מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות של בדיקות בבקשה עזרה !!רוני11/08/2010
שלום
אבא שלי בן 58 (ידוע שיש לו סכרת גבוהה, מעשן רציני ובעיות כבד עקב צריכת אלכוהול מוגברת) קיבל תוצאות של בדיקות אשמח לייעוץ בבקשה!!!!
CEA 527.6
PSA 0.4
ALPHA FETOPROTEIN 3.2
סכרת אחרי צום 200
GGT 521
CA-19-9 21.6
המוגלובין A1C% 9.5
כולסטרול 271
טיגליצירין 508
האם זה מעיד על סרטן במעי הגס ? אישזהו מחלה סרטנית כזו או אחרת ? מה הסבירות שלא ? האם עלייה ב- CEA יכולה לנבוע משחמת הכבד ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות מעבדה
ד''ר אליזה טיומני11/08/2010שלום רוני
תוצאות מעבדה -לא טובות ולא רק CEA אלה כולם כולל TG 500
רמה כה גבוהה לשל CEA לא רואים בשחמת אלה בתהליכים גידוליים .
כדי שתפנו בהקדם להמשך בירור
בריאות טובה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך
רוני11/08/2010שאלות נוספות
האם ערך כזה של CEA מעיד על גידול מתקדם מאוד ? התחלה ?
מה הסיכוי שיש טעות בבדיקה ? מה הסיכוי שעם שחמת כבד רצינית שאובחנה כבר לפני שנים מגיעים לערך כזה ? מה רמת הדחיפות ? ביום שלישי שבוע הבא נקבע לאבא שלי בדיקת קולונוסקופיה האם זה מאוחר ?
תודה !!!!!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן מעיגלית10/08/2010
אבי בן 63 עבר בדצמבר 09 ניתוח להסרת גידול במעי הגס דרגה 3. סיים סדרת טיפולים כימותרפיים 12 טיפולים. הופנה לסיטי בטן ואגן- בבדיקה צויין ייתכן גרנולומה בריאה למה הכוונה? בנוסף סובל תקופה ארוכה בנימול בכפות הרגליים והאצבעות האם זה נורמלי.
שאלתי האם יתכן שלפני הניתוח הריאות היו תקינות ועכשיו לאחר הטיפול ישנם ממצאים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן המעי
ד''ר אליזה טיומני10/08/2010שלום גלית
שאלתך בנוגע לגרנולומה בריאות בהחלט במקום-יש לבצע רווזיה של הצילומי חזה ישנים + לפני ואחרי הניתוח ואחרונים.
בנוגע לנימול -חסרים פרטים רפואים לגבי מצבו הכללי אך יכול להיות הפרעה עצבית בגפיים משנית לטיפול כמוטרפי שקיבל -יש לברר את הנושא אצל רופא אונקולוג .
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרוןמיכאלה10/08/2010
לבן זוג שלי מאובחן כמה שנים עם מלת קרון בפי הטבעת
לפני שבוע הוא הרגיש לא טוב כל כך התחילו לו עליות חום לסירוגין חום סובפיברילי ופעם אחת 39 מעלות
הוא פנה למיון כי הגיש גם שלשולים וגזים מימיים,
הוא חש חולשה ובחילות
במיון עשו מבדיקות דם ואמרו לו וירוס לך הביתה
שקיעת דם היתה תקינה וCRP גבוה
אמרו לו שהמדד שהיה גבהוה זה מחום
האם הם צודקים
האם יכול להיות התלקחות של קרון ללא שקיעת דם?
מה לעשות הוא כבר מיואש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרון
ד''ר אליזה טיומני10/08/2010מיכאלה שלום
חסרים הרבה פרטים רפואים אך בכל מקרה גם אם זה לא קרון-"חשד ל"מחלה ויראלית" בחומרה כזאת שגרמה לפניה לחדר מיון ,מחייבת התיחסות יסודית יותר ובמיוחד שCRP גבוה .
בהחלט יש בהקדם לפנות לרופא גסטרו ולוודה שלא מדובר בהתקף של קרון
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוע לא ממליצים על EMR במעי הגס?רוני10/08/2010
לד"ר הנכבדים שלום,
השאלה נוגעת לפציאנטים עם פוליפים שטוחים במעי הגס, שפירים או אף ממאירים בשלבים מוקדמים.
מנסיוני עם קרובי משפחה, מצאתי שבאופן קבוע יש הפניה לניתוח כריתה חלקי של המעי הגס, ע"י הגסטרואנטרולוגים וכמובן שע"י הכירוגים. קיומה של אפשרות הוצאת פוליפים/גידולים אלו בשיטת EMR
(endoscopic mucosal resection/resectomy) בקולונוסקופיה אפילו איננה מוזכרת.
קיימת היום ספרות רפואית ענפה על יכולותיה ובטיחותה של שיטת ה-EMR להסרת פוליפים שטוחים גדולים טרום-ממאירים (וילוס, טובולו-וילוס), ובמקרים מסוימים אף ממאירים כאשר יש אינדיקציה לשלבים 1-2 של הממאירות (ראה למשל: M. Conio et al., Gastrointest Endosc Vol. 60, pp. 234-41, 2004.) בארצינו יש קומץ גסטרואנטרולוגים שנחשבים מומחים בשיטה (אני יודע רק על אחד).
מדוע קיימת ההתנגדות כה נחרצת לשיטה, גם במקרים שיש לה עדיפות ברורה: גידול שפיר מחד, ומאידך טיפול קל לאין ערוך ביחס לניתוח כריתה של המעי? האם לא יהיה נכון להפנות פציאנטים קודם כל לגסטרואנטרולוגים מומחים ב-EMR לפני ההפניה לכירוג שבאופן טבעי ימליץ על כריתה מאסיבית של המעי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר EMR
ד''ר אליזה טיומני10/08/2010שלום לרוני
אתחיל בזה שיש לא רק רופא גסטרו אח.דת שיודע לעשות EMR אלה רבים (כולל אנוכית )שמשתמשים בטכניקה זו.
בעיה היא שיטה זו לא מתאימה לכל פוליפ ושי קריטריונים ברורים לכריתת פוליפים פ ב EMR .
פרוצדורה זו מתבצעת מדי יום בכמה וכמה בתי חולים בארץ
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והערה
רוני10/08/2010שלום,
ראשית תודה על התשובה. לא הייתי מודע לכך כי יש גסרואנטרולוגים רבים שמתמחים ב-EMR מהקולון (בשונה מהושט).
להתרשמותי, עובדה היא בכ"ז כי בארצינו פוליפים גדולים ושטוחים, שמתאימים לכריתה ב-EMR, אינם מטופלים פעמים רבות (ואולי לרוב?) בדרך זו מחשש לכאורה של השארת חלק זעיר מהגידול במעי והתפתחות סרטן בעתיד. נראה לי שיש העדפה ברורה לניתוחי כריתה, וחבל. אני מקווה כי באמצעות שאלתי ותשובתך, אנשים יבצעו יעוץ נוסף אצל גסטרואנטרולוג מומחה טרם הליכה לניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוע דלגתם על שאלתי מאתמול?יהושוע09/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
פיענוח בדיקות
ד''ר אליזה טיומני09/08/2010שלום ליהושוע
התוצאות ששלחתה לא כל כך ברורות לי -נשלחתה לבדיקת ASCA וקיבלתה תוצאה של ANCA
מעבדות בכל מני קופות חולים משנות את התשובות והבדיקות שלהם והתשובה זו לא ברורה לי .כדי שתפנה לרופא ששלח או למנהלת מעבדה לפירוש התשובות אך לא עשו לך מה שהתבקשו לעשות.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרוקן ופיקולקסאלדד04/08/2010
ד.נ. האם יש הבדל משמעותי בין הכנה לקולונוסקופיה ע"י מרוקן לעומת הכנה ע"י פיקולקס, מבחינת אי-נעימות (בלשון המעטה) ההכנה? האם מי שאינו מצליח, בשום אופן, לשתות יותר ממחצית הכמות הנדרשת של המרוקן יצליח לשתות את כל הכמות הנדרשת של פיקולקס? אלדד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרוקן ופיקולקס
ד''ר אליזה טיומני05/08/2010שלום אלדד
הכנה עם פיקולס קלה יותר ונעימה יותר מבחינת הטעם כי החומר עצמו הוא רק בנפח של כוס והשאר -מיים ונוזלים צלולים,חשוב להוסיף מספר כדורים משלשלים לפני תחילת ההחנה
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרוקן
ד''ר אליזה טיומני08/08/2010שלום אלדד
הכנה עם פיקולקס יותר קלה מבחינת תוכן השתיה -אתה שותה רק 2כסות שמכילים את התרופה-בטעם סביר והשאר-לבחירתך רקשיהי צלול
לכן הרבה אנשים טוענים שזה קל יותר.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיההתייעצות03/08/2010
האם לאחר כל בדיקת קונולוסקופיה, לוקחים לכל אדם , דגימה לביופסיה, או רק אם יש חשש למשהו?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופסיה
פרופ' עמי ספרבר03/08/2010שלום רב,
לוקחים ביופסיה רק אם יש ממצא המחייב זאת כגון דלקת, פוליפ או גידול, או אם יש חשד לדלקת שאינה נראית לעין בעת הבדיקה, אך ניתן לזהותה בבדיקה דרך המיקרסקופ.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה (נראה לי שזה לכירורג)טל29/07/2010
שמי טל, חולת קרוהן צעירה (מעי דק סופי). כאשר התגלתה המחלה נכתב כי הדלקת הייתה במצב אקוטי וכי המעי הדק מלא כיבים. אף טיפול תרופתי לא השפיע עליי למעט הרמיקייד. (=התרופה היחידה שהביאה לשיפור גם בבדיקות הדם). מאז ועד היום בדיקות הדם נותרו תקינות, אולם אני עדיין סובלת מבעייה שמאוד מציקה לי. ביום יום אני מרגישה בסדר, אולם כל הליכה לשירותים גורמת לכאב חד וחזק במקום של הדלקת (בטן ימנית תחתונה) עד כדי התפתלות. הכאב נרגע בד"כ רק אחרי יום-יומיים של מנוחה עד להליכה הבאה לשירותים ואז הסיפור מתחיל מחדש.
יש לציין כי לאחרונה ביצעתי CT ולמרות השיפור בבדיקות הדם עדיין קיים עיבוי ניכר במעי של כ-5 ס"מ.לאחרונה עברתי לגסטרולוג מומחה, אשר העלה את מינון הרמיקייד. אולם, עדיין אין שום שיפור בכאב. מה יכול לגרום לכך? (אני יודעת שזה לא שכיח אבל אני ממש סובלת)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד''ר אליזה טיומני29/07/2010שלום לטל
סיפור שאת מוסרת מעיד על כך שמחלתך עדיין בפיקוח חלקי בלבד ולא נרגע ה- לכן הכאבים המשתיקים אותך כל פעם ליומיים -זה לא מספיק טוב.
כדאי לך לשקול אופציה לפנות לטיפול בקנביס רפואי-יש מחקר שמתרחש בבית חולים מאיר במכון גסטרו-אחראית ד"ר תמנע נפתלי-כדי לך לפנות אליכם בהקדם -טיפול זה פועל מהר מאוד.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעט דפ בצואהרועי29/07/2010
שלום
אני בן 17 ואתמול הבחנתי שיש לי בצואה ממש כמה נקודות של דם,חשוב לציין שאני משתמש בשפריצר והזרם חזק אז יכול להיות זה פצע לי קצת את פי הטבעת בכל מקרה היום נכנסתי לשירותים והיה קצת פחות אבל גם איזה כמה נקודות של דם על הצואה ונראה לי שבנייר טואלט היה גם איזה נקודה של דם , ולא תמיד הצואה יוצאת לי באותה צורה גם,אני אלך לעשות בדיקת צואה בכל מקרה אין לי כאבים אבל אני חייב לדעת את הדעה שלכם
תודה רבא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעט דם בצואה
ד''ר אליזה טיומני29/07/2010שלום רועי
הסיפור שאתה מוסר הוא לא מלא -למשל לא ברור מה העיניין עם שפריצר? יכול להיות שבאמת אתה פוצע את עצמך עם זרם חזק...
תפנה לגסטרואנטרולוג להרחבת בירור אם יש לך עצירות
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר בדיקההתייעצות29/07/2010
בוקר טוב,
ראשית אני רוצה להודות לצוות הרפואי שמלווה את הפורום עזרתם לי מאד בעצות ובהרגעה לפני הבדיקה. .
אמש בבוקר עברתי בדיקת קונולוסקופיה, ב"ה היא תקינה למעט טחורים פנימיים.
אתמול אחר הצהרים התחילו כאבים בפי הטבעת , ובלילה כבר התיסרתי נורא מטחורים.
היום הכאבים אינם נסבלים. אני לא מצליחה לתפקד, לשבת וכו.
אני עושה אמבטיות קרות, מושחת משחה מיוחדת, אך זה לא מועיל כל כך.
מה עלי לעשות?.. האם זה אמור לעבור בקרוב?
אודה לכם על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר הבדיקה
ד''ר אליזה טיומני29/07/2010שלום
טוב שהבדיקה כבר אחוריך
בנוגע לכאבים מאוד חזקים בפי הטבעת
יש מספר אפשרויות-כאב כזה חזק יכול להיגרם אם יש טרומבוזה בתוך הטחור או נוצר סדק בפי הטבעת . בשני המקרים יש להיבדק בדחיפות ע" פרוקטולוג כי יתכן וצריך לתת לך המלצות לטיפול בהקדם או להוציא את התסחכיף בצורה כירורגית וזה אפשר לבצע ב 48 שעות לאחר שזה קורה.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה חשובה
התייעצות30/07/2010שלום,
תודה רבה על תגובתך, לצערי, ראיתי אותה רק עכשיו .
מכיוון שעברו 48 שעות. מה יהיה עכשיו? האם ניתן יהיה לטפל בזה?
הבוקר, אחרי שעות קשות מאד, אני מרגישה הקלה . הצלחתי לקום ולתפקד בבית. עדיין המקום כואב , שורף ומציק. אני מתקשה בישיבה, אך כבר מסוגלת ללכת.
האם זה מעיד, על טחורים רגילים שלאט יעלמו, או שאלו המקרים שתארת?
אודה לך מאד מאד על תגובתך !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה חשובה
ד''ר אליזה טיומני30/07/2010אני חושהבת שחשוב שרופא יבדוק אותך יאבחן את מצבך וימליץ על טיפול . תגשי לחד מיון .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ibs cfs וכאבי רום הבטן באופן כרדן28/07/2010
שלום
47
ibs cfs וכאבי רום הבטן באופן כרוני
בשאלת רמוטיב ?
האם ישנו טיפול תרופתי מועדף עם מינימום ת לוואי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ibs cfs וכאבי רום הבטן באופן כרוני
פרופ' עמי ספרבר28/07/2010שלום לך, דן
אם אני מבין נכון השאלה היא לגבי רמוטיב כטיפול. רמוטיב משווק היום כתרופה נוגדת דכאון מתונה. עד כמה שידוע לי יש מחקר רציני אחד בלבד שבדק רמוטיב כטיפול בתסמונת המעי הרגיש - ולא נמצאה בכלל עדות שרמוטיב מועיל.
לגבי טיפול אחר - שאלה זו מחייבת ייעוץ פרטני ולא דרך האינטרנט כי יש הרבה שיקולים שצריך לקחת בחשבון.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעי רגיז
נעמי09/08/2010לאור דיווחים מאנשים הסובלים מבעיה דומה,
שתית ג'ל אלו ורה מיוצב, משפר מאד את המצב.
זהו תוסף תזונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעי רגיז
ד''ר אליזה טיומני09/08/2010שלום לנעמי
אנו לא ממליצים שימוש באלוורה בשתיה כי זה עושה שינויים ברירית המעי וצובע אותה בצבע שחור וזה לא טיפול מקובל לUBS אלו ורה טובה לשימוש חיצוני
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דר קריב - סיבת הנתוח גידולמאיר28/07/2010
היה לי גידול ממאיר, כרתו לי חלק מהמעי הגס ו9 סמ מהמעי הדק,זו סיבת הנתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח
ד''ר יהודה קריב31/07/2010שלום
אז אם כך והזמן שחלף מהניתוח לא צריכה להיות כמעט מגבלה בתזונה בתנאי שמהלך ההחלמה היה תקין.
ד"ר קריב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקוה שהגעתי למקום הנכוןמישהו27/07/2010
שלום רב,
מזה תקופה ארוכה, אני סובל מבעיה ביציאות,
מדובר על תופעה מוזרה,שאני יכול להכנס מס' פעמים ביום לשירותים עקב לחץ
אבל לא מסוגל "להוציא".
לאחר יומיים או שלושה, שבהם לא הצלחתי לפרוק את עצמי,מצטבר לי בעצם לחץ גדול
ואני פורק אותו בכניסה לשירותים מס' פעמים וכך חוזר חלילה.
מדובר על תקופה של כמה חודשים.
אני רוצה לציין כמה פרטים אשר יכולים להיות חשובים:
- יש לי גוף זר בשק האשכים אשר מצריך בירור, הגוש התברר גדל וגדל ובקרוב אעשה בדיקה.
- אני סובל מבעיות מקיבה כמו גזים ורגישות, וכן,לעיתים תחושה להקיא בזמן ארוחה,
בחלות ואובדן תאבון פתאומי,ובבקרים בעיקר,יש לי צריבה אדירה ובלתי נתפסת באיזור החזה
וזה נמשך דקות רבות וארוכות.
אשמח לתשובה.
תודה תודה !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקוה שהגעתי למקום הנכון
ד''ר אליזה טיומני27/07/2010שלום למישהו
סיפור שאתה מוסר אינו מלא וחסרים לו פרטים רפואים רבים וזה אולי לא מקום לפרטם.
ברור שיש לך לא מעט תלונות המצדיקות בהחלט פניה לבירור גסטרואנטרולוגי ואורולוגי בהקדם.
טוב תעשה לעצמך אם תפגש אם שני המומחים הללו בעתיד הקרוב.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכדור לא משפיעהתייעצות27/07/2010
שלום,
אמש, על פי ההנחיות התחלתי בשתיית כדור לקסעדין. אך זה לא עשה לי דבר.
מה זה אומר? והאם יש משהו שעלי לעשות?
תודה מראש
ח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדור לא משפיע
ד''ר אליזה טיומני27/07/2010שלום
מהודעתך לא כל כך ברור במה מדובר ,אך אני מניחה שזה במסגרת הכנה לקולונוסקופיה?
אם כן -אנו ממליצים לקחת 3 כדורים ביחד עם הרבה שתיה ולמחורת להתחיל הכנה עם החומר.
מאוד חשוב לשתות הרבה כי מ זה מניע את המעי
בברכה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
התייעצות27/07/2010תודה רבה על תשובתך.
אכן מדובר בקונולוסקופיה שאני אמורה לעשות, בעז"ה , מחר.
אמש שתיתי כדור , והבוקר התחלתי עם החומר. אני מרבה לשתות מים.
עד עתה עדיין אין שינוי. אני לא התחלתי לשלשל.
מקווה שזה יבוא בהמשך...
האם לקחת הערב שוב כדור ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלקרת בדיקה
ד''ר אליזה טיומני27/07/2010לא יודעת איזה חומר את שותה -בכל מקרה לאחר כמה שעות את צריכה להתחיל לשלשל- צריך לשתות כ 10 כוסות עם כל שקית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נתוח סיגמואידמאיר27/07/2010
לפני כחודש וחצי עברתי נתוח סיגמואיד + כריתה של ס"מ10 מהמעי הדק, בדרך כלל בלילה
הבטן די מתנפחת לי ועדיין אני מרגישה כאבים קלים, האם זה תקין? האם מותר לי לאכול הכל?אני צריכה להגיע לבקורת רק בעוד חודש וחצי,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח
ד''ר יהודה קריב28/07/2010שלום רב
לא ציינת מה סיבת הניתוח. מחלת קרון? אחר?
בכל מקרה כחודש וחצי לאחר ניתוח בדרך כלל מרגישים כמעט כמו בשיגרה. מיחושים קלים יתכנו, תפיחות קלה של הבטן גם כן תיתכן מידי פעם. אם תחושותיך הן מעבר לזה או בתוספת תלונות אחרות כגון חום, בחילות, יציאות מאוד תכופות או להפך נדירות כדאי להיבדק. מבחינת תזונה בתזמון שאתה מציין לאחר הניתוח אם אכן הכל כשורה אין כמעט מגבלות בתזונה. גם זה מותנה במחלת הרקע שהביאה לניתוח. אם למשל מדובר במחלת קרון ויש מחלה נותרת במעי לאחר הניתוח זה עלול להגביל את התזונה.
ד"ר קריב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

