מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קרע במעיפנינה22/06/2010
לאחר שני אישפוזים של אבי עקב נפיחות יתר בבטן, דימום בצואה+שילשולים, חולשה התגלה כי יש קרעים במעיים ונאמר לו כי צריך להחדיר לו בעזרת צינור קליפסים לסגירת הקרעים
לא הצלחתי להבין בדיוק ומה ההשלכות ואם זה יפתור את הבעיה ואיך וממה נגרמו הקרעים
תודה פנינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע במעי
ד''ר אליזה טיומני22/06/2010שלום פנינה.
סיפור שלך מאוד לא ברור וחסר מידע רפואי רב בכדי לענות לך תשובה מושכלת-גיל ,מחלות רקע ,ממצאים בהלך האישפוזים וממצאי הדמיה. נראה לי שכדאי לך יותר לשבת שוב עם צוות המטפל ולשאול שאלות מכוונות
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטן שמאל תחתונה ושינוי ביציאותל21/06/2010
שלום רב,
הנני בת 23, בריאה בדרך,נוטלת גלולות למניעת הריון לא מעשנת
לא רגישה למזון מסויים לפי ידעתי.
סובלת כשנה וחודשיים בתחושת מלאות שלעיתים כואבת בבטן שמאל תחתונה על גבול המשפעה עם הקרנה על גב תחתון שמאל ורגל שמאל.התחושות היו באות והלכות לא על הסיס קבוע לעיתים פעם בשבוע לעיתים כל יום ולעיתים בכמה שבועות
חשוב לציין שההרגשה הכללית הייתה בסדר גמור כולל יציאות וכד'.
לפני כחודש וחצי החלו כאבים קלים סביב היציאות סדירות באזור בטו שמאל.
לפני כחודש החלו שינויים ביציאות ותחושת עצירות אך היציאות הינן שילשולים.
היום אני ממשיכה לסבול מהבטן השאמלית תחתונה והגב ולעיתים מרגישה תסמיני לחץ וחרדה
כגון עקצוצים בגוף חוסר תיאבון ופחד...
חשוב לציין שעברתי עשרות בדיקות ע"י מומחים שונים-
רופא משפחה כירורג גניקולוג אורתופד
עשיתי CT בטן תחתונה שהכל תקין בה, פרט לנודולה קטנה באנדרנל.
צילומי רנטגן של גב ע"ש מותני ואורכי שהצביעו על עקמת מינימלית קמורה שמאלה.
אולטראסאונד דרכי שתן, מפשעות, בטן, וגניקולוגי שהכל תקין בו.
בדיקת דם תקינה פרט לשקיעת דם 40 בממוצע(מצביעה על דלקת?)
הנני כרגע בטיול שלי במזרח כחודש,סובלת מהבטן על בסיס יום יומי כמובן שלהכל מתלווה תחושת לחץ ותסמינה...
שוקלת לחזור הביתה להמשך בירורים. אמשח לשמוע את דעתכם
האם יש דרך להקל על הכאב?הוא פוגע באיכות חיי ובמיוחד בטיול שלו כל כך ציפיתי.
האם יש סיבה לדאוג ולחזור הביתה?
תודה לכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטן שמאלית תחתונה
ד''ר אליזה טיומני21/06/2010שלום רב,
מכיוון שתלונתך על כבא בבטן שמאלית תחתונה נמשכת כשנה, ללא שיפור אך כנראה גם ללא החמרה לפי פנייתך.
רצוי בכל זאת לפנות לרופא לבצע בירור אשר שילול בעיות במערכת גניקולוגית או באזור מעי הגס השמאלי.
בתחילה יש לפנות לרופא משפחה לביצוע בדיקות ראשוניות ועל סמך התוצאות יוחלט על איזו דרך להמשיך.
בהצלחה ובריאות טובה,
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבטן שמאל תחתונה ושינוי ביציאות
l26/06/2010תודה רבה על התגובה המהירה.
חשוב לציין שלא עברתי בדיקת גסטרו מאחר ורוב התקופה הזו לא היו שינויים ביציאות ולא היו תסמינים של מערכת העיכול.
פרטתי את הבדיקות שנערכו במהלך השנה האחרונה, היחידה שהעלתה ממצא חריג הייתה הבדיקת דם שהצביעה על שקיעת דם 40. לאורך מספר חודשים.
רק לפני כחודש וחצי החלה החמרה-והתחילו שינויים דרסטים ביציאות וכאב חזק יותר.-צואה רירית שלשולים ועצירויות. כמובן שמעט בחילה מלחץ ותסמיני חרדה.
החרדה נובעת מהשאלה האם אני יכולה לשלול מחלה ממאירה על סמך הבדיקות האלו?
הכאב לא מעיר משינה ולא מגביל בתנועה.
האם כדאי להמשיך בירור באופן מיידי ולחזור לארץ?
אשמח מאוד לשמוע את תשובתך,
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרוהן-שאלהטל20/06/2010
שלום אני בת 24 וחולת קרוהן. (לציין שהמחלה היא רק באילאום).
לפני כשבועיים ביצעתי MRE ובתשובות נכתב כי קיים עיבוי ניכר באילאום. (של 11 ס"מ!)
אני מקבלת כבר מינון כפול של יומירה קרוב לשנתיים.. מה עושים? האם האופציה הבאה היא רק ניתוחית? (יש לי כאבים מאוד חזקים במקום של הדלקת אחרי כל הליכה לשירותים)
נ.ב-היה רשום כי אין עדות למחלה בחלקים אחרים של המעי וכן לא צוין דבר על חסימה\היצרות\צלקת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סליחה 11 מ"מ
טל20/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרון שאלה
ד''ר אליזה טיומני21/06/2010שלום לטל
רושם שמחלתך היא פעילה למרות טויפול ממושך במינונים גבוהים של הומירה
מספר 11 סמ' שאת כותבת-הוא גבוה מאוד -מה זה? האם מדובר בקוטר של המעי?
קיימים טיפולים ביולוגיים אחרים פרט להומירה וכדאי לך לפנות למכון גסטרו בבית חולים באכילוב לד"רפישמן סיגל או ד"ר דותן בכדי להישתתף בטיפול מחקרי.
בהצללחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפיםמייק18/06/2010
שלום בן 37. עקב כאבי בטן ממושכים בצעתי קולונוסקופיה. היה ממצא של פוליפ ססילי 3 ממ בקרקעית הצקום. בנוסף פוליפ בעומק 25 סמ בסיגמה , על גבעול קצר 10 ממ שהתפרק לפירורים בזמן הוצאתו לפתולוגיה. שני הפוליפים כאמור נכרתו.
לאחרונה קיבלתי את תוצאת הביופסיה שבה נכתב על שני הפוליפים:
TUBULAR ADENOMAS LOW GRADE DYSPLASIA.
הבנתי שמדובר במשהו טרום סרטני.
יש לי מספר שאלות:
1. תוך כמה זמן היה יכול להיתפתח סרטן ?
2. מה הסיכוי להתפתחות סרטן מסוג זה של פוליפים?
3. מתי מומלץ לבצע בדיקה חוזרת?
4 .באיזה גיל ילדיי יצטרכו לבצע בדיקה זו (האם זה גנטי בכלל)?
תודה על עזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפים
פרופ' עמי ספרבר19/06/2010שלום מייק,
אלו שאלות טובות וחשובות.
ראשית, אין קשר בין מציאת הפוליפים לכאב בטן, כך שאם הכאב נמשך כדאי להמשיך לברר אותו.
לגבי הפוליפים. אדנומות הם גידולים שפירים לחלוטין בעלי פוטנציאל להפוך במשך שנים לממאירות. רוב הפוליפים אינם מתפתחים לסרטן, בוודאי הקטנים. הפוליפ בקוטר 10 מ"מ הוא בגודל גבולי להתפתח הלאה. מדובר בתהליך של כ-10 שנים בין הופעתו הראשונה של פוליפ לסרטן, באם יתפתח בכלל.
מומלץ לחזור על הבדיקה בעוד כ-3 שנים, אלא אם יש מקרים אחרים של קרובי משפחה בדרגה ראשונה עם סרטן במעי הגס או פוליפים בעבר. אם יש מקרים כאלה אז רצוי לפנות לייעוץ גנטי וזה גם יקבע את העיתוי המתאים לבדיקה חוזרת אצלך ולגבי הילדים.
אם מדובר רק בך במשפחה אז כדאי שהילדים ייבדקו סביב גילך 25-30. עד אז הכל ישתנה - גם המדיניות, גם שיטת הבדיקה, וגם הטיפול, כך שלא הייתי דואג לזה כעת בכלל.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיער וחסימת מעייםשי18/06/2010
שלום רב לרופאים
אני אשמח אם תענו על שאלה קטנה
אתמול שכבתי עם בחורה והיה קטע בו עינגתי אתה עם הלשון בחלק התחתון שלה והיא לא הייתה מגולחת ובכן בתשוקות האהבה והאלכוהול יצא שנתלשו שיערות.. כמובן שירקתי והוצאתי כמה שיותר. אך אינני יכול שלא יכול לחשוב שאולי בלעתי כמה בטעות. שמעתי וקראתי סיפורי זוועה על אנשים שאכלו שיער אני כאמור אין לי בעיות של אכילת שיער אך הייתי רוצה לדעת אם יכל להגרם נזק כלשהו בגלל פעם אחת ?
בתודה מראש
לירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיער וחסימת מעיים
פרופ' עמי ספרבר19/06/2010אינני חושב שנגרם נזק או שיש חשש לחסימה.
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונוסקופיה - אין עדות לעדות לדברטקוליטיסי.מ17/06/2010
שלום ד"ר
בן 52 אחרי 2 אישפוזים תוך 3 חודשים אחרונים עקב כאבי בטן חזקים ,בבדיקת רנטגן וסי.טי התגלתה לי דלקת דברטקוליטיס,אושפזתי כאמור וקבלתי אנטביוטיקה דרך הוריד.
נשלחתי לבצע קולונוסקופיה ולהן התוצאות: בבדיקה זו הרופא אמר שהוא לא רואה עדות לדברטקוליטיס, וב סי.טי היתה עדות לסעיפים רבים יחסית במעי הגס צד שמאל
בבקשה נא לפענח לי את התשובה של הקולונוסקופיה ,וגם רצתי לשאול איך יש סטירה כזאת בין שני הבדיקות _ס.טי וקולונוסקופיה)
תוthere was nothing precluding colonoccopy on history or physical examination lnformed consent was obtained with the benefits risks and
alternatives for the procedure explained .the patient tolerated the procedure
well .the pulse rate remaied normal through out the procedure .oxygen saturation not less than 100% was also noted oxygen was delivered at 5 litres per minute by nasal cannula.
the bowel preparation with meroken was good the instrument was ed
to the cecum the cecum was identified by the ileo-cecal velve' the appendiceal orificw transillumination and the tri-radiate cecal fold to the place pf inserition the bowel was normal
diagnosis
normal colonoscopy
final disposition
return to primary physican
תודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולונוסקופיה
פרופ' עמי ספרבר19/06/2010שלום רב,
אני חושב שהבלבול נובע מההבדל בין דיברטיקולוזיס (נוכחות סעיפים במעי) שיש אצל אנשים רבים לבין דיברטיקוליטיס (דלקת הסעיפים). הרופא אמר שהוא לא רואה עדות לדלקת בסעיפים, אך אני מניח שהוא ראה סעיפים ואולי לא ציין אותם בדו"ח כי לא היתה עדות לדלקת בזמן הבדיקה. הזמן שעבר בין הדלקת החריפה עם אשפוז לבין בדיקת הקולונוסקופיה הוא ההסבר להיעלמות הדלקת עצמה בזכות הטיפול שקיבלת. בדיקת ה-CT היא טובה לאבחנת הדלקת בסעיפים.
אני מקווה שזה עוזר.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- stopitוורד15/06/2010
שלום רב
בני (37) נמצא בדרא'פ כרגע -היה ברמסיה של הקוליטיס אסרטיב כשנה ויותר -בדיוק ביום הטיסה (לפני 3 ימים ) התפרצה לו שוב המחלה- עם הקאות ובחילות הרופא ברפואת חירום (בארץ) נתן לו את תרופה להפסקת הבחילות. וזה הסתדר. ותרופה להפסקת השלשול stopit . כעת הוא שלושה ימים שם - עם 5 יציאות שלשול ביום - ולקח שני כדורים בניתיים .
בהוראות התרופה ,לא מומלץ לחולי קוליטיס-האם עליו להמשיך לקחתה ? השאלה מה לעשות ? הוא חוזר רק בעוד שבוע (לוקח גם רפאסל 1 ג'ר 3 פעמים ביום )
בתודה רבה
ו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר stopit
פרופ' עמי ספרבר19/06/2010שלום וורד,
ראשית, לא בטוח אם מדובר בהתלקחות של הקוליטיס או "קלקול קיבה" זיהומי רגיל.
בכל מקרה, אם נתייחס לזה כאל התלקחות של קוליטיס, לא אסור לקחת אימודיום (stopit), אלא במקרים של התלקחות חמורה ביותר, שזה איננו המקרה על פי התיאור שלך. ביחד עם זאת הייתי ממליץ לקחת את המינימום האפשרי שנותן הקלה מצד אחד, אך לא כרוך בנטילת יתר. אין מניעה מלקיחת כדורים בודדים ביום .
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן חזקיםשיר14/06/2010
שלום רב,
אני סובלת כבר זמן רב מכאבי בטן חזקים בצד שמאל של הבטן, עשיתי בדיקת crp שתוצאתה יצאה גבוהה יחסית כ-20
בעת שתוקף הכאב אני מרגישה חום עז בכל הגוף והתכווצויות חדות בכל איזור הבטן, אך בפעמים אחרות כאשר תקף אותו כאב זה היה לאחר מאכל של חיטה כנראה אך איני בטוחה שזה בדיוק גרם לכך
האם יש דבר מה אשר יכול להקל על הכאבים החזקים? והאם יש אפשרות כי מדובר בסרטן? גם אם מדובר בגילאים שמתחת לגיל 18?
תודה מראש על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן חזקים
פרופ' עמי ספרבר15/06/2010שלום שיר,
אתחיל בנקודה שנראה לי שהכי מדאיגה אותך. על סמך התיאור ובייחוד לאור הגיל ומשך הכאבים ("זמן רב"), אינני מתרשם שמדובר בסרטן.
מעבר לזה לא ניתן על סמך המידע שכתבת לדעת מה גורם הכאב. בדיקת CRP גבוהה מרמזת על דלקת כלשהי,אך הבדיקה אינה מדויקת ובוודאי לא מספיקה לקבוע זאת. תחושת החום בגוף אינה מעידה על חום גוף גבוה. את זה אפשר לקבוע רק על ידי מדידת חום אמיתית.
הכי רצוי הוא להיבדק על ידי רופא בעת הופעת הכאב ולבקש הפנייה לייעוץ עם רופא גבטרו.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשישלול מלווה בדימום
יוסף10/03/2013שלום רב אני בן 46 סובל מטחורים מזה כמה שנים עד עכשו ידעתי לחיות עם זה אך כבר ארבעה חודשים אני סובל משלשול מלווה בהמון דם עשיתי בדיקות אנדוסקופיה הכול תקין בקלונסקופיה הרופא אמר הוא רואה משהו יכול להיות שזו דלקת במעי לקח פיופסיות ב 1 למרץ ועוד לא הגיע תוצאה אך רשם במכתב שחרור ( קלונסקופיה עד לצקום תמונה אנדוסקופית של us . מספר פיופסיות terminal uiluem. רירית תקינה -פיופסיות. Susp total ulcerative colitis)))אני מחכה לתשובה אך המצב שלי הדרדר אחרי הבדיקה בשלושה ימים כול דבר שאני אוכל אני נכנס ומשלשל וזה מלווה עם הרבה דם כמו פצע עמוק לציין שאני שומר מאוד באוכל בהתחלה חשבתי שצריך לאכול סיבים וירקות אך לאחר בדיקה באנטרנט הבנתי שבמחלות מעי האוכל הוא הפוך מרק צח ירקות ופירות מבושלים אורז לבן וכו״... מוצרי חלב אני לא אוכל גם לחם לא ואני עוסק בשחייה שעה כול יום . יש לציין גם שיש לי כוליסטרול גבוה ואני מקבל תרופה בשם איטרובסטין כבר חודשיים וגם שילבתי לבד הרבה תרופות; של ברביוטיקה .אומגה 3 מולטי וויטמין ,וגם נוסטרול להורדת הכולסטרול וגם לפני חודשיים גילו שיש לי חיידק הליבקטר קיבלתי טיפול משולש שאני ממשיך רק עם אחד משלושתם כי סיימתי שתיים למרות שב אנדוסקופיה הכול תקין לא יודע אם זה אומר שאין חיידק והוא נעלם ואני שותה הרבה תה קמומיל זנגביל וכורכום אך החיידק זה לא מה שמדאיג אותי עכשו מדאיג אותי השלישול הדמי כאבי הבטן והרעשים שיוצאים האם אני אמור לפנות לבית חולים ישר או לחכות לתור שנקבע בעוד שבוע לגסטרו בבקשה תעזרו לי אני לא יודע מה לעשות!!! תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשישלול מלווה בדימום - תגובה
ד``ר נתן גלוק24/03/2013ניתן לחכות לרופא הגסטרו. נשמע שהבדיקה לא היתה לגמרי תקינה. קבל ממנו את המידע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח תוצאות מרקריםאילנית13/06/2010
שלום רב,
לאבי סרטן מעי הגס גרורותי, לפני ניתוח הסרת הגידול מהמעי המרקרים שלו היו
CEA 36
154 19-9
היום, חודש לאחר הניתוח (ולפני הטיפולים הכימוטרפיים) תוצאות המרקרים הינם:
CEA 19
250 19-9
מה משמעות תוצאות אלו? (ירידה ב CEA וקפיצה ב 19-9)
בברכה ותודה מראש, אילנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח תוצאות מרקרים
ד''ר אליזה טיומני13/06/2010שלום אילנה
המרקרים מיוצרים ע" רקמה גידולית ואם אצל אביך מדובר במחלה גרורתית-אין ירידה תלולה במרקרים אחרי הניתוח כי עדין יש גידול בגרורות.
אם הטיפול המוצלך בכמו תהיה ירידה במרקרים.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה קורה אם מפסיקים טיפול ברסיטל IBSמ.יעקובי10/06/2010
לפני שנתיים וחצי התחלתי לסבול מתופעות של מעי רגיש שהתחילו לי לאחר שימוש בסם חגיגת .התופעות נמשכו כחצי שנה כאשר במהלך הזמן הזה עשיתי בירורים לשלילת מחלות אחרות ואבחנתי כסובל מ IBS המאופיין בעצירות .הפסקתי לגמרי עם הסמים ובמקביל לאחר המלצתו של דר ספרבר בספרו -ביקשתי מרופא המשפחה טיפול ברסיטל . עוד מעט אני כבר שנתיים לוקח רסיטל -כדור ליום . התופעות של המעי הרגיש נעלמו ואני מרגיש טוב - חוץ מהתופעות לוואי שעדיין קיימות מהתרופה המתאפיינות ב עיכוב השפיכה , ירידה בחשק מיני , עייפות ושינה מרובה .
רציתי לדעת באם אני מוריד את המינון ומפסיק את התרופה לחלוטין אזי התופעות של המעי הרגיש חוזרות אוטומטית ? האם ניתן להפסיק את התרופה או שיש לקחת אותה כל הזמן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה קורה אם מפסיקים טיפול ברסיטל IBS
פרופ' עמי ספרבר10/06/2010שלום רב,
טוב שאתה מרגיש בטוב. רצוי לנסות להפסיק את הרסיטל היות ואתה לוקח כבר שנתיים ולאור תופעות הלוואי.
אני מציע לנסות הפסקה בהדרגה - חצי מינון לשבוע/שבועיים ואז כל יום שני חצי מינון וכו'.
אין ערובה שהתסמינים לא יחזרו אך בדרך כלל נשבר איזה מעגל באמצעות הטיפול.
תמיד אפשר יהיה לחדש את הטיפול במידת הצורך.
בברכת הצלחה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות עיכוליצחק09/06/2010
לפני שלוש שנים אובחנתי כחולה בצליאק ורגיש גבולית ללקטוז.
למרות הקפדה במזון נטול גלוטן ונטול מונוסודיום גלוטומט אני נתקף כל יומיים בערך בכאבי בטן, נפיחות ויציאה מימית (ממש מים ורירית המעיים).כל שעתיים בערך.
שאלתי היא:
מה הסיבה יכולה להיות לתופעה הזאת?
האם יש בדיקה לאתר רגישות לסוגי מזון נוספים, חוץ מניסוי ותעיה?
אודה לתשובה עד שאזכה להגיע לתור אצל גסטרו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות עיכול
פרופ' עמי ספרבר10/06/2010יש כמה הסברים אפשריים לתסמינים למרות ההקפדה על דיאטה נטולת גלוטן.
הקשר לצליאק יכול להיות אכילה לא מודעת ("בשוגג") של גלוטן אפילו כשמקפידים על הדיאטה, או שינוי במחלה עצמה שנדיר אך יכול לקרות.
ללא קשר לצליאק ההסבר השכיח ביותר הוא התפתחות תסמונת המעי הרגיש שנותנת את התסמינים שאתה תיארת. כמו כן יכול להיות זיהום במעיים או גורמי שלשול רבים נוספים שהרופא ינסה לברר.
בשלב ראשון יש מקום לחזור על בדיקות הדם (סרולוגיה) לצליאק ואולי יהיה צורך בהמשך בביופסיות חוזרות מהמעי הדק.
את בדיקת הדם אפשר לעשות עוד לפני שתיפגש עם רופא גסטרו, כך שיהיה מידע מלא לייעוץ.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קולונוסקופיה או מצלמה זעירהעדינה ברוך06/06/2010
שלום לכולם שמי עדינה
נילחתי ע"י רופא המשפחה לגסטרולוג סובלת מכאבי בטן במשך 4 חודשים
לדעתי על רקע נפשי .
נקבע לי תור לקולןנוסקופיה ויש לי הרבה חששות.
הייתי רוצה לקבל מידע על הקפסולה .
מימי לבקש?
יעילות מול הקולו?
והאם יש קשר בין כאבי בבן כרוניים לדיכאון ממושך?
תודה עדינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קולונו או מצלמה זעירה
ד''ר אליזה טיומני06/06/2010שלום לעדינה
נתחיל מהסוף-כן יש קשר ברור בין מצב הנפשי וכאבי בטן
בנוגע לבדיקה עצמה-בדיקה רגילה של הקפסולה מכוונת ובודקת רק מעי הדק .
לאחרונה פותחה גם קפסולה של מעי הגס אך היא עדיין לא בשימוש רחב וגם מחיר הבדיקה גבוה
עד כמה שידוע לי בבית חולים הילל יפה בחדרה מבצעים מחקר וחיפסו מתנדבים לבדיקה זו אולי כדי לך להתעיניין שם אצל פרופסור פיירמן
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בסרטן מעי הגס שלב 2שרון05/06/2010
מהי הדרך היעילה ביותר לטיפול? ע"י הכדור או הזרקה בטיפול כימו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בסרטן מעי הגס
ד''ר אליזה טיומני06/06/2010שלום לשרון
לא ניתן להשיב לך מדוייק היות וחסרים המון פרטים לגבי חולה עצמו ,מצבו הללי ומצב המחלה-שלב מדוייק וממצאים בניתוח ובדיקות הדמיה
כדי לפנות לפורומים אונקולוגיים וגם לקבל תשובה מדוייקת אצל רופא אונקולוג המטפל.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- guant cell hepatitisמלי מצ'ולסקי05/06/2010
לצערי גילו אצלי את המחלה הנדירה והביזרית הזו. אולי תוכלו לנדב אלי אינפורמציה או ידע שלכם שיכול לעזור לי. אני מטופלת כבר 5 שנים בביה'ח מאיר. ואשמח אם תענו לי תודה מלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר guant cell hepatitis
פרופ' עמי ספרבר05/06/2010מלי, שבוע טוב
אני חושש שפנית לפורום הלא נכון בשאלה זו. אנחנו פורום של מחלות המעי הגס. השאלה שלך צריכה להיות מופנית לפורום של מחלות כבד.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף!!!עדי03/06/2010
שלום,
אני פונה לכאן בשל מצב מחוסר אונים.
לסבתא שלי היה סרטן במעי הגס בשלב 3. היא עברה הקרנות,ניתוח שבו שמו לה סתומה וכימותרפיה בשאיפה להוריד לה את הסתומה.
לאחר שסיימה את הכימותרפיה בהצלחה רבה וגופה התחזק הפנו אותה לבדיקת חוקנים בכדי לראות אם ניתן להוריד לה את הסתומה ולהחזיר את המצב לקדמותו.
מכאן הכל התדרדר....
סבתא שלי אושפזה רק לצורך הבדיקה. כשהגענו הרופא נכנס לחדר ועשה לה הכנה לבדיקה שזה בעצם חוקן דרך הסתומה.
סבתא שלי צרחה מכאבים בצרה חריגה ולבסוף לא עשו לה את ההכנה.
היא נשארה מאושפזת בבית חולים לכמה ימים נוספים עם בטן נפוחה כאבים בכל החלק הימני (בצד של הסתומה) עם קושי לזוז והמון ליכות עד שיום אחד היא לא יכלה לסבול את הכאבים והרופא המנתח הוזעק לבדוק אותה. באותו רגע קבעו להכניס אותה לניתוח מחשש לזיהום.
לאחר הניתוח התברר לנו כי הרופא שעשה לה אתההכנה בדיקה גרם לה נקב במעי שגרםלזיהם שהתפשט על כל ריקמת השומן.
הרופא הסביר לנו שהניתוח עבר בהצלחה,אבל יש חשש לריאות וצריך לקוות שלא יהיו נוזלים בריאות או דלקת ריאות. בהתחלה היה לסבתא שלי קושי בנשימה אבל המדדים היו בסדר ולאט לאט היה לה יותר ויותר קשה וזה הגיע למצב ששמו אוהל חמצן. ניסו להימנע ממכונת הנשמה. אך לצערי הגענו למצב שצריך לחבר מכונת הנשמה ומנסים לאט לאט לגמול אותה מזה. בסיטי האחרון היה נראה שיש לה דלקת בריאות וכיס מראה טיפה נפוח. היא מקבלת אנטיביוטיקה ותרפות משתנות. המדדים שלה בדר והיא מגיבה כשאנחנו מדברים אלי למרות חומרי ההרדמה.
מכייון שהרופאים לא מנדבים יותר מידיי מידע ומצב בגדר יציב ולא יותר מזה,רציתי לשאול מה סיכויי ההחלמה מהמצב הזה? איך גורמים לריאות לא לתקוף את עצמם? אם מביאים לה חומרים משתנים והיא עושה המון פיפי איך המצב הנשימתי שלה לא משתפר? ולמה הכיס מראה פתאום התנפח? הגוף שלה מתגבר על הניתוח אבל הריאות-הקושי הנשימתי מאוד מטריד ומלחיץ.
אודה סוף סוף לתשובה מספקת שאוכל לשאוב ממנה מידע.
תודה מראש,
עדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף
ד''ר אליזה טיומני03/06/2010שלום לעדי
לצערי יש לי אחזבה בשבילך-אין במעמד הפורום הזה לנסות ולענות על כל התשובות הנוגעות בטיפול נמרץ לאחר הניתוח של מקרה מסובך זה. אומנם זה קרה כנקב של מעי או זהום בחלל הצפק אבל לאחר מכן קרו הרבה דברים לסבתא שלך שאפילו גילה ומצבה הבריאותי לפני המחלה לא ידוע לנו
נראה לי שדרך הכי טובה זה בכל זאת לדבר עם הרופאים שמטפלים בה
בהצלחה ובריאות טובה לסבאתך
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

