מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סוכראתי16/03/2011
בפברואר עשיתי בדיקת דם ויצא לי בדיקת הגלוקוז גבוהה יצא 113 הרופא משפחה נתן לי הפניה לבדיקת סוכר והמוגלובין מסוכרר נוספת שאעשה חודש וחצי אחרי.. עשיתי בדיקה זו ויצא לי גלוקוז 102 מה שאומר שהסוכר ירד אך עדיין נמצא מחוץ לנורמה וההמוגלובין המסוכרר יצא בטווח הנורמה יצא 4.9
הייתי רוצה להבין מה המשמעות של זה.. כי אם הגלוקוז גבוה גם ההמוגלובין אמור להיות בהתאם.. למזלי לא.. אבל לא מובן למה הגלוקוז גבוה..
אם זה לא סוכרת.. עדיין יש הפרעה מסוימת כי יש עליות וירידות של רמת הסוכר אצלי בגוף
ממה זה נובע.. מה משמעות הדבר..? אני אציין שעשיתי את הבדיקה בצום מלא של 12 שעות אפילו יותר, אני לא עובדת בעבודה מלחיצה, אני בת 31 אין לי במשפחה בעיות סוכרת והמשקל שלי תקין 50 הסתכלתי גם בגרף שיש בבדיקות לפי שנים יש לי ירידות ועליות בסוכר כבר יצא לי בשנת 2008 בבדיקת סוכר 103 ושנה אחרי ב2009 ירד ל94 אז זה חוזר על עצמו אבל זה לא תקין שזה יהיה מחוץ לנורמה אנא הסבירו לי מה משמעות הדבר אם זו איננה סוכרת אז מה משמעות העליות והירידות ברמת הסוכר בדם אצלי..?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכר - תגובה
מוסא עאוני16/03/2011בדיקת רמת הסוכר גבולית. צריך להמשיך ולהיות במעקב רופא מטפל אחת לתקופה לבדיקות שגרתיות של רמות הסוכר ורמות ההמוגלובין המסוכרר HB-A1C. כל עוד התופעה לא מחריפות אין סיבה לדאגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בילרובין טוטל גבוהדינה16/03/2011
שלום רב, אני בת 31, בבדיקות דם יצא לי: bilirubin - total 1.6 שהנורמה 0.3-1.2
bilirubin - direct 0.23 שהנורמה 0.1-0.29
עשיתי אולטרסאונד בטן עליונה והכל יצא תקין, תפקודי כבד - תקין.
זו הפעם השנייה שיוצא לי בבדיקות הדם בילרובין גבוה... מה זה אומר? אודה לך על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בילרובין טוטל גבוה - תגובה
מוסא עאוני16/03/2011איך הייתה ספירת הדם אם עשית? אם הסריקות שעשית היו תקינות אני חושב שצריך לבדוק אם מקור הבעיה הוא באנמיה המוליטית כלשהיא שגורמת לעלייה ברמות הטוטאל בילירובין כמו למשל אנמיה חרמשית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםאור15/03/2011
היי,
אני בת 20 עשיתי השבוע בדיקות דם ויש כמה ערכים שיצאו לי נמוך
רציתי לדעת מה הם אומרים:
ferritin- 7.39
ferrum-37.4
tsh- 1.78
רציתי לדעת מה אומר creatinine - 0.43 שייצא לי ממש נמוך לנורמל.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/03/2011הכל תקין
יתכן חסר ברזל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- globulin gamaאבי15/03/2011
מה פירוש תוצאה של globulin gama 0.4
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר globulin gama - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/03/2011תן יחידות ויותר פרטים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירהטל15/03/2011
שלום,
יש לי נשירה מוגברת מצב שיוצר דילדול משמעותי. אני בת 23 בריאה וצמחונית לא נוטלת גלולות ולפי בדיקות הדם האחרונות הכל תקין.
רופאת המשפחה טוענת שזה לחץ אך זה לא הגיוני שלחץ יוצר כזה דלדול גם לרופא העור לא היו תשובות הוא אמר אולי לחץ אולי תורשתי אך לשני הורי יש ראש מלא שיער וגם אחיי. ישנה בעיה בבלוטת התריס בקרב המשפחה אך לא אמורים להיות עוד סימפטומים בנוסף לנשירה??
אשמח ךתשובה
תוד רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשירה - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/03/2011בדקי תפקוד הבלוטה
הוועצי ברופא נוסף עם כל הבדיקות שעשית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף בבקשהיוני14/03/2011
שלום רב,
עשיתי בדיקות דם ולהלן התוצאות.
Leukocyte : 7.5
hematies: 4.93
Hemoglobine: 14.7
Hematocrit: 41.8
VGM: 85
TCMH: 29.8
CCMH: 35.2
Platelets: 277
ESR: 3
CRP: 0.6
יש לי hematocrite נמוך מידי כי הגבול המינימלי שרשום הוא 42.0 האם יש מה לדאוג? זה יכול להיות לוקימיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף בבקשה - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/03/2011חסר משמעות קלינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענות בדיקות דםאביב14/03/2011
שלום רב
אני בן 33 אדם ספורטיבי רץ מרתון גם לא מעשן וללא אלכוהול לאחרונה עשיתי בדיקות בדם בבדיקות הדם נראה תפקוד הכבד כבוה מהנורמה :
והנה התוצאות :
glucose 92
urea 28
creatinine 1.00
uric acid 7.8 h
calcium 10.67
phosphorus 3.69
protein total 7.8
albumin 4.98
cholesterol 134
triglycerides 84
non hdl cholesterol 86
cholesterol hdl 48
cholesterol ldl calc 69.5
got ast 49h
gpt alt 65h
ldh 379
cpk 268h
iron 123
bilirubin tiotal 0.91
bilirbin direct 0.21
sodium 143.1
potassium 5.8h
vitmain b12 בעבודה
vitamin d 25-0h 90.5
bilirubin indirect 0.70
globurin 2.8
המטולוגיה
wbc 5.5
rbc 5.05
hb 14.0
hct 41.6
plt 261
mcv 82.5
mch 27.8
mchc 33.7
rdw 13.1
mpv 8.8
luc% 1.9
luc abs 0.10
macro% 0.1
micro% 1.3
hypo% 0.4
lymp .abs 2.4
lym% 44h
neut% 2.5
mono.abs 0.36
mono% 6.6
eos% 1.7
baso abs 0.0
baso % 0.5
אנדו הורמון
TSH בעבודה
סרו - אימונו
HEPATITIS BS AG NEGATIVE
HEPATITIS C AB NEGATIVE
בדיקות שתן
GLUCOSE - U STRIP NORMAL
BILIRUBIN - U STRIP NEG
KETONES - U STRIP NEG
SPECIFIC GRAV-U STRI 1.008
PROTEIN - U STRIP NEG
NITRITE - U STRIP NEG
LEUCOCYTES - U STRIP NEG
ERYTHROCYTES 0
UROBILINOGEN - U STRIP NORMAL
PH - U STRIP 5.5
האם בדיקות אלה תקינות ומה נובע שבבדיקות הדם תפקוד הכבד גבוה ?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענות בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/03/2011חסר משמעות, יש לעקוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CK-CREAT KINASEמילי13/03/2011
שלום רב,
בבדיקות דם שנערכו לפני 3 ימים נמצאו ערכים גבוהים של האנזים הנ"ל (454)
בספטמבר 2010 היו הערכים 237 ובאוגוסט -2009 - 314.
רופאת המשפחה לא התייחסה לכך במיוחד ולא הבינה את המשמעות.
אודה על התגובה
בברכה
מילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CK-CREAT KINASE - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/03/2011גם אני חושב שאין משמעות?
האם את עוסקת בספורט?
כדאי לבדוק את תפקוד בלוטת המגן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפוציטים נמוכיםרותי13/03/2011
שלום רב, בבדיקת דם מהיום הלימפוציטים הינם 17.9 שזה כנראה נמוך מידי, קראתי קצת מה הפירוש וקצת נבהלתי....זיהום, איידס (שלא נדע....)
בבדיקות לפני מספר חודשים היה לי ברזל נמוך ולקחתי זמן מה כדורי ברזל, לפני 4 שנים עברתי קצינומה עם כימו והקרנות.
אשמח לשמוע דיעה בעניין.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפוציטים נמוכים - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/03/2011אין משמעות קלינית
יש לחזור בעתיד על הספירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשימרית13/03/2011
חומצה פולית 6.2 זה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/03/2011זה תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול גבוהיאיר13/03/2011
שלום, אני בן 28 1.67 משקל 68 ביצעתי בדיקות דם ויצאו לי התוצאות הבאות :
GLUCOSE 82 mg/dL
CHOLESTEROL 211 mg/dL
CHOLESTEROL- HDL 71 mg/dL
CHOLESTEROL-LDL calc 125 mg%
TRIGLYCERIDES 77 mg/dL
האם זה בגבול או שזה גבוה מדיי וצריך ללכת לרופא להמשך טיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול גבוה - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/03/2011תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת סידןצחון10/03/2011
בבדיקת הסידן קיבלתי תוצאה 8.78 בסקלה 8.5-10.5 איך אפשר לעלות את הסידן? האם התוצאה בעייתית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת סידן - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011אין צורך, הבדיקה תקינה
יש לצרוך מוצרים עשירי סידן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות לבקות דםשני10/03/2011
שלום,
קיבלתי תוצאות מטרידות לגבי בדיקה של Streptolysin 0 (ASLT) Ab
שעבר את הנורמה והתוצאה הינה 945.
לאחרונה סבלתי מכאבי פרקים וטופלתי עם אטופן אך ללא הועיל, כשנבדקתי האם יש לי סטרפטקקוקוס הבדיקה הייתה שלילית לכן האם זה חריג?
(כל שאר בדיקות הדם בנורמה).
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות לבקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011התוצאה אומרת שהיה לךם מגע עם סטרפטוקוקוס
אין זה אומר שעתה יש לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צום לפני בדיקת דםדובי09/03/2011
אני עושה בדיקה במכון מור בשעה 17.15 סוכר כולסטרול וכו
הם מתעקשים ששצום של 6 שעות מספיק
האמנם?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צום לפני בדיקת דם - תגובה
מוסא עאוני10/03/2011לבדיקות של סוכר וכולסטרול חייבים להיות בצום 6 שעות לפחות אם הבדיקה מבוצעת אחרי פעילות רגילה של הגוף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דםשירן09/03/2011
שלום!
אולי תוכלו לעזור לי..אני מתגוררת בחול ולכן הייתי רוצה לשמוע דעה של רופא ישראלי.
עשיתי בדיקת העמסת סוכר,שהראתה שהגלוקוז בזמן צום הוא על 70 ואחרי הסירופ המתוק ששתיתי הגלוקוז היה ברמה של 58.לעומת זאת האינסולין בסדר גמור.
אני בטיפול אצל דיאטנית כבר למעלה מחודש,אני יורדת בהיקפים אבל לא במשקל כאשר אני עושה ספורט ודיאטה קפדנית.לכן היא שלחה אותי לבדיקת קלורימטריה והתוצאה היתה שיש לי היפומטאבוליזם.ואחכ נשלחתי לבדיקה של העמסת סוכר ובלוטת התריס.הבלוטה בסדר גמור.
אני שוקלת 55 וגובהי 1.60 כל חיי שקלתי 49. מה אני עושה???? האם לתוצאה הזו יש קשר לאי ירידה במשקל?
מקווה שתוכלו לעזור לי,
תודה
שירן,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011אני סבור שהבדיקות מיותרות
הירידה במשקל תבוא ככל שתקפידי על פחות קלוריות ויותר פע גופנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

