מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טחורים ויציאות מרובות אחרי לידהגליה26/09/2010
שלום רב, בת 36 כחמישה חודשים אחרי לידה שלישית (כולן קיסרי). בשלושה החודשים האחרונים סובלת מהתקפים של יציאות מרובות לא מיימיות (בין 6 ל-10 פעמים ביום). בכל התקף כזה יוצאים גם טחורים מכאיבים ומציקים ובעקבותם נראה מעט דם על נייר הטואלט. עשיתי בדיקות דם מקיפות כולל רגישות לגלוטן הכל יצא תקין להוציא ESR שיצא 30. יש לציין שהתזונה שלי בד"כ עשירה בסיבים תזונתיים ושתיית מיים מרובה (בהתקפים האמורים, אני נמנעת מלאכול מאכלים עתירי סיבים). האם עליי להמשיך בבדיקות נוספות?
אני מניקה (ולא מעוניינת להפסיק) כך שאני מוגבלת בתרופות, יש משהו טבעי שניתן לעשות לגבי הקלה בעניין הטחורים והמצב בכלל?
האם ייתכן שיש קשר ביין ההנקה לבין התופעה? (לא הניקתי בלידות קודמות והמצב הבעייתי התחיל כאשר עברתי להנקה מלאה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טחורים ויציאות מרובות אחרי לידה
ד''ר אליזה טיומני27/09/2010שלום גליה
אני לא רואה אך הנקה גורמת לשילשולים-אולי רק במידה ואת שותה הרבה חלב ,שוקולד אשר יכולים לגרום לשילשולים
גם עם את מניקה עדיין אפשר לבצע את הבדיקת קולונו -עם הפסקת הנקה ,שאיבה וזריקת חלב הנשאב ביומיים של הבדיקה. בינתיים אפשר להניק ע" חלב שתשאבי ותכיני מראש
בהצלחה ותמשיכי בירור
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גושים בולטים החוצה מתוך פי הטבעתרינת25/09/2010
שלום רב. אני בת 40 סובלת לאורך השנים ממעי רגיז עם התפרצויות שנמשכות מספר שבועות ונעלמות. לאחר התקף כזה לפעמים אני מרגישה מעין בליטה או גוש היוצא מחוץ לפי הטבעת ומגרד וכואב מאוד. לאחר מספר ימים זה בדרך כלל נעלם. האם מדובר בטחורים או שזה המעי עצמו שבולט החוצה ומה עושים?? כרגע אני אחרי לידה (בניתוח קיסרי מתוכנן מראש וללא צירים) ושוב יש את הגושים הללו (מרגיש כמו שניים) והם לא מאפשרים לי לשבת או ללכת בצורה נורמלית. יש מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גושים בולטים החוצה מתוך פי הטבעת
פרופ' עמי ספרבר26/09/2010שלום רינת,
על פי התיאור שלך הסביר ביותר שמדובר בטחורים. גם הגרד וגם הכאב מתאימים. בכל מקרה רצוי שרופא יבדוק את המקום - יכול להיות רופא המשפחה, גסטרואנטרולוג, או פרוקטולוג.
בינתיים אפשר לנסות טיפול מקומי (משחה, נרות) שאפשר לקנות ללא מרשם רופא בבתי המרקחת.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם בדיקת CT אנטרוגרפיה זהה ל MREמיכל מור21/09/2010
יש חשד למחלת קרואן על סמך בדיקות דם וסמפטומים וחשד להצרות במעי הדק. קבלתי הפניה ל CT אנטרוגרפיה. מאחר ועד היום קבלתי מנות קרינה מוגזמת עקב בדיקות אחרות יעצו לי לא לבצע יותר צילומים. השאלה אם MRI אנטרוגרפיה נותן תוצאות זהות ויכול לבא במקום בדיקת ה CT
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRE
ד"ר טיומני21/09/2010שלום למיכל
תשובה קצרה -כן אך אין יותר מדי נסיון בארץ
בהחלט את יכולה לעשות בדיקה זו
בהצלחה
ד,ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשולים בשעות הלילה והבוקר המוקדמותנויה21/09/2010
כמעט חודשיים שאני סובלת משלשולים בשעות הלילה והבוקר המוקדמות
לפני כשנה עשיתי בדיקה (ללא קשר) של המעי הגס והכל היה תקין.
בבדיקות הדם יצא הכל תקין. ומה ההסבר שזה רק בשעות הלילה והבוקר המוקדמות??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילשול בבוקר
ד"ר טיומני21/09/2010שלום
שילשולים בתסמונת מעי הרגיש בד"כ מופיע בשעות הבוקר המוקדמות אך בד"כ לא מעיר בלילה רק מוקדם בבוקר
בתלונה זו היא לא ספציפית וחסר לי המון פרטים רפואים בכדי לתת לך אבחנה מדוייקת-תפני לרופא להמשך בירור
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלשולים לפנות בוקר
נויה21/09/2010בהמשך לתשובתך,בדיקות דם יצאו תקינות ובדרך כלל אני בריאה (בת 52).
אולי אין קשר , אבל אני משתעלת הרבה זמן...... הכוונה כ-חודשיים וגם מאז התחילו השלשולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה.סקרנית.20/09/2010
שלום,אני סובלת כמעט כשנתיים מכאבי בטן.
עשיתי גאסטרוסקפיה,ב.צואה,ב.דם,תבחי נשיפה,רגישות ללקטוז,בריום.
בעבר היה לי הליקובקטר-כרגע אין.
היה לי גם קלוסטרידיום.(שהיה לי גם דם בצואה).
ואני רגישה למוצרי חלב (ונמעת מהם).
בבדיקה של הרגישות למוצרי חלב לפני שהתחלתי הערכים היו גבוהים מהנורמה
ולכן הרופאה כתב שיש חשד לבקטריות במעי.
אני סובלת משלושלים ועצירוות לסירוגין ולעיתים גם ריר בצואה.
לעיתים היא ממש בהירה ולעיתים כהה.
בבדיקת צואה שעשיתי היציאה הייתה קשה גם מהרגיל ואמרו לי שלתרביות אני צריכה להיות עם שלשול..זה לא משהו שמתכננים מראש..
האם זה הגיוני מה שאמרו לי?...
יש חשד למעי רגיש אך לא בטוח ב100%...כי לא עשיתי את כל הבדיקות המקיפות..
האם כדי להגיע לאבחנה חייבים לבצע גם קולונוסקפיה?
ואז חבל גם לעשות כל מיני בדיקות צואה למינהן..כי זה מיותר..
או שאפשר לוותר על הבדיקה הזו?..
כי הרופא שלי שיצא לחופשה אמר שיהיה צריך..
והרופאה המחליפה שלו אמרה שלא צריך..
מהי חוות דעתכם?..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה.
ד''ר אליזה טיומני20/09/2010שלום לסקרנית
חסרים פרטים רפואים ומאוד יתכן שבאמת מדובר בתסמונת מעי הרגיש.לאבחנה של מעי הרגיש -אין חובה לבצע קולונוסקופיה אך יתכן שכל התמונה לא לגמרי מתאימה ולכן המליצו על קולונוסקופיה
בהצלחה והחלטות קלות
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה חשובה.
סקרנית.22/09/2010תודה רבה,חג שמח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיקולס/פיקוסלקסעדי20/09/2010
ברצוני לדעת האם יש הבדל בין שקית הפיקולס לבין הפיקוסלקס להכנה לקולונוסקופיה?
האם הפיקולס נחשב ליותר נסבל מאשר הפיקוסלקס?
אודה לתשובתכם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיקולס/פיקוסלקס
ד''ר אליזה טיומני20/09/2010שלום עדי
זה אותו הדבר ר-ק שם מסחרי וגנרי
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחומר הכנה לקולונוסקופיה
עדי21/09/2010אני מודה לך על התשובה המהירה,שמעתי שיש חומר הכנה לבדיקת הקולונוסקופיה שהוא יותר נסבל , האם זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטןמלי20/09/2010
אני בת 51 ומרגישה טוב בדרך כלל.
לפני שנתיים התחילו כאבי בטן אחת לחודש או חודשיים,,לפעמים לעיתים רחוקות יותר.
לאחרונה הכאבים התחילו להופיע לעיתים קרובות יותר ונמשכים לאורך כל היום אפילו.
היום עשיתי בדיקת דם וקבלתי הפניה לאולטרסאונד בטן עליונה ותחתונה.
לפני שנה עשיתי בדיקת דם סמוי בצואה שנשלחה לטכניון והתוצאה היתה שאין לי דם סמוי אבל הרופאה אמרה "זה לא אומר כלום" והבנתי שבדיקת קולונסקופיה תראה תוצאה טובה יותר אבל מכיוון שאני נרתעת מבדיקה פולשנית זו אני מעדיפה לעשות קודם את שאר הבדיקות ואותה לדחות לסוף אם בכלל,,,,,בעיקר אחרי שקראתי מאמר באינטרנט בנושא "בדיקת דם תגלה סרטן המעי הגס"
שאלתי,,אם בדיקת דם פשוטה מגלה סרטן אז למה קולונסקופיה?
אני מאוד מודאגת ומקווה לתשובתכם המהירה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן
ד''ר אליזה טיומני20/09/2010שלום מלי
דבר ראשון חשוב שתביני שלא כל מה שכתוב באינטרנט זו אמת לאמיתה
נכון לכרגע-אין בשימוש קליני בדיקת דם שתגלה סרטן מעי הגס-יתכן שבעתיד
את למעשה זקוקה לבדיקה זו בכדי לברר את הסיבה לכאבים שלך ולא רק בנוגע לסרטן מעי הגס.
בדיקת קולונו הפכה היום לבדיקה לא מסובכת ,מתבצע בטישטוש משמעותי וגם ההכנה היא הרבה יותר קלה
אז בהצלחה בהמשך בירור ואל תחששי
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בצואה + IBS שאלה לגבי סרטן המעיאלי19/09/2010
שלום
אני בן 38 ובדרך כלל בריא (לא מעשן, משקל תקין ועוסק המון בספורט). בשנת 95 לאחר שהתחתלי לסבול מכאבי בטן שמעירים אותי מוגדם בבוקר, עצירות גאזים ושלשולים, עברתי בירור מעמיק כמו חוקן בריום בדיקות צואה וקולונוסקופיה קצרה (שאגב נעשתה בסורוקה עי פרופ עמי ספרבר, פשוט זיהיתי אותו מהתמונה, אחרי הכל כאשר מישהו תוקע לך מטר צינור ל.. אתה לא יכול לשכוח אין הוא נראה גם אחרי 15 שנה :) שכולן נמצאו תקינות, הובחנתי כחולה עם IBS ומאז כבר 15 שנה אני חי עם זה מצויין וממשיך לסמוך על הבטן שתדאג להעיר אותי כל יום ב 7 בבוקר עם שילשול או עצירות או שילוב של שניהם.
לפני כשנה פתאום הויעו לי טחורים, ללא דימום אך עם כאבים רבים. טופלתי בנירות עד להחלמה. ושוב שקט, פרט להפרעות ה IBS. במהלך חיי קרה לי מספר פעמים שראיתי דם על נייר הטואלט בעיקר כאשר ישנם יציאות מרובות וקשות באותו היום, אבל לפני יומיים נבהלתי לגלות ששינו דימום חריפ מאד בצואה. האסלה ומסביב לצואה היו כמויות רבות של דם טרי ובהיר. הדם נראה מסביב לצואה ולא חלק ממנה. זה קרה פעם אחת נוספת היום אך זה לא קורה בכל יציאה. בזמן הדימום לא נראה שסבלתי מטחורים, לפחותלא מכאב.
השאלות שלי:
האם המצב שאני מתאר יכול להיות סרטן המעי?
האם סרטן המעי יכול להופיע בגיל 38?
האם מחלת ה IBS מעלה את הסיכון לסרטן המעי?
יש לציין שלפני כחודש ביצעתי כהרגלי מידי שנה בדיקום דם כלליות, הן נמצאו תקינות, אם כי יש מצב של "כמעט אנמיה" בו מדדי ההמוגלובין ומספר כדוריות האדומות נמצאים קרוב מאד לגבול התחתון, אך בתוך הנורמה. גם רמת הסידן עומדת על 9.8 אשר הגבול העליון 10.. לא ברור אם זה מוסיף משהו. כמובן שאני יכול לפנות לרופא המשפחה, אבל היות ואני סובל מ IBS אני לא יכול לבוא בתענה שיש לי שינויים ביציאות, כי זה לא חדש. ולגבי הדימום, לא מזמן התלוננתי על טחורים, והחשש הוא לעבור עוד קולונוסקופיה מיותרת שבסוף התברר שזה כן הטחורים. מה קורה אם הדימום חולף לאחר מספר ימים? האם זה מחזק את ההנחה שזה היה משהו שטחי מהתחורים, או שמה דימום בגלל פוליפ או גידול בא והולך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בצואה + IBS שאלה לגבי סרטן המעי
ד''ר אליזה טיומני19/09/2010שלום לאלי
שאלה מאוד ארוכה-תשובה-קצרה-כן ,חייבים להשלים בירור מלא של מעי הגס ובמיוחד שיש גם אנמיה גבולית -יש לבצע קולונוסקופיה גם אם לפני 15 שנה עברתה סיגמה וחוקן בריום
בברכה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אלי20/09/2010אגב בעקבות הכמעט אנמיה ביצעתי בדיקת נוספות (לאחר שהתעקשתי) והיום ראיתי את התוצאות. הבדיקות הן רמות B12 ברזל וחומצה פולית. כולן יצאו תקינות. רמת הברזל קרובה לגבול העליון וגם הטרנספרין תקין. המדדים הכמעט חריגים באנמיה הן שלושת המדדים הקשורים בהמוגלובין וכמות כדוריות. שאר המדדים כמו שונות ונפח נמצאים באמצע. לפני כשבועיים סבלתי מדלקת גרון ותופלתי באנטיביוטיקה. רופא המשפחה תען שהכנעט אנמיה ככל הנראה בעקבות הזיהום, אבל זה היה חפני הופעת הדימום. בסה"כ היו שני מקרים של דימום, פעם אחת דיי מורגש שהשאיר סימנים נראים על האסלה, כאילו הדם ניתז הצידה, ובפעם השניה היו מעט סימנים בצואה ויותר על הנייר. לאחר מכן היציאות היו ללא דם נראה. בכל אופן, אני אחשור לרופא לבקש הפניה לגסטרולוג מחר. השאלות שלי כאן נובעות רק מהצורך לחפש הרגעה ולא לאבחון. אם אני מבין נכון, ככל שצבע הדם בהיר מיקום הדימום קרוב יותר ליציאה (אצלי הוא היה מאד בהיר כאילו מהול במים). בגיל 38 הסיכוי לסרטן המעי נמוך מ 10% בעיקר לאור העובדה שלא היו מקרי סרטין מעי אצל קרובים. כמו כן, לפי מה שהבנתי מעי רגיז אינו מעלה סיכון לחלות בסרטן אך גם לא מוריד. האם כל מה שציינתי נכון? והאם גם הפעם הגסטרולוג יסתפק בקולונוסקופיה קצרה ללא הרדמה כמו לפני 15 שנה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערה אחרונה
אלי20/09/2010הסתכלתי עכשיו בהיסטוריית הבדיקות דם למדדי האנמיה. נראה שגם ב 2006 סבלתי מאנמיה קלה לאותם מדדים (אז זה אף חרג מהנורמה). ב 2007 זה הסתדר אך עדיין נמוך. וב 2008 זה קצת עלה, אך המדדים תמיד בצד השמלאי מהאמצע, כאילו נתיה כרונית לאנמיה. אני מניח שאם האנמיה ב 2006 הייתה בעקבת דימוד מהמעי, מצבי היה הרבה יותר חמור היום, האמנם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערה אחרונה
ד''ר אליזה טיומני20/09/2010שלום אלי
אם מתרת הדיון המעמיק הזה היא הרגעה-אז תרגע ותציג את כל הנתונים הללו בפני רופא גסטרו שתפגוש והוא יחליט איזה בדיקה לבצע .בככלית דברים שכתבתה הם נכונים .
בהצלחה
דר טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש מקולונוסקופיהאלי17/09/2010
שלום ,
אני בן 49 (בקרוב) , יש במשפחתי מספר מקרים של קרוהן (אח למחצה, בנו, ועוד
בנים של בני דודים) . בחודשים האחרונים אני רואה לעיתים סימני דם בנייר , לאחר
הניגוב, יש לציין שזה מופיע בתקופות , מספר ימים ברצף ואז נעלם ושוב חוזר .
לעיתים חש בתחושת כאב קל באחוריים (כביכול בחלק חיצוני).
לא סובל מכאבי בטן או ירידה במשקל.
רופא המליץ לי לבצע קולונוסקופיה , אך אני מאוד חושש ודוחה את הקץ.
מה דעתכם ?
האם במקרה זה ניתן להסתפק בקולונוסקופיה וירטואלית ?
האם במקרה ויאובחן שיש טחורים , אוכל לוותר על הקולונוסקופיה ?
אודה על תשובתכם.
אלי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש מקולונוסוקפיה
ד"ר טיומני19/09/2010שלום
חבל שאתה כל כך מפחד כי היום -קולונוסקופיה הפכה לבדיקה די פשוטה עקב מתן טישטוש משמעותי בזמן הבדיקה וצורת ההכנה קלה יותר
אך במקרה שלך אפשר להסתפק בבדיקה קצרה אפילו עם רקטוסקופ ריגידי אצל הפרוקטולוג כי לפי התיאור דמם הוא לא משמעותי ורק על ניר
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן, שלשוליםרוני16/09/2010
שלום, כבר 5 חודשים אני סובלת מכאבי בטן קשים ומשלשולים שבאים פעם בכמה ימים.
עשיתי המון בדיקות (בדיקות דם, נשיפה, צואה, שתן, אולטרסאונדים) ולא התגלה שום דבר.
אני הולכת לגסטרולוג בקופ"ח מאוחדת אבל אני מאוד לא מרוצה ממנו.
אני מחפשת גסטרולוג שייתייחס אליי ברצינות ויהיה זמין,
אני מתגייסת בעוד כחודשיים לצבא ומאוד מוטרדת...
אין לי סכומי הון עתק לשלם, הייתי מעוניינת ללכת לרופא פרטי אבל המצב הכלכלי ממש לא מאפשר לי... (כן אני יודעת שיש החזר מקופ"ח על חלק מהרופאים, אבל בדקתי את העניין ועדיין נותר כ-650 ש"ח לשלם מעצמי.. ממש אין לי סכומים כאלה...)
תוכלו בבקשה להמליץ לי על רופא גסטרו שעובד עם קופת מאוחדת,, ויהיה טוב?
אני ממש מיואשת...
תודה רבה לכל מי שיעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן שילשולים
ד''ר אליזה טיומני17/09/2010שלום רוני
אני עובדת עם קופת חולים מאוחדת אם את רוצה את יכולה לבוא ברח' הרוא"ה 21 רמת גן
אשמח לעזור
תביא את כל הבדיקות איתך.
בברכה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצוין!
רוני18/09/2010אני אתקשר מחר לקבוע תור.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החילזון מן השטןרון קרוהן15/09/2010
אם יש דבר אחד שלמדתי מהסערה שהתחוללה בקרבי לאחרונה, או בכלל במשך "תקופת ההסתגלות" למחלה הכרונית החדשה בחיי - קרוהן, זה שהסבלנות משתלמת. למרות שלפעמים נדמה כי הדרך לא נגמרת, הפסגה עוד רחוקה ומחוז חפצנו נמצא רק בחלומות עמומים. סבלנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוכל לפרט? גם אני לצערי נתקלתי בצרה
שלומי28/09/2010לשמחתי אמנם אין תופעות חריגות ואופייניות אך עדיין מוגדר ככזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה מוזמן לקרוא את הבלוג שלי
רון קרוהן29/09/2010רק תעשה חיפוש בגוגל "רון קרוהן" ותמצא את הבלוג שלי עם כל מה שעברתי..
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ בחזה, נפיחות בטן עליונהיוסי14/09/2010
שלום,
בעשרה ימים האחרונים אשתי סובלת מלחץ בחזה, בטן נפוחה, ליחה חמוצה, תחושה של מוזון עולה אפילו לאחר כוס מים ובנוסף לפחות
3 יציאות ביום - לרוב רכות (בגוון משתנה - לעיתים בהיר- חום צהבהב ולעיתים כהה יותר ומלוה גם בכאבי בטן תחתונה) היא סובלת כנראה ממעי רגיז, הפסיקה לאכול מוצרי חלב לפני שנתיים.
ובחודשים האחרונים ירידה ברמת B12' בדם.
מה מומלץ לה לעשות? רופא המשפחה רשם לה אומפרזון 20 מ"ג פעמיים ביום לשלושה שבועות עם המלצה לבדיקת הליקובטר פילורי (לאחר שבוע הפסקה) כמו גם צילום רנטגן + באריום של מערכת עיכול עליונה.
לפני 4 שנים ביצעה קולונוסקופיה עם ממצאים של פוליפים לא ממאירים - 2הוצאו ע"י הרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ בחזה
ד''ר אליזה טיומני14/09/2010שלום ליוסי
כרגיל,חסרים פרטים רפואים אך במידה והמצב חדש לה ולא מופיעה כביטוי "רגיל "של תסמונת מעי הרגיש אצלה,באמת כדי לבצע תבחין נשימתי להליקובקטר שבועיים לאחר הפסקת אומפרדקס.
כדי בכל זאת לקבוע פגישה עם מומחה גסטרו במידה ולא ביקרה אף פעם בעבר
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומנ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעי רגיז ולחץ בחזה
יוסי14/09/2010תודה. היא אמנם ביקרה גסטרואנטרולוג בעבר אך היא תקבע שנית. חתימה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מצילת חייםשרון13/09/2010
שלום וברכה
אני בחורה בת 24 שאמא נפטרה לפני חודש מסרטן המעי הגס והייתה רק 46 במותה
לא גילו לה את המחלה בזמן עקב טעויות של קופת חולים
בכל אופן רציתי לדעת האם כל החיים אני יצתרך להיות במעקב צמוד או שמספיק שאני יבצע בדיקות גינטיות ובמידה ואין תגן אני יוכל להיות שקטה?
איך עושים בדיקות גנטיות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה מצילת חיים
ד''ר אליזה טיומני13/09/2010שלום שרון
במעבק עם מחלת סרטן -גילוי מוקדם הואו המפתח
עקב מחלה שהייתה אצל האמא שלך את מודעת לאספקט החשוב הזה .
הדביקה הגנטית היאטובה לשלילת תסמונת גנטית רכק במקרה שמדובר בתסמונת פוליפוזיס משפחתית ולא ברור לי איזה בדיוק סוג סרטן היה אצל אימך
בכל שאר המקרים בדיקה גנטית היא רק עזר למעקב קליני מונע שהוא שונה בהתאם לתסמונות ומערב לעיתים מערכות שוונת בגוף ולא רק מערכת העיכול.
לכן חשוב לך ביותר שכל המשפחה שלך תעבור יעוץ גנטי אשר יקבע את צורת המעקב הכי מתאימה למשפחתך
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעי רגיז ואנדומטריוזיסרותם12/09/2010
שלום,
אני סובלת מכאבי בטן קשים בזמן מחזור שמלווים תמיד גם בשלשולים.
יש לי שקיעת דם גבוהה מהנורמה. גם אנמיה.
היה לי חשד לקרוהן אבל בקולונסקופיה לא ראו דלקת (לא לקחו ביופסיה).
האם אנדומטריוזיס יכול להתאים לסימפטומים הנ"ל?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעי רגיש ואנדומטריוזיס
ד''ר אליזה טיומני12/09/2010שלום רותם
אנדומטריוזיס יכולה להיות מאוד דומה לכאבים ותסמונת פונקציונלית אלה שאין את הקשר חד וברור העם מחזור האישה
בכל מקרה זה שייך לתחום גניקולוגי
בהצלחה בהמשך בירור
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דםudi shamir10/09/2010
אני כבן 39
פריטין נמוך:25
המוגלובין:12,9
נקבע לי תור לגסטרו ובדיקות דם חוזרות
האם תוצאות אלו אכן מחשידות?
תודה
אודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם
ד''ר אליזה טיומני12/09/2010שלום לעודי שמיר
הבדיקות הדם שלך הן לא תקינותו באמת דכי לך להשלים בירור מלא -גסטרו+ קולונוסקופיה ואולי בדיקתלמעי הדק עמ קפסולה.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

