מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נ.ב.יעקב06/07/2010
קבעתי תור לגסטרואנטרולוג לתחילת ספטמבר. האם זה לא מאוחר מדי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה דמי
ד''ר אליזה טיומני08/07/2010שלום יעקוב
כל מה שעישתה עשיתה נכון . קולונוסקופיה תקינה לפני שנה שוללת בעיה רצינית ולכן יש לטפל לא אצל גסטרו אלה אצל כירורג פרוקטולוג אשר יבצע לך בדיקה קצרה -אנוסקופיה -במקום ויאבחן בידיוק את הבעיה ויתכן גם יתן טיפול בו במקום אם יש טחורים שמתאימים לקשירה
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה דמיתיעקב06/07/2010
בימים אלה אני מחלים מטחורים שהציקו כחודש. הכאבים והדימום חלפו (?) לגמרי.
היום גיליתי שוב דם על גבי הצואה (שוב - ללא כאבים. שמן פראפין כל ערב !)
האם יש מקום לדאגה לנוכח העובדה שהקולונוסקופיה שעשיתי לפני שנה יצאה תקינה לחלוטין ?
לתשובתכם אחכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טחורים מדממים
ד''ר אליעד קרין18/07/2010ליעקב שלום רב
חסרים נתונים של גיל והיסטוריה משפחתית.
התיאור מתאים יותר לטחורים פנימיים מדממים.
יש צורך בבדיקה מאחרוהרושם שמדובר בבעיה משמעותית שדורשת התערבות כירורגית לאור הסבל שנגרם.
יתכן ויהיה צורך לחזור על קולונוסקופיה לפני כן, לשלילת גורמים אחרים.
בברכה
ד"ר קרין אליעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלמה מניתוח וחזרה לתפקוד - מודאגמאיר05/07/2010
מהו משך הזמן הסביר להחלמה מניתוח כריתת הסיגמואיד וחיבור המעיים בפתיחת הבטן ולא בלאפרוסקופיה, האם ניתן לחזור לתזונה רגילהלאחר מספר שבועות?פעילות רגילה? האם הכאבים יהיו תמידיים או יחלפו? מודה לכם על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלמה מהניתוח
ד''ר אליזה טיומני05/07/2010שלום ליונת
מדוע אתה שואל על ניתוח פתוח אם הוא אלקטיבי?היום כמעט כל ניתוח ניתן לבצע דרך לפרוסקופ.
לשאלתך -זה תלוי מבן אדם אך הממוצא -תוך שבוע אתה בבית ושם אתה מתאושש עוד כשבועיםעד שלךושה . חזרה לתפקוד מלא -הדרגתית תוך 3-4 חודשים בכדי לתת לכל הצלקות להתחזק-חיצוני ופנימי
הכאבים הם רק בימים ראשונים ומגיבים לתרופות
בכל מקרה מאחלת לך הצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בבקשהלימור05/07/2010
אני לוקחת לנטון בקביעות בגלל חשד לרפיפלוקס....בתקופה האחרונה אני נתקלת בכל בוקר שאני צריכה לשירותים בחולשה נוראית ותחושה של רעד וזיעה ולפעמים גם דופק מואץ עד שאני מתפנה ועושה צואה שגם זה הפך להיות עינוי בשבילי בכל בוקר וגם כאבים בבטן ובגב..כל בדיקות הדם שלי תקינות...כולל גסטרוסקופיה....וגם מצטרף לכל התחושות האלה חוסר אויר ממה כל זה ומה עלי לעשות...אודה על עזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בבקשה
ד''ר אליזה טיומני05/07/2010שלום ללימור
אם לדעתך התופעות התחלו עם תחלית טיפול בלנטון אז כדאי דבר ראשון להפסיק את הטיפול ל 10 ימים ולראות אם התופעות תעלמנה
אם לא אז יש לפנותל כוונים אחרים .קשה ליעץ לך יותר מזה כי חסרים הרבה פרטים רפואיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוששת מהנורא מכל - אנא ייעוצכםחוששת מאד04/07/2010
שלום רב, מזה כחודש סובלת מדימום רקטאלי, לפני כשבועיים נוספו כמה תופעות:1. גזים שגורמים להשפרצת דם באסלה
2. לעיתים הפרשה רירית בצבע בז'
3. היציאות מלוות בריח שלא היית רגילה אליו קודם
אציין כי לא שיניתי את התזונה ואני פותחת את הבוקר עם פירות ויוגרט , לא סובלת משילשולים או עצירות כמו כן איני סובלת מכאבים כלשהם
האם עלי לפנות לפרוקטולוג או לגסטרולוג. ע"פ התופעות הנ"ל מה היא הסיבה הסבירה לכך ?
תודה תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוששת מאוד
ד''ר אליזה טיומני04/07/2010שלום לחוששת
דבר ראשון לאל חשוש אלה לפעול
רושם שמדובר בתופעה זהומית שזה דבר הכי שכיח בימי קייץ החמים.מאוד רצוי לבצע תרבית צואה ולהתחיל טיפול בתחילה ללא אנטיביוטיק אלה בתכשירי ביסמוט + פרוביוטיקה בכמות טובה
במקביל ללכתל היבדק ע" הרופא-בדיקה רקטלית . מומלץ להימנע מאכילת חלב שוקולד גלידות וקצפת לתקופה עד לשיפור מצבך.
כמובן חסרים פרטים רפואים למתן יעוץ רחב יותר .
בהצלחה והבראה מהירה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר שאלותמרדכי02/07/2010
אמי בת 66 עם סרטן במעי הגס. טופלה בעבר באמצעות Campto.
CT/PET הראה גרורות באיזור הכבד והריאות. אבסטין לא הטיב עמה.
עכשיו מנסים קו שני ארביטוקס מותנה בבדיקת kras. קראנו שניתן להחליף את הארביטוקס בתרופה אחרת בשם panitumumab. מספר שאלות יש לי:
האם הבדיקה יעילה גם עבור תרופה זו?
איזו תרופה עדיפה / יעילה יותר?
מתי מקבלים ארביטוקס ומתי panitumumab?
האם ניתן לקחת אותן בו זמנית?
האם הקופה משתתפת במימון שתיהן?
האם ניתן לעבור מתרופה לתרופה ועדיין שני הטיפולים יהיו מכוסים על ידי הקופה?
תודה מקרב לב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר שאלות
פרופ' עמי ספרבר04/07/2010שלום מרדכי,
נושא הטיפול הכימי/תרופתי בסרטן המעי הג הוא התחום המומחיות של אונקולוגים ולא גסטרואנטרולוגים או כירורגים. את השאלות החשובות האלו צריך להפנות אליהם, אפשר בפורום של אונקולוגים.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרופ' עמי ספרברגיא01/07/2010
שלום פרופ' ספרבר,
אני בן 31, אני אובחנתי כחולה IBS. כבר קרוב לשנה, שאני סובל לרוב מיציאות מרובות, ויש תקופות שגם מעצירויות.
הדבר שהכי מפריע הוא שיש לי גזים, כול 10 -15 דקות, גם אחרי התרוקנות, שלצערי הרב מאוד אני לא שולט בהם. ואני לא מוצא לזה פיתרון.
כבר הפסדתי שני מקומות עבודה, מכיוון שאני באופן תמידי בשירותים.
האם יש פתרון לגזים, קלבטן, קולוטאל, קצת מקילים, אבל אני עדיין סובל ומיואש מאוד.
אשמח לשמוע את דעתך,
יום מקסים,
גיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לפרופ' עמי ספרבר
פרופ' עמי ספרבר04/07/2010שלום גיא,
ראשית נושא הגזים הוא אחד הנושאים המורכבים והקשים לטיפול. הסיבה העיקרית היא שאצל חולי IBS אין יותר גזים מאחרים, אלא שהגזים מתרכזים אחרת במערכת העיכול וסף הרגישות לגזים נמוך במיוחד. זאת אומרת, בשורה התחתונה, שחולי IBS מושפעים לרעה הרבה יותר מאחרים מאותה כמות של גזים במעי.
אפשריות הטיפול הן רבות ומגוונןת ודורשים התאמה אישית. את זה אפשר לנסות לעשות רק בייעוץ אישי פרטני עם רופא מומחה לנושא.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאבא שלי גילו סרטן מעי הגס גרורתייעל01/07/2010
שלום רב,
לאבי גילו לפני יומיים סרטן מעי הגס. שני גידולים הוסרו בניתוח כאשר רוב המעי הגס הושאר כדי להקל עליו בכימותרפיה (זה מה שהוסבר). יש 2 גרורות בכבד. אבי צעיר ואדם בריא (עד כה). אילו תרופות הכי יעילות בכימו במקרים כאלה? לאיזה תופעות לוואי לצפות? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאבא שלי גילו סרטן מעי הגס גרורתי
פרופ' עמי ספרבר04/07/2010שלום יעל,
לגבי טיפול כימותרפי צריך להפנות את השאלה לאונקולוגים, אפשר בפורום אונקולוגי.
במידה ואת (ואחיו/אחיותיך) טרם נועצתם ברופא לגבי בדיקת קולונוסקופיה במסגרת גילוי מוקדם לקבוצות אוכלוסיה בסיכון גבוה רצוי שתעשו זאת.
בברכת החלמה,
פרופ' סםרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אם יש צורך בדיאטה מסוימתג'ני01/07/2010
שלום
לסבתא שלי בת 70 יש סרטן מעי הגס, עם מטסטזות בכבד ועוד מקומות, יש לה בעיות שיחרור.
אחרי כל ארוחה היא רצה לשירותים, העם היא צריכה דיאטה מסוימת בגלל השלחות בכבד.
מה אפשר לעשות אלמנת להכל על כאבים, איזה משכח כאבים מומלץ בלי אשלחות יתר על מארכת עיקול.
תודה רבה מראוש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם יש צורך בדיאטה מסוימת
פרופ' עמי ספרבר04/07/2010שלום ג'ני,
אין צורך בדיאטה מסויימת. אפשר לקחת כל משכך כאבים, העיקר שלא תסבול. לגבי משככי כאבים אפשר להיעזר באונקולוג המטפל.
בברכ,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש מסרטן מעי הגסchby30/06/2010
שלום.
אני בן 23
לעתים מופיע לי דימום בצואה. דבר זה נמשך כבר כמה שנים (עשיתי US לפני כשנתיים והוא יצא בסדר). כמו"כ לתקופות מסוימות הצואה היא רירית. דבר זה נמשך כשנה במקוטע.
בימים האחרונים לקחתי DOXILIN (לפני 5 ימים לקחתי את הכדור עם מעט מים וכשהגוף מוטה. מאז אני מרגיש כאילו משהו תקוע לי בגרון) עקב דלקת בחניכיים ומאז יש לי כאבי בטן עזים.
כל אלו מריעים מאוד את הרגשתי בימים האחרונים ויש לי חולשה ועייפות
אשמח לשמוע חוות דעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש מסרטן מעי הגס
פרופ' עמי ספרבר03/07/2010שלום רב,
אינני יודע למה הכותרת של הפניה היא חשש מסרטן המעי הגס. אין כל דבר בתיאור שלך המכוון לזה ואין סיבה לחשש על סמך הפרטים שסיפקת. הדימום קשור קרוב לוודאי לטחורים.
דוקסילין עלול "להיתקע" בושט ולגרום לכיב וכאבים חזקים. אם אין שיפור כדאי לפנות לרופא גסטרו לייעוץ או לבדיקת גסטרוסוקפיה.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם לדעתך אלו הסממנים לסרטן מעי הגס
רוני07/07/2010אבי בן 74 חולה במחלת פרקינסון כ-3 שנים והוא נוטל תרופות נוספות להורדת לחץ דם וכו', לפני 3 שנים אבא שלי סבל משלושים וגילו שיש לו חיידק הוא קיבל טיפול אנטביוטי וזה עבר לו. השלשולים שוב חזרו אבל הפעם הם חזרו בצורה דרסטית זה נמשך כחודשיים ללא ההפסקה לצערי הוא לא שולט בצרכיו הוא אוכל כמה ביסים מסנדביץ והוא משלשל הוא מסיים חבילת טיטולים ביום וכל פעם מזמינים לא רופא ע"מ שיתן לו אינפוזיה, בבית חולים לא כל כך מטפלים בו ברצינות בגלל שהם טוענים שהוא נקרא סיעודי , בעבר ניסו לעשות לו קולנסקופיה אך לא הצליחו רופא גסטרו נתן לו שוב אנטביוטיקה +כדורים למניעת שלשולים ושום דבר לא עוזר הרופא ביקש שהוא יעשה שוב קולנסקופיה ולצערי התור רק בעוד 4 חודשים , האם לדעתך האם הסממנים אלו מאפיינים סרטן במעי הגס ? אני אשמח אם תעדכן אותי תודה וכל טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בועת אוויר במעי.ו.א.30/06/2010
שלום,
מדובר באשה בגיל 40, פגועת מוח הנמצאת רוב הזמן בישיבה. האשה נמצאת בחו"ל במוסד לפגועי מוח . במשך חצי שנה היא סבלה מחסימות במעי והוחלט לנתחה, מתוך הנחה שזה יפתור את הבעיה. בניתוח קיצרו את הצקום, נתקו את המעי הגס היורד ופתחו שם סטומה.
לצערי הבעיה לא נפתרה, מאז הניתוח יש סתימה כל שבועיים, להקל עליה עושים שטיפת מעי קלה. לאחרונה זה קורה כל כמה ימים.
אני מבקשת לדעת מה ניתן לעשות בכדי לשפר את המצב.
היא מקבלת תרופה בשם Movicol.שמטרתה לשמור על הנוזלים במעי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בועות אוויר במעי
ד''ר אליזה טיומני30/06/2010שלום לו.א.
קשה להתיחס למה שנכתב כי חסר הרבה פרטים רפואים והעיקר -מה נמצא בניתוח ומדוע עשו מה שעשו
לא ניתן להתיחס למקרה מורכב כזה במסגרת אינטרנט
את צריכה לפנות ליעוץ פרטני עםמ החומר רפואי כתוב מחו"ל בכדי שיוכלו להבין במה מדובר ולתת לך יעוץ
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן מעי הגס +גרורות לריאה!!!עדי26/06/2010
בעלי חלה לפני 12 שנה בסרטן מעי הגס עבר ניתוח יצא עם סטומה עבר טיפולים+הקרנות, אחרי 9 שנים חזרה המחלה שוב באגן, עבר ניתוח להוצאת עצם הזנב ועבר שוב טיפולים שבמהלכם נמצא גרורה בריאה הימנית ,עבר טיפול כימותרפי (אוקסלי פלטין ) עבר ניתוח בריאה הוצאו לו שליש ריאה
והתחיל טיפול בכדורי "סקלודה", ושוב עשו סיטי פד והתגלה גידול בראיה שהשמלאית,עובר עכשיו טיפול הארביטוקס,רופאים אומרים שזה הטיפול האחרון שיש להם מה הסיכוי? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן מעי הגס עם גרורות בריאה
ד''ר אליזה טיומני27/06/2010שלום עדי
הטיפול בארביטוקס נחשב היום מאוד טוב וחזק לסרטן גרורתי של מעי הגס .עד עכשיו בעלך בהצלחה התגבר על 12 שנות מחלה גרורתית-אז יש סיכוי טוב שיצליח גם הפעם -מה שחשוב -לתת חיזוק ותמיכה כללית לגוף -יש היום מרפאות לרפואה משלימה תומכת ספציפי בחולי סרטן -בבילינסן ובמקומות אחרים.
בהרבה הצלחה לבעלך
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן מעי הגס +גרורות לריאה!!!
פרופ' עמי ספרבר27/06/2010שלום עדי,
השאלה שלך מופנית, לדאבוני, לפורום הלא נכון. הידע והטיפול בנושאים אלה הוא בלבדי לאונקולוגים ואותם צריך לשאול.
ביחד עם זאת אתייחס לנושא העקרוני של סיכוי. היות ורפואה אינה מדע מדוייק, כל הערכת סיכוי שתקבלו, ולא חשוב מה המקור, מבוססת על סטטיסטיקות והסתברויות. לכל הערכה סטטיסטית יש חריגים בשני הכיוונים. על כן, גם אם חשוב לכם לקבל הערכת מצב, ואני מבין את זה, רצוי שתתיחסו לזה בדיוק כך, כלומר כהערכה בלבד.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרופ' עמי ספרבראביגיל25/06/2010
שלום,
ילדתי בשבוע 25. היום התינוק בן חודשיים וחצי (גיל מתוקן) וגיל כרונולוגי 5 חודשים וחצי.
אני נותנת לו סימילאק ניאושור כעת. קודם נתתי מטרנה סנסטיב לפגים אך הפסקתי בגלל עצירות.
יצאנו מהפגיה עם כמות אוכל של 70 מ"ל לארוחה * 8 ארוחות ליום, ועלינו תוך שבועים ל-90 מ"ל לארוחה. מאז נשארנו בכמות זו כי ראינו שיש לו פליטות קטנות אחרי האוכל.
לפני שבועיים הוא החל להראות סימני התנגדות לאוכל: בוכה בתחילת ההאכלה ובהמשך, מנפנף את הידיים ודוחף את הבקבוק, מראה סימני גועל ורצון להקיא. יש ארוחות שזה יותר ויש ארוחות שפחות. ברוב הארוחות אני מצליחה להאכיל בסביבות 60-70 מ"ל בקושי רב ועם הפסקות. יציאות הוא נותן פעם בשלושה ימים. כשהוא שוכב רואים לפעמים שאוכל עולה למעלה בלי שהוא פולט. יש רק סימנים של הבעות פנים וטעם לא טוב בפה.
בדיקה אצל רופא ילדים לא העלתה בעיה.
מה אפשר לעשות? האם אתה עוסק גם בגאסטרואנטרולוגיה של ילדים? אם לא - האם יש כתובת בבאר שבע שאפשר להתייעץ איתה?
תודה,
אביגיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לפרופ' עמי ספרבר
פרופ' עמי ספרבר28/06/2010שלום אביגיל,
אני מצטער אך אינני מתיימר להתייחס לנושא כזה. אין לי שום ניסיון בגסטרו ילדים.
יש שני רופאי גסטרו ילדים בכירים בבאר-שבע: פרופ' צבי ויצמן ודר' ברוך ירושלמי. יש גם אחרים שהם פחות בכירים אבל גם מצויינים. אני מציע ליצור קשר אם אחד משני הרופאים הנ"ל. אפשר לברר איפה הם מקבלים בחטיבה הפדיאטרית בסורוקה. נדמה לי שפרופ' ויצמן מקבל במרכז הילד ודר' ירושלמי בבית הרופא, אך אינני בטוח לגמרי.
בברכת הצלחה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף: הכנה בפיקולקס לא עובדתיהושע22/06/2010
שלום רב,
לקראת קולונסוקופיה שאני אמור לעבור מחר קיבלתי פיקולקס. הכנתי את עצמי עם התזונה המומלצת אך אחרי שלקחתי מנה ראשונה עדיין לא קרה כלום (עברו כבר מספר שעות). שתיתי המון מים כנדרש, אך איך להמשיך את ההכנה ומה לעשות??
אודה לתשובה מהירה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוקח זמן עד שזה מתחיל לעבוד
טל22/06/2010אין סיבה ללחץ.. גם עם המרוקנים האחרים לוקח זמן.. (אני התחלתי לשלשל רק ביום למחרת)
תמשיך לשתות כפי שכתוב בהוראות ואל תדאג, זה יעבוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכנה עם פיקולקס לא עובדת
ד''ר אליזה טיומני22/06/2010שלום יהושוע,
אפשר לקחת יחד עם מנה השניה 2 כדורי קסטיב כלשוא.אםעדיין אין תזוזה-לבצע 3-4 חוקני פליט א י ש להכניס אותן אחת אחרי השני ולהמשיך לשתות הרבה
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעל איזה כדורים מדובר ומה עושים?
יהושע22/06/2010תודה רבה על התגובה. כבר לקחתי את המנה השנייה אחרי 6 שעות, שתיתי המון מים ועדיין אין שום תגובה. הייתכן או שאין סיבה להילחץ? מה זה כדורי קסטיב? לא יודע אם יש טעם ללכת לבדיקה מחר בבוקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעל איזה כדורים מדובר ומה עושים?
יהושע22/06/2010תודה רבה על התגובה. כבר לקחתי את המנה השנייה אחרי 6 שעות, שתיתי המון מים ועדיין אין שום תגובה. הייתכן או שאין סיבה להילחץ? מה זה כדורי קסטיב? לא יודע אם יש טעם ללכת לבדיקה מחר בבוקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלת המשך-קרוהןשמרית22/06/2010
זה מה שנרשם ב-MRE:
הודגמה מחלה בטרמינל אילאום עם עיבוי ניכר של דופן האילאום. דופן האילאום מגיע ל-11 מ"מ, כאשר 3 מ"מ הוא הגבול העליון של הנורמה. הסגמנט של האילאום עם הדופן המעובה והלומן המוצר קוטרו כ-5 מ"מ. באיזור גם ניראת היפטרופיה קלה של השומן המזנטריאלי. פרט לאילאום לא נראו מוקדי מחלה נוספים הראויים לציון
האם זה אומר שהמחלה פעילה? כרגע אני עם מינון כפול של יומירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך מחלת קרון
ד''ר אליזה טיומני22/06/2010שלום לטל
אם להסתמך רק על תשובת ההדמיה -יש סימני פעילות המחלה אך יש עוד דברים בבדיקות הדם שיכולים לתמוך או לשלול את המצב
כדאי לך לדבר עם גסטרואנטרולוג של
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

