מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בילירובין גבוה ותפקודי כבדחני24/03/2011
דר' שלום רב,
ביצעתי בדיקות דם שיגרתיות בדגש על תפקודי כבד (אימי נמצאת בימים אלה בבדיקות מעמיקות כיוון שהבדיקות הראשוניות שלה הראו כי הכבד שלה עובד פי 4 מכבד רגיל..)
בבדיקות שלי, נתון שהיה חריג משמעותית ויצא מהסקאלה הוא ה:billirub.total 1.30,
כמו כן, כולסטרול גבוה זה משהו שמאפיין את משפחתי וגם אצלי זה יצא יחסית גבוה .
179.00
האם עליי להמשיך ולהבדק אצל מומחה כמו אימי?
להלן יתר פירוט תוצאות הבדיקת דם:
GLUCOSE 84.00
ALK.PHOSPHAT. 47.00
ALT (GPT) 11.00
AST (GOT) 21.00
**BILIRUB.TOTAL 1.30
BUN 14.10
CALCIUM SERUM 9.68
CHOLESTEROL 179.00
CREATININE SER. 0.92
SODIUM SERUM. 136.00
POTASSIUM SERUM 4.10
GGT (GAMMA GT) 12.00
HDL-CHOLEST.51.75
LDL'CHOLEST. 112.10
PHOSPHORUS 3.57
TRIGLYCERIDES 75.70
URIC ACID 4.16
יש תוצאות נוספות שחלקן מופיעות כנתון מספרי "טבעי" וחלקן כאותו הנתון רק באחוזים.. אציין גם אותם במידה ותגיד לי שזה רלוונטי.. (למשל, לימפוציטים יחסית גבוה, wbc יחסית נמוך ועוד..).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בילירובין גבוה ותפקודי כבד - תגובה
ד''ר אבישי אליס26/03/2011איני יודע לגבי אמך,
אצלך הכל תקין, ואין צורך בברור כלשהוא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרולקטין גבוה עזרה...א24/03/2011
לחבר שלי יש פרולקטין גבוה, לפי הבדיקה האחרונה היה לו 439 זה הגיוני??
מה זה אומר?
בדקתי קצת באינטרנט על סיבות לתופעה ולא מצאתי משהו שקשור אליו
גם תופעות בגוף בעקבות הפרולקטין אין לו, כגון: אין אונות ירידה בחשק המיני או חלב מהחזה
מה זה יכול להעיד??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרולקטין גבוה עזרה... - תגובה
ד''ר אבישי אליס26/03/2011למה בדקו פרולקטין?
יש הרבה סיבות לעליה שאינן מעידות על תחלואה כגון סטרס והשמנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RELERT 40mg - כמה מותר לקחת בשבועיעל22/03/2011
יש לי מיגרנות קשות ואני רוצה לדעת כמה אפשר.
הרופאה שלי אמרה לי שיש לי התמכרות לאופטלגין שאני צריכה להפסיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון: 20mg
יעל22/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואני אמא של הבחור שכתב את ההודעה על
יעל22/03/2011ה-CK, רק להבהיר, רציתי שהוא יתן לי לכתוב גם על הבעיה שלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CK גבוהיעל22/03/2011
לקחתי באופן לא עקבי ריאקוטן והפסקתי.
עשיתי בדיקת דם לפני חודש וקצת ויצא לי CK של 370 (שהגבול הוא 170).
אני מתאמן בחדר כושר אבל לא עד כדי כך. יש לי קצת כאבים בשרירים בידיים.
ראוי לציין שלא לקחתי ריאקוטן כבר כמה חודשים לפני הבדיקה.
האם התוצאה הזו של CK מסוכנת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CK גבוה - תגובה
ד''ר אבישי אליס26/03/2011לא מסוכן
קשור בעיקר לפע הגופנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- tsh גבוהעמית22/03/2011
עשיתי לפניי כחודש בדיקת דם
ועל TSH היה רשום 5.70 שזה מעל הנורמה
הרופאה אמרה לעשות עוד אחד בעוד חודש
אני יודע שזה קשור לבלוטת התריס
יש סיבה שהתוצאה היא ככה?
למה זה יכול לגרום?
בן 22 וחצי
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר tsh גבוה - תגובה
ד''ר אבישי אליס26/03/2011אין סיבה והחריגה הקלה מצריכה מעקב כפי שהומלץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות בלוטת התריס.בתיה21/03/2011
שלום רב,
בעלי סובל מזה שנים מתת פעילות בלוטת התריס, הוא נוטל את התרופה התרוקסין במינון של 50 מ"ג ועד כה הכל היה בסדר, בבדיקות הדם האחרונות רמת ה- TSH עמדה על קרוב ל- 10 , הרופאה אמרה לו לקחת כעת כדור של 100 מ"ג.
האם אכן צריך מיידית לעלות למינון של 100 מ"ג ? האם כדאי להיוועץ ברופא מומחה בתחום ? האם יכול להיות שבעוד מספר חודשים באם הוא ימשיך במינון הנמוך המצב יחזור לקדמותו ? האם ערכים כמו שהיו לו עכשיו מסוכנים ?
לתשובתכם אודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תת פעילות בלוטת התריס. - תגובה
ד''ר אבישי אליס26/03/2011אין כל סכנה
אם מתקבלת תוצאה חריגה ומפתיעה כדאי לחזור על הבדיקה טרם החלטה על שינוי
אם כבר מעלים,כדאי להעלות אלטרוקסין במתינות ולא פי 2 בבת אחת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירת דם אחרי פעילות גופניתשלי21/03/2011
שלום,
הבוקר בצעתי בדיקות דם, בניהן ספירת דם, לאחר שעה של פעילות גופנית (לא מאומצת מידי) וצום של 11 שעות.
בספירת הדם מספר תוצאות חריגות:
WBC-Leucocytes 16.6
Neutrophils % 76.8
Lymphocytes % 15.6
Neutrophils # 12.77
האם ייתכן והחריגה בתוצאות היא בשל הפעילות?
אציין שמרגישה טוב (אך כעת מודאגת...)
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספירת דם אחרי פעילות גופנית - תגובה
ד''ר אבישי אליס26/03/2011בהחלט יתכן
ולכן אין סיבה לדאגה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! בצעתי בדיקה נוספת והכל תקין
שלי27/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול, טריגליצרידים ורמת CK גבוהיואל21/03/2011
שלום רב
אני בן 32, בבדיקת דם שנערכה לי הופיעו מספר ערכים עם סימן אדום בצידם:
כולסטרול - 235, LDL- 145, HDL-54, טריגליצרידים - 179 (רמת סוכר - 87, תקין)
כמו כן הערך שסומן כחריג בצורה הבולטת ביותר היה CK, שהערך לצידו היה 270 כאשר הנורמה הוגדרה עד 200.
ברצוני לציין שאני עושה ספורט באופן קבוע (רץ 4 פעמים בשבוע 10-12 ק"מ + חדר-כושר)
מצד שני יש לי במשפחה היסטוריה של בעיות לב וסוכרת, כמו כן איני מקפיד במיוחד על תזונה.
אשמח לדעת עד כמה חמורים הממצאים וכמו-כן מה המשמעות של ערך ה-CK שבו הייתה החריגה המשמעותית ביותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול, טריגליצרידים ורמת CK גבוה - תגובה
ד''ר אבישי אליס26/03/2011הממצאים אינם חמורים
CPK קשור לפע הגופנית
באשר לשומני הדם הם גבוליים ויש לעקוב ולהעריך את הצורך בטיפול תרופתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםש. י21/03/2011
בבדיקת דם שבצעתי בדיקה שגרתית =מצב ברי
rbc-h =5.78
mchc=31.9l
hypo%=7.9h
esr=43.0h
רציתי לדעת אם זה חריג ומדאיג
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממתין לתשובה
שי27/03/2011אני עוד מחכה לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס28/03/2011אין דבר חריג ואו מדאיג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםיעל19/03/2011
עשיתי בדיקות דם שגרתיות אני בת 35
HB -9.9
hct-31.5
mcv-65.6
mch20.7
MCHC-31.5
RDW-16.8
PLT-418
HYP 21.8
בבדיקת כימיה protein_total 8.6 שכל הזמן בסביבות הערך הזה לאורך כל השנים.
ובדיקת glucose תמיד בין95 -105 בצום לאורך כל השנים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס20/03/2011יתכן חסר ברזל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מprotein_totalיעל19/03/2011
שלום רב:עשיתי בדיקת כימיה כל בדיקה תקינות חוץמ מprotein_total שערכו 8.6 שלאורך כל השנים היה בסביבות הערך הזה.על מה זה מעיד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מprotein_total - תגובה
ד''ר אבישי אליס20/03/2011ש לראות רמת אלבומין וגלובולין
אם ערך זה קיים לאורך שנים----קרוב לוודאי שהכל תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםפנינה17/03/2011
שלום,
קוראים לי פנינה אני בת 23.
עשיתי היום בדיקות דם.אחרי צום של כמעט 13 שעות.
סוכר יצא 96.
בנוסף hdl נמוך .
היו לי הרבה חסרים אנמיה ,גם ברזל וגם המוגלבים היו נמוכים.בנוסף היה חוסר בויטמינים שונים זה דווקא היה בסדר בבדיקה הזאת.
בבדיקה קודמת סוכר היה 86 וזה היה לפני חצי שנה.
בחודש האחרון מרגישה חלשה מאוד סחרורת וכאבי ראש ובטן ,תחושה על סף העילפון.
ברקע המשפחתיע אלרגיות למזון וסכרת אצל בערך כולם.
איך בודקים את נושא הסוכר כי הערך גבולי ממה שהבנתי?
האם זה יכול להסביר את ההרגשה הלא טובה בתקופה האחרונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס20/03/2011אין לך סוכרת!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםנאור17/03/2011
הנה הדברים בהערות.
PT-INR 1.17
APTT-SEC 30.7
fibrinogen calcu-333
cholesterol-123
triglycerides-98
cholesterol-HDL - 39
cholesterol LDL CALC - 65
NON HDL_cholesterol-84
פרטים עליי אם זה משנה.
בן 18,שוקל 62,גובה 1.66.
מעשן נרגילה אם זה אמור לשנות,לא עוסק בספורט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס17/03/2011מה השאלה?
התוצאות סבירות
הפסק לעשן נרגילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם ה ורמונליתמעיין16/03/2011
מותר לשתות מיים לפני בדיקת דם הורמונלית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם ה ורמונלית - תגובה
ד''ר אבישי אליס17/03/2011כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות בדיקת דםנאור16/03/2011
קיבלתי את זה מהאחיות,הרופא משפחה יחזור לעבוד רק בעוד כשבוע וחצי,בגלל זה אני שואל פה.(האחות משום מה לא רצתה להגיד לי מה יש בתוצאות של הבדיקה)
שואל פה ולא אצל הרוםא משפחה כי הוא אמור לחזור למרפאה בעוד הרבה זמן.
אני מעשן נרגילה,לא מתאמן בחדר כושר או משהו כזה,במקרה והפרטים האלה חשובים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנה התמונות - תגובה
מוסא עאוני16/03/2011אני לא רואה תמונות, תכתוב את התוצאות בגוף ההודעה ואז אוכל להתייחס לבקשתך..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

