מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקת סם סמוירונן03/06/2010
שלום רב
האם כשבדיקת דם סמוי היא חיובית ויש ממצא בקולונוסקופיה זה לא מאוחר מדי ?
(מאוחר מדי = נדרשת התערבות כירורגית ואולי אף כימוטרפיה)
מבחינה הגיונית, אם מופיע דם סמוי אולי הפוליפ הפך לגידול שחדר פנימה לרקמות
ואז מופיע הדם הסמוי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם סמוי
ד''ר אליזה טיומני03/06/2010שלום לרונן
בדיקת דם סמוי היא בדיקת סקר למיצאת מקורות דמם במע' העיכול -פוליפים ,גידול,דלקת וכי'
כל הממצאים הללו יכולים לדמם בכמות קטנה ולסירוגין.כאשר בדיקה חיובית זה עדיין אל עומר דבר על התקדמות התהליך שגרם לזה. יש גם לא מעט בדיקות FALSE POSITIVE עקב סיבות מסביב לבדיקה -כמו אכילת בשר וכו' בזמן הבדיקה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא סיבים תזונתייםרון ארן02/06/2010
שלום ד"ר טיומני
על פי המלצתך אני נוטל מזה כמה שנים סיבים תזונתיים של חברת NOW בבית המרקחת שע"י הקליניקה הישנה שלך.
בפ"ת ע"י הבית מצאתי שיש את אותם קפסולות באותו משקל של 500 מ"ג ובאותה כמות של 200 יח' מתוצרת חברת "הרבהסנטר" ובשליש מחיר מהחברה המתחרה.
האם את מכירה את החברה והאם את מאשרת שימוש במתחרה?
תודה
רון ארן
נ.ב.
ד"ש מאמא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיבים תזונתיים
ד''ר אליזה טיומני03/06/2010שלום רון ארן
למעשה אין כל כך הבדלים בין החברות -רק צריך לוודה שזה באמת אותו החומר -שם החומר + כמות בקפסולה ושזה תהיה חברה עם מוניטין שנהיה בטוחים שמה שכתוב זה מה שבפנים
ויש היום הרבה חברות מתחרות .תבחר מה שיותר זול ועדיין טוב
בברכה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה עזרה ...מאיה02/06/2010
מזה כמה שנים אני סובלת מבעיות בדרכי השתן , כאבים , קושי בזרימת השתן , ולחץ , אני נגד כדורים ולא תמיד הסכמתי לקחת אנטיביוטיקה , וטיפלתי בדרך אלטרנטיבית , טיפות סיניות , וכו
ותמיד תמיד זה חזר , זה תוקף אותי המון , ממש עכשיו יש לי כאבים עזים בבטן התחתונה בצד שמאל ואני לא יודעת מה לעשות , לקחתי כדור אדקס נגד כאבים וזה לא עזר , כמו כן יש לי מעין פריחה בכל מיני חלקים בגוף , ברגליים , וביידים , ובצאוור , אני לא יודעת מה זה , אשמח אם תעזרו
נ.ב - חשוב לי לציין שאני סובלת לא מעט מכאבים באיבר המין ממש כאב חד , שמשפיע על התפקוד היום יומי שלי .(התזונה שלי לקויה )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה עזרה
ד''ר אליזה טיומני02/06/2010שלום למאיה
זה פורום של מערכת העיכול ולא דרכי שתן
תפני לפורום נכון
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת מעי הגסיעקב01/06/2010
אושפזתי בבית חולים אחרי שמצאו אצלי דלקת מעי הגס שמנקז לבטן לאחר בדיקת ct החליטו הרופאים להתקין לי נקז לאחר בדיקות נוספות של ct הדלקת אחן ירדה באופן משמעותי שאלתי מדוע יש לעשות ניתוח אם הדלקת עברה ומה אחוז חלילה שהדלקת אכן תחזור ??ומה אחוז ההצלחה של כריתת החלק במעי הגס על ידי ניתוח לפרוסקופיה ???כי היבנתי שיש מצב שאין אפשרות לבצע ניתוח לפרוסקופיה ואכן צריך לעשות ניתוח פתוח של הבטן השאלה מה האפשרות שרק ניתוח של לפרוסקופיה ???
אשמח לקבל תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת מעי גס
ד''ר אליעד קרין01/06/2010ליעקב שלום רב
על מנת לתת תשובה יש צורך במידע רב יותר לגבי האבחנה המדוייקת - האם מדובר במורסה כתוצאה מדלקת סעיפים, האם עברתה כבר קולונוסקופיה, האם עברתה ניתוחים קודמים.
גם כאשר היתה מורסה שנוקזה ניתן להתחיל בניתוח לפרוסקופי אך לעיתים יהיה צורך לפתוח כתוצאה ממעורבות של איברים שכנים שאינם מאפשרים המשך ניתוח לפרוסקופי בטוח.
בברכה,
ד"ר קרין אליעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת מעי הגס
יעקב03/06/2010יש כרגע נקז שאלתי כאשר יוסר הנקז ואני לא עושה ניתוח מה אחוז שהדלקת תחזור בעתיד ???ומה אחוז ההצלחה של ניתוח לפורוסקופיה ??
אשמח לקבל תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי לקיחת פרדניזוןתמר31/05/2010
שלום. אני חולת קרוהן מזה זמן מה.
אני מטופלת בסטרואידים ולוקחת פרדניזון כבר כמה חודשים.
אפשר לומר שכבר אין כאבים וחוץ מהתופעות לוואי הלא נעימות שהתרופה גוררת הכל בסדר.
לפני שבוע הרופא אמר לי להמשיך עם התרופה לעוד חודש במינון של 10 מג.
התחלתי עם 40 וירדתי לאט ל20 ועכשיו 10.
לרופא זה לא משנה זה לא הגוף שלו אבל אני מודאגת להמשיך עוד חודש שלם עם הפרדניזון ולא לעשות לעצמי נזק גופני.
האם אפשר להפסיק ב10 מג לקחת את התרופה בלי חשש שזה יעשה נזק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות לגבי לקיחת פרדניזון
פרופ' עמי ספרבר01/06/2010לתמר שלום,
אני יכול לענות רק במישור העקרוני ולא במקרה הספציפי שלך.
בעקרון אנחנו משתדלים לתת פרדניזון לפרק זמן קצר ככל האפשר, בגלל תופעות לוואי אפשריות. שוב בעקרון, אפשר להפסיק פרדניזון במינון של 10 מ"ג ליום.
אני מדגיש שכל זאת ברמת העקרון. אינני יכול להתייחס למקרה הספציפי שלך מבלי לראות אותך ולקבל הרבה יותר מידע.
דבר אחד אינני מקבל וזה ההערה שלרופא זה לא משנה זה לא הגוף שלו. העיקרון הראשון שלומד כל סטודנט לרפואה הוא לא להזיק, ועיקרון זה מנחה כל רופא, בוודאי גם הרופא שמטפל בך. אולי יש לך ספקות לגבי צדקת השיקול שלו, וזה לגיטימי, אך לא ברצון שלו לעזור לך.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת- אסתישירה31/05/2010
שלום, אני בת 26 מזה ששנה בערך יש לי דימום קל אדום בהיר בזמן הניגוב לאחר יציאה, יש לציין שהדימום תמיד מןופיע לאחר שתיית חלב, מלבד כך יש לי כאבים תמידיים לא חזקים בבטן בצד ימין מקרין לגב , בדיקות דם תקינות מלבד פריטין 19, המוגלובין דווקא 14 , עשו לי מיפוי כליות משום שחשבו שיש בעיה בכליות עקב גם דלקות בשתן שהיו לי יצא תקין לחלוטין.
אני ממש חוששת , יש לציין שהמעכת החיסונית שלי ממש חלשה כל חודש יש לי שפעת ויראלית כולל צינון, לקחתי כדורי ברזל כמה חודשים וחזרתי על הבדיקה ועדיין הפריטין באותה רמה.
רופא כירוג בדק אותי ולא הרגיש טחורים חיצוניים שלח אותי לבדיקות צואה ולגסטרו, מה זה יכול להיות??? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאגת- אסתי
פרופ' עמי ספרבר01/06/2010שלום אסתי,
אצל בת 26 הגורם העיקרי לדם בזמן ניגוב הוא טחורים, גם אם כירורג לא ראה אותם. אינני מכיר קשר בין שתיית חלב לדימום.
בכל מקרה, לאור הפריטין הנמוך והכאבים בבטן הימנית יש בהחלט מקום לייעוץ אצל רופא גסטרו כפי שהוצע לך.
בהצלחה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון מוקדםדורה31/05/2010
לפני כ-10 שנים אובחנה אצל דודי (אח של אבי) סרטן המעי הגס, אבי ביצע אז את הבדיקה והכל היה תקין מה הסיכויים שהיום כשהוא מבצע את הבדיקה שהכל תקין ולא מאוחר מדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לאבחון מוקדם
דורה31/05/2010יש לציין כי הרפא הפנתה את אבי לבדיקה בעקבות המוגלובין נמוך 11.8
אודה על תשובתך המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לאבחון מוקדם
פרופ' עמי ספרבר31/05/2010שלום דורה,
אין אפשרות לתת אחוזי סיכוי בענין כזה. מומלץ במקרה של אביך לעבור את הבדיקה כל 5 שנים, אך אין זה אומר שעקב הזמן הארוך שעבר יש לו כעת סרטן. לגבי האנמיה, יש לאנמיה גורמים רבים, וביניהם דימום במערכת העיכול כולל גידול במעי.
בשורה התחתונה אין טעם לעסוק בניחושים אלא פשוט לעבור את הבדיקה ולדעת על אמת את מצב המעי שלו.
בברכת הצלחה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה לעשות?אימן30/05/2010
לרופאי הפורום שלום,
אני אישה בת 28, אם לשתי ילדים קטנים.
מזה 3-4 שנים אני סובלת מבעיות בעיכול שמתבטאות בזה שיש לי אפיזודות של עצירות שיכולות להימשך מ3 ימים ועד 8 ימים ולרוב זה מסתיים בשלשול של כמה שעות בנוסף אני סובלת מגזים קשים מאוד כמעט ללא הפסקה מזה שנים, ברמה כזו שמפריעה לי בחיי היומיום בפעילויות השונות והעצירויות גורמות לי לתחושת כבדותולכאבי בטן. ולבסוף,מזה יומיים יש היו לי שתי יציאות שחורות מאוד ולא ראיתי דבר כזה מעולם... על מה זה מעיד, מה אני יכולה לעשות? איזה בדיקות כדאי לי לעבור
יש לציין שרופא המשפחה נותן לי לקסעדין כל פעם שאני מבקשת טיפול לעצירות ואני לא מסכימה לקחת כי קראתי שזה יכול להביא למצב של תלותיות בתרופה!! וכבר הפסקתי לשאול את הרופא בכלל...
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה לעשות
ד''ר אליזה טיומני30/05/2010שלום לאימן
דבר ראשון-צואה שחור אם זה לא בא בעיקבות לקיחת תרופות כמו ביסמוט או ברזל -יכולה להעיד על דמם ממערכת העיקול ומומלץ לפנות לרופא בהקדם לבירור.
בנוגע לעצירות לסרוגין עם שילשולים-צריך יותר פרטים רפואים אך יכול מאוד להיות שמדובר במצב שפיר שנקרא תסמונת מעי הרגיש.רצוי לקבל יעוץ של דיאטנית ולהגדיל כמות השתיה ולהוסיף סיבים ,לאכול מסודר ובמידת הצרוך אם רופא יחליט לבצע בדיקות מערכת העיכול-ובמיוחד שישלך כעת סיפור של יציאה שחורה
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשוליםחסויה 1128/05/2010
שלום רב
ו
לפני כ10 ימים היה לי בחילות ופעמיים הקאתי לא היה יציאה 3 ימים אח"כ היו ו
שלום רם ב
מלפני 10 ימים אני בבעיה היו לי הקאות פעמיים ובחילות עדיין היה לי עצירות ולאחר מכן אני משלשלת כמעט 10 ימים אפילו אחיהלי תופעה מסוג זה היו שלשולים אך רי מים שאני שותה יש לציין שעדיין יש לי חוסר תיאבון ומשתדלת לאכול יש לימיחושיים בבטן שמאלית עליונה ובטן שמאלית תחתונה עדיין משלשלת לסרוגין שלשול מיימי לפני השלשול יש לי מן לחץ בבטן שמאלית ועש ואז אני משלשלת יש לציין שמעולם לא היו שלשולים זמן כול כך ארוך ניסתי תרופות סבתא לא שותה חלב לא אוכלת פירות או ירקות כרגע בגלל השלשולים
היה לי הזעה בלילה פעם אחת אין לי חום
האם הדבקויות גורמות לשלשולים .
מהן הסיבות שיכולות להיות ?
כמות השלשול מישתנה
חשבתי אוליי וירוס אך ניראה לי ש10 ימים זה המון זמן לוירוס
מה הצעד הבאה ומה זה יכול להיות ?
בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילשולים
ד''ר אליזה טיומני29/05/2010שלום רעות
חסרים פרטים לגביך-מי את ?ובת כמה ? מה מצב בריאותי שלך ? וכ'
באופן כללי אפשר להגיד שהסיפור שלך מתאים לשילשול זהומי שהוא לא תמיד קצר.
מומלץ מאוד לבצע תרבית צואה לפחות פעמיים-יומיים רצוף בבוקר צואה ראשון
ובהמשך לקחת 7 ימים טיפול בתכשירי ביסמוט כמו קל-בטן 3 פעמים ביום . כמו כן-טיפול בפרוביוטיקה שמכילה הרבה חיידקים כמו CO-BIOTIC או VSL#3 למשך חודש.
בברכה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלי28/05/2010
בזמן הצבא היתה לי תקופה שכול מה שאכלתי רצתי לשרותים .עשו לי הרבה בדיקות דם וצואה ולא מצאו כלום, רצו לשלוח אותי לבדיקה שמחדירים דרך הישבן את הצינור אך פחדתי מידי, זה עבר ומידי פעם יש לי כאבי בטן או שאני נכנסת לשרותים אחרי ארוחה מסוימת שאין בה דבר חדש. האם אני צריכה לעבור בדיקה מסוימת? או שזה סביר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד''ר אליזה טיומני29/05/2010שלום ללי
חסרים פרטים לגבי מצבך הרפואי וכ' אבל על פניו רושם שמדובר במה שנקרא תסמונת מעי הרגיש שזה מצב שפיר ולא קשה ויכול להתבתא ב יציאות לאחר ארוחות,ריבוי גזים,תפיחות הבטן וכו'
אם זה לא מפריע ו מופיע רק לעיתים רחוקות ומהווה שיפור בהשוואה עם מה שהיה בזמן שירות -אין צורך בבירורים נוספים
אם לא -כדי להיועץ ברופאה.
בברכה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנה לבדיקת קולונוסקופיה.א.ז27/05/2010
שמעתי שיש כיום תחליף בצורת כדור שצריך לבלוע במקום שתית ה-4 ליטר מרוקן חדש שניתן דרך קופות החולים.
האם משהו יודע מהו שמו של הכדור, מה עלותו? והיכן אפשר להשיג אותו? האם בכלל קיים בישראל, או רק באר"הב?
תודה לכל ד'ר שיכול לסייע לי עם תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנה לקולונו
ד''ר אליזה טיומני27/05/2010שלום ל אד
הכנה לקולונו לאחרונה נעשתה מאוד סבירה-קיימות מספר אפשרויות-3ליטרים של מרוקן
או 2 שקיות של אבקת פיקולקס שמוהלים אותה בספרייט ושותים בלווי של תיה חופשית -טעם מאוד סביר.
חוץ מזה לאחרונה קיימת אופציה נוספת אך היא רק במסגרת פרטית: הכנת מעי ע" שטיפה מתבצעת כשעה לפני קולונסוקופיה (ללא צורך בהכנה מוקדמת ) ומייד לאחר מכן באותו המקום נעשת קולונו -מחיר שביררתי הוא 2500 ש"ח נכון ללפני 3 שבועות -זה במגדלי עזריאלי בת"א
לא ידוע לי על כדור
בארצות הברית קיימות הכנות רבות אך הפרינציף אותו הדבר בהכנה עם כדורים יש צורך בבליעת כמות גדולה של כדורים
בהצלחה
ד"ר טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי דם סמוי בצואהבת27/05/2010
שלום,
אבא שלי עבר בדיקה שגרתית כמו כל שנה ובין הבדיקות ערכו בדיקת צואה. אתמול התקבלו התוצאות: נמצא דם סמוי בצואה , אחד חלקי שש. מה זה אומר?
תודה, בת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי דם סמוי בצואה
פרופ' עמי ספרבר27/05/2010שלום בת,
זה אומר שיש סיכוי מסויים שיש מקור דימום במערכת העיכול. הבדיקה אינה מדוייקת כלל והתוצאה מצבעיה על בדיקה אחת חיובית מתוך 6 בדיקות שנערכו.
בכל מקרה כשיש תוצאה כזאת ההמלצה היא לעשות קולונוסקופיה. אם יש בעיה נוספת כגון סימפטומים בעיכול או אנמיה עם חוסר ברזל יתכן ישהיה מקום להרחיב את הבירור. את זה צריך להחליט בעצה עם הרופא המטפל.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מים בלולאות המעי באולטראסאונדסנדי27/05/2010
מים בלולאות המעי מלווה בחום 49 מעלות?
מה זה ומה הטיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מים בלולאות המעי באולטראסאונד
פרופ' עמי ספרבר27/05/2010שלום סנדי,
ראשית את כנרה התכוננת ל-39 מעלות חום. מעבר לזה לא סיפקת לנו כל מידע. גיל? רקע רפואי? תלונות ותסמינים? תוצאות בדיקות אחרות? תרופות?
כללית, אולטראסאונד איננו בדיקה של לולאות המעי. יתכן ויש צקום לערוך בדיקה אחרת של המעיים. יש מקום לפנות לרופא המטפל ועל סמך המידע שיימסר לו יחליט אם לעשות בירור נוסף ואיזה.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תיאבוןנטלי27/05/2010
שלום
אני בת 46 , סכרתית די מאוזנת מטופלת בכדורים. לאחרונה אני סובלת מחוסר תיאבון שיכול להופיע לשבוע שבועיים ואז לחלוף לסירוגין. נחמד לי שאני קצת מרזה (תמיד רציתי לרזות ב-3-5 ק"ג) אבל מטרידה אותי המחשבה האם מדובר במחלה סמויה. בדיקות רוטינה שעברתי לאחרונה יצאו תקינות. הייתי שמחה לקבל קצת הכוונה. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר תיאבון
פרופ' עמי ספרבר27/05/2010שלום נטלי,
חסר כאן הרבה מידע כדי להתייחס לשאלתך. האם יש לך תסמינים כלשהם? האםיש שינוי בהרגל היציאה? האם יש סיפור משפחה של מחלות בעיכול? האם את נוטלת תרופות, בייחוד חדשות? ביחד עם זאת, על פניו אינני מתרשם שיש בעיה רצינית על פי התיאור שכתבת, ובייחוד אם התשובות לשאלות הנ"ל שליליות. בכל מקרה אם המצב יימשך ותמשיכי לרדת במשקל יש מקום לפנות לרופא המטפל לבדיקה מקיפה יותר.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוסר תיאבון
נטלי28/05/2010שלום פרופ' ספרבר
תודה לך על תגובתך. למעט יציאות קשות יותר אין שינוי אבל מאחר והתחלתי ליטול תרופות לפני כחצי שנה אני מניחה שזו הסיבה. הבנתי מרופא המשפחה שגם גלוקומין גורם מעט לירידה בתיאבון וכתוצאה מכך לירידה במשקל. אין סיפור של מחלות דרכי עיכול במשפחתי למעט שחמת כבד אצל אחותי כתוצאה מהפטיטיס B . (נבדקתי ויצא שלילי) ואחי שהוא מושתל כבד וכליה (סיבוכי סכרת) שאצלו מצאו פוליפ (לא סרטני) בבדיקת קולונוסקופיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוסר תיאבון
פרופ' עמי ספרבר31/05/2010שלום נטלי וסליחה על העיכוב במענה,
תודה על התשובות לשאלות. אני מניח שמצאת את הגורם. ביחד עם זאת, אם לאחיך היה פוליפ במעי בהחלט מומלץ שתעברי קולונוסקופיה. בנוסף, אני מניח שאת במעקב או שעברת בירור של של מומחה למחלות כבד מעבר לבדיקת הפטיטיס B לאור הרקע המשפחתי והעובדה שאת סכרתית?
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונוסקופיה - ממצא של פוליפ ססילי 3 ממ בקרקעית הצקוםמייק23/05/2010
שלום בן 39. עקב כאבי בטן ממושכים בצעתי קולונוסקופיה. היה ממצא של פוליפ ססילי 3 ממ בקרקעית הצקום. בנוסף פוליפ בעומק 25 סמ בסיגמה , על גבעול קצר 10 ממ שהתפרק לפירורים בזמן הוצאתו לפתולוגיה. שני הפוליפים כאמור נכרתו.
באבחנה כתב הרופא: POLYP COLON BENIGIN POLYPECTOMY/
מה אומרת האבחנה? האם קיים ישש לממאירות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ואם ממאיר
ביל23/05/2010מה הסיכוי לדרגת התפשטות או שזה עדייןבתוך הפוליפ?
האם יש חשיבות לכך שהפוליפ עם 10 ממ התפורר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש מקום לדאגה או שאני יכול להיות
ביל23/05/2010רגוע?
אנא הרגיעו אותי מכיוון שלחכות חודש לתוצאת הביופסיה זה נ ורא.
האם על פי מראה ניתן להחליט על שפיר או ממאיר?
תודה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקולונוסקופיה
פרופ' עמי ספרבר24/05/2010ביל, שלום
אם הרופא כתב את המילה benign אזי הוא התרשם שמדובר בפוליפ שפיר ללא סרטן. הגודל של הפוליפים (3 מ"מ ו-10 מ"מ) הינו קטן ובד"כ גם מעיד שמדובר בפוליפ שאינו ממאיר. אין כל משמעות לזה שהפוליפ התפרק בזמן הוצאתו.
אין ברירה אלא לחכות לתוצאה הסופית של הבדיקה הפתולוגית, אך על פי המידע שמסרת יש מקום לחשוב שלא מדובר בממצא סרטני.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

