מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקות דםאתי09/03/2011
שלום! עשיתי השבוע בדיקות דם והיו שני ערכים מודגשים (הייתי בריאה כשעשיתי את הבדיקות...)
אלו התוצאות אשמח אם תסבירו לי מה הן אומרות:
thyrog .abs 0.30 iu/ml
anti tpo abs 22.7 iu/m(מודגש)
free t4 11.67
tsh 3.48
ige 36.96
ferritin 10.6
folic acid 10.34
vitamin b12 252
iron 168.11
esr 7
wbc 5.10
neutro 3.10
neutro%59.50
lympho 1.43
lympho %27.7
mono 0.57
mono%11.10(מודגש)
eosinophils 0.03
eos%0.67
baso 0.05
baso%0.99
rbc 4.53
hemoglobin 13.9
hematocrit 41.20%
vit d 10.6
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011מאוד חשוב להבין מדוע נעשו ובהתאם הפענוח
אין משהוא מסוכן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לבדיקות דם
אתי19/03/2011שלום!
הרופאה שלחה אותי לעשות בדיקות שגרתיות כי כבר הרבה זמן לא עשיתי, לא בגלל תלונה כלשהיא... ומה זה אומר anti tpo abs?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לבדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס20/03/2011קשור לבלוטת המגן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דם TSHגילי מיטשל08/03/2011
שלום רב,
אני בת 20 - עושה הרבה ספורט , אוכלת מעט ומקפידה לאכול אוכל לא שמן ודיאטטי
אני לא מצליחה לרדת במשקל
עשיתי בדיקת דם TSH
והתוצאה שקיבלתי 0.75
האם התוצאה הזו טובה ותקינה?
האם בגלל שהתוצאה סמוכה לקו התחתון - מעידה על כך שיש לי בעיה בחילוף החומרים ובגלל זה אני לא מצליחה לרדת במשקל?
תודה
גילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת דם TSH - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011הבדיקה והתוצאה תקינים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ANA+HCVהשואלת07/03/2011
שלום רב,
מזה מספר שנים (מאז שהתחלתי לבדוק את הפרמטרים הללו) נראו התוצאות של
ANA POSITIVE ו- HCV POSITIVE עם PCR NEGATIVE.
בבדיקת הדם האחרונה התקבל שהנ"ל NEGATIVE.
האם יתכן? האם טעות במבחנה? - בזמנו הרופאה אמר שהדברים האלו לא משתנים
ואם יש אז לכל החיים?
האם ניתן לבקש לבדוק את המבחנות ולוודא שאכן שלי/ לבדוק מחדש?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ANA+HCV - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011איני יודע הסיבה לשינוי
לעיתים מדובר בנוגדנים לא ספציפיים המפורשים כחיוביים
מדוע הבדיקות?
מה מחפשים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע 24 להריוני וביצעתי בדיקות דםאור07/03/2011
אודה לכם אם תוכלו לומר לי את פירוש הבדיקות והאם הבדיקות בסדר
VITAMIN B12 -304.0 pmol/L
TSH-1.56 mU/L
RBC-4.0 M/ul
MCV-97.0 fL
MCH-31.8 pg
MCHC-32.9 g/dl
NEUT%-76.3
LYM%-19%
MONO%-3.1%
PH- U STRIP-6.5* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע 24 להריוני וביצעתי בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011עקרונית- תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מצב נוכחי של קרישת דם-פקטור7יונתן07/03/2011
אני מתקשה למצוא בית חולים/קופת חולים/מרפאה בה אוכל לבצע בדיקה לראות מה מצב החוסר שלי בפקטור 7. השן בינה שלי מודלקת . עשיתי הרבה טלפונים ובנתיים רק כבישים ללא מוצא. יש לי הפניה מרופא משפחה. בקופה שלי אי אפשר לעשות את הבדיקה הזאת (חוסר פקטור 7). המליצו לי לעשות בדיקת pt ptt אבל הבנתי שזה לא מדוייק לגבי פקטור 7.
שאלה1) איפה אני יכול באמת לעשות את הבדיקה הזאת (פקטור 7) באזור השרון/מרכז?
שאלה2) האם אני יכול פשוט לעשות בדיקת pt ptt דרך הקופה?
אני גם ככה מפחד מכל העניין הזה ולדעת שיש לי מקום בו אוכל לבדוק את מצב קרישת הדם שלי/חוסר פקטור 7 כבר ירגיע אותי.
עשו לי בעבר הוצאת פנדצית ולא היו בעיות אבל איני יודע אם עשו משהו לפני או בזמן הניתוח לגבי החוסר פקטור 7. בכל מקרה אני צריך לבדוק את המצב הנוכחי.
תודה רבה
בכבוד רב
יונתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת מצב נוכחי של קרישת דם-פקטור7 - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011מדוע אתה צריך לבדוק פקטור 7 ?
מי שלח אותך ומדוע?
אנא פנה למרפאה המטולוגית בכל אחד מבתי החולים להבהרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות חריגות בבדיקות דםאבלין קרילקר07/03/2011
שלום רב, בני בן ה-7 נוטל ויטמינים ותוספי תזונה שונים עקב בעיות בקשב וריכוז, הרגלי אכילה לקויים ולאחרונה ביצעתי בדיקות דם מקיפות וקיבלתי את התוצאות הללו: hemoglobin 11.5, RDW 17.70%,ferritin 7.28NG/ML,FREE T3 5.98 PMOL/L,TSH 6.35 UIU/ML, Vit B12 1383.00 PG/ML
בקיצור, אני מבינה שמצד אחד הואמראה סממנים של אנמיה, תפקוד לקוי של בלוטת הטריס, למרות שבעבר ראיתי שברגע שהברזל עולה הTSH וה-FREE 3 יורדים, אבל למה ה VIT B12 כ"כ גבוהה, מעיד על מה?
תודה רבה מראש, אבלין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות חריגות בבדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011B12 לא מעיד על כלום
הייתי מתרכז בתיקון החסרים שהתגלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות לסוכר בדםניר06/03/2011
אני בחור רזה בן 34 כל בדיקות הדם שלי תקינות למעט סוכר 110 .
בעקובת כך נאלצתי לבצע בדיקת העמסת סוכר 75 מ"ג
תוצאות הבדיקה:
לפני העמסת סוכר (בצום של 12 שעות) יש לי 110 גלוקוז בדם
אחרי שעתיים של העמסת סוכר יש לי 88 גלוקוז בדם
מה זה אומר?
והאם בכל זאת אני צריך להיות מודאג מהתוצאה של 110 בצום של 12 שעות ?
בברכה,
ניר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות לסוכר בדם - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011אין סיבה לדאגה
הייתי מקפיד על המנעות מסוכר ככל שניתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביוץ הריון ובדיקות דםיעל06/03/2011
שלום,
אני מנסה להכנס להריון. נשלחתי לאחרונה לבדיקת דם לתפקודי טסיות (אגרגציה).
האם יש סיכון כלשהו לעשות בדיקת דם (שמעתי שלוקחים 50 סמ"ק דם בבדיקה זו) בזמן הביוץ או מעט לפני או אחריו? האם הבדיקה יכולה להשפיע לרעה על הביוץ?
כמו כן, יש לי בדיקת דם נוספת שבוע אחרי (בדיקה רגילה). האם יש סכנה להריון/ביוץ בלקיחת דם פעמיים תוך שבוע?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביוץ הריון ובדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011אין כל סיכון
מדוע הבדיקה? מה מחפשים ומי שלח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטולוגיה- ספירת דם - מכשירנסיכה05/03/2011
שלום,
אני בת 25,אובחנה אצלי הרניה קחה בסרעפת וחוץ מזה בריאה.
בבדיקות האחרונות מופיע אצלי תמיד חריגה כלפי מעלה בערך הבא:
MPV-Mean Platelet Volume:13.9
כמו כן לפני פחות משנה עשיתי בדיקה יותר מקיפה ונמצא שיש חוסר בפריטין!
האם זה קשור ומה פירוש הדבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המטולוגיה- ספירת דם - מכשיר - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011לממצא אין חשיבות מעשית
תקני את החובר בברזל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם בהריון - חשד לאנמיהבוב04/03/2011
שלום, בבדיקת דם שעשיתי בשבוע 7 להריון יצאו הנתונים הבאים:
rbc -3.91
hct - 3.42
mch -31.1
מבדיקה שעשיתי באינטרנט הבנתי שככל הנראה יש לי אנמיה. זה נכון? מה זה אומר? האם אני צריכה ללכת לרופא שלי בדחיפות או פשוט לחכות עד לתור הבא שלי? זה מסוכן לעובר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם בהריון - חשד לאנמיה - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011קשה לי להתייחס לתשובות חלקיות
במידה וישנה אנמיה- יש לפנות לרופא המשפחה להתיעצות וטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםאנונימי03/03/2011
אני בן 14 ונראלי שיש לי רנו היידים שלי קרות כל הזמן וכחולות ויבשות....
בלי קשר לזה אני לוקח ראוקוטן ואני עושה בדיקות דם ועכשיו יצא לי בבדיקת דם שהplatelets נמוך זה קשור לזה שהיידים שלי נראות כך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011זה חסר משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברזלאתי03/03/2011
לפני חודש עשיתי בדיקות דם שהראו חוסר ברזל רופא המשפחה נתן לי כדורי פרוגרדומט
ונתן לי אותם למשך 3 חודשים הם מכילים 325 מ"ג.. ושלח אותי לדיאטנית לשינוי התזונה
עכשיו אני נוטלת אותם ובנוסף שיניתי את התזונה שבה אני גם צורכת ברזל.. וקראתי שהצריכה היומית של ברזל היא 25 מ"ג.. היתכן שאם אני גם נוטלת את הכדורים וגם אוכלת תזונה המכילה ברזל שאגיע בסופו של דבר מחוסר ברזל לעודף ברזל בתקופה הזו של ה3 חודשים..?
בנוסף גם היציאות שלי יוצאות כהות ובדקתי והבנתי שזה בגלל תוסף הברזל שאני לוקחת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברזל - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011לא תגיעי לעודף
כדאי לעקוב אחרי בדיקות הדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות CTליאת02/03/2011
אבא שלי עשה בדיקת CT מוח והתוצאה: מודגם תהליך ציסטי במדולה ובחוט השדרה הצוארי בקוטר 2 ס"מ ובאורך 7 ס"מ משתרע עד גובה C3 וגורם לאקספנסיה של החוט והמדולה-באבחנה מבדלת סירינגובולביה, תהליך ראשוני של החוט.
מה הכוונה? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות CT - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011שישנו חשד לממצא בחוט השדרה
אנא פנו עם ה CT לנוירולוג\נוירוכירורג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טריגליצרידיםהילה02/03/2011
שלום,
לפני שנתיים עשיתי בדיקת דם ורמת הטריגליצרידים שלי היתה 144.
מאז ירדתי 20 ק"ג ואני במשקל תקין לגמרי היום ועושה ספורט
והתוצאה שיצאה לי השבוע בבדיקות דם היא 146. יצויין שאני לא שותה ולא מעשנת.
הכולסטרול הטוב שלי 64 והרע 99. איך זה יתכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריגליצרידים - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011טריג הוא מדד רגיש ומושפע מהתזונה
הערכים תקינים
המשיכי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר לתוצאת בדיקהורדה קציר02/03/2011
בין שללבדיקות שנעשו לי אחת סטתה מהנורמה:
.MACRO% התוצאה שלי 3.3
כל השאר תקין.התוכל להסביר לי את המשמעות?
בתודה מראש
ורדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר לתוצאת בדיקה - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/03/2011אין לכך משמעות
הממצא קשור בגודל תאים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

