את המצב?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מדידת חמצן
ד''ר שבתאי ורסנו14/04/2020שלום,
מרבית החולים, גם הקשים, לא חייבים מד ריווי חמצן. הצורך לפנייה רפואית דחופה תלוי בחומרת קוצר הנשימה ובהעדר תגובה לטיפול אקוטי כגון אנהלציות או שאיפה חוזרת של מרחיבי סמפונות. במקרה הספציפי שלך התייעץ גם עם הרופא שלך המכיר את חומרתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ביולוגי קסולאייר עלויותשירן12/04/2020
שלום,
קיבלתי אישור מהקופה לקסולאייר. אני צריכה 2 אמפולות בכל פעם פעמיים בחודש. האם זה אומר שהתרופה תהיה בחינם, ואם לא, ידוע לך מהו המחיר לאמפולה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קזוליר
ד''ר שבתאי ורסנו14/04/2020שלום,
מכיוון שאושרה לך -העלות היא על הקופה. השתתפות עצמית עד גובה ההשתתפות החודשית המותרת. התרופה עצמה, ללא השתתפות הקופה- כמה אלפי שקלים בחודש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החמרה באסתמה ופרדניזון לא עזר מספיקמיכל07/04/2020
שלום,
לפני 3 חודשים היתה לי החמרה באסתמה בעקבות אובך(ישנה אלרגיה לאבק גם) ומאז מינון מקסימלי של משפאים לא עזר וגם קורס פרדניזון לא עזר מספיק.
קראתי שישנו פרוטוקול שנותנים לחולי אסתמה שזה התרופה אזניל (אנטיביוטיקה) במשך 3 פעמים בשבוע למשך כמה חודשים אפילו אם צריך, כי היא האנטיביוטיקה היחידה שגם נוגדת דלקת שהיא לא חיידקית, וכי לעיתים גם בהחמרת אסתמה מצטברים חיידקים מסויימים בגלל הליחה או משהו כזה.
האם יש סיכי שזה קצת יעזור להחמרה באסתמה שהיא לא ממקור חיידקי לפי דעתך?
האופציה שלקחת אנטיביוטיקה לעומת שוב פרדניזון היא עדיפה עבורי כי אני עם סוכרת.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אזניל באסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו11/04/2020שלום,
זה לא ממש טיפול מומלץ באסתמה (ב COPD יש שממליצים, וגם עלול לפגוע בשמיעה !). מציע להגיע לרופא ריאות שמתמחה באסתמה בכדי שיברר את הסיבות לחוסר איזון, יבצע תפקודי ריאה (אחרי ימי הקורונה) ויתאים טיפול. ישנם כיום טיפולים חדשניים לאסתמה קשה לסוגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קורטיזול עם משפאים מה ניתן לעשות?שירה05/04/2020
אשמח לברר:
הבנתי שבדיקות דם לקורטיזול אינן אמינות כשלוקחים משפאים קבועים לאסתמה.
האם איסוף שתן עם משפאים כן נחשבת לבדיקה אמינה?
ואם לא, כיצד חולי אסתמה בדוקים קורטיזול בצורה אמינה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קורטזיול הדם באסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו11/04/2020שלום,
אם רמת הקורטיזול בדם גבוהה או תקינה וגם אין חשד קליני לתת-פעילות האדרנל אז אין בעייה. כאשר הרמה נמוכה או אף תקינה ויש חשד קליני, ניתן אז לבצע מבחן של גרוי האדרנל בעזרת הורמון ACTH (בזריקה) ולבדוק את הרזרבה התגובתית של האדרנל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית עם אסתמה קשה ואסתמה של המאמץאפרת05/04/2020
שלום רב ד"ר,
האם חולי האסתמה הקשים רובם עדיף שלא יבעצו פעילות גופנית אירובית? כשהיתה לי אסתמה יותר קלה עם וינטולין לפני הצלחתי לבצע ספורט, אך מאז האסתמה הפכה לקשה וכל הליכה קצרה עלולה להיות אצלי טריגר להחמרה.
האם במצב כזה באמת 2 שאיפולת וינטולין לפני הספורט אמורות לפתור את הכל ולא לסכן אותי?
כי אני חוששת לעשות ספורט מאז שהאסתמה הפכה לקשה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה וספורט
ד''ר שבתאי ורסנו11/04/2020שלום,
מטרת הטיפול האופיטמאלי באסתמה היא לשמור על תפקוד ריאות תקין מצד אחד ומהצד השני לאפשר חיים נורמאליים כולל ספורט (יש שיאנים אולימפיים שהם אסתמטיים). לפיכך צריך להתאים הטיפול למידת האיזון הנחוצה לך כולל מעקב של תפקודי ריאה. לעיתים האסתמה היא בעלת מהלך קשה במיוחד שגורם הצרות בלתי הפיכה של הסמפונות שלא מגיבה לטיפולים ואסז אכן הפעילות הגופנית יכולה להיות מוגבלת, למרות טיפול מקסימאלי. לאחר ימי הקורונה מציע לך לעבור הערכה עדכנית אצל מומחה ריאות. עד אז שתי שאיפות ונטולין, רבע שעה לפני מאמץ עשויות להגן עלייך. חימום לפני הפעילות וקרור הדרגתי בסופו וגם מסכה/צעיף על הפנים יכולה לעזור לחמם את האויר הקר שנכנס לריאות בפעילות כגון ריצה/מאמץ גדול).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ביולגוי קסולאייר... מדוע לחלק לא עוזר?שני05/04/2020
שלום,
האם ישנם נתונים או שיש הסבר הגיוני למה לחלק מחולי האסתמה הקשים עם נתונים זהים קסאולייר לא עוזר ולחלק כן?
והאם IGE של 310 זה מספר שיכול להעיד האם יש סיכוי יותר טוב שהטיפול יצליח או פחות? בעצם ככל שה IGE יותר גבוה הסיכוי שהטיפול יצליח יותר גדול?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קזולייר באסתמה אלרגית
ד''ר שבתאי ורסנו08/04/2020שלום,
אין קורלציה לרמת Total IgE. יש קולרציה דווקא למספר אאוזינופילים למיליטר. מעל 200 ככל שהמספר גדול התגובה טובה יותר? קלינית, אם לאחר -64 חודשים אין שום שינוי, כנראה לא יועיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת תגר מטכולין ואסתמה בינונית עד קשהאורית02/04/2020
אשמח לברר: האם בדיקת תגר מטכולין באסתמה בינונית עד קשה לא עלול במקרים מסויימים לגרום להחמרה באסתמה?
אצלי כל טריגר שגורם להתקף עלול לגרום להחמרה של לא קצת חודשים. בבדיקה גורמים להתקף, נכון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגר מטאכולין באסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו03/04/2020שלום,
בדיקת תגר מבוצעת משתי סיבות. האחת כשיש חשד קליני לאסתמה אך תפקודי ריאות הם תמיד תקינים. תגר חיובי במקרה כזה תומך באבחנת "אסתמה סמוייה". הסיבה השנייה היא לברר האם אסתמה שכבר אובחנה ומטופלת במשאפים כמומלץ היא עדיין פעילה. למשל כשהמטופל מקפיד על טיפול מתאים ועדיין מתלונן נשימתית. במקרה הזה תגר חיובי, ללא הפסקת הטיפול המשאפי הקבוע" (!), יעיד שהאיזון לא מושלם למרות הטיפול ויש להגביר. במידה ושלילי זה תומך בכך שהאסתמה מאוזנת ומקור התלונות כנראה לא קשור. בכל מקרה מבחן התגר מתחיל מריכוזים מאד נמוכים ואחרי כל ריכוז בודקים תפקוד ריאה ועולים בהדרגה עד קבלת תגובה בתפקוד, לרוב ללא התקף ממשי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת קורס פרדניזון בפעם השניהשירן02/04/2020
שלום,
כשלוקחים קורס פרדניזון שני לאסתמה כעבור 3 חודשים לאחר הראשון, האם יש סיכוי שהגוף יפסיק לייצא קורטיזול?
ואיך בעצם אדע שזה קרה? אני סובלת מעייפות עקב הפרעת שינה גם ככה. האם זה אומר שהעייפות תהיה יותר חמורה ואז צריך לגשת מהר למיון?
בדיקות דם לקורטיזול לא אמינות עם משאפים ממה שהבנתי, אז אני מניחה שלא אוכל לבקש בדיקת דם ישר אחרי כדי לדעת שהכל בסדר עם הקורטיזול. (הקורטיזול שלי בבדיוקת הדם יצא מעל הנורמה כשזה עם משפאים ואמרו לי שלא ניתן להתייחס לזה)
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון פעם שנייה
ד''ר שבתאי ורסנו03/04/2020שלום,
לא שכיח שקורס שני יגרום לדיכוי ממושך של האדרנל (המייצר קורטיזול) ורמת הקורטיזול הגבוהה שלך לא תומכת בכך. במידה ואת חשה הבדל משמעותי בהרגשתך, מומלץ להתייעץ עם מומחה אנדוקרינולוגיה. במידה של חשד הוא/היא יכול לבצע מבחן תגר עם ACTH (הורמון שמשחרר קורטיזול מהאדרנל) ולפי התגובה להתרשם מיכולת האדרנל לייצר קורטיזול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאף סימביקורטגל31/03/2020
שלום דר
קראתי באחד האתרים שלפני כמה שנים ה FDA הוציא אזהרה על שימוש במשאף סימביקורט ודומיו בטענה שהוא מחמיר את ההתקפים ואף יכול לגרום למוות.
האם זה נכון ? ומהם הסכנות בשימוש במשאפים לאורך זמן?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סימביקורט
ד''ר שבתאי ורסנו01/04/2020שלום,
נכון שה FDA יצא בזמנו עם הזהרה כזו, אך בהמשך נתגלתה כלא מבוססת והאזהרה הוסרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

