פורום מחלות המעי הגס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קרע במעי
    פנינה
    22/06/2010

    לאחר שני אישפוזים של אבי עקב נפיחות יתר בבטן, דימום בצואה+שילשולים, חולשה התגלה כי יש קרעים במעיים ונאמר לו כי צריך להחדיר לו בעזרת צינור קליפסים לסגירת הקרעים
    לא הצלחתי להבין בדיוק ומה ההשלכות ואם זה יפתור את הבעיה ואיך וממה נגרמו הקרעים

    תודה פנינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרע במעי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרע במעי

    ד''ר אליזה טיומני
    22/06/2010

    שלום פנינה.
    סיפור שלך מאוד לא ברור וחסר מידע רפואי רב בכדי לענות לך תשובה מושכלת-גיל ,מחלות רקע ,ממצאים בהלך האישפוזים וממצאי הדמיה. נראה לי שכדאי לך יותר לשבת שוב עם צוות המטפל ולשאול שאלות מכוונות

    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטן שמאל תחתונה ושינוי ביציאות
    ל
    21/06/2010

    שלום רב,
    הנני בת 23, בריאה בדרך,נוטלת גלולות למניעת הריון לא מעשנת
    לא רגישה למזון מסויים לפי ידעתי.

    סובלת כשנה וחודשיים בתחושת מלאות שלעיתים כואבת בבטן שמאל תחתונה על גבול המשפעה עם הקרנה על גב תחתון שמאל ורגל שמאל.התחושות היו באות והלכות לא על הסיס קבוע לעיתים פעם בשבוע לעיתים כל יום ולעיתים בכמה שבועות

    חשוב לציין שההרגשה הכללית הייתה בסדר גמור כולל יציאות וכד'.

    לפני כחודש וחצי החלו כאבים קלים סביב היציאות סדירות באזור בטו שמאל.
    לפני כחודש החלו שינויים ביציאות ותחושת עצירות אך היציאות הינן שילשולים.
    היום אני ממשיכה לסבול מהבטן השאמלית תחתונה והגב ולעיתים מרגישה תסמיני לחץ וחרדה
    כגון עקצוצים בגוף חוסר תיאבון ופחד...

    חשוב לציין שעברתי עשרות בדיקות ע"י מומחים שונים-
    רופא משפחה כירורג גניקולוג אורתופד
    עשיתי CT בטן תחתונה שהכל תקין בה, פרט לנודולה קטנה באנדרנל.

    צילומי רנטגן של גב ע"ש מותני ואורכי שהצביעו על עקמת מינימלית קמורה שמאלה.

    אולטראסאונד דרכי שתן, מפשעות, בטן, וגניקולוגי שהכל תקין בו.
    בדיקת דם תקינה פרט לשקיעת דם 40 בממוצע(מצביעה על דלקת?)

    הנני כרגע בטיול שלי במזרח כחודש,סובלת מהבטן על בסיס יום יומי כמובן שלהכל מתלווה תחושת לחץ ותסמינה...

    שוקלת לחזור הביתה להמשך בירורים. אמשח לשמוע את דעתכם

    האם יש דרך להקל על הכאב?הוא פוגע באיכות חיי ובמיוחד בטיול שלו כל כך ציפיתי.
    האם יש סיבה לדאוג ולחזור הביתה?

    תודה לכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטן שמאלית תחתונה

    ד''ר אליזה טיומני
    21/06/2010

    שלום רב,

    מכיוון שתלונתך על כבא בבטן שמאלית תחתונה נמשכת כשנה, ללא שיפור אך כנראה גם ללא החמרה לפי פנייתך.
    רצוי בכל זאת לפנות לרופא לבצע בירור אשר שילול בעיות במערכת גניקולוגית או באזור מעי הגס השמאלי.

    בתחילה יש לפנות לרופא משפחה לביצוע בדיקות ראשוניות ועל סמך התוצאות יוחלט על איזו דרך להמשיך.

    בהצלחה ובריאות טובה,

    ד"ר אליזה טיומני




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטן שמאל תחתונה ושינוי ביציאות

    l
    26/06/2010

    תודה רבה על התגובה המהירה.

    חשוב לציין שלא עברתי בדיקת גסטרו מאחר ורוב התקופה הזו לא היו שינויים ביציאות ולא היו תסמינים של מערכת העיכול.

    פרטתי את הבדיקות שנערכו במהלך השנה האחרונה, היחידה שהעלתה ממצא חריג הייתה הבדיקת דם שהצביעה על שקיעת דם 40. לאורך מספר חודשים.

    רק לפני כחודש וחצי החלה החמרה-והתחילו שינויים דרסטים ביציאות וכאב חזק יותר.-צואה רירית שלשולים ועצירויות. כמובן שמעט בחילה מלחץ ותסמיני חרדה.
    החרדה נובעת מהשאלה האם אני יכולה לשלול מחלה ממאירה על סמך הבדיקות האלו?
    הכאב לא מעיר משינה ולא מגביל בתנועה.

    האם כדאי להמשיך בירור באופן מיידי ולחזור לארץ?

    אשמח מאוד לשמוע את תשובתך,
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרוהן-שאלה
    טל
    20/06/2010

    שלום אני בת 24 וחולת קרוהן. (לציין שהמחלה היא רק באילאום).
    לפני כשבועיים ביצעתי MRE ובתשובות נכתב כי קיים עיבוי ניכר באילאום. (של 11 ס"מ!)
    אני מקבלת כבר מינון כפול של יומירה קרוב לשנתיים.. מה עושים? האם האופציה הבאה היא רק ניתוחית? (יש לי כאבים מאוד חזקים במקום של הדלקת אחרי כל הליכה לשירותים)

    נ.ב-היה רשום כי אין עדות למחלה בחלקים אחרים של המעי וכן לא צוין דבר על חסימה\היצרות\צלקת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרוהן-שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה 11 מ"מ

    טל
    20/06/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרון שאלה

    ד''ר אליזה טיומני
    21/06/2010

    שלום לטל
    רושם שמחלתך היא פעילה למרות טויפול ממושך במינונים גבוהים של הומירה
    מספר 11 סמ' שאת כותבת-הוא גבוה מאוד -מה זה? האם מדובר בקוטר של המעי?
    קיימים טיפולים ביולוגיים אחרים פרט להומירה וכדאי לך לפנות למכון גסטרו בבית חולים באכילוב לד"רפישמן סיגל או ד"ר דותן בכדי להישתתף בטיפול מחקרי.

    בהצללחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוליפים
    מייק
    18/06/2010

    שלום בן 37. עקב כאבי בטן ממושכים בצעתי קולונוסקופיה. היה ממצא של פוליפ ססילי 3 ממ בקרקעית הצקום. בנוסף פוליפ בעומק 25 סמ בסיגמה , על גבעול קצר 10 ממ שהתפרק לפירורים בזמן הוצאתו לפתולוגיה. שני הפוליפים כאמור נכרתו.
    לאחרונה קיבלתי את תוצאת הביופסיה שבה נכתב על שני הפוליפים:
    TUBULAR ADENOMAS LOW GRADE DYSPLASIA.
    הבנתי שמדובר במשהו טרום סרטני.
    יש לי מספר שאלות:
    1. תוך כמה זמן היה יכול להיתפתח סרטן ?
    2. מה הסיכוי להתפתחות סרטן מסוג זה של פוליפים?
    3. מתי מומלץ לבצע בדיקה חוזרת?
    4 .באיזה גיל ילדיי יצטרכו לבצע בדיקה זו (האם זה גנטי בכלל)?

    תודה על עזרתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פוליפים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוליפים

    פרופ' עמי ספרבר
    19/06/2010

    שלום מייק,
    אלו שאלות טובות וחשובות.
    ראשית, אין קשר בין מציאת הפוליפים לכאב בטן, כך שאם הכאב נמשך כדאי להמשיך לברר אותו.
    לגבי הפוליפים. אדנומות הם גידולים שפירים לחלוטין בעלי פוטנציאל להפוך במשך שנים לממאירות. רוב הפוליפים אינם מתפתחים לסרטן, בוודאי הקטנים. הפוליפ בקוטר 10 מ"מ הוא בגודל גבולי להתפתח הלאה. מדובר בתהליך של כ-10 שנים בין הופעתו הראשונה של פוליפ לסרטן, באם יתפתח בכלל.
    מומלץ לחזור על הבדיקה בעוד כ-3 שנים, אלא אם יש מקרים אחרים של קרובי משפחה בדרגה ראשונה עם סרטן במעי הגס או פוליפים בעבר. אם יש מקרים כאלה אז רצוי לפנות לייעוץ גנטי וזה גם יקבע את העיתוי המתאים לבדיקה חוזרת אצלך ולגבי הילדים.
    אם מדובר רק בך במשפחה אז כדאי שהילדים ייבדקו סביב גילך 25-30. עד אז הכל ישתנה - גם המדיניות, גם שיטת הבדיקה, וגם הטיפול, כך שלא הייתי דואג לזה כעת בכלל.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיער וחסימת מעיים
    שי
    18/06/2010

    שלום רב לרופאים
    אני אשמח אם תענו על שאלה קטנה

    אתמול שכבתי עם בחורה והיה קטע בו עינגתי אתה עם הלשון בחלק התחתון שלה והיא לא הייתה מגולחת ובכן בתשוקות האהבה והאלכוהול יצא שנתלשו שיערות.. כמובן שירקתי והוצאתי כמה שיותר. אך אינני יכול שלא יכול לחשוב שאולי בלעתי כמה בטעות. שמעתי וקראתי סיפורי זוועה על אנשים שאכלו שיער אני כאמור אין לי בעיות של אכילת שיער אך הייתי רוצה לדעת אם יכל להגרם נזק כלשהו בגלל פעם אחת ?

    בתודה מראש
    לירון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיער וחסימת מעיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיער וחסימת מעיים

    פרופ' עמי ספרבר
    19/06/2010

    אינני חושב שנגרם נזק או שיש חשש לחסימה.
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה - אין עדות לעדות לדברטקוליטיס
    י.מ
    17/06/2010

    שלום ד"ר
    בן 52 אחרי 2 אישפוזים תוך 3 חודשים אחרונים עקב כאבי בטן חזקים ,בבדיקת רנטגן וסי.טי התגלתה לי דלקת דברטקוליטיס,אושפזתי כאמור וקבלתי אנטביוטיקה דרך הוריד.
    נשלחתי לבצע קולונוסקופיה ולהן התוצאות: בבדיקה זו הרופא אמר שהוא לא רואה עדות לדברטקוליטיס, וב סי.טי היתה עדות לסעיפים רבים יחסית במעי הגס צד שמאל
    בבקשה נא לפענח לי את התשובה של הקולונוסקופיה ,וגם רצתי לשאול איך יש סטירה כזאת בין שני הבדיקות _ס.טי וקולונוסקופיה)
    תוthere was nothing precluding colonoccopy on history or physical examination lnformed consent was obtained with the benefits risks and
    alternatives for the procedure explained .the patient tolerated the procedure
    well .the pulse rate remaied normal through out the procedure .oxygen saturation not less than 100% was also noted oxygen was delivered at 5 litres per minute by nasal cannula.
    the bowel preparation with meroken was good the instrument was ed
    to the cecum the cecum was identified by the ileo-cecal velve' the appendiceal orificw transillumination and the tri-radiate cecal fold to the place pf inserition the bowel was normal
    diagnosis
    normal colonoscopy
    final disposition
    return to primary physican
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה

    פרופ' עמי ספרבר
    19/06/2010

    שלום רב,
    אני חושב שהבלבול נובע מההבדל בין דיברטיקולוזיס (נוכחות סעיפים במעי) שיש אצל אנשים רבים לבין דיברטיקוליטיס (דלקת הסעיפים). הרופא אמר שהוא לא רואה עדות לדלקת בסעיפים, אך אני מניח שהוא ראה סעיפים ואולי לא ציין אותם בדו"ח כי לא היתה עדות לדלקת בזמן הבדיקה. הזמן שעבר בין הדלקת החריפה עם אשפוז לבין בדיקת הקולונוסקופיה הוא ההסבר להיעלמות הדלקת עצמה בזכות הטיפול שקיבלת. בדיקת ה-CT היא טובה לאבחנת הדלקת בסעיפים.
    אני מקווה שזה עוזר.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • stopit
    וורד
    15/06/2010


    שלום רב

    בני (37) נמצא בדרא'פ כרגע -היה ברמסיה של הקוליטיס אסרטיב כשנה ויותר -בדיוק ביום הטיסה (לפני 3 ימים ) התפרצה לו שוב המחלה- עם הקאות ובחילות הרופא ברפואת חירום (בארץ) נתן לו את תרופה להפסקת הבחילות. וזה הסתדר. ותרופה להפסקת השלשול stopit . כעת הוא שלושה ימים שם - עם 5 יציאות שלשול ביום - ולקח שני כדורים בניתיים .
    בהוראות התרופה ,לא מומלץ לחולי קוליטיס-האם עליו להמשיך לקחתה ? השאלה מה לעשות ? הוא חוזר רק בעוד שבוע (לוקח גם רפאסל 1 ג'ר 3 פעמים ביום )
    בתודה רבה
    ו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    stopit

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • stopit

    פרופ' עמי ספרבר
    19/06/2010

    שלום וורד,
    ראשית, לא בטוח אם מדובר בהתלקחות של הקוליטיס או "קלקול קיבה" זיהומי רגיל.
    בכל מקרה, אם נתייחס לזה כאל התלקחות של קוליטיס, לא אסור לקחת אימודיום (stopit), אלא במקרים של התלקחות חמורה ביותר, שזה איננו המקרה על פי התיאור שלך. ביחד עם זאת הייתי ממליץ לקחת את המינימום האפשרי שנותן הקלה מצד אחד, אך לא כרוך בנטילת יתר. אין מניעה מלקיחת כדורים בודדים ביום .
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן חזקים
    שיר
    14/06/2010

    שלום רב,

    אני סובלת כבר זמן רב מכאבי בטן חזקים בצד שמאל של הבטן, עשיתי בדיקת crp שתוצאתה יצאה גבוהה יחסית כ-20
    בעת שתוקף הכאב אני מרגישה חום עז בכל הגוף והתכווצויות חדות בכל איזור הבטן, אך בפעמים אחרות כאשר תקף אותו כאב זה היה לאחר מאכל של חיטה כנראה אך איני בטוחה שזה בדיוק גרם לכך

    האם יש דבר מה אשר יכול להקל על הכאבים החזקים? והאם יש אפשרות כי מדובר בסרטן? גם אם מדובר בגילאים שמתחת לגיל 18?

    תודה מראש על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן חזקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן חזקים

    פרופ' עמי ספרבר
    15/06/2010

    שלום שיר,
    אתחיל בנקודה שנראה לי שהכי מדאיגה אותך. על סמך התיאור ובייחוד לאור הגיל ומשך הכאבים ("זמן רב"), אינני מתרשם שמדובר בסרטן.
    מעבר לזה לא ניתן על סמך המידע שכתבת לדעת מה גורם הכאב. בדיקת CRP גבוהה מרמזת על דלקת כלשהי,אך הבדיקה אינה מדויקת ובוודאי לא מספיקה לקבוע זאת. תחושת החום בגוף אינה מעידה על חום גוף גבוה. את זה אפשר לקבוע רק על ידי מדידת חום אמיתית.
    הכי רצוי הוא להיבדק על ידי רופא בעת הופעת הכאב ולבקש הפנייה לייעוץ עם רופא גבטרו.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שישלול מלווה בדימום

    יוסף
    10/03/2013

    שלום רב אני בן 46 סובל מטחורים מזה כמה שנים עד עכשו ידעתי לחיות עם זה אך כבר ארבעה חודשים אני סובל משלשול מלווה בהמון דם עשיתי בדיקות אנדוסקופיה הכול תקין בקלונסקופיה הרופא אמר הוא רואה משהו יכול להיות שזו דלקת במעי לקח פיופסיות ב 1 למרץ ועוד לא הגיע תוצאה אך רשם במכתב שחרור ( קלונסקופיה עד לצקום תמונה אנדוסקופית של us . מספר פיופסיות terminal uiluem. רירית תקינה -פיופסיות. Susp total ulcerative colitis)))אני מחכה לתשובה אך המצב שלי הדרדר אחרי הבדיקה בשלושה ימים כול דבר שאני אוכל אני נכנס ומשלשל וזה מלווה עם הרבה דם כמו פצע עמוק לציין שאני שומר מאוד באוכל בהתחלה חשבתי שצריך לאכול סיבים וירקות אך לאחר בדיקה באנטרנט הבנתי שבמחלות מעי האוכל הוא הפוך מרק צח ירקות ופירות מבושלים אורז לבן וכו״... מוצרי חלב אני לא אוכל גם לחם לא ואני עוסק בשחייה שעה כול יום . יש לציין גם שיש לי כוליסטרול גבוה ואני מקבל תרופה בשם איטרובסטין כבר חודשיים וגם שילבתי לבד הרבה תרופות; של ברביוטיקה .אומגה 3 מולטי וויטמין ,וגם נוסטרול להורדת הכולסטרול וגם לפני חודשיים גילו שיש לי חיידק הליבקטר קיבלתי טיפול משולש שאני ממשיך רק עם אחד משלושתם כי סיימתי שתיים למרות שב אנדוסקופיה הכול תקין לא יודע אם זה אומר שאין חיידק והוא נעלם ואני שותה הרבה תה קמומיל זנגביל וכורכום אך החיידק זה לא מה שמדאיג אותי עכשו מדאיג אותי השלישול הדמי כאבי הבטן והרעשים שיוצאים האם אני אמור לפנות לבית חולים ישר או לחכות לתור שנקבע בעוד שבוע לגסטרו בבקשה תעזרו לי אני לא יודע מה לעשות!!! תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שישלול מלווה בדימום - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    24/03/2013

    ניתן לחכות לרופא הגסטרו. נשמע שהבדיקה לא היתה לגמרי תקינה. קבל ממנו את המידע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיענוח תוצאות מרקרים
    אילנית
    13/06/2010

    שלום רב,
    לאבי סרטן מעי הגס גרורותי, לפני ניתוח הסרת הגידול מהמעי המרקרים שלו היו
    CEA 36
    154 19-9

    היום, חודש לאחר הניתוח (ולפני הטיפולים הכימוטרפיים) תוצאות המרקרים הינם:
    CEA 19
    250 19-9

    מה משמעות תוצאות אלו? (ירידה ב CEA וקפיצה ב 19-9)

    בברכה ותודה מראש, אילנית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיענוח תוצאות מרקרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיענוח תוצאות מרקרים

    ד''ר אליזה טיומני
    13/06/2010

    שלום אילנה
    המרקרים מיוצרים ע" רקמה גידולית ואם אצל אביך מדובר במחלה גרורתית-אין ירידה תלולה במרקרים אחרי הניתוח כי עדין יש גידול בגרורות.
    אם הטיפול המוצלך בכמו תהיה ירידה במרקרים.

    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה קורה אם מפסיקים טיפול ברסיטל IBS
    מ.יעקובי
    10/06/2010

    לפני שנתיים וחצי התחלתי לסבול מתופעות של מעי רגיש שהתחילו לי לאחר שימוש בסם חגיגת .התופעות נמשכו כחצי שנה כאשר במהלך הזמן הזה עשיתי בירורים לשלילת מחלות אחרות ואבחנתי כסובל מ IBS המאופיין בעצירות .הפסקתי לגמרי עם הסמים ובמקביל לאחר המלצתו של דר ספרבר בספרו -ביקשתי מרופא המשפחה טיפול ברסיטל . עוד מעט אני כבר שנתיים לוקח רסיטל -כדור ליום . התופעות של המעי הרגיש נעלמו ואני מרגיש טוב - חוץ מהתופעות לוואי שעדיין קיימות מהתרופה המתאפיינות ב עיכוב השפיכה , ירידה בחשק מיני , עייפות ושינה מרובה .

    רציתי לדעת באם אני מוריד את המינון ומפסיק את התרופה לחלוטין אזי התופעות של המעי הרגיש חוזרות אוטומטית ? האם ניתן להפסיק את התרופה או שיש לקחת אותה כל הזמן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה קורה אם מפסיקים טיפול ברסיטל IBS

    פרופ' עמי ספרבר
    10/06/2010

    שלום רב,
    טוב שאתה מרגיש בטוב. רצוי לנסות להפסיק את הרסיטל היות ואתה לוקח כבר שנתיים ולאור תופעות הלוואי.
    אני מציע לנסות הפסקה בהדרגה - חצי מינון לשבוע/שבועיים ואז כל יום שני חצי מינון וכו'.
    אין ערובה שהתסמינים לא יחזרו אך בדרך כלל נשבר איזה מעגל באמצעות הטיפול.
    תמיד אפשר יהיה לחדש את הטיפול במידת הצורך.
    בברכת הצלחה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות עיכול
    יצחק
    09/06/2010


    לפני שלוש שנים אובחנתי כחולה בצליאק ורגיש גבולית ללקטוז.
    למרות הקפדה במזון נטול גלוטן ונטול מונוסודיום גלוטומט אני נתקף כל יומיים בערך בכאבי בטן, נפיחות ויציאה מימית (ממש מים ורירית המעיים).כל שעתיים בערך.
    שאלתי היא:
    מה הסיבה יכולה להיות לתופעה הזאת?
    האם יש בדיקה לאתר רגישות לסוגי מזון נוספים, חוץ מניסוי ותעיה?
    אודה לתשובה עד שאזכה להגיע לתור אצל גסטרו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות עיכול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות עיכול

    פרופ' עמי ספרבר
    10/06/2010

    יש כמה הסברים אפשריים לתסמינים למרות ההקפדה על דיאטה נטולת גלוטן.
    הקשר לצליאק יכול להיות אכילה לא מודעת ("בשוגג") של גלוטן אפילו כשמקפידים על הדיאטה, או שינוי במחלה עצמה שנדיר אך יכול לקרות.
    ללא קשר לצליאק ההסבר השכיח ביותר הוא התפתחות תסמונת המעי הרגיש שנותנת את התסמינים שאתה תיארת. כמו כן יכול להיות זיהום במעיים או גורמי שלשול רבים נוספים שהרופא ינסה לברר.
    בשלב ראשון יש מקום לחזור על בדיקות הדם (סרולוגיה) לצליאק ואולי יהיה צורך בהמשך בביופסיות חוזרות מהמעי הדק.
    את בדיקת הדם אפשר לעשות עוד לפני שתיפגש עם רופא גסטרו, כך שיהיה מידע מלא לייעוץ.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת קולונוסקופיה או מצלמה זעירה
    עדינה ברוך
    06/06/2010

    שלום לכולם שמי עדינה
    נילחתי ע"י רופא המשפחה לגסטרולוג סובלת מכאבי בטן במשך 4 חודשים
    לדעתי על רקע נפשי .
    נקבע לי תור לקולןנוסקופיה ויש לי הרבה חששות.
    הייתי רוצה לקבל מידע על הקפסולה .
    מימי לבקש?
    יעילות מול הקולו?
    והאם יש קשר בין כאבי בבן כרוניים לדיכאון ממושך?
    תודה עדינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת קולונו או מצלמה זעירה

    ד''ר אליזה טיומני
    06/06/2010

    שלום לעדינה
    נתחיל מהסוף-כן יש קשר ברור בין מצב הנפשי וכאבי בטן
    בנוגע לבדיקה עצמה-בדיקה רגילה של הקפסולה מכוונת ובודקת רק מעי הדק .
    לאחרונה פותחה גם קפסולה של מעי הגס אך היא עדיין לא בשימוש רחב וגם מחיר הבדיקה גבוה
    עד כמה שידוע לי בבית חולים הילל יפה בחדרה מבצעים מחקר וחיפסו מתנדבים לבדיקה זו אולי כדי לך להתעיניין שם אצל פרופסור פיירמן

    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בסרטן מעי הגס שלב 2
    שרון
    05/06/2010

    מהי הדרך היעילה ביותר לטיפול? ע"י הכדור או הזרקה בטיפול כימו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול בסרטן מעי הגס שלב 2

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בסרטן מעי הגס

    ד''ר אליזה טיומני
    06/06/2010

    שלום לשרון
    לא ניתן להשיב לך מדוייק היות וחסרים המון פרטים לגבי חולה עצמו ,מצבו הללי ומצב המחלה-שלב מדוייק וממצאים בניתוח ובדיקות הדמיה
    כדי לפנות לפורומים אונקולוגיים וגם לקבל תשובה מדוייקת אצל רופא אונקולוג המטפל.

    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • guant cell hepatitis
    מלי מצ'ולסקי
    05/06/2010

    לצערי גילו אצלי את המחלה הנדירה והביזרית הזו. אולי תוכלו לנדב אלי אינפורמציה או ידע שלכם שיכול לעזור לי. אני מטופלת כבר 5 שנים בביה'ח מאיר. ואשמח אם תענו לי תודה מלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    guant cell hepatitis

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • guant cell hepatitis

    פרופ' עמי ספרבר
    05/06/2010

    מלי, שבוע טוב
    אני חושש שפנית לפורום הלא נכון בשאלה זו. אנחנו פורום של מחלות המעי הגס. השאלה שלך צריכה להיות מופנית לפורום של מחלות כבד.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף!!!
    עדי
    03/06/2010

    שלום,
    אני פונה לכאן בשל מצב מחוסר אונים.
    לסבתא שלי היה סרטן במעי הגס בשלב 3. היא עברה הקרנות,ניתוח שבו שמו לה סתומה וכימותרפיה בשאיפה להוריד לה את הסתומה.
    לאחר שסיימה את הכימותרפיה בהצלחה רבה וגופה התחזק הפנו אותה לבדיקת חוקנים בכדי לראות אם ניתן להוריד לה את הסתומה ולהחזיר את המצב לקדמותו.
    מכאן הכל התדרדר....
    סבתא שלי אושפזה רק לצורך הבדיקה. כשהגענו הרופא נכנס לחדר ועשה לה הכנה לבדיקה שזה בעצם חוקן דרך הסתומה.
    סבתא שלי צרחה מכאבים בצרה חריגה ולבסוף לא עשו לה את ההכנה.
    היא נשארה מאושפזת בבית חולים לכמה ימים נוספים עם בטן נפוחה כאבים בכל החלק הימני (בצד של הסתומה) עם קושי לזוז והמון ליכות עד שיום אחד היא לא יכלה לסבול את הכאבים והרופא המנתח הוזעק לבדוק אותה. באותו רגע קבעו להכניס אותה לניתוח מחשש לזיהום.
    לאחר הניתוח התברר לנו כי הרופא שעשה לה אתההכנה בדיקה גרם לה נקב במעי שגרםלזיהם שהתפשט על כל ריקמת השומן.
    הרופא הסביר לנו שהניתוח עבר בהצלחה,אבל יש חשש לריאות וצריך לקוות שלא יהיו נוזלים בריאות או דלקת ריאות. בהתחלה היה לסבתא שלי קושי בנשימה אבל המדדים היו בסדר ולאט לאט היה לה יותר ויותר קשה וזה הגיע למצב ששמו אוהל חמצן. ניסו להימנע ממכונת הנשמה. אך לצערי הגענו למצב שצריך לחבר מכונת הנשמה ומנסים לאט לאט לגמול אותה מזה. בסיטי האחרון היה נראה שיש לה דלקת בריאות וכיס מראה טיפה נפוח. היא מקבלת אנטיביוטיקה ותרפות משתנות. המדדים שלה בדר והיא מגיבה כשאנחנו מדברים אלי למרות חומרי ההרדמה.
    מכייון שהרופאים לא מנדבים יותר מידיי מידע ומצב בגדר יציב ולא יותר מזה,רציתי לשאול מה סיכויי ההחלמה מהמצב הזה? איך גורמים לריאות לא לתקוף את עצמם? אם מביאים לה חומרים משתנים והיא עושה המון פיפי איך המצב הנשימתי שלה לא משתפר? ולמה הכיס מראה פתאום התנפח? הגוף שלה מתגבר על הניתוח אבל הריאות-הקושי הנשימתי מאוד מטריד ומלחיץ.
    אודה סוף סוף לתשובה מספקת שאוכל לשאוב ממנה מידע.
    תודה מראש,
    עדי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף

    ד''ר אליזה טיומני
    03/06/2010

    שלום לעדי
    לצערי יש לי אחזבה בשבילך-אין במעמד הפורום הזה לנסות ולענות על כל התשובות הנוגעות בטיפול נמרץ לאחר הניתוח של מקרה מסובך זה. אומנם זה קרה כנקב של מעי או זהום בחלל הצפק אבל לאחר מכן קרו הרבה דברים לסבתא שלך שאפילו גילה ומצבה הבריאותי לפני המחלה לא ידוע לנו
    נראה לי שדרך הכי טובה זה בכל זאת לדבר עם הרופאים שמטפלים בה

    בהצלחה ובריאות טובה לסבאתך
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום