פורום מחלות המעי הגס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פוליפים בתעלה האנאלית
    שירה
    08/04/2010

    שלום
    עברתי בדיקת רקטוסקופיה בעקבות בליטות בפי הטבעת,הבדיקה נאמרה היתה תקינה,אך ישנם פוליפים שנוצרו בתעלה האנאלית כתוצאה כך הרופא הסביר מקשירות טחורים פנימיים,שאלתי האם הפוליפים האלה מסכנים אותי באיזה שהיא צורה? האם עלי לעקוב אחרי זה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פוליפים בתעלה האנאלית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוליפים בתעלה האנאלית

    ד''ר אליעד קרין
    10/04/2010

    לשירה שלום רב

    משאלתך ניתן להבין כי עברת קשירה של טחורים פנימיים - חשוב לדעת כמה זמן עבר מאז הקשירה.
    באופן כללי ההמלצה לגבי פוליפים בתעלה האנאלית היא לבצע כריתה ולשלוח לבדיקה פתולוגית.

    בברכה

    ד"ר קרין אליעד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים חזקים בבטן התחתונה בגלים
    מיכל
    08/04/2010

    היה לי חום גבוה (38.7-39) - במשך יומיים לקחתי כדורים להורדת חום. החום שולב בביקורים תכופים לשירותים - שלשול עצור - לרוב להתאמץ שייצא אך יוצא מימי, צהוב. ולכל זה הצרף כאב בבטן ההתחתונה מתחת לפופיק - כאב חזק שהגיע בגלים ולח כדקה עד שעבר.
    שותה בעיקר תה ירוק.
    האם יש להמתין שיחלוף או חובה לגשת לרופא?
    תודה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים חזקים בבטן התחתונה בגלים

    פרופ' עמי ספרבר
    09/04/2010

    מיכל, שלום
    בהיעדר מידע לגבי גילך, מצב בריאותך הכללי, ועוד מידע רלוונטי קשה לענות על השאלה הזו. בד"כ אין צורך לפנות מיד לרופא כי לרוב מדובר במחלה מוגבלת בזמן שחולפת לבד. באם מבצך הבריאותי הבסיסי רעוע אז כדאי לפנות לרופא, כמוכן אם את מקיאה הרבה, אינך מוגלת לשתות, וכד'. על פי מכתבך אינני מתרשם שזה המקרה.
    בברכת החלמה מהירה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.

    מיכל
    12/04/2010

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לפרופ' ע. ספרבר
    שבי
    08/04/2010

    ראשית תודה על תגובתך המהירה. השכלתי מתשובתך ממנה למדתי כי קיימת רק דרך אחת לביצוע בדיקת קולונסקופיה- אם כך נשארת השאלה לגבי ההכנה לבדיקה. יש לי רתיעה מהבדיקה הרגילה הכוללת בליעת חומרים משלשלים ודיאטת מזון. האם השיטה הנקראת colonscoperp (שיטתו של פרופ' סקפה) יעילה באותה מידה? האם אין תופעות לווי שאינן מצוינות בפרסום לשיטה? שוב תודה מראש על תשובתך - שבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תשובה לפרופ' ע. ספרבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לפרופ' ע. ספרבר

    פרופ' עמי ספרבר
    09/04/2010

    אני מצטער, שבי אבל אני אינני מכיר את השיטה של פרופ' סקפה ועל כן אינני מוסמך לענות על השאלה. לגבי פרופ' סקפה עצמו, מדובר ברופא בין המובילים בתחום הגסטרו בארץ.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השיטה הקלה לבדיקת קולונסוקפיה
    שבי
    07/04/2010

    שלום ברצוני לעבור בדיקת קולונסקפיה- אין שום ממצאים לבעיות כולל גנטיות. קראתי על מספר דרכים לעבור הבדיקה ( להוציא בדיקה וירטואלית) שאלותי : מהי הבדיקה הקלה הנכונה והמדויקת והמומלצת ביותר ? (האם יש שילוב אחד של כל הגורמים שהזכרתי ? ) מה אחוז הסיכוי לפגיעה במעי תוך כדי בדיקה? בתודה מראש -שבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השיטה הקלה לבדיקת קולונסוקפיה

    פרופ' עמי ספרבר
    07/04/2010

    שלום שבי,
    אינני מבין מהשאלה על איזה דרכים מדובר? אולי הכוונה היא להכנה לבדיקה ולא לבדיקה עצמה? לגבי הבדיקה עצמה, קולונוסקופיה, יש רק אחת ואין דרכים שונות לעשות אותה.
    אולי תוכל לחדד את השאלה?
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צואה עם דימום
    מודאגת
    07/04/2010

    יש לי כבר יומים דימום עם הצואה בלי כל כאב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צואה עם דימום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צואה עם דימום

    פרופ' עמי ספרבר
    07/04/2010

    שלום רב,
    הסיבה העיקרית לדימום רקטאלי היא טחורים, עם או ללא כאבים.
    במקרה שלך אין כל מידע לגבי גיל, מחלות רקע, תרופות, קיום הפרעת קרישה, הרגל יציאה ועוד מידע רב, כך שלא ניתן בכלל להתייחס לשאלה באופן ספציפי יותר.
    בכל מקרה אם הדימום נמשך יש מקום לפנות לבדיקת רופא (רופא המשפחה או פרוקטולוג בשלב ראשון).
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרקומה במעי הדק
    יואב
    05/04/2010

    שלום רב,

    ברצוני לדעת כמה פרטים בנוגע לאדם קרוב שאובחן עם GIST במעי הדק.

    גודל הגידול: 13.5 ס"מ
    מדד מיטוטוני: 30/50 HPF

    גידול הוסר באופן מלא עם שוליים נקיים.
    בדיקת PET-CT שנערכה כחודש לאחר הניתוח העלתה כי "אין קליטה של תהליך שאתי".

    כעת כ-5 שבועות לאחר הניתוח החל לקחת GLIVEC 400MG פעם אחת ביום למשך שנה.

    כמה זמן עליו ליטול תרופה זו? האם לכל החיים?
    ההגיון שלי אומר כי אם הוצא הגידול בשלמות וישנו טיפול מונע שיהרוג תאים בודדים אם נותרו אפשר לומר כי הוא נרפא. הלא כן? מה הסיכויים כי הוא יירפא מזה והמחלה לא תשוב?

    ידוע על תוחלת חיים במצב שתיארתי?

    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרקומה במעי הדק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרקומה במעי הדק

    פרופ' עמי ספרבר
    07/04/2010

    יואב, שלום
    אם כל הרצון הטוב, אינני חושב שאנחנו הכתובת המוסמכת לענות על השאלות החשובות ששאלת.
    בגידולים כאלה את האבחון עושה בד"כ גסטרואנטרולוג ואת הניתוח כמובן כירורג. מכאן הטיפול עובר לאונקולוגים והם הכתובת המתאימה. אני מציע או לשאול את האונקולוג המטפל או לפנות לפורום אונקולוגיה בו תוכל לקבל את התשובות המוסמכות ביותר.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על קרוהן
    שמרית
    05/04/2010

    שלום רב,

    אני בת 24 ומאובחנת כחולת קרוהן במשך שנתיים. (מעי דק סופי). אני מקבלת למעלה משנה מינון כפול של יומירה, אם כי אני מתחילה להרגיש שהיא מאבדת מההשפעה שלה. בעיקרון כרגע בדיקות הדם תקינות ולפי הרופא אני ברגיעה. אולם, יש לי בעיה שמאוד מפריעה לי לתפקד. אחרי כל הליכה לשירותים (אחת ליומיים בערך) מתחיל אצלי כאב חד מאוד באזור של הדלקת (בטן ימנית תחתונה) שעובר רק אחרי יומיים בערך.. (כל משככי הכאבים לא עוזרים). שאלתי את רופא הגסטרו שלי, אולם הוא לא יודע ממה זה נגרם. הוא שלח אותי לבדיקת MRE. בנוסף, נפגשתי עם כירורג והוא אבחן אצלי מחלה פרי-אנאלית. (פיסטולה).

    האם MRE יכול לגלות את הסיבה לכאבים האיומים שנגרמים אחרי כל הליכה לשירותים? אני כבר לא יודעת מה לעשות.. אני לא יכולה להמשיך לחיות ככה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה על קרוהן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על קרוהן

    פרופ' עמי ספרבר
    06/04/2010

    לטל שלום,
    אפשר להבין את התסכול שלך, אך מדובר בתופעה לא שכיחה וקשה לאבחון. אני מכיר לא מעט חולים עם כאב לאחר יציאה, אך לא שנמשך כל כך הרבה זמן. אני חושב שהבדיקה שהוצעה לך הגיונית וצריך לחכות לתוצאה לראות אם היא נותנת רמז למקור הכאב. הייתי שוקל תוספת MRI לאגן ביחד עם ה-MRE לאור התעוררות הכאב לאחר יציאה והממצא של פיסטולה.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב בטן לא מאובחן..
    מיקי
    05/04/2010

    שלום ליועצים !! בעייתי היא כזו : אובחנתי כחולת "קרוהן" לפני שנתיים. המחלה היא בצורה קלה (אין שילשולים אין הקאות וב. דם תקינות..האבחנה נעשתה רק ע"י ביופסיה).
    הבעייה שלי היא שכל חצי שנה אני נתקפת כאבים חזקים של בטן ולמעשה כל הבדיקות תקינות לגמרי. הכאב נמשך 3 שבועות לערך והוא קשה ופוגע באיכות חיים.אין תגובה טובה לסטרואידים. ממה יכולים לנבוע כאבי הבטן האלו ??יש לציין לוקחת קבוע :רפאסל". תודה על התייחסות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאב בטן לא מאובחן..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב בטן לא מאובחן.

    פרופ' עמי ספרבר
    06/04/2010

    מיקי, שלום רב
    על פי המידע שמסרת לא נראה שהכאב קשור למחלת קרוהנס, אם כי לא ניתן לשלול זאת. הן אופי הכאב והתזמון שלו, והן היעדר תגובה לסטרואידים מדברים נגד קרוהנס כמקור הכאב.
    יש, כמובן, סיבות רבות לכאב בטן ולא ניתן כאן לנחש או לאבחן את הסיבה.
    אני חושב שהדבר היעיל ביותר שאפשר לעשות (ואולי כבר עשית) הוא להיבדק אצל מומחה גסטרו בזמן התרחשות הכאב. אז הרופא יוכל להתרשם אישית מהתופעה ולהחליט אם זה קשור או לא לקרוהנס ואיך להתקדם באבחנה וטיפול.
    בברכת הצלחה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לד"ר אליזה טיומני-פסיליום
    גלית
    01/04/2010

    שלום לך
    לפי המלצתך כאן בפורום לקחתי פסיליום והרגשתי טוב ,לקחת 2 טבליות ביום עם קצת מים
    אך יומיים אחרי העלתי את המינון ל-4 ביום ולמחרת היה לי מין תחושה של פקק בבטן ולאחריה שלשול מתמשך,הייתי 7 פעמים בשירותים.
    שאלותתי הן:
    1.על איזה פסיליום את ממליצה?של איזה חברה?
    2.מה המינון שעליי לקחת ביום?האם עליי להתנסות לבד ולבדוק או שאת יודעת?
    3.האם הפסיליום מגיב לכמות המים שאני שותה לאורך היום או לכמות שאני שותה באותו הרגע עם נטילת הכדור?
    הרי רק במעי הגס הוא סופג את המים,נכון?או שלא?
    אני רוצה להיות בשליטה על הנטילה ועל השימוש במים שאני שותה ולא רוצה לשלשל בגלל זה.
    מה דעתך?
    4.מדוע לאחר צואה יבשה יש שלשול?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים לי?

    גלית
    10/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיליום

    ד''ר אליזה טיומני
    11/04/2010

    שלום לגלית
    פסיליום מופיע במחירה בכל מיני צורות -הכי נוח בקפסולות - 2 קפסולות בערב עם כס שתיה -כ שעה-שעתיים לפני שינה
    יש הרבה חברות-NOW או NATURAL TOUCH SOLGAR ועוד
    צריך לשתות במהלך כל היום כ 10 כובסות נוזלים כך שתהיה יציאה מאוזנת ולא משתנת . אם זה משלשל-אפשר להקטין את המינון אך שתמיד ישאר באותו הזמן
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן המעי הגס
    רוני
    29/03/2010

    בן 60 לאחר ניתוח להסרת גידול במעי הגס ,הוסרה סטומה .
    סובל 20-30 יציאות ליום עם כאבים חזקים וצריבות בפי הטבעת .
    עברו 9 חודשים מהניתוח ואין כל שיפור במצב .
    האם קיים סיכוי לשיפור ?
    האם יש מישהו במצבי ?
    אשמח לקבל כל מידע בנושא.

    בתודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן המעי הגס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן מעי הגס

    ד''ר אליזה טיומני
    31/03/2010

    שלום רוני.
    התשובה -כן יש סיכוי לשיפור גם אחרי 9 חודשים .
    בכדי לתת תשובה מדוייקת יותר חסרים הרבה פרטים-איפה היה הגידול? באיזה עומק האנאסטומוזה ?
    מה היה הטיפול ? מה מצב האנאסטומוזה בבדיקה אנדוסקופות בחודשים אחרונים?
    איפה אתה מטופל? ומה כבר נעשה מבחינת הטיפול עד כה?

    בברכה -ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לד"ר אליזה טיומני
    גלית
    27/03/2010

    אני ממשיכה בנושא השלשולים השורפים
    התחושה היא שהשלשול עצמו הוא מימי ושורף ולא שהבעייה בפי הטבעת
    אני אובחנתי על ידך כסובלת ממעי גס ספסטי ורגיש
    ושאלותיי הן:
    1.למה אין קשר בין מעי רגיש לשלשולים שורפים?
    2.למה נמצאים מלחי מרה במעי גס?בגלל חוסר יכולת לפרק אותם?
    3.האם השלשול שורף בגלל האוכל שהוא לא מעוכל?מה היא באמת הסיבה?
    אשמח לתשובתך המורחבת
    תודה
    גלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לד"ר אליזה טיומני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שילשול שורף

    ד''ר אליזה טיומני
    27/03/2010

    שלום גלית
    מלחי מרה נספגים חזרה למערכת מרה במעי הדק הסופי ו אצל חלק מאנשים זה לא עובד טוב- ואז יותר מלחי מרה מגיעים למעי הגס ועושה שילשולים. -אז אפשר חנסות טיפול באבקת קולסטיד עם הארוחות וזה עוזר-אבל זה בעיקר מופיעה לאחר כריתת כיס מרה.אך זה לא המקרה בתסמונת מעי הרגיש
    אוכל לא מעוכל לא צריך לסרוף
    את יכולה לנסות בעצמך למצוא קשר בין סוגי מאכלים ותחושת שריפה -דברים כאלו לא מתוארים במעי רגיש , אלה במנגנון שאני כתבתי-דלקת וגירוי יכולים להיות בחלק הפנימי של תעלה האנאלית ולא רואים מבחוץ

    תרגישי טוב
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בבטן עליונה
    סיגל
    27/03/2010

    שלום אני סובלת מכאבים בבטן עליונה בצד ימין בערך מעל הטבור ולפעמים גם בבית החזה במשך 3 שבועות בערך ובשבוע האחרון יציאות מאוד רכות לפעמים שלשול. הייתי אצל הרופא משפחה לפני שבוע חצי והוא אמר שהוא לא רואה כרגע צורך לבדיקות ביקשתי בדיקה להליקובטר בגלל שבעבר הייה לי הליקובקטר עם סימנים דומים ויש לי נטייה לברזל נמוך שרופאה אחרת אמרה לי שיכול להיות קשר ושטופל ניפסקו הכאבים ,הוא עדיין נשאר בטענתו ולא נתן אף בדיקה מה אתם מייעצים לי לעשות מה אפשר לשער שהסיבה לכאבים ויציאות מאוד רכות.? תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בבטן עליונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן עליונה

    ד''ר אליזה טיומני
    27/03/2010

    שלום לסיגל.
    עדיין הסיבה הכי שכיחה לכאבי בטן עליונה ושילשול/יציאה רכה -היא הבעיה הזהומית.
    לכן היתי מציעה לבצע תרבית צואה וספירת דם ללויקוציטים לראות אם יש סימני דלקת .
    אפשר לנסות ל 5 ימים טיפול בסירופ או כדורי קל-בטן המהילים ביסמוט . כמו כן בשבוע הקרוב להימנע מחלב ,שוקולד קפה מאכלים שמנים.
    רצוי לקחת פרוביוטיקה למשך שבועיים -למשל CO-BIOTOC
    בנוגע לחוסר ברזל -זה נושא שונה ואין מספיק פרטים להתיחסות
    תרגישי טוב
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי שלשולים שורפים ומעי רגיש
    גלית
    25/03/2010

    אני סובלת ממעי רגיש אך לעיתים יש לי שלשולים ממש שורפים
    אני כל הזמן חוששת מכך שאולי אני מפתחת קוליטיס
    אין לי דם
    השאלות שלי:
    1.האם מעי רגיז כולל שלשולים שורפיים חומציים?
    2.ממה הסיבה שהשלשול שורף?האם זה חומציות הקיבה או מלחי מרה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שילשולים שורפים ומעי רגיש

    ד''ר אליזה טיומני
    27/03/2010

    שלום לגלית
    תחושת סריפה נובעת מגירוי בפי הטבעת עקב ריבוי היציאות ודלקת קלה שמופיעה באיזור .
    "חומציות הקיבה" לא מגיעה כלל וכלל למעי הגס, אומנם מלחי מרה לפעמים יכולים להיות בריכוז מוגבר במעי הגים וזה יכול להגביר את תדירות השילשולים. אבל איןלזה קשר לתסמונת מעי הרגיש .
    ממליצה לנסות תוספת קפסולות פסיליום באופן קבוע בערב + טיפול מקומי במשחה בימים ה"סורפים".

    בהצלחה
    ד"ר אלזיה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיידק מדבק?
    סקרנית.
    25/03/2010

    האם החיידק קלוסטרידיום דיפציל מדבק?אם כן כיצד נדבקים ממנו?
    כיצד מתפתחת המחלה?
    מה קודם למה דלקת מעיים או החיידק?
    אם יש דלקת קיבה ומעיים יכול להיו ששניהם נובעים מהחיידק?
    תודה.
    יום נעים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיידק מדבק?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיידק מדבק

    ד''ר אליזה טיומני
    27/03/2010

    שלום לסתיו
    חיידק קלוסטרידיום דיפיצילה די נפוץ ואפשר למצוא אותו גם בצואה של אנשים בריאים אך הוא מתחיל להיות אלים במצבים מסויימים כאשר תנגודת רירית המעי יורדת-לדוגמה לאחר מחלות קשות ,ניתוחים,טיפולים אנטיביוטיים ,מחלות דלקתיות ברירית במעי.הוא יכול להיות סיבה לדלקת במעי והוא גם יכול להתלבש על מחלה קיימת של המעי.

    מקווה שזה מבהיר את השאלה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביופסיה אבחנתית
    זיו
    24/03/2010

    שלום
    עברתי בדיקת גסטרוסקופיה וביופסיה מחלק השלישי של התריסריון מהמעי הדק
    במטרה לזהות האם יש מחלת קרוהן, האם הלקיחה של הביופסיה מתחילת המעי הדק
    יכולה לתת תמונת מצב על כל אורך המעי?
    כלומר במידה והביופסיה מתחילת המעי תצא תקינה אז אפשר להסיק מכך שאין כל דלקת
    לאורך המעי הדק?
    (קולנוסקופיה עברתי ויצאה תקינה)
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביופסיה אבחנתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביופסיה אבחנתית

    ד''ר אליעד קרין
    25/03/2010

    לזיו שלום רב

    האופייני למחלת קרוהן שהיא עלולה לערב מקטעים לאורך כל מערכת העיכול.
    כך שאין אפשרות לשלול את קיומה על בסיס ביופסיה ממקום זה או אחר.
    בדיקות הגסטרוקופיה והקולונוסקופיה מאפשרות בדיקת ושט קיה ותרסריון, ומעי גס ובמידה ונבדק גם את אזור כנסת המעי הדק לגס - שזה האזור השכיח ביותר שמעורב במחלת קרוהן.
    על מנת להתקדם באבחנה לשאר המעי הדק יש מספר אפשרויות כולל CT אנטרוגרפיה, MRI, וידאו-קאפסולה.
    באם יש התויה להמשך הבירור יש להתייעץ עם רופא הגסטרו.

    בברכה,

    ד"ר קרין אליעד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום